Ford Mustang | Nieuw: facelift 2017

Gepost door Wouter82 

Nu officieel: Ford Mustang laat manen wapperen

Gisteren konden we al een blik werpen op een aantal gelekte afbeeldingen van de Mustang, maar vandaag toont Ford z'n nieuwe spierbundel in vol ornaat! We hebben er in Europa maar liefst 50 jaar op moeten wachten, maar eindelijk is de Mustang ook via de officiële kanalen bij de Europese Ford-dealers te krijgen. De nieuwste generatie van Fords renpaard komt dus onze kant op!

De coupé, met z'n iconische naam, is een van de 25 nieuwe modellen die Ford de komende vijf jaar in Europa op de markt gaat brengen. De Mustang draagt weer een echte, overigens historisch geheel verantwoorde, fastback-jas en heeft natuurlijk weer een relatief lange motorkap. Onder die kap ligt een 5.0 liter V8 met 426 pk en een koppel van 529 Nm, of een 2,3-liter EcoBoost vierpitter met 309 pk en een koppel van 407 Nm. Jawel, de Mustang krijgt een viercilinder!

Uitgebreide informatie krijgen we nog niet. Wel weet Ford te melden dat de kofferbak groot genoeg is om twee golftassen in op te bergen en dat de achterpassagiers meer schouder- en heupruimte hebben dan voorheen. Ook zijn de motorrespons, de instellingen voor de (automatische) transmissie, het stabiliteitssysteem en het stuurgedrag in diverse standen in te stellen. De V8-versie krijgt standaard launch control met zich mee.

Sinds de geboorte van de eerste Mustang in 1964 hebben niet minder dan 9 miljoen Mustangs het levenslicht gezien. Ford meldt trots dat 'de Mustang de meest geliefde auto op Facebook is'. Vanmiddag verwachten we specifiekere informatie over de Amerikaanse spierbundel te kunnen melden. Tot die tijd kunnen we ons vergapen aan een kleine selectie afbeeldingen.
[www.autoweek.nl]

Introductiefilmpje:

Introductiewebsite met meer foto's en info: [www.ford.com]

8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2017 18:27 door Wouter82.
Waanzinnig. Echt heel mooi! Hopen dat hij in het echt ook zo machtig oogt. Dat was voor mij nog wel eens een afknapper bij de vorige modellen. Van plaatjes erg mooi, in het echt een beetje "plastic".
Anonieme bezoeker
Re: Ford Mustang
05-12-2013 10:29
zijn concurrenten van dodge en chevrolet vond ik op fotos ook erg gaaf maar irl idd wat 'plastic' en te hoog. ik vind iig deze mustang best stoer en mooi. wellicht beetje anoniem van de zijkant. interieur blijft een afknapper
Anonieme bezoeker
05-12-2013 11:02
Anonieme bezoeker
05-12-2013 11:05
oh en hier nu alle beschikbare wallpapers van de gt: [www.netcarshow.com]
05-12-2013 11:09
Wow... wat een fraaie verschijning. Vanuit alle hoeken een erg mooie auto geworden. Uitlaatjes zijn erg beschaafd. De wielen vind ik niet de mooiste keuze, maar verder een erg nette auto thumbs up
05-12-2013 11:40
Mooi. Heel wat beter dan het suffe model dat er nu is.
Anonieme bezoeker
05-12-2013 12:27
Anonieme bezoeker
05-12-2013 12:31

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2013 18:13 door voetveeg.
05-12-2013 13:52
Mooi. thumbs up Enige wat ik zou veranderen is het GT logo, dat vond ik op het oude model mooier.
05-12-2013 14:39
Joël D.
Mooi. thumbs up Enige wat ik zou veranderen is het GT logo, dat vond ik op het oude model mooier.

Copy that. Ik vind de oude versie ook stukken beter staan. Nieuwe is teveel 'plakletter'-idee
05-12-2013 16:19
Mooie auto geworden met een echte musclecar-uitstraling. Dash is ook sterk verbeterd, dat vond ik bij de vorige verschrikkelijk plastic fantastic. Ben benieuwd naar de Nederlandse prijzen.....
05-12-2013 16:51
Het was al een mooie auto, het is nu alleen maar beter gewordenthumbs up
01-01-2014 14:05
Leuk filmpje over het eerste en laatste model Mustang.

