Jeep Cherokee | Facelift 2018

Gepost door Wouter82 
KRL

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-09-2018 00:13 door Wouter82.
Anonieme bezoeker
Re: Jeep Cherokee 2014
23-02-2013 10:40
Niet heel slecht. Net als bij de c4 picasso ook de leds op de plek waar normaal de normale koplampen zitten. De normale koplampen zitten net als bij de picasso iets verder naar onderen in de bumper.
Bij deze cherokee vind ik t net wat beter ogen dan bij de c4.
Wat een rommeltjecrying smilie

Drie verschillende lampen onder elkaar, en een ondergrille die zo van Kia vandaan geplukt lijkt...
23-02-2013 10:51
Ik vind 'm wel mooi. Ben benieuwd naar de achter- en binnenkant!
Anonieme bezoeker
23-02-2013 11:53
erg wennen dit maar itt vele anderen vind ik het niet superlelijk ofzo
Ik vind het eigenlijk ook wel gaan. Ben wel benieuwd of het echt toeval is dat twee verschillende merken tegelijkertijd met een identieke, afwijkende koplampconfiguratie komen smiling smiley
Anonieme bezoeker
23-02-2013 11:57

Jeep Cherokee in het nieuw

Dit zijn de eerste foto’s van de nieuwe Jeep Cherokee. Jeep onthult hem in maart op de New York International Auto Show. In het derde kwartaal komt hij op de Amerikaanse markt, Europa zal later volgen. De nieuwe Jeep Cherokee wordt stapsgewijs onthuld, want we zien alleen nog maar persfoto’s van de voorkant. Die beschikt over opmerkelijke koplampen, maar natuurlijk siert de traditionele Jeep-grille ook weer dit front. In de officiële informatie staat nog niets over het motorengamma. Wel weten we dat de nieuwe Cherokee in de fabriek in het Amerikaanse Toledo wordt geproduceerd. Diverse media zetten in op de V6 Pentastar-motor en een 170 pk Multijet-diesel. We verwachten de auto niet voor 2014 in Nederland.
[www.autoweek.nl]
Twee woorden: lee lijk!

De cherokee was toch altijd een stoere tereinauto? Nu is het een gladded 13 in een dozijn suv
Wat betekent 'lee'?
En 13 in een dozijn? Dan zou hij er wel anders uitzien!

Eerste indruk: WTF???
Tweede maal kijken: dit is een snuit met karakter. Even wennen gewoon.
Enkel dat onderste rooster is wat te zwaar in chroom aangezet.
Benieuwd naar de achterzijde.
23-02-2013 14:36
D. Elzinga
Wat een rommeltjecrying smilie

Drie verschillende lampen onder elkaar, en een ondergrille die zo van Kia vandaan geplukt lijkt...

Dat viel mij als eerst ook gelijk op grinning smiley Daarna zat ik naar de koplampen te kijken, die lijken van een mustang gehaald te zijn qua vorm, die associatie heb ik er in iedergeval mee en dan die DRV's van de nieuwe Picasso. Al met al een rommeltje, en toch vind ik hem lang niet zo lelijk als de huidige Cherokee of de gedrochten die Jeep daarvoor maakten. Hij ziet er zonder twijfel stoerder uit zo thumbs up
23-02-2013 15:20
Op deze officiële foto's oogt 'ie mijns inziens beslist niet verkeerd. Uiteraard wel even wennen aan het front, maar het maakt 'm wel eigenzinnig. Ik ben benieuwd naar de zij- en achterkant en de motoren (hopelijk ook met 1.4 MultiAir).
@iDS

Het front is niet doorsnee nee, maar afgaande op de foto's in dit topic, ziet de rest van de auto er behoorlijk doorsnee uit. Stuk braver dan de stoere cherokee ooit was. Het was een offroader en lijkt op de foto's een softroader.
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Jeep Cherokee 2014
24-02-2013 07:28
iDS
Wat betekent 'lee'?
En 13 in een dozijn? Dan zou hij er wel anders uitzien!

