Volkswagen Golf VII

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Re: Volkswagen Golf VII
09-02-2016 14:11
interminded
Bugatti
Vraagje aan de GTE rijders: Ik hoor bij het schakelen van 1 naar 2 een klein tikje. Je voelt niks alleen je hoort een klein tikje. Bij de overige gangwisselingen hoor ik dit niet. Het is alleen als de bak koud en in de e-modus. Komt dit jullie bekend voor?

Ik heb er sinds oktober inmiddels 18.000 km op zitten. Rij elke dag.
Ik hoor niets..

Bedankt voor de reactie. Ik probeer erachter te komen of het exemplarisch is, bij ons in de versnellingsbak namelijk al vervangen voor een andere probleem. Maar bij de nieuwe bak hoor ik dat tikje ook. Misschien toch maar een keer langs de garage weer.
Anonieme bezoeker
10-02-2016 09:17
Bugatti
interminded
Bugatti
Vraagje aan de GTE rijders: Ik hoor bij het schakelen van 1 naar 2 een klein tikje. Je voelt niks alleen je hoort een klein tikje. Bij de overige gangwisselingen hoor ik dit niet. Het is alleen als de bak koud en in de e-modus. Komt dit jullie bekend voor?

Ik hoor niets..

Bedankt voor de reactie. Ik probeer erachter te komen of het exemplarisch is, bij ons in de versnellingsbak namelijk al vervangen voor een andere probleem. Maar bij de nieuwe bak hoor ik dat tikje ook. Misschien toch maar een keer langs de garage weer.

Voor welk probleem is de bak vervangen, als ik vragen mag?
Anonieme bezoeker
10-02-2016 18:46
hasmit1
Bugatti
interminded
Bugatti

Ik hoor niets..

Ja dat was om iets wat hij vanaf begin af aan had. Het komt wel eens voor dat je de accu helemaal leeg rijd, de auto schakelde dan over op de brandstofmotor. En bij inparkeren (als je net een beetje de rem op laat komen en de auto iets laat rollen) of bij wegrijden op een heuvel, hoorde je een rammelend geluid. Alsof er iets mee resoneerde. Verschillende keren heeft de dealer ernaar gekeken, maar ze hebben niks kunnen vinden. Vervolgens is de auto naar PON gegaan. Daar hebben ze eerst het vliegwiel vervangen. Hielp ook niet, uiteindelijk hebben ze de versnellingsbak en een deel van het hybridesysteem vervangen. Dat bleek de oplossing, we zijn de auto een maand kwijt geweest... Maar moet zeggen dat zowel de dealer als PON het erg serieus namen en ons niet lieten vertrekken met het alom bekende "producteigenschap"....
Anonieme bezoeker
Volkswagen Golf VII discover pro
10-02-2016 20:11
Ik heb sinds kort een mooie deep black Golf 7 comfortline met excecutive pakket en bi-xenon uit januari 2014.
Nu heb ik er ook een mooie navigatie op zitten. De Discover Pro van 8 inch.
Deze draait nog op software uit 2013. Nu wil ik het systeem updaten, hier staan duidelijke instructies over op dit forum.
Het downloaden is geen probleem, echter het overzetten van de laatste software op mijn SD-kaartje lukt maar niet.
Ik heb mijn 32 GB class 10 SD-kaart geformatteerd met Fat 32. Tijdens het overzetten met 7-zipp naar het kaartje krijg ik een foutmelding dat het bestand te groot is om over te zetten. Deze melding krijg ik na 20 minuten als hij het Russia bestand wil overzetten.
Waarschijnlijk is dit een bestand dat te groot is om in één keer over te zetten.
Wat moet ik nu doen om de software op mijn SD-kaart te krijgen zodat ik mijn Discover Pro kan updaten?
confused smiley
Italianlazyeye
Ik heb sinds kort een mooie deep black Golf 7 comfortline met excecutive pakket en bi-xenon uit januari 2014.
Nu heb ik er ook een mooie navigatie op zitten. De Discover Pro van 8 inch.
Deze draait nog op software uit 2013. Nu wil ik het systeem updaten, hier staan duidelijke instructies over op dit forum.
Het downloaden is geen probleem, echter het overzetten van de laatste software op mijn SD-kaartje lukt maar niet.
Ik heb mijn 32 GB class 10 SD-kaart geformatteerd met Fat 32. Tijdens het overzetten met 7-zipp naar het kaartje krijg ik een foutmelding dat het bestand te groot is om over te zetten. Deze melding krijg ik na 20 minuten als hij het Russia bestand wil overzetten.
Waarschijnlijk is dit een bestand dat te groot is om in één keer over te zetten.
Wat moet ik nu doen om de software op mijn SD-kaart te krijgen zodat ik mijn Discover Pro kan updaten?
confused smiley

