Volkswagen Golf VII

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Re: Volkswagen Golf VII
22-02-2013 19:47
Pietertje 35
Slocksken
R. Lauren
Dit staat er op de Belgische site voor de Highline uitvoering m.b.t. elektrisch bediende ruiten: "Elektrisch bediende ruiten vooraan met comfortbediening"
Golf 7 standaarduitrusting

Maar ik neem aan dat dit heel makkelijk te verifiëren is in de Belgische prijslijst.

Raar ... heeft u de config. gedaan ? daar staat de optie niet in hoor bij de hihgline ...
en bij de garage hebben ze mij ondertussen al 3 keer bevestigd dat het standaard is bij de hihgline ...
eind april zou ik de wagen hebben ... kwou dat we al zover waren ... kon ik zeggen wie er hier gelijk heeft de site of de garage ...

Slocksken schrik niet, electrische ruiten achter zijn in Belgie standaard op een Highline.
Ieder land (importeur) maakt eigen afspraken met Volkswagen betreffende de pakketten en uitvoeringen van een nieuwe auto. In Duitsland bijvoorbeeld zit Xenon standaard op een Highline. Tevens krijgen zij de 17 inch Dyon velgen standaard.

Sorry, dit klopt niet. In België zijn de elektrische ruiten achteraan een optie (code W4B, 850 €)
Ze zijn wel standaard op de 4Motion. Standaard in België is de Adaptieve snelheidsregelaar ACC.
Anonieme bezoeker
22-02-2013 20:02
Slocksken, je hebt inderdaad pech. Ik lees zojuist dat de achterramen niet standaard electrisch zijn op de belgische highline.
Al lijkt me 850 euro meerprijs wel erg veel voor twee electrische raampjes. Het staat inderdaad allemaal goed omschreven op de belgische VW site. Dankje DarthGoofy

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2013 20:03 door Pietertje 35.
Anonieme bezoeker
22-02-2013 20:07
Golf Highline in Belgie:

Binnenuitrusting  

Sfeerverlichting
Pollen- en stoffilter
Inzetstukken "Piano Black"
Opbergzakjes op de rugzijde van de voorzetels
Schuifladen onder voorzetels
Handschoenkastje aan passagierszijde
Zetelbekleding in Alcantara
Lendesteunregeling voor zetels vooraan
"Sport" zetels vooraan
Zetels vooraan manueel regelbaar in de hoogte
Neerklapbare achterbank en leuning 1/3 - 2/3, met centrale armsteun
Centrale armsteun vooraan
Easy-Entry
Hoofdsteunen (3) achter
Lederen driespakig stuurwiel, regelbaar in de hoogte en in de diepte
Multifunctioneel stuurwiel in leder
Verlichte make-up spiegeltje met klep aan bestuurders- en passagierszijde
Bijkomende tapijten voor- en achteraan

Buitenuitrusting  

Verzinkt koetswerk
Bumpers in koetswerkkleur
Deurhandgrepen in koetswerkkleur
Buitenspiegelbehuizing in koetswerkkleur
Logo "BlueMotion Technology" op de achterklep
Knipperlichten met 3 cycli comfortfunctie
Knipperlichten geïntegreerd in de buitenspiegelbehuizing
Licht verdonkerde achterlichten
4 alu velgen 6,5J x 16 "Dover"
Banden 205/55 R 16
Reservewiel met beperkte afmetingen (niet voor 4Motion)
Groen athermaan glas rondom

Functie-uitrusting  

Vermoeidheidsdetector
Monochroom aanraakscherm 5"
Radio Composition TOUCH
"Climatic" Airconditioning
12-volt stekker in de koffer
Elektrische lichtbundelregeling
Mistlichten met statische bochtverlichting
AUX-IN multimedia stekker
Prestereo-uitrusting vooraan met 4 luidsprekers
Elektrisch verstelbare en verwarmde buitenspiegels
Start-Stop systeem met energierecuperatie
Boordcomputer PLUS
Adaptieve snelheidsregelaar ACC
Centrale vergrendeling met afstandsbediening geïntegreerd in de sleutel
Elektrisch bediende ruiten vooraan met comfortbediening
Elektromechanische en snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
Wettelijke kit (brandblusser, verbanddoos, gevarendriehoek)
Tire Mobility Set (pour 4Motion)

Veiligheidsuitrusting  

Auto Hold
Front Assist + Noodremfunctie voor de stad
"Anti-multicrash"-remfunctie
Hoofdsteunen vooraan (WOKS)
Knieairbag voor bestuurder
Airbags vooraan (uitschakeling mogelijk aan passagierszijde)
Zijdelingse airbags geïntegreerd in de zetels vooraan
Sideguard
XDS sperdifferentieel
Remhulp
Elektromechanische handrem
ABS (met elektronische remdrukregelaar EBV)
EDS
Schijfremmen voor- en achteraan
A.S.R.
ESP (Electronic Stability Programm)
Daglichten
Reflectoren op alle deuren
Isofix-voorbereiding Latch-system (2) op de achterste plaatsten
Actieve hoofdsteunen vooraan
Bandenspanningscontrole
Waarschuwingssignaal bij het niet dragen van de veiligheidsgordels vooraan
Elektronisch antidiefstalsysteem "Transponder"
Stuurkolom regelbaar in de hoogte en in de diepte
Automatische driepuntsveiligheidsgordels op alle zitplaatsen
Veiligheidsgordels vooraan manueel in de hoogte verstelbaar
Volgens mij had ik dit een paar posts geleden al aangegeven confused smiley...
" "Elektrisch bediende ruiten vooraan met comfortbediening" op de Belgische website...

