en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Renault Twingo III | Electric vanaf € 20.590 13-02-2014 16:57 |
Goed genoeg voor een topic:![]() ![]() ![]() [www.autoweek.nl] 7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2020 21:19 door Wouter82. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 17:04 |
Ik vind hem tegenvallen. Neusje te veel combinatie van oude Twingo en 500, achterkant te strak en zakelijk. En Renault had toch wat originelers kunnen bedenken dan de zwarte Up-klep... |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 17:07 |
Ik vind er (in ieder geval qua uiterlijk) ook niet zoveel aan. Inderdaad redelijk wat 500-elementen, en die striping(?) vind ik ook niet zo geslaagd. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 17:51 |
Erg goed voor een kleine Renault. Heeft natuurlijk niks met de oer Twingo te maken. Dat concept is anno 2014 niet te handhaven. Zullen we veel gaan zien denk ik. Als ik mocht kiezen (kopen) tussen een F 500 of dit zou ik voor dit gaan ![]() |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 18:05 |
Volgens de tekst op de homepage van Autoweek zou de motor achterin gunstiger zijn voor de binnenruimte??? Geloof ik niks van: dat wil ik wel eens zien op een paar langse snedes: bij een motor voorin zit die vaak tussen de voetencompartimenten van de chauffeur en passagier vooraan. Ik zie niet in hoe je dat kan compenseren met een motor achterin...marketingpraat lijkt me. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 18:13 |
Dat is inderdaad waarom de Twingo de motor achterin heeft. Was bij de Up! ook de intentie (concepts hadden m niet voor neits ook achterin). Alleen durfde VW het uiteindelijk toch niet aan. Soort van live onthullingsfilmpje: [www.undressnewtwingo.com] 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2014 18:15 door A110-50. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 18:35 |
Inderdaad marketing praat. Omdat Daimler en Renault samenwerken in deze klasse en de volumes beperkt zijn (Twingo rond de 100.000 per jaar, Smart nog minder) heeft Renault zich wellicht geschikt naar de Smart configuratie van RWD. Maar waarom is ooit - door Fiat of de Fransen - motor/aandrijving/bak voorin in de markt gezet?? Omdat er maximale binnenruimte ontstond!! ![]() |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 19:02 |
Eerste officiële foto, meer informatie volgt morgen.![]() |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 19:42 |
Heel mooi !!!! Mooier dan de huidige !! |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 20:14 |
Fris wagentje en ik ben benieuwd wat de gekozen techniek qua voordelen biedt. Kom maar op met die extra info! |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 20:28 |
t Zijn wel geinige, gezellige auto's, die Twingo III's. Niet moeders mooiste, maar wel leuk. Dat doen de Fransen momenteel zéér goed - aansprekend design: 308 SW, C4 Picasso, Captur / 2008, Clio (SW) / 208. allemaal heel smakelijk. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 20:29 |
Vind het ook een fris wagentje.. Op de foto's lijkt er toch een redelijk lange wielbasis te zijn.. Het wordt dus de Smart combi.. Dan wordt de nieuwe for two een aardig stuk langer.. Komt de Twingo op termijn dan ook met elektrisch aandrijving op de achterwielen? |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 20:38 |
Brr, wat maakt Renault tegenwoordig toch verschrikkelijke auto's...![]() |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 20:59 |
@Durashift: De Twingo is een combinatie met de Smart ForFour. De ForTwo krijgt een kortere versie van deze bodemplaat en maar twee deuren. En omdat de Smart een electrische variant krijgt, komt die er ook voor de Twingo. Vandaar ook (denk ik) die keus voor motor achterin; dat maakt de inpassing van electromotoren en accu's een stuk handiger. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 21:02 |
Wat een leuk ding! Veel gaver dan het huidige model. Wel jammer dat 'ie zo veel lijkt op de 500, maar het is wel weer een soort van 'eigenzinnige' auto, net zoals de 'oer-Twingo'. Leuker dan een Up of i10 in mijn ogen. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 21:05 |