FAT32 bestandssystemen hebben een limiet van 4 gb voor een enkel bestand. Dat zal hoogstwaarschijnlijk de oorzaak zijn.
Formaat je kaart als NTFS, dan moet het lukken.
Anonieme bezoeker
Re: Volkswagen Golf VII discover pro
11-02-2016 13:36
Dank je wel. Ik zie op het Forum overal staan dat het FAT32 moet zijn. Hoop dat de discover pro NTFS accepteerd.
Ik ga het proberen
Anonieme bezoeker
12-02-2016 08:23
NTFS inderdaad. Hier een duidelijke handleiding:

[www.vandenbrug.nl]
Anonieme bezoeker
12-02-2016 20:36
Uiteindelijk heb ik de bestanden op mijn werk op de SD-kaart kunnen uitpakken. Alles staat nu goed op de SD-kaart.
Helaas geeft hij weer een foutmelding.
Hij update tot 6 % en gaat niet meer verder. Een paar keer de sd-kaart erin en eruit maar verder dan onderstaande melding kom ik niet:
"Download werd onderbroken. Het opslagmedium weer plaatsen, alstublieft.
Om een software fout te voorkomen wordt het systeem herstart. "

Hij blijft dus gewoon hangen en gaat niet verder hoe vaak ik het ook probeer. Heb ook geprobeerd om de navigatie terug te zetten naar fabrieksinstellingen, maar niks helpt. Het systeem reset gewoonweg niet. Ik heb nu helemaal geen navigatie meer....

Ik ga morgen maar langs de dealerangry smily
Vreemd. Je zou denken dat de installatie pas start nadat alle bestanden op de SD kaart door de unit gecontroleerd zijn.
Bugatti
hasmit1
Bugatti
interminded
Bugatti

Ik hoor niets..

Ja dat was om iets wat hij vanaf begin af aan had. Het komt wel eens voor dat je de accu helemaal leeg rijd, de auto schakelde dan over op de brandstofmotor. En bij inparkeren (als je net een beetje de rem op laat komen en de auto iets laat rollen) of bij wegrijden op een heuvel, hoorde je een rammelend geluid. Alsof er iets mee resoneerde. Verschillende keren heeft de dealer ernaar gekeken, maar ze hebben niks kunnen vinden. Vervolgens is de auto naar PON gegaan. Daar hebben ze eerst het vliegwiel vervangen. Hielp ook niet, uiteindelijk hebben ze de versnellingsbak en een deel van het hybridesysteem vervangen. Dat bleek de oplossing, we zijn de auto een maand kwijt geweest... Maar moet zeggen dat zowel de dealer als PON het erg serieus namen en ons niet lieten vertrekken met het alom bekende "producteigenschap"....

Dat heeft mijn auto ook, bij stationair rollen rammelt er iets. Volgens de dealer zijn het de remblokken die resoneren, of ik het moet geloven weet ik niet.
Stijnd
Bugatti
hasmit1
Bugatti
interminded
Bugatti

Ik hoor niets..

Dat heeft mijn auto ook, bij stationair rollen rammelt er iets. Volgens de dealer zijn het de remblokken die resoneren, of ik het moet geloven weet ik niet.

