Range Rover Sport (facelift MY2018)

Gepost door D-C 






























Bron: [www.autobild.de]



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-10-2017 09:32 door D-C.
Anonieme bezoeker
Re: Range Rover Sport
26-03-2013 18:02
voor- en achterbumper mochten wel wat minder op de evoque lijken maar verder ziet het er schitterend uit!
Re: Range Rover Sport
26-03-2013 20:10










Fotogalerij: [www.flickr.com]

Wel mooi, maar minder indrukwekkend dan zijn voorganger. De afstand tussen de RR en RR Sport lijkt te zijn vergroot, wat op zich geen probleem is.
Anonieme bezoeker
Re: Range Rover Sport
26-03-2013 21:00
Leuk geprobeerd Landrover.
Geef mij maar de Captur.
Nee wacht, de 2008!

OT, schitterende machine.
De Duitsers, leveranciers van Das Auto en zelfbenoemd premium blik, lagen bij de RR in katzwijm.
Dat zal bij deze RRS niet anders zijn.

Bye bye X6, M, Cayenne



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2013 21:01 door rickm.
Re: Range Rover Sport
27-03-2013 00:27
Interieur: [www.flickr.com]





In 6,5 uur tijd 2 reacties. Dit forum is ten dode opgeschreven...
Ziet er top uit, mag best mijn volgende worden thumbs upthumbs upthumbs up

Flink grotere wielbasis, dus grootste minpunt van z'n voorganger (weinig interieurruimte) lijkt opgelost!
Keurig. De huidige designtaal van Land Rover bevalt me welthumbs up
Quote
D-C
In 6,5 uur tijd 2 reacties. Dit forum is ten dode opgeschreven...

Of de doorsnee-forummer ligt niet wakker van die veel te dure, brandstofslurpende, onethische Knokke-cruisers...
Re: Range Rover Sport
27-03-2013 11:37
Prachtig ding! Mooie mix tussen de Range Rover en Evoque.
Re: Range Rover Sport
27-03-2013 12:32
Quote
D-C

In 6,5 uur tijd 2 reacties. Dit forum is ten dode opgeschreven...

Verlaat ons niet s.v.p. smiling smiley
Re: Range Rover Sport
27-03-2013 13:01
Op de véél te grote velgen na (je kan er nauwelijks en borduurtje mee nemen, laat staan gebaande wegen verlaten) een schitterende wagen. Perfect vormgegeven interieur, smaakvolle materialen.
Enige dissonant is weer dat stuurwiel waarin veel teveel verschillende materialen zijn verwerkt voor zo'n klein element. Die 2 satellieten zijn ook zo vreemd vormgegeven dat ze lijken tussen stuurnaaf en velg te hangen i.p.v.n deel uit te maken van een geheel.
Initeel zag ik deze wagen als een uitvergrote Evoque, met wat betere verhoudingen.
Nadat ik de foto's op de startpagina had gezien, viel me hoe het een perfecte vermenging is van elementen van de Evoque en de Range Rover met ook nog enkele herinneringen aan de vroegere Sport: puik werk!
Daarnaast ook 400 kg bespaard op het leeggewicht: dat mag de concurentie hem nadoen.
Anonieme bezoeker
Re: Range Rover Sport
27-03-2013 13:04
Quote
iDS

Daarnaast ook 400 kg bespaard op het leeggewicht: (...).
Is dat een compliment voor het nieuwe model, of kritiek op het oude?

Verder vind ik het wel een stoere auto!
Anonieme bezoeker
Re: Range Rover Sport
27-03-2013 13:42
Quote
British Racing Green
Quote
D-C
In 6,5 uur tijd 2 reacties. Dit forum is ten dode opgeschreven...

Of de doorsnee-forummer ligt niet wakker van die veel te dure, brandstofslurpende, onethische Knokke-cruisers...


De AW bezoekers plaatsen hun reactie klaarblijkelijk alleen op de landingpage.
Als dat bericht over 2 dagen verdwenen is melden sommigen zich hier.
Mooi ding maar al snel een foute uitstraling.

