Infiniti Q50

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Infiniti Q50
13-01-2013 07:23
Anonieme bezoeker
Re: Infiniti Q50
13-01-2013 07:58
Ziet er érg fijn uit. De grille had van mij net wat kleiner gemogen, maar alles beter dan wat Lexus met de nieuwe IS gedaan heeft.

Aantrekkelijk interieur ook!
13-01-2013 09:05
Hey, de kleine Maserati Quattroporte is uit! thumbs up

Maar mooie auto hoor! Mooi interieur ook, hoewel wat Aziatisch. Zal in Nederland niet heel veel potten breken vrees ik, aangezien wij vastgeroest in de Grote Drie...
Rob076

Ja, het heeft er inderdaad wel wat van weg. Ziet er fraai uit, Infiniti verkoopt in Europa maar amper, toch vind ik het fraaie modellen steeds. Wellicht dat hun aanpak 'full options voor een 'scherpe' prijs' niet de beste strategie is voor Europa. Ik kan me voorstellen dat dat in de V.S. beter werkt.
Deze blijfr het in ieder geval wel doenwinking smiley
13-01-2013 10:04
Mix de oude G en de M in een blender en je krijgt deze Q50. Niet onaardig, maar ook niet opzienbarend. Hopelijk komt er ook een Hybrid met 20% bijtelling (zoals de IS 300h), dan is er toch een leuk alternatief voor de Duitse drie en S60 die in de marge wel wat kan doen. In ieder geval voor een verveelvoudiging van de verkopen kan zorgen, want die zijn nu nihil.
13-01-2013 10:21
der Magistrat
Rob076

Ja, het heeft er inderdaad wel wat van weg. Ziet er fraai uit, Infiniti verkoopt in Europa maar amper, toch vind ik het fraaie modellen steeds. Wellicht dat hun aanpak 'full options voor een 'scherpe' prijs' niet de beste strategie is voor Europa. Ik kan me voorstellen dat dat in de V.S. beter werkt.

Ik denk niet dat ze met kalere modellen veel meer succes hebben in Europa, laat staan in het conservatieve Nederland. Bovendien zal het voordeel ook minimaal zijn, aangezien een uitrustingsniveau veel goedkoper is om te produceren dan de mogelijkheid bieden om opties erop te schroeven.

Met een belastinvrij of extreem goedkoop model kan Infiniti pas potten gaan breken, maar ook dan zullen ze enkel in de marge spelen.
13-01-2013 11:40
der Magistrat
Rob076

Zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet, voor hetzelfde geldt koop je een (qua grootte) vergelijkbare BMW/Mercedes/Audi die ook acceptabel zijn uitgerust. En als je die vergelijkbaar uitrust ben je weliswaar duurder uit, maar dat zie je dubbel terug in de afschrijving.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2013 11:40 door Joël D..
Anonieme bezoeker
13-01-2013 14:53
ik snap dat hoekige bij de voorbumper ala subaru brz niet in vergelijking met de rest wat meer bol en vloeiend is. geen onaardige auto maar doet me niet zoveel. zeker de achterzijde mist een identiteit. en hyundai wilt graag hun interieur terug..
Anonieme bezoeker
13-01-2013 15:18
Die rode en zwarte hierboven: mooie welvingen, en toch strak.

De Q50 staat heel mooi op zijn wielen.
Perfecte 'stance', zoals de Engelsen dat zeggen.
Joël D.
der Magistrat
Rob076

Zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet, voor hetzelfde geldt koop je een (qua grootte) vergelijkbare BMW/Mercedes/Audi die ook acceptabel zijn uitgerust. En als je die vergelijkbaar uitrust ben je weliswaar duurder uit, maar dat zie je dubbel terug in de afschrijving.

Feit is wel dat Infiniti in tegenstelling tot die Duitse drie minder mogelijkheden biedt. Daardoor is de vanafprijs hoger, maar dan krijg je wel meer dan je in een vergelijkbaar geprijsde BMW/Audi/Mercedes-Benz krijgt.