De remblokken die resoneren ?
Nou, al verdien ik er niet mijn geld mee, ik ben een aardige hobby monteur... en remblokken die resoneren ???? Da's echt enorme onzin !!
Wat een flauwekul.
Anonieme bezoeker
15-02-2016 15:01
Weet iemand een adresje waar je vagcom aanpassingen kan laten doen in Noord Holland?

Alvast bedankt
15-02-2016 15:23
Ik vind wel dat er heel veel rammeltjes en piepjes voorkomen in dit topic. Is het zo'n matige auto, of zijn jullie berijders heel kritisch?
Ik rij sinds een klein jaar een Fiat Punto Evo en daarvan kraakt de vering als het koud is. Wel wat irritant, maar ik merk het nu nauwelijks meer. Als je op elk piepje of kraakje gaat letten, dan gaat het je opvallen en ga je je eraan irriteren. Auto's worden steeds stiller en zeker bij een elektrische auto valt het snel op, maar zet dan gewoon de radio wat harder. Een paar kleine piepjes of kraakjes ontkom je niet aan en kunnen best wel voorkomen.
18-02-2016 07:39
Barri
Ik vind wel dat er heel veel rammeltjes en piepjes voorkomen in dit topic. Is het zo'n matige auto, of zijn jullie berijders heel kritisch?
.
Ik denk dat je bij een auto in de prijsklasse van de Golf best kritisch mag zijn, en voor het geld is het eigenlijk een matige auto. Ik rijd er, los van de kraakjes en piepjes, met veel plezier in, maar de kwaliteit valt me wel tegen
Niwre
Barri
.
Ik denk dat je bij een auto in de prijsklasse van de Golf best kritisch mag zijn, en voor het geld is het eigenlijk een matige auto. Ik rijd er, los van de kraakjes en piepjes, met veel plezier in, maar de kwaliteit valt me wel tegen
Ik rijd nu mijn 2e vag product na 25 jaar Peugeot gereden te hebben.
Niet alleen kleine probleempjes met het vag gehad maar ook de inruilwaarde is beneden peil!
Koop de auto''s altijd privé en wil nog minimaal met de huidige auto nog 3 jaar doen (totaal 4jaar) maar of ik hierna weer een vag zal kopen is een groot vraagteken.
Anonieme bezoeker
18-02-2016 14:27
Hallo allemaal,

Ik heb deze vraag al op het technisch forum gesteld ook maar daar suggereerden ze dat ik ze beter hier stel.

Sinds enkele maanden rij ik een VW Golf VII Variant met 1.6 TDI motor en de manuele vijf-versnellingsbak.
Leuke leasewagen, super afgewerkt en veel ruimte.

Wat echter opvalt is het zeer nadrukkelijke motorlawaai op de snelweg tussen 110 en 130 km/u, in vijfde.
Er klinkt dan echt een bijzonder irritante toon het interieur binnen, 'whhooooooooooeeehhhh' ...
Deze gaat weer weg wanneer ik sneller rij, 140 km/u bijvoorbeeld maar dit is natuurlijk geen oplossing aangezien ik niet in Duitsland woon.
Het ligt trouwens aan het toerental en niet aan de snelheid want bij hetzelfde toerental in vierde (2100 - 2300 rpm) doet het 'fenomeen' zich ook voor.
Erg jammer aangezien de wagen voor de rest goed geïsoleerd is, ik heb een proefrit met een benzine gemaakt (er was geen diesel beschikbaar) en die was lekker stil op alle vlak. Wat nog vreemder is: op de passagiersstoel hoor je deze toon veel stiller. Herkent iemand dit?
Anonieme bezoeker
18-02-2016 15:07
Hoi Mauw,