Eerste indruk: WTF???
Tweede maal kijken: dit is een snuit met karakter. Even wennen gewoon.
Enkel dat onderste rooster is wat te zwaar in chroom aangezet.
Benieuwd naar de achterzijde.

Ik heb een foto van de achterkant in het scoop topic geplaatst. smiling smiley
Welke idioot heeft toestemming gegeven om miljoenen dollars te spenderen aan het maken van mallen om dit wanproduct te persen !?
Anonieme bezoeker
24-02-2013 12:29
Ik vind m anders best mooi. smiling smiley
JP2010
Ik vind m anders best mooi. smiling smiley
Tsja, die knik in de grille en allerlei ronde elementen.. Gaat wel een paar jaar duren voordat ik daaraan gewend ben. Sowieso houd ik van vierkant en hoekig, maar zeker bij Amerikanen.

Fotogalerij: [www.flickr.com]

Mooi of niet, lekker markant is 'ie wel.
D-C

Mooi of niet, lekker markant is 'ie wel.

Pardon, ....markant ?? Die afschuwelijk lelijke neus zou je misschien "markant" kunnen noemen, ik houd het echter op "mislukt" thumbs down
Maar verder ziet dit er wel heel erg als een Touareg uit, en is voor mij absoluut niet meer als een Jeep herkenbaar. Ik hoop niet dat dit de voorbode is voor wat we de komende jaren van het merk kunnen verwachten thumbs down
Anonieme bezoeker
27-03-2013 10:01
oogt gedateerd. wat een mislukt ding zeg
Ik vind 'm wel geslaagd!

Maar hebben ze nu naar Citroen gekeken?

Fotogalerij: [www.flickr.com]

Jeep Cherokee laat zich vanuit alle hoeken zien
27 maart 2013 | 08:59 | Tekst: Alexander Inia

De wereld heeft inmiddels kunnen wennen aan het opvallende front van de Jeep Cherokee en aan het begin van de New York International Auto Show is het tijd voor de achterkant en het interieur. Jeep blijkt daar beduidend behoudender te hebben gehandeld.

Tegelijkertijd met alle afbeeldingen heeft Jeep ook specificaties van z'n nieuwe SUV vrijgegeven. In de Verenigde Staten is er keuze uit een 2,4-liter viercilinder (184 pk) en een nieuwe 3,2-liter Pentastar V6 (291 pk). Een negentrapsautomaat(!) is standaard op alle versies.

Er komen vier versies: de Sport, de Latitude, de Limited en de blitse Trailhawk. De Cherokee staat op het modulaire platform van de Dodge Dart, dat in de verte verwantschap vertoont met dat van de Alfa Romeo Giulietta.

Vandaag pronkt de nieuwe Cherokee op de Jeep-stand in New York. De productie vindt plaats in Ohio en de auto komt later dit jaar op de markt in de Verenigde Staten. In Nederland verwacht de importeur de Cherokee begin 2014 bij de dealers.

Bron: [www.autoweek.nl]
Anonieme bezoeker
27-03-2013 14:48
Joep83
Ik vind 'm wel geslaagd!

domme vraag. hoe is dat uberhaupt mogelijk? sowieso is de cherokee nu al bekend, terwijl het bij citroen nog bij een concept model en een hoop productiemodellen als testmodel. enig idee hoe lang het duurt voor een auto ontwikkeld en ontworpen is?
voetveeg
Joep83
Ik vind 'm wel geslaagd!

domme vraag. hoe is dat uberhaupt mogelijk? sowieso is de cherokee nu al bekend, terwijl het bij citroen nog bij een concept model en een hoop productiemodellen als testmodel. enig idee hoe lang het duurt voor een auto ontwikkeld en ontworpen is?

Triest antwoord.

Gek genoeg heb ik i.t.t. de Citroën, nooit scoops van deze Cherokee voorbij zien komen. Vandaar mijn vraag die kant om. Ik weet ook wel dat er een behoorlijke tijd over ontwikkeling heen gaat.
Voor mij het einde van de Cherokee. thumbs down Dit is toch geen Jeep meer, kom op zeg...
Joep83
voetveeg
Joep83
Ik vind 'm wel geslaagd!