Jay Leno checks out the 2015 Ford Mustang GT

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-01-2014 14:09 door sierrra.
24-01-2014 21:31
Live @ NAIAS Detroit:

Fotogalerij:
[blogs.cars.com]
[www.flickr.com]
[www.flickr.com]

Meh, alsof ze bij Ford niet konden kiezen tussen retro en modern. Het interieur oogt goedkoop en weinig harmonieus.
Anonieme bezoeker
24-01-2014 21:40
03-10-2014 11:03
EU-spec:

Europese Ford Mustang in Parijs

Auto's verschillen nogal eens per afzetmarkt, al gaat het veelal om kleine verschillen. Ford heeft in Parijs de Europese versie van de Ford Mustang getoond. De exemplaren van de nieuwe Mustang die we tot nu toe hebben gezien, waren USDM-versies (United States Domestic Market). De Europese Mustang wijkt op detail af van die voor de thuismarkt. Vandaag zien we hoe de EU-spec-uitvoering is opgedroogd.

Je moet goed kijken om de Europese versie van de Amerikaanse te onderscheiden. De uiterlijke verschillen blijven beperkt tot witte in plaats van rode achterlichten, gewijzigde zijspiegels en dagrijverlichting aan het front die van plek is gewisseld met de richtingaanwijzers. Ook de afstelling van het onderstel is wat straffer en Ford monteert voor de Europese Mustang krachtiger remmen. Standaard staat-ie op 19-inchwielen. In 2015 start de verkoop.
[www.autoweek.nl]
oeee, die gele!!

dikke bak! en gave kleur combi!
Hoop toch niet dat die witte achterlichten standaard zijn.
jammer, rode knipperlichten horen nu eenmaal op een Amerikaan.....en die dagrij verlichting had voor mij ook niet gehoeven....irritante led troep.
Wel grappig dat Ford riep dat het nwe model niet meer de retro bak van de jaren er voor zou zijn......gelukkig begrepen ze dat en hielden ze zich toch een beetje aan de succesformule....
Shelby Mustang GT350R

Ford Shelby Mustang GT350R: next level

Werden we zojuist al helemaal lekker gemaakt met de hagelnieuwe Ford GT, hebben we nu nóg een dikke Ford voor je! De extreme Ford Mustang Shelby GT350R. Een Mustang met het circuit in het vizier. Met de Shelby GT350R wordt de Mustang naar een nieuw niveau getild. De auto is 59 kilo lichter dan de ‘gewone’ GT350 en beschikt over meer dan 500 pk en een koppel van meer dan 542 Nm. Exacte cijfers worden nog niet gegeven. Die kracht wordt geleverd door een 5,2-liter V8, met een ‘platte krukas’. Dat houdt in dat er geen krukken meer haaks op elkaar staan, waardoor de krukas als het ware tweedimensionaal is. Het is de krachtigste atmosferische V8 die Ford ooit heeft gebouwd. De auto werd onder meer ontdaan van de airco, vloerbedekking en de achterbank. Verder werd de GT350R voor gewichtsreductie op koolstofvezel wielen gezet. Iets innovatiefs wat we eerder zagen in een superlichte Mondeo. De diverse aanpassingen en toevoegingen aan de koets zorgen voor verbeterde aerodynamica. Verder werd de ophanging geoptimaliseerd voor gebruik op het circuit. Dat neemt niet weg dat het hier gewoon om een straatlegale auto gaat. Overigens komt er ook een Electronic Package als optie, voor als je liever toch wat meer luxe hebt. Dan krijg je onder andere de airco terug. Over prijzen meldt Ford momenteel nog niets.
[www.autoweek.nl]
Vanaf 55.195 euro.

