Mercedes-AMG GT

Gepost door Anonieme bezoeker 
Re: Mercedes-AMG GT
12-09-2014 07:56
Jammer van die "gleuf met iPad" in het dashboard, bij flink gas geven ben je bang dat het ding eruit valt...

Maar verder een bloedmooie sportwagen thumbs upthumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2014 07:58 door R W D.
12-09-2014 09:23
R W D
Jammer van die "gleuf met iPad" in het dashboard, bij flink gas geven ben je bang dat het ding eruit valt...

Als iemand dit denkniveau heeft dan zal diegene vast niet in staat zijn om een dergelijke auto aan te schaffen...
12-09-2014 10:23
Rob0032
R W D

Als iemand dit denkniveau heeft dan zal diegene vast niet in staat zijn om een dergelijke auto aan te schaffen...

De kans dat een toekomstig eigenaar zich druk maakt dat zijn toupetje eraf valt bij flink gas geven, acht ik groter.
12-09-2014 10:52
Die zwarte is echt heel mooi. thumbs up
12-09-2014 11:34
Toch... is het net alsof AMG de ontwerpopdracht aan een stel Porsche designers heeft gegeven. Let ook op hoe de flanken onderaan geprofileerd zijn en hoe de deurgrepen er uit zien... Nou denk eens voor de grap een Porsche (Panamerica?) voorkant op de AMG GT...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-09-2014 12:05 door straatos.
Anonieme bezoeker
12-09-2014 11:41
Mercedes heeft altijd al dergelijke handgrepen gehad...
12-09-2014 12:00
Aangezien handen van Mercedes-eigenaren hoogstwaarschijnlijk niet wezenlijk anders zijn dan handen van Porsche-eigenaren, zijn overeenkomsten tussen Mercedes-handgrepen en Porsche-handgrepen waarschijnlijk voor de hand liggend.
12-09-2014 12:07
Okay... en de ronding van de wielen?...
Anonieme bezoeker
12-09-2014 12:14
straatos
Okay... en de ronding van de wielen?...

Inderdaad, daar heb je een punt. Liever had ik gezien dat Mercedes de wielkasten vierkant had gemaakt. Al was het alleen al om het onderscheid tussen MB en Porsche te benadrukken.
grinning smiley
Heeft hier ook wel wat van weg vind ik:

12-09-2014 14:59
P. Klieder
Heeft hier ook wel wat van weg vind ik:

Héél ver gezocht.
Anonieme bezoeker
13-09-2014 02:46
Ik vind het net een Porsche met die rondingen. Ik denk dat ik hem wel steeds mooier ga vinden maar echt mooi vind ik hem vooralsnog niet. Oogt imo ook niet bijzonder modern. Wel geweldig interieur
Anonieme bezoeker
24-09-2014 19:28
25-09-2014 09:30
Zeeburg
Ik vind het net een Porsche met die rondingen. Ik denk dat ik hem wel steeds mooier ga vinden maar echt mooi vind ik hem vooralsnog niet. Oogt imo ook niet bijzonder modern. Wel geweldig interieur

Je zou hier inderdaad eerder / makkelijker een Porsche voorkant op kunnen bedenken:

25-09-2014 10:16
Laten we de Porsche er dan toch maar eens bijhalen.

Is toch in alle opzichten een totaal andere auto? En hoewel ik de 911 fantastisch vind, gaat mijn voorkeur nu denk ik toch uit naar de AMG-GT.
04-10-2014 13:34
@ R W D: wat doet die matige rendering van de Porsche 911 hier?

Live @ Mondial de l'Automobile Paris:
[motorshow.carview.yahoo.co.jp]
[www.autokopen.nl]
[www.omniauto.it]
[www.autoblog.nl]

Anonieme bezoeker
04-10-2014 17:50
Mooie wagen, prachtig!

