Jaguar F-Type | Nieuw: facelift 2020

Gepost door Wouter82 


Quote

Jaguar F-Type ligt al op straat

Een van de meest gefotografeerde gecamoufleerde auto's van het afgelopen jaar is ongetwijfeld de Jaguar F-Type. In het zich van de finish is het de fabrikant niet gelukt het officiële beeldmateriaal binnenboord te houden. Dit is de eerste foto van een Jaguar F-Type zonder plakband!

Jaguar had een serieuze teasercampagne om de F-Type heen gebouwd en we kwamen de auto de laatste tijd ook nog vaak in het wild tegen. Maar altijd zaten er weer die verdraaide zwart-witte stickervellen op. Het was de bedoeling dat Jagaur de roadster volgende week op de beurs van Parijs officieel zou onthullen maar vandaag belandde er via de Facebook-pagina van spionagefotograaf Chris Doane ineens een foto op internet van een drietal keurig opgestelde, ongecamoufleerde F-Types.

Het uiterlijk mag dan geen donderslag bij heldere hemel meer zijn, het is toch leuk om de auto nu eindelijk eens goed te kunnen bekijken. Nu zien we bijvoorbeeld de grote luchtopeningen in de voorbumper die kenmerkend waren voor de C-X16 concept car (foto 7) maar die tot nu toe altijd waren afgeplakt op de testauto's.

Onder de kap biedt Jaguar keuze uit een drieliter V6 met compressor in de smaken 340 en 380 pk. De overtreffende trap wordt gevormd door de 5.0 V8 compressor van 500 pk. Of de F-Type roadster behalve een automaat ook de optie krijgt op een handbak of dat die blijft voorbehouden aan de coupé - die later komt - is nog niet duidelijk.
[www.autoweek.nl]



7 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-12-2019 09:37 door Wouter82.
Re: Jaguar F-Type
19-09-2012 23:18
Prachtig! Mooi dat de C-X16 amper is veranderd want man, wat is dat toch een mooie auto irl...
Re: Jaguar F-Type
25-09-2012 09:33
















Quote

Gelekt: veel meer beeld Jaguar F-Type!

De Jaguar F-Type is zonder meer één van de grootste primeurs van de Autosalon van Parijs, maar het geheimzinnige is er wel af nu er zojuist zelfs een hele set foto's op het internet belandde. Deze set foto's toont belangwekkende informatie, want kijk maar eens goed naar de achterzijdes van de zilveren en de rode F-Type. We zien dat de zilveren F-Type twee centraal geplaatste uitlaten heeft, waar de rode auto vier uitlaatpijpen heeft, twee aan beide kanten. Dat duidt erop dat vanaf het begin al meerdere motoriseringen beschikbaar zijn. We zetten in op een 3,0-liter V6 Supercharged met waarschijnlijk 340 pk en een 5,0-liter V8 voor de topversie. Het lijkt onwaarschijnlijk dat Jaguar meteen voor de volle 510 pk uit de XFR gaat, maar je weet het natuurlijk nooit wat de Engelsen doen in hun queeste om Porsche de loef af te steken. Want inderdaad, de pijlen zijn op Zuffenhausen gericht. Jaguar beloofde al bij de onthulling '911-prestaties voor een prijs die iets boven die van de Boxster S ligt' en daar horen uiteraard sterke motoren bij. De F-Type staat op de Autosalon van Parijs alleen nog als cabrio. Er komt ook een coupéversie, maar die wordt pas volgend jaar onthuld. De cabriolet komt in 2013 ook daadwerkelijk op de markt. De F-Type beleeft z'n debuut aan de vooravond van de Autosalon van Parijs. Houd deze site dus in de gaten voor alle officiële informatie plus achtergronden.
[www.autoweek.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-09-2012 09:34 door Wouter82.
Anonieme bezoeker
Re: Jaguar F-Type
25-09-2012 10:05
Prachtig! Niets op af te dingen, al ontbreekt de 'wow-factor' nu nog voor mij. Dat kan veranderen als ik 'm volgende week live in Parijs zie.
Re: Jaguar F-Type
25-09-2012 11:44
Heel mooi. Klopt aan alle kanten.
Vooral op deze foto vind ik 'm helemaal perfect overkomen:


Hoezo hypotheek aflossen.....? Sparen voor deze bak!grinning smiley
Anonieme bezoeker
Re: Jaguar F-Type
25-09-2012 12:47
Leuk speelgoed, hopelijk onder de 70.000 verkrijgbaar.
Echt een schitterend ding, Jaguar is heel goed bezig !!!
Re: Jaguar F-Type
26-09-2012 23:29






























Quote

Nu helemaal officieel: Jaguar F-Type!

Eerder deze week lieten we al een serie gelekte foto’s zien, nu is hij officieel: de Jaguar F-Type. “Jaguar heeft veel meer in zijn mars dan we nu laten zien. De F-Type is de start van een nieuw tijdperk”, aldus Jaguar-topman Adrian Hallmark. Denk aan de XKR-S, maar doe er dan nog een stapje dynamiek bij; dat is het gevoel dat de F-Type je volgens Jaguar moet geven. Een échte (tweezits) sportauto dus, waarmee Jaguar terugkeert naar zijn wortels. “Wij maakten al sportwagens toen Ferrari en Lamborghini nog geen automerken waren, maar families”, zegt Hallmark met een knipoog.

Om dat gevoel te realiseren, werd de onderhuidse aluminium structuur – de vierde generatie alweer – flink onder handen genomen. Daardoor is de torsiestijfheid tien procent groter dan die van de XKR-S, en is de voorkant liefst dertig procent stijver. Met z’n 4,47/1,92/1,30 meter (l/b/h) is de cabrio bovendien korter, lager en breder dan z’n brute GT-broer, en is-ie met een vanafgewicht van 1.597 kilogram bovendien flink wat lichter. De XKR-S kennende - geen katje om zonder handschoenen aan te pakken - belooft dit al met al nogal wat voor de rijbeleving! De basisvariant krijgt een nieuwe 3.0 V6 Supercharged in de neus, goed voor 340 pk, een acceleratie van 0 tot 100 km/h in 5,3 seconden en een topsnelheid van 260 km/h. De F-Type S doet er met 380 pk (0-100 in 4,9 s, 275 km/h) een fijn schepje bovenop. De (voorlopige) topper wordt de F-Type V8 S. Die herken je niet alleen aan de twee dubbele uitlaateinden aan weerzijden van de relatief slanke achterkant (de zescilinders hebben, à la E-Type, een centraal geplaatste dubbele uitlaat), maar ook de sideskirts aan de onderkant van de dorpels. Maar het belangrijkste onderscheid is natuurlijk de fantastisch brullende - zo hoorden we tijdens een korte demo - vijfliter achtcilinder S/C onder de kap. De 495 pk’s sleuren de snelste F in 4,3 seconden naar de honderd, de top is begrensd op 300 km/h.

Niet langer hip en rond
Alle motoren worden gekoppeld aan een achttraps ‘Quickshift’ automatische transmissie, waarvan de schakeltijd met vijftig procent werd gereduceerd. Opvallend is dat de hippe, ronde schakelselector die in de XF werd geïntroduceerd, weer is vervangen door een conventionele pook. Uiteraard zitten er flippers achter het stuur voor als je zelf controle wilt. Beide S-uitvoeringen beschikken over een sperdifferentieel – mechanisch voor de V6 en elektronisch voor de V8. Een hardtop is nooit een serieuze optie geweest voor de met stoffen cabriodak uitgeruste F-Type – die zou te zwaar zijn en teveel ruimte innemen. Een coupé zit natuurlijk wel in de planning. “Maar dat duurt zeker nog een jaar”, verklapt designer Ian Callum. “We moeten de modelvarianten zorgvuldig plannen, uitsmeren over een aantal jaar. Zoals Porsche dat met de 911 doet.” Over de 911 gesproken; dat is nadrukkelijk de auto waarop Jaguar zich richt met de F-Type. Maar dan met prijzen vanaf ongeveer 90.000 euro – dat is de indicatie die de Jaguar-importeur ons kan geven. In mei 2013 verwachten we de F-Type bij de Nederlandse dealers.
[www.autoweek.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-09-2012 23:31 door Wouter82.
Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:











