Land Rover Discovery Sport

Gepost door Flipje1977 
Quote

Will replace the Freelander

eindelijk, en het ziet er nog goed uit ook thumbs up
Stuk minder karakteristiek dan de Freelander, gewoon een dertien in een dozijn SUV met een RangeRover-sausje.
Quote
Wouter82
Stuk minder karakteristiek dan de Freelander, gewoon een dertien in een dozijn SUV met een RangeRover-sausje.

Ik kan echt geen enkele SUV bedenken die hier te koop is en hierop lijkt. Misschien de vorige ML...

Vind het wel een leuke auto. Gaat het denk ik erg goed doen in de VS, en ik ben benieuwd naar meer foto's!
Quote
Wouter82
Stuk minder karakteristiek dan de Freelander, gewoon een dertien in een dozijn SUV met een RangeRover-sausje.
De Freelander was vooral karakteristiek in zijn betrouwbaarheid. Zelfs de meeste LaRo/RaRo specialisten willen hun handen niet aan de Freelander branden.
Quote
Rob0032
Ik kan echt geen enkele SUV bedenken die hier te koop is en hierop lijkt.

Dat zeg ik ook niet, ik noem het een standaard-suv-recept: stompe neus, schuine achterkant met een zilveren plastieken diffusor, lijntje over de zijkant en dan nog wat merkembleempjes voor het onderscheid van de concurrentie.
Quote
Wouter82
Quote
Rob0032
Ik kan echt geen enkele SUV bedenken die hier te koop is en hierop lijkt.

Dat zeg ik ook niet, ik noem het een standaard-suv-recept: stompe neus, schuine achterkant met een zilveren plastieken diffusor, lijntje over de zijkant en dan nog wat merkembleempjes voor het onderscheid van de concurrentie.
Dat vind ik wel meevallen eigenlijk. Maar gelukkig. Zoveel mensen. zoveel wensen.


De Land Rover Discovery Sport is officieel. Dit “eerste nieuwe lid van de Discovery familie” is optioneel als 5+2 zits te bestellen en beloofd “zeer veelzijdig” te zijn, met onder meer maximaal 4 12V en 6 USB laadmogelijkheden in het interieur die vanaf elke van de drie zitrijen te gebruiken zijn. Verder is er een 8 inch touchscreen, achterbank met “slide & recline”-functie en een geavanceerd Head-Up Display.

De Discovery Sport heeft een maximale doorwaaddiepte van 60 centimeter en beschikt uiteraard over de nieuwste versies van systemen als Terrain Response, Hill Descent Control, Gradient Release Control en Wade Sensing om je door de lastigste terreinen te helpen. De aanloop-, afloop- en overloophoeken zijn respectievelijk 25, 31 en 159 graden.

Motorisch gezien is er keuze uit drie viercilinders. Een 2.0 Si4 turbo met 240 pk en twee 2.2 turbodiesels: de 150 pk TD4 en de 190 pk SD4. Alle motoren zijn uitgerust met Stop/Start en Smart Regenerative Charging. Later in 2015 komt er nog een ED4 Turbodiesel met een beoogde CO2-emissie van 119g/km. Een handgeschakelde zesbak of negentraps automatische transmissie verdelen de kracht over de voorwielen of alle vier de wielen.

Mooie geslaagde auto hoor! Sober maar daardoor ook wel stijlvol.
Veel minder "fashion" dan de Evoque.
De Freelander II was wat mij betreft al goed maar deze zou ik ook best graag willen rijden.














Quote

Land Rover Discovery Sport onthuld!

