Ford Transit/Tourneo Courier (facelift 2018)

Gepost door D-C 
Nóg een Transit? Inderdaad, Ford heeft in Amsterdam maar liefst vier nieuwe Transits gepresenteerd! Naast de bekende Transit en Tourneo Custom zijn dat de reguliere Transit, de nieuwe Transit en Tourneo Connect en ook de Transit en Tourneo Courier. De Tourneo Courier is gebaseerd op de B-MAX.











Bron: [www.flickr.com] & [rumors.automobilemag.com]



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2017 11:15 door D-C.
Wat is het verschil tussen de Connect en de Courier?
Transit Courier (shop of echte foto?):



Bron: [www.honestjohn.co.uk]
Wat is het verschil tussen de "bekende Transit" en de "reguliere Transit"? Ik kan het niet helemaal volgen zoals het verhaal er nu staat.
Naast de bekende Transit en Tourneo Custom zijn dat de reguliere Transit, de nieuwe Transit en Tourneo Connect en ook de Transit en Tourneo Courier

Even herschikken, is het zo?
1a. Transit Courier
1b. Tourneo Courier
2a. Transit Connect
2b. Tourneo Connect
3a. Transit Custom L1H1
3b. Tourneo Custom L1H1
4. Transit >L2H2

Maar inderdaad, wat is dan het verschil tussen de Transit en de Transit Custom... Dank, Joël smiling smiley



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2012 21:46 door Wouter82.
Wat ik begrijp heb je deze Courier als klein busje, de Connect als iets groter busje, de Custom is een kleine 'normale' Transit en de Transit de grote.

Ohja; de personenversie heet Tourneo en de grijs kenteken versie Transit.

EDIT: Wouter, de Custom vervangt de 'kleine' Transit. Dus de versie zonder verhoogd dak en met kleine wielbasis. De grote blijft de Transit.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-09-2012 20:50 door Joël D..
Anonieme bezoeker
Re: Ford Transit/Tourneo Courier
10-09-2012 21:27
Hm, om het maar simpel te houden.
Misschien is het zo duidelijk:
Fiorino/Qubo vs. Transit/Tourneo Courier
Doblò vs. Transit/Tourneo Connect
Scudo vs. Transit/Tourneo Custom
Ducato vs. Transit

Al heb ik het gevoel dat de Fords steeds een half maatje groter zijn dan de vergelijkbare Fiats.
Ford presenteert de Tourneo Courier officieel op het Autosalon van Genève.



Bron: [www.salon-auto.ch]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-03-2013 20:47 door D-C.
Quote

Kangoo-rivaal: Ford Tourneo Courier
5 maart 2013 | 15:18 | Tekst: Lars Krijgsman

De Ford Tourneo Connect, Grand Connect en Custom kenden we al. De Tourneo Courier hadden we echter nog niet gezien. Deze maakt zijn debuut in Genève.

De Tourneo Courier wordt door Ford gepresenteerd als een echte 'people-mover'. Het nieuwste lid van de Tourneo-familie moet voor de tweede helft van volgend jaar op de markt verschijnen. De vijfzits Courier is het kleinste exemplaar uit de Tourneo-groep.

Het kersverse model is gebaseerd op het platform waar ook de Fiesta en de B-Max op staan. Met een lengte van 4,16 moeten vijf personen inclusief bagage makkelijk meegezeuld kunnen worden. Ford belooft een handelbaarheid en wendbaarheid van een compacte auto. Twee schuifdeuren moeten de instap vergemakkelijken en de 60/40-deelbare stoelen zorgen voor veel flexibiliteit in het interieur.

Verder is de Courier bezaaid met opbergvakjes. Een dockingstation midden op het dashboard maakt het opladen van mobiele telefoons en navigatiesystemen net even wat makkelijker. Ford SYNC, Emergency Assistance en AppLink zijn leverbaar, evenals een achteruitrijcamera, het Easy Fuel-systeem en een reeks veiligheidsvoorzieningen als zij-airbags voor de borstkas, gordijnairbags en knie-airbags.

Onder de kap vinden we een 1,5-liter TDCi dieselmotor met 75 pk en een oliestokende 1.6 met 95 pk. Liever benzine? Ook dat kan, dan rijdt je de 1.0-liter EcoBoost met 100 pk. In het voorjaar van 2014 moet hij op de markt verschijnen. In de nieuwe Ford Otosan-fabriek in het Turkse Kocaeli komt de Tourneo Courier van de band te rollen.