Voor de zekerheid zou ik de prijslijst of dealer raadplegen, want het zou kunnen dat dit een "foutje" is op de website.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2013 20:12 door R. Lauren.
Anonieme bezoeker
22-02-2013 20:20
2 vragen bij deze foto van de Golf:

Golf
1. Is dit Tungsten Grey ?
2. Zijn dit 18 inch Durbans? Of toch 17 inch Madrid?
... (en ja meneer, ik zie dr dit een auto is met Xenon plus en niet van die halogeen koplampen uit de golf 4 smiling bouncing smiley

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2013 20:24 door Roberto Magnifico.
Anonieme bezoeker
22-02-2013 20:32
Oke effe voor de duidelijk heid ... ik zou jullie dus de config van de golf 7 aanraden tussen de trendline en de highline ... jullie gaan zien dat de optie bij de ene wel lukt en ij de anders niet ... voor de elek. ruiten ...

Heb ondertussen al 3 keer navraag gedaan bij de dealer waar ik de auto heb besteld en die geven telkens aan al vanaf het begin dat dat standaard is op de highline ...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2013 20:33 door Slocksken.
Anonieme bezoeker
22-02-2013 20:37
@ stocksken: is standaard op Highline, maar niet met comfortbediening. Vandaar de verwarring
Anonieme bezoeker
22-02-2013 20:41
wjd
@ stocksken: is standaard op Highline, maar niet met comfortbediening. Vandaar de verwarring

Ahn we zijn al een stap verder smiling smiley dus van voor is het sowieso bij de hihgline met comfort bediening en vanachter niet ?
maar toch van voor eEN vanachter elektrische ruiten ?
22-02-2013 21:03
Johannis
Wat mij ook opvalt is dat er een fout staat in de NL prijslijst welke bij de 1.2 TSI 85 pk en de 105 pk 2 kleppen/cilinder aangeeft terwijl in de Duitse prijslijst wordt aangegeven 4 kleppen/cilinder en dat klopt. Dit heb ik nagevraagd aan een VW monteur daar de verkoper het niet wist.

De 1.2 TSI heeft 2 kleppen per cilinder. VW heeft mede na de praktijk van koolaanslag op de inlaatkleppen van de eerder ontwikkelde TSI-motoren bij de 1.2 alsnog gekozen voor twee grote kleppen per cilinder in plaats van vier kleine kleppen per cilinder. Hoe groter de kleppen, des te minder het effect van mogelijke koolaanslag.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2013 21:06 door Luap.
Anonieme bezoeker
22-02-2013 21:39
@ slocksken: klopt, zal het morgen na afhaling nog bevestigen
Roberto Magnifico

Golf
... (en ja meneer, ik zie dr dit een auto is met Xenon plus en niet van die halogeen koplampen uit de golf 4 smiling bouncing smiley

1, Ja Tungsten, 2, Durbans.

Dus eigenlijk irl zo:

Anonieme bezoeker
22-02-2013 22:20
Luap
Johannis
Wat mij ook opvalt is dat er een fout staat in de NL prijslijst welke bij de 1.2 TSI 85 pk en de 105 pk 2 kleppen/cilinder aangeeft terwijl in de Duitse prijslijst wordt aangegeven 4 kleppen/cilinder en dat klopt. Dit heb ik nagevraagd aan een VW monteur daar de verkoper het niet wist.

De 1.2 TSI heeft 2 kleppen per cilinder. VW heeft mede na de praktijk van koolaanslag op de inlaatkleppen van de eerder ontwikkelde TSI-motoren bij de 1.2 alsnog gekozen voor twee grote kleppen per cilinder in plaats van vier kleine kleppen per cilinder. Hoe groter de kleppen, des te minder het effect van mogelijke koolaanslag.

De 1.2 TSI heeft echt 4 kleppen per cilinder en dubbele nokkenas. Dit heb ik tijdens de proefrit met een Golf 7 1.2 TSI 105 pk nog nagekeken onder de motorkap en de monteurs bij de VW dealer bevestigde dit nog.
Anonieme bezoeker
22-02-2013 22:22
Isolano
Roberto Magnifico

Golf

Dus eigenlijk irl zo:

Maar dan zonder die oude gele Golf 4 halogeenkoplampunits, maar met xenon-plus koplampen.
22-02-2013 23:06
Johannis
Luap
Johannis

De 1.2 TSI heeft echt 4 kleppen per cilinder en dubbele nokkenas. Dit heb ik tijdens de proefrit met een Golf 7 1.2 TSI 105 pk nog nagekeken onder de motorkap en de monteurs bij de VW dealer bevestigde dit nog.

Dat zou betekenen dat de 1.2 TSI specifiek in de Golf 7 een afwijkende cilinderkop heeft. Met de introduktie van de Golf 7 is de 1.2 TSI voor het eerst afgeschermd met een grote afdekplaat, maar dit zeg niets over mogelijk inwendige veranderingen. In geen enkele autotest heb ik gelezen dat de 1.2 TSI voor de Golf 7 is herzien. Daarbij zijn de technische specificaties (105 pk versie) identiek aan die in bijvoorbeeld de Polo en Golf 6.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-02-2013 23:16 door Luap.
Anonieme bezoeker
23-02-2013 10:10
Luap
Johannis
Luap
Johannis

Dat zou betekenen dat de 1.2 TSI specifiek in de Golf 7 een afwijkende cilinderkop heeft. Met de introduktie van de Golf 7 is de 1.2 TSI voor het eerst afgeschermd met een grote afdekplaat, maar dit zeg niets over mogelijk inwendige veranderingen. In geen enkele autotest heb ik gelezen dat de 1.2 TSI voor de Golf 7 is herzien. Daarbij zijn de technische specificaties (105 pk versie) identiek aan die in bijvoorbeeld de Polo en Golf 6.

