Lamborghini Huracan (Super Trofeo onderaan)

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Lamborghini Huracan (Super Trofeo onderaan)
19-12-2013 22:18

Automobile Magazine

https://www.autobild.de/artikel/lamborghini-hurac-n-2014-vorstellung-4471917.html

Video:

Foto in t vorig topic was geen shop, maar goed.....

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2014 11:54 door Yellow Cab.
Wat een ding. Geweldig! thumbs up
Anonieme bezoeker
Re: Lamborghini Huracan
20-12-2013 00:38
Ik ben er altijd wel voorstander van als de TS in deze rubriek meteen wat foto's post van de voorganger als vergelijkings materiaal.

Verder lijkt deze wat sierlijker en minder plomp als de Gallardo, ik ben wel enthousiast!
Prachtig! Stoere maar toch sierlijke bak geworden wel. Geen Ferrari die aan dit uiterlijk kan tippen ookwinking smiley
20-12-2013 11:44
Mooi vind ik 'm zeker, vooral die pijlvorm waarin de luchthapper achter de cockpit oplost (zeg maar net voor de achteras van opzij gezien) vind ik erg gaaf. Het doet me een heel klein beetje denken aan Bertone-ontwerpen uit de jaren ' 70, zoals de 308 dino, een wat mij betreft ondergewaardeerd ontwerp.

Alleen verrassend vind ik 'm dus niet echt, en het interieur oogt mij teveel als een playstation, waarbij de Audiknoppen me ook negatief opvallen. Zowel qua innerlijk als uiterlijk overstijgt de Ferrari 458 deze auto wat mij betreft dan ook ruimschoots.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2013 11:47 door HVP.
A110-50
Prachtig! Stoere maar toch sierlijke bak geworden wel. Geen Ferrari die aan dit uiterlijk kan tippen ookwinking smiley

Nee, ik vind Ferrari's - gek genoeg - veel mooier. Nu ben ik sowieso niet zo'n liefhebber van dit soort "neoliberalistische nonsens", maar Lamborghini's vind ik - dus geheel persoonlijk - al helemaal idioot. Nu moet ik wel zeggen dat gezien de vorige Lamborghini's (geen idee hoe ze heten, maar die met al die strepen, hoeken, vouwen, ...), dit een best brave auto is geworden. Eentje met vrij gigantische spiegels, overigens.

@HVP, inderdaad zeg.
Audi A8:

Lamborghini:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2013 12:26 door der Magistrat.
Anonieme bezoeker
Re: Lamborghini Huracan [LP610-4]
20-12-2013 12:24
prachtig! stuk meer ingetogen dan zijn broer die ik wel gaaf maar echt te overdesigned vind
der Magistrat
A110-50

Nee, ik vind Ferrari's - gek genoeg - veel mooier. Nu ben ik sowieso niet zo'n liefhebber van dit soort "neoliberalistische nonsens", maar Lamborghini's vind ik - dus geheel persoonlijk - al helemaal idioot. Nu moet ik wel zeggen dat gezien de vorige Lamborghini's (geen idee hoe ze heten, maar die met al die strepen, hoeken, vouwen, ...), dit een best brave auto is geworden. Eentje met vrij gigantische spiegels, overigens.

Een echte kenner dusthumbs up...

Ontketend: Lamborghini Huracán LP 610-4

Gisteravond konden we de eerste gelekte afbeeldingen bekijken, maar vandaag is de opvolger van de Gallardo officieel onthuld. Het beest is Huracán LP 610-4 gedoopt, en dat-ie snel is staat buiten kijf. Bij een nieuwe supercar is vrijwel iedereen benieuwd naar z'n prestaties. Daar trappen we dan ook mee af. De opvolger van de Gallardo, die na tien jaar toch écht wel met pensioen mag, sprint in 3,2 seconden naar de 100 km/h en dendert door tot er 325 km/h op de klok staat.