Triest antwoord.

Gek genoeg heb ik i.t.t. de Citroën, nooit scoops van deze Cherokee voorbij zien komen. Vandaar mijn vraag die kant om. Ik weet ook wel dat er een behoorlijke tijd over ontwikkeling heen gaat.

Jouw vraag is dommer/triester dan het antwoord van Voetveeg... Er zijn pas een aantal maanden scoops van de Picasso, dus blijkbaar heb je echt geen enkel idee hoe lang het ontwikkelen van een auto duurteye rolling smiley.
A110-50
Joep83
voetveeg
Joep83
Ik vind 'm wel geslaagd!

Triest antwoord.

Jouw vraag is dommer/triester dan het antwoord van Voetveeg... Er zijn pas een aantal maanden scoops van de Picasso, dus blijkbaar heb je echt geen enkel idee hoe lang het ontwikkelen van een auto duurteye rolling smiley.

Natuurlijk weet ik dat het ontwikkelen lang duurt en dat Jeep met de Cherokee eerder begonnen is, maar van de Citroen doken eerder/meer scoops op dan van de Cherokee...
Maar wat wil je nu zeggen dan? Een auto ontwikkelen duurt jaren, dus dat ze het van Citroen is afgekeken is onmogelijk. Zo duidelijk genoeg?

So I had a feeling something fishy was going on here... the controversial headlights didn't scream out to me like they did in the leaked pics. Well I found out why... they official photos have been SHOPPED to darken the headlights! All of them! There's a weird darkness in the lower light element of all the photos that looks like someone went along and tried to cover up the weirdness. Here's an example below:

The leaked photo:

The official one:

I smell a controversy here. I'm betting the leaked photos were the real deal, and the big wigs at Jeep saw the negative response, so they had their 'pro' image editors touch all the official release picures up the hide the effect. It really does a good job because it hides the lower lights and makes the upper one seem more prominent and purposeful. The same photoshopping effect is present in ALL the pictures (you can find some more leaked and official ones to compare for yourself). The same edited darkening.

I guess we'll have to wait for the show floor pics to reveal the final product. Maybe Jeep actually DID change the production car lights (hence the production delays?) to please the complaints from the leaks. Still seems like a slimy thing to do either way.

Bron: [www.carspyshots.net]

Apart...
Live @ New York International Auto Show:

Meer foto's:
[www.flickr.com]
[www.autoexpress.co.uk]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-03-2013 21:54 door D-C.
Op de Chengdu Motor Show beleeft de Cherokee haar Chinese debuut. Zo zien we gelijk hoe de Europese uitvoering eruit komt te zien.

Fotogalerij: [photo.bitauto.com]
achterkant vind ik net een station, niets bijzonders, had zo Koreaans kunnen zijn...de voorkant however...dat...is een ander verhaal...erg geslaagd....
Jeep heeft iig niet veel geleerd van de afgelopen tijd. Vreselijk inwisselbaar en Aziatisch aandoend design, enige herkenningspunt zijn de 7 luchtgleuven.
De Telegraaf/Autovisie heeft met de Cherokee gereden (US-spec): [www.telegraaf.nl]

Jeep heeft nog even de tijd voor de finetuning, want pas in het tweede kwartaal van 2014 komt de Cherokee in Nederland op de markt. Met een 3.2 V6 met 271 pk of een 2.0 MultiJet diesel van Fiat met twee nog onbekende vermogensafgiftes. Reken op 150 pk en een krachtigere versie. Er is keuze uit voor- of vierwielaandrijving en de diesel wordt ook leverbaar met een handbak. De V6 heeft standaard een 9(!)-trapsautomaat van ZF en dat is een bijzonder stuk mechaniek. De prijzen zijn nog niet bekend.

