Renault Megane 2012 - Facelift (phase3) bekend. P18

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Renault Megane 2012 - Facelift (phase3) bekend. P18
06-03-2013 08:46
Deel 3 gemaakt, openingspost eerlijk gejat van Grolschroyce.
Waarom deel 3?? Deel 2 had alweer 108 pagina's, dit zoekt en scrollt wat makkelijker.

Een nieuw topic voor de Megane, word ook wel eens tijd want het werd wat traag met 100+ pagina´s... Ik zal proberen een mooie openingspost neer te zetten:

Rij-impressies:
- [www.autoweek.nl]
- [www.autowereld.com]
- [www.autoblog.nl]
- [www.autowereld.be]
- [www.autovandaag.nl]

Test:
- [www.autoweek.nl]
(december 2012)

Wiki:
- [nl.wikipedia.org]

Video-impressies:
- [www.abhd.nl]
- [www.rtl.nl]
- [www.caradisiac.com]

Nieuws:
- [www.autoweek.nl]
- [www.telegraaf.nl]

Levertijden-document:
[docs.google.com]

>>> Let op !!! Graag de laatste updates in dit document bijwerken! <<<

Fotoalbums:
- [www.flickr.com]
- [es.autoblog.com]
- [www.mijnalbum.nl]

Accessoires:
- Algemene website met accessoires: [www.webshoprenault.nl]
- Automatisch dimmende binnenspiegel (meer info: Code 77.01.066.967 prijs Excl. BTW € 142,39 | Klein materiaal € 4,30 | Monteren € 71,70 |
Totaal € 259,88 incl. BTW.)

- Spoilerset
- Trekhaak
- Extra luxe matten
- Omkeerbare kofferbakmat
- Koelkastje
- LCD schermen achter in hoofdsteunen voor
- Korte Antenne (bestelnummer: 6561N3 €6,30) (Let op! Peugeot onderdeel!)
- Zonnebrilhouder (bestelnummer: 7394800 01R €19,84)
- USB Media: [www.autoweek.nl]
Tips and tricks:
Olie tip dankzij [tijg]:
Met DPF heb je RN0720 spec nodig, zonder DPF RN0710 spec. Zonder DPF kan je ook 5W30 olie vinden omdat RN0720 een uitbreiding is op RN0710 maar in essentie klopt wat je hebt gevonden wel.
Ik ben echter eigenwijs en heb het een en ander uitgezocht omdat ik niet met te dunne olie wil rijden als ik een caravan over de alpen ga trekken. Zodoende heb ik de nodige info verzameld en hier neergekwakt: [www.autoweek.nl].
Andere fabrikanten hebben ook specificaties voor diesels met roetfilter voor 5W40 olie en garanderen daar hun motoren op.

FAQ:
"Hey, de koplampsproeiers werken niet meer, ik ga de bumper eraf halen"
De koplampsproeiers werken allen bij een goed gevuld ruitensproeier reservoir, dus voordat je de bumper eraf haalt, vul hem even bij (en/of kijk even of er niet iets is bevroren)

"Hey, de keyless entry werkt niet, ik ga de batterij van de card vervangen"
In sommige gevallen (lange inactiviteit of een "in-de-ogen-van-het-systeem" onveilige afsluit procedure) werkt de keyless entry inderdaad niet. Even met de card ontgrendelen en je kan weer keyless entry'en.

Custom mods:
- balk tussen raam en panoramadak zwart maken: [i1063.photobucket.com]
- achterbumper in kleur meespuiten bij bose/expression: [www.autoweek.nl]
- oranje knipperlichten vervangen voor Mirror Bulbs (Doorzichtig): [public.blu.livefilestore.com] , [8ldqcw.blu.livefilestore.com] , [public.blu.livefilestore.com]
- Led kenteken verlichting : [ledkentekenverlichting.nl]
- Led interieur verlichting : [www.bluecars.net]
- Led verlichting tip/link: Alle lampjes (kenteken-, binnen- portierverlichting) moeten voorzien zijn van Canbus als je deze wilt vervangen door LEDS goede leverancier die ook je mails beantwoord en terugbelt: www.xenonlamp.nl