@Rob076: Dat betwijfel ik ook hoor. Tsja, zuinige wagens verkopen hier, maar ik denk dat je die verkopen ook meteen weer kwijt bent als de maatregelen weer strenger worden. Ik vermoed dat Lexus binnenkort weer terug zal lopen, als de CT het grote voordeel weer kwijt is.
Zoals elders al wordt geopperd denk ik ook dat Europa een steeds minder grote rol op economisch vlak gaat spelen, de V.S. en Azië zijn veel interessantere markten. Of ja, de V.S. vooralsnog. De markt groeit daar (weer), maar echt structurele hervormingen worden steeds maar niet doorgevoerd.
Tot zover mijn analyse die weinig met de nieuwe Infiniti te maken heeft.smiling smiley
13-01-2013 19:20
Hier kan Lexus nog wat van leren. Deze auto is schitterend. De nieuwe IS is niet om aan te zien.
Anonieme bezoeker
13-01-2013 20:27
Anonieme bezoeker
13-01-2013 20:54
RobertvL
Hier kan Lexus nog wat van leren. Deze auto is schitterend. De nieuwe IS is niet om aan te zien.

thumbs upsmileys with beer
Anonieme bezoeker
13-01-2013 20:56
JP2010

Benz, Audi, Jag zouden willen dat ze zo'n atletische, & gespierde rakker in hun gamma hadden.
Anonieme bezoeker
13-01-2013 21:02
Ik vind vooral de cstijl goed gelukt. Zonder 1op 1 te kopieren een mooie variatie op de hofmeister knik
Anonieme bezoeker
13-01-2013 22:38
Achterlichten hadden wel iets scherper van lijn mogen zijn, die doen een beetje 2004 aan...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2013 22:38 door JP2010.
Anonieme bezoeker
13-01-2013 22:39
Hij heeft van voren dat gretige zoals bijv. een Mazda 6. Dat mis ik met de de huidige BMW 3-serie. De Lexus IS was prachtig, maar de nieuwe kan écht niet van voren. De Audi A4 is een slap aftreksel van 10 jaar terug. Rest de C-klasse, maar die mist de breedte (de vorige Ford Focus was al 7 cm breder!) en de dynamiek in de koets.

Ik ben aangenaam verrast, hoewel ik de vorige Infiniti G zeker niet mis vond.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13-01-2013 22:44 door die ene Autoliefhebber.
Anonieme bezoeker
14-01-2013 20:35

écht jamer van die jaren 90-achterlichten.. Voor de rest een mooie bak! thumbs up
Anonieme bezoeker
14-01-2013 21:13
die ene Autoliefhebber
Hij heeft van voren dat gretige zoals bijv. een Mazda 6. Dat mis ik met de de huidige BMW 3-serie. De Lexus IS was prachtig, maar de nieuwe kan écht niet van voren. De Audi A4 is een slap aftreksel van 10 jaar terug. Rest de C-klasse, maar die mist de breedte (de vorige Ford Focus was al 7 cm breder!) en de dynamiek in de koets.

Ik ben aangenaam verrast, hoewel ik de vorige Infiniti G zeker niet mis vond.

"heeft van voren dat gretige zoals bijv. een Mazda 6". Goeie.
Sowieso verdien je de Prijs voor de Analyse van de Dag! thumbs up
Anonieme bezoeker
14-01-2013 22:01
Valt deze wagen nou in het segment van de BMW 3- of 5-serie?
Ik kan het zo snel niet vinden namelijk, kan aan mij liggen...
Anonieme bezoeker
14-01-2013 23:42
Anonieme bezoeker
15-01-2013 11:44
mitsufan
BMW 3-serie

5 serie, als deze de Infiniti M vervangt.
3 serie, al het de G37 (G25?) vervangt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-01-2013 11:54 door rickm.
Anonieme bezoeker
15-01-2013 14:32
Deze zomer moet de Q50 bij de dealers staan, maar waar wachten we eigenlijk op? De auto die de G37 gaat opvolgen is speciaal gericht op jonge kopers die sportiviteit met luxe willen combineren.

Bron: Autoweek
16-01-2013 11:17
Live @ NAIAS Detroit:

Meer foto's:
[www.flickr.com]
[www.beyond.ca]
20-01-2013 14:01

Meer over de Infiniti Q50: ook hybride versie
Autonieuws • 20 januari 2013 • Tekst: Ellen Kole

Afgelopen week was de Infiniti Q50 wereldpremière. Nu al kunnen we meer informatie geven over de techniek, uitrusting en aandrijving. Het belangrijkste nieuws: er komt een hybride uitvoering.

