Audi TT

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Audi TT
03-03-2014 10:10

Info en meer beelden volgen smiling smiley
Re: Audi TT
03-03-2014 10:15
Tsja, bij de eerste TT zal 'ie het nooit halen. Wel mooier dan de huidige. Wel jammer van drukke velgen en grille, dat past niet zo goed bij het 'pure' ontwerp van de TT. Ik ben benieuwd naar meer foto's, en vooral naar de TT in een andere kleur.
03-03-2014 10:17
Wederom een vrij voorzichtige evolutie. De lijnen zijn wat scherper aangezet in vergelijking met de vorige TT en lelijk is het mi niet, maar net zoals met veel andere Audi's heb ik al reeds bij de onthulling het gevoel alsof ik het model in kwestie al jaren ken.

Wel een fraai interieur, trouwensthumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2014 10:17 door D. Elzinga.
03-03-2014 10:18
zo te zien dus idd dat vernieuwende dashboard:

thumbs up
03-03-2014 10:20
Oke, dat interieur is dan wel weer heel gaaf!
03-03-2014 10:37
Interieur is echt heel mooi. thumbs up

Voorkant is ook niet verkeerd, maar het profiel en de achterzijde lijkt teveel op de vorige TT.
03-03-2014 10:45
Inderdaad een fraai interieur en een interessant dashboard, maar dat exterieur... Zoals ik al eerder zei: deze TT verzet niet echt bakens.
Anonieme bezoeker
03-03-2014 10:45
Interieur is echt heel erg mooi!
Verder is het van buiten een mooie auto, maar wordt er niet warm of koud van, eerlijk gezegd. De overhang voor is een stuk kleiner geworden en dat doet de algehele verhoudingen goed.
03-03-2014 10:49
Geniale oplossing voor het navigatiescherm! Lekker strak en clean dashboard zo. Buitenkant is suf.
03-03-2014 10:55
Yellow Cab
deze TT verzet niet echt bakens.

Welke Audi doet dat wel?
03-03-2014 11:10
De eerste TT was best apart.
03-03-2014 11:15
True, vooral bij de concept-TTS in 1995. En ook de Quattro ook. Maar verder?

Niet dat het erg is overigens, voordat ik word uitgemaakt voor VAG-basher. Het is denk ik ook een kracht, die zich laat zien in reacties als 'ik heb het gevoel dat ik deze auto al jaren ken'. Ergo, herkenbaarheid.
03-03-2014 11:16
Rob0118
Yellow Cab
deze TT verzet niet echt bakens.

Welke Audi doet dat wel?

A2, TT I, A8 I (Alu Spaceframe)?
03-03-2014 11:22
Ik weet niet of de A2 bakens heeft verzet. Hij was niet succesvol, noch kreeg 'ie een opvolger of navolging van andere merken. De eerste A8 was dat inderdaad wat meer, hoewel het qua uiterlijk totaal geen bakens heeft verzet. Wel een erg mooie, en uiterst zeldzame auto.
Anonieme bezoeker
03-03-2014 11:29
Okee, neus is anders.
Maar hoe zit het met het middendeel??

Of het is hetzelfde, of het is anders.
Als het hetzelfde is, wow, weltrusten.
Als het anders is dan de TT II, nou, nou,wat een moeite voor zo'n minimale wijziging.

Maar Audi kan zich ondertussen alles permitteren - ze bouwen goede auto's en verdienen bakken geld.
03-03-2014 11:45
Rob0118
Welke Audi doet dat wel?

Op dit moment niet één, volgens mij. En dat is jammer; als je het mij vraagt, zou een nichemodel als de TT de lijnen voor de komende jaren moeten uitzetten, in plaats van het huidige design volgen. Maar goed, ik begin in herhaling te vallen.
03-03-2014 11:47
Dat ben ik helemaal met je eens. Nu is het maar heel beperkt, en zien we (denk ik) alleen de grille terug in toekomstige Audi's.
03-03-2014 11:56
Wat ik wel een aardig detail vind is dat de led-lijntjes in koplampen en achterlichten identiek zijn. Maar die nieuwe vorm gaan we misschien ook terugzien op de A4, wat wellicht ook geldt voor (de opzet van) het dashboard.
03-03-2014 12:00
De eerste TT was nog vernieuwend, en daardoor leuk en bijzonder. Deze 3e generatie is (overigens geheel des Audi's) te behoudend. saai, en bovendien "truttig". Tegenwoordig is er voor dit geld zoveel leukers te koop.
03-03-2014 12:45
Mooie auto geworden! Vind de neus van de vorige TT niet geweldig, maar deze neus is mooi strak en stoer. Sportiever uiterlijk dan de huidige ook zo. Ben benieuwd hoe de TT 'zonder S' er uitziet!
Anonieme bezoeker
03-03-2014 13:38
* 2 dashboard / klokkenspel varianten

* airco bediening zit IN de 3 ventilatieroosters.
03-03-2014 14:25
Dat zijn geen varianten maar gewoon een andere projectie van het schermwinking smiley
Die grille thumbs down
De ontwerpers hebben veel te lang naar slechte tuning gekeken...