Instructies
- koplampsproeiers Xenon: Deze functioneren alleen als de lampen aan staan, het reservoir voldoende gevult is en je de raamsproeiers aanzet
- coming home and follow me home etc: Deze functioneren op twee manieren, of je drukt op het knopje op de afstandsbediening, of je trekt aan de hendel voor groot licht. Dan blijven ze 30 sec. branden tot maximaal 2 minuten (afhankelijk van het aantal slagen).
- Automatische vergrendeling: Instelbaar in het boardcomputer (wanneer de deuren op slot gaan)
- Dagrijverlichting altijd aan of niet: Dit kan alleen als je stil staat, je drukt op de twee knopjes van de boardcomputer (hendel rechts van je stuur) tegelijkertijd indrukken (dit kan ook in de boardcomputer).
- Navigeren naar thuislocatie: 'DEST' knop ingedrukt houden, dan kiest de navigatie automatisch de ingestelde thuislocatie.
- TomTom kaart updaten naar meest recente versie: Steek je kaartje in de computer, TomTom programma zal gestart worden. Klik op Extra en dan "laatste kaart gegarandeerd" of iets in die trend. Dan zal de kaart GRATIS worden geupdate naar de meest recente versie.
- In de wasstraat mag de handrem niet aangetrokken zijn. Als je daarom in de wasstraat gaat met je auto dien je eerst de motor uit te zetten, dan de rem intrappen, dan de automatische handrem eraf halen door knop omhoog te trekken.
- Bij automatische deurvergrendeling, als je al gereden hebt zijn de deuren dicht. Wil je iemand in laten stappen, druk dan op de knop (onder gevarenlicht knopje) om de deuren te ontgrendelen

Motoren:

Benzine:
1.6 16v 100pk
1.2 TCE 115 pk
1.4 TCE 130 pk
2.0 16v 140 pk
2.0 TCE 190 pk (ook leverbaar met 220 pk)
2.0 Turbo 265 pk

Diesel:
1.5 dci 110 pk
1.6 dci 130 pk

Uitrustingsniveau's:
Authentique
Expression
Collection
Dynamique
Bose
Privilege
GT-Line
GT
RS

Carrosserievormen:
Coupé 3-deurs
Hatchback 5-deurs
Estate 5-deurs
Coupé Cabrio 2-deurs

Brochures:
[www.renault.nl]

Laat elkaar in hun waarde en hou je aan de regels van dit forum aub! Dan hebben we het hier allemaal naar onze zin.

P.S. Mocht je nog wat missen in deze openingspost, geef het aan. Of stuur even een privébericht, dan zet ik het erbij.

7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2013 14:37 door Ivanov.
Beter goed gejat dan slecht bedacht big smile smiley
Anonieme bezoeker
Re: Renault Megane 2012 - Deel 3
06-03-2013 14:01
Vanalleswa
Mooie openingspost thumbs up
THNX! 3/4 gepikt, de rest wat aangevuld...nog ff zien of alle links het doen enzo...
Anonieme bezoeker
06-03-2013 14:17
op het eerste gezicht toen ze het allemaal.
top smileys with beer
De 2.0 TCE heeft nu 190pk, ook leverbaar met 220pk. De uitvoeringen Collection en Privilege ontbreken.
Hij is besteld cool smiley:

Mégane 1.5 dCi energy eco 81kW GT-Line S&S estate, kleur Blanc Nacre.

Met als pakketten:
- Bekleding rundleder 'Renault Sport' 2-tone antraciet / grijs
- Pack Lumière

Opties:
- R-Plug & Radio+ Bose® Energy Efficient Series Sound Systeem voorzien van versterker, subwoofer, 4 luidsprekers, 4 tweeters en extra antenne
- Automatische parkeerrem en hill assist
- Elek. verwarmbare voorstoelen

Accessoires:
- Automatisch dimmende spiegel
- Bagagenet kofferruimte Megane
- Draaibaar Koffermat (rubber/st
- Next Base DVD-systeem Click&Go
- SD-kaart Europa ipv Benelux
- Tomtom live services 3 jaar
- Bose badging

Waarvan alleen de spiegel buiten de accessoire cheque valt.