Land Rover heeft de Discovery Sport officieel onthuld. De SUV volgt de Freelander op en is de eerste van een hele serie nieuwe Discovery-modellen.
Na een periode van teasers met afgeplakte testauto's, vage beelden uit het interieur en zelfs een schaalmodel (al was dat niet afkomstig uit de LaRo-koker) heeft Land Rover vandaag dan eindelijk officieel het doek van de Discovery Sport gehaald. De SUV is een 5+2-zitter, op de derde zitrij kun je dus ook nog passagiers kwijt, al zitten die niet zo riant als de inzittenden op de rijen daarvoor. Exacte buiten- of binnenmaten zijn er nog niet, sowieso is de info die over de Freelander-opvolger wordt verschaft nogal summier op dit moment.

De Discovery Sport kan worden geleverd met twee 2.2 SD4-dieselmotoren, waaronder de versie met 190 pk. Er is ook een 2.0-benzinemotor leverbaar. Schakelen gaat met een zesbak of een negentrapsautomaat en er is keuze uit voor- of vierwielaandrijving. In 2015 komt er nog een ED4-diesel bij, die 119 g/km uitstoot. Het TerrainResponse-systeem van Land Rover zorgt ervoor dat de Disco ook in de blubber z'n mannetje staat, de SUV kan doorwadingen met een diepte van 60 cm aan. Op de beurs van Parijs begin oktober kan het grote publiek kennismaken met de Land Rover Discovery Sport, begin 2015 komt de auto naar Nederland.
[www.autoweek.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2014 09:26 door Wouter82.
Anonieme bezoeker
Re: Land Rover Discovery Sport
03-09-2014 09:28
Een paar filmpjes:




dashboard vind ik wat gewoontjes.
Best een net ding, maar geeft mij toch hetzelfde gevoel als de Freelander: Hij is het net niet.

De Evogue vind ik een leuk ding, meer een Eyecatcher dan deze Disco-Sport, heel geschikt als auto voor de welgestelde vrouw of de wat hippere oudere heer. De Discovery is de stoere auto voor het echte terreinwerk, de RR is natuurlijk top en de RR Sport zit daar dicht tegenaan.
En deze Discovery Sport? Die wordt gekocht door degene die eigenlijk een RR of RR Sport zou willen, maar hem niet kan betalen.

Maar eigenlijk geldt dat wat mij betreft voor alle auto's in deze klasse, dus ook voor de X3, Q5, XC60, GLK etc., ze zijn het allemaal net niet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2014 12:16 door R W D.
Vroegah werden Aziaten beschuldigd van kopieën maken... Tegenwoordig vind ik vooral Ford een schaamteloze kopieerder. We kennen allemaal de Aston grille op alle Europese Fords... maar als je de Ford Explorer ziet, dan weet je wel waar de inspiratie vandaan komt.

Ik moet zeggen ik vind hem eigenlijk best wel tof! (net als zijn voorgangers, de Freelander) Hij is niet zo schreeuwerig als dat de Evoque.

Het is in mijn ogen een echte Land Rover, fraai en eenvoudig ontwerp, en ook wel een beetje stoer, kortom doe maar één!
Ik verwachtte de productieversie van de Discovery Vision, maar die lijkt iets groter.

Best een mooie SUV, deze Sport. De Range Rover Evoque vind ik op foto's ontzettend tof, maar in het echt onooglijk van achteren. Deze Sport lijkt minder op een platgedrukt ding, wel is het een mix van alle reeds bestaande Land en Range Rovers.
It's a beauty! Een mooi evenwicht tussen strakheid annex tijdloosheid met moderne details. Ik kan geen hoek vinden waar de verhoudingen niet kloppen. Voor mij veel te groot en te duur helaas, maar mensen dit zie ik liever dan een soortgenoot uit de concurrerende X of Q-serie. Dit straalt klasse en persoonlijkheid uit. Laat die Duiters maar perfectie uitstralen, persoonlijkheid zullen ze nooit krijgen.
Quote
D-C
Ik verwachtte de productieversie van de Discovery Vision, maar die lijkt iets groter.
Dat zal dan wel de Discovery-zonder-Sport worden.
Mooi.... Dat doen ze toch goed bij Landrover Tata in India.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-09-2014 13:42 door Ami.
Anonieme bezoeker
Re: Land Rover Discovery Sport
03-09-2014 18:08
Neem aan een kilo of 400 lichter geworden.
Quote
rickm
Neem aan een kilo of 400 lichter geworden.