Quote
iDS
je kan er nauwelijks en borduurtje mee nemen

Ik snap 'em écht niet...
Re: Range Rover Sport
27-03-2013 15:34
Prachtig! Redelijk behoudend design, maar er was dan ook niets mis met zijn voorganger. Minpuntje vind ik de jaren 90' M-look roostertjes op de zijkant.
Quote
D. Elzinga
Keurig. De huidige designtaal van Land Rover bevalt me welthumbs up

Daar ben ik het helemaal mee eens!
Re: Range Rover Sport
27-03-2013 16:19
Quote
De Schaduw
Quote
iDS
je kan er nauwelijks en borduurtje mee nemen

Ik snap 'em écht niet...

Borduur = stoeprand.

Prachtige wagen, maar wel opvallend dat als benzinemotor enkel de V8 beschikbaar wordt, en de 3.0 V6 niet.
Re: Range Rover Sport
27-03-2013 16:23
Quote

Nieuwe Range Rover Sport: wees welkom!
woensdag 27 maart 2013

Daar is hij dan: de nieuwe Range Rover Sport. Een krachtiger exterieur en een luxueuzer interieur moeten samen met een afslankkuur ervoor zorgen dat er nog meer Sports verkocht worden en dat de Range Rover-familie steeds meer dezelfde uiterlijke kenmerken krijgt.

De skyline van Manhattan vormde het prachtige decor voor de wereldpremière van de Range Rover Sport afgelopen nacht. Niet geheel toevallig, want in New York worden de meeste Range Rover´s Sport verkocht. Daar werden ook de details van de nieuwe Sport bekend gemaakt. Zo zal de carrosserie van de Sport compleet opgetrokken worden uit aluminium en dit zorgt in combinatie met tal van andere maatregelen voor een gewichtsbesparing van maar liefst 420 kilogram, exact evenveel als zijn grote broer, de Range Rover. En dat terwijl de totale lengte ruim zes centimeter is toegenomen, en de wielbasis zelfs met bijna 18 centimeter gegroeid is.

Moderner van buiten..
Ondanks de groei hebben de Britten geprobeerd om de Range Rover Sport een modernere houding te geven. Kortere overhangen vóór en achter, plus een groei van 55 mm en aerodynamische modificaties moeten de Sport stoerder doen lijken.
De aerodynamische aanpassingen hebben nog een voordeel. Aanpassingen aan de voorruit, die onder een ‘snellere’ hoek geplaatst is, een gestroomlijnd en afgerond silhouet en een lagere, dynamisch aflopende daklijn werken mee aan een veel lagere luchtweerstand. Samen met het gewichtsverlies is het verbruik aanzienlijk gedaald. Land Rover laat zelfs doorschemeren dat een viercilindermotor, dankzij het lagere gewicht, niet ondenkbaar is in de toekomst.

.. en onderhuids
De huidige motorisering van de Range Rover Sport is dusdanig aangepast dat er een besparing van 30 g/km op de CO2-uitstoot gerealiseerd is, en dat kan vermoedelijk leiden tot een vanafprijs die enkele duizenden euro’s lager zal liggen dan de huidige generatie Range Rover Sport, mits het voorbeeld van de Range Rover gevolgd wordt.
In totaal komen er vijf verschillende motoren beschikbaar voor de Sport. Ten tijde van de introductie in het derde kwartaal van 2013 zullen alleen de al bekende 5,0 liter V8-Supercharged benzinemotor en twee diesels, de 3,0 liter TDV6 en 3,0 liter SDV6, beschikbaar zijn. In de loop van dit jaar komt er ook nog een 4,4 liter SDV8 diesel met 339 pk en in 2014 zal de levering van de diesel-hybride beginnen. Iedere motor wordt voorzien van een ZF achttraps automaat, en Land Rover heeft haar uiterste best gedaan om de efficiëntie van de motoren aan te pakken. Zo heeft de TDV6 in de Sport twee g/km minder CO2-uitstoot dan de variant in de Range Rover.