Verwacht hem ergens in juni te krijgen.
Vanalleswa
Pilatus
Wybertje
Ik heb een vraag:

Ik rijd sinds mei 2010 in een nieuwe Mégane en heb sinds dit voorjaar een euvel waar ik maar niet vanaf kom:

De ramen van de voorportieren die knierpen in de rubbers, als ik mijn raam een milimeter open doe, dan is het gelijk al een stuk minder.
komt dit jullie bekend voor en wat kan er aan gedaan worden?

Ik heb er ook al een tijdje last van. Alleen heb ik ook nog geen oplossing gevonden.

Ik had dit nog nooit gehoord bij mijn Megane, maar ik zat 2 weken geleden in de auto met mijn moeder en had een keer de radio uitgezet, tja moeders wordt al wat ouder.
Toen ik rustig over een drempel reed, kraakte de hele auto, voorportieren, achterportieren en achterklep. Het leek wel of alles los in de auto zat.
Toen ik vanmiddag stond te wachten op het parkeerterrein en de raam open had staan en mijn hand aan de bovenkant van de deur vast greep en mijn elleboog op de onderrand van de raam, bewoog heel de deur en maakte hetzelfde geluid........
Dus of de deuren en achterklep hangen er niet goed in of de rubbers zijn niet van de gewenste kwaliteit.

Nu ga ik morgen toch weer de dealer bellen over het Megane stotter probleem wat mijn auto heeft, en neem dit euvel ook even mee.
Ik ben benieuwd wat ze te melden hebben want volgens mij wilde ze de Megane nu enkele dagen in de garage hebben om alles te testen en door te meten.
Even voor de duidelijkheid, mijn Megane is van Juni 2012 en heeft 40.000 km gereden.

Zojuist met de dealer gesproken en ze bellen morgen terug.
Anonieme bezoeker
06-03-2013 16:01
vertmaori
De 2.0 TCE heeft nu 190pk, ook leverbaar met 220pk. De uitvoeringen Collection en Privilege ontbreken.
aangepast, dank je!

-edit- heb ook "Tips and tricks" toegevoegd/ benoemd en "FAQ" toegevoegd, al lijkt die laatste me teveel ruimte in beslag te nemen...wat vinden jullie?
Vanavond ben ik offline, dus morgen kan ik eea aanpassen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2013 16:58 door dribbel79.
Anonieme bezoeker
07-03-2013 01:50
lexlive
AU!

Precies iemand dat jaloers was op je bumper spinning smiley sticking its tongue out
Anonieme bezoeker
07-03-2013 10:47
lexlive
AU!
Inderdaad, dat doet pijn...ze zeggen dat auto's geen gevoel hebben, maar dit moet pijn doen winking smiley
Sterkte/ succes met de afhandeling!
Anonieme bezoeker
07-03-2013 12:06
Ai, die wilde van iets te dichtbij kijken naar je auto.
Oeh dat doet zeker pijn! Balen man!

Mooi openingspost inderdaad!
We hebben net een Renault Megane Estate Dci110 (van sept 2012) aangeschaft. Zaterdag kunnen we 'm ophalen!

Nu was ik even de accessoires op www.webshoprenault.nl aan het bekijken. Weet iemand of je deze bij elke Renault dealer tegen de genoemde prijzen kan laten monteren? En zo ja, heeft er iemand ervaring met het laten aanbrengen van de led-verlichting?
Anonieme bezoeker
07-03-2013 16:27
Ik volg al enige tijd met grote interesse dit (en voorgaande) topic(s).
Toch heb ik nog enkele onduidelijkheden waarop ik hoop dat jullie licht kunnen schijnen:

1. Soms springt de radio harder vanwege verkeersinfo. Dit is significant harder, heb ik het volume op 0 dan springt hij aan op een fijn volume, zeg 12.
Heb ik het volume op cruise niveau dan gaat het ook goed hoewel het wel luid en duidelijk is (zeg muziek op 12 dan springt hij naar 17 of 18 oid). Ben ik uitgebreid een nummer aan het luisteren (volume op 18) dan springt de verkeersinfo er loeihard bovenuit met een volume van 26 ofzo en ben ik een hartverlamming verder....
Iemand enig idee wat ik moet aanpassen?