Bron: [www.autoweek.nl]

Heel nette auto. Weinig opzienbarend, maar een stuk strakker dan de meeste druk vormgegeven Fords. Waarschijnlijk is er geen andere van een bedrijfswagen afgeleide ludospace die zo dicht bij een personenwagen komt. Dankzij de moderne motoren (1.0 EcoBoost, 1.6 TDCi - 1.5 diesel zal wel weer aan Nederland voorbijgaan of alleen in de Transit Courier worden geleverd) zal er weinig CO2-heffing op zitten, wat 'm prijstechnisch al gauw aantrekkelijker maakt dan concurrenten.
Zo, de lelijkste auto van het jaar is ook weer een feit.
Waarom moet het nog een jaar duren voordat de auto leverbaar wordt... eye rolling smiley
Dat is de hedendaagse bedrijfsvoering van Ford. Model lanceren en dan jaren later daadwerkelijk verkopen. Kijk maar eens naar de Focus, Fiesta, Kuga en Mondeo.
Re: Ford Tourneo Courier
08-03-2013 11:17
Live @ Autosalon van Genève:













Meer foto's:
[auto-presse.de]
[www.carview.co.jp]
Quote
Rob076
Dat is de hedendaagse bedrijfsvoering van Ford. Model lanceren en dan jaren later daadwerkelijk verkopen. Kijk maar eens naar de Focus, Fiesta, Kuga en Mondeo.

Voor Europa heb je gelijk, maar alle genoemde modellen worden elders ter wereld allang te koop aangeboden. Kwestie van prioriteiten stellen...
Ik vind 'm best geslaagd!! thumbs up
Ik mag die nieuwe styling van ford wel!
Niet onaardig, maar de achterbank is echt een gemiste kans. Dat moeten echt drie gelijkwaardige zitplaatsen zijn. Met deze bank heeft dit dich geen meerwaarde tov een gewone station. Het hele idee van een MPV of personenbus is juist dat je in de iets grotere breedte met 3 naast elkaar kunt zitten. Hier zie ik geen 3 kinderstoelen in passen, dan is een Focus station een veel mooiere optie. Zelfde blunder heeft Seat met de Altea gemaakt. Leuk, zo'n bank, maar daarmee slechts een vierzitter...
Quote

Ford bestel-familie compleet met Transit Courier
9 april 2013 | 10:58 | Tekst: Lars Krijgsman

Ford is al even druk in de weer met het vernieuwen van z'n bestel- en personenbusjes. De Transit Courier is de laatste toevoeging, en daarmee is de cirkel rond.

Wij raken zo nu en dan een beetje de draad kwijt als we alle bestelwagens en bijbehorende personenauto's van Ford langs horen komen. Momenteel heeft Ford drie ruimtewonders in het gamma naast de Max-modellen. De Transit Custom is de grootste, en kan met zijn 'dichte ramen' daadwerkelijk bestelbus gedoopt worden. De uitvoering daarvan die gericht is op personenvervoer gaat als Tourneo Custom door het leven. Een slagje kleiner staat de Connect, die als besteluitvoering Transit Connect en als personenwagen Tourneo Connect wordt genoemd. Onderaan de ladder staat de Courier, die als personenuitvoering Tourneo Courier is gedoopt en als besteller Transit Courier heet.

Die laatste uitvoering is nu dus aan de familie toegevoegd. Ford zet hoog in op z'n kleinste bestelwagen, het merk verwacht namelijk dat de verkoopcijfers van z'n pakezels behoorlijk tegen 2016 met 50% zullen stijgen tot 400.000 stuks per jaar.

De Transit Courier beleeft samen met een variant met een verhoogd vandaag op de bestelwagenshow in Birmingham z'n debut. De besteller staat op het mondiale B-platform van Ford en meet 4,16 meter in de lengte. Met een laadruim van 2,3 kubieke meter en een maximaal laadvermogen van 660 kilo valt er in ieder geval genoeg mee te slepen in de nieuwste aanwinst van Ford. De lengte van de laadvloer beslaat 1,62 meter en is makkelijk te bereiken via een schuifdeur. Een (inklapbare) scheidingswand markeert uiteraard de grens tussen cabine en laadruim, die naar wens met of zonder venster is te bestellen. Optioneel is led-verlichting voor het bagagedeel leverbaar. Standaard is de auto uitgerust met Ford Sync en Active City Stop, een uitvoering met een verhoogd dak zal eveneens op de markt verschijnen. Een dockingstation midden op het dashboard biedt de mogelijkheid om mobiele apparaten op te laden.

Wat motorisering betreft valt er te kiezen uit een 75 pk sterke 1,5-liter Duratorq TDCi-dieselmotor en een 1.6-liter sterk dieselexemplaar met 95 pk. Wie liever benzine tankt kan kiezen voor de 1.0-liter EcoBoost met 100 pk. Vandaag wordt de auto op de bedrijfswagenshow in Birmingham volledig uit de doeken gedaan en in het voorjaar van 2014 zal hij bij ons op de markt verschijnen. Prijzen worden tegen die tijd bekend gemaakt.