Ford Mustang V8 twee keer zo duur als vierpitter

Ford heeft de Nederlandse prijzen van de nieuwe Mustang bekendgemaakt. Die lopen uiteen van 55 tot 112 mille. De voordeligste Mustang is de 2,3-liter viercilinder EcoBoost van 314 pk. Hiervoor rekent Ford 55.195 euro. Wie het dubbele aantal cilinders wil, is ook het dubbele kwijt in euro's. De 5.0 V8 staat in de prijslijst voor een bedrag van 112.195 euro, met dank aan de CO2-taks. De V6 wordt niet leverbaar in Nederland.

Standaard heeft de Mustang 19-inch-lichtmetaal, xenonkoplampen, ledachterlichten, een 'hoogwaardig remmenpakket', automatische airco, een audiosysteem met negen luidsprekers en een Sync-connectiviteitssysteem met 8-inch-touchscreen en spraakbesturing. Kopers kunnen kiezen uit een handgeschakelde zesbak en een automaat met hetzelfde aantal verzetten.

Geïnteresseerden kunnen hun 'eigen' Mustang samenstellen via een voor Android en Apple beschikbare smartphone 'augmented reality'-app. Hiermee kun je de auto in een eigen foto 'shoppen' en de boel opleuken met motorgeluiden.

De nieuwe Mustang is te bestellen bij elke Ford-dealer in Nederland, maar zal alleen bij de zogenaamde Ford Stores in de showroom staan. De eerste twee worden binnenkort geopend in Amsterdam en Zaandam, in 2015 volgen er nog vijf van deze 'flagship stores' in andere plaatsen. Halverwege dit jaar worden de eerste Mustangs afgeleverd.
[www.autoweek.nl]
112.000 euronut smiley Voor iets minder heb je een M3, voor iets meer een 911. Hoe leuk zo'n Mustang V8 ook is, je moet dan toch wel een ontzettende liefhebber van Amerikanen zijn om zoiets nieuw aan te schaffen...

Edit: of om het met een andere Amerikaan te vergelijken: voor 125k koop je een Corvette!

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2015 16:02 door D. Elzinga.
D. Elzinga
112.000 euronut smiley Voor iets minder heb je een M3, voor iets meer een 911. Hoe leuk zo'n Mustang V8 ook is, je moet dan toch wel een ontzettende liefhebber van Amerikanen zijn om zoiets nieuw aan te schaffen...

Ik weet zo gauw geen andere V8-sportwagen te noemen voor dat bedrag winking smiley Je hebt de Mercedes E500 Coupé, maar of dat nou een sportwagen is...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2015 15:55 door Wouter82.
Wouter82
D. Elzinga

Ik weet zo gauw geen andere V8-sportwagen te noemen voor dat bedrag winking smiley Je hebt de Mercedes E500 Coupé, maar of dat nou een sportwagen is...

Zie editwinking smiley Een Corvette is eigenlijk niet heel veel duurder (ik geloof niet dat iemand die een nieuwe auto van meer dan een ton aan wil schaffen wakker ligt van 12k). Dat terwijl in de USA zelf een Mustang en Corvette qua prijzen veel verder uit elkaar liggen. Waarom zou die laatste eigenlijk relatief veel minder hard worden getroffen door de slurptaks?
Het is goedkoper om twee viercilinders te kopen dan één achtcilinder. Dan klopt er echt iets niet in de BPM regelgeving... nut smiley

Weet iemand de uitstoot van beide versies? Ben wel benieuwd wat de BPM is en wat de kale prijs dan verschilt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2015 16:13 door Barri.
Ik dacht dat de Corvette richting de 175 kostte, maar inderdaad. De Mustang is beter te vergelijken met de Camaro, ook qua prijs (107).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2015 16:08 door Wouter82.
Wouter82
D. Elzinga

Wat heeft die Lexus RC voor een motor? Toch ook een V8?
En als het perse een V8 moet zijn: de BMW 650i is er voor 118.000 euro.

Ter vergelijking: een basis-Mustang kost in de USA $23.800, een basis-Mustang V8 $32.925. Een BMW 650i is er voor $87.395. Zijn dus eigenlijk helemaal geen concurrenten van elkaar, terwijl ze dat hier door het fiscale beleid van de overheid wel min of meer worden...
Barri
Wouter82
D. Elzinga

Wat heeft die Lexus RC voor een motor? Toch ook een V8?