2. Temperatuur heeft een soort memorystand. Als ik 's morgens wegrijd staat deze op 20,5. Dit gebeurd ook als ik m wegzet met een andere temperatuur. Ik heb dit ook een tijd gehad met 22,5 graden. Op zich niet hinderlijk, maar wel irritant dat ik geen idee heb hoe ik dit instel, en hopen dat ie niet morgen op extreme waardes staat (<20 of >22,5). Iemand enig idee hoe dit werkt?

3. Stop en start werkt niet prettig. Als ik een file inrijdt slaat de motor af als ik <3 kph rijd. Als de file gaat rijden voor ik tot stilstand ben gekomen wil hij soms niet starten, dan zet ik m in zijn 1 en doet ie niks, dan staat er in de display iets als "zet m in zijn vrij en onkoppel", als ik dat doe start hij wel, maar t is toch erg irritant dat je in je versnellingsbak staat te rommelen terwijl het net weer rijdt.
4. Stop en start zorgt ervoor dat mijn telefoon even geen stroom krijgt bij het starten. Gevolg, car mode wordt uitgeschakeld, applicaties worden afgesloten (en direct weer gestart wanneer hij weer stroom krijgt). Mijn dash-cam app loopt hierdoor vast. Valt dit door de dealer te fixen of kan ik S&S standaard (laten) uitschakelen?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-03-2013 16:28 door bigfoot1942.
Anonieme bezoeker
07-03-2013 16:37
In het vorige deel kan ik me nog herinneren dat geschreven werd over een mooi hoesje voor je sleutelkaart.
Ik meen mij te herinneren dat die verkrijgbaar was bij Van Kerkhof & Visscher? Is dat nog steeds het geval?
Mooie post ter opening.
Was de andere al gesloten?.........verwijzing op laatste post naar deze!!

Mijn auto is trouwens weer gemaakt, de temperatuur sensor van de turbo was stuk.
Onder garantie vervangen....top geregeld!
Ik heb bij de totale binnenverlichting de lampjes vervangen door ledlampjes die ik via Ebay van een handelaar uit China had gekocht. Voor 6.59 dollar net 5 euro dus en nog gratis verzonden ook 10 lampjes en alleen al voor de plafondverlichting heb je er 5 nodig. Prachtig licht en veel mooier dan dat kaarslicht dat Renault er in had gezet. [www.ebay.com] Voor het dashboardkastje had ik een buislampmodel led besteld echter. Het lukt mij niet om het lamphuisje te verwijderen uit het dashboardkastje. De omschrijving in de handleiding is erg summier en onduidelijk hierover. Is er iemand die dit lampje al eens gewisseld heeft en er meer duidelijkheid over kan verschaffen
Anonieme bezoeker
08-03-2013 09:14
Flame17
Mooie post ter opening.
Was de andere al gesloten?.........verwijzing op laatste post naar deze!!
Dank voor je compliment, wist niet hoe het andere topic aan te geven als zijnde "je kan het sluiten".
Moderator Ivanov: bedankt voor je oplettendheid!
Heb nu 1000 km achter de rug in de RS. Geweldige auto. Echt een sportmachine pur sang. Qua rijden met afstand de beste auto die ik ooit heb gereden (en das al best een lange lijst).

Echter zijn er wel een aantal zaken die beter kunnen.
- Afwerking (zowel interieur als exterieur echt ondermaats. De naden en kieren zijn vrij fors)
- Materiaalgebruik is op een paar plaatsen heel matig.
- Ontbreken PDC voor en dimmende binnenspiegel vind ik jammer
- De bediening van de audio en telefonie vind ik heel slecht. Ik rijd zakelijk een 2013 Seat Leon (nieuwe model). Wat een verademing is die auto op het gebied van ergonomie, media en instelbaarheid van functionaliteiten.
- De ruitenwissers haken bij wat hoger tempo al af.
- De zittingen van de standaard sportstoel zijn wat kort en instelbaarheid kan beter (meer kantelen zou fijn zijn).

