Volkswagen Golf VII

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Re: Volkswagen Golf VII
31-01-2013 22:16
edjetdi
Pieter 35
[www.auto-motor-und-sport.de]

Mocht je een 1.2 besteld hebben, morgen toch maar even de dealer bellen?

Maar toch multilink op de 122 pk, heb je verkeerd gekeken

Klopt ;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31-01-2013 22:19 door Pieter 35.
Pieter 35
edjetdi
Pieter 35
[www.auto-motor-und-sport.de]

Mocht je een 1.2 besteld hebben, morgen toch maar even de dealer bellen?

Maar toch multilink op de 122 pk, heb je verkeerd gekeken

Klopt ;-)

Dus toch een multilink op de 122 pk...

Wat voor motor heeft die dan op je foto
Anonieme bezoeker
31-01-2013 22:39
Mijn foto? Foto kwam van een frans forum.
1.2 rijders zullen niet blij zijn met deze test op AMS.
Anonieme bezoeker
31-01-2013 23:08
Dus voor 1200 euro meerprijs heb je 122pk en een multilink achterwielophanging. Wie koopt dan nog een 1.2tsi?
Ik moet echt lachen om mensen die zich druk maken over de parkeerstand van de voorwielen van meneer Bloem.

Vandaag heb ik zeker 7 auto's moeten ontwijken die door andere auto's uit het parkeervak zijn gedrukt en zo de weg op zijn gereden. De 14 andere auto's die ook aangeduwd waren hadden de wielen richting het trottoir en stonden gelukkig daar veilig geparkeerd.

@karel1897: de madrid velgen vind ik erg mooi bij een witte of zwarte auto. De serrons nog wel net iets mooier, maar er is altijd baas boven baas. Eigenlijk vind ik de djons niet erg geslaagd en toch zie ik deze hier erg veel voorbij komen.
sNielz

Vandaag heb ik zeker 7 auto's moeten ontwijken die door andere auto's uit het parkeervak zijn gedrukt en zo de weg op zijn gereden. De 14 andere auto's die ook aangeduwd waren hadden de wielen richting het trottoir en stonden gelukkig daar veilig geparkeerd.

In wat voor wild west speeltuin woon jij dan?
Als het bij ons in de stad eens zou gebeuren staat gelijk de politie, ziekenauto en of brandweer erbijbig smile smiley
01-02-2013 09:04
sNielz
Ik moet echt lachen om mensen die zich druk maken over de parkeerstand van de voorwielen van meneer Bloem.

@karel1897: de madrid velgen vind ik erg mooi bij een witte of zwarte auto. De serrons nog wel net iets mooier, maar er is altijd baas boven baas. Eigenlijk vind ik de djons niet erg geslaagd en toch zie ik deze hier erg veel voorbij komen.

Ik heb niet alle posts gelezen, maar heb wel de indruk dat men zich niet druk maakt om de stand van de voorwielen, doch die stand slechts aangeven als een verklaring voor het werken van de parkeerpiepers (de elektronica denkt dat de auto rechtsaf gaat en ziet daar een obstakel, dus piepen).
Anonieme bezoeker
01-02-2013 10:18
Mister broem
Harrie van Geleuken
Mister broem
Kijk hier word ik helemaal gek van.... Hij piept voor het stoplicht, bij tegemoetkomend verkeer, soms als hij er zin in heeft, soms piept hij niet als hij wel moet piepen....

Gaat me vast nog een deuk kosten maar VW doet niks.... Ja roepen... U heeft gelijk maar we weten ook niet hoe en wat!!! Lekkere nieuwe auto beleving!!

En dan sta je gewoon langs de stoep....

Ik zou nog maar ff wachten met kopen tot de kinderziektes verdwenen zijn!
Of...gewoon niet bestellen...dergelijke opties...ze zijn eigenlijk veel te duur !

Ik zou het inderdaad niet opnieuw bestellen.... Maar ik ben ook erg teleurgesteld in VW!

heb jij "Park Distance Control" of heb je "Park Assist"? Just wondering....
sNielz