Ja, en bovendien eentje die redelijk wat krachtiger is dan de V8 in de Mustang. De RC kost 121.900.
D. Elzinga

Ter vergelijking: een basis-Mustang kost in de USA $23.800, een basis-Mustang V8 $32.925. Een BMW 650i is er voor $87.395. Zijn dus eigenlijk helemaal geen concurrenten van elkaar, terwijl ze dat hier door het fiscale beleid van de overheid wel min of meer worden...

Ook in de VS bestaat er zoiets als belasting. winking smiley

Hier in België kost de viercilinder 35.000 euro en de V8 40.000 euro. De convertible is 4.000 euro duurder. Deze prijzen zijn zonder BIV, dus er zal nog iets bij komen.
Rob0032
D. Elzinga

Ook in de VS bestaat er zoiets als belasting. winking smiley

Klopt, maar wat ik bedoel is dat Amerikaanse muscle cars niet bedoeld zijn als directe concurrentie voor Europese sportwagens. Zowel qua prijsstelling als eigenschappen niet.

Waarom de neus van de "nieuwe" Mondeo nou altijd maar vergelijken met een Aston Martin.

Ik zie minstens evenveel, zo niet meer gelijkenis met deze Ford (!) Mustang....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-01-2015 18:39 door Terminator10.
Terminator10
Ik zie minstens evenveel, zo niet meer gelijkenis met deze Ford (!) Mustang....

Dan toch minstens andersom, de Mondeo/Fusion is al onderhand drie jaar uit.
Ik schreef niet voor niets tussen aanhalingstekens (wat je niet citeerde...): "nieuwe" Mondeo.

't Gaat me vooral om de gelijkenis. Niet welke er eerder was.
D. Elzinga

Mooi, dan worden er tenminste weinig van verkocht in Nederland.
Het enige wat op deze manier nog een beetje verkoopt in NL zijn opgevoerde brommobielen, maar of je daar nu blij van moet worden...crying smilie
In Belgie te koop vanaf 35 000 euro. voor dat geld kan je ene mustang kopen. met 300 pk yawning smiley yawning smiley
ik kan me ogen niet geloven? is dit echt? het lijkt een batje? hoe kan zo'n sportmodel zo goedkoop zijn?

In Belgie te koop vanaf 35 000 euro. voor dat geld kan je ene mustang kopen. met 300 pk
ik kan me ogen niet geloven? is dit echt? het lijkt een batje? hoe kan zo'n sportmodel zo goedkoop zijn?

Eén keer raden.
Dat moet een slimme Belg wel lukken, toch?
volvofan90
In Belgie te koop vanaf 35 000 euro. voor dat geld kan je ene mustang kopen. met 300 pk yawning smiley yawning smiley

Zoveel 'sport' zit er anders niet in een Mustang. Een Mustang is geen dure auto. Leuk en aardig dat vermogen, maar het stelt echt niet zo veel voor als dat het lijkt. Als je in de VS in een Mustang rijdt dan ben je eerder een loser dan 'cool'.
Rob0032
Als je in de VS in een Mustang rijdt dan ben je eerder een loser dan 'cool'.

Waar haal je dat vandaan? nut smiley
Wouter82
Rob0032

Door regelmatig naar de VS te gaan. Het is daar gewoon een goedkope auto. Als je echt cool wil zijn of rijk wil overkomen, dan koop je een Europese auto.
Rob0032

Vrij ongeloofwaardig....

Dus jij hebt onderzoek gedaan naar de persoon typering per Amerikaan aangaande een Europese auto en de Mustang? Wow!
P. Klieder
Rob0032

Vrij ongeloofwaardig....

Dus jij hebt onderzoek gedaan naar de persoon typering per Amerikaan aangaande een Europese auto en de Mustang? Wow!