Persoonlijk
Zoals we gewend zijn van de Britten biedt ook de Range Rover Sport vele mogelijkheden tot personalisatie. Velgen zijn beschikbaar in de maten 19, 20, 21 en 22 inch en een uitgebreid gamma aan lakkleuren, interieurthema’s, afwerkingen en details laten geen mogelijkheid onbenut om een individuele SUV samen te stellen.
Ook is de Sport nog steeds variabel in te richten, met een 5+2-zits optie. Hiermee kunnen twee extra stoelen achter de tweede zitrij geplaatst worden, die zonder bagageruimte te verliezen opgeborgen kunnen worden. Ook is, om het instappen te vergemakkelijken, de variabele rijhoogte in standje ‘instappen’ met 10 mm verlaagd. Om de Range Rover Sport luxueuzer te maken ten opzichte van zijn voorganger zijn er in het interieur soft-touch materialen gebruikt op oppervlakken in delen van de cabine die veel worden aangeraakt.
Aan sportiviteit is uiteraard veel aandacht besteed. Het stuurwiel is verkleind, maar krijgt wel een dikkere rand en de verticaal geplaatste keuzehendel van de transmissie moet zorgen voor een sportievere ambiance in het interieur. Ook aan het praktisch nut is gedacht, want naast dat de auto een stukje gegroeid is, zegt Land Rover dat de Range Rover Sport simpeler in te parkeren is dan de vorige generatie.

Offroad
In het terrein zal de Range Rover Sport aardig zijn mannetje staan. Dat is Land Rover aan haar stand verplicht. De bodemvrijheid is verhoogd met 51 mm, zodat deze nu op 278 mm uitkomt en het bekende Terrain Response®-systeem heeft een update gekregen naar Terrain Response® 2. Dit systeem selecteert nu nog beter automatisch het meest geschikte programma voor de ondergrond waar je op rijdt.
In de aandrijving worden er twee permanente vierwielaandrijvingssystemen aangeboden. Het ene systeem, meer gericht op offroad-gebruik, kent versnellingsbakken met lage en hoge gearing, om in alle condities weg te kunnen komen. Het andere systeem kent slechts één versnellingsbak, die automatisch het aandrijfkoppel stuurt naar de as met de beste grip. Daarnaast is de standaard verdeling van het koppel 42/58 procent, waardoor Land Rover een achterwielaangedreven karakter probeert te creëren.

Elektronische trucjes
Technisch heeft de Sport een heel aantal foefjes van de grote Range meegekregen, die we ook kunnen vinden in de zusjes van alle Land Rovers, de Jaguars. Continu variabele schokdempers, dynamisch actief blokkeerbaar achterdifferentieel en Torque Vectoring by Braking zijn slechts enkele voorbeelden hiervan. Het laatste systeem helpt tijdens stuurmanoeuvres, door aandrijfkoppel te verplaatsen naar de buitenste wielen in de bocht om zo overstuur te reduceren. Een kleuren Head-Up Display (HUD) is een nieuwe optie. Belangrijke voertuig- en navigatiegegevens worden met dit systeem op de voorruit geprojecteerd, zodat de bestuurder zijn blik op de weg en het verkeer kan houden.

169 landen
In het derde kwartaal van 2013 zal de Range Rover Sport in de uitvoeringen S, SE, HSE en Autobiography verkrijgbaar zijn. De productie vindt plaats in de fabriek onder de rook van Birmingham in Solihull, vanwaar uiteindelijk 169 landen zullen worden voorzien van de sportieve Range Rover.

Bron: [www.autowereld.com]

*edit: Prijzen

3.0 TDV6 S € 83.500
3.0 TDV6 SE € 88.800
3.0 TDV6 HSE € 95.500
3.0 TDV6 HSE Dynamic € 97.700
3.0 SDV6 SE € 95.200
3.0 SDV6 HSE € 101.100
3.0 SDV6 HSE Dynamic € 103.600
3.0 SDV6 Autobiograph € 112.800
3.0 SDV6 Autobiography Dynamic € 114.900
5.0 V8 Supercharged HSE Dynamic € 150.400
5.0 V8 Supercharged Autobiography Dynamic € 161.600



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2013 16:32 door D-C.
@ovv3: Thanks! thumbs up

Was ook wel het meest logische in de context maar ik had er echt nog nooit van gehoord.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-03-2013 16:26 door De Schaduw.
Re: Range Rover Sport
28-03-2013 21:41
Live @ New York International Auto Show:















Meer foto's:
[www.flickr.com]
[www.autoexpress.co.uk]
Rover heeft het goed voor elkaar, TOP-kwaliteit zo te zien!
Re: Range Rover Sport
29-03-2013 10:47
Quote
speedtouch
Rover heeft het goed voor elkaar, TOP-kwaliteit zo te zien!
Rover? Tata bedoel je?
Re: Range Rover Sport
29-03-2013 18:25
Quote
Dakloos
Quote
speedtouch
Rover heeft het goed voor elkaar, TOP-kwaliteit zo te zien!
Rover? Tata bedoel je?