Verder leuke derde generatie,
sluit in zij-aanzicht wat meer aan bij de eerste generatie thumbs up
03-03-2014 14:34
De goede foto's van het dashboard zijn volgens mij van de Allroad shooting brake concept car. Dat is wel een voorbode van de TT, maar het kan in de uiteindelijke versie iets verschillen.

-edit-

Oh nee, toch niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2014 14:35 door dickey.
03-03-2014 14:44
Nee, zijn gewoon van de TT. Getoond op de CES.
03-03-2014 14:55
03-03-2014 16:15
rickm
aircobediening zit IN de 3 ventilatieroosters.

Dat vind ik dan wel weer mooi gevonden en uitgevoerd! thumbs up
Het blijft een vreemd geproportioneerd bolletje.
De single-frame grille hebben we nu wel gezien.
Al met al is de derde fase in het leven van de T T
wel de meest gerijpte en evenwichtige, maar
nogmaals het is en blijft een vreemd ding.
03-03-2014 18:36
Hoe kan iets vreemd geproportioneerd zijn, maar toch evenwichtig?
03-03-2014 19:18
Hij zegt de meest evenwichtige van de 3 TT's, maar daarmee kunnen ze alledrie nog vreemd geproportioneerd zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2014 19:18 door dickey.
Anonieme bezoeker
03-03-2014 19:22
03-03-2014 20:59

Audi TT officieel onthuld

Het Audi-feestje rondom de onthulling van de nieuwe TT zal wat minder uitbundig zijn nadat de sportcoupé eerder vandaag al in vol ornaat op internet verscheen. Het officiële beeldmateriaal en de bijbehorende specificaties zijn nu door Audi vrijgegeven.

Over het uiterlijk van de nieuwe Audi TT hoeven we het eigenlijk niet meer te hebben, want daar heb je de hele dag - mocht je daar behoefte aan hebben gehad - al naar kunnen kijken. De meest opvallende wijzigingen ten opzichte van het huidige model zitten vooral aan de strakker gelijnde voorkant met hoekige grille en rechthoekige koplampen. Voor de rest is het oersilhouet uit 1998 aardig intact gebleven maar wanneer je de drie generaties TT naast elkaar zet, zoals op foto 6, zijn de verschillen toch overduidelijk.

Voor de fans van cijfertjes: de nieuwe Audi TT is met z'n 4,18 meter even lang als het huidige model, breedte (1,83 m) en hoogte (1,35) zijn ook zo goed als identiek. Het verschil zit 'm in de wielbasis, die 37 millimeter is toegenomen naar 2,51 meter, waardoor de overhang aan voor- en achterkant korter is en de interieurruimte er op vooruit gaat. Het gewicht van de nieuwe TT ligt zo'n 50 kg lager dan bij het huidige model. In de bagageruimite kun je 305 liter kwijt, 13 liter meer dan voorheen.

Meest opvallend aan het nieuwe dashboard, dat we al een tijdje kennen, is de 'virtuele cockpit' voor de neus van de bestuurder, inclusief animaties en grafieken. Hierdoor is een centraal schermpje in de middenconsole overbodig geworden. Het display en de bediening van de airco zit nu 'in' de uitstroomopeningen, dat scheelt ook weer knoppen.

Bij de lancering is er keuze uit een 2.0 TFSI met 230 pk/370 Nm of 310 pk/380 Nm. Die laatste is voorbehouden aan de TTS en die snelt er in 4,7 seconden mee naar de 100 km/h. De top is begrensd op 250 km/h. Een handbak is standaard, een S-Tronic-automaat optioneel. De TFSI met 230 pk en voorwielaandrijving heeft voor de 0-100-sprint 6 seconden nodig, de versie met Quattro en S-Tronic 5,3 tellen. Ook deze versie haalt 250 km/h. Het gemiddelde verbruik van deze versie bedraagt 6,8 l/100 km, de CO2-uitstoot is 159 g/km. Voor de TTS met 310 pk geeft Audi geen verbruikscijfer op.

Dieselen kan met een 2.0 TDI van 184 pk en 380 Nm, gekoppeld aan een handgeschakelde transmissie en met aandrijving op louter de voorwielen. 0-100 km/h gaat in 7,2 seconden, de topsnelheid bedraagt 235 km/h. Het gemiddelde verbruik ligt op 4,2 l/100 km bij een CO2-uitstoot van 110 g/km.

