Nissan Navara & Terra/X-Terra [facelift 2021]

Gepost door Rutger DC 
De nieuwe Nissan Navara krijgt de toevoeging 'NP300' voor de oude naam:

Nissan NP300 Navara unveiled in Thailand: 7spd auto!
By Jonathan James Tan / 11 June 2014 1:27 pm

Sawasdee krub! We’re in Bangkok, Thailand, where Nissan has unveiled the all-new Nissan NP300 Navara. The 12th-gen Nissan pickup truck – – boasts better fuel economy, improved acceleration and a more rigid and durable frame.

The model also features a lower roof, higher ground clearance and a larger load area. Narrow- and wide-bodies, king- and double-cabs as well as 2WD and 4WD versions are available.

Nissan says the focus is on a “sportier and more emotional expression” – there’s a high belt line and blacked-out B-pillars, plus sculpted front wings and door sections with concave-convex surfaces.

The LED DRLs create a boomerang-shaped signature, and there are chrome waist line mouldings and wing mirror indicators. Two new colours are available – Savannah Yellow and The Earth Bronze.

Inside, the restyled dashboard features a gentle sweep from the centre panel to the door side. An aluminium-like finish can be found on the centre stack and console, and the ‘Zero-Gravity‘ seats as seen on the Teana feature “finely-crafted” stitching. Rear air vents are also available.

Between the instrument dials sits a 3D colour TFT screen that displays turn-by-turn navigation instructions, compass, fuel economy indicator and audio information. The customisable display also provides alerts, service reminders and more, in a variety of languages.

Under the bonnet resides either a 2.5 litre DOHC four-cylinder petrol or a 2.5 litre DOHC four-cylinder turbodiesel. The diesel engine’s turbocharger is electrically actuated, and there are two states of tune: 161 hp at 3,600 rpm and 403 Nm of twist at 2,000 rpm, and 188 hp and 450 Nm at the same revs. The engines are connected to either a six-speed manual or a seven-speed auto (!) with manual override.

Both engines are Euro 5 compliant, and Nissan says fuel economy has been improved by as much as 11% over the outgoing model. Underpinning the Nissan NP300 Navara is a high-strength chassis and leaf suspension. Smaller turning circle, too.

Shift-on-the-fly 4×4 driving can be engaged while the vehicle is in motion. The security guards comprise Vehicle Dynamic Control (VDC), Active Brake Limited Slip (ABLS), Hill Start Assist (HSA) and Hill Descent Control (HDC).

“Since we built our first pickup in 1933, over 14 million customers around the globe have come to depend on a Nissan pickup to transport their families, workmates and cargo, sometimes in the toughest of circumstances,” explained Nissan chief planning officer Andy Palmer.

“The Nissan New NP300 Navara sets new benchmarks for performance, toughness, versatility and running costs; all the qualities that are critical for pickup users,” he added.

The Nissan NP300 Navara will be the first vehicle built at the company’s new US$358 million plant in Samut Prakan near the capital, at a rate of about 75,000 units a year. This marks the end of Nissan’s joint venture with Mitsubishi Motors to produce pickup trucks at the latter’s plant at the Laem Chabang Industrial Estate in Chonburi, which will continue to build the outgoing Navara until export sales end.

Fotogalerij: [paultan.org]

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2020 18:14 door Rutger DC.
Anonieme bezoeker
Re: Nissan NP300 Navara
11-06-2014 15:29
De Nissan dashboards zien er tegenwoordig gelikt uit, zelfs in dit werkbeest.
11-06-2014 16:47
Ben ik het niet mee eens, ik vind dat Nissan-dashboards vaak een ronduit goedkope uitstraling hebben, dat vind ik ook van de Navara, zeker het grijze/beige interieur. Maar ik neem aan dat we in Europa het zwarte dash krijgen.
Anonieme bezoeker
11-06-2014 17:32
Gelukkig is het design niet al te ingrijpend gewijzigd, de Navara blijft nog steeds de mooiste in zijn segment. Dat hebben ze goed gedaan bij Nissan, ik ben eens benieuwd om deze irl te zien. Hopelijk keert ook de beul van een V6 diesel terug.

Ik heb wel een beetje een dubbel gevoel bij het interieur. Het is enorm verbeterd tegenover de vorige generatie, wetende dat de interieurs van de Qashqai/X-trail zeer veel lof krijgen van de vakpers. En dat zit me ook wel een beetje dwars, op de tellers na is het design identiek aan dat van een Qashqai/ X-Trail. Ik vond het stoere, hoekige en 'Amerikaanse' interieur van de vorige Navara wel mooi om te zien, en dan wist je ook dat je met iets speciaals rond reed. Dat heb je nu niet.