Bron: [www.autoweek.nl]

















Live @ The Commercial Vehicle Show Birmingham



Fotogalerij: [www.omnifurgone.it]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-04-2013 18:18 door D-C.
Productieversie van de Tourneo Courier:















Meer foto's: [www.flickr.com]
Kijk, die Transit vind ik nog best geinig. Maar die Tourneo... thumbs down
Quote

Prijzen Ford Transit Courier bekend
Autonieuws • 5 februari 2014 • Tekst: Bob Kroese

Ford heeft de prijzen van zijn nieuwe kleine bestelauto bekend gemaakt. De Transit Courier kost minimaal 9.990 euro, exclusief btw en BPM.

Ford opent de orderboeken voor de Transit Courier, de vierde en kleinste bestelauto in de nieuwe Transit-serie van het merk. De 4,16 meter lange Courier is verkrijgbaar vanaf 9.990 euro exclusief btw en BPM en wordt vanaf half juli geleverd in Nederland.

Ford biedt de Transit Courier in ons land aan met 100 pk sterke 1.0 Ecoboost benzinemotor en met een 1.5 TDCi-diesel, die 75 of 90 pk heeft. Optioneel levert Ford een start/stop-systeem, dat 175 euro kost en 0,2 l/100 km brandstof bespaart.

De Transit Courier is er in twee uitvoeringen: Ambiente en Trend. Als je waarde hecht aan zaken als airconditioning, elektrisch bedienbare ramen, een audiosysteem en een tweede schuifdeur dan moet je voor de Trend gaan. De Ambiente is wel voorzien van de belangrijkste actieve en passieve veiligheidsvoorzieningen en centrale portiervergrendeling met afstandsbediening. De Trend ziet er bovendien leuker uit, met een mooiere aankleding van het interieur, in kleur meegespoten bumpers en volwaardige wieldoppen.

Ter introductie biedt Ford enkele goedkope ‘Packs’ aan met honderden euro’s korting. Ook is de meerprijs van een dieseluitvoering 700 euro lager als je de auto voor 31 juni bestelt.

Prijzen Ford Transit Courier (excl. btw en BPM)
Benzine
1.0 Ecoboost 100 pk Ambiente 9.990 euro
1.0 Ecoboost 100 pk Trend 11.190 euro
Diesel
1.5 TDCi 75 pk Ambiente 11.690 euro
1.5 TDCi 75 pk Trend 12.890 euro
1.5 TDCi 90 pk Ambiente 12.090 euro
1.5 TDCi 90 pk Trend 13.290 euro

Bron: [www.autokopen.nl]
Quote

Ford Tourneo Courier vanaf 20.995 euro
Autonieuws • 14 februari 2014 • Tekst: Bob Kroese

Ford zet de Tourneo Courier in de prijslijst. De MPV-uitvoering van de Transit Courier is verkrijgbaar in één uitvoering, die 20.995 euro kost.

Ford maakt de prijs bekend van de Tourneo Courier. Dit is de personenauto-uitvoering van de Transit Courier, waarvan we je onlangs al de prijzen konden vertellen. De Tourneo Courier komt in een uitvoering naar Nederland en kost 20.995 euro.

De Courier is voorzien van een 1.0 Ecoboost benzinemotor met 100 pk. De 4,16 meter lange Courier biedt plaats aan vijf personen en is standaard uitgerust als luxe Titanium. Dat betekent dat automatische airconditioning, cruise control, een automatisch dimmende binnenspiegel, regen- en lichtsensoren, een audiosysteem met radio/MP3-speler en centrale portiervergrendeling met afstandsbediening standaard zijn. Ook heeft de Titanium 16 inch lichtmetalen wielen, privacy glass en zilverkleurige dakrails.

Er zijn maar een paar opties, waarvan het Advanced Technology Navigation Pack het belangrijkst is. Dit pakket kost 995 euro en omvat een navigatiesysteem met 5 inch kleurenscherm, een achteruitrijcamera, voorruit- en stoelverwarming en parkeersensoren.

De Tourneo Courier is per direct te bestellen, de levering start in september.

Bron: [www.autokopen.nl]

Duur! Neem dan een Tourneo Connect voor 1.000 euro meer. Of een C-MAX.
weer dat verouderde fiesta/focus interieur. thumbs down
Quote
D-C
Duur! Neem dan een Tourneo Connect voor 1.000 euro meer. Of een C-MAX.
Ik ben het even kwijt hoor. Welke modellen hebben we allemaal? Tourneo Courier? Tourneo Connect? En dan daarboven de Transit Connect? Ik snap er niks meer van.
edit: ik zie het hierboven al. De Courier is blijkbaar iets kleiner dan de Connect.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-02-2014 14:06 door Barri.