Begrijp me overigens niet verkeerd. De auto rijdt dermate fantastisch dat ik dit soort minpunten lachend opschrijf. Maar als ik een reguliere Megane als daily drive zou rijden, zou ik iets zwaarder tillen aan dit soort minpunten.
Anonieme bezoeker
08-03-2013 16:32
bigfoot1942
Ik volg al enige tijd met grote interesse dit (en voorgaande) topic(s).
Toch heb ik nog enkele onduidelijkheden waarop ik hoop dat jullie licht kunnen schijnen:

1. Soms springt de radio harder vanwege verkeersinfo. [..] Iemand enig idee wat ik moet aanpassen?

2. Temperatuur heeft een soort memorystand. [..]

3. Stop en start werkt niet prettig. [..]

4. Stop en start zorgt ervoor dat mijn telefoon even geen stroom krijgt bij het starten. [..]

1. Je kan het volume van elke bron instellen als die bron gekozen is:

- Radiovolume en CD volume pas je aan als je radio/cd hoort.
- Verkeersinfo volume pas je aan als de verkeersinfo opkomt. Als hij weer kanonhard inkomt, zet je hem zachter met de paddle achter je stuur en dat niveau onthoudt hij.
- Navigatievolume pas je aan op het moment dat er een instructie wordt uitgesproken.

2. Dit herken ik niet als normaal. Lijkt me een foutje in de software of je hebt misschien een specifiek verwarmingsprogramma aanstaan.

3. Dit voorkom je alleen door vooruit te kijken en pas de koppeling op te laten komen als je stil staat en het nog niet groen wordt/gaat rijden. Ik heb er na 4,5 maand ook soms nog moeite mee om het in te schatten.

4. Dit is inderdaad vrij hinderlijk en het zou eenvoudig opgelost moeten kunnen worden. Overigens heeft ook de sigarenaansteker/12v stekker er last van: Gevolg: DVDspeler van de kids slaat uit en is meteen zijn "laatst gebleven" geheugen kwijt. Grrrr. Ik zou zeggen dat een simpele ingreep over de OBD module genoeg zou moeten zijn en ik moet er voor de vakantie mee terug naar de dealer. De radio, de lampen, de ventilatie e.d. blijven wel werken dus zo moeilijk kan dat niet zijn.
Ja, je kan het uitschakelen maar dat is niet goed voor je verbruik. Onder je stuur links heb je een aantal knoppen waarvan er een voor de start/stop config is.
Anonieme bezoeker
08-03-2013 17:43
Een weetje....van de week bij het wegrijden melding in display: batterij sleutelkaart vervangen. Omdat mijn auto komende week voor een 60 km beurt moet gebeld of ik tot die tijd de kaart kan blijven gebruiken. De medewerker van de garage vroeg mij of ik de kaart wel eens in de gleuf doe onder het rijden. Het schijnt dat de sleutelkaart 2 batterijen bevat, 1 wordt er automatisch opgeladen als de kaart in de gleuf zit.
Moet eerlijk zeggen dat ik sinds in de auto heb, de kaart nog nooit in de gleuf heb gehad..cool smiley
En ja, vanaf dat moment kaart in de gleuf en de melding komt niet meer terug!
Ja typisch Kimi...........weinig woorden.....wel een mooie auto...winking smiley
Flame17
Ja typisch Kimi...........weinig woorden.....wel een mooie auto...winking smiley

Zeker in deze kleur thumbs up
@ Marcels, goede tip. Ga dit ook maar eens proberen, want heb tot nu toe nog nooit die sleutelkaart in de gleuf gestopt. Batterij zal na bijna 2 jaar wel aardig leeg zijn.
Anonieme bezoeker
09-03-2013 14:56
Zo die hebben ze snel weer gefikst!
StefanK
Zo die hebben ze snel weer gefikst!

