Officieel: Mercedes-Benz V-klasse

Gepost door Flipje1977 










AUTOBILD



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-01-2014 20:29 door Flipje1977.
Door die lage achterruit de ultieme lijkauto!

Opzich een geslaagd model! Dat dash is ook gaaf! Ik ben benieuwd in hoeverre de besteluitvoering hiervan gaat afwijken.
Mooi model met uitzondering van de achterkant. Achterlichten vind ik een mix van VW en Peugeot.
Ik vond de Multivan altijd het fraaist vanwege de eenvoudige, strakke vormgeving. De nieuwe V-Klasse heeft dat ook, zij het met een fraaie interpretatie van het nieuwe familiegezicht. Of ik het de nieuwe 'mooiste bus' vind moet nog blijken, maar het ziet er echt top uit!






























Quote

Mercedes presenteert z'n nieuwe V-klasse

Na maanden geplaagd te hebben met schetsen en interieurfoto's heeft Mercedes-Benz nu eindelijk z'n nieuwe V-klasse gepresenteerd.

De V-klasse van Mercedes valt onder te verdelen in de Vito en de Viano, waar die laatste de personenversie is. Maanden geleden werden we al opgewarmd met wat schetsen en zelfs een volledig persbericht over het nieuwe interieur. Vandaag kunnen we de nieuwe V-klasse dan in z'n geheel bewonderen, en het lijkt erop dat Mercedes de naam Viano laat vallen en modelnaam V-klasse apart houdt voor de personenversie.

Opnieuw is de V-klasse in diverse formaten te bestellen, ditmaal biedt Mercedes drie lengte-uitvoeringen aan, van 4,90 tot 5.37 meter. Vanbuiten is de nieuweling overduidelijk als Benz te herkennen. We zien chroomafwerking in de grille en lichtunits die enigszins overeenkomsten vertonen met de exemplaren op de A- en CLA-klasse.

Bij z'n introductie komt de V-klasse beschikbaar met een 2,1-liter viercilinder diesel die in drie smaken te bestellen is. De eerste is de 200 CDI met 136 pk en 330 Nm aan trekkracht. Dan is er de 220 CDi die 163 pk en 380 Nm aan koppel levert. Die laatste verbruikt 5,7 l/100 km (149 gram CO2/km). Bovenaan de motorenladder staat de 250 Bluetec, die het tot 190 pk en 440 Nm schopt. Het verbruik van deze versie, die overigens net zo sterk is als de 3.0-liter V6 diesel uit de vorige generatie, komt uit op 6.0 l/100 km, 28 procent minder dan z'n voorganger.

Mercedes biedt Agility Select aan voor de transmissie, waarbij de V-klasse in vier standen is in te stellen: Economic, Comfort, Sport of Manual. Bij die laatste drie beschikt de Benz over 14 pk en 40 Nm extra, zo pompt de 250 Bluetec er opeens 204 pk en 480 Nm uit. Agility Control is beschikbaar om de demping aan te passen aan de wegomstandigheden.

Mercedes gaat vooral in het interieur van de V-klasse een stapje verder ten opzichte van z'n voorganger. We zien een luxueus ogende werkplek met bovenop het dashboard het welbekende 'opgeplakte' mutlimediascherm, dat zich laat bedienen met een touchpad onderaan de middenconsole. Voor wat extra schwung is de bovenzijde van het dashboard optioneel te bekleden met leer. Ook optioneel is een Burmester surround-soundsystem met 16 luidsprekers en een subwoofer.

Mercedes meldt trots dat de V-klasse de enige in z'n klasse is die beschikt over actieve stoelventilatie en viervoudig verstelbare lendensteunen. Thermotronic airconditioning laat zich in drie ventilatiemodi instellen: Focus, Medium en Diffuse. Bovendien is de V-klasse er al kort voor de instap, via een drukknop op de sleutel, mee te ontwasemen.

Achterin vinden we vier individuele zitplaatsen, verdeeld over de tweede en derde zitrij. Wie dat wenst kan ook twee zitbanken krijgen. De stoelen zijn volledig uitneembaar, handig voor wat laad- en losgemak. Het optionele Easy Pack brengt een te openen achteruit naar de personenbus, die toegang geeft tot een tweede laadniveau.

Uiteraard beschikt de V-klasse over Intelligent Drive. Standaard zit er zijwindassistent en Attentionassist op, optioneel is een actieve parkeerassistent, Collision Prevention Assist, verkeersborden-, spoor-, en dodehoekassistent beschikbaar.

De V-klasse is vanaf april te bestellen, in juni moeten de eerste exemplaren bij de dealer staan.
[www.autoweek.nl]
Praktisch gezien is die lage achterruit handig, maar heel geslaagd ziet het er inderdaad niet uit. Voor de rest mag deze V-klasse er wel zijn. Wat een verademing binnen dit marktsegment!