Bij de onthulling in Detroit meldden we het al: in Noord-Amerika zal de Infiniti Q50 verkrijgbaar zijn met 3,7 liter V6-motor. Deze V6, met continu variabele kleptiming en goed voor 328 pk en 365 Nm koppel, komt mogelijk ook naar Nederland. Meer waarschijnlijk is dat bij de Q50-introductie, deze zomer, hier de hybride aandrijflijn beschikbaar zal zijn.

De hybride Q50 beschikt ook over een V6 maar dan met 3,5 liter inhoud. Die wordt gecombineerd met een elektromotor van 50 kW. Samen levert dit een systeemvermogen op van 360 pk, terwijl het koppel piekt op liefst 497 Nm. De hybride is dus krachtiger dan de brandstof-Q50, maar tegelijkertijd milieuvriendelijker - helaas ontbreken nog de exacte verbruiks- en uitstootcijfers.

Beide uitvoeringen worden geleverd met een zeventrapsautomaat die ook handmatig aan het stuur te bedienen is. De sedan zal leverbaar zijn met achterwielaandrijving of met 'intelligente' All-Wheel Drive. Meer aandrijvingen komen beschikbaar na de introductieperiode. Wel verklapt Infiniti dat er Q50-versies zullen verschijnen met een sportief uiterlijk, speciale tuning en performance features.

Onder deze features zitten onder meer remklauwen, 19 inch lichtmetalen sportwielen en bijbehorende banden, lederen sportstoelen en een sportief ogend front. De standaard Infiniti Q50 ziet er overigens ook niet slecht uit, met onder meer led-lichtjes als richtingaanwijzers die geïntegreerd zijn in de (verwarmbare) buitenspiegels, 17 inch lichtmetalen wielen en leder-look bekleding. De stoelen voorin zijn achtvoudig verstelbaar en bieden extra ondersteuning voor de onderrug.

De digitale omgeving is te personaliseren. Een Studio on Wheels by Bose-audiosysteem, Bluetooth telefonie en audiostreaming, spraakbediening, het vernieuwde InTouch-systeem met smartphone-interface en dual touchscreen, het zit allemaal in de Q50. Ook de nodige veiligheidsvoorzieningen zijn aanwezig, inclusief het voor Infiniti nieuwe Active Lane Control.

Tot slot hangt de sedan vol met systemen die de rijder assisteren. Bekende features als Advanced Vehicle Dynamic Control en de Drive Mode Selector worden daarbij aangevuld met de nieuwe Direct Adaptive Steering Technology. Afhankelijk van de voorkeuren van de bestuurder en de ondergrond waarop wordt gereden worden zaken als stuurbewegingen 'sneller dan bij een mechanisch systeem' doorgegeven.

Bron: [www.autokopen.nl]

Dit vergelijkje gezien kan ik toch niet anders concluderen dan dat deze Q50 weinig meer is dan een slechte parodie op de BMW 3-Serie, vooral door die misvormde "Hofmeisterknik". Ik verwacht niet dat het ding potten gaat breken.
04-02-2013 10:36
Lol, jij denkt dat Infiniti even snel de Q50 heeft getekend op basis van de 3 F30 in iets meer dan een jaar? Keep on dreaming... Bedie auto's hebben de motor voorin en RWD, waardoor er ongeveer dezelfde proporties (nodig) zijn. Verder houden de vergelijkingen wel op. Jij als BMW-van zou toch meteen moeten zien dat de Q50 C/D-stijl niet eens líjkt op een Hoffmeisterknik... Infiniti gebruikt de 'golvende' knik al jaren, zie de conceptcars. Die heeft echt niks maar dan ook niks met de Hoffmeisterknik te maken. Verkeerde been uit bed gestapt soms?
04-02-2013 10:41
Rearwheel Driver
Dit vergelijkje gezien kan ik toch niet anders concluderen dan dat deze Q50 weinig meer is dan een slechte parodie op de BMW 3-Serie, (...)

Sléchte parodie? Het zal wel met smaak en vooral merkvoorkeur te maken hebben, maar ik vind de Q50 er eleganter uitzien dan de F30. Ik ontken niet dat de modellen op elkaar lijken, maar ik vind de Infiniti mooier en vloeiender vormgegeven dan de BMW.