Thanks, en ja er is altijd baas boven baaswinking smiley. Maandag is t zover,....... dag golf 6 GTI crying smilie,........ welkom golf 7 1.4 ACTsmiling bouncing smiley Kenteken is ook bekent xx-ZTJ-x
Tuning van 1.4 140pk is inmiddels ook mogelijk. Heb t nagevraagd geldt ook voor de ACT-motor.
( Weet niet of ik de naam mag noemen....) maar bij ZIPtuning, 140pk / 250nm gaat naar 165pk / 310nm.
Tijd van 0 tot 100 km/u stond niet vermeld, ook de topsnelheid niet.
Anonieme bezoeker
01-02-2013 13:23
Thanks, en ja er is altijd baas boven baaswinking smiley. Maandag is t zover,....... dag golf 6 GTI crying smilie,........ welkom golf 7 1.4 ACTsmiling bouncing smiley Kenteken is ook bekent xx-ZTJ-x[/quote] Nou, da's dan in alles, behalve 't verbruik, een achteruitgang zeg.
Volgende week gaat de mijne eindelijk in productie, 5 weken later dan gepland.crying smilie
willem H
Thanks, en ja er is altijd baas boven baaswinking smiley. Maandag is t zover,....... dag golf 6 GTI crying smilie,........ welkom golf 7 1.4 ACTsmiling bouncing smiley Kenteken is ook bekent xx-ZTJ-x
Nou, da's dan in alles, behalve 't verbruik, een achteruitgang zeg.[/quote]

Bedankt Willem. smiling smiley. Maar het is maar hoe je het bekijkt. Verbruik was ook wel de belangrijkste reden om nu in de 7 1.4 ACT te gaan rijden. Verrijd momenteel gemiddeld € 350,- per maand aan benzine. En helaas heb ik niet zo'n beste reiskostenvergoeding, ook zitten er de nodige privekilometers bij......Diesel was dan weer niet rendabel als particulier.
Maar idd de GTI is een heerlijke auto, maar zo'n auto is ook niet heilig. Natuurlijk heeft zo'n GTI iets speciaals, en wat pk's meer, maar of t nou ook echt een betere auto is kan je, je afvragen. Blijft toch een doorontwikkelde Golf 5. Nu heb je echt een 'nieuwe' golf. Maar de toekomst gaat t uitwijzen of dit een juiste keuze is geweest.
Karel1897
Tuning van 1.4 140pk is inmiddels ook mogelijk. Heb t nagevraagd geldt ook voor de ACT-motor.
( Weet niet of ik de naam mag noemen....) maar bij ZIPtuning, 140pk / 250nm gaat naar 165pk / 310nm.

Van de ZIPtuning site:
"Chiptuning is het afstellen van een motor voor betere prestaties.
Bij de eerste stage wordt het motormanagement aangepast of een vrijprogrammeerbare externe ECU geplaatst. Dit levert vaak al een forse vermogenswinst en een lager verbruik op. Als de auto nog over fabrieksgarantie beschikt, nemen we deze kosteloos (Max. 2 jaar, 100.000 km) van de fabrikant over. Op de softwareaanpassing krijg je 3 jaar garantie ongeacht de leeftijd van de auto."

Bedankt voor het delen van deze info! Wat zijn de voor- en nadelen (zullen er geheid zijn) van chiptuning in de 1.4 ACT?
Anonieme bezoeker
01-02-2013 17:52
AE Kepenek
Karel1897

Van de ZIPtuning site:
"Chiptuning is het afstellen van een motor voor betere prestaties.
Bij de eerste stage wordt het motormanagement aangepast of een vrijprogrammeerbare externe ECU geplaatst. Dit levert vaak al een forse vermogenswinst en een lager verbruik op. Als de auto nog over fabrieksgarantie beschikt, nemen we deze kosteloos (Max. 2 jaar, 100.000 km) van de fabrikant over. Op de softwareaanpassing krijg je 3 jaar garantie ongeacht de leeftijd van de auto."

Bedankt voor het delen van deze info! Wat zijn de voor- en nadelen (zullen er geheid zijn) van chiptuning in de 1.4 ACT?
ZIPtuning zal ik me auto nooit maar dan ook echt nooit heen brengen, deze prutsers komen zeer slecht uit de test.
Beter naar een echt auto kenner die zelf de software schrijft, JD engineering.
Ik heb hier mijn vorige 2 auto's laten tunen een VW passat en mijn huidige Audi A4, en mijn volgende golf 7 levering week 11 gaat daar ook gelijk heen.
01-02-2013 17:52
Hansyii
De De Dion as is onder meer toegepast op de Alfa Romeo Alfetta, GTV6, Giulietta, Alfa 6, 90, 75/Milano, Lancia, Ferrari, Aston Martin, Maserati.
Zeker niet de minste auto's.