Zaterdag die Clio erop/in. Maandag gebracht en vandaag (zaterdag) opgehaald en ik moet zeggen, de achterklep heeft er nog nooit zo strak bij gehangen!
Anonieme bezoeker
09-03-2013 16:12

Wat is het merk en type van deze velgen in de openingspost?
Anonieme bezoeker
09-03-2013 17:30
Heeft iemand ervaring tussen de bluetooth radio en een samsung galaxcy s3? Bij mij wordt de verbinding tot stand gebracht en ook steeds weer verbroken en dat achter elkaar???
Anonieme bezoeker
09-03-2013 18:17
Pilatus

Wat is het merk en type van deze velgen in de openingspost?

Volgens mij zijn het de Keza velgen op de onderste foto.

Anonieme bezoeker
09-03-2013 23:15
Dank je wel voor de info.

Nu kan de zoektocht naar een leverancier beginnen.
Anonieme bezoeker
10-03-2013 01:07
lexlive
Fixed again!!

proper en snel opgelost.
hopelijk deze keer wat langer plezier er mee winking smiley
Anonieme bezoeker
10-03-2013 01:14
alvast geef ik zelf nog een paar teasers ;-)
het was niet al te best weer om mooie foto's te nemen.
dus hou ik het deze keer bij de vergelijking van voor en na de wrap.

hope you like it winking smiley
(niet op de kwaliteit letten want ze zijn met de ipad getrokken)

Waar heb je dat laten doen? Wat zijn de kosten? Wellicht dat ik het ook wel op mijn aankomende witte GT Line ga doen maar ligt er helemaal aan hoeveel het kost... Ziet er iig strak uit!
Mooi, ik had die spoiler achter wel ff helmaal meegepakt
Anonieme bezoeker
10-03-2013 19:53
Andy6
Heeft iemand ervaring tussen de bluetooth radio en een samsung galaxcy s3? Bij mij wordt de verbinding tot stand gebracht en ook steeds weer verbroken en dat achter elkaar???

Toevallig zelfde probleem gehad, ook met een samsung S3

Het heeft ermee te maken dat er iets mis gaat met het telefoonboek van de telefoon, met contactlijst, whatsapp,skype ed.....

Uiteindelijk heb ik mijn telefoon leeggemaakt en opnieuw alles geinstalleerd, toen was het opgelost...

Had in het begin het anders gedaan ivm dat ik weinig tijd had, als je een niet leeg wil maken is onderstaande oplossing ook een manier :

- Telefoon ontkoppelen en verwijderen uit je radio....
- Opnieuw koppeling maken Radio / telefoon
- Bij de vraag of die het telefoonboek mag synchroniseren op annuleren drukken ( even aanvinken altijd )
- Nu blijft je telefoon gekoppeld zonder dat die verbreekt
- Eventueel handmatig belangrijke nummers in het adresboek van de auto zetten ( eventueel met stemopdracht )
Anonieme bezoeker
10-03-2013 21:01
Sinds een weekje kraakt mijn raam van het voorportier (bestuurderskant) ontzettend. Soms lijkt het alsof het raam op breken staat, zo hard kraakt het.

Ik dacht eerst dat het de ruitenkrabber of asbak in het portier was. Maar na verwijderen van deze dingen bleek het van het raam afkomstig.

Zijn er al mensen met een oplossing voor dit probleem? Als het probleem aanblijft maar eens tripje naar de dealer plannen. sad smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2013 21:05 door d_adriaans.
Eergisteren heb ik de tomtom kaarten ge-update. Ging allemaal probleemloos, totdat ik de SD-kaart terug plaatste. Toen kwam het navigatiesysteem in een soort loop terecht, waarin afwisselend de opstart-foto en een zandloper werden getoond. Na 30 minuten nog geen normale opstart. Via wat google-werk heb ik de oplossing gevonden:
1. Plaats de SD kaart in een kaartlezer, maar start TomTom Home niet op.
2. Ga via file-explorer naar de SD-kaart en zoek de folder "Loopdir" op.
3. Maak een reservekopie van het enige bestand in deze folder (hier staan de favorieten van je kaart in) en plaats deze tijdelijk op je pc.
4. Delete volgens de folder "Loopdir" van je SD kaart. (Dat kan niet als TT Home ook actief is).
5. Plaats de SD-kaart terug in de auto. Deze start na enige tijd normaal op. Je bent dan echter wel al je favorieten kwijt.
6. Om je favorieten terug te krijgen: kopieer het bestand uit stap 3 terug in de opnieuw (automatisch) aangemaakte folder "Loopdir". Overschrijf daarbij het bestand dat al weer door TT was aangemaakt.
7. Plaats nu de SD kaart opnieuw terug in je auto. Je hebt nu ook je oude favorieten weer terug.
eigenlijk wel vreemd, heb je een hagelnieuwe auto. precies wat je zelf uitgezocht heb, ga je hem nog wrappen.
d_adriaans
Sinds een weekje kraakt mijn raam van het voorportier (bestuurderskant) ontzettend. Soms lijkt het alsof het raam op breken staat, zo hard kraakt het.

