Toyota Aygo

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Toyota Aygo
03-03-2014 07:11
1e beelden:

smiling smiley

Edit: teaser toegevoegd

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2014 07:15 door JP2010.
Re: Toyota Aygo
03-03-2014 07:50
Eindelijk dan toch ook beeld van de Aygo!

Ik voorspel een hele snelle facelift voor de voorkant. Dat gekke kruis is leuk gevonden maar echt fraai is het nou niet.
Verder valt me op dat door de vorm van de grille (mondje) de voorkant net een boosaardig gezicht is. Kan zo mee in de volgende Cars film.

Verder wel lekker scherp getekend. Zijprofiel oogt daardoor denk ik gestrekter dan bij de Peug en Citroen.
03-03-2014 08:19
Ik krijg er een beetje een Lexus gevoel bij.

Op basis van deze foto's nog lastig te oordelen maar het lijkt me wel een fraai karretje met een sportieve en hoogwaardige uitstraling.
03-03-2014 08:23
Hoop niet dat alle Aygo's zo'n raar kruis op de neus hebben!
03-03-2014 08:42
Achterkant ziet er erg goed uit, de voorkant met die kruis is niet mijn ding.
03-03-2014 08:52
Ik vind de andere 2 van de drieling leuker.
03-03-2014 11:01
Zo, dat is wild voor een Toyota. Past volgens mij totaal niet bij het behoudende publiek dat doorgaans Toyota's koopt.

Het lijkt wel een rijdende X-Box trouwens!
03-03-2014 11:09
Ik vind het wel een leuk ding, hoewel dat kruis van mij ook niet hoeft. Duidelijk een andere uitstraling dan de andere twee. Maar eerlijk is eerlijk, in tegenstelling tot de vorige generatie vind ik (voorlopig dan) de Toyota nu de minst leuke van de drie.
03-03-2014 11:18
Dat kruis is mi een flinke misstap (alsof de auto een masker op heeft), en de achterlichten lijken op de tot dusverre enige beschikbare foto van de achterkant veel te 'dik'.

Kortom, ik vind geen van de drie nieuwe telgen uiterlijk echt geslaagd.
Anonieme bezoeker
03-03-2014 11:23
Gekrompen Honda Fit (Jazz).

Ben een echte vent (uch, uch) maar zou denk ik gaan voor de C1 en dan de Peu.

Raakt doorgaans al overstuur van de kale vierkante VeeWee's Up, Polo en Golf ;-0
Dus deze Aygo is mij te samurai-Japans-druk.
03-03-2014 11:40
rickm
Gekrompen Honda Fit (Jazz).

Als we dan toch aan 't vergelijken zijn: die achterkant doet me vooral aan de Nissan Leaf denken. Ook niet moeders mooiste.

Vooral bij die zwarte vind ik dat kruis lelijk: die stukken op de A-stijlen maken 't echt rommelig. Ben net als Mach1 wel benieuwd of 'ie ook zonder kruis te krijgen is.
03-03-2014 11:43
Ergens vind ik het ook wel stoer. Laatst klaagde iemand dat er geen 'leuke', betaalbare auto's meer te koop waren. Dan vind ik zoiets nog best dapper, helemaal als het standaard in een contrasterende kleur wordt geleverd. Doet me een beetje denken aan de Innocenti's en Ypsilons van vroeger.
03-03-2014 11:52
Rob0118
(...) Dan vind ik zoiets nog best dapper, helemaal als het standaard in een contrasterende kleur wordt geleverd.

... én als je die kleur zelf mag kiezen, geeft het weer een nieuwe dimensie aan personalisatie. Weer eens wat anders dan stickertjes of een andere kleur dak en spiegels. big smile smiley
03-03-2014 12:00
Ja precies, maar dat de voorwaarde wel is dat de kleuren alleen maar contrasterend mogen zijn. Dus geen zwart kruis en zwarte carrosserie. big smile smiley

Ik vermoed trouwens dat dit wel gewoon gaat kunnen. Toyota zal niet zo rebels zijn, helemaal niet met een volumemodel.
03-03-2014 12:40
Wat een vreselijk ding! Enorm geforceerd hip met dat kruis voorop...