De constructie op zichzelf is niet per definitie beter, het is de uitvoering en verfijning welke het verschil maakt.
Zo'n De Dion achteras zat bijvoorbeeld ook onder een Volvo 340, en die auto's staan niet bekend als 'bochtenridders'.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01-02-2013 17:53 door Luap.
Isolano
sNielz

Als het bij ons in de stad eens zou gebeuren staat gelijk de politie, ziekenauto en of brandweer erbijbig smile smiley

Ik woon in Belgie smiling smiley
01-02-2013 20:21
sNielz
Isolano
sNielz

Ik woon in Belgie smiling smiley

Ik dacht eigenlijk op een parkeerterrein van AH eye popping smiley
Anonieme bezoeker
02-02-2013 01:09
Karel1897
Ga de mijne as maandag ophalen, ook in de kleur Oryx White. Als ik m zo zie heb ik wel een beetje twijfels over de door mij bestelde 17" Madrids. Lijken wat klein.... Ik hoop dat dit in werkelijkheid meevalt.

Hoi Karel, die Madrid wielen staan juist bij een witte Golf heel peppy en zijn zeker niet te klein. (de foto die je zag vertekent behoorlijk en wat het verst van het groothoek (phone-) objectief is verwijderd lijkt relatief erg klein.) Ik heb de wielen in de showroom gezien -pas nadat ik ze had besteld op basis van foto's, folder en Youtube. En mijn keuze werd helemaal bevestigd.... Die combinatie Wit/Madrid maakt van de ozo saaie spinning smiley sticking its tongue out haha, Golf een speciale blikvanger.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2013 01:12 door Dieselaar-dig.
Anonieme bezoeker
02-02-2013 08:58
Pieter 35

Hey Pieter, ik kan het even niet plaatsen, wat voor test bedoel je en wat is er
Mis nu met een 1.2 tsi. Ik krijg die van mij over 6 weken namelijk.
Fatinha
Pieter 35

Maak je geen zorgen(Pieter wilt dit forum in beweging houden)ik rijd de 1.2tsi 105pk nu bijna een maand en er is helemaal niets mis mee.
Nu hij een beetje los komt vind ik het een fijne motor die dicht in de buurt komt van de 1.4tsi 122pk die in mijn vorige golf VI zat.
Hij is iets minder gretig in de hoge toeren maar daar ga je gewoon naar rijden.
Het verbruik is tot nog toe wel minder als verwacht. Hij is in ieder geval niks zuiniger als de1.4tsi 122pk
Het weer heeft natuurlijk ook niet meegezeten maar we gaan het zien.
Anonieme bezoeker
02-02-2013 10:50
mark146
Fatinha
Pieter 35

Maak je geen zorgen(Pieter wilt dit forum in beweging houden)ik rijd de 1.2tsi 105pk nu bijna een maand en er is helemaal niets mis mee.
Nu hij een beetje los komt vind ik het een fijne motor die dicht in de buurt komt van de 1.4tsi 122pk die in mijn vorige golf VI zat.
Hij is iets minder gretig in de hoge toeren maar daar ga je gewoon naar rijden.
Het verbruik is tot nog toe wel minder als verwacht. Hij is in ieder geval niks zuiniger als de1.4tsi 122pk
Het weer heeft natuurlijk ook niet meegezeten maar we gaan het zien.

Mark, dank voor je reactie en toch ook geruststelling. Dus een 1.2 tsi is niet veel minder dan de 1.4?! En heb jij een dsg versie of handbak?! Ik hen namelijk de dsg besteld. Maar wel vreemd dat het niet zuiniger is terwijl het zo wel wordt verkocht. Afijn kan door koude weer komen.?! Ben benieuwd naar je algemene beoordeling, kan je je ervaring delen betreft bv stoelen, navigatie, etc etc. Alvast dank
Mijn ervaring is dat de 1.2 idd niet echt veel zuiniger is dan de 1.4. Omdat de 1.4 meer power en NM heeft, heeft hij het soms ook wat makkelijker dan de 1.2 die je soms wat meer op z'n staart moet trappen.
Als je echt rustig rijd dan zou hij wel wat zuiniger moeten kunnen zijn.
Toch zal ik zo weer voor de 1.2 met DSG gaan. Nu daar al bijna 80k heerlijke KM's mee gereden
Dieselaar-dig
Karel1897
Ga de mijne as maandag ophalen, ook in de kleur Oryx White. Als ik m zo zie heb ik wel een beetje twijfels over de door mij bestelde 17" Madrids. Lijken wat klein.... Ik hoop dat dit in werkelijkheid meevalt.

Hoi Karel, die Madrid wielen staan juist bij een witte Golf heel peppy en zijn zeker niet te klein. (de foto die je zag vertekent behoorlijk en wat het verst van het groothoek (phone-) objectief is verwijderd lijkt relatief erg klein.) Ik heb de wielen in de showroom gezien -pas nadat ik ze had besteld op basis van foto's, folder en Youtube. En mijn keuze werd helemaal bevestigd.... Die combinatie Wit/Madrid maakt van de ozo saaie spinning smiley sticking its tongue out haha, Golf een speciale blikvanger.

