Subaru WRX (STI S209 onderaan)

Gepost door Rutger DC 
Officieel: de nieuwe Subaru WRX. Subaru presenteert haar nieuwe sportsedan op de Los Angeles Auto Show. Sinds de huidige generatie zijn de WRX en WRX STi losgekoppeld van de Impreza-reeks zoals ook de XV als een apart model is gepositioneerd. Nu gaat Subaru nog een stapje verder door de raamlijn vanaf de B-stijl geheel te herzien. De hele neus en achterkant wijken ook van de Impreza sedan af. In Nederland wordt alleen de extra krachtige WRX STi leverbaar, waarop het nog iets langer wachten is.

Bron: [autoc-one.jp]

Impreza sedan:

6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-10-2019 15:36 door Rutger DC.
Re: Subaru WRX
11-11-2013 21:04
Gelukkig is het weer geen mooie auto.
11-11-2013 21:46
Een Impreza is nooit mooi geweest, deze is daar geen uitzondering in.
Anonieme bezoeker
11-11-2013 21:53

ooit waren het saaie sedans die door wrx uitmonstering wel gaaf werden. nu zijn het in de basis bijna lelijke auto's waardoor de wrx nog altijd dat lelijke over zich heen heeft. daar helpen andere raamstijlen niet door. en wederom jammer dat de concept car er niet eens zoveel op lijkt
11-11-2013 22:12
Joël D.

precies. en met de co2 regels in Nederland zijn ze nu ook nog zeldzaam, en dat is dan wel weer jammer.
12-11-2013 00:34
Joël D.

Dus daar moet staan:

"Ik vind een Impreza niet mooi, deze is daar geen uitzondering in"

Smaak is iets persoonlijks.winking smiley
Anonieme bezoeker
12-11-2013 08:24
Carkiller
Joël D.

Dus daar moet staan:

"Ik vind een Impreza niet mooi, deze is daar geen uitzondering in"

Smaak is iets persoonlijks.winking smiley

Maak daar maar van: ".................deze is daar geen uitzondering OP"
12-11-2013 08:55
dit word wel het beeld van de toekomst.....saai en niet zinnenprikkelend.
12-11-2013 09:09
Niks officieels aan.
Anonieme bezoeker
12-11-2013 09:18
wel waar. dit zijn namelijk officiele foto's, uitgebracht door subaru
12-11-2013 09:20
voetveeg
wel waar. dit zijn namelijk officiele foto's, uitgebracht door subaru

Bronnen zeggen anders; ze zijn gelekt, niet offiziel. Anders zouden ze ook van betere kwaliteit zijn.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-11-2013 11:38 door Jamiro.
Anonieme bezoeker
12-11-2013 09:25
gelukkig kom je ook aan met bronvermelding... dit was de eerste teaser:

16-11-2013 16:49

De WRX krijgt een 2.0 turbo met ongeveer 265 pk, de WRX STi een 2.5 turbo.

Bron: [worldscoop.forumpro.fr]
17-11-2013 10:00
Hijs eigenlijk best cool!
21-11-2013 09:34

Subaru WRX slaat nieuwe wegen in

Subaru heeft het doek nu zelf ook van de WRX getrokken. En de auto is dan logischerwijs niet zo fraai als de concept-car, onderhuids is het zeker een belangrijke auto voor het Japanse merk.

Subaru laat er er geen gras over groeien: 'Pure power in your control' (pure kracht onder jouw controle) is het motto van de WRX. Het blijft echter niet bij wat lege marketingtaal, want de Soeb heeft een nieuwe motor onder de kap liggen die voor flinke prestaties zorgt.

De nieuwe motorisering is een 2,0-liter turbomotor met directe inspuiting. Het blok is goed voor een vermogen van 268 pk en een maximumkoppel van 363 Nm. Schakelen gaat met een handbak of een Lineartronic-automaat.

Subaru belooft dat de nieuwe motor een fors lager verbruik heeft dan de bestaande 2,5-liter boxermotor en tegelijkertijd dus betere prestaties.

Het spreekt voor zich dat de aandrijving weer op alle vier de wielen geschiedt. Multi-Mode Vehicle Dynamics Control en Active Torque Vectoring houden ook nog een oogje in het zeil.

Door een langere wielbasis neemt de interieurruimte van de WRX toe. Door aanpassingen aan de positie van het dashboard en de raamstijlen is het zicht rondom bovendien beter geworden.

De Subaru WRX staat momenteel op de LA Auto Show. Volgend jaar komt de auto in de Verenigde Staten op de markt. Plannen om de auto naar Nederland te halen, zijn er vooralsnog niet.
[www.autoweek.nl]
22-11-2013 11:03
Terwijl velen zitten te zeuren over het feit dat hij lijkt op de Toyota Corolla, Jaguar XF en Hyundai Sentra en niet meer typisch Subaru is, vind ik hem juist erg Subaru en dus ook erg geslaagd.

Wel jammer van de CVT als optie..
22-11-2013 11:10
Jamiro
Terwijl velen zitten te zeuren over het feit dat hij lijkt op de Toyota Corolla, Jaguar XF en Hyundai Sentra (...)

