Jeep Renegade | facelift 2022 p. 2

Gepost door Rutger DC 
Uitgelekte foto van de Jeep Renegade:

Bron: [jalopnik.com]

Er is nog geen officiële informatie vrijgegeven, wel is al bekend dat de Renegade ongeveer 4.20 meter lang wordt. Reken op 1.4 MultiAir benzinemotoren en 1.6 MultiJet dieselmotoren.

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-01-2022 15:43 door Rutger DC.
Re: Jeep Renegade
02-03-2014 20:45
Oei. Ik verwachtte er op basis van de scoops al niet te veel van, maar wat is dit een lelijk karretje geworden, zeg. Het doet me bijna denken aan zo'n Chinees imitatie-jeepje.

Nou ja, misschien veranderen meer foto's en een ander lakkleurtje m'n mening over deze auto nog wel.
02-03-2014 22:25
Leuke auto! Stoer klein Jeepje zo. Lekker onderscheidend ook.
Haha, het lijkt wel een speelgoedauto! Als dit echt waar is dan kan ik me alleen maar afvragen: "What were they thinking?!".
03-03-2014 01:44
*** Proest !!! ***

Verder sluit ik me aan bij YC. Meer foto's of andere kleuren veranderen mijn mening misschien nog wel.
03-03-2014 02:34
Hij heeft wel iets!
03-03-2014 06:19
Ik vind 'm wel geinig eigenlijk. Het eerste waaraan ik moest denken was een opvolger voor de Mehari, Rodeo of oer-Panda 4x4. thumbs up
03-03-2014 08:27
Nog twee foto's:

Bron: jalopnik.com

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2014 08:55 door Yellow Cab.
03-03-2014 09:00
Ah, daar is ook de gewone uitvoering. Caranddriver.com had het er al over dat de eerste afbeeldingen een Trailhawk-uitvoering lieten zien: offroad-opsmuk, zwarte velgen en een 'Trail Rated'-badge op de A-stijl.

Volgens jalopnik.com laat de gewone versie meteen een nieuw soort schuifdakje zien, gepatenteerd onder de naam 'My Sky'.
03-03-2014 09:20
Ben benieuwd naar het interieur!
Leuk toch? Echt iets anders dan de Juke, Captur, 2008, Mokka. Op de eerste foto niet de beste verhouding, maar op de andere foto's vind ik dit best een kek ding.
Anonieme bezoeker
03-03-2014 10:15
03-03-2014 10:26
Kuch... Hoezo Fiat?

Maar ik vind het geheel wel geinig. Ben benieuwd naar de prijzen. Hopelijk zullen die niet hoger zijn dan die van de concurrenten, want dan heeft 'ie hier vrij weinig kans van slagen vrees ik. Net eronder, en dan is het een heel leuk alternatief.
03-03-2014 16:28
Maar hij gaat het toch afleggen tegen zijn grote voorbeeld de KIA Soul.

Dat bewijst deze test met de 500L wel.. [www.caranddriver.com]
03-03-2014 16:37
Sorry, maar die vergelijking slaat echt als een tang op een varken...

Vergelijk je een Audi TT ook met een Skoda Octavia?nut smiley
03-03-2014 16:40
Misschien moeten we dat ook maar eens doen! big smile smiley
03-03-2014 16:42
Dan is de TT bijvoorbeeld twee keer beter dan een Civiceye popping smiley.

[www.autoexpress.co.uk]
03-03-2014 19:14
Eh... Kia Soul, Fiat 500L, Audi TT, Skoda Octavia, Honda Civic?

Dit is het topic over de Jeep Renegade. Daar gaan we het nu ook weer over hebben.

Ivanov
AutoWeek Moderator
03-03-2014 19:44
Jeep onwaardig. Speelgoedauto.
03-03-2014 22:00
Ivanov
Eh... Kia Soul, Fiat 500L, Audi TT, Skoda Octavia, Honda Civic?

Dit is het topic over de Jeep Renegade. Daar gaan we het nu ook weer over hebben.