Hier een koppeling naar de Duitse brochure van de Golf 7
[www.volkswagen.de]
Hier staat aangegeven op pagina 23 dat zowel de 1.2 TSI 85 en de 105 Pk, 4 kleppen per cilinder hebben net als in de 1.4 TSI motoren. Ook heeft Volkswagen de distributieketting die in de Golf 6 nog wel eens voor wat problemen zorgde vervangen voor een distributieriem.
Anonieme bezoeker
23-02-2013 12:30
Clover
Zijn er ook nog gebruikers die, tussen het smijten met modder, banden en assen door, ervaring hebben opgedaan met Discover Media Navigatie vwb inladen van POI's en/of flitspalen?

Werkelijk nog niemand die wat ervaring heeft opgedaan met de navigatie van discover media?
Nog niet Clover, de eerste week rijden zit er net op, ben aan het ontdekken wat er zoal mogelijk is.
Anonieme bezoeker
23-02-2013 14:33
Heeft er iemand ervaring met de 1.4 TSI 122 Pk. Ik heb deze versie in handgeschakelde Highline uitvoering vorige week besteld (Zie eerder bericht) en zal ongeveer begin mei worden geleverd.
Anonieme bezoeker
23-02-2013 16:05
wjd
@ slocksken: klopt, zal het morgen na afhaling nog bevestigen

Oke bedankt ! hoop dat je vandaag nog wat foto's en de bevestiging post op deze forum winking smiley
Johannis
Heeft er iemand ervaring met de 1.4 TSI 122 Pk. Ik heb deze versie in handgeschakelde Highline uitvoering vorige week besteld (Zie eerder bericht) en zal ongeveer begin mei worden geleverd.

Ben ook bezig met deze uitvoering...zit nog te overwegen...de alcantara of toch maar de erg.stoelen ?
Anonieme bezoeker
23-02-2013 16:54
Beste mensen,

een vraagje .. wie kan me daar eens mee helpen ...

Ik heb een golf 7 1,2, 77 kw, 105 pk benzine besteld ... hoeveel bedraagt de eerste inschrijving daar van ? iemand een idee ?
want ik hoor hier bedragen van om en bij de 1500 euro ?? yawning smiley
en daar zelf nog niet de taksen en belastingen bijgerekend ...
Anonieme bezoeker
23-02-2013 16:56
Harrie van Geleuken
Johannis

Ben ook bezig met deze uitvoering...zit nog te overwegen...de alcantara of toch maar de erg.stoelen ?
Harrie, is een kwestie van smaak en natuurlijk wat je budget is. Ik heb zelf voor de alcantara gekozen!
Anonieme bezoeker
23-02-2013 16:58
Johannis

ik ben van een highline 6 naar een highline 7 gegaan met sportonderstel en 17 inch..op de 6 zat 18 inch...maar op alle fronten is de 7 weer beter dan de 6...de rijbeleving ligt op een hoger niveau dan de 6..ook had ik dynaudio op de 6 en de standaard composition colour op de 7..maar het "standaard geluid" in de 7 vind ik zelfs voller en zuivereder dan de dynaudio van mijn 6..en daar had ik een hard hoofd in..omdat je denkt dat je verwend bent met het mooie geluid van dynaudio...nou nix is minder waard...de standaard highline 8 speakers geeft een mooi vol geluid en totaal geen vervorming als men iets meer bass nodig hebt..daar ik in de 6 nog wel s een kraakje in de deur had als de bass wat hoger was...ben geen audiofiel..maar de beleving van het geluid in de 7 vind ik beter dan de dynaudio van de 6..ok is de 7 100 kg lichter dan de 6 en dat merk je weer met acceleleren..voelt wat pittiger dan de 122 pk van de 6...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2013 16:59 door tinusw.
Anonieme bezoeker
23-02-2013 17:04
Clover
Clover
Zijn er ook nog gebruikers die, tussen het smijten met modder, banden en assen door, ervaring hebben opgedaan met Discover Media Navigatie vwb inladen van POI's en/of flitspalen?

Werkelijk nog niemand die wat ervaring heeft opgedaan met de navigatie van discover media?

idd, erg jammer dat men hier oeverloos gaat zeiken op elkaar, ipv over de auto zelf te praten.
Ik kan je er niet mee helpen, hoop binnenkort van wel... maar dat zal aan mn werkgever liggen ;(
tinusw
Johannis

ik ben van een highline 6 naar een highline 7 gegaan met sportonderstel en 17 inch..op de 6 zat 18 inch...maar op alle fronten is de 7 weer beter dan de 6...de rijbeleving ligt op een hoger niveau dan de 6..ook had ik dynaudio op de 6 en de standaard composition colour op de 7..maar het "standaard geluid" in de 7 vind ik zelfs voller en zuivereder dan de dynaudio van mijn 6..en daar had ik een hard hoofd in..omdat je denkt dat je verwend bent met het mooie geluid van dynaudio...nou nix is minder waard...de standaard highline 8 speakers geeft een mooi vol geluid en totaal geen vervorming als men iets meer bass nodig hebt..daar ik in de 6 nog wel s een kraakje in de deur had als de bass wat hoger was...ben geen audiofiel..maar de beleving van het geluid in de 7 vind ik beter dan de dynaudio van de 6..ok is de 7 100 kg lichter dan de 6 en dat merk je weer met acceleleren..voelt wat pittiger dan de 122 pk van de 6...