Een 5,2 liter V10 is verantwoordelijk voor de voorstuwing van de Huracán. Het blok briest 610 pk en 560 Nm naar alle vier de wielen, waardoor de Huracán ongetwijfeld over bakken grip beschikt. Het chassis is vervaardigd uit een combinatie van koolstofvezel en aluminium. Daarmee komt het totaalgewicht uit op 1.422 kg. De Italianen beloven een verbruik, mede mogelijk gemaakt door de aanwezigheid van een start/stop-systeem, van 12,5 l/100 km. De CO2-uitstoot bedraagt dan ook 290 g/km, maar of dat bij een dergelijk monster nog relevant is...

Schakelen gaat met een zeventraps automaat met dubbele koppeling. Via een knop op het stuur is het karakter van de Huracán in te stellen in drie standen: Strada, Sport en het spijkerharde Corsa.

Z'n naam is wederom afkomstig uit de wereld van de vechtstieren. De Huracán is van het Spaanse Conte de la Patilla-ras, en staat bekend om z'n moed en aanvalskracht. Van buiten is de auto beschaafder dan ooit, maar de Huracán is nog altijd overduidelijk herkenbaar. Scherpe lijnen en genoeg vouwen zorgen voor de nodige sportiviteit en ook en profile en recht van voren past-ie perfect naast grote broer Aventador in de showroom. Z'n bijzondere led-verlichting helpt daar overigens ook een handje bij.

In het interieur komen we een 12,3-inch instrumentenpaneel tegen. Stapels leer en Alcantara zorgen voor een exotische aankleding en Lamborghini meldt dat de boel uiteraard tot in de puntjes valt te personaliseren.

In januari worden wereldwijd zo'n 130 previews gehouden in meer dan zestig steden, op de Autosalon van Genève kunnen wij hem voor het eerst in levenden lijve bewonderen.
[www.autoweek.nl]

Erg fraai, ik vind hem mooier dan de Aventador.
A110-50
der Magistrat
A110-50

Een echte kenner dusthumbs up...

Wat is dat voor onzin? Een kenner herken je aan iemand die namen weet? Kom op zeg, dat kan beter. Ik had ze zo op kunnen zoeken en ze op kunnen schrijven, dan was ik wel een echte kenner geweest?
Anonieme bezoeker
20-12-2013 14:05
20-12-2013 15:49
Wat me als eerste opvalt naast de schitterende lijnen: de rijhoogte. Wat een verschil per foto in rijhoogte. Hoe zou dat, behalve instelbare ophanging, te verklaren zijn? De spiegels zijn wel erg aanwezig en het 'pootje' valt wat uit de toon, maar verder een prachtige auto thumbs up
Anonieme bezoeker
20-12-2013 16:18
CorZa
Wat me als eerste opvalt naast de schitterende lijnen: de rijhoogte. Wat een verschil per foto in rijhoogte. Hoe zou dat, behalve instelbare ophanging, te verklaren zijn? De spiegels zijn wel erg aanwezig en het 'pootje' valt wat uit de toon, maar verder een prachtige auto thumbs up

He CorZa, nu ik je hier toch tref, gezien dat het geen shop was en gewoon officieel materiaal was?
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2013 16:18 door JP2010.
20-12-2013 18:51
De parkeersensoren achteraan zijn wel niet erg subtiel aanwezig zeg.
Gelukkig zijn ze een optie, misschien kun je ook een camera krijgen smiling smiley
Anonieme bezoeker
20-12-2013 21:54
Leuke kar, maar het interieur vind ik wel wat druk zo op de foto´s.
Iig een auto die we vaak gaan zien.
Anonieme bezoeker
20-12-2013 22:44
Nergens gelezen en (nog) niets opgezocht maar zou Huracan een verbastering van Hurricane kunnen zijn?

Want een hurricane is het, deze diablo uit Italië.
Ik vind 'm eigenlijk nogal tegenvallen: weinig verrassend. Wel mooi en consequent vormgegeven, maar niet meer dan dat.
Ik vind hem prachtig! Eindelijk weer eens een La mbo zonder allerlei onnodige stijlfouten en vouwen.
rickm
Nergens gelezen en (nog) niets opgezocht maar zou Huracan een verbastering van Hurricane kunnen zijn?

Want een hurricane is het, deze diablo uit Italië.