Ivanov
AutoWeek Moderator

De eerste twee, door mij genoemd zijn anders wel noemenswaardig in dit topic. De KIA Soul is de auto waar de Renegade duidelijk zijn pijlen op heeft gericht en de FIAT 500L is de auto waarop hij gebasseerd is.
03-03-2014 22:08
Jamiro
De KIA Soul is de auto waar de Renegade duidelijk zijn pijlen op heeft gericht

Zegt wie?

Jamiro
en de FIAT 500L is de auto waarop hij gebasseerd is.

Nee, dat is/wordt de 500X. Gebaseerd trouwens.
03-03-2014 22:09
Ik weet niet wat ik van deze auto moet vinden.
Ten eerste is er allerlei fouts, zoals de voorste portieren met de raamspijlen en de veel te steile voorruit, en de achterkant met de veel te dikke C-stijl.
Maar aan de andere kant maakt dat wel echt een Jeep. Voor zover je dat van een Punto kunt maken. Mooi? Nee, maar karakeristiek wel. Ik denk dat ik voor de Fiat zou gaan.
hahahahahahha, wat een gedrocht. Dat imago van Jeep waar ze claimde de stoerste en beste off roader te zijn, is echts iets van vervlogen tijden nu....gatverdamme.....
03-03-2014 22:18
Wouter82
Jamiro

Zegt wie?
.

Het design.
03-03-2014 22:20
Waarom is deze Renegade trouwens gebaseerd op de 500X en niet andersom?
03-03-2014 22:24
Jamiro
Wouter82
Jamiro

Zegt wie?
.

Het design.

Nou, dat vind ik niet. De Soul is vierkant om het vierkant te zijn. De Renegade lijkt erg op een auto uit de jaren 70, die opzettelijk niet meer in mijn geheugen zit.
Anonieme bezoeker
03-03-2014 22:37
Mijn vermoedens zijn bevestigd: het is een lelijk ding geworden. Er is een titel voor "gay-car of the year". Misschien kan Fiat/Jeep met deze auto weer eens hoge ogen met dit gedrocht naar deze titel gooien.

Nu maar hopen dat Fiat wel iets van de 500-X weet te maken. De hele Fiat groep is al een tijdje de weg helemaal kwijt. De Fiat Bravo is de laatste mooie Fiat die ze hebben gebouwd. Daarna is het snel bergafwaarts gegaan.

Fiat gooit historische waarden te grabbel. Eerst wordt Lancia "bedeeld" met omgebadgde Chryslers, Alfa Romeo moet het doen met 2 cilinders (het is toch geen Deux - Chevaux?) en nu komt Jeep met een autootje dat de naam Jeep niet mag en kan dragen. Foei Fiat!
03-03-2014 22:40
Jamiro
Waarom is deze Renegade trouwens gebaseerd op de 500X en niet andersom?

Ze zijn gewoon samen ontwikkeld/staan op hetzelfde platform. De 500x is trouwens nog niet onthuld, en de Renegade nu wel. Praktisch gezien wordt de 500X dus de afgeleide en niet andersom.
04-03-2014 11:05

Jeep Renegade als kleine landveroveraar

Samen met Fiat heeft Jeep een kleintje voor naast het asfalt ontwikkeld. Vandaag is de Renegade dan officieel gepresenteerd. We hebben er gisteren al even aan kunnen snuffelen, maar nu is de Renegade dan helemaal officieel. Onder de kap ligt van het instapmodel, met voorwielaandrijving, ligt een 140 pk sterke 1.4-liter Multi Air 2 krachtbron. Schakelen gaat in dit geval met een handgeschakelde zesbak. De 170 pk sterke 1.4-liter Multi Air 2 Turbo krijgt een negentraps automaat en vierwielaandrijving dat de krachten indien nodig naar achter stuurt. Ook de 120 pk sterke 1.6-liter Multijet vindt z'n weg naar de neus van de Renegade.