Na 1 week gebruik kun je nog weinig oordelen, voorlopige indruk is zeer positief.
Ik heb de 122 PK i.c.m. DSG, vind hem behoorlijk pittig vooral in de S stand, heb driving profiles al terug gezet van sportief naar normaal.
Aanvankelijk was het mijn bedoeling om hem te chippen naar 150 - 160 PK, voorlopig zie daar nog even van af.
Harrie van Geleuken
Johannis

Heb nog geen moment spijt van de ergonomische sportstoelen, ze zitten bovengemiddeld goed, stoelverwarming en bovenal de uitschuifbare zitting is voor mij een pre, met wat meer lichaamslengte (1.91) goede ondersteuning van de bovenbenen.
Massage geval gaan er denk ik niet veel gebruiken.
Anonieme bezoeker
23-02-2013 18:51
Harrie van Geleuken
Johannis

Harrie, alcantara kan mooi zijn indien het gecombineerd wordt met een mooie andere stof, of nog beter met leder, op de kwetsbare plaatsen.
Volkswagen heeft in mijn ogen de verkeerde stof gecombineerd bij de alcantara bekleding in de Highline.
De kleur ziet er bij daglicht snel vaal, stoffig en "versleten" uit, en op de zijwangen van de stoelen, deurpanelen en middenarmsteun is al snel te zien dat de stof hier eigenlijk niet geschikt voor is mijn inziens.
Ik zou tussen beide opties altijd voor de ergonomische stoelen gaan. Het leder/kunstleder op de deurpanelen, zijwangen hoofdsteunen, middenarmsteun afgewerkt met zilveren stiksels ziet er hoogwaardiger uit en blijft langer mooi. Daarnaast is de samenstelling van de stof "new york" vele malen beter bij langdurig gebruik.
Overtuig je zelf in de showroom maar ook buiten bij daglicht.
Anonieme bezoeker
23-02-2013 18:56
Zijn er nog mensen die hun ervaring kunnen delen omtrent de meesturende xenon-plus koplampen? Of heeft iedereen gekozen voor navigatie en gewone halogeen lampen?
Anonieme bezoeker
23-02-2013 18:59
Pietertje 35
Zijn er nog mensen die hun ervaring kunnen delen omtrent de meesturende xenon-plus koplampen? Of heeft iedereen gekozen voor navigatie en gewone halogeen lampen?

Ik zal u deze kunnen meedelen vanaf ik hem heb smiling smiley eind april begin mei ...
Hij wordt geproduceerd de eerste week van april, dus hoelang zou ik dan nog ongeveer moeten wachten denk je ?
En heb jij er soms geen idee van hoeveel de eerste inschrijving zal bedragen ?
Anonieme bezoeker
23-02-2013 19:04
Pietertje 35
Isolano
Roberto Magnifico

Golf

Dus eigenlijk irl zo:

Maar dan zonder die oude gele Golf 4 halogeenkoplampunits, maar met xenon-plus koplampen.

Gaaaaaapppp..............
Johannis
Harrie van Geleuken
Johannis

Harrie, is een kwestie van smaak en natuurlijk wat je budget is. Ik heb zelf voor de alcantara gekozen!

Ik vanmiddag ook.....Het voordeel van alcantara is warm in de winter en koel in de zomer...

Verder ziet het er chic uit en je hebt de opberglade onder de voorstoel !
Nog even gehad over de 1.4 act. maar die 1.4 122pk heeft voelbaar meer koppel dan mijn huidige 1.2 TSI golf 6 !
Pietertje 35
Harrie van Geleuken
Johannis

Harrie, alcantara kan mooi zijn indien het gecombineerd wordt met een mooie andere stof, of nog beter met leder, op de kwetsbare plaatsen.
Volkswagen heeft in mijn ogen de verkeerde stof gecombineerd bij de alcantara bekleding in de Highline.
De kleur ziet er bij daglicht snel vaal, stoffig en "versleten" uit, en op de zijwangen van de stoelen, deurpanelen en middenarmsteun is al snel te zien dat de stof hier eigenlijk niet geschikt voor is mijn inziens.
Ik zou tussen beide opties altijd voor de ergonomische stoelen gaan. Het leder/kunstleder op de deurpanelen, zijwangen hoofdsteunen, middenarmsteun afgewerkt met zilveren stiksels ziet er hoogwaardiger uit en blijft langer mooi. Daarnaast is de samenstelling van de stof "new york" vele malen beter bij langdurig gebruik.

Maandag gelijk aanpassen...want je kon wel eens gelijk hebben...!
Echter...op dit forum lees ik vaak dat bij de ergostoelen het leder niet strak genoeg is !
Anonieme bezoeker
23-02-2013 19:17
Slocksken
Pietertje 35

Ik zal u deze kunnen meedelen vanaf ik hem heb smiling smiley eind april begin mei ...
Hij wordt geproduceerd de eerste week van april, dus hoelang zou ik dan nog ongeveer moeten wachten denk je ?
En heb jij er soms geen idee van hoeveel de eerste inschrijving zal bedragen ?

Slocksken, normaal kun je 2 weken erbij rekenen. Dit is ook afhamkelijk of hij in het begin of het einde van die productieweek gebouwd wordt.
Wachten kan soms lang duren, maar je moet proberen ook van deze periode te genieten. Als je hem eenmaal hebt dan valt deze spanning weg.
Deze maakt dan soms plaats voor de teleurstelling dat men toch de verkeerde opties heeft gekozen, zoals halogeenlicht, of een paranormaal klapdakje, haha!

Ik kan je helaas geen antwoord geven op de vraag omtrent " eerste inschrijving" . Volgens mij bedoel je iets, wat wij in Nederland niet kennen.
Anonieme bezoeker
23-02-2013 19:28
Harrie van Geleuken
Pietertje 35
Harrie van Geleuken
Johannis

Echter...op dit forum lees ik vaak dat bij de ergostoelen het leder niet strak genoeg is !