@Flipje1977: voeg je even mijnheer Benz toe aan de topictitel?
Re: Officieel: Mercedes V-klasse
01-02-2014 09:01
Quote
ovv3
(...) Wat een verademing binnen dit marktsegment!

Verademing? Het blijft gewoon een busje, daar verandert 't Mercedes-logo weinig aan. Van achteren doet 'ie me zelfs sterk aan een Transporter denken.
Ik vind het anders ook een verademing (tot op zekere hoogte). Dit busje ziet eruit alsof er daadwerkelijk tijd en moeite in is gestoken, terwijl een Transporter bijvoorbeeld gewoon een door een robot lijkt te zijn getekend, zonder ook maar enige vorm van frivoliteit. Liefhebbers noemen dat tijdloos...

Ik ben overigens zeer benieuwd naar de Vito-variant. Dat is immers toch de variant die je het meeste zult gaan zien.
Re: Officieel: Mercedes V-klasse
01-02-2014 09:10
Quote
Rob0118
Ik ben overigens zeer benieuwd naar de Vito-variant. Dat is immers toch de variant die je het meeste zult gaan zien.

Precies, en dan ziet 'ie er weer hetzelfde uit als iedere andere witte besteller.




Meer foto's: [auto-presse.de]

Op de achterkant best een mooie bus, maar je kunt wel goed zien dat het een grondige facelift/doorontwikkeling is van het huidige model.
Dat kleine zijpaneeltje is wel erg duidelijk in een andere tint gespoten...
Achterkant ben ik ook niet weg van, anonieme achterlichten en de achterruit is misschien handig maar zeker niet mooi. Maar dat interieur, voor een busje! thumbs up
Re: Officieel: Mercedes V-klasse
01-02-2014 13:45
Quote
Wouter82
Dat kleine zijpaneeltje is wel erg duidelijk in een andere tint gespoten...

Wie weet is dat wel de bedoeling. tongue sticking out smiley
't Is misschien praktisch, die schuifdeuren, maar fraai zijn die zwarte sleuven niet.
Oplossing: donkere lak... winking smiley
Alsof ze de V-Klasse wat minder op de Transporter (Multivan) hebben willen laten lijken bij Mercedes en ze daarom de achterruit maar wat groter hebben gemaakt. Zonde, want die zorgt er wat mij betreft voor dat de achterzijde nu uit verhouding is.
Quote

Mercedes-Benz maakt prijzen V-Klasse bekend
Autonieuws • 2 april 2014 • Tekst: Bob Kroese

De Mercedes-Benz onder de MPV’s. Zo noemt Mercedes-Benz de nieuwe V-Klasse, waar we op dit moment de eerste meters mee rijden. De prijzen zijn nu alvast bekend gemaakt, ze starten bij 55.960 euro.

Later deze week lees je op deze site hoe de nieuwe V-Klasse rijdt, nu hebben we alvast de prijzen van de personenwagenuitvoering van de auto, die later dit jaar ook in een minder luxe jasje als Vito wordt gepresenteerd. De V-Klasse is er vanaf 55.960 euro, die prijs geldt vreemd genoeg niet voor de minst krachtige uitvoering, maar voor de 'middelste motor'. Dat komt omdat de CO2-uitstoot van de V 220 CDI lager is dan die van de V 200 CDI - en daardoor dus ook de BPM-belasting.

De V-Klasse is standaard uitgerust met onder andere een audiosysteem met 7 inch kleurenbeeldscherm, multifunctioneel stuur, airconditioning en elektronische handrem. De Avantgarde-uitvoering voegt toe: lederen bekleding, intelligente led-verlichting, elektrisch te bedienen achterklep, hout-look afwerking op het dashboard, een tweede schuifdeur en actieve demping.

Mercedes-Benz biedt daarnaast tal van luxe opties aan, zoals een met leder-look bekleed dashboard, Burmester audiosysteem, stoelventilatie, een organiser voor de bagageruimte met kratten en bakken en een inparkeersysteem.

De Mercedes-Benz V-Klasse wordt verkrijgbaar met drie dieselmotoren. De bijbehorende vanafprijzen vind je hieronder in de tabel. In juni staat de MPV in de showroom.

Vanafprijzen Mercedes-Benz V-Klasse
V 200 CDI 136 pk 56.670 euro
V 220 CDI 163 pk 55.960 euro
V 250 BlueTec 190 pk 62.415 euro

Bron: [www.autokopen.nl]







Rij-impressie: [www.autokopen.nl]

Quote

De V-Klasse is er vanaf 55.960 euro, die prijs geldt vreemd genoeg niet voor de minst krachtige uitvoering, maar voor de 'middelste motor'. Dat komt omdat de CO2-uitstoot van de V 220 CDI lager is dan die van de V 200 CDI - en daardoor dus ook de BPM-belasting.

