Lexus CT200h facelift

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Lexus CT200h facelift
12-11-2013 08:42

Lexus neemt de tijd voor de onthulling van de CT 200h. Want ja, we hebben hier de eerste officiële foto's, maar op de definitieve informatie moeten we nog een dikke week wachten.

De CT krijgt onder meer de kenmerkende 'spindle grille' die andere modellen van het merk ook al hebben. Bovendien zetten de ontwerpers de rechte lijnen aan de achterzijde van de auto meer aan.

Lexus belooft ook de nodige onderhuidse wijzigingen voor de compacte hybride.

De vernieuwde CT staat vanaf het eerste kwartaal van 2014 bij de Nederlandse dealers. De prijslijst zal starten onder de 27.000 euro en de Lexus voldoet ook volgend jaar aan de eisen voor 14% bijtelling.

Lexus zet de vernieuwde CT 200h echter eerst neer op de Guangzhou Auto Show in China, later deze maand. Meer informatie volgt naar de officiële presentatie op die show.

tja in mijn ogen blijft het een afschuwelijke auto met vreemde proporties. maar ik vind deze facelift wel een verbetering
Ben benieuwd hoe die grille er irl uitziet.
De nieuwe diabolo-grille is echt een onding.
De achterkant is strak, maar wel heel erg Toyota Auris.
De prijs van 27.000 euro is eigenlijk z'n enige sterke kant.
Vanaf 26.690 euro.

Lexus geeft CT200h opfrisbeurt en geeft prijzen

We hebben de gefacelifte CT200h al eens op ons scherm gehad, maar vandaag heeft Lexus z'n hybride verkoopknaller officieel gepresenteerd. Op de beursvloer van de Chinese Ghangzhou Motor Show heeft Lexus de opgefriste CT200h onder het doek vandaan getrokken.

Aan de voorzijde vinden we het nieuwe gezicht van Lexus terug. De 'spindle grille' heeft ook op de CT200h een plekje gekregen en ook aan de achterzijde zijn wat subtiele wijzigingen te bespeuren. Voor de facelift is een set nieuwe 16- of 17-inch lichtmetalen wielen getekend en ook het interieur is niet geheel ongemoeid gelaten.

Het instrumentarium is opnieuw ingedeeld en ook het stuurwiel is anders gestileerd. Ook krijgt de CT200h Lexus' Media Display Controller meegeleverd, waarmee het (eveneens nieuwe) navigatiesysteem kan worden bediend.

Lexus belooft dat de CT200h, dankzij niet minder dan 94 kleine aanpassingen, een stuk stiller is geworden. Ook het onderstel en de stuurinrichting zijn nog even onder de loep genomen. De transmissie is opnieuw geprogrammeerd, wat voor een natuurlijker verloop van het toerental moet zorgen.

Ook in 2014 is de CT200h weer gewoon met 14 procent bijtelling te krijgen. Per kilometer blaast de opgefriste Lexus namelijk 82 gram CO2 uit. Dan rijd je wel rond op 15-inch lichtmetaal. De versies met 16-inch-sloffen stoten 88 gram CO2 per kilometer uit.

De vernieuwde CT200h mag mee vanaf 26.690 euro. In het eerste kwartaal van 2014 verschijnt hij bij de Lexus-dealers. Voor de Busines Line moet 2.000 euro extra worden neergeteld en de F Sport Line moet 31.390 euro opbrengen. Bovenaan de CT-ladder staat de Luxury Line, deze kan vanaf 35.990 euro langs de stop worden geparkeerd.
[www.autoweek.nl]
Anonieme bezoeker
Re: Lexus CT200h facelift
21-11-2013 10:47
22-11-2013 23:24
Live @ Auto Guangzhou:

114 foto's: [chezhan.bitauto.com]
09-12-2013 11:56
Op de San Francisco Auto Show staat de CT 200h F SPORT in de nieuwe kleur Redline: [lexusenthusiast.com]

Anonieme bezoeker
25-12-2013 13:46
Deze

Youtube video laat een rondleiding zien door het nieuwe model
Anonieme bezoeker
31-12-2013 16:41
Het is en blijft in mijn optiek een erg mooie wagen, de kwaliteit spettert er van af, prachtige afwerking van interieur en exterieur. Ik ben benieuwd of dit 2014 model echt zoveel verbeterd is op het gebied van het terugdringen van het geluid, CVT en vering. Indien dit het geval is dan heeft Lexus helemaal een topper in huis.
Hoe smaken kunnen verschillen. Ik vind het dus een gedrocht. Wordt vermoedt ik alleen gekozen vanwege de fiscale voordelen. Maar ja noem eens een mooie fiscaal bevoordeelde auto. Het lijkt nog steeds of die lelijk moéten zijn.