Meer foto's: [www.autokopen.nl]













Meer foto's: [www.auto.cz]
Echt een hele gave auto thumbs up
Quote
Wouter82
Echt een hele gave auto thumbs up

Zeker, ik ben nu wel heel benieuwd naar de coupé. Dat wordt vast en zeker een bloedmooie auto.
Het interieur oogt simpel, maar past wel bij de sportauto met zijn simplistische uitstraling. Wel even wat anders dan wortelnotenhout...
Op de site van www.worldcarfans.com staat vermeld dat Jaguar waarschijnlijk een handbak gaat leveren in de F-Type.

Jaguar to bring back manual transmissions - report

Manual transmissions are becoming increasingly rare, but Jaguar has reportedly decided to bring them back to their lineup.

Jaguar's global brand director, Adrian Hallmark, told Autocar he recognizes the benefits of manual transmissions and sports cars need them for "credibility." This likely implies a six-speed manual will eventually find its way to the F-Type. Hallmark did not say when the gearbox could be introduced, but the magazine says it's at least a year off.

Despite his newfound love of the stick shift, Hallmark said he couldn't imagine a manual in the XJ. This isn't surprising because most of its key competitors don't offer one anyways. However, he hinted that "the XF is the biggest format we could move to for a manual.”

In related news, Hallmark confirmed Jaguar and Land Rover will adopt ZF's new nine-speed automatic transmission in the coming years.

Source: Autocar
Mooie foto's, maar dat randje bij het achterlicht vind ik wel slordig hoor ! Dat had toch beter uitgelijnd kunnen worden ?

Hij's fijn thumbs up
Rond mei komt de auto in Nederland beschikbaar, althans bij de importeur. Of klantenauto's dan ook al geleverd worden?
Zit hier nog te wachten op akkoord m.b.t. een aangevraagde data voor een rijtest. Zomerzonnetje erbij en genieten maar thumbs up
Mooi die ventilatieroosters. Die gebruik je in de praktijk tochmaar weinig.
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Jaguar F-Type
05-02-2013 20:00
weinig? bijna altijd!

droomauto! thumbs up


Quote

Jaguar doorbreekt stilte rondom F-Type Coupe

De concept-car voor de Jaguar F-Type (de C-X16) was een coupé, maar opvallend genoeg debuteerde de productieauto als roadster. Binnenkort mag de gesloten versie alsnog z'n debuut maken en wij hebben de eerste officiële afbeeldingen voor je.

De Jaguar F-Type Coupé krijgt de beschikking over dezelfde techniek als de Roadster. Dat betekent dat een 3,0-liter V6 Supercharged de instapmotor is. Het blok is beschikaar met twee vermogens: 340 en 380 pk.

De topversie wordt de V8 S, die een 5,0-liter V8 met een vermogen van 495 pk onder de kap krijgt. Deze motoreninformatie heeft Jaguar zojuist bevestigd.

De F-Type Coupé krijgt -andermaal net als de Roadster- een aluminium constructie en heeft twee Porsches als belangrijkste concurrenten: de Cayman en de 911 Carrera.

Jaguar onthult de F-Type Coupé op 19 november aan de vooravond van de LA Auto Show. De auto is vervolgens te zien tijdens de persdagen van de LA Auto Show én de Tokyo Motor Show. De verkoop start in de lente van 2014.
[www.autoweek.nl]
Re: Jaguar F-Type
06-11-2013 09:37
Quote
Rembrandt
Heel mooi. Klopt aan alle kanten.
Vooral op deze foto vind ik 'm helemaal perfect overkomen:


Hoezo hypotheek aflossen.....? Sparen voor deze bak!grinning smiley

Je kunt toch zeker wel een hypotheek afsluiten op deze kat winking smiley grinning smileygrinning smiley
Anonieme bezoeker
Re: Jaguar F-Type
19-11-2013 19:48
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Jaguar F-Type | 6-11 Coupé
19-11-2013 19:52
stuk stoerder dan de roadster, wat toch wel een beetje een vrouwenauto is, zeker in real life
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Jaguar F-Type | 6-11 Coupé
20-11-2013 07:12
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Jaguar F-Type | 6-11 Coupé
20-11-2013 08:13
alle wallpapers coupe: [www.netcarshow.com]
alle wallpapers r coupe: [www.netcarshow.com]













Wat een geweldig apparaat!