Honderd. Maximaal.
Anonieme bezoeker
Re: Land Rover Discovery Sport
03-09-2014 21:26
Mooi ding hoor, zag hem ook laatst ingepakt rijden in Amsterdam, mooie verhoudingen. Maar waarom noemen ze dit niet Range Rover nogwat? Hij lijkt namelijk op een Range Rover nut smiley
Anonieme bezoeker
Re: Land Rover Discovery Sport
03-09-2014 22:53
Fraaie kar hoor! De Evoque vond ik bij de introductie erg mooi maar valt mij na het wat gewoner worden (je komt ze regelmatig tegen in het verkeer) eigenlijk toch tegen. Vooral het te kleine achterruitje ('t is maar een smal streepje glas) vind ik niet mooi.

Deze Discovery Sport vind ik fraai en ik denk dat dat ook zo blijft. De proporties zijn mooi gevonden, de lijnen zijn strak en zonder poespas. Dit model zal behoorlijk tijdloos blijken te zijn naar mate de jaren voortschrijden.
Vanaf € 40.700

Quote

Land Rover prijst Discovery Sport

Jaguar heeft zojuist de prijzen van de XE bekendgemaakt. Daarom acht concerngenoot Land Rover nu ook de tijd rijp om de prijzen van z'n eigen wereldprimeur, de Discovery Sport, wereldkundig te maken. De vanafprijs is 40.700 euro voor de instapper met 2,2-liter turbodieselmotor. Land Rover heeft het vermogen van dat blok nog niet vrijgegeven, maar vermoedelijk gaat het om de basisdiesel van de Evoque, die 150 pk tot z'n beschikking heeft. De tweede dieseloptie is namelijk ook een 2,2-liter turbodiesel, maar dan met 190 pk. De sterkste zelfontbrander in de Evoque heeft exact dezelfde motor in het vooronder liggen. De prijs van deze versie van de Discovery Sport is nog niet bekend.

De derde beschikbare krachtbron is een 2,0-liter turbobenzinemotor. Hiervan is het vermogen nog niet bekend. In de Evoque is echter een 2,0-liter turbomotor met 240 pk te vinden en het zou goed kunnen dat de Discovery Sport hetzelfde blok krijgt. Ook hiervan wil Land Rover de prijs nog niet bekendmaken. De benzineversie is alleen te krijgen met een negentrapsautomaat, de diesels zijn er ook met handbak. De Discovery Sport heeft een 5+2 zitconfiguratie, bij buitenmaten die volgens Land Rover nauwelijks anders zijn dan van concurrerende premium SUV's die slechts vijf zitplaatsen bieden. De nieuwe Discovery Sport staat vanaf januari 2015 bij de dealers. Later in 2015 volgt de ED4-turbodiesel met een CO2-uitstoot van 119 g/km.
[www.autoweek.nl]
Gunstige prijzen, gegarandeerde verkooptopper!

Live @ Mondial de l'Automobile Paris:
[motorshow.carview.yahoo.co.jp]
[www.autokopen.nl]
[www.omniauto.it]
[www.autoblog.nl]























Quote

Land Rover Discovery Sport: alle prijzen en specs

De vanafprijzen van de hagelnieuwe Land Rover Discovery Sport waren al gecommuniceerd, maar vandaag is de complete prijslijst - met motorenspecificaties - gepresenteerd.