Er staat dus geen 2.4 MultiAir op de planning voor Europa. Aan de ene kant jammer omdat een dergelijke krachtbron prima bij Nederland past, maar aan de andere kant is deze motor bepaald geen hoogvlieger. Gelukkig is de 2.0 MultiJet/JTDm een prettige en zuinige motor, zoals bekend is die laatste eigenschap cruciaal voor het slagen van een model in Nederland.
R-W
Jeep heeft iig niet veel geleerd van de afgelopen tijd. Vreselijk inwisselbaar en Aziatisch aandoend design, enige herkenningspunt zijn de 7 luchtgleuven.

Het kan natuurlijk ook geen kwaad om oudere commentaren te lezen.
Trouwens waarvan heeft Jeep niks geleerd? Wat is de de laatste tijd dan zo fout gelopen?
Commentaar van de verantwoordelijke van Jeep zelf (hierboven al aangehaald): wat hebben we aan een kenmerkend model als het 'voor geen meter' verkoopt (waarbij hij erop wijst dat de Japanse en Koreaanse concurrentie tot 5x meer verkoopt is de VS dan dat van Jeep)?

Wat kan je daaruit leren?
Jammer dat het model als geheel zo Koreaans overkomt. Ook het dashboard kan zo van een of andere Hyundai zijn. Jammer. Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe dit model het gaat doen op de Amerikaanse en Europese markt.
iDS
R-W

Het kan natuurlijk ook geen kwaad om oudere commentaren te lezen.
Trouwens waarvan heeft Jeep niks geleerd? Wat is de de laatste tijd dan zo fout gelopen?
Commentaar van de verantwoordelijke van Jeep zelf (hierboven al aangehaald): wat hebben we aan een kenmerkend model als het 'voor geen meter' verkoopt (waarbij hij erop wijst dat de Japanse en Koreaanse concurrentie tot 5x meer verkoopt is de VS dan dat van Jeep)?

Wat kan je daaruit leren?

Welke oudere commentaren? Die hierboven staan, bedoel je?
Wat er niet goed gegaan is, vraag je? Het enige model dat wel verkoopt of, dankzij de slurptax, verkocht, is de Grand Cherokee. De vorige Cherokee is vlug verdwenen en de Commander, Compass en Patriot zijn ook niet echt een succes gebleken. De interessante uitvoeringen zullen waarschijnlijk veel te duur worden en de simpele uitvoeringen wil men niet hebben (Jeep met 2wd en mooie ronde vormpjes?).

Twee dieselmotoren voor Europese versie Jeep Cherokee
Autonieuws • 3 februari 2014 • Tekst: Bob Kroese

Jeep heeft bekend gemaakt welke motoren de Cherokee in Europa krijgt. De SUV krijgt twee dieselsmaken en een benzinekrachtbron.

De nieuwe Jeep Cherokee komt in het voorjaar eindelijk naar de Europese showrooms. Het merk heeft nu bekend gemaakt met welke motoren de Cherokee de oversteek naar Europa maakt. Jeep gaat twee dieselsmaken en een benzinemotor aanbieden.

De dieselmotoren zijn afkomstig van moederbedrijf Fiat. De 2.0 MultiJet is er met 140 en 170 pk, in beide gevallen levert de viercilinder 350 Nm koppel. De sterkste variant is altijd gekoppeld aan de nieuwe negentraps automatische versnellingsbak, de 2.0 met 140 pk komt met een handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten.

Naast de twee dieselmotoren levert Jeep een potente benzinemotor in de nieuwe Cherokee, de 3.2 V6 Pentastar met 272 pk. De bij de onthulling aangekondigde 2.4 benzinemotor komt niet naar Nederland.

De prijzen van de nieuwe Cherokee zijn nog niet bekend, in aanloop naar de autosalon van Genève in maart volgt meer informatie.