Ben benieuwd naar het gewicht, hopelijk wat lager dan de cabrio.

Zou mooi zijn deze coupe ooit te bezitten! thumbs up
Wat een kunstwerk heeft Jaguar met deze Coupé neergezet! Met kippenvel naar dit introductie filmpje gekeken:
Live @ Tokyo Motor Show:













Fotogalerij: [autoc-one.jp]


We wisten al dat -ie zou komen, maar vandaag hebben we meer informatie over de nieuwe vierwielaangedreven versies van de Jaguar F-Type.

Eerder deze maand konden we melden dat Jaguar een vierwielaangedreven versie van z'n F-Type zou presenteren. Vandaag hebben we meer informatie over de F-Types met extra houvast.

Met ingang van 2015 zijn zowel de Coupé als Convertible in S-trim - met 380 pk sterke supercharged V6 - met vierwielaandrijving te bestellen. Ook de 550 pk sterke F-Type R, die alleen als Coupé te krijgen is, is dan te krijgen met vierwielaandrijving. Onder normale omstandigheden gaat alle kracht naar de achterwielen. Als het achterste rubber grip verliest, dan springt de vierwielaandrijving te hulp.

De F-Type R AWD sprint in 4,1 tellen naar de 100 km/h, en is daarmee 0,1 tel rapper dan de achterwielaangedreven versie. Vanbuiten zijn de AWD-modellen te herkennen aan een grotere 'power-bulge' op de motorkap, speciale motorkaplouvres en ander 19-inch lichtmetaal.

Maar er is meer nieuws. De achterwielaangedreven versies van de F-Type S Coupé en Convertible zijn vanaf 2015 ook met een handgeschakelde zesbak te krijgen. Bovendien zijn alle F-Types vanaf volgend jaar standaard uitgerust met Electric Power Assisted Steering (EPAS): nieuwe elektronische stuurbekrachtiging die de CO2-uitstoot met zo'n 4 g/km terugdringt. Ook het Torque Vectoring by Braking-systeem - dat voorheen was voorbehouden aan de Coupé R - is nu voor alle F-Types te bestellen.

Om met groter nieuws te eindigen: in het voorjaar van volgend jaar zal Jaguar ook een R-versie van de F-Type Convertible brengen die over dezelfde 550 pk sterke supercharged V8 beschikt als z'n dichte broertje.
SVR



Quote

Gelekt: Jaguar F-Type SVR

F-Type draait door! Sippe gezichten bij Jaguar. Graag had het merk de F-Type SVR nog even onder de pet gehouden, maar we kunnen je de auto nu al in zijn volledigheid laten zien. De Duitse importeur wist een digitale brochure niet binnenshuis te houden. Slecht nieuws voor het management, fijn nieuws voor jullie. We kunnen jullie het absolute topmodel van het F-Type-gamma namelijk nu al laten zien!

Momenteel domineert de R bovenaan de F-Type prijslijst, maar daar komt verandering in. Waar de R 550 pk en 680 Nm uit zijn 5.0-liter supercharged V8 perst, levert de nieuwe SVR-versie 575 pk en liefst 700 Nm. Goed nieuws voor de liefhebbers van wapperende haren en gebruinde schouders: ook de Convertible komt als SVR beschikbaar.

De SVR snoept net geen halve seconde van de 0-100-sprint af ten opzichte van de R-versie. Waar de vierwielaangedreven R - hij is er als Coupé ook met achterwielaandrijving - in 4,1 seconden een snelheid van 100 km/h behaalt, heeft de SVR slechts 3,7 seconden voor die sprint nodig. De topsnelheid van de Coupé ligt op 322 km/h, de Cabriolet gooit iets eerder de handdoek in de ring. Schakelen gaat middels een achttrapsautomaat.