Op de foto van het achteraanzicht zie ik ribbels of spleten naast de kentekenplaat. Dat kan betekenen dat ook de koeling achterin zit. Even afwachten. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 22:00 |
Joh, die motor zal toch moeten koelen/afkoelen... |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 22:08 |
![]() Ik vind hem prachtig! Mooi onderscheidend qua concept tov de concurrentie, daardoor een echte Twingo (meer dan de huidige) en ook nog eens verwijzingen naar de R5. Nice! |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 22:09 |
Zoals? ![]() |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 22:16 |
De achterlichten schijnen een verwijzing te zijn naar de luchtopeningen van de orginele R5 Turbo |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 22:19 |
Zo dan, dat is dan even vergezocht...![]() ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2014 22:20 door Wouter82. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 22:21 |
Idd de 'heupen', vorm van de koplampen en het licht hoekige design. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 22:35 |
Ik vind hem echt heel erg gaaf. Ben benieuwd naar meer specificaties. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 22:42 |
Ik zie de verwijzing direct. Leuk gedaan! Verder: erg leuke auto! Een eigenwijze A-klasser zoals de eerste Twingo dat ook was. Wat mij betreft de spirituele opvolger van de eerste Twingo. Leuke auto. Als nu de stoelen ook nog eens Duits goed zijn, ga ik er bijna over nadenken ![]() 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-02-2014 22:43 door Phaeton W12. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 22:57 |
Ik denk dat de motor achterin zorgt voor veel ruimte voor de passagiers. Tevens is een anderhalve meter lange overhang voor de voorwielen niet meer nodig om niet-uitkijkende voetgangers comfortabel op te vangen. Maar het gaat wel ten koste van de bagageruimte. Veel mensen zouden daarmee kunnen leven. Voor woon-werk-verkeer is het geen enkel probleem. Maar misschien moet de term 'boodschappenauto' opnieuw gedefinieerd worden: voor de boodschappen kun je beter de D-segment leasebak van manlief gebruiken en voor het woon-werk-verkeer de Twingo. Dus de rollen omdraaien. Zelf zou ik de Twingo-III niet willen, omdat ik veel bagageruimte nodig heb. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 23:00 |
Meen ergens gelezen te hebben dat de vorm v/d bodemplaat helpt om een luchtstroom onder de auto naar de motor te dirigeren. Koeling voorin is er natuurlijk ook: o.m. voor de ventilatie / airco. |
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 23:02 |
En ze hebben allebei 4 ronde wielen! Beetje zwak dus die uitleg over de ventilatieopeningen. Verder natuurlijk een schattig wagentje met meer gelijkenissen met een Fiat 500 dan met de R5 of een vroegere versie van de Twingo. De verklaring van rickm over de keuze van de achterwielaandrijving is trouwens veel meer aanneembaar dan de uitleg van Renault. Kleine vergelijking: R5: 4 à 5 zitplaatsen met voorwielaandrijving, R5 Turbo: motor achterin en slechts 2 zitplaatsen. |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Twingo III 13-02-2014 23:57 |
Benieuwd hoe dat er uit ziet op een steenkoude dag als je bij een stoplicht achter een Twingo III staat: Heeft de auto dan een dampende achterzijde (dampend kontje) door het condens?? ![]() ![]() |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 00:48 |
![]() lekker hoor, die 'heupen'.. gewoon lekker 'vierkant' op de wielen. |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 00:53 |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 08:10 |
De reincarnatie van de Renault 4 uit de jaren 50. Leuk smoeltje; vier deurtjes; motortje achterin; kreukelzone ben je zelf. |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 09:01 |
Helemaal mee eens. Ik heb hetzelfde ook al een paar keer gezegd. Iedereen (incl. renault zelf) mauwt over de R5... Nou dat vind ik zeer discutabel. Veel marketing geleuter. Ik zie het toch echt als de reïncarnatie van de good old R4CV. Plaatje 4cv En wat vind ik can de nieuwe Twingo.... Ik vind m top. Ben benieuwd naar wielbasis. |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 09:12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() [www.autoweek.nl] 1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2014 09:13 door Wouter82. |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 09:15 |