En om nu elke teruglopende raamlijn een Hofmeisterknik te noemen...
A110-50
Lol, jij denkt dat Infiniti even snel de Q50 heeft getekend op basis van de 3 F30 in iets meer dan een jaar? Keep on dreaming... Bedie auto's hebben de motor voorin en RWD, waardoor er ongeveer dezelfde proporties (nodig) zijn. Verder houden de vergelijkingen wel op. Jij als BMW-van zou toch meteen moeten zien dat de Q50 C/D-stijl niet eens líjkt op een Hoffmeisterknik... Infiniti gebruikt de 'golvende' knik al jaren, zie de conceptcars. Die heeft echt niks maar dan ook niks met de Hoffmeisterknik te maken. Verkeerde been uit bed gestapt soms?

Rustig maar, wat een betoog als reactie op mijn bescheiden mening. Op je afsluitende vraag is mijn antwoord dan ook: "Nee, jij?" winking smiley

@ Yellow Cab: Het zal best met smaak te maken hebben, ik vind juist de BMW veel meer in balans dan de Infiniti, en dat is niet omdat ik wel iets heb met het merk maar (geloof het of niet) objectief bekeken. Maar we gaan het zien in de verkopen de komende tijd, ik ben heel benieuwd.
Mijn voorspelling is dat de Q50 hier geen potten gaat breken. Over een jaartje kunnen we dan nog eens kijken wie er gelijk heeft gehad. smiling smiley
Ik weet wel zeker dat de BMW veel beter zal verkopen dan de Infiniti, althans in ons werelddeel. Maar dat heeft helemaal niets te maken met het wel of niet in balans zijn van het model, maar met imago, logo's, spookverhalen over restwaarde, etc. Onbekend maakt onbemind zullen we maar zeggen.
Anonieme bezoeker
04-02-2013 11:13
Rearwheel Driver

Dit vergelijkje gezien kan ik toch niet anders concluderen dan dat deze Q50 weinig meer is dan een slechte parodie op de BMW 3-Serie, vooral door die misvormde "Hofmeisterknik". Ik verwacht niet dat het ding potten gaat breken.

Ik vind de Q50 op deze foto wel mooier. Vooral de knik in de neus en de te laag hangende koplampen storen me aan de huidige 3.
Ook de raamstijlen op de 3 vind ik te 'jaren 90' ogen. Raamstijlen lijken zowieso een zwak punt (designtechnisch) bij BMW.

De Q50 vind ik slanker ogen, meer richting Audi.
Ik denk dat Infiniti meer naar Audi heeft gekeken dan naar BMW.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2013 11:14 door JP2010.
JP2010

De Q50 vind ik slanker ogen, meer richting Audi.
Ik denk dat Infiniti meer naar Audi heeft gekeken dan naar BMW.

Tuurlijk JP big smile smiley.
We weten hier allemaal dat jij meer dan helemaal gek bent van het in jouw ogen onovertroffen Audi-design, in tegenstelling tot het design van BMW.
Maar in dit Q50 ontwerp valt niet veel Audi te herkennen, des te meer BMW. Kijk alleen maar naar de contouren en verhoudingen van de auto, die komen nagenoeg met overeen met die van de 3-serie (en de vorige 3-serie).
En of Infiniti meer naar Audi heeft gekeken, ik denk het dus niet, en aangezien het merk zich sterk richt op de VS (waar Audi i.t.t. BMW en Mercedes niet veel voorstelt) zou ik ook niet weten waarom confused smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2013 11:27 door Rearwheel Driver.
Anonieme bezoeker
04-02-2013 11:28
Misschien moet je die BMW-bril eens afzetten, RWD smiling smiley
[europe.autonews.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2013 11:30 door JP2010.
JP2010
Misschien moet je die BMW-bril eens afzetten, RWD smiling smiley
[europe.autonews.com]

Ik begrijp niet wat je met die link wil aanduiden, en al helemaal niet wat ie met de hier besproken Q50 te maken heeft confused smiley

En over "die BMW-bril"...., ik durf te stellen dat jij een grotere Audi-bril op je neus hebt staan dan ik een BMW-bril winking smiley
Als je kijkt in mijn profiel dan zie je dat mijn voorkeur breder ligt...., hoe zit dat bij jou met je volledig ledige profiel??