Bron: [www.autokopen.nl]
Beperkte wijzigingen dus, zoals verwacht. Ik ben benieuwd hoe zo'n auto verkoopt in Europa.
Live @ Autosalon van Genève:

Jeep stand: [www.omniauto.it]
Cherokee met 'alles' in carrosseriekleur:

Joël D.
Goed bezig D-C. thumbs up

Thanks! Volgens mij is al het nieuws nu wel behandeld smiling smiley
Anonieme bezoeker
16-03-2014 11:56
In het echt toch wel een stoere bak, zeker als trailhawk. De wagen blijkt (zeer tegen de verwachting in) een verkoopsucces in de USA. De wagen is in ieder geval een enorme stap vooruit op het gebied van afwerking en gebruikte materialen, ook vergeleken met USA concurrenten. Ik hoop dat de prijsstelling concurrerend zal zijn in Nederland, ik ben heel benieuwd. Ook hier kan bij een juiste vanafprijs deze wagen best wel eens een succes worden.
Anonieme bezoeker
16-03-2014 12:43
Oh crap wat een drukke rommelige bedoeling is die voorkant!

Jeep Cherokee vanaf 44.990 euro
Autonieuws • 19 maart 2014 • Tekst: Bob Kroese

We hebben de prijzen van de nieuwe Jeep Cherokee te pakken. De SUV is vanaf volgende maand verkrijgbaar voor 44.990 euro.

Jeep zet de nieuwe Cherokee vanaf volgende maand in de Nederlandse showrooms voor minimaal 44.990 euro. Voor dat bedrag krijg je de Cherokee 2.0 diesel Longitude mee naar huis. Naast de Longitude-uitvoering biedt Jeep Limited-en Trailhawk-versies aan. De Cherokee is leverbaar met voorwiel- en vierwielaandrijving en met handbak en negentraps automatische versnellingsbak. Er is keuze uit drie motoren: naast de 'instapdiesel' met 140 pk er is nog een versie met 170 pk en een 272 pk sterke 3.2 V6 benzinemotor.

De standaarduitrusting van de Longitude is omvangrijk, met voorzieningen als 17 inch lichtmetalen wielen, parkeersensoren met ‘auto stop’-functie, 5 inch kleurenscherm met Uconnect infotainmentsysteem, airconditioning met climate control en een radio/mp3-speler. De Limited-uitvoering voegt daaraan toe: 18 inch lichtmetalen wielen, xenonverlichting, 8,4 inch aanraakscherm met navigatiesysteem, Alpine audiosysteem, een digitaal instrumentenpaneel, nappalederen bekleding en een elektrisch bedienbare achterklep. De Trailhawk-uitvoering zet vooral in op terreinwaardigheid en is uitgerust met bodemplaatbeschermers, Jeep Active Drive 4WD-systeem en Hill Descent Control – waarmee je eenvoudig een steile afdaling bedwingt.

Alle prijzen van de nieuwe Cherokee vind je hieronder in de tabel.

Prijzen Jeep Cherokee
3.2 V6 272 pk aut. 4WD Limited 68.990 euro
3.2 V6 272 pk aut. 4WD Trailhawk 67.490 euro
2.0 140 pk Longitude 44.990 euro
2.0 140 pk Limited 51.990 euro
2.0 140 pk 4WD Longitude 48.690 euro
2.0 140 pk 4WD Limited 55.690 euro
2.0 170 pk aut. 4WD Longitude 52.990 euro
2.0 170 pk aut. 4WD Limited 59.990 euro

Bron: [www.autokopen.nl]

Ter vergelijking: voor € 35.990 rijd je al in een Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D met 150 pk, 4WD heb je voor € 42.290 en een automaat voor € 49.990. Duur...
Hm, ja jammer. Als de Renegade zo'n 20k gaat kosten (misschien eerder 22k), dan zit er wel een enorm verschil tussen beide modellen.
der Magistrat
Hm, ja jammer. Als de Renegade zo'n 20k gaat kosten (misschien eerder 22k), dan zit er wel een enorm verschil tussen beide modellen.

Ik vermoed dat de Renegade nog wel een stuk duurder gaat worden. De 1.6 basismotor is vast vuil, dus die wordt misschien niet eens geleverd en heb je de 140 pk MultiAir als instapper. Minimaal 25 mille gok ik. De Compass mag per direct bij het grof vuil worden gezet, dat is een van de slechtste auto's op de Nederlandse markt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.