Land Rover heeft voor de splinternieuwe Discovery Sport drie dieselmotoren en één benzinemotor in de showroom gezet. De benzineversie beschikt over een 240 pk sterke geblazen 2,0-liter turbomotor, goed voor 340 Nm koppel. Standaard is hij voorzien van een negentrapsautomaat waarmee de 100 km/h in 8,2 seconden op de klok staat. Z'n topsnelheid bedraagt 199 km/h en z'n gemiddeld verbruik ligt op 8,2 l/100 km (191 gram CO2 per gereden kilometer). Land Rover wil minimaal 57.300 euro voor de benzineversie hebben.

De instapdiesel is de 2,0-liter ED4-motor met 150 pk, 380 Nm koppel en voorwielaandrijving. Schakelen geschiedt met de hand middels een zesbak, en wie dat kundig doet, heeft in 10,6 tellen de 100 km/h op de klok staan. Ook is een negentrapsautomaat beschikbaar. Bij 180 km/h is het uit met de pret, en wie rustig aan doet, moet een verbruik van 4,5 l/100 km (119 gram CO2) kunnen halen. Z'n vanafprijs bedraagt 40.700 euro, daarmee is het de goedkoopste Discovery Sport.

Een trede hoger staat de 2,2-liter TD4, die wel over vierwielaandrijving beschikt. Met 150 pk en 380 Nm is hij net zo krachtig als de 2,0-literversie. Schakelen gaat met de hand of met de negentrapsautomaat en in 11,7 seconden (handbak) staat de 100 km/h op de klok. De automaat legt dat sprintje in 10,3 seconden af. Het verbruik ligt op 5,7 l/100 km voor de handgeschakelde versie en 6,0 l/100 km voor de versies met automaat. Z'n vanafprijs is vastgesteld op 49.200 euro.

Voor meer dieselpaarden zorgt de 2,2-liter SD4 met 190 pk en 420 Nm koppel. Ook hier kan gekozen worden tussen een handgeschakelde zesbak en een negentrapsautomaat. De handgeschakelde versie rent in 10,4 seconden naar de 100 km/h, de automaat is met 8,9 seconden fors sneller. Z'n topsnelheid ligt op 188 km/h en de versie met handbak verbruikt gemiddeld 6,0 l /100 km. Wie de Discovery Sport met automaat heeft, verbruikt 6,1 l/100 km (159 gram CO2). Land Rover wil minimaal 53.400 euro voor de SD4 hebben.

Uitvoeringen
De Discovery Sport is leverbaar in vier uitvoeringen: S, SE, HSE en HSE Luxury. De S staat op 17-inch lichtmetaal, en beschikt onder andere over Keyless Start, een 8-inch touchscreen, handmatige airco en elektrisch bedienbare en verwarmbare buitenspiegels. De SE voegt daar meegespoten buitenspiegels, een regensensor, elektrisch inklapbare zijspiegels, Park Distance Control, gescheiden klimaatregeling, cruise control, een navigatiesysteem, stembediening en een audiosysteem met tien luidsprekers aan toe.

De HSE heeft de uitrusting van de SE, maar voegt daar 18-inch lichtmetaal, xenon-verlichting, High Beam Assist, ledmistlampen, een achteruitrijcamera, leren stoelbekleding, elektrisch verstelbare stoelen en een audiosysteem met elf speakers aan toe. Het absolute topmodel, de HSE, staat dan weer op 19-inch lichtmetaal, krijgt Blind Spot Monitor, Closing Vehicle Sensing, Park Assist met Parallel Park en Parking Exit.

Hieronder staan alle prijzen en uitvoeringen onder elkaar.