Ook ik heb de VW Golf VII Variant met 1.6 TDI motor en de manuele vijf-versnellingsbak (en Business connected R) sinds half december en heb precies hetzelfde gebrom. Hiervoor had ik de Golf 6 hatchback als lease auto en die had dit probleem niet. Ik ben in de tussentijd niet meer naar de dealer geweest maar ga dit zeker aankaarten.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2016 15:20 door -Richard.
Anonieme bezoeker
18-02-2016 17:39
Ik rijd sinds 2 maanden een Golf VII 1.6 TDI DSG en heb ook het probleem dat de motor een brommend geluid gaat maken tussen 110-130 km/uur met toerental ongeveer 2000/2200 rpm. Vind het zelf een behoorlijk storend geluid wat ik bij de proefrit met een Golf met dezelfde motor en versnellingsbak niet heb gehoord. Ik ga toch maar eens bij de dealer laten kijken wat dit is en of er iets aan gedaan kan worden omdat het het rijcomfort duidelijk vermindert.
Als iemand nog andere ideeën heeft hoor ik het graag!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-02-2016 17:49 door Regius.
Anonieme bezoeker
18-02-2016 19:22
Bedankt voor jullie reacties. Langs de ene kant is het geruststellend dat er anderen met hetzelfde probleem zitten.
Dit moet natuurlijk opgelost worden, bij ons allemaal! Zeer vreemd dat er in de talloze reviews met geen woord over gerept wordt.

@Regius, heb jij de variant of de hatchback? Eerst dacht ik dat het aan de vergrootte koets van de variant lag (meer galmend).
Dan dacht ik aan de versnellingsbak, maar dat kan het ook niet zijn aangezien jij de DSG hebt.
Volgende keer een knappe motor in het vooronder.
Anonieme bezoeker
18-02-2016 20:26
Hallo Mauw,

Ik heb een hatchback dus dan lijkt het met de motor te maken te hebben en niet met de koets of de versnellingsbak (onze auto's gecombineerd hebben we alle variabelen). Of zou er ergens wat resoneren omdat het gerelateerd is aan het toerental?
Anonieme bezoeker
18-02-2016 21:35
Monsieur Le Loure met tunnelvisie

Natuurlijk, maar helaas is er ook zoiets als een leasebudget. Anders had er hier wel een 550i voor de deur gestaan spinning smiley sticking its tongue out

Regius
Hallo Mauw,

Ik heb een hatchback dus dan lijkt het met de motor te maken te hebben en niet met de koets of de versnellingsbak (onze auto's gecombineerd hebben we alle variabelen). Of zou er ergens wat resoneren omdat het gerelateerd is aan het toerental?

Ik heb al gans het internet afgezocht in het Nederlands, Engels en Duits en niet echt iets gevonden. Maar het feit dat er op dit forum al drie gedupeerden zijn moet toch wel wat zeggen. Ik probeer zo snel mogelijk naar de dealer te gaan.

Je hoort het vooral onder belasting, als je stopt met gasgeven mindert het geluid sterk maar het is wel nog aanwezig. Dus inderdaad, waarschijnlijk de motor.
Anonieme bezoeker
24-02-2016 09:02
Heeft iemand trouwens al wat gehoord met betrekking tot het achteraf inbouwen van de "Mijn Volkswagen" functionaliteit in post 2010 modellen?
De datum online stond een paar weken geleden nog op midden februari maar lijkt nou al naar mei verschoven te zijn.
Hallo, wie kent toevallig deze fenomeen bij de golf 7. Wanneer ik mij verwarming aan heb staan op bijv 18.5 of 20.5, dan gaat na enkele minuten de toerental omhoog naar iets boven de 1000toeren. Dit heb ik nu een aantal keren meegemaakt en dit blijft dan ook langer dan 15min zo staan. De motor temperatuur is al 90 graden. Het regenereren proces is het niet! Wel vervelend ieder keer wanneer ik mij verwarming aanzet. Waarmee kan dit te maken hebben? Mijn airco profiel staat op laag.
Anonieme bezoeker
01-03-2016 08:18
Hallo Zakaria,