Heb jij het misschien altijd over je VAG Golf of Daimler Smart?
Tata heeft de centjes in handen, maar het blijven de ingenieurs die voor Land Rover werken die de boel in elkaar geschroefd hebben.
Re: Range Rover Sport
29-03-2013 19:01
Quote
iDS
Quote
Dakloos
Quote
speedtouch
Rover heeft het goed voor elkaar, TOP-kwaliteit zo te zien!
Rover? Tata bedoel je?

Heb jij het misschien altijd over je VAG Golf of Daimler Smart?
Tata heeft de centjes in handen, maar het blijven de ingenieurs die voor Land Rover werken die de boel in elkaar geschroefd hebben.

Maar om van Land Rover nu Rover te maken ...
Anonieme bezoeker
Re: Range Rover Sport
29-03-2013 19:46
Helaas, deze designtaal spreekt me niet aan. Waarom lopen de achterlichten zover door aan de zijkant? sad smiley
Wat mij betreft zeer geslaagd! thumbs up Dit vind ik gaaf spul.
Jammer dat ze ook zo duur zijn om mee te rijden.
Re: Range Rover Sport
04-04-2013 15:09
Foto van de derde zitrij:

Wat een verschrikkelijke stoelen op de derde rij. Verder een fraaie auto, toch een verbetering ten opzichte van de huidige. Maar, tweede kritiekpuntje, two-tone-lak hoeft van mij niet bij dit formaat auto.
Re: Range Rover Sport
29-07-2013 13:17
Range Rover Sport SDV6 vs. Porsche Cayenne Diesel vs. Mercedes-Benz ML350 CDI: [www.autoexpress.co.uk]











Quote

Range Rover Sport SVR: nu écht sportief
Autonieuws • 11 augustus 2014 • Tekst: Bob Kroese

Range Rover geeft de toevoeging ‘Sport’ écht kleur met de nieuwe SVR-uitvoering. Die is met 550 pk vermogen de snelste Land Rover ooit.

Land Rover heeft de Range Rover Sport SVR officieel onthuld. Na talloze teasers krijgen we de auto nu eindelijk helemaal te zien. De SVR is de snelste Land Rover ooit, dankzij een ‘supercharged’ 5,0 liter V8-motor, die 550 pk vermogen en 680 Nm koppel levert.

De Range Rover Sport SVR accelereert in 4,7 seconden van 0 naar 100 km/u en bereikt een topsnelheid van 260 km/u, elektronisch begrensd. De V8-motor is gekoppeld aan de bekende achttraps automaat van de Duitse specialist ZF. Land Rover heeft de schakeltijden van de automaat met 50 procent terug weten te brengen ten opzichte van die van de ‘gewone’ V8 Supercharged-uitvoering.

Het uitlaatsysteem is voorzien van elektronisch aangestuurde kleppen, die het geluid kunnen regelen van sportief grommend tot comfortabel stil. Het aangepaste onderstel met actieve dempers, die tot 500 keer per seconden het wegdek scannen, laat de Range Rover Sport SVR harder door de bochten gaan. In de gewone uitvoeringen zijn g-krachten tot 1,1g mogelijk, in de SVR tot 1,3.

De uiterlijke verfraaiingen zijn er niet alleen voor de sier, de V8 in de SVR heeft namelijk ook meer koeling nodig en een de koets heeft een betere stroomlijn. De wielen meten maar liefst 21 inch, als optie zijn zelfs 22 inch wielen te verkrijgen.

De Range Rover SVR debuteert op het Concours d’Elegance van Pebble Beach later deze week en komt eind dit jaar naar ons land. Prijzen zijn nog niet bekend.









Bron: [www.autokopen.nl]
SVR @ Moscow International Auto Salon:









Meer foto's: [www.drive.ru]
Quote

Range Rover Sport 2017: kleinere dieselmotor, groter beeldscherm
Autonieuws • 17 augustus 2016 • Tekst: Bob Kroese

De Range Rover Sport gaat met een nieuwe, compacte dieselmotor en een vernieuwd multimediasysteem modeljaar 2017 in. Meer goed nieuws, de vanafprijs ligt 9.000 euro lager.