The fighting bull Huracán of the Spanish Conte de la Patilla breed was known for his outstanding courage and strong sense of attack. He fought in Alicante in August 1879, showing his unrelenting character and remaining defiant and invincible, thus entering into the legend of fighting bulls' history.
Dat accent (á) moet nog wel even in de titel winking smiley
Anonieme bezoeker
01-02-2014 16:21
Dé kleur voor deze auto thumbs up
Ik vind m een beetje saai eigenlijk. Beetje duits. Weinig verrassend zoals YC al zei.
dickey
(...) Weinig verrassend zoals YC al zei.

Wel grappig dat ook Top Gear die mening deelde. big smile smiley
Anonieme bezoeker
20-02-2014 13:33
Op die real life foto´s vind ik het best een lelijk hok. Kleine koplampen, en veel te grote luchtsleuf naar de motor. Misschien dat het in het echt meevalt, we zullen zien.

En de Lamborghini Huracán kost ...

Lamborghini heeft de Nederlandse prijs van de Huracán bekendgemaakt. De Lamborghini Huracán gaat in ons land € 262.398 kosten. De auto is het nieuwe 'instapmodel' van Lamborghini en neemt het stokje over van de Gallardo, de bestverkochte auto van het merk ooit. Onder de kap ligt een 5,2-liter V10 met een vermogen van 610 pk. Het maximumkoppel is 560 Nm. Een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling zorgt ervoor dat de kracht naar alle vier de wielen gaat. De sprint naar 100 km/h kost 3,2 seconden, 200 km/h staat na 9,9 seconden op de teller. De topsnelheid is 325 km/h. De Huracán heeft de Ferrari 458 en de McLaren 12C als belangrijkste concurrenten.
[www.autoweek.nl]
Koopje, daar hoef ik nog geen 10 jaar voor te werken.... als ik niets uit geef.... en geen belasting of dergelijke hoef te betalen...

Waar was dat winnende staatslot nou gebleven?
Anonieme bezoeker
13-03-2014 14:54
Gullwing
Op die real life foto´s vind ik het best een lelijk hok.

*proest*
Anonieme bezoeker
13-03-2014 15:33
JP2010
Gullwing

*proest*

Vervelend JP, 't is zo te zien niet je dag.

@ Raven:

Nog knap, binnen 10 jaar. winking smiley

Had ik het geld, zou ik de Huracan niet hoeven.
Voor dat geld zou ik een iets meer all-round sportwagen kopen.
Deze is mij te laag, te mean (ben een aardige gozer) te geometrisch.

En daar je met zo'n bolide wezenloos veel vrouwkes meekrijgt is het volgende probleem al weer 'nakende':
Waar laat je het kinderzitje??
Anonieme bezoeker
13-03-2014 15:40
Hoe bedoel je? Ik vond t juist wel een lollige opmerking! smiling smiley
Anonieme bezoeker
13-03-2014 15:43
JP2010
Hoe bedoel je? Ik vond t juist wel een lollige opmerking! smiling smiley

Stelde mij zo voor dat jij je heftig verslikte in een botje van een Huracan fileetje(is een Babazwaliaanse kippensoort)

Is niet niet het geval, gelukkig & sorry! thumbs up
rickm
JP2010
Gullwing

*proest*

Vervelend JP, 't is zo te zien niet je dag.

@ Raven:

Nog knap, binnen 10 jaar. winking smiley

Had ik het geld, zou ik de Huracan niet hoeven.
Voor dat geld zou ik een iets meer all-round sportwagen kopen.
Deze is mij te laag, te mean (ben een aardige gozer) te geometrisch.

En daar je met zo'n bolide wezenloos veel vrouwkes meekrijgt is het volgende probleem al weer 'nakende':
Waar laat je het kinderzitje??

€ 262.398/10 = 26.2K per jaar.

Met een 13e maand en vakantiegeld is dat wel te halen.
Met dank aan Carspotterjeroen (via Autoblog.nl) is er al beeld van de Huracan Super Trofeo:

Phaeton W12
Dé kleur voor deze auto thumbs up

Vorige week kwam ik terug uit Italie en in de omgeving van Venetie zag ik een zeer bijzonder duo rijden. Ik dacht even in Top Gear te zitten smiling smiley

Die Huracan was de mooiere van de twee. Vooral de neus (rijdend moeilijk te fotograferen) is geweldig!