Het motortoerental wordt met opzet hoger gehouden om de koelvloeistof sneller op te warmen en zo ook het interieur.
Dit kan je uitschakelen door naar het klimatisatiemenu te gaan en dan het optiemenu te kiezen (dat icoontje onderaan met de tandwielen).
Daar staat normaal iets als voorverwarming inschakelen of iets in die aard ik weet de benaming niet exact. -> dit uitvinken
Anonieme bezoeker
01-03-2016 12:40
Dat vind m'n vriendin net fijn smiling smiley ... M'n vorige wagen (auris) had verdomd lang nodig om iets warms uit de ventilatie te krijgen.ook ieder jaar steeds last van licht aanvriezen langs binnenzijde voorruit.ondanks 4 x binnen te gaan bij de dealer.
Dit is echt zalig aan de golf.snel warm interieur ,en geen aanvriezen langs binnen (zoals het trouwens hoort!)
Mauw
Hallo Zakaria,

Het motortoerental wordt met opzet hoger gehouden om de koelvloeistof sneller op te warmen en zo ook het interieur.
Dit kan je uitschakelen door naar het klimatisatiemenu te gaan en dan het optiemenu te kiezen (dat icoontje onderaan met de tandwielen).
Daar staat normaal iets als voorverwarming inschakelen of iets in die aard ik weet de benaming niet exact. -> dit uitvinken

Hallo Mauw,

Bedankt voor je antwoord. Ik ga eens neuzen in de airco menu of ik het kan vinden. Volgens staat er iets met 'koelvloeistof voorverwarmen automatisch'
Wanneer dit uit staat zal ook de verbruik wat omlaag zakken. winking smiley
Gelukt. Vandaag geen last gehad van hoge toerental. Zal de motor ook niet altijd fijn vinden denk ik.
Heeft iemand al ervaring met een achteruitrijcamera inbouw in de golf 7? Ik ben van plan om een aan te schaffen en om het zelf in te bouwen. Scheelt toch een hoop inbouw kosten. Maar is dit wel een beetje zelf te doen?

Heeft iemand een inbouw schema?
Vandaag een afspraak gemaakt bij mij dealer. 25 maart moet er gekeken worden naar me linker deur (windgeruis). Zonnescherm bij de passagierskant trilt wat bij drempels en klinkerwegen. En de stuur vindt ik bij een bocht links dat er mee ingestuurd moet worden dan als ik een bocht rechts neem. Ik weet niet of het te maken heeft met uitlijnen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-03-2016 14:15 door Zakaria.
Anonieme bezoeker
04-03-2016 16:17
Hallo allemaal,

Ik ben aan het kijken naar een Golf 7 Variant uit 2013 met 72.000km op de teller. Hij staat bij een erkende merkdealer te koop voor € 16.880.

Deze auto, wat vinden jullie van de prijs? Is dat een beetje normaal? Wat rondzoeken op internet gaf aan dat het wel een OK prijs is, maar omdat hier de liefhebbers zitten vraag ik het opnieuw.

Hebben jullie nog punten waar ik op moet letten? Kunnen jullie zien welke versie van het navigatiesysteem er op zit?

Bedankt alvast voor jullie reactie,
7 versnellingen staat op de advertentie. Zal wel typfoutje zijn.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-03-2016 07:31 door Zakaria.
Hallo

Ik heb een golf 7 1.4 variant handgeschakeld in highline uitvoering.

Gisteravond toen we weerkwamen uit Oostenrijk begon een waarschuwingslampje te branden dat ik het oliepijl moest controleren.

Thuis heb ik 0,750 liter bijgevuld de auto heeft 20000 kilometer gereden sinds augustus 2014, is dit normaal en herkent iemand dit probleem.
robvdk
Hallo

Gisteravond toen we weerkwamen uit Oostenrijk begon een waarschuwingslampje te branden dat ik het oliepijl moest controleren.

Thuis heb ik 0,750 liter bijgevuld de auto heeft 20000 kilometer gereden sinds augustus 2014, is dit normaal en herkent iemand dit probleem.

Welk probleem?
BMW Power
robvdk
Hallo

Welk probleem?