Rij-impressie: [auto-presse.de]

Vreemd dat 'ie er alleen als superluxe Titanium is. Gemiste kans.
Quote
D-C
Vreemd dat 'ie er alleen als superluxe Titanium is. Gemiste kans.

Het prijsverschil tussen de standaard versie en de Titanium is bij Ford nooit erg groot. Gezien het beperkte verkoopvolume van dit segment op geel kenteken is er gekozen voor 1 versie en 1 motorisatie om ervoor te zorgen dat je als dealer ook uit voorraad kan verkopen i.p.v. dat je altijd 'net de verkeerde' hebt staan.
Is er dan ook één kleur beschikbaar?winking smiley

Hopelijk krijg je niet al te veel exemplaren op de 'voorraad stoep'.

Dat blauw is wel lekker fris, moet ik zeggen.

Inderdaad geen verkeerde strategie om keuze beperkt te houden.. blijft een beperkte groep klanten. Vooral mensen die de laatste jaren bij andere merken terecht moesten, kunnen weer terug naar Ford.thumbs up
Door de lage CO2 uitstoot van de 1.0 EcoBoost is de Tourneo Courier in ieder geval prima geprijsd, ik ben benieuwd.

Binnenkort hebben we 3 'hogere' modellen in de showroom op basis van het Fiesta platform: B-Max, Tourneo Courier en Ecosport.

-B-Max: Mooie aankleding en veel individuele optiemogelijkheden
-Tourneo Courier: Maximale inhoud en gebruiksgemak
-Ecosport: Stoere uitstraling
Quote
smarter
Het prijsverschil tussen de standaard versie en de Titanium is bij Ford nooit erg groot. Gezien het beperkte verkoopvolume van dit segment op geel kenteken is er gekozen voor 1 versie en 1 motorisatie om ervoor te zorgen dat je als dealer ook uit voorraad kan verkopen i.p.v. dat je altijd 'net de verkeerde' hebt staan.

De Tourneo Connect is er echter wel als Trend die 2.000 euro goedkoper is dan de Titanium. Dat zou de vanafprijs van de Courier op 19.990 brengen. Dit soort auto's waren toch ooit bedoeld als no nonsense vervoer, veel ruimte voor weinig geld? De slurptaks heeft het segment hier helemaal onderuit gehaald, maar de schone Tourneo Courier Ecoboost had daar verandering in kunnen brengen. De strategie van de EcoSport snap ik ook totaal niet. De kleine, vier meter lange SUV is voor minder ontwikkelde landen bedoeld, maar de vanafprijs van 24,5 mille maakt 'm gewoon duurder dan de Nissan Qashqai, een voor Europa ontwikkelde crossover uit een segment hoger.
EcoSport zal toch met o.a. de Trax/Mokka moeten concurreren..?

Is de nieuwe QQ dan niet te goedkoop in basis trim?
Quote
Durashift
EcoSport zal toch met o.a. de Trax/Mokka moeten concurreren..?

Is de nieuwe QQ dan niet te goedkoop in basis trim?

De EcoSport concurreert qua formaat vooral met de Captur, 2008 en Juke, de Mokka is weer een stukje groter en de Trax is uitgespeeld in Europa. Ik vind een vanafprijs van 24,5 mille bizar veel voor een auto die niet groter is dan de minder dan half zo dure Fiat Punto!

De Qashqai is een goede aanbieding, ruim 200.000 Europeanen zullen er jaarlijks een aanschaffen. Te goedkoop lijkt me sterk, het is vooral dat de (Koreaanse) concurrentie duur is geworden door CO2-heffingen, waar de Qashqai een efficiënte 1.2 turbomotor heeft. Daardoor hebben de Kia Sportage en zeker de Hyundai ix35 fors aan populariteit ingeboet.

Over die Qubo: ik dacht dat die 1.4 benzinemotor niet meer leverbaar was, da's namelijk de oude 1.4 PSA-motor die niet meer wordt geproduceerd want te vuil. Vandaar dat de Nemo en Bipper ludospaces al zijn geschrapt. De Fiat is er nog wel met dieselmotor én de eigen 1.4 liter Natural Power (CNG) die net geen 18 mille kost.

Ik vermoed dat je veel beter af bent met deze Courier, maar ik verwacht gewoon niet dat er vele honderden per jaar van zullen worden verkocht (de Qubo doet nu amper een paar per maand).
Beetje verwarrend eerlijk gezegd, 2 topics met dezelfde naam/omschrijving.
Quote
speedtouch
Beetje verwarrend eerlijk gezegd, 2 topics met dezelfde naam/omschrijving.

Courier, Connect?
Nav het Connect topic even hier kijken. De wijzigingen aan het uiterlijk zijn hier beperkt. Overigens wordt de personenversie niet meer geleverd in NL.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.