Euh... waar haal je dat vandaan?
22-11-2013 11:24
Qua buitenkant een niet eens zo'n lelijke Impreza vind ik. Ze zijn er al eens (veel) lelijker geweest. Eigenlijk de enige tot de verbeelding spreken modellen (in mijn ogen) zijn de eerste 555 modellen en het 2003/2004 (?) model. Die van na de kikkerogen smiling smiley De modellen daarna zijn echt stuk voor stuk tegenvallers vind ik. (Een beetje als de Leon eigenlijk... de 1M vind ik nog altijd mooier dan de 1P en de nieuwste Leon vind ik dan weer wel mooi). Met de Impreza gaat het kennelijk net zo zijn.

Alleen dat interieur weer he... waarom lijken de interieurs van b.v. de Impreza en Lancer e.d. al na de introductie verouderd? Ook dit is niet bepaald een oogstrelend en hypermodern dash. Jammer want ik denk dat de doelgroep van dit soort auto's juist erg gericht is op moderne snufjes en meer een hightech look...
Anonieme bezoeker
22-11-2013 11:36
door de ronde vormen, stijlloze ramen en brede achterlichten heb ik dit nooit lelijk gevonden. mooiste impreza wrx tot nu toe vind ik. neus was ook nog wel best aardig

22-11-2013 17:37
Yellow Cab
Jamiro
Terwijl velen zitten te zeuren over het feit dat hij lijkt op de Toyota Corolla, Jaguar XF en Hyundai Sentra (...)

Euh... waar haal je dat vandaan?

Instagram en (Amerikaanse) autosites.
22-11-2013 17:41
Ah, Instagram. Waar de kenners zich verzamelen.
22-11-2013 17:43
Yellow Cab
Ah, Instagram. Waar de kenners zich verzamelen.

Dat zeg ik niet, maar het is wel wat het 'normale volk' ervan vindt.
Anonieme bezoeker
22-11-2013 21:46
lol op instagram kijken wat mensen van auto's vinden? rare plek als je het mij vraagt. sowieso een plek waar mensen denken dat idiote filters over een foto leuk zijn
24-11-2013 21:02
24-11-2013 22:50
Echt niet verkeerd imo. Na de concept natuurlijk iets totaal anders en minder spectaculair, maar imo de mooiste WRX van de afgelopen tijd. Ben benieuwd naar de STi!
21-12-2013 17:54
jammer dat bij subaru geen fatsoenlijk dashboard kunnen maken. ook dit ziet er weer uit als iets uit 2004.
21-12-2013 18:57
Door de grote welvingen bij de wielkasten en de wielen die ver naar binnen staan staat ie een beetje ielig op z'n pootjes. Donkere velgen ogen ook nog eens kleiner..

Beetje als Dwayne Johnson op balletschoentjes.

Veel nieuwe modellen hebben er last van tegenwoordig.
Anonieme bezoeker
21-12-2013 21:06
interieur oogt nu al gedateerd. best knap..

kon die achterklep nou echt niet mooier, als in; in lijn met de achterlampen e.d?
Anonieme bezoeker
21-12-2013 21:17
Gewoon een mooie wagen met toptechniek, erg Japans verpakt, daar hou je van of niet. Ik vind het interieur niet gedateerd, gewoon strak en degelijk (en helemaal in lijn met de andere modellen van Subaru). Subaru is en blijft een eigenzinnig merk, wars van modegrillen. Bovendien ook een zeer succesvol merk, met name in de USA. WRX is prachtig, net zoals de nieuwe Levorg, hopelijk komen beiden ook naar Nederland, daar is zeker een (kleine) markt voor.
21-12-2013 22:12

Bovendien ook een zeer succesvol merk, met name in de USA.

en hij heeft nog gelijk ook smiling bouncing smiley [www.media.subaru.com]
Re: Subaru WRX (STI)
08-01-2014 20:12
STi:

Bron: [es.autoblog.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-01-2014 20:13 door D-C.
09-01-2014 09:26
Anonieme bezoeker
09-01-2014 18:59
Klassewagen die nieuwe WRX en ook de STI, wel een eerg grote spoiler maar dat zal wel zijn nut hebben. Nu nog graag de Levorg snel gaan leveren en een nieuwe Legacy.
10-01-2014 21:03
Raceversie

Bron: [www.auto.cz]

@ Tokyo Auto Salon:

Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]
24-01-2014 18:59
WRX STI live @ NAIAS Detroit:

Fotogalerij: [blogs.cars.com]
07-04-2014 20:56
Valt toch wel mee...op een auto van 80k slechts 42k belastingen....?nut smiley. De roverheid.
07-04-2014 20:58
35.000 Euro BPM nut smiley. Zelfs op een E63 S AMG zit "maar" 33k aan BPM.
08-04-2014 10:38
FH126560
Valt toch wel mee...op een auto van 80k slechts 42k belastingen....?nut smiley. De roverheid.

loopt subaru niet gewoon hopeloos achter met zijn boxermotoren?
14-04-2014 19:03

loopt subaru niet gewoon hopeloos achter met zijn boxermotoren?

Mwah, valt best mee................... cool smiley
Subaru heeft de WRX en WRX STI optisch vernieuwd voor 2017 (modeljaar 2018). Subaru heeft 'm op de North American International Auto Show in Detroit gepresenteerd:

Meer foto's: [car.watch.impress.co.jp]
Uitzwaaimodel STI S209:

Meer foto's en info: [www.carscoops.com]
Blijf het een erg mooi model vinden, erg jammer dat je er niet zoveel ziet in Nederland!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.