Waarom levert Mercedes die 200 CDI dan? nut smiley


















Quote

Nieuwe Mercedes Vito gepresenteerd

De nieuwe V-klasse kennen we al, en nu heeft Mercedes-Benz ook het praktischer ingestelde broertje van die personenbus gepresenteerd: de Vito. Eind januari trok Merdedes het doek af van z'n nieuwe V-klasse. Zoals voorheen krijgt de V-klasse - eerder Viano geheten - ook een praktische bestelversie. We hebben hem al eens gecamoufleerd zien rondgaan, maar nu ziet de nieuwe Vito officieel het daglicht.

De gesloten versie van de nieuwe Vito wordt leverbaar in drie lengtes. Volgens de Duitsers heeft de nieuwe besteller zelfs het grootste laadvermogen in deze klasse. Versies met een dubbele cabine zijn natuurlijk ook van de partij, hetzelfde geldt voor een model dat gericht is op personenvervoer: de Vito Tourer (niet te verwarren met de luxueuzer ingestelde V-klasse).

De Vito komt met zowel voor-, achter- als vierwielaandrijving en onder de kap komen alleen dieselmotoren te liggen. Er is keuze uit vijf vermogensvarianten. De basisversie is een 1,6-liter turbodiesel, die als 109 CDI 88 pk levert. De 111 CDI schopt het tot 114 pk. De achterwielaangedreven Vito is leverbaar met een 2,15-liter viercilinder turbodiesel. Als 114 CDI komt-ie tot 136 pk, als 116 CDI tot 163 pk en de 110 BlueTec weet 190 pk naar de achterwielen te sturen.

Aan het eind van dit jaar verschijnt de nieuwe Vito in de showrooms. Prijzen worden in een later stadium bekendgemaakt.
[www.autoweek.nl]
De achterzijde van de Vito is heel wat meer in proportie dan bij de Viano.







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-07-2014 11:44 door British Racing Green.
eens, ziet er veel beter uit met een "normale" achterruit.
Kweste van een Vito-klep in je dure V-klasse hangen, de uitsparing lijkt hetzelfde smiling smiley
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Mercedes-Benz V-klasse
29-07-2014 13:11
Tja, die lage ruit is voor vrouwen particulieren prettiger, een stuk meer zicht bij achteruit rijden.
Quote
Gullwing
Tja, die lage ruit is voor vrouwen particulieren prettiger, een stuk meer zicht bij achteruit rijden.

Onzin, de achterbankleuning is namelijk hoger dan de onderzijde van de ruit. En je hebt achteruitrijsensoren en wellicht ook een -camera.
Quote
Gullwing
Tja, die lage ruit is voor vrouwen particulieren prettiger, een stuk meer zicht bij achteruit rijden.

Neuh. Kwestie van "laad-drempel". Functie boven vorm.
Zo kun je goed bij de klapkratjes smiling smiley



Overigens is de laag uitgesneden achterruit bij de V-Klasse een optie (Easy Pack, W68). Wel is 'ie standaard op de Avantgarde.
Ik was eerst niet zo'n liefhebber van de hoge neus van de nieuwe Vito/V, maar toen ik hem eenmaal in het echt heb zien rijden, ziet het er toch wel geslaagd uit.
Quote

Mercedes Concept V-ision e: plug-in V-klasse
3 maart 2015 | 09:32 | Tekst: Lars Krijgsman

Mercedes heeft in Genève de Concept V-ision e getoond: een voorproefje op een plug-inhybride V-klasse!

De V-klasse is al met een reeks benzine- en dieselmotoren te krijgen, maar een hybride of een plug-inhybride hebben we van de luxueuze personenbus nog niet gezien. In Genève brengt Mercedes daar verandering in met de Concept V-ision e.

Onder de kap ligt de 210 pk en 350 Nm sterke viercilinder uit de C 350 e, gekoppeld aan een 90 kW en 340 Nm sterke elektromotor. Het gecombineerd vermogen van de V-klasse met stekker komt uit op 333 pk en 600 Nm. In 6,1 seconden staat de 100 km/h op de klok en z'n topsnelheid ligt op 206 km/h. Het gemiddeld verbruik ligt volgens Mercedes op minder dan 3.0-liter per 100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 71 gram per kilometer. In volledige elektrische modus komt de V-ision e zo'n 50 kilometer ver.

Mercedes geeft de V-klasse verder een gigantisch schuifbaar panoramadak mee en in het interieur zien we bakken met leer, houtwerk en fraaie zetels. Achterin monteren de Duitsers Executive stoelen met massagefunctie. Wanneer we een productiemodel kunnen verwachten, is nog niet bekend.