Maar ach, eigenlijk is dit maar een detail, uiteindelijk is dit een top interieur. Zeker als je ziet dat bijvoorbeeld het interieur van een Ford Ranger niet kan tippen aan die van de Fiesta.
Anonieme bezoeker
11-06-2014 17:34
D-C
Ben ik het niet mee eens, ik vind dat Nissan-dashboards vaak een ronduit goedkope uitstraling hebben, dat vind ik ook van de Navara, zeker het grijze/beige interieur. Maar ik neem aan dat we in Europa het zwarte dash krijgen.

"Goedkope uitstraling":

Dan zit de internationale pers, zitten de experts uit de UK, BRD, USA, NL etc er naast.
Die roemen de huidige kwaliteit van QQ, Rogue, Sentra, Altima.

Oh, je bedoelt de Dat-sun Go! Ja, zeg dat dan! grinning smiley winking smiley
Anonieme bezoeker
11-06-2014 17:49
Ik raak nog meer overtuigd als ik de nieuwe foto's bekijk. Wat een fraaie auto zeg. Nu alleen terug die V6 diesel erin en het is de perfecte familie kar voor mij.

11-06-2014 18:09
rickm

"Goedkope uitstraling":

Dan zit de internationale pers, zitten de experts uit de UK, BRD, USA, NL etc er naast.

Oh, je bedoelt de Dat-sun Go! Ja, zeg dat dan! grinning smiley winking smiley[/quote]

Kwaliteit is iets anders dan uitstraling. De stuurwielen vind ik in de eerste plaats goedkoop ogen. De interieurs van de Micra en Note vind ik tamelijk armoedig, met name bij die laatste valt het me tegen aangezien die in de prijsklasse van (minder hoge) hatchbacks met een meestal veel fraaier interieur opereren. Kia Rio, Fiat Punto, Peugeot 208 om maar eens wat te noemen. Die Note had een mooi zwart en lekker strak ogend interieur, al zullen de plastics vast van de harde soort zijn, ik prefereer de oude Note en Micra trouwens ook qua exterieur. De nieuwe Qashqai en X-Trail kunnen best mooie materialen hebben, maar op de foto's vind ik de interieurs nogal grauw en amorf. Nu kom ik wel weer heel negatief over smiling smiley

Ik ga er nog een schepje bovenop doen, want de huidige Navara vind ik karakteristieker, wat onverlet laat dat dit een fraaie pick-up is en alsnog mooier dan zo'n beetje alle concurrenten. En we hebben het hier over een pick-up. In het zwart oogt het interieur beter dan van de concurrentie (Amarok, Hilux, D-MAX en Ranger).

Ik ben benieuwd naar zustermodel Mitsubishi L200, dat is nu namelijk de lelijkste pick-up. Die vormde met zijn ronde vormen en iele verschijning een schril contrast met die stoere en hoekige Navara.
Anonieme bezoeker
11-06-2014 18:40
D-C
rickm

"Goedkope uitstraling":

Oh, je bedoelt de Dat-sun Go! Ja, zeg dat dan! grinning smiley winking smiley

Kwaliteit is iets anders dan uitstraling. De stuurwielen vind ik in de eerste plaats goedkoop ogen. De interieurs van de Micra en Note vind ik tamelijk armoedig, met name bij die laatste valt het me tegen aangezien die in de prijsklasse van (minder hoge) hatchbacks met een meestal veel fraaier interieur opereren. Kia Rio, Fiat Punto, Peugeot 208 om maar eens wat te noemen. Die Note had een mooi zwart en lekker strak ogend interieur, al zullen de plastics vast van de harde soort zijn, ik prefereer de oude Note en Micra trouwens ook qua exterieur. De nieuwe Qashqai en X-Trail kunnen best mooie materialen hebben, maar op de foto's vind ik de interieurs nogal grauw en amorf. Nu kom ik wel weer heel negatief over smiling smiley

Ik ga er nog een schepje bovenop doen, want de huidige Navara vind ik karakteristieker, wat onverlet laat dat dit een fraaie pick-up is en alsnog mooier dan zo'n beetje alle concurrenten. En we hebben het hier over een pick-up. In het zwart oogt het interieur beter dan van de concurrentie (Amarok, Hilux, D-MAX en Ranger).

Ik ben benieuwd naar zustermodel Mitsubishi L200, dat is nu namelijk de lelijkste pick-up. Die vormde met zijn ronde vormen en iele verschijning een schril contrast met die stoere en hoekige Navara.[/quote]

Over plain ugly en toch recent blik:

Als je de pic's van sommige Japanse Kei cars ziet ga je spontaan stuiteren.
Ook die nieuwe grote Toyota (Honda?, maar dan niet de Vezel!) die recent in Japan de Top 10 binnenkwam is huiverigwekkend.