Prima Klieder, vooral in de illusie zijn dat een goedkope, sportief uitziende auto als heel cool wordt ervaren in een land waarin het vooral belangrijk is wat de buren van je vinden.
Er is iets geks aan de hand met de prijzen van de Mustang.
ex/ex is de automaat een stuk goedkoper dan de handbak. Dat scheelt wel €7000. Zullen ze dus €10.000 extra marge pakken op de handbak?
Dat de V8 ex/ex ongeveer €10.000 meer kost dan de 4-cilinder klinkt wel logisch.

Ford Mustang co2----in/in----------BPM---------ex BPM---------ex/ex
2.3-------179-------€ 55.195------€ 12.322------€ 42.873------€ 35.432
2.3 aut--229-------€ 68.695------€ 33.805------€ 34.890------€ 28.835
5.0------281------€ 112.195------€ 56.373------€ 55.822------€ 46.134
5.0 aut--306------€ 114.195------€ 67.223------€ 46.972------€ 38.820
Anonieme bezoeker
Re: Ford Mustang | Nieuw 20-1: Nederlandse prijzen
21-01-2015 11:24
Ik vind het best een geslaagde auto geworden. Maar het punt van een Mustang is dat je veel Bang for the Buck krijgt... dus een heerlijk ontwerp met een fantastische motor, in ruil voor een beetje goedkoop interieurtje maar een ontzettend scherpe prijs. DAT is het bestaansrecht van dit soort auto's... Met deze prijzen is dat feest wel een beetje voorbij...
Anonieme bezoeker
Re: Ford Mustang | Nieuw 20-1: Nederlandse prijzen
21-01-2015 11:26
Rob0032
Wouter82
Rob0032

Door regelmatig naar de VS te gaan. Het is daar gewoon een goedkope auto. Als je echt cool wil zijn of rijk wil overkomen, dan koop je een Europese auto.

Waar in de VS heb jij dan uitgehangen? Ja... een Mustang is een massaproduct waar niemand meer naar omkijkt... Maar je bent absoluut geen loser. Sterker nog, Amerikanen vinden het over het algemeen gewoon ruig dat je in een auto rijdt die niet alleen Amerikaans is, maar ook die Amerikaansheid uitstraalt. Alleen tja... waarom zouden ze er nog naar omkijken, je vindt die Mustangs namelijk op elke hoek...

Maar dat je een loser bent als je een Stang rijdt in de VS is echt compleet uit de duim gezogen... Het klopt wel dat als je als "rijk"/"geslaagd" wilt overkomen in de VS, dat je een Europeaan koopt.
Motion Drive
Rob0032
Wouter82
Rob0032

Waar in de VS heb jij dan uitgehangen? Ja... een Mustang is een massaproduct waar niemand meer naar omkijkt... Maar je bent absoluut geen loser. Sterker nog, Amerikanen vinden het over het algemeen gewoon ruig dat je in een auto rijdt die niet alleen Amerikaans is, maar ook die Amerikaansheid uitstraalt. Alleen tja... waarom zouden ze er nog naar omkijken, je vindt die Mustangs namelijk op elke hoek...

Maar dat je een loser bent als je een Stang rijdt in de VS is echt compleet uit de duim gezogen... Het klopt wel dat als je als "rijk"/"geslaagd" wilt overkomen in de VS, dat je een Europeaan koopt.

P. Klieder

Ik ben nu in totaal in 22 staten geweest, maar ik vind het niet de moeite waard om die her uiteen te zetten. Prima dat jij vindt wat jij vindt, ik ervoer het totaal anders daar. Niets ruigs aan een autootje dat hetzelfde kost als een Rabbit.
Hetzelfde als met de stoere pick-ups. Hier in Nederland ben je het mannetje (dat denken de berijders dan), in de VS ben je vooral een hersendode hillbilly. Of de grote SUV's. Hier heel stoer, daar het equivalent van een MPV, behoorlijk burgerlijk dus.
Rob0032

Hetzelfde als met de stoere pick-ups. Hier in Nederland ben je het mannetje (dat denken de berijders dan), in de VS ben je vooral een hersendode hillbilly. Of de grote SUV's. Hier heel stoer, daar het equivalent van een MPV, behoorlijk burgerlijk dus.

Eeeeehhh? JIJ denkt dat voornamelijk. Jij denkt voor anderen?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.