Doe mij maar de 108 dan. alhoewel ik dat ook geen prachtbak vind.
03-03-2014 15:08
Ik vind het niet eens zo slecht staan. Tot nu toe is de Peusj nog het meest conservatief en bescheiden... zal denk ik dus ook de grootste hit worden van de 3.
03-03-2014 15:15
Totdat blijkt dat die 'Peusj' een stukje duurder is dan de andere twee...
03-03-2014 16:00
Rob0118

Waar baseer je dat op? Ik verwacht gewoon ongeveer dezelfde prijzen bij de drieling. Door hogere BPM zullen de vanafprijzen wel iets stijgen en voorlopig even geen kortingen. De Citroen versie was altijd iets goedkoper omdat het basismodellenlijn geen stuurbekrachtiging had. Die stuurbekrachtiging zal nu vast wel standaard zijn op alle uitvoeringen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2014 17:41 door Ami.
03-03-2014 16:07
Ami
Rob0118

Waar baseer je dat op? Ik verwacht gewoon ongeveer dezelfde prijzen bij de drieling. Door hogere BPM zullen de vanafprijzen wel iets stijgen en voorlopig even geen kortingen. De Citroen versie was altijd iets goedkoper omdat het basismodellenlijn geen stuurbekrachtiging had. Die stuurbekrachtiging zou nu wel standaard zijn op alle uitvoeringen.

Waar baseer je dat op?
03-03-2014 16:13
Ik krijg voorzichtig het gevoel dat de Koreaanse concurrentie blij is met deze drieling...smiling bouncing smiley

Zowel de Picanto als de i10 zien er (naar mijn bescheiden mening uiteraard) stukken beter uit!
03-03-2014 17:00
De neus is naar mijn mening beter geslaagd dan die van de zusjes. Op het kruis na dan, maar ik vermoed dat dat gewoon bestickering is en dus eraf te halen. Voor een volumemodel is het veel te duur om carrosseriedelen tweemaal te spuiten. Koplampen niet groter dan nodig; ook een gunstig teken. Nu nog wachten op foto's van de zijkant om te zien of de opzichtige kinnebak van vroeger geslonken is (de 108 heeft hem nog wel).
03-03-2014 17:02
synecdoche
De neus is naar mijn mening beter geslaagd dan die van de zusjes. Op het kruis na dan, maar ik vermoed dat dat gewoon bestickering is en dus eraf te halen. Voor een volumemodel is het veel te duur om carrosseriedelen tweemaal te spuiten. Koplampen niet groter dan nodig; ook een gunstig teken. Nu nog wachten op foto's van de zijkant om te zien of de opzichtige kinnebak van vroeger geslonken is (de 108 heeft hem nog wel).

Daarom is de 108 ook leverbaar in two-tone. Net als de Captur bijvoorbeeld overigenswinking smiley
03-03-2014 17:06
Jazzik
Ik krijg voorzichtig het gevoel dat de Koreaanse concurrentie blij is met deze drieling...smiling bouncing smiley
Zowel de Picanto als de i10 zien er (naar mijn bescheiden mening uiteraard) stukken beter uit!

Wat ook helpt is de prijsstelling. In Franse teksten circuleert 10.000 euro als basis, Autocar denkt dat de Aygo vanaf 9000 pond gaat kosten. Daar moeten de Koreanen onder kunnen blijven. Deze categorie is voor particulieren en die letten meer op de prijs dan leasers.
03-03-2014 17:12
@ A110-50: Bij two-tone gaat het niet om strepen; dan kun je ineens een hele lap meenemen (dak b.v.). Het kruis dat de Aygo moet torsen zit deels op de motorkap, deels tot aan de zijspiegel, deels rondom de grille. Spuiten is daar dubbel werk. Ik vind het overigens niet eens erg lelijk; het zal van de kleurencombinatie afhangen. En bij het Zilveren Kruis zitten ze nu te juichen; geen kopzorg meer over de dienstauto's.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2014 17:12 door synecdoche.
03-03-2014 17:21
Aangezien het op de kunststof bumper zit zullen dat gewoon losse delen zijn. Een grille is bijna altijd een andere tint dan de auto zelf, dat is hier alleen een wat groter oppervlak.
Dubbel spuiten gebeurt bijna nooit.
De Tapir-neus maakt van deze nieuwe Aygo een ontzettend dom ding.
De PSA - varianten zijn vele malen fraaier en eigentijdser. Alle lof voor PSA !