Nieuw itemje waard ( 'Lelijk, Lelijker, Lelijkst?', 'Horrorblik', Netvlies Vervuiling' joe name it)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2014 18:41 door rickm.
Stoere bak met een geweldige uitstraling en een ijzersterke naam en reputatie.
24-08-2015 22:02
De NP300 Navara komt eindelijk naar Europa:

Nissan presenteert NP300 Navara voor Europa
Autonieuws • 24 augustus 2015 • Tekst: Bob Kroese

De Europese versie van de Nissan NP300 Navara is klaar. Het merk presenteert de auto volgende maand op de IAA in Frankfurt, maar geeft nu alvast de belangrijkste informatie.

Nissan presenteert de nieuwe NP300 Navara nu ook voor Europa. De pick-up wordt hier leverbaar met een vernieuwde 2,3 liter dieselmotor, die 160 of 190 pk levert. Nissan belooft dat de nieuwe Navara tot 24 procent zuiniger is dan het uitgaande model. Standaard wordt de dieselmotor gekoppeld aan een handbak met zes versnellingen, een zeventraps automaat staat als optie in de prijslijst.

De NP300 Navara is er met enkele of dubbele cabine. In dat laatste geval wordt de auto voorzien van een vijflink achterwielophanging, die zorgt voor meer comfort en een ‘cross-over-achtige’ rij-ervaring. De King Cab, zoals Nissan de versie met enkele cabine noemt, heeft standaard bladveren achter. Deze zijn beter geschikt voor zware belading. Nissan heeft de veren niet alleen 7 kg lichter gemaakt, maar ook compacter. Hierdoor is de afrijhoek bij off-road-gebruik groter.

Nissan zet bij de nieuwe NP300 Navara in op veiligheid en betrouwbaarheid. Om met dat laatste te beginnen: de auto wordt geleverd met 5 jaar garantie. De Navara krijgt, al dan niet standaard, de beschikking over moderne veiligheidssystemen, zoals een 360 graden-camera en een actief remsysteem.

De pick-up kan een aanhangwagen van 3.500 kilogram trekken. De laadbak heeft een lengte van 1,57 meter in combinatie met de Double Cab en bijna 1,80 meter als je kiest voor de Single Cab.

De prijzen maakt Nissan later dit jaar bekend.

Bron: [www.autokopen.nl]

D-C
De NP300 Navara komt eindelijk naar Europa

Komt? Hij is er al!

Afgelopen zondag gespot op de Paddock Club parking bij de GP van België:

De voorkant ziet er wel iets minder indrukwekkend uit als die van zijn voorganger....
Maar dat kan ook komen doordat dit wel een echte kale "utility" uitvoering was, met die stalen velgen enzo. Een chromen grille zoals bij de luxere uitvoeringen doet hem veel meer recht.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-08-2015 00:17 door Bart81.

New Nissan Terra Body-On-Frame SUV Officially Revealed
BY CRISTIAN GNATICOV | POSTED ON FEBRUARY 26, 2018
0
SHARES
FacebookWhatsAppMessengerTwitterRedditPinterest
Nissan has finally taken the wraps off the new Navara-based SUV, which is known as the Terra.

Nissan’s latest SUV will go on sale in China this spring, with other Asian markets to follow shortly after. The Nissan X-Terra body-on-frame SUV comes as the successor of the previous-gen Pathfinder.

It will be fully unveiled and detailed in April, most likely during the 2018 Beijing Auto Show which debuts on April 25. Nissan has released just a few images and a video of the new Terra, revealing a familiar design that basically follows in the footsteps of its pickup truck sibling.

Higher specs will benefit from an infotainment system just like the one used in the Navara, dual-zone climate control with rear air vents, multi-function steering wheel, leather, aluminum trim, and other features.

There’s a good chance that the engine lineup will be carried over from the pickup as well, so the new Nissan XTerra might be powered by the familiar 2.3-liter turbodiesel engine. A previous report states that a 2.5-liter petrol unit will join the oil-burner, rated at 184 horsepower.

Part of Nissan’s ‘M.O.V.E. to 2022’ plan, the SUV is seen as a necessary addition to the LCV (Light Commercial Vehicle) division, which is “critical to achieving the company’s midterm plans”, according the automaker.

The third generation Nissan Navara already serves as the foundation stone for the Renault Alaskan and Mercedes-Benz X-Class, and with the introduction of the XTerra, the number of vehicles based on its underpinnings has grown to four.

Eerdere spy shot
De Nissan Terra is nu ook vernieuwd. De auto komt nu ook in het Midden-Oosten op de markt als X-Terra, een naam die al eens werd gebruikt voor een SUV/terreinauto op de Noord-Amerikaanse markt.

Bron: [paultan.org]

Huidig model (China):

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2020 18:21 door Rutger DC.
Een half jaar geleden lazen we van grote problemen bij Nissan.
Er werd door Nissan echter op gewezen dat in 18 maanden het hele gamma zou worden ververst, iets wat zelfs VAG nog niet is gelukt (wel ca 14 SUV's in 2 jaar, no mean feat)
En zie, de Japanners zijn hard op weg dat klusje te klaren: Rogue, Sentra, Sylphy, Magnite, Note, Navara en vast nog meer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.