De achterlichten vormen een geheel met de glazen achterklep en scharnieren dus mee omhoog Onzin, gezien de tweede foto van onderen... |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 09:36 |
Verwijzing Renault 4 lijkt me ook plausibeler dan de R5. Wat de kreukelzone betreft: de kofferruimte (?) vooraan is inderdaad erg kort. Langs de andere kant ontbreekt het motorblok dat als een massieve en zware hindernis naar binnen wordt geschoven bij andere wagens, dus een risicofactor minder. Da's dan weer een voordel EuroNCAP resultaten afwachten... |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 09:48 |
en daar scoort renault altijd prima, zal nu ook wel goedkomen. |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 09:51 |
Jammer vind ik die verborgen achterdeurklink...ze blijven er maar mee doorgaan. En die zwarte achterklep...mwoah. |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 09:57 |
Haha, inderdaad! ![]() Dat 'open dakje' vind ik redelijk klein. Onlangs reed ik in een eerste model Twingo, en wat blijft dat toch een uniek autootje! ![]() Ik ben heel benieuwd naar foto's van de bagageruimte en de motorruimte. En wat gebeurt er met de ruimte voorin? Brandstoftank? Reservewiel? Bagageruimte? |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 10:22 |
Qua vormgeving en concept zie ik er geen Renault 4 in terug. Renault 4 had ook gewoon de motor voorin. Of bedoel je de 4CV? Een Renault 5 zie ik er eerlijk gezegd ook niet in terug. De verwijzingen zijn echt té gezocht. Ik zie er vooral een 4-deurs Fiat 500 in... Had iemand dat al gezegd ![]() test 3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2014 10:35 door Elaste. |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 10:24 |
Wat een mooi ding, zeg! Inderdaad en profil wel een zekere verwantschap met de Fiat 500, maar dat is helemaal geen hinderlijke associatie. Voldoende eigen smoel. Strakker ontwerp dan de 108. Mooie (detail)verwijzingen naar de R5. Ben benieuwd hoe-ie er in het echt uitziet! En hoe-ie rijdt natuurlijk... |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 10:28 |
Volgens mij bedoelen ze de 4CV ![]() ![]() |
Anonieme bezoeker
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 10:33 |
Mijn oprechte deelneming met de achterpassagiers (c.q. die arme kinderen): Daar zit je dan, heftig claustrofobisch, op een trillende motor, in de hitte, opgevouwen tegen een massieve voorstoel aan te kijken. Geintje! (hoop ik) |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 10:35 |
Vreemd, ik mijn wijziging komt niet door. Ik had er nog bij geschreven: "of bedoel je de 4CV?". Paar keer geprobeerd, maar hij slaat het niet op. Bug? |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 10:35 |
Ok, nu verschijnt de tekst ineens ![]() |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 10:38 |
Mét de bagage op je schoot ![]() |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 10:42 |
Zowel reservewiel als brandstoftank zal wel niet, veel te onveilig. |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 10:56 |
Nee, ze maken bij Renault een auto die niet bruikbaar is. ![]() Wat een commentaar hier allemaal over de negatieve gevolgen in het ontwerp als de motor achterin zit. Wat nu eerst maar eens af zou ik zeggen. |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 11:17 |
De verhoudingen vind ik niet helemaal geweldig op het eerste gezicht. Ik vraag me af of de nieuwe Twingo 'road presence' heeft zoals een Kia Picanto, Fiat Panda en (ja, ja) Mitsubishi Space Star dat mijns inziens hebben, modelletjes die op de weg dikker ogen dan de meeste concurrenten. De Daihatsu Esse had wat mij betreft meer weg van de R5: ![]() |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 11:41 |
Zo te zien een ontzettend kleine draaicirkel! |
Re: Renault Twingo III 14-02-2014 12:31 |
Duidelijk filmpje. Zie je ook de LED dagrijverlichting. |