(thx voor t plaatsen van de salon foto's in diverse topics, dc! thumbs up )
07-10-2014 12:23
Toch... als je van achteren zo langs de GT loopt... verwacht je er eigenlijk een Porsche voorkant op. De GT lijkt nu, al eerder door een ander opgemerkt, alsof twee auto's aan elkaar zijn gelast. Misschien iets voor het knutselhoekje.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-10-2014 12:27 door straatos.
Die gele AMG GT staat binnenkort (over 2 weken volgens mij) te koop bij Smeets in Ittervoort (voor degene die 'm willen bezichtigen). Kreeg ik gisteren te horen.
Anonieme bezoeker
30-06-2015 15:12
Sandy Vercoulen is back! thumbs up smileys with beer Wat voor auto heb je nu?
24-06-2016 13:15
Die grillegrinning smiley Voor klasse hoef je niet bij AMG te zijn...
Anonieme bezoeker
24-06-2016 19:39

Source : https://www.motor1.com/news/64328/mercedes-amg-gt-r-breaks-cover-with-577-hp/

Wàt een gaaf ding!

8 min durend filmpje waarin de motor in elkaar wordt geschroefd:
[www.facebook.com]
Wat een fantastische creatiethumbs up
30-09-2016 11:19
GT Roadster en GT R @ Mondial de l'Automobile Parijs:

Meer foto's: [www.autokopen.nl]
09-01-2017 22:06
Facelift en GT C Coupé

Onder het mes: Mercedes-AMG GT

Nu ook als GT C Coupé. Mercedes-Benz trekt in Detroit niet alleen de gefacelifte GLA-klasse uit de hoge hoed. Ook aan de andere kant van het spectrum wordt er bijgeschaafd. We maken kennis met de gefacelifte AMG GT! In de tweede helft van 2014 maakte de wereld kennis met de AMG GT, een supercar met AMG-genen die zijn tanden in de Porsches 911 van deze wereld moet zetten. In Parijs schoof Mercedes-AMG de GT Roadster naar voren, een moment dat samenviel met de lancering van de GT C Roadster. Vandaag is in Detroit de gefacelifte AMG GT gepresenteerd. We maken direct kennis met de nieuwe dichte GT C. Vorige maand wist onze spionagefotograaf een bijzondere AMG GT te kieken. Het leek er sterk op dat de grijze spierbundel de GT C betrof en vandaag blijkt dat we het bij het juiste eind hadden. Sterker nog, het vastgelegde exemplaar is identiek aan de AMG GT C die op de persfoto's te zien is. We beginnen met de reguliere AMG GT en AMG GT S. Ze krijgen een nieuwe grille, nieuwe luchtinlaten en ook op motorisch vlak gaan ze erop vooruit. De biturbo 4.0 V8 in de AMG GT is nu 476 pk in plaats van 462 pk sterk. Het koppel neemt met 30 Nm toe tot 630 Nm. De GT S wordt natuurlijk niet overgeslagen. De krachtigere variant van de GT is nu 523 pk in plaats van 510 pk sterk en krijgt er 20 Nm bij, wat het totale koppel op 670 Nm brengt. Hij is al genoemd, maar de GT C Coupé is ook helemaal nieuw. We kennen de open variant al en nu is dus ook de dichte AMG GT leverbaar met de 558 pk en 680 Nm sterke 4.0 biturbo V8. De GT C Coupé hoeft wat kracht betreft alleen de 585 pk sterke AMG GT R boven zich te dulden. De AMG GT C Coupé is in staat om in minder dan 4 tellen naar een snelheid van 100 km/h te sprinten. Zijn topsnelheid ligt op 315 km/h. Ook wat dynamiek betreft is de GT C-versie net even een tandje strakker dan de GT en GT S. Achterwielsturing is bijvoorbeeld van de partij, evenals adaptieve demping en een elektronisch sperdifferentieel.
[www.autoweek.nl]
15-01-2017 03:02
GT facelift live @ NAIAS Detroit:

Meer foto's: [www.caranddriver.com]
Mercedes-AMG GT R Official F1 Safety Car 2018

29-11-2018 12:43
Nog een facelift(je) en nieuwe uitvoering.