De Renegade is in vier standen te berijden: Auto, Snow, Sand en Mud. Wie de Trailhawk-versie besteld (foto 11 en 12), die zowel vanbuiten als vanbinnen wat ruiger is, krijgt de extra Rock-modeer gratis bij. Met een bodemvrijheid van 22 centimeter lijkt de Jeep helemaal klaar voor het wat ruigere klim- en klauterwerk. Wie graag extra daglicht wenst, kan een groot glazen schuifdak bestellen. Verder levert Jeep My Sky, waarmee de Renegade twee uitneembare dakpanelen krijgt die eenvoudig in de kofferruimte zijn op te bergen.

Een speciale Opening Edition moet de klant direct na de introductie naar de showroom lokken. Deze beschikt onder andere over 18-inch lichtmetaal en is leverbaar in Omaha Orange of Alpine White. Bovendien worden de stoelen bedekt met leer. Cruise control, parkeersensoren, Lane departure Warning, klimaatregeling en elektrisch inklapbare buitenspiegels zijn allemaal standaard.

In de zomer moeten de eerste exemplaren worden afgeleverd. Prijzen worden in een later stadium bekend gemaakt. Het is nu wachten op de Fiat-versie van deze avontuurlijke Amerikaan met Italiaanse genen.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2014 11:06 door Wouter82.
verlichting
Mijn vermoedens zijn bevestigd: het is een lelijk ding geworden. Er is een titel voor "gay-car of the year". Misschien kan Fiat/Jeep met deze auto weer eens hoge ogen met dit gedrocht naar deze titel gooien.

Nu maar hopen dat Fiat wel iets van de 500-X weet te maken. De hele Fiat groep is al een tijdje de weg helemaal kwijt. De Fiat Bravo is de laatste mooie Fiat die ze hebben gebouwd. Daarna is het snel bergafwaarts gegaan.

Fiat gooit historische waarden te grabbel. Eerst wordt Lancia "bedeeld" met omgebadgde Chryslers, Alfa Romeo moet het doen met 2 cilinders (het is toch geen Deux - Chevaux?) en nu komt Jeep met een autootje dat de naam Jeep niet mag en kan dragen. Foei Fiat!

't Lijkt me nou niet helemaal nodig om bepaalde seksuele voorkeuren te beoordelen.

---
Ik las net een interessant artikel op Autoblog.com over deze Renegade, leestip.
Ik denk echt dat het een slimme zet is, zeker voor de Europese en - vermoedelijk ook - voor de Chinese markt. In de V.S. zal de vraag voor zulke auto's afhangen van gebied tot gebied (Californië v.s. Texas, bijvoorbeeld). Het een sterk groeiende markt, de grote SUV's waar Jeep traditioneel gezien sterk aanwezig is, verliest in Europa terrein. Wil Jeep in Europa als merk aanwezig blijven, dan is dit wat mij betreft de beste optie: behoud van merkwaarde (uitgebreide 4x4-systemen) en beperkte ecologische voetafdruk.
Anonieme bezoeker
04-03-2014 20:12
Ik vind het een leuk ding!
Anonieme bezoeker
05-03-2014 16:52
Ziet er stoer uit, wordt zeker een succes bij de juiste prijsstelling. Op de video van AW komt de Renegade nog veel beter tot zijn recht, goede geproportioneerd en mooie details.
05-03-2014 17:29
verlichting

Tsja, we kunnen niet allemaal in zo'n stoere, macho Getz rijden.
07-03-2014 22:39
Live @ Autosalon van Genève:

Meer foto's:
[motorshow.carview.yahoo.co.jp]
[www.autokopen.nl]
[www.omniauto.it]

Motoren in Europa:
1.6 81 kW/110 pk
1.4 MultiAir 103 kW/140 pk
1.4 MultiAir Turbo 118 kW/160 pk
1.4 MultiAir Turbo 125 kW/170 pk
2.4 137 kW/186 pk
1.6 MultiJet 88 kW/120 pk
2.0 MultiJet 103 kW/140 pk
2.0 MultiJet 125 kW/170 pk
08-03-2014 15:22
En tochhhh..... Vind ik m leuk!!!!
08-03-2014 15:39
Trouwens, om de Kia Soul maar weer eens ter sprake te brengen, het zou goed kunnen dat de Soul als voorbeeld heeft gediend voor de Renegade. In de VS is het een verkoopkanon en vergelijk dat interieur van de Renegade eens met de Soul:

Ik vind dat er toch een aantal opvallende overeenkomsten zijn. Ik denk dat de Renegade wel veel duurder gaat worden door de Italiaanse productie, meer op het niveau van de Buick Encore (Opel Mokka).
Ik ook, ik ben erg benieuwd naar de prijzen. Gezien de motoren vermoed ik dat de Renegade wat duurder wordt dan de Captur/2008 die met 80-90pk leverbaar zijn.
@D-C: Ik zie niet echt overeenkomsten die ik opvallend vind hoor? Ik heb enkele Chinese producten gezien waarbij ik gelijk zag 'Ah, dat is daarop gebaseerd', dat heb ik bij de Renegade totaal niet.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-03-2014 15:47 door der Magistrat.
11-04-2014 13:50
Jeep gaat wel de vrouwelijke kant op.

Vrouwelijk?

Jeep is making a big play for the Chinese crossover market at the 2014 Beijing Motor Show. It has a quartet styling concepts for the Renegade, Cherokee and Wrangler that are inspired by Chinese culture at the show.

Among them is the newest member of the Jeep lineup – the Renegade. Its Zi You Xia concept (pictured above) comes from the Mandarin for "rebel," and it's painted in Warm Chocolate Gray with Dark Anodized Bronze trim, including the 20-inch wheels. The roof, grille surround, and mirror caps are done in a complimentary Dark Charcoal color as an accent. The interior is a mix of dark brown leather and Anodized Copper trim. This is one swanky compact crossover.

The Cherokee Sageland and Urbane concepts are meant to show to different sides of Chinese style. With inspiration from the Shangri-La Region, the Sageland has Ivory Pearl tri-coat paint with bronze trim on the outside, and the interior is covered in Gray Nappa leather with red and blue stitching. The Urbane's look comes from the nightlife in the country's cities. The exterior is a color called Maximum Steel with Hyper Black trim. Inside, it combines Piano Black trim with dark red leather seats.

Finally, there is the Wrangler Sundancer concept that wears tri-coat Chocolate Brown metallic paint with gold accents, bronze fender flares and bronze-tinted glass. For an added dose of style, the front and rear bumpers are fitted with LED lights, and it rides on 20-inch pale gold wheels with polished gold inserts. Almost the entire interior is covered in Berry Baltique leather, which has a very red tone of brown, with pale gold trim.

Jeep didn't go into specific detail about the powertrains for any of the concepts. However, that makes sense because they show off more of what the brand can do with its styling than any performance advantages. Scroll down to read about all four of them in the official release.
Bron

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-04-2014 09:48 door der Magistrat.

Jeep Renegade vanaf 22.990 euro
Autonieuws • 2 juli 2014 • Tekst: Bob Kroese

Jeep maakt de prijzen van de Renegade bekend. De nieuwe compacte Jeep, die naar wens is uit te voeren als volwaardige terreinauto, heeft een vanafprijs van 22.990 euro.

Vanaf november heet de goedkoopste Jeep in de showroom Renegade. De prijzen van de nieuwe compacte Jeep starten bij 22.990 euro. De instapuitvoering van de compacte SUV heeft een 1.6 benzinemotor onder de motorkap en voorwielaandrijving.

De Renegade wordt daarnaast leverbaar met vijf andere motoren, waarvan de krachtigste verkrijgbaar zijn met automatische versnellingsbak en vierwielaandrijving. Een bijzondere primeur in het compacte SUV-segment is de negentraps automatische versnellingsbak, die verkrijgbaar is op de meest krachtige benzinemotor en de twee sterkste diesels.