Benzine: Transmissie Prijs
SI4 240PK 4WD S automaat 57.300
SI4 240PK 4WD SE automaat 61.800
SI4 240PK 4WD HSE automaat 67.300
SI4 240PK 4WD HSE Luxury automaat 73.200

Diesel:

ED4 150PK 2WD S handbak 40.700
ED4 150PK 2WD SE handbak 45.200
ED4 150PK 2WD HSE handbak 50.700
ED4 150PK 2WD HSE Luxury handbak 56.600

TD4 150PK 4WD S handbak 49.200
TD4 150PK 4WD S automaat 53.500
TD4 150PK 4WD SE handbak 53.700
TD4 150PK 4WD SE automaat 58.000
TD4 150PK 4WD HSE handbak 59.200
TD4 150PK 4WD HSE automaat 63.500
TD4 150PK 4WD HSE Luxury handbak 65.100
TD4 150PK 4WD HSE Luxury automaat 69.400

SD4 190PK 4WD S handbak 53.400
SD4 190PK 4WD S automaat 56.300
SD4 190PK 4WD SE handbak 57.900
SD4 190PK 4WD HSE handbak 63.400
SD4 190PK 4WD HSE automaat 66.300
SD4 190PK 4WD HSE Luxury handbak 69.300
SD4 190PK 4WD HSE Luxury automaat 72.200
[www.autoweek.nl]
Anonieme bezoeker
Re: Land Rover Discovery Sport
15-09-2015 13:38
Land Rover Discovery Sport Dynamic















Quote

Land Rover Discovery Sport Dynamic revealed of ahead of Frankfurt

Land Rover has introduced the new Discovery Sport Dynamic ahead of its debut at the Frankfurt Motor Show.

Designed to appeal to owners looking for something more unique, the model features additional body color trim, Narvik Black accents and 19- or 20-inch alloy wheels with either a Satin Dark Grey or Gloss Black finish.

Land Rover was tight-lipped about the interior but the model also appears to feature contrast stitching, body color trim and alloy pedals.
Besides introducing the Dynamic variant, Land Rover revealed the Discovery can be equipped with an All Terrain Progress Control system that enables drivers to "set and maintain a steady speed in off-road conditions." The system also has a Launch mode which enables users to drive away smoothly on slick surfaces such as ice, snow or wet grass.

The model will also be available with an Active Driveline which seamlessly switches between two-wheel drive and four-wheel drive as conditions warrant. Land Rover says this helps to improve fuel-efficiency and handling without sacrificing the model's off-road capability.
Last but not least, the updated model can be equipped with an Adaptive Dynamics system that features MagneRide dampers. The system promises to minimize body roll while also improving the crossover's handling. The system also adds a driver-selectable Dynamic mode - on the Terrain Response system - which increases the throttle, gearbox and differential response as well as the stiffness of the steering and suspension.

https://www.worldcarfans.com/115091598877/land-rover-discovery-sport-dynamic-revealed-of-ahead



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2015 13:38 door JP2010.
Facelift:































Veel foto's en alle info: [www.netcarshow.com]

Gelukkig zijn die kinderachtige achterlampen aangepakt. Geslaagde facelift



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2019 22:12 door MattCurlew.
Weg met die “verwijfde” achterlichtjes.thumbs up
Is zowaar een mooie auto geworden.
Dat ziet er goed uit inderdaad. Geslaagde facelifts zijn wat mij betreft een zeldzaamheid, maar dit is er een van. De auto lijkt juist iets rustiger te ogen met een strakkere voorbumper en de achterlichten hebben voortaan een indeling die niet langer het jaar 2000 schreeuwen.
Verschillende uitvoeringen:



SE


R-Dynamic


HSE met wat opties:



Configureren kan hier: [buildyour.landrover.co.uk]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2019 22:31 door MattCurlew.
De Range Rover Evoque en Discovery Sport gaan een succesvol jaar tegemoet, want de plug-in hybride is leverbaar. Prijzen: [www.autoweek.nl]

P300e € 55.230
P300e S € 60.030
P300e SE € 63.680
P300e HSE € 68.830
P300e R-Dynamic € 57.480
P300e R-Dynamic S € 62.330
P300e R-Dynamic SE € 66.030
P300e R-Dynamic HSE € 70.880

De aandrijflijn bestaat uit een 1,5-liter driecilinder benzinemotor (200 pk/280 Nm) gekoppeld aan een elektromotor met 108 pk en 260 Nm.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.