Bron: [www.autoweek.nl]

Live @ Autosalon van Genève:









Meer foto's:
[www.omniauto.it]
[www.autokopen.nl]
Uiteraard is Autobild uitgenodigd om verslag te doen van de spectaculaire V-klasse facelift.

Jan Götze vanuit alle hoeken:









Meer foto's en indrukken: [www.autobild.de]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2019 11:29 door Rutger DC.
EQV Concept:













"The automaker has confirmed the production model will be on display at September’s Frankfurt Motor Show. With the Concept EQV, Mercedes says it is opening up a new segment for electric vehicles, that of premium MPVs.

The EQV pairs a 150 kW (204 PS/201 hp) electric motor mounted on the front axle with a 100 kWh battery pack for a range of 400 km (248 miles). The electric people carrier features a so-called compact electric drivetrain (eATS) consisting of the electric motor, the transmission with fixed ratios, the cooling system, and the power electronics — all on the front axle."

Meer info en foto's: [www.carscoops.com]
Een AMG pakketje op een V-klasse nut smiley Maar die heeft imo wel een mooiere voorbumper, de normale heeft wel heel veel gaas/plastic in de voorbumper. Niet meer van deze tijd
Die AMG-voorbumper is gelijk aan die van dat prototype in de post van 29-03-2015 15:59 zo te zien. De gewone voorbumper vind ik ook niet zo mooi, het oogt een beetje onaf. Een beetje een facelift omdat het moet, omdat de auto er eigenlijk noch moderner noch mooier op is geworden. Verder is het op zich nog steeds een mooi busje.
EQV live @ IAA Frankfurt:









Quote

With room for up to 9 occupants, the interior is extremely customizable and can be fitted with individual or bench rear seats. Mercedes has added the new MBUX infotainment system with a 10-inch display, while further communication with the vehicle can be done remotely, as users will be able to pre-heat or pre-cool the cabin and set a destination and departure time.

Depending on how big the family is, the EQV is offered in two different lengths. The 5,140 mm (202.4 in) variant has a 3,200 mm (126 in) wheelbase, and the 5,370 mm (211.4 in) model’s wheelbase is a whole 230 mm (9 in) longer.

With the 90 kWh lithium-ion battery fully charged, the zero-emission MPV has a maximum range of 405 km (252 miles). It supports 110 kW fast charging, so filling it up from 10 to 80 percent takes 45 minutes.

Performance is not bad either, with the EQV being able to reach a top speed of 160 km (99 mph) thanks to the 204 PS (201 hp / 150 kW) and 362 Nm (267 lb-ft) front-mounted electric motor.

Meer foto's: [www.carscoops.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2020 17:04 door Rutger DC.
EQV getest:







+ Extreem ruim
+ Luxueus en verfijnd
+ Sneller, sterker, comfortabeler en voordeliger dan diesel

- Onhandige locatie oplaadpunt

Rijtest: [www.autozine.nl]

Quote

In Nederland is de EQV beschikbaar vanaf €59.990 (excl. BTW en subsidies). De consumentenprijs inclusief BTW bedraagt €72.588. Na deze investering drukt Mercedes-Benz de sleutels van een EQV 300 in de handen van de kopers. Deze versie beschikt over een 204 pk sterke elektromotor (362 Nm koppel). Een 100 kWh groot accupakket voorziet deze motor van zijn stroom. Hiermee kan de dik vijf meter lange ‘MPV’ in theorie een afstand afleggen van 356 km. Dankzij de laadcapaciteit van 110 kW is de EQV aan de snellaadstation binnen driekwartier weer tot 80 procent geladen.

De EQV is standaard voorzien van zes losse zitplaatsen, maar het is mogelijk om er nog eens twee losse stoelen bij te bestellen. Daarnaast is het ook een optie om, bij de EQV met de extra lange wielbasis, het geheel om te bouwen tot een dubbele cabine. Hierbij wordt een losse laadruimte gecreëerd met in het voorste deel vijf zitplaatsen.

De EQV 300 is beschikbaar als naamloze standaardversie of als Avantgarde (met standaard lange wielbasis). Standaard krijgt de EQV het uitgebreide MBUX-multimediasysteem met o.a. navigatie, is de eerste zitrij elektrische verwarmbaar en zijn de wielkasten met 17-inch lichtmetalen wielen gevuld. Als Avantgarde kan de EQV rekenen op een met leer bekleed interieur, LED Intelligent Ligt System, schuifdeuren aan weerszijde van de bus en een luxere uitstraling aan de buiten- en binnenkant. De meerprijs voor dit alles bedraagt € 6.322.

De configurator is per direct geopend. De levering start in het aankomende najaar.

Al met al goedkoper/minder duur dan de V-klasse diesel (220 d), die bij 75.637 euro begint. Volgens mij gezien de binnenruimte en het afwerkingsniveau, die niet onder doet voor personenauto's, best een aardige aanbieding.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.