Zojuist bij de dealer geweest waar mijn Golf klaar staat. Je hebt helemaal gelijk, ziet er fantastisch uit!! En idd, wordt ineens een speciale blikvanger smiling smiley. Ben natuurlijk ook verwend met de 18" Detroit velgen onder de GTI ;-)
Foto's staan hieronder.................

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2013 15:44 door Karel1897.
Oryx white, 17" Madrid velgen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-02-2013 15:44 door Karel1897.
Anonieme bezoeker
02-02-2013 16:13
Fatinha
Pieter 35

Fatinha, er s niks "mis" met een 1.2. Het is alleen als je een keer in een gevaarlijke situatie terrecht komt, of je maakt een uitwijkbeweging op hogere snelheid met je Golf, dan zit ik liever in een 1.4 met multie-linkas dan in de 1.2 met "dion-as".
Lees anders zelf even, en bekijk de foto,s -----> [www.auto-motor-und-sport.de]
Anonieme bezoeker
02-02-2013 16:16
Karel1897

Met xenon en zonder LED-dagrijverlichting.
Pieter 35
Karel1897

Jep......(nogmaals) voor de volledigheid:
1.4 ACT, handgeschakeld
Oryx white
Zonder type/motoraanduiding
35% getint glas achter
17" Madrid
Ergonomische sportstoelen
Xenon verlichting (zonder LED)
Executive pakket
Elektrische ramen achter
PDC
Panoramadak schuifdak

Luxe kentekenplaten / Instaplijsten / uitlaatsierstuk

En om t helemaal volledig te maken, het is geen lease, maar particulier. Ik wil niet weer de discussie losmaken over het leasen zoals een paar pagina's terug. Mijn werkgever kent deze 'luxe' niet, maar gelukkig ben ik financieel wel in staat om een auto als deze particulier aan te schaffen.
Anonieme bezoeker
02-02-2013 17:02
Ziet er goed uit Karel! Heb je hem al, en hoe bevalt hij?
Pieter35
Nee, nog niet. Maandagmiddag..... Nog 2 nachtjes.....
Anonieme bezoeker
02-02-2013 18:48
Mooie auto karel, kleur is gaaf. Heb ik ook besteld. Veel rijplezier
Anonieme bezoeker
02-02-2013 18:49
Pieter 35
Fatinha
Pieter 35

Fatinha, er s niks "mis" met een 1.2. Het is alleen als je een keer in een gevaarlijke situatie terrecht komt, of je maakt een uitwijkbeweging op hogere snelheid met je Golf, dan zit ik liever in een 1.4 met multie-linkas dan in de 1.2 met "dion-as".
Pieter dank voor info. Heb op de site vergelijk gelezen. Interessant maar ben blij met mn 1.2.
Fatinha
Mooie auto karel, kleur is gaaf. Heb ik ook besteld. Veel rijplezier

Thanks, jij ook alvast veel rijplezier. Nog even geduld....Vanmiddag scheen de zon er op...dan is ie nog mooier!!!
Anonieme bezoeker
02-02-2013 19:40
Haha ik krijg het medio maart dus hopelijk schijnt de zon dan vaker.
Anonieme bezoeker
02-02-2013 20:35
Luap
Hansyii
De De Dion as is onder meer toegepast op de Alfa Romeo Alfetta, GTV6, Giulietta, Alfa 6, 90, 75/Milano, Lancia, Ferrari, Aston Martin, Maserati.
Zeker niet de minste auto's.

De constructie op zichzelf is niet per definitie beter, het is de uitvoering en verfijning welke het verschil maakt.
Zo'n De Dion achteras zat bijvoorbeeld ook onder een Volvo 340, en die auto's staan niet bekend als 'bochtenridders'.

In mijn eigen draadje heb ik er al wat meer aandacht aan besteed.
Multilink is een verzamelnaam, en komt in vele varianten (en verfijningen) voor.

De Dion zat i.d.d. ook op de Volvo 340/360 in zijn eenvoudigste vorm, afgeveerd met bladveren, zover ik me herinner.
Ook de spoorbreedte van nu en van toen is onvergelijkbaar. En dat heeft natuurlijk al grote invloed op het weggedrag.
Maar destijds was wel iedereen verbaasd, dat Volvo niet had gekozen voor een goedkopere oplossing.
Anonieme bezoeker
02-02-2013 20:40
Pieter 35
Fatinha
Pieter 35

Mijn reactie op @P 35
Pieter 35
Hansyii
Pieter 35
Hansyii rijdt een hoogwaardige high-tech starre achteras?