Renault zal met de spectaculaire nieuwe RWD Twingo wel de hoogste ogen gaan gooien.
Ben heel benieuwd hoe die auto rijdt. Het lijkt me weer een geweldige ervaring: alles achter !
De korte neus doet mij het ergste vrezen voor de wielkasten in het interieur. Dat is bij de
Renault 4CV ook al geen pretje, maar misschien valt het nu mee. Ik kan niet wachten !
03-03-2014 17:44
Rob0118
Ami
Rob0118

Waar baseer je dat op? Ik verwacht gewoon ongeveer dezelfde prijzen bij de drieling. Door hogere BPM zullen de vanafprijzen wel iets stijgen en voorlopig even geen kortingen. De Citroen versie was altijd iets goedkoper omdat het basismodellenlijn geen stuurbekrachtiging had. Die stuurbekrachtiging zou nu wel standaard zijn op alle uitvoeringen.

Waar baseer je dat op?
Hersteld, maar geef jij nu ook eens antwoordeye rolling smiley
03-03-2014 18:35
Ami
Rob0118
Ami
Rob0118

Waar baseer je dat op?
Hersteld, maar geef jij nu ook eens antwoordeye rolling smiley

Ik kan geen antwoord geven op je vraag, omdat ik niet een vermeende feitelijkheid geef. Dus ik kan ook niet zeggen dat ik dat ergens op baseer. Het was puur een hypothetische opmerking als reactie op Meike.
Anonieme bezoeker
03-03-2014 19:26
03-03-2014 19:39
Onwaarschijnlijk die voorkant: willen ze hem niet verkopen of zo?
De achterzijde vind ik dan weer de mooiste van de 3.
03-03-2014 19:42
synecdoche
De neus is naar mijn mening beter geslaagd dan die van de zusjes. Op het kruis na dan, maar ik vermoed dat dat gewoon bestickering is en dus eraf te halen. Voor een volumemodel is het veel te duur om carrosseriedelen tweemaal te spuiten.
Tja, kijk nog eens naar de foto hierboven: er zijn toch duidelijke naden en schaduwen te zien. Of heeft de klever van dienst zo slecht zijn werk gedaan?grinning smiley
Anonieme bezoeker
03-03-2014 19:44
iDS
Onwaarschijnlijk die voorkant: willen ze hem niet verkopen of zo?

Zelfde toch met de C1 met z'n obesitas front?
03-03-2014 19:46
@JP2010:
dat vind ik niet: de Swiss & Me variant toont dat het geheel wel degelijk kan. Het is niet moeders mooiste maar kàn wel in mijn ogen. Dit is duidelijk een brug te ver.

En een betere kijk op de dingen, mét interieur:
Aygo @Youtube

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2014 19:57 door iDS.
03-03-2014 20:00
iDS
(...) Het is niet moeders mooiste maar kàn wel in mijn ogen. Dit is duidelijk een brug te ver.

Het zal allicht voor jou ook meewegen dat de C1 een double chevron op de neus heeft. winking smiley
03-03-2014 20:28
iDS
synecdoche
De neus is naar mijn mening beter geslaagd dan die van de zusjes. Op het kruis na dan, maar ik vermoed dat dat gewoon bestickering is en dus eraf te halen. Voor een volumemodel is het veel te duur om carrosseriedelen tweemaal te spuiten.
Tja, kijk nog eens naar de foto hierboven: er zijn toch duidelijke naden en schaduwen te zien. Of heeft de klever van dienst zo slecht zijn werk gedaan?grinning smiley
Deze foto kende ik nog niet. Lijkt er bij nader inzien op dat het voorste deel van het kruis (dus koplampen-logo-mistlampen) een geheel is, een inzetstuk of een grille. En een grille kun je overspuiten, zei hij plotseling gerustgesteld .... Geen boze opzet, maar ik heb lang geleden een donkergroene Renault 5 gehad met een lichtgrijze schildbumper; die heeft toen toch maar de kleur van de carrosserie gekregen.
03-03-2014 20:56
Mooi filmpje op Youtube!
03-03-2014 21:31
Inderdaad, ik ga 'm ineens een stuk meer waarderen.
Anonieme bezoeker
03-03-2014 21:40
De Franse versies vind ik qua design prettig modern.

