Volkswagen Lamando (CN) | Nieuw: 2019 facelift

Gepost door Wouter82 

Volkswagen NMC als Lamando gepresenteerd

Momenteel is in China de Chengdu Motor Show aan de gang. Volkswagen heeft er de productieversie van de NMC getoond, en die heet Lamando. In april presenteerde Volkswagen de New Midsize Coupé Concept, een gelikt ogend studiemodel dat als antwoord op de Mercedes-Benz CLA-klasse moest gaan dienen. Niet lang na het verschijnen van de eerste schetsen dook een bijna kant-en-klaar productiemodel op. Onlangs zagen we hem opnieuw in productiejas, maar nu is de NMC Concept toch echt officieel gepresenteerd.

Volkswagen doopt de productieversie van de NMC 'Lamando'. Het lijkt erop dat de Lamando, waarop niet veel van het studiemodel is overgebleven, is voorbehouden aan de Chinese markt. We zien een soort kleinere Passat met relatief groot lichtmetaal. De Lamando krijgt standaard een panoramadak en ook ledverlichting is af fabriek aanwezig.

Erg veel heeft de Chinese afdeling van Volkswagen nog niet losgelaten over de auto. We verwachten later vandaag meer informatie, alsmede meer afbeeldingen van de nieuweling te vinden. De auto wordt uiteraard in China geproduceerd, en wel door Shanghai Volkswagen.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-09-2018 21:25 door Wouter82.
Een nieuwe VW met de lijnen van de vorige Passat. Nu is VW sowieso wel van het 'behouden' ontwerp, maar dit is, zoals zelfs AW schrijft, gewoon een sedannetje met grote velgen.
Anonieme bezoeker
Re: Volkswagen Lamando (CN)
29-08-2014 13:11
29-08-2014 14:04
Ik kan niet meer naar de Lamando kijken zonder die dubbele naad bij het achterlicht te zien. grinning smiley

Ik vind 'm er wel netjes uitzien, maar ook volstrekt inwisselbaar met elke andere Volkswagen-sedan, Chinees of niet. Ik zie er niets coupéachtigs aan, dus ik ben wel benieuwd naar wat Volkswagen China als het USP van deze auto beschouwt... Of zou dat er op zo'n enorme markt minder toe doen?
Het zou kunnen dat het usp is dat je Passat-luxe krijgt in Jetta-formaat. Ik zie bijvoorbeeld ook een sensor voor automatische cruisecontrol.
Anonieme bezoeker
29-08-2014 14:36
Wouter82
Het zou kunnen dat het usp is dat je Passat-luxe krijgt in Jetta-formaat. Ik zie bijvoorbeeld ook een sensor voor automatische cruisecontrol.

Adaptive cruise control kan je tegenwoordig zelfs al op de Polo (facelift model) krijgen.. Je idee zou kunnen kloppen, maar die sensor hoeft daar geen indicatie voor te zijn. smiling smiley
29-08-2014 14:38
Het standaard panoramadak zou daar wel op kunnen wijzen. winking smiley
Ook op de Polo die in China verkocht wordt?
Als sedan liefhebber word ik hier blij vanthumbs up
Anonieme bezoeker
29-08-2014 16:53
Vette coupe man..
Ami
Als sedan liefhebber word ik hier blij vanthumbs up

Pech voor jou, Ami: het is een coupé...volgens de marketingdudes van Volkswagen althans.
In het rijtje sedanafgeleiden van de Golf is het natuurlijk wél een hele verbetering, al blijft het front zoals steeds erg anoniem.
Hetzelfde zal wel voor het dashboard gelden: keurig afgewerkt maar een gevaar op de weg door dat je riskeert in slaap te vallen door ernaar te kijken drinking smiley.
Staat deze Lamando ook op MQB?
Ik vind het best een fraaie sedan, zo met dat lagere dak. Aangezien de Jetta hier niet goed verkoopt, mogen ze van mij de MalandoLamando ook wel hierheen halen. En dan ook wat crisisversies met bijtellingsvriendelijke kriebelmotoren.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-08-2014 21:29 door ---GT---.
Live @ Chengdu Motor Show:

Meer foto's: [photo.bitauto.com]
China wordt door VW duidelijk niet meer als arm land gezien. Een auto die qua design, naadlijnen e.d. gewoon meekan met wat hier in Europa verkocht wordt. Een groot verschil, vind ik, met een jaar of vijf geleden met bijvoorbeeld dit schepsel:
Hopelijk wordt de Lamando de nieuwe Volkswagen Jetta.
Hij ziet er zeer patent uit !
Pfff Volvo 444, je hebt zeker kerstvakantie of zo? Maar ook dan hoef je niet al die topic omhoog te halen nut smiley
Volkswagen heeft in Beijing de Lamando GTS voorgesteld:

Bron: [car.watch.impress.co.jp]

De Lamando GTS is ook echt sportief, want is voorzien van de motor van de Golf GTI. De 2.0 TSI levert 220 pk en 350 Nm koppel.
01-05-2016 10:04
Die GTS-uitvoering ziet er smakelijk uit. Lijkt me grappig om er eentje te importeren: het is weer eens wat anders dan een Golf GTI.
Anonieme bezoeker
01-05-2016 11:45
Volgens Matt Gasnier van BSCB.com ziet de Chinese stand van VW er premium uit. winking smiley

9. …and Volkswagen wants to go premium

Embattled in its emissions scandal, Volkswagen has made one thing clear: its necessary budget cuts will not affect China in the least. Its stand at Beijing smelled very premium indeed, with only the upmaket variants of each nameplate exhibited,
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.