Die rode kleur maakt het nog erger net als dat konijnenhok aan de voorkant.
Anonieme bezoeker
31-12-2013 17:26
Niet mooi.
Niet stoer.
Niet elegant.
Niet sportief.

Kansloos 'frommel' design.

Wat niet wegneemt dat Lexus onderhuids meer dan gemiddeld goed is.
Anonieme bezoeker
31-12-2013 17:54
Gelukkig maar dat smaken verschillen, ik vind de rode uitvoering op bovenstaande foto's juist erg fraai en de facelift zeer geslaagd. De design taal van Lexus van de laatste modellen (ingezet met de CT 200h) zeer geslaagd, de IS is een beauty om nog maar te zwijgen van de RC. Topkwaliteit waar de Europeanen al jaren niet meer bij in de buurt komen.
01-03-2014 00:08

Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]

Verdict
It’s easy to dismiss the Lexus CT 200h as dull, but for customers with no interest in driving fast, it’s ideal. Quality, refinement and ride are all improved, while the styling is fresher all round. Sub-100g/km emissions ensure it costs pennies to run for business users and Lexus has sweetened the private-buy deal, too – slashing up to £1,500 from the old model’s price.

Rij-impressie: [www.autoexpress.co.uk]
mijn hemel.. dit wordt kennelijk de 'standaard' voorkant.?

Hopelijk krijgen de autospuiters het druk met in kleur spuiten van die chromen strips..eye rolling smiley
Anonieme bezoeker
02-03-2014 11:15
Designers zijn na de achterdeuren het spoor bijster geraakt.
Neem die rode 3/4 van voren - ergens achter de laatste deuren was de inspiratie op.
Een 308 II / Golf VII oplossing had de CT beter gestaan.

Zonde dat een kwaliteitsproduct geen aansprekender uiterlijk heeft gekregen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-03-2014 22:08 door rickm.
moeten 'geprononceerde' heupen voorstellen... denk ikwinking smiley
Het blijft een wanstalig gedrocht.
16-06-2017 07:08
Een echte facelift mag het niet genoemd worden, eerder een modeljaarupdate, maar goed - de Lexus CT is weer opgefrist. De CT werd begin 2010 voorgesteld en als het debuut op de IAA Frankfurt plaatsvindt, is het alweer 7,5 jaar geleden dat 'ie geïntroduceerd werd. Een opvolger staat echter niet gepland, in plaats daarvan komt er een compacte crossover op basis van de C-HR. De CT blijft dus nog even.

Verjongingskuur voor Lexus CT 200h
Autonieuws • 15 juni 2017 • Tekst: Bob Kroese

De Lexus CT 200h krijgt voor de tweede keer in zijn bestaan een update. Het merk wil het hybride-model op die manier jong houden.

Lexus heeft de CT 200h opnieuw opgefrist. Dit keer kun je dat aan de buitenkant zien aan de vernieuwde grille, de gewijzigde bumpers en de nieuwe led-dagrijverlichting. Ook de led-signatuur van de achterlichten is vernieuwd.

In het interieur heeft Lexus eveneens doeltreffende veranderingen doorgevoerd. Zo zijn diverse dashboarddelen nu gemaakt van hoogwaardigere materialen en biedt het merk nieuwe kleurencombinaties aan die de uitstraling meer ‘premium’ moeten maken. Het beeldscherm van het infotainmentsysteem is ook nieuw en meet nu 10,3 inch.

Technische vernieuwingen zijn er vooral op het gebied van actieve veiligheid. De CT 200h is nu leverbaar met een noodremsysteem, adaptieve cruise control, automatisch grootlicht en een verkeersbordenlezer.