Harry, kijk ook eens op diverse foto's op dit forum, of op foto's van Golfjes 7 die te koop staan op diverse sites.
Ik rij zelf tijdelijk in een Golf 7 highline met alcantara. Deze bekleding zou ik zelf nooit kiezen. Ziet er nu na 4 maanden al oud en vaal uit. Mijn collega rijdt in een Golf 7 met ergo-stoelen. Het leder maakt het interieur 3 klasses duurder. De dubbele zilverkleurige stiksels maken het subtiel af. Dat er links en rechts een licht golfje in het leder zit is normaal. Leder is ee natuurproduct, dat reageerd onder diverse omstandigheden. Verwacht niet dat volleder interieur in een VW Toureq geen bultje of golving zal vertonen, dit hoort er nu eenmaal bij en is totaal niet storend. De delen waar het strak behoort te zitten, zoals de panelen, hoofdsteunen, armsteun, rugleuningen, zitten snoerstrak. (deze zijn dan ook van kunstleder) de delen die contact maken met het lichaam zijn van volleder.
Ga eens kijken bij een dealer naar beide uitvoering en je bent verkocht. Let ook eens op de deurpanelen, middenarmsteun, hoofdsteunen en achterbank bij de "ergo" uit oering. Daarnaast is de bestuurdersstoel veel beter instelbaar. Geloof me, ik kan het weten.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2013 19:32 door Pietertje 35.
Isolano
Een paar foto's van vandaag, gisteren de Golf in ontvangst mogen nemen.
De eerste 100 KM staan er op.

Volgens mij heb je een 1.4 TSI DSG ACT. Door VW aangeprezen als Euro 6, zowel op de NL als de DE site. Al eens in het kentekenregister gekeken: Euro 5. Bij mij ook! Hoe kan dat. Van VW alleen de mededeling dat hij echt Euro 6 is, en dat ze geen idee hebben hoe het fout in het kentekenregister kon komen. Wie lost dit op?
Ik vermoed dat VW een auto zonder ACT heeft aangeboden voor de typegoedkeuring, want die is wel Euro 5.
Harrie van Geleuken
Johannis

Ik rij nu een week in een Golf 7 122pk DSG HL, vorige auto was Golf 6 122 pk DSG HL. Vind de 7 een klasse beter, heerlijke auto, mooi afgewerkt en erg mooi dashboard. Audio valt mij mee, bass is minder dan in de 6, maar toch ik ben er tevreden mee, wel getwijfeld over de audio uitbreiding, maar ik wilde reservewiel niet kwijt. Er valt veel in te stellen, discover media is weer beter dan in de 6, wel jammer dat de Navi stem niet is aan te passen? Ergo stoelen zien er goed uit en zitten heerlijk, en met de kou is de verwarming in de stoelen ook een pre. Enige wat mij wel wat stoort is de hardheid van het (sport)onderstel, verkeersdrempels komen hard binnen. Maar dat zou te maken kunnen hebben met het feit dat de 17 inch banden 2,6 bar zijn opgepompt, lijkt mij wat teveel. Wat mij ook op valt is de bluetooth audio verbinding met mijn smartphone, dat is simpel te verbinden en klinkt nog goed ook.
Verbruik, over 700 km, is 6,8 liter vrij rustig gereden, met ergo stand en normale stand. DSG rijdt ook weer een stuk vloeiender dan in de 6.
Anonieme bezoeker
23-02-2013 19:52
kiekkiek
Isolano

Volgens mij heb je een 1.4 TSI DSG ACT. Door VW aangeprezen als Euro 6, zowel op de NL als de DE site. Al eens in het kentekenregister gekeken: Euro 5. Bij mij ook! Hoe kan dat. Van VW alleen de mededeling dat hij echt Euro 6 is, en dat ze geen idee hebben hoe het fout in het kentekenregister kon komen. Wie lost dit op?
Ik vermoed dat VW een auto zonder ACT heeft aangeboden voor de typegoedkeuring, want die is wel Euro 5.

vraagje: welke functie heeft dat knopje wat naast de P zit bij de schakelpook? Dus niet de ronde maar eigenlijk de hoogste links in het rijtje daaronder zeg maar.. ( kom je er nog uit haha)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2013 19:53 door meeuwtje.
meeuwtje
kiekkiek
Isolano

vraagje: welke functie heeft dat knopje wat naast de P zit bij de schakelpook? Dus niet de ronde maar eigenlijk de hoogste links in het rijtje daaronder zeg maar.. ( kom je er nog uit haha)

Driving profiles!
Pietertje 35
Harrie van Geleuken
Pietertje 35
Harrie van Geleuken
Johannis

Harry, kijk ook eens op diverse foto's op dit forum, of op foto's van Golfjes 7 die te koop staan op diverse sites.
Ik rij zelf tijdelijk in een Golf 7 highline met alcantara. Deze bekleding zou ik zelf nooit kiezen. Ziet er nu na 4 maanden al oud en vaal uit. Mijn collega rijdt in een Golf 7 met ergo-stoelen. Het leder maakt het interieur 3 klasses duurder. De dubbele zilverkleurige stiksels maken het subtiel af. Dat er links en rechts een licht golfje in het leder zit is normaal. Leder is ee natuurproduct, dat reageerd onder diverse omstandigheden. Verwacht niet dat volleder interieur in een VW Toureq geen bultje of golving zal vertonen, dit hoort er nu eenmaal bij en is totaal niet storend. De delen waar het strak behoort te zitten, zoals de panelen, hoofdsteunen, armsteun, rugleuningen, zitten snoerstrak. (deze zijn dan ook van kunstleder) de delen die contact maken met het lichaam zijn van volleder.
Ga eens kijken bij een dealer naar beide uitvoering en je bent verkocht. Let ook eens op de deurpanelen, middenarmsteun, hoofdsteunen en achterbank bij de "ergo" uit oering. Daarnaast is de bestuurdersstoel veel beter instelbaar. Geloof me, ik kan het weten.

@Harrie van G.
Tuurlijk blijf t j eigen keus en bepaal jezelf wat je mooi vindt. Ik rij nu 3 wk in de Golf 7 met ergo.stoelen en kan je vertellen dat t heerlijke stoelen zijn. Goede steun voor rug en benen. Ziet er mooi uit, goede, mooie materialen, met een ruime verstelbaarheid, en ook de stoelverwarming is met dit weer heerlijk. Mijn referentiekader, (mijn vorige auto) Golf 6 GTI, met vollederen top-sportstoelen. Als ik kon kiezen koos ik voor de GTI stoelen, maar de ergo.stoelen doen niet veel onder. Echt een aanrader!
Anonieme bezoeker
23-02-2013 20:23
edjetdi
meeuwtje
kiekkiek
Isolano

Driving profiles!

tank joee
Slocksken
Beste mensen,

een vraagje .. wie kan me daar eens mee helpen ...