De Renegade is leverbaar met volwaardige terreincapaciteiten, waaronder de systemen Active Drive Low met 20:1 kruipversnelling en Jeep Selec Terrain met diverse terreinstanden. De 4x4-uitvoeringen hebben een uitschakelbare achterasaandrijving, waardoor het brandstofverbruik omlaag gaat.

De Jeep Renegade staat in november in de showroom, het instapmodel volgt begin 2015. De versies waarvan de prijzen nog niet bekend zijn (zie hieronder) verschijnen in de loop van volgend jaar.

Prijzen Jeep Renegade
Benzine
1.6 E-Torq 110 pk 22.990 euro
1.4 MutiAir 140 pk 24.990 euro
1.4 MutiAir 140 pk automaat, 6v n.n.b.
1.4 MultiAir 170 pk 4WD automaat, 9v n.n.b.
Diesel
1.6 MultiJet 120 pk 27.490 euro
2.0 MultiJet 140 pk 4WD 36.190 euro
2.0 MultiJet 140 pk 4WD automaat, 9v 41.190 euro
2.0 MultiJet 170 pk 4WD automaat, 9v 42.790 euro

Bron: [www.autokopen.nl]

Niet echt goedkoop, maar dat was te verwachten. De Opel Mokka 1.6 begint bij € 21.995 en de 1.4 Turbo bij € 23.995, de Suzuki SX4 S-Cross is weer een stuk goedkoper (1.6 vanaf € 17.999). Een Skoda Yeti 1.2 TSI is er vanaf € 22.890 en een 1.4 TSI Greentech vanaf € 23.990. De Nissan Qashqai 1.2 DIG-T (vanaf € 23.400) is een maatje groter, de Renault Captur, Ford EcoSport en Peugeot 2008 zijn een maatje kleiner. De Mini Countryman One is er vanaf € 24.990 en de Cooper vanaf € 27.995. Tot slot de Mitsubishi ASX 1.6, die is er vanaf € 18.990.
AW: 'Blabla ik was liever thuis, lelijke auto, maar god wat rijdt die goed'. Geparafraseerde samenvatting van een vrij vreemd filmpje waarin Cornelis Kit de Jeep Renegade test:
[www.autoweek.nl]
Met natuurlijk weer de typische discussie daaropvolgend.
Stil topic voor zo'n (m.i.) kekke auto.
Ik zat eens met wat configurators te spelen. Gek genoeg is de kleur geel ('Solar Yellow') €500 in BE en €790 in NL. Verder vind ik het wat jammer dat als je geen zwart interieur wilt (zoals ondergetekende), je eigenlijk niet om de diesel heen kan. In BE kwam ik op €24.00 uit (1.4 MultiAir (en daardoor het 2e uitrustingsniveau: Longitude), Solar Yellow, navigatie en verder weinig extra's). In Nederland kan je wel de goedkoopste uitvoering nemen, maar als ik het goed zie, kan je dan geen navigatiesysteem als optie selecteren. De totaalprijs bedraagt dan: €25.780.
Nog iets vreemds: als je het 2e uitrustingsniveau kiest en vervolgens voor navigatie, dan krijg je daar in BE voor €0 een USB-poort bij, diezelfde USB-poort kost je in NL €65,- en dit nog even afgezien van de €90-meerprijs t.o.v. België die je voor de navigatie betaalt.
Dit is allemaal niks nieuws natuurlijk, dat er vreemde internationale prijsverschillen bestaan is al langer bekend. Maar och, het is zondag.

Edit: In Frankrijk kost dezelfde Jeep €23.100 (ook daar een 'gratis' USB-poort).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-01-2015 12:52 door der Magistrat.
Ik vind er eigenlijk niet zo veel aan. Misschien wel te kek... Die zwarte velgen hierboven doen ook echt pijn aan m'n ogen. thumbs down
Rob0032
Ik vind er eigenlijk niet zo veel aan. Misschien wel te kek... Die zwarte velgen hierboven doen ook echt pijn aan m'n ogen. thumbs down

Welke velgen? Die van de speciale uitvoering of die van de fabriekstestauto?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.