Uiteraard is de SVR van speciale demping voorzien en is hij ook optisch te herkennen. Zo staat hij op speciaal 20-inch lichtmetaal en is hij voorzien van een uit koolstofvezel achterspoiler bovenaan de bilpartij. Boven de 113 km/h komt hij omhoog. Als de snelheid weer onder de 80 km/h komt, klapt hij weer in. Bij de Cabriolet liggen deze waarden op 97 km/h en 64 km/h. Medio dit jaar verschijnt de SVR bij de Nederlandse dealers.
[www.autoweek.nl]
F-Type SVR @ Genève:

















Jaguar stand: [www.omniauto.it]
Nieuwe, fors minder prijzige instapper en een al maanden terug gepresenteerde facelift voor de F-Type:

Quote

Jaguar F-Type bereikbaarder dan ooit door nieuwe viercilindermotor
Autonieuws • 12 april 2017 • Tekst: Bob Kroese

Jaguar gaat voor het eerst een viercilindermotor leveren in de F-Type. Als gevolg daarvan daalt de vanafprijs met ruim 27.000 euro.

Een Jaguar F-Type met viercilindermotor, wil je dat wel? Ja! Zeker als die 2,0 liter motor een vermogen heeft van 300 pk en daarmee de meest krachtige viercilinder ooit is van Jaguar. Snel is de F-Type met de nieuwe motor zeker, het 0-100 sprintje duurt met 5,7 seconden net zo lang als met de 3.0 V6 met 340 pk. Daarboven legt de nieuwe motor het af, zo ligt de topsnelheid (249 km/u) lager.

Met de nieuwe instapmotor is de F-Type ook 52 kilogram lichter. Er ligt minder gewicht op de vooras, waardoor de auto iets andere rij-eigenschappen heeft dan de andere F-Type uitvoeringen. Het merk heeft bovendien het onderstel aangepast.

Het brandstofverbruik van de viercilinder ligt 16 procent lager dan dat van de V6. Ook de CO2-uitstoot is met 163 g/km fors lager en dat heeft zijn weerslag op de prijs, die in Nederland mede bepaald wordt door de uitstoot. De Coupé 2.0 kost 71.620 euro, ruim 27.000 euro minder dan de meest bereikbare V6-uitvoering. Voor de Convertible met viercilindermotor vraagt Jaguar 78.720 euro. Bestellen kan per direct.















Bron: [www.autokopen.nl]

Die kan nu vast vaker worden gespot in Nederland.
"Daarboven legt de nieuwe motor het af, zo ligt de topsnelheid (249 km/u) lager."

Zo, da's wel een heel groot verschil. grinning smiley
I aint even mad! Ik vind het idee wel wat hebben. Kleiner dan 2 liter hoeft niet van mij overigens.
Hele fraaie auto, zo niet de mooiste. Ze hebben met deze motor heel goed naar Porsche gekeken.
Zonde, laat mijns inziens weer eens zien dat je niet ongestraft een nieuw familiegezicht op een bestaand model kunt plakken.
Bah, zo'n agressief front heeft die auto helemaal niet nodig.thumbs down
Helemaal niet lelijk maar geen verbetering t.o.v. het huidige model.
Anonieme bezoeker
Re: Jaguar F-Type | Nieuw: facelift en 2.0
30-11-2019 12:06
Nietszeggend model geen enkele uitstraling
Quote
iDS
Helemaal niet lelijk maar geen verbetering t.o.v. het huidige model.

Inderdaad, ik vind de huidige zelfs moderner ogen (van voren dan).
Ik vind het wel wat hebben. Een merk die zich noemt naar een wild dier mag best wat agressie uitstralen. Alleen is het nu jammer dat er aan de voorkant ook een kentekenplaat op moet. Dat is voor mij in dit nieuwe ontwerp de storende factor.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.