Ik heb een golf 7 1,2, 77 kw, 105 pk benzine besteld ... hoeveel bedraagt de eerste inschrijving daar van ? iemand een idee ?
want ik hoor hier bedragen van om en bij de 1500 euro ?? yawning smiley
en daar zelf nog niet de taksen en belastingen bijgerekend ...

Je bedoelt BIV?
van 9 tot 10 PK en/of van 71 tot 85 KW 123 € -
van 11 tot 11 PK en/of van 86 tot 100 KW 495 €

123 euro dus...
voor vlaanderen:
Simulatie Verkeersbelasting
.Via deze simulatietool kunt u zelf uw verkeersbelasting berekenen:
Belasting op inverkeerstellingJaarlijkse verkeersbelastingAanvullende verkeersbelasting (enkel voor voertuigen die uitgerust zijn met een LPG-installatie)

De belasting op inverkeerstelling (BIV) werd vanaf 01/03/2012 voor particulieren en rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten) hervormd. Bij de bepaling van de belastbare grondslag wordt rekening gehouden met de milieukenmerken van het voertuig: CO2-uitstoot, uitstoot fijn stof, brandstoftype en euronorm. Via deze ingrijpende wijziging van de berekeningswijze van de BIV wil de Vlaamse Regering de bevolking aanzetten om haar aankoopgedrag inzake voertuigen te wijzigen en haar overtuigen om voor een schone wagen (nieuw of tweedehands) te kiezen.

Opgelet!
Om de berekening van de simulatie te kunnen uitvoeren, hebt u de juiste gegevens nodig van uw voertuig. Hou daarom uw inschrijvingsbewijs goed bij de hand! Indien u niet over de verschillende parameters beschikt zullen wij u geen simulatie kunnen aanbieden.

Disclaimer
De resultaten van de simulatie zijn louter informatief en hebben geen juridische bewijskracht. Onjuist gebruik van de toepassing of de invoer van verkeerde gegevens kunnen zorgen voor een resultaat dat verschilt van het bedrag op het aanslagbiljet.

Ik ga akkoordIk ga niet akkoord
Zonder akkoord te gaan met bovenstaande tekst kunnen wij u geen toegang verlenen tot de simulatie

Voor welk type voertuig wenst u een simulatie te doen?
personenwagen
moto
lichte vracht

Wenst u een simulatie te doen voor een natuurlijke persoon of een rechtspersoon?
natuurlijk persoon
rechtspersoon

Geef de gegevens van het voertuig in. Deze kan u terugvinden op het inschrijvingsbewijs. Indien u het chassisnummer kent van het voertuig, kunnen de gegevens automatisch opgehaald worden.

chassisnummer
(niet verplicht in te vullen)

inschrijvingsdatum

datum van eerste inverkeerstelling

type verkeersbelasting -- Maak een keuze -- Alle Belasting op inverkeerstelling Jaarlijkse verkeersbelasting Aanvullende verkeersbelasting

type brandstof -- Maak een keuze -- Benzine Hybride met benzine Bio-ethanol Waterstof Diesel Hybride met diesel LPG + benzine CNG (Aardgas) CNG (Aardgas) + Benzine Elektrisch

euronorm -- Maak een keuze -- 0 1 2 3 4 5 6

roetfilter

CO₂ (CO₂ uitstoot in g/km)

CC

simulatie

Berekening
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 69,46EUR
Anonieme bezoeker
23-02-2013 20:43
Isolano: Dat donkere interieur (kunstof) bij de radio en dergelijke is toch niet standaard?

Pfff..waarom quoten mensen continu halve pagina`s aan tekst van elkaar.. confused smiley
Anonieme bezoeker
23-02-2013 20:47
sNielz
voor vlaanderen:
Simulatie Verkeersbelasting
.Via deze simulatietool kunt u zelf uw verkeersbelasting berekenen:
Belasting op inverkeerstellingJaarlijkse verkeersbelastingAanvullende verkeersbelasting (enkel voor voertuigen die uitgerust zijn met een LPG-installatie)

De belasting op inverkeerstelling (BIV) werd vanaf 01/03/2012 voor particulieren en rechtspersonen (behalve ondernemingen met leasingactiviteiten) hervormd. Bij de bepaling van de belastbare grondslag wordt rekening gehouden met de milieukenmerken van het voertuig: CO2-uitstoot, uitstoot fijn stof, brandstoftype en euronorm. Via deze ingrijpende wijziging van de berekeningswijze van de BIV wil de Vlaamse Regering de bevolking aanzetten om haar aankoopgedrag inzake voertuigen te wijzigen en haar overtuigen om voor een schone wagen (nieuw of tweedehands) te kiezen.

Opgelet!
Om de berekening van de simulatie te kunnen uitvoeren, hebt u de juiste gegevens nodig van uw voertuig. Hou daarom uw inschrijvingsbewijs goed bij de hand! Indien u niet over de verschillende parameters beschikt zullen wij u geen simulatie kunnen aanbieden.

Disclaimer
De resultaten van de simulatie zijn louter informatief en hebben geen juridische bewijskracht. Onjuist gebruik van de toepassing of de invoer van verkeerde gegevens kunnen zorgen voor een resultaat dat verschilt van het bedrag op het aanslagbiljet.