Audi's adaptieve dempersysteem Magnetic Ride is standaard op de TTS en optioneel op alle andere uitvoeringen. Alle TT's krijgen van huis uit progressieve besturing; hoe meer je instuurt, hoe directer de besturing wordt. Ook standaard is Xenon Plus-verlichting, wie meer wil kan kiezen voor led- of Matrix led-koplampen.

De nieuwe Audi TT debuteert morgen op de Salon van Genève. Nog voor de zomer kun je een bestelling plaatsen bij de dealer, de uitlevering geschiedt in het najaar.
[www.autoweek.nl]

Ik vind het geen mooie achterkant eigenlijk...
03-03-2014 21:07
A110-50
Ben benieuwd hoe de TT 'zonder S' er uitziet!

Voilá:

Bron: autoblog.nl
03-03-2014 21:18
Wat een sufheid aan de buitenkant.
03-03-2014 21:22
En dan zijn dit nog de duurste uitvoeringen met grote velgen, de bijzondere koplampen en in een fijn kleurtje. Moet je de Nederlandse uitvoeringen eens voorstellen met normale wielen en in Corporate Grey of Business Black...
Anonieme bezoeker
03-03-2014 22:59
Filmpjes

Bovenste filmpje is van een zwarte standaarduitvoering. Blijft niet zo veel over, ook de ventilatordisplaytjes verdwijnen.

In het onderste filmpje de TT-S en rond 3:00 de toepassing van de nieuwe knippers (bekend van A8 facelift).
04-03-2014 01:55
Die grille.... Hadden ze nu echt een veerooster nodig om een nummerplaat te bevestigen....??? confused smiley
Met een zwarte grille ziet het er plots heel wat decenter en imo zelfs stijlvoller uit thumbs up
04-03-2014 08:38
Zo zonder S vind ik het best een mooie, strakke auto.
04-03-2014 13:38
Zoals verwacht een erg behouden facelift van buiten. Fraai wel van binnen, ik vind de bediening van de airco in de roosters een leuke vondst. Maar qua uiterlijk: nee, niks voor mij. Dan heb je een wat leukere, sportievere auto, maar dan wel met zo'n suf uiterlijk. Misschien dat zo'n GT86 wel het andere uiterste is, maar ik vind bij de Z4, SLK en RCZ de balans tussen chic en sportief beter gedaan.
04-03-2014 20:39
Erg mooi interieur maar die buitenzijde: de TT nr. 1 staat als een huis. Daarna is het er alleen mee achteruitgegaan.
09-03-2014 09:38
Live @ Autosalon van Genève:

Meer foto's:
[www.autokopen.nl]
[motorshow.carview.yahoo.co.jp]
[www.omniauto.it]

Ik vind het hoe dan ook een mooie auto met een fraai interieur. De mooiste Audi van dit moment, maar dat was de huidige ook al.
09-03-2014 15:23
Met zo'n radiatorrooster evolueert hij van kappersauto naar vervoermiddel voor frituuruitbaters: grootste frietsnijder ter wereld! Helemaal buiten verhoudingthumbs down
09-03-2014 16:52
Die 2.0 is wel een mooie.

Wat doet die naad van de motorkap thv het voorwiel? Zit daar nou een bochtje in?
09-03-2014 17:03
sNielz
Wat doet die naad van de motorkap thv het voorwiel? Zit daar nou een bochtje in?

Dat had de vorige TT ook al. En die daarvoor ook. Niet echt verrassend dus dat deze het ook heeft.
Anonieme bezoeker
09-03-2014 17:08
iDS
Met zo'n radiatorrooster evolueert hij van kappersauto naar vervoermiddel voor frituuruitbaters: grootste frietsnijder ter wereld! Helemaal buiten verhoudingthumbs down

De snuit van deze TT is wel een voorbode van de (langverwachte) wijziging van het Audi front.
't Oogt meer breed (horizontaal) dan diep (verticaal)
Dat was andersom.
Anonieme bezoeker
09-03-2014 17:09
A110-50
Dat zijn geen varianten maar gewoon een andere projectie van het schermwinking smiley

Zegt Audi. Niet ik.
Dat jij dat geen 'varianten' noemt is jouw probleem.
28-03-2014 21:28

Fotogalerij: [www.actualite.voitures.com]

Die tankdop is trouwens echt verschrikkelijk ontsierend! Dat was misschien leuk in de jaren '90, maar geen blijvertje.
Heb ik met de koplampen. Die hadden ze eigenlijk in dezelfde hoek moeten tekenen als de grille zodat het meer aansluit. Dit lijkt zo tegengesteld.
Anonieme bezoeker
20-05-2014 15:05
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.