en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Nissan Navara / Terra/X-Terra (facelift 2021) / Dongfeng Rich 6/7/Palazzo (facelift 2022) 11-06-2014 12:18 |
De nieuwe Nissan Navara krijgt de toevoeging 'NP300' voor de oude naam:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
Fotogalerij: [paultan.org] 4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2022 22:07 door Rutger DC. |
Anonieme bezoeker
Re: Nissan NP300 Navara 11-06-2014 15:29 |
De Nissan dashboards zien er tegenwoordig gelikt uit, zelfs in dit werkbeest. |
Re: Nissan NP300 Navara 11-06-2014 16:47 |
Ben ik het niet mee eens, ik vind dat Nissan-dashboards vaak een ronduit goedkope uitstraling hebben, dat vind ik ook van de Navara, zeker het grijze/beige interieur. Maar ik neem aan dat we in Europa het zwarte dash krijgen. |
Anonieme bezoeker
Re: Nissan NP300 Navara 11-06-2014 17:32 |
Gelukkig is het design niet al te ingrijpend gewijzigd, de Navara blijft nog steeds de mooiste in zijn segment. Dat hebben ze goed gedaan bij Nissan, ik ben eens benieuwd om deze irl te zien. Hopelijk keert ook de beul van een V6 diesel terug. Ik heb wel een beetje een dubbel gevoel bij het interieur. Het is enorm verbeterd tegenover de vorige generatie, wetende dat de interieurs van de Qashqai/X-trail zeer veel lof krijgen van de vakpers. En dat zit me ook wel een beetje dwars, op de tellers na is het design identiek aan dat van een Qashqai/ X-Trail. Ik vond het stoere, hoekige en 'Amerikaanse' interieur van de vorige Navara wel mooi om te zien, en dan wist je ook dat je met iets speciaals rond reed. Dat heb je nu niet. Maar ach, eigenlijk is dit maar een detail, uiteindelijk is dit een top interieur. Zeker als je ziet dat bijvoorbeeld het interieur van een Ford Ranger niet kan tippen aan die van de Fiesta. |
Anonieme bezoeker
Re: Nissan NP300 Navara 11-06-2014 17:34 |
"Goedkope uitstraling": Dan zit de internationale pers, zitten de experts uit de UK, BRD, USA, NL etc er naast. Die roemen de huidige kwaliteit van QQ, Rogue, Sentra, Altima. Oh, je bedoelt de Dat-sun Go! Ja, zeg dat dan! ![]() ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Nissan NP300 Navara 11-06-2014 17:49 |
Re: Nissan NP300 Navara 11-06-2014 18:09 |
"Goedkope uitstraling": Dan zit de internationale pers, zitten de experts uit de UK, BRD, USA, NL etc er naast. Die roemen de huidige kwaliteit van QQ, Rogue, Sentra, Altima. Oh, je bedoelt de Dat-sun Go! Ja, zeg dat dan! ![]() ![]() Kwaliteit is iets anders dan uitstraling. De stuurwielen vind ik in de eerste plaats goedkoop ogen. De interieurs van de Micra en Note vind ik tamelijk armoedig, met name bij die laatste valt het me tegen aangezien die in de prijsklasse van (minder hoge) hatchbacks met een meestal veel fraaier interieur opereren. Kia Rio, Fiat Punto, Peugeot 208 om maar eens wat te noemen. Die Note had een mooi zwart en lekker strak ogend interieur, al zullen de plastics vast van de harde soort zijn, ik prefereer de oude Note en Micra trouwens ook qua exterieur. De nieuwe Qashqai en X-Trail kunnen best mooie materialen hebben, maar op de foto's vind ik de interieurs nogal grauw en amorf. Nu kom ik wel weer heel negatief over ![]() Ik ga er nog een schepje bovenop doen, want de huidige Navara vind ik karakteristieker, wat onverlet laat dat dit een fraaie pick-up is en alsnog mooier dan zo'n beetje alle concurrenten. En we hebben het hier over een pick-up. In het zwart oogt het interieur beter dan van de concurrentie (Amarok, Hilux, D-MAX en Ranger). Ik ben benieuwd naar zustermodel Mitsubishi L200, dat is nu namelijk de lelijkste pick-up. Die vormde met zijn ronde vormen en iele verschijning een schril contrast met die stoere en hoekige Navara. |
Anonieme bezoeker
Re: Nissan NP300 Navara 11-06-2014 18:40 |
Kwaliteit is iets anders dan uitstraling. De stuurwielen vind ik in de eerste plaats goedkoop ogen. De interieurs van de Micra en Note vind ik tamelijk armoedig, met name bij die laatste valt het me tegen aangezien die in de prijsklasse van (minder hoge) hatchbacks met een meestal veel fraaier interieur opereren. Kia Rio, Fiat Punto, Peugeot 208 om maar eens wat te noemen. Die Note had een mooi zwart en lekker strak ogend interieur, al zullen de plastics vast van de harde soort zijn, ik prefereer de oude Note en Micra trouwens ook qua exterieur. De nieuwe Qashqai en X-Trail kunnen best mooie materialen hebben, maar op de foto's vind ik de interieurs nogal grauw en amorf. Nu kom ik wel weer heel negatief over ![]() Ik ga er nog een schepje bovenop doen, want de huidige Navara vind ik karakteristieker, wat onverlet laat dat dit een fraaie pick-up is en alsnog mooier dan zo'n beetje alle concurrenten. En we hebben het hier over een pick-up. In het zwart oogt het interieur beter dan van de concurrentie (Amarok, Hilux, D-MAX en Ranger). Ik ben benieuwd naar zustermodel Mitsubishi L200, dat is nu namelijk de lelijkste pick-up. Die vormde met zijn ronde vormen en iele verschijning een schril contrast met die stoere en hoekige Navara.