De Range Rover Sport krijgt een nieuwe instapdiesel. De SDV6 wordt vervangen door een 2,0 liter viercilindermotor. De nieuwe versie heet SD4 en heeft een vermogen van 240 pk en een koppel van 500 Nm. Ten opzichte van de oude motor levert de nieuwe 18 pk en 100 Nm in, maar door de dubbele turbo kan de viercilinder zijn power efficiënter afgeven. Het verbruik en de CO2-uitstoot liggen 10 procent lager dan voorheen, op 6,1 l/100 km (1 op 16,3) en 164 g/km.

Het andere belangrijke nieuws is dat Land Rover het infotainmentsysteem heeft aangepast. Het beeldscherm meet nu 10 in plaats van 8 inch, waardoor er minder knoppen op het dashboard nodig zijn. Nieuwe apps op het systeem en een betere smartphonekoppeling bieden meer mogelijkheden.

Verder heeft Land Rover diverse veiligheidssystemen verbeterd. Helemaal nieuw is Advanced Tow Assist, hiermee kan de auto zelfstandig achteruitrijden met een aanhanger. Net als de grote Range Rover krijgt de Sport de beschikking over Low Traction Launch, waarmee de auto zelfstandig wegrijdt op gladde en/of steile ondergronden. Het dodehoeksysteem kan nu ook stuurcorrecties uitvoeren als de auto in aanraking dreigt te komen met een voertuig op de andere rijbaan. Verder rust Land Rover de Range Rover Sport nu uit met vermoeidheidsherkenning.

Het uiterlijk is subtiel aangepast. Een vernieuwde grille en nieuwe optiepakketten moeten de uitstraling van de Range Rover Sport verfraaien.

Door de lagere CO2-uitstoot van de nieuwe dieselmotor ligt de vanafprijs van de Range Rover Sport nu bijna 9.000 euro lager. Dat komt omdat in Nederland de BPM-belasting is gekoppeld aan de hoeveelheid CO2-uitstoot. De Range Rover Sport is er nu vanaf 83.364 euro voor de SD4. De andere motorvarianten (de SDV6 en SDV8 diesels en de 5.0 Supercharged V8 benzinemotor) blijven onveranderd in het assortiment.

Bron: [www.autokopen.nl]

Range Rover Sport FL














Alle pics: [www.netcarshow.com]

Range Rover Sport PHEV








Range Rover Sport SVR








Mooie auto met uitstekende kwaliteiten en echt een geweldig interieur maar wat ziet zo'n RR Sport er snel ordinair uit zeg. Zeker met zo'n Black pack met zwarte letters en accenten. Zonde
Quote

Nieuwe motor Land Rover debuteert in Range Rover Sport HST
Autonieuws • 13 februari 2019 • Tekst: Bob Kroese

Land Rover heeft samen met zustermerk Jaguar een nieuwe zescilinder benzinemotor ontwikkeld. De primeur is voor de Range Rover Sport.

Land Rover presenteert een nieuwe 3.0 zescilinder benzinemotor. Deze is voorzien van de nieuwste technieken, waaronder een elektrische compressor die binnen een fractie van een seconde in werking treedt. Hierdoor verloopt de acceleratie soepeler en sneller. Land Rover geeft een 0-100 km/u-tijd van 6,2 seconden op voor Range Rover Sport. Dat model krijgt de primeur en speciaal daarvoor heeft het merk de nieuwe uitvoering HST in het leven geroepen.

De nieuwe zescilindermotor volgt de oude V6 op, die al enige tijd niet meer leverbaar was. Het vermogen van de nieuwe krachtbron is 400 pk, het koppel 550 Nm. Dankzij mild hybrid-techniek, waarbij vrijgekomen energie wordt gebruikt om de brandstofmotor te ondersteunen, blijft het (theoretische) brandstofverbruik beperkt tot 9,3 l/100 km (1 op 10,7).

De nieuwe HST-uitvoering van de Range Rover Sport is te herkennen aan de HST-badges, koolstofvezel accenten en rode remklauwen. Het interieur is verfraaid met speciale stoelbekleding en suède afwerkingsdetails.

Land Rover positioneert de nieuwe motorversie zowel qua vermogen als prijs tussen de viercilinder benzinemotor en de V8 in. Het merk vraagt 139.020 euro voor de Range Rover Sport HST.









Bron: [www.autokopen.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.