De vernieuwde CT 200h, die onveranderd wordt geleverd met een 136 pk sterke hybride aandrijflijn, staat in oktober bij de dealers. De prijzen zijn nog niet bekend.

Bron: [www.autokopen.nl]
Fijne facelift, eindelijk nieuwe lichten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2017 16:31 door Arno S.
Zo had de auto vanaf de introductie moeten zijn, zeer fraai gebouwde wagen met topafwerking, ik heb er vaak in gereden. Jammer dat Lexus niet veel actiever is met nieuwe modellen, dat doet VAG toch echt veel en veel beter dan Toyota/Lexus. Jammer want het is een topproduct maar meer diversiteit, met name in Europa, vwb de modellen had voor mij wel gemogen, maar Europa doet er niet zoveel toe voor Lexus, helaas.
15-09-2017 10:13
CT MY2018 live @ IAA Frankfurt 2017:

Lexus stand: [www.omniauto.it]
Het blijft jammer dat er vooralsnog geen opvolger komt.
D-C

Tja, een set spatlappen erbij en klaar. Het is inderdaad jammer dat een kwaliteitsproduct als Lexus er qua ontwerp structureel zo bekaaid vanaf komt.
Hij ziet er in normale trim beter uit imo.
15-09-2017 11:52
funf
Tja, een set spatlappen erbij en klaar. Het is inderdaad jammer dat een kwaliteitsproduct als Lexus er qua ontwerp structureel zo bekaaid vanaf komt.

Vanuit die hoek is het inderdaad een monsterlijk gedrocht. Jammer, want tot de B-stijl is er (nog steeds) niets mis met deze Lexus. Maar ja, het is niet zo dat de Duitse concurrentie ons nu zo verwent met oogstrelend design in deze klasse. Integendeel.
D-C
Maar ja, het is niet zo dat de Duitse concurrentie ons nu zo verwent met oogstrelend design in deze klasse. Integendeel.

Oogstrelend is anders, maar een A3 Sportback ziet er een stuk evenwichtiger uit dan zo'n Lexus, wat mij betreft. Ook de BMW 1 vind ik dan een stuk serieuzer ogen. Maar ja, dat is natuurlijk allemaal een kwestie van smaak....
15-09-2017 12:10
De 1-serie is een rommeltje, samen met de CT en Mercedes CLA een van de lelijkste auto's in zijn klasse wat mij betreft. De A-klasse vind ik al beter gaan, al zijn de proporties daar niet helemaal lekker. De A3 heeft wat mij betreft de uitstraling van een natte krant, maar klopt qua verhoudingen wel. Gelukkig is er ook nog de A3 sedan, die vind ik wel mooi. Dan zie ik veel liever een Alfa Giulietta, Kia Cee'd, Renault Megane, Seat Leon of Volvo V40.
D-C
De 1-serie is een rommeltje(...)

Nou, die M140i van iDutchman zou ik zo niet durven omschrijven.

D-C
De A-klasse vind ik al beter gaan, al zijn de proporties daar niet helemaal lekker.
Eens.

D-C
De A3 heeft wat mij betreft de uitstraling van een natte krant, maar klopt qua verhoudingen wel. Gelukkig is er ook nog de A3 sedan, die vind ik wel mooi.
Eens.

D-C
Dan zie ik veel liever een Alfa Giulietta (...) of Volvo V40.
Eens.
De A-klasse vind ik juist de enige met de juiste verhoudingen en zonder al die AMG meuk maar gewoon met goeie velgen een leuke verschijning. De 1 Serie is nooit echt mooi geweest al vind ik hem na de facelift best geslaagd. De A3 is alleen echt mooi als sedan. Deze Lexus is voor mij een goedkope kermisattractie
Bird Nerd
(...) Deze Lexus is voor mij een goedkope kermisattractie
Dan ben jij chiquere kermissen gewend dan ik drinking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-09-2017 15:44 door Barri.
Een blik op de middenconsole zegt voor mij ook al genoeg. Net als bij de IS premium onwaardig
Beste auto in premiumsegment, lexus!
Haha, daar denken de meeste mensen gelukkig anders over.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.