Precies deze dus. Heb er wel 40 km mee op gereden smiling smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-08-2014 09:23 door Pjedroo.
Had niet gedacht dat ze de Gallardo zouden overtreffen. Maar die lijkt nu zo gewoontjes bij dit spektakelstuk. Lambo gaat hier mega van verkopen. Alleen die vier uitlaten vinnik overdreven. Een mooie grote stortkoker in het midden (zoals de Aventador heeft) is fraaier.
Anonieme bezoeker
Re: Lamborghini Huracan (Super Trofeo onderaan)
17-11-2015 19:22
Huracan LP 580-2: RWD

Net als bij de Gallardo het geval was, is ook de achterwielaangedreven variant van de Huracán iets minder krachtig dan de vierwielaangedreven standaardversie. Waar de reeds bekende Huracán over 610 pk beschikt, levert de 5,2-liter V10 in de LP580-2 - z'n naam geeft het al weg - 580 pk. Het koppel komt uit op 540 Nm. De 19-inch wielen zijn omhuld met speciaal voor de Huracán ontwikkelde Pirelli PZero-banden.

De afwezigheid van vierwielaandrijving heeft zo z'n gunstige effect op het totaalgewicht. De nieuweling is namelijk 33 kilo lichter dan de reguliere Huracán. Een sprintje naar de 100 km/h is in 3,4 seconden alweer voorbij. Z'n topsnelheid ligt op 320 km/h. Per 100 km wordt 11,9 liter benzine verstookt. De vierwielaangedreven Huracáns hebben in 3,2 tellen de 100 km/h op de klok en lopen 5 km/h harder. Nederlandse prijzen worden in een later stadium gepresenteerd.
Anonieme bezoeker
18-11-2015 15:28
Superfuturistische auto's, maar ik vraag me altijd af wat je er nou mee moet in NL....
Hetzelfde als jij doet met een auto, rijdenwinking smiley
Anonieme bezoeker
18-11-2015 17:34
yup, voor de fun, ik zou het geen daily driver willen noemen want daar lijkt ie me wat minder praktisch voor.
Scoops van een Superleggera staan hier:

[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-02-2016 21:00 door Vezes.
Vezes
Scoops van een Superleggera.

Het scooptopic: [www.autoweek.nl]
Het spijt me, ik kon hem niet vinden. Ze staan er nu in.

Lamborghini Huracán Spyder nu ook met achterwielaandrijving
Autonieuws • 16 november 2016 • Tekst: Bob Kroese

Lamborghini levert vanaf volgend jaar de Huracán met alleen achterwielaandrijving. Net als bij de coupé heeft de 5.2 V10-motor in dat geval 580 pk.

De ‘puurste Lamborghini van dit moment’ is er nu ook als Spyder. Na de achterwielaangedreven Huracán LP 580-2 Coupé lanceert Lamborghini de Spyder met aandrijving op alleen de achterwielen. De dakloze Huracán was er tot nu toe alleen met vierwielaandrijving.

Net als bij de coupé heeft de achterwielaangedreven Spyder minder vermogen dan de uitvoering met vierwielaandrijving, maar met 580 pk blijft er nog genoeg over. De 5.2 V10-motor laat de Spyder in 3,6 seconden van 0 naar 100 km/u accelereren, met de launch control en de zeventraps automaat is dat kinderspel. De topsnelheid bedraagt 319 km/u.

Lamborghini start begin 2017 met de levering van de nieuwe uitvoering. De Nederlandse prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: [www.autokopen.nl]

640 pk en 600 Nm voor top Huracán

Lamborghini heeft zojuist het doek getrokken van de Huracán Performante: de overtreffende Huracán-trap met meer én minder!

We wisten al dat hij in Genève zou staan, maar de Lamborghini die een wel heel opmerkelijk ronderecord op de Nürburgring wist neer te zetten is nu officieel: welkom Huracán Performante!

Huracán Performante live @ Autosalon van Genève:

Lamborghini stand: [www.omniauto.it]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.