De Aygo oogt teveel als een wannabee trendy karretje
Net als bij de compacte Honda's schieten de Japanners door met een wirwar aan lijnen.
03-03-2014 22:37
Toyota heeft ook nog zoiets als een thuismarkt. Wat in Europa misschien gezien wordt als een "kamikaze" design zal in Japan mogelijk verkopen als warme broodjes. Denk even aan de verkoopcijfers van de nieuwe Honda Fit/Jazz in Japan.
Overigens: waarom zou een "stadsflitsertje" een oubollig uiterlijk moeten hebben, zoals bijvoorbeeld de VAG drieling...???
03-03-2014 23:02
Misschien valt de Aygo-kruis in het echt wel mee. Maar ik denk dat Toyota hier de plank heeft misgeslaan.
De Citroën gaat ondanks, of juist vanwege zijn wenkbrouwen het bommetje worden, en slaat een nieuwe trend aan.
De Peugeot is imo, te keurig en slaat minder aan dan de Citroën.
03-03-2014 23:13
Jazzik
Toyota heeft ook nog zoiets als een thuismarkt. Wat in Europa misschien gezien wordt als een "kamikaze" design zal in Japan mogelijk verkopen als warme broodjes. Denk even aan de verkoopcijfers van de nieuwe Honda Fit/Jazz in Japan.

D-C zal er uitsluitsel over kunnen geven: ik ben er quasi zeker van dat de Aygo niet gevoerd wordt in Japan: wordt in Europa geproduceerd voor de Europese markt. Ik denk niet dat het rendabel is die uit te voeren naar het Verre Oosten.
03-03-2014 23:41
In het Youtube filmpje bij 20 seconden deed het me toch erg denken aan een Tata Vista..
03-03-2014 23:58
Nog een video.

Aygo
04-03-2014 00:55
iDS
En een betere kijk op de dingen, mét interieur:
Aygo @Youtube

Wie is die schilder op 0:32? Wow.

Oranje met zwart is wel cool. Erg gewaagde Aygo van Toyota. Maar kan het wel waarderen.
04-03-2014 01:47
@ iDS Ik denk dat je gelijk hebt!
Overigens kun je je ook afvragen hoe het dan wel rendabel kan zijn om auto's, geproduceerd in het Verre Oosten, uit te voeren naar Europa (en de rest van de wereld)...
Anonieme bezoeker
04-03-2014 07:15
Neusje ziet er raar uit thumbs down
Waar Toyota het de laatste tijd goed doet met vlotte herkenbare modellen (Auris, Yaris, RAV4) slaat het hier met "het kruis" de plank een beetje mis.
Anonieme bezoeker
04-03-2014 09:29
Het front met die zwarte balken/strepen doet me steeds aan Zorro denken grinning smiley

04-03-2014 09:34
Op die laatste foto's vind ik hem helemaal niet zo verkeerd! Het meest storende / lelijke vind ik het zwarte stuk tussen de koplampen en de A-stijl. Het kruis zelf vind ik nog wel meevallen en is een kwestie van wennen al zou het denk ik wel een stuk fraaier zijn zonder het onderste strookje onder de mistlampen.

Net als bij de vorige 3-ling vind ik de Aygo wederom de mooiste van het stel (108 saai en oubollig, C1 nog meer dan de Aygo over the top)

Het is wel een trend dat auto's van nu veel make-up nodig hebben om er wat bijzonders van te maken...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.