[/quote] Over plain ugly en toch recent blik: Als je de pic's van sommige Japanse Kei cars ziet ga je spontaan stuiteren. Ook die nieuwe grote Toyota (Honda?, maar dan niet de Vezel!) die recent in Japan de Top 10 binnenkwam is huiverigwekkend. Nieuw itemje waard ( 'Lelijk, Lelijker, Lelijkst?', 'Horrorblik', Netvlies Vervuiling' joe name it) 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2014 18:41 door rickm. |
Re: Nissan NP300 Navara 11-06-2014 18:50 |
Stoere bak met een geweldige uitstraling en een ijzersterke naam en reputatie. |
Re: Nissan NP300 Navara 24-08-2015 22:02 |
De NP300 Navara komt eindelijk naar Europa:
![]() ![]() Bron: [www.autokopen.nl] ![]() ![]() ![]() |
Re: Nissan NP300 Navara 25-08-2015 00:15 |
Komt? Hij is er al! Afgelopen zondag gespot op de Paddock Club parking bij de GP van België: ![]() ![]() De voorkant ziet er wel iets minder indrukwekkend uit als die van zijn voorganger.... Maar dat kan ook komen doordat dit wel een echte kale "utility" uitvoering was, met die stalen velgen enzo. Een chromen grille zoals bij de luxere uitvoeringen doet hem veel meer recht. 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-08-2015 00:17 door Bart81. |
Re: Nissan NP300 Navara 26-02-2018 11:41 |
![]() ![]() ![]() ![]() Eerdere spy shot ![]() |
Re: Nissan NP300 Navara & Terra 05-11-2020 16:38 |
Facelift:![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bronnen: [www.autoweek.nl] [paultan.org] [www.caradvice.com.au] |
Re: Nissan Navara & Terra/X-Terra [facelift 2021] 25-11-2020 18:20 |
De Nissan Terra is nu ook vernieuwd. De auto komt nu ook in het Midden-Oosten op de markt als X-Terra, een naam die al eens werd gebruikt voor een SUV/terreinauto op de Noord-Amerikaanse markt.![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bron: [paultan.org] Huidig model (China): ![]() ![]() ![]() ![]() Fotogalerij: [photo.bitauto.com] 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-11-2020 18:21 door Rutger DC. |
Re: Nissan Navara & Terra/X-Terra [facelift 2021] 25-11-2020 20:25 |
Een half jaar geleden lazen we van grote problemen bij Nissan. Er werd door Nissan echter op gewezen dat in 18 maanden het hele gamma zou worden ververst, iets wat zelfs VAG nog niet is gelukt (wel ca 14 SUV's in 2 jaar, no mean feat) En zie, de Japanners zijn hard op weg dat klusje te klaren: Rogue, Sentra, Sylphy, Magnite, Note, Navara en vast nog meer. |
Re: Nissan Navara & Terra/X-Terra [facelift 2021] 20-12-2022 22:06 |
In het Dongfeng-topic kwamen de Rich 6, Rich 7 en Palazzo al even voorbij. Die worden gemaakt door de Dongfeng Automobile Company, waarin de Dongfeng Motor Group en Nissan een meerderheids- respectievelijk minderheidsbelang hebben. Dit bedrijf maakt voor Nissan ook onder meer de Terra en sinds kort is uit nood ook de vorige generatie X-Trail hier opnieuw in productie gegaan, doordat de nieuwe generatie daar commercieel een enorme flop is geworden omdat de Chinezen geen driecilinder motor in een grote auto willen. Rich 6/Rich 6 EV/Rich 7/Palazzo (gebaseerd op Nissan Navara D23) Introductiejaar: 2018/-/-/2020 Prijs 91.800-188.000 / 269.800-275.800 / 109.800-164.800 / 129.800-192.800 RMB Rich 6 ![]() Fotogalerij: [photo.yiche.com] Rich 6 EV De EV heeft een accupakket van 60,2 kWh, goed voor een (optimistische) actieradius van maximaal 350 km (NEDC). ![]() Fotogalerij: [photo.yiche.com] Rich 7 Eerder dit jaar werd de vernieuwde versie gepresenteerd met de naam Rich 7. Dongfeng heeft anders dan Nissan wél de facelift aangegrepen voor een nieuw dashboard. De Rich 6 blijft gewoon bestaan als goedkoper model. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Fotogalerij: [photo.yiche.com] Palazzo De merkwaardig vormgegeven Palazzo, een Rich 6 met dakkapel, kreeg recent de facelift van de Rich 7. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ter vergelijking modeljaar 2021: ![]() Fotogalerij: [photo.yiche.com] |