Ik dacht eerst dat het de ruitenkrabber of asbak in het portier was. Maar na verwijderen van deze dingen bleek het van het raam afkomstig.

Zijn er al mensen met een oplossing voor dit probleem? Als het probleem aanblijft maar eens tripje naar de dealer plannen. sad smiley

Bij mij zijn het de rubbers die kraken van alle 4 de deuren en de achterklep.
20 Maart gaat deze retour naar de dealer voor een oplossing.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-03-2013 23:20 door Vanalleswa.
Vanalleswa
d_adriaans

Bij mij zijn het de rubbers die kraken van alle 4 de deuren en de achterklep.
20 Maart gaat deze retour naar de dealer voor een oplossing.
Vraagje: Hebben jullie soms de auto in de was gezet en daarbij ook de sponningen waar de deur invalt? Die rubbers vallen deels over een laklaag en natuurlijk bewegen de deuren en de carroserie ten opzicht van elkaar en als die rubbers over die waslaag gaan schuiven krijg je dat heerlijk krakende geluid. Dus nooit je sponningen in de was zetten heeft ook geen enkel nut want daar komt toch geen zon bij.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2013 14:34 door Cesie.
Anonieme bezoeker
11-03-2013 00:24
@Jeroen19750 :
1) de kosten weet ik nog niet en zal ik je later meedelen.
2) Dit is door een persoon van mijn garage gedaan.
3) Dankje ;-)

@Selur :
als ik die twee hoekjes had mee genomen, dan had dit een heel vertekend beeld gegeven.
die twee hoekjes lopen gelijk met de zijkant van de wagen en niet met met de zij lijnen van het dak.
door het op deze manier te doen lijkt dit of het panoramisch dak door loopt, en het dus niet afwijkt naar de zijkant toe.
misschien op deze foto niet zo duidelijk winking smiley
van zodra het zonnetje weer schijnt zal ik een foto shoot doen spinning smiley sticking its tongue out

@-V8- :
Dit is niet echt vreemd.
deze wagen is besteld Met de wraping er bij, net zoals de binnen spiegel en andere toebehoren.
dus op voorhand was het al de bedoeling om een look te krijgen van 1 lijn van de vooruit tot de achterruit.
met andere woorden is dit perfect wat wij hadden uitgezocht/uitgekozen winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2013 00:30 door Tomsky.
Op zich stoort het me niet dat de achterkant van het dak zometeen bij mij wit is niet (had mijn Peugeot 508 SW ook niet) maar wel die witte rand bij de voorruit. Het loopt gewoon niet lekker door.

De 508 is in September total-loss gereden en nu onbetaalbaar geworden (houderschapsbelasting van 93 euro netto per maand), vandaar nu de Megane.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2013 09:03 door jeroen19750.
Anonieme bezoeker
11-03-2013 14:46
Cesie

Vraagje: Hebben jullie soms de auto in de was gezet en daarbij ook de sponningen waar de deur invalt?

Ik heb alleen de buitenkant in de wax staan.

Bij mij is het ook echt de ruit die kraakt. Het is net alsof de ruit werkt in de deur. Als je het raam een klein stukje open zet is het weg.

De rubbers knisperen nu wel een beetje maar dat komt door de ijsvorming op de rubbers. Ondanks siliconenspray krijg je toch een beetje ijsvorming. Wordt het warmer dan is dit geluid weg.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2013 14:47 door d_adriaans.
Even een vraagje aan de GT Line rijders.