Mercedes-Benz AMG GT vernieuwd

AMG GT R Pro versterkt de gelederen. Mercedes-Benz heeft in Los Angeles een vernieuwde versie van de AMG GT gepresenteerd. De auto ondergaat een reeks cosmetische én technische upgrades. Daarnaast introduceert Mercedes-Benz een nieuwe uitvoering: de AMG GT R Pro. Begin vorig jaar werd de toen ongeveer drie jaar oude Mercedes-AMG GT op de snijtafel gelegd. Het leveringsgamma van de coupé en roadster werd aangevuld met een GT C-variant én de Duitse supercars maakten onder andere kennis met de nieuwe grille die Mercedes 'Panamericana' doopte. Vanavond heeft Mercedes-Benz in Los Angeles opnieuw een gemoderniseerde versie van zijn sportiefste telg gepresenteerd.

De vernieuwde AMG GT's, de auto's van het nieuwe modeljaar, kenmerken zich aan de voorzijde vooral met hun nieuwe koplampunits, exemplaren waarvan met name de indeling overeenkomsten vertoont met die van de dit jaar aan het leveringsgamma toegevoegde AMG GT 4-Door Coupé. De AMG GT en GT C hebben een nieuw zwart inzetstuk in de achterbumper en de uitlaateindstukken lijken nu op die van de al genoemde GT 4-Door Coupé. De AMG GT heeft twee sets van twee ronde uitlaateindstukken, de GT C heeft trapeziumvormige exemplaren en de R-variant is van achteren te herkennen aan de centraal geplaatste exemplaren.

Ook in het interieur voert Mercedes-Benz wijzigingen door. De AMG GT's krijgen een nieuw infotainmentsysteem, een 10,25 inch groot infotainmentscherm én beschikken te allen tijde over een nieuw en volledig digitaal instrumentenpaneel met een diameter van 12,3 inch. Daarnaast introduceert Mercedes-AMG een reeks nieuwe stuurwielen met touchknoppen en een bedieningseenheid (mét geïntegreerd lcd-display) waarmee de rijmodi zijn in te stellen. Mercedes-Benz vernieuwt verder de middentunnel. Niet alleen vinden we hier het nieuwe touchpad waarmee het infotainment wordt bediend, maar ook een hele rits nieuwe touchknoppen die de oude ronde drukknoppen vervangen.

Daarnaast maakt de AMG GT-familie kennis met een nieuwe topversie: de GT R Pro. Deze versie kun je zien als de overtreffende trap van de al niet malse AMG GT R. In de AMG GT R Pro is techniek van de AMG GT3- en GT4-racers in verwerkt. Deze variant heeft onder andere een aangepast onderstel met aanpasbare dempers, instelbare stabilisatorstangen, koolstofkeramische remschijven én een koets die is volgehangen met vooral functioneel spoilerwerk. Met name de achterspoiler is opvallend, maar wie goed kijkt, ziet dat op meerdere plekken op het carrosserie kleine, uit koolstofvezel vervaardigde lipjes en andere luchtgeleiders zijn aangebracht. De GT R Pro is een gelimiteerde uitvoering, die leverbaar is met groene of grijze racestrepen.

Over motorische aanpassingen is verder geen sprake en dat betekent dat de 4,0-liter biturbo-V8 in de GT opnieuw goed is voor 476 pk en 630 Nm. De GT S is 523 pk en 670 Nm sterk en de GT C's schoppen het tot 558 pk en 680 Nm. De AMG GT R, en de nieuwe AMG GT Pro, hebben een 585 pk krachtige variant van die V8 in de neus liggen.
[www.autoweek.nl]
29-11-2018 18:16
GT R Pro live @ Los Angeles International Auto Show:

Meer foto's: [driving.ca]
04-03-2019 05:17
Mercedes-AMG GT R Roadster

Alle foto's en info: [www.carscoops.com]

Lekker bruut ding. Ik snap die extra lichtjes aan de achterklap alleen niet. Iemand enig idee?
04-03-2019 06:49

Ik snap die extra lichtjes aan de achterklap alleen niet. Iemand enig idee?
Achteruitrij- en mistlamp. Zit bij de andere versies in de bumper, maar daar heeft deze de uitlat.
04-03-2019 23:45
Live @ Genève:

Bron: AutoBild

Ik vind een GT erg fraai, maar dit is een ordinair ding.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.