Dat de auto olie verbruikt. Ik heb 25 jaar toyota gereden en die verbruikten geen druppel olie
robvdk
BMW Power
robvdk
Hallo

Welk probleem?

Dat de auto olie verbruikt. Ik heb 25 jaar toyota gereden en die verbruikten geen druppel olie

Geen meetbaar verbruik op de pijlstok inderdaad. Dat heeft de A ook niet. Maar dat een auto een beetje olie verbruikt is echt niet gelijk een probleem. En 750ml op 20.000 km is echt helemaal nietszeggend en zeker geen "probleem".

Mijn Golf VI 1.4 TSI verbruikte ongeveer 750 ml op 15.000 km. Vanaf de eerste 15.000 km tot de 105.000 km dat ik hem inleverde.

Ik zou me pas zorgen gaan maken als je elke paar duizend km een liter erbij kan gooien.
Anonieme bezoeker
05-03-2016 20:07
Ik herken het olieverbruik ook. Mijn 1.4 TSI 140 ACT verbruikt .0.5 liter op 10.000 km. Dit is inderdaad hoger dan mijn vorige twee TSI's.
Ik vind het zeker geen probleem want iedere auto gebruikt olie alleen valt het niet op als het minder dan 1 liter is tot de volgende beurt.
Gewoon eens om de paar maanden even het oliepeil checken. Ik vind het trouwens een geweldige motor. Stil, snel en zuinig.
05-03-2016 20:26
@rob: die Toyota's moesten zeker om de 15dkm naar de dealer? Dan vult die de olie wel bij. Als je pas bij 30dkm voor een beurtje hoeft is het logisch dat je olie moet bijvullen.
Mijn Golf 4, die verbruikte pas olie! 1 liter op 1300km. Ik vind jouw verbruik niks geks.
Ik verwachtte eigenlijk de introductie van de facelift...
Anonieme bezoeker
14-03-2016 10:42
Mauw
Monsieur Le Loure met tunnelvisie

Natuurlijk, maar helaas is er ook zoiets als een leasebudget. Anders had er hier wel een 550i voor de deur gestaan spinning smiley sticking its tongue out

Regius
Hallo Mauw,

Ik heb al gans het internet afgezocht in het Nederlands, Engels en Duits en niet echt iets gevonden. Maar het feit dat er op dit forum al drie gedupeerden zijn moet toch wel wat zeggen. Ik probeer zo snel mogelijk naar de dealer te gaan.

Je hoort het vooral onder belasting, als je stopt met gasgeven mindert het geluid sterk maar het is wel nog aanwezig. Dus inderdaad, waarschijnlijk de motor.

Ik ben donderdag langs de dealer geweest omdat ik een lampje in mijn dashboard kreeg met oliepeil laag. Na 14.000km, vind ik aardig vlot maar volgens de werkplaatsmedewerker compleet normaal. Volgens de beste man zegt de ANWB dat 2000km nog acceptabel is.... Met de golf 6 die ik hiervoor had heb ik nooit tussen de beurten door (elke 30.000km) olie bij hoeven vullen. Maargoed, kan ook zijn de nieuwe motor tijdelijk wat extra nodig had en/of de olietank niet helemaal was gevuld bij levering dus ik wacht nog even af.

Meteen de lage zoem aangekaart waar meerdere mensen hier last van hadden. Aangegeven rond welke range dit probleem zich voordoet en ze zijn er mee gaan rijden. Bij terugkomst vertelde de werkplaatsmedewerker dat de monteur niks vreemds had gehoord en dat het helemaal veilig was om met de auto door te rijden. Nadat ik vroeg of de monteur ook op de snelweg had gereden antwoordde hij bevestigend. Laat maar zitten dacht ik, ik laat het wel tijdens een beurt uitzoeken. Maar bij thuiskomst toch even gekeken op de Volkswagen app (lang leve de vooruitgang!) waar de monteur geweest was. En ja hoor, alleen een rondje industrieterrein. En dat industrieterrein is druk en niet groot dus het probleem reproduceren is daar niet mogelijk. Vanmiddag maar weer een bezoekje brengen aan de dealer....
Komt iemand de melding "ParkPilot niet beschikbaar" bekend voor?