Hebben jullie rubberen vierkantjes op het gaspedaal?
Bij mij hebben alleen de koppeling en het rempedaal dit.
Anonieme bezoeker
11-03-2013 18:18
600RR
Even een vraagje aan de GT Line rijders.

Hebben jullie rubberen vierkantjes op het gaspedaal?
Bij mij hebben alleen de koppeling en het rempedaal dit.

Nee, geen vierkante rubbertjes. Alleen op rem/kopp. pedaal. Ik heb overigens een 2011 model GTline.
Anonieme bezoeker
11-03-2013 20:28
Beste Gebruikers,

Binnenkort kan ik mijn Renault Megane GT-Line ophalen met alle beschikbare opties ( op lederen bekleding na ) en met de -Plug & Radio+ Bose® Energy Efficient Series Sound Systeem incl. versterker, subwoofer, 4 speakers

In de speurtocht naar welke USB stick wel of niet en tot hoeveel GB deze zonder problemen werkt heb ik toch de support afdeling van BOSE eens ge-emaild met hieronder het antwoord van BOSE.

Ik mag zeggen dat ik zeer verbaasd en onaangenaam verrast ben nu dus blijkt dat ons Renault rijders ( en ik vrees ook andere merken ) een BOSE installatie wordt verkocht die eigenlijk een bijééngeraapt zooitje blijkt te zijn van diverse fabrikanten.

=====================================================================

Dear Mr. BBQ

We thank you for your message.

Since we have specialized in the layout and the tuning of the sound system, we cannot be of any help. Bose manufacturers and supplies to Renault only the loudspeakers and system-electronics (amplifiers, equalization etc). The radio/head unit and other playing devices in the Renault Mégane are provided by other suppliers directly to Renault and therefore we do not have any information at Bose about functionality of the auxiliary input respect. USB port.

We ask you to contact your next Renault dealer. He is the right channel to access more information and to provide consumer needs to the decision makers at Renault. (As far as we learnt the radio unit with navigation is supplied by Clarion and without navigation by Blaupunkt; But please check with your local dealer.)

We are sorry that we cannot be of much help in this case and thank you for your understanding.

With our best regards,

Bose Automotive GmbH
Customer Support Team

Uiteraard heb ik dit verhaal (vandaag) bij de dealer aangekaart maar die wist hier geen antwoord op en gaat dit aan Renault Nederland voorleggen.

Wordt vervolgd !
Anonieme bezoeker
11-03-2013 21:06
BBQ
Ik mag zeggen dat ik zeer verbaasd en onaangenaam verrast ben nu dus blijkt dat ons Renault rijders ( en ik vrees ook andere merken ) een BOSE installatie wordt verkocht die eigenlijk een bijééngeraapt zooitje blijkt te zijn van diverse fabrikanten.

Wat denk je van de rest van de auto? Allemaal gemaakt door Renault? confused smiley

Daarbij wordt het niet als een BOSE systeem verkocht. Maar als een systeem in samenwerking met BOSE. En daarbij is BOSE niet meer dan een middelmatig merk op het gebied van audio apparatuur. Tja, dat BOSE alleen de luidsprekers, equalizer etc levert is misschien niet wat je ervan verwacht.

Uiteraard heb ik dit verhaal (vandaag) bij de dealer aangekaart maar die wist hier geen antwoord op en gaat dit aan Renault Nederland voorleggen.

Wat wil je hiermee bereiken? Een verwijzing naar de website van Renault waarbij de samenwerking wordt uitgelegd?

Overigens kun je voor je usb stick even in het Megane USB topic kijken.
Welke USB media werken wel/niet in de Renault Megane III winking smiley

Ik heb zelf een Estate Bose en moet zeggen dat het geluid niet slecht is. Nu ben ik geen audiofiel dus het is al snel goed. Alleen jammer dat je niet meer in kunt stellen dan alleen balans, bass/treble. Dan kan BOSE wel zeggen dat het optimaal klinkt, maar iedereen ervaart dat anders.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-03-2013 21:10 door d_adriaans.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close