Ik ga akkoordIk ga niet akkoord
Zonder akkoord te gaan met bovenstaande tekst kunnen wij u geen toegang verlenen tot de simulatie

Voor welk type voertuig wenst u een simulatie te doen?
personenwagen
moto
lichte vracht

Wenst u een simulatie te doen voor een natuurlijke persoon of een rechtspersoon?
natuurlijk persoon
rechtspersoon

Geef de gegevens van het voertuig in. Deze kan u terugvinden op het inschrijvingsbewijs. Indien u het chassisnummer kent van het voertuig, kunnen de gegevens automatisch opgehaald worden.

chassisnummer
(niet verplicht in te vullen)

inschrijvingsdatum

datum van eerste inverkeerstelling

type verkeersbelasting -- Maak een keuze -- Alle Belasting op inverkeerstelling Jaarlijkse verkeersbelasting Aanvullende verkeersbelasting

type brandstof -- Maak een keuze -- Benzine Hybride met benzine Bio-ethanol Waterstof Diesel Hybride met diesel LPG + benzine CNG (Aardgas) CNG (Aardgas) + Benzine Elektrisch

euronorm -- Maak een keuze -- 0 1 2 3 4 5 6

roetfilter

CO₂ (CO₂ uitstoot in g/km)

CC

simulatie

Berekening
De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 69,46EUR

Owlaaah ! nice ! dankje ! ook van belgie ? smiling smiley
Zeker en vast! maar ben NL smiling smiley
Nederbelg heet dat volgens mij

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-02-2013 21:12 door sNielz.
@ Roberto, Interieur is standaard highline, lijkt op de foto meer plastic dan in real life.

@ Kiekkiek, De mijne is een 122 PK dus zonder ACT

@ Meeuwtje, Inderdaad zoals reeds genoemd Driving Profiles, instellingen doe je vervolgens weer via het beeldscherm
Anonieme bezoeker
Volkswagen Golf VII
23-02-2013 21:40
Ik heb mijn Golf VII 1.4 TSI ACT Highline nu ruim drie weken en ben gisteren uit Oostenrijk gekomen. Na deze "testrit" kan ik nu echt een goed oordeel geven over deze auto. Mijn vorige auto's waren een Golf IV TDI 115 pk Highline, Golf V 1.4 TSI (122 pk) Optive 4 en een Golf VI 1.2 TSI Highline. Inmiddels heb ik 3500 km gereden en heb de volgende bevindingen (in willekeurige volgorde):

- De Golf VII rijdt zoveel fijner dan de vorige (die ook al erg goed is). Het interieur is veel mooier/hoogwaardiger. Het stuur is lekker klein/dik en voelt zoooo fijn aan (je wilt het steeds aanraken). Hetzelfde geldt voor de versnellingspookknop. Deze knop is iets groter en staat iets hoger dan bij de vorige. Iedere keer dat je schakelt voelt het erg fijn. Daarbij schakelt hij nog iets strakker.
- De optie die ik absoluut niet zou willen missen zijn de ergonomische stoelen. Ik vind zowel de hellingshoekverstelling (bij de bestuurderszijde) als de verwarmbare stoelen een absoluut genot. Daarbij vind ik de bekleding mooier dan de alcantara bekleding. Zoals Pieter 35 hiervoor al vermeldde is de uitstraling van deze stoelen veel luxer en lijkt het mij ook duurzamer. Gedurende mijn rit naar Oostenrijk was het na een paar uur rijden toch wel lekker om een paar minuten de massage aan te zetten. Om van de stoelverwarming in het koude Oostenrijk maar te zwijgen.
- De auto heeft drie boordcomputers. Erg handig. Bij de vorige gebruikte ik boordcomputer twee altijd gedurende twee tankbeurten. Dat moet VW ook gedacht hebben want nu gaat boordcomputer twee (sinds tanken) automatisch op nul na het tanken. Werkt geweldig. Zodoende heb je boordcomputer drie over voor bijv. de resultaten over de laatste 10.000 km of de resultaten gedurende de vakantie etc.
- Het viel mij op dat de boordcomputer in het dashboard bij een verbruik van beter dan 1 op 20 (ja ja) gaat afronden op gehele getallen (i.p.v. decimalen). Ik kwam erachter dat de boordcomputer in het infotainment dan nog wel het verbruik in decimalen aangeeft.
- In de boordcomputer heb ik de optie eco tips aangezet. Verrassend hoeveel verschillende meldingen voorbij komen!! De meest voorkomende is dat je te lang wacht met opschakelen. Als je na 10 seconde (na het aangeven van een schakel advies) nog niet reageert dan komt deze melding vol in het scherm. Ook als je de koppeling voor een stoplicht ingedrukt houdt krijg je een melding dat je hem in zijn vrij moet zetten zodat de auto afslaat. Tot mijn verbazing kreeg ik ook een melding dat ik pas onder de 1300 toeren moet terugschakelen.
- De Golf VII stuurt een stuk lichter en scherper dan de vorige. Ook het onderstel (ik heb sportonderstel met 17 inch dijon velgen) is stukken beter. Het verschil tussen deze Golf en alle voorgaande is dat met deze bochten rijden een feest is. Hij is zo neutraal en stuurt zo lekker dan je er geen genoeg van kan krijgen. Het doet sterk denken aan het top onderstel van de Ford Focus.
- Als ik zo voor de Golf sta heb ik het gevoel of hij echt 10 cm lager is. Dat is natuurlijk niet het geval maar hij ziet er echt veel lager uit.
- Ik heb voor het eerste een elektrische handrem met hill hold. Dat is toch even wennen als je het nog niet eerder hebt gebruikt. Nu kan ik zeggen dat het werkelijk super werkt maar daar had ik wel even voor nodig. Samenvattend: ik zou zeggen altijd hill hold aan. Dit betekent dat zodra je met draaiende motor op een helling staat (bobbel in de weg etc) dan zorgt hill hold er voor dat je stil blijft staan zonder op de rem te trappen. Je ziet dit in het dashboard middels een groene P. Daarna gewoon wegrijden en de (achter) rem gaat automatisch los. Zodra je het kontakt uitzet en de gordel los maakt gaat de (achter) rem automatisch aan (die zie je middels een rode P) en kan je de auto verlaten. Als je de auto vervolgens weer start haal je de rem eraf door op de voetrem te drukken en het knopje van de rem naar beneden te drukken. Echter, deze week kwam ik in Oostenrijk in een file te staan op een 14% helling. Motor uitgezet en toen het begon te rijden moest ik weer starten. Ik wist niet beter dan dat de enige manier om de handrem er af te halen is door de rem in te trappen en het knopje in te drukken. Gevolg is dan wel dat je een fractie van een seconde dus geen rem hebt en een aantal centimeter naar achter zakt (niet lekker en enige paniek). Hoe dit op te lossen? Ik ben er vandaag achter dat de oplossing heel simpel is (natuurlijk bij VW!!!). In deze situatie dat de auto op een steile helling staat geparkeerd dien je gewoon op te trekken (het rode P lampje staat aan) en de rem gaat er automatisch van af. Ik zou iedereen aanraden dit een keer te oefenen voordat het menens wordt.
- Dan de motor. In een woord geweldig. Altijd kracht over. Zo rijdend door Duitsland reed ik (via de snelle A3, A5 en A7) tussen de 140 en 170 km/h. Zelfs dan heb je nog lekker over om in bepaalde situaties te versnellen. Berg op is het een beul. Je hebt veel trekkracht bij lage toeren. Zo rijdt hij heel makkelijk 60 in de zesde versnelling. Zelfs bij 200 rijdt hij maar 4200 toeren! Onder de 1400 toeren rijdt hij nooit op 2 cilinders. Daar boven afhankelijk van de hoeveelheid te leveren kracht wel. Als je bij 170 iets inhoudt of je gaat bergaf dan rijdt hij dus op 2 cilinders! Wel apart om te zien. Als je erg steil bergaf af gaat en veel toeren draait blijft hij in de 4 cilinder modus. Waarschijnlijk heb je dan meer remwerking. Ik heb ook hele stukken gereden met 120 op 2 cilinders. Eigenlijk opvallend dat je op zo´n snelle rit door Duitsland relatief veel op 2 cilinders rijdt. Het omschakelen merk ik niet. Ik merk het alleen als ik zo 55 in de vijfde versnelling rijdt. Dan lijkt de auto wat te dribbelen. Bij 65 is het over. Ik was erg benieuwd naar het verbruik. Op dezelfde ritten naar Oostenrijk ( 930 km heen en terug en 600 km in Oostenrijk, in totaal 2500 km ) reed de vorige 1.4 TSI 122 pk gem 1 op 14,4, de 1.2 TSI 1 op 15,2 en deze.......... 1 op 15,7. Met name op de heenweg heb ik erg hard gereden (140~180 waar mogelijk) en was het verbruik gem 1 op 14,4.
- Het afgeplatte stuur aan de onderkant vind ik fijn sturen bij scherpe bochten als het stuur helemaal rond gaat. Het houdt lekker vast.