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2013 11:37 door Rearwheel Driver.
Anonieme bezoeker
04-02-2013 11:37
Prima, ontopic maar weer? smiling smiley
Heb je nog niet uitgelegd wat je met die link bedoelt... confused smiley
Anonieme bezoeker
04-02-2013 11:39
Heb je de link gelezen?
Tuurlijk, gaat over een nieuw toekomstig model, Q50 wordt er niet in genoemd.
Anonieme bezoeker
04-02-2013 11:57
Misschien is dit linkje wat duidelijker voor je.
[blogs.wsj.com]

Geeft voor mij aan dat Infiniti stevig naar Audi kijkt.
Ik zie in ieder geval -los van het hele nysschen verhaal- meer Audi dan BMW in de Q50.
JP2010
[blogs.wsj.com]

Wat een onzin. De man zal gewoon een goed bestuurder gebleken zijn en is daarom aangetrokken door Infiniti.
Bernd Pischetsrieder is destijds toch ook van BMW naar VW gegaan, en niet omdat VW "zo stevig naar BMW keek"??
We hebben het hier over bestuurders, niet over designers.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2013 12:13 door Rearwheel Driver.
Anonieme bezoeker
04-02-2013 12:14
JP2010
[blogs.wsj.com]

Ik zie in ieder geval -los van het hele nysschen verhaal- meer Audi dan BMW in de Q50.

* Dat Infiniti een Audi-ist aantrekt heeft met het design van de huidige I.'s niets te maken
* De Q50 vind ik aantrekkelijker en moderner dan de al redelijk fraaie 3 serie
* Ben het overigens eens met dit bovenstaande commentaar (v/e Audifan)

Ik vind de Q50 op deze foto wel mooier. Vooral de knik in de neus en de te laag hangende koplampen storen me aan de huidige 3.
Ook de raamstijlen op de 3 vind ik te 'jaren 90' ogen. Raamstijlen lijken zowieso een zwak punt (designtechnisch) bij BMW.

* De komst van de Audi man bij Infiniti zal te maken hebben met het feit dat Infiniti in Europa een 'brand' wil bouwen.
Als er één heeft bewezen dat je BMW en MB kan 'pakken' dan is het Audi wel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2013 12:15 door rickm.
04-02-2013 15:48
Rearwheel Driver
En over "die BMW-bril"...., ik durf te stellen dat jij een grotere Audi-bril op je neus hebt staan dan ik een BMW-bril winking smiley

Ik denk - vanaf de zijlijn - van niet smiling smiley

De Q50 deed mij ook aan de laatste 3-serie denken en ook ik vind de Infiniti beter in balans. De BMW vind ik op de weg sowieso maar een lullig sedannetje om te zien. Niet echt geslaagd.
04-02-2013 16:04
D-C
(...) lullig sedannetje (...)

grinning smiley
@ Daewoo-C: Tja, jouw mening hier is ook nog nooit de mijne geweest. Ik zal dan ook maar niet inhoudelijk ingaan op je reactie want wij zullen het vast niet eens worden winking smiley
Anonieme bezoeker
04-02-2013 16:35
Rearwheel Driver
JP2010
[blogs.wsj.com]

Wat een onzin. De man zal gewoon een goed bestuurder gebleken zijn en is daarom aangetrokken door Infiniti.
Bernd Pischetsrieder is destijds toch ook van BMW naar VW gegaan, en niet omdat VW "zo stevig naar BMW keek"??
We hebben het hier over bestuurders, niet over designers.

Klopt, want dat is mijn punt ook niet. smiling smiley
Maar t maakt verder ook niet uit. Ik zie er meer Audi in, jij meer BMW. Prima allemaal.
JP2010

Klopt, want dat is mijn punt ook niet. smiling smiley
Maar t maakt verder ook niet uit. Ik zie er meer Audi in, jij meer BMW. Prima allemaal.

Benieuwd wat je punt dan wel is... confused smiley Alhoewel, mij maakt het ook niet uit smiling smiley

Maar...., in deze Q50 zie ik nou werkelijk niets van een Audi, of het zouden de lelijke onafgedekte bekerhouders (als in de A4) moeten zijn.
Verder lijkt het interieur er niet op, en de frivole exterieurlijnen vinden we ook in geen enkel Audi model terug, integendeel.
Anonieme bezoeker
04-02-2013 17:11
Yellow Cab
D-C

grinning smiley

Oh, is dat nou de betekenis van de Lexus LS ?!
rickm
Yellow Cab
D-C

grinning smiley

Oh, is dat nou de betekenis van de Lexus LS ?!

grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.