MY2016 Golf Highline en in twee maanden net wat te vaak deze melding gehad. PDC en achteruitrijcamera geen beeld. Wel geluid.
Ik vind persoonlijk 10.000 km acceptabel. 2000 vind ik al rijkelijk hoog qua verbruik. Maar ja, de reden dat een VW kopen tegenwoordig niet slimmer is dan een frans of italiaans merk. Ik durf het zelfs sterker te zeggen, VW is minder goed in QC dan Renault, Citroen of de Fiat groupe.
Anonieme bezoeker
14-03-2016 12:16
Vraagje aan de GTE rijders:

Ervaren jullie ook dat de auto na lange stukken snelweg/hoge snelheid (Autobahn, Franse snelwegen naar vakantie) heel onrustig/schokkerig rijdt op (hele) lage snelheden? Ik heb afgelopen week stukjes file gereden waarin het net lijkt alsof ik niet kan schakelen (terwijl het dus een automaat/DSG is). Het gevoel alsof je heel lomp koppelt dus - soms een keer of 4/5 achter elkaar terwijl je heel licht gas geeft om met de file mee te rijden. Met name op lage snelheden in D1/D2 doet zich dit voor. Gebeurt me ook wel eens met inparkeren. Heel irritant!

Ik heb dit eerder al eens bij de Volkswagen dealer aangegeven, heeft toen een monteur meegereden maar die heeft het niet kunnen constateren (ik zat er toen naast en toen gebeurde het inderdaad niet). Ik ben benieuwd of dit vaker voorkomt.
xya
Ik herken het olieverbruik ook. Mijn 1.4 TSI 140 ACT verbruikt .0.5 liter op 10.000 km. Dit is inderdaad hoger dan mijn vorige twee TSI's.
Ik vind het zeker geen probleem want iedere auto gebruikt olie alleen valt het niet op als het minder dan 1 liter is tot de volgende beurt.
Gewoon eens om de paar maanden even het oliepeil checken. Ik vind het trouwens een geweldige motor. Stil, snel en zuinig.
de 1.4 TSI zuinig? Definieer zuinig eens? Ik rij nu de 150PK maar 1:16 gemiddeld aan de pomp is de max die ik eruit haal. (boordcomputer heeft nogal een afwijking). En dan tank ik consequent dezelfde hoeveelheid bij de zelfde pompnummer

Hiervoor had ik een 1.2 TSI 105 en die was gemiddeld genomen over 40 tankbeurten 1:17

Misschien is het niet helemaal eerlijk om nu een conclusie te trekken omdat ik hem pas sinds januari rij, maar ik hoop dat het in het voorjaar beter zal worden, zo meer richting de 1:17 gemiddeld over een tank.

Ik had zelf meer verwacht van o.a de cilinderuitschakeling bijvoorbeeld. Maar ok, spritmonitor laat niet veel beters zien.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2016 12:26 door gajescheren.
14-03-2016 16:03
Een collega van me rijdt met een Leon 1.4 TSI 122pk gemiddeld 1:21. Het kan dus wel smiling smiley
Anonieme bezoeker
14-03-2016 18:26
@-Richard

Ongelooflijk dat je hem zo moet 'betrappen', ik zou het eens goed in zijn neus wrijven.
Ben je nog teruggeweest naar de garage vandaag?
Barri
Een collega van me rijdt met een Leon 1.4 TSI 122pk gemiddeld 1:21. Het kan dus wel smiling smiley

Spritmonitor laat geen enkele gebruiker zien die beter dan 1:17,6 haalt over een wat langere termijn en van zo'n plek geloof ik dat daar vooral mensen bij zitten die hele bewust met verbruik bezig zijn.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-03-2016 22:32 door gajescheren.
Anonieme bezoeker
17-03-2016 10:01
@ Mauw