Samenvattend is het een geweldige auto die niet alleen goed rijdt maar ook leuk rijdt!!!!
Voor de mensen die nog wachten op aflevering..........het is het wachten meer dan waard!!!!
Anonieme bezoeker
23-02-2013 23:32
Hey xya leuk dat je ervaring deelt, ook al is het vrij lang. Leuk om te lezen. Zeker boeiender om te lezen dan dat slappe geouwehoer van sommige betweters. Dit is geen wedstrijdje ik weet meer dan jij over een golf nee een forum om leuke ervaringen en fotos te delen met elkaar over de golf. En elkaar tips ofzo geven. Althans vind ik. En graag wil ik weten wat de ervaring is met standrd highline alcantra stoelen. Ik lees heel veel goede dingen over de ergostoelen, wat ik overigens ook mooi vind. Echter ivm keuze voor panoramadak had ik geen leaseruimte meer om ze te nemen. Maar hoop dat er forumleden zijn die mij enigzins kunnen "geruststellen" inzake de alcantra stoelen. Thanks
Anonieme bezoeker
23-02-2013 23:45
Fatinha
Hey xya leuk dat je ervaring deelt, ook al is het vrij lang. Leuk om te lezen. Zeker boeiender om te lezen dan dat slappe geouwehoer van sommige betweters. Dit is geen wedstrijdje ik weet meer dan jij over een golf nee een forum om leuke ervaringen en fotos te delen met elkaar over de golf. En elkaar tips ofzo geven. Althans vind ik. En graag wil ik weten wat de ervaring is met standrd highline alcantra stoelen. Ik lees heel veel goede dingen over de ergostoelen, wat ik overigens ook mooi vind. Echter ivm keuze voor panoramadak had ik geen leaseruimte meer om ze te nemen. Maar hoop dat er forumleden zijn die mij enigzins kunnen "geruststellen" inzake de alcantra stoelen. Thanks

@ fatinha de standaard alcantara stoelen zitten perfect. Ik heb in totaal 10 jaar in deze sportstoelen gezeten en dat was top. Ik ben behoorlijk lang en was altijd jaloers op de Volvo stoelen die een kantel functie hadden. Nu dit op de ergo stoelen in combinatie met stoelverwarming en mooie bekleding werd aangeboden was er voor mijn geen twijfel meer. Als ik mij goed herinner heb je een 1.2 TSI met dsg besteld. Geen zorgen dat wordt genieten!!! Geloof me!
Anonieme bezoeker
23-02-2013 23:54
Heb je goed xya, 1.2 dsg. Thanks. Heb je de 7 veel zien rijden in dld trouwens?! Over 4 weken is die als het goed is klaar. Ik hoop maar dat de alcantra bevalt en qua stoflook de auto niet minder laat ogen. By the way, zie steeds meer golf 7 op de weg. Hij is duidelijk anders dan de 6.
Deze discussie is gesloten.