Gisteren langsgeweest en dezelfde persoon erop aangesproken. Nadat ik zei mij bedonderd te voelen nam hij eerst nog even een momentje om een belletje te plegen en wat mappen weg te leggen. Nadat ik hem de app liet zien ontkende hij dat hij had gezegd dat de monteur de snelweg op is geweest en gaf hij aan dat de monteur niets vreemds had gehoord en/of wat de monteur had gehoord geen constructiefout zou zijn. Heb wel 10 keer aangegeven dat het geluid alleen met hogere snelheid te horen is en dat het dus logisch is dat de monteur niks gehoord heeft, en dat het mij niet uitmaakt wat voor fout het is, als het geluid maar weg is angry smily Na aandringen wilde hij wel een afspraak inplannen dat de auto een dag bekeken zou worden. Omdat de dealer in Almere zit en ik in Den Haag werk kan ik er op zijn vroegst om half 5 zijn en dat was te laat volgens de beste man om nog gezamenlijk een rit op de snelweg te maken. De dealer zit notabene naast de snelweg! Toen was ik klaar met die toko en heb ik gezegd "laat maar". Kreeg alleen nog een "okee" terug....

EDIT: Gisteren een klachtenformulier ingevuld via de site van de dealer en later teruggebeld, maandag kan ik toch om half 5 langskomen en kreeg excuses aangeboden. Ben benieuwd naar maandag.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2016 07:21 door -Richard.
17-03-2016 10:26
gajescheren
Barri

Spritmonitor laat geen enkele gebruiker zien die beter dan 1:17,6 haalt over een wat langere termijn en van zo'n plek geloof ik dat daar vooral mensen bij zitten die hele bewust met verbruik bezig zijn.
Hij gebruikt ook geen Spritmonitor, maar een andere app smiling smiley
Ik denk wel dat hij een uitzondering is, hij heeft er echt een sport van gemaakt. Pas reed ik met hem op, en ik zou niet zo'n rijgedrag kunnen hebben. Gaat mij allemaal veel te traag.
Anonieme bezoeker
23-03-2016 15:48
Goede middag allemaal,

Is al weer wat jaartjes geleden dat ik op Autoweek actief ben. Ondertussen sinds 2 maanden in bezit van een zwarte Golf GTE. Tot zover geen problemen ondervonden, zeer fijne auto, en als het moet een snelle auto! Nu heb ik toch wat vragen:

- Ten eerste, waarom zit er een 6-bak DSG in de GTE, en geen DSG7? Heeft dit iets met de elektro motor te maken? Vraag het me toch af, want je merkt gewoon dat hij een versnelling mist. Hiervoor reed ik een Golf VI 1.6TDI met een DSG7, enorm fijn en zuinig!
- Dat brengt mij gelijk op een tweede, het verbruik! Tot zover vind ik het verbruik erg tegen vallen. Ik laad de auto alleen 's nachts thuis op op 220V, en kan hier circa 30km elektrisch mee rijden ondanks hij soms waarden van 36-42km aangeeft. (ik rij 42,5km van huis naar werk en weer terug = 85km per dag). Ik rij gemiddeld 650-700km op 1 tank, wat een gemiddeld gebruik geeft van 1 op 16,25-17,5 wat ik toch wel erg weinig vindt. Is dit normaal? Wat zeggen andere GTE-gebruikers?!

Dan nog wat adviezen:
- Weet iemand nog een geluidsysteem (natuurlijk niet voor te veel geld), maar om de bass toch wat beter naar voren te halen? Standaard geluid is overigens niet slecht, maar mag van mij beter.
- Ik wil de auto waarschijnlijk nog verlagen bij Lowering, wordt de wegligging hier veel beter op of wordt hij erg stijf? Misschien nog in combinatie met een mooi 19 inch set, maar dat is nog even afwachten. Ik heb er tot zover alleen nog maar met de 17 inch GTI Brooklyn velgen met winterbanden mee gereden en voor de zomer 18 inch Nogaro's voor liggen.
Deze discussie is gesloten.