Blijkbaar heb je heel weinig verstand van VAG, want quattro's hebben altijd multilink.

Pieter 35
Test gelezen. Uitslag is meer dan duidelijk.

Blijkbaar bespeur jij geen ongelijkheid in het aanwezig zijn van een sporonderstel met DDC op één van de auto's....

Volgens mij pleit het artikel meer voor DDC, dat in sommige gevallen ook verkrijgbaar is met de torsie as.

Mijn duits is prima. De voordelen van de 1.4tsi met DCC doen er niet toe, het slechte commentaar over de 1.2tsi des te meer
Schlechtwegstrecke: Das Standardfahrwerk stößt an seine Grenzen.
Grobe Unebenheiten bei Geschwindigkeiten um 30 km/h bringen die Verbundlenkerachse des VW Golf 1.2 TSI ans Limit. Was von außen spektakulär aussieht, wirkt sich auf die Insassen in Form von starken Wank- und Rollbewegungen der Karosserie aus. Die aufwendige Fahrwerkslösung des VW Golf 1.4 TSI hat spürbar mehr Reserven, absorbiert die Stöße besser, hält mehr Fahrbahnkontakt, und auch der Aufbau bleibt trotz des groben Untergrunds deutlich ruhiger. Die Fahrt ist somit komfortabler und sicherer.

Je Duits mag dan misschien prima zijn, er is een groot verschil tussen lezen en interpreteren.
Je bent heel duidelijk op zoek naar je gelijk, en je gebruikt daar dit verslag voor, zonder jezelf essentiële vragen te stellen, zoals:

Het doorslaan van de veren heeft toch weinig te maken met de wielgeleiding?
Geldt ditzelfde niet voor alle carrosseriebewegingen?
Of worden er samen met de torsie as slechte (lees: goedkope) veren en schokdempers toegepast?
Waarom geen configuratie van 'torsie as + DDC<> multilink zonder DDC'?

Bovendien, als je Etka raadpleegt, voor de onderdeelnummers van veren en schokdempers, voor zowel de torsie as, als de multilink, dan kan de uitslag wel eens heel verrassend worden.

Jouw conclusies laat ik echt jouw conclusies! big smile smiley
Anonieme bezoeker
03-02-2013 10:55
Na lang wachten staat ie eindelijk klaar bij de dealer. Nu nog 3 weken wachten totdat mijn oude leasecontract is afgelopen. Het wachten is wel zwaar!

[imageshack.us]
Anonieme bezoeker
03-02-2013 11:00
Roel1987
Na dit forum al een tijdje gevolgd te hebben, vandaag toch maar een profiel aangemaakt.

Ik mag van de baas een nieuwe wagen uitzoeken en initieel waren er drie opties. De nieuwe Toyota Auris, de Ford Focus Wagon of de golf 7.
Ik ben naar alle drieën gaan kijken, waar ik de golf als laatste bekeken heb. De Auris en de Focus zijn leuk en zien er goed uit, maar de golf is, naar mijn mening toch 10 keer beter afgewerkt dan de andere twee. Ik moet er dan wel bij zeggen dat ik van de Auris de lease pro uitvoering heb bekeken, van de Focus de titanium lease en de van de Golf de Highline.

Na heel wat gedoe toch de bestelling voor de golf er doorheen gekregen afgelopen week. Het zat em er voornamelijk in de 17" Madrid velgen die ik wilde.
Dit is de opstelling zoals ik hem besteld heb:

Golf 7 1.6TDI 5 deurs Highline
Limestone grey metallic lak
17" Madrid velgen met sportonderstel
Executive pakket
Winterpakket
Spiegelpakket
Zonder motor of type aanduiding
Winterbanden

De bestelling is vrij basic, maar de andere opties waren voor mij geen reden om meer bijtelling te gaan betalen spinning smiley sticking its tongue out

Een leverdatum hoop ik volgende week ergens te vernemen. Laten we hopen dat ie nog voor april geleverd kan worden...

Ik ben wel benieuwd hoe de diesel gaat bevallen, aangezien ik nooit diesel heb gereden en uit een 2.0 turbo automaat kom.

Gisteren de verwachte leverdatum doorgekregen. Waarschijnlijk zal dezenop 4 april afgeleverd worden. Ook nog maar even luxe kentekenplaten er bij besteld winking smiley
Anonieme bezoeker
03-02-2013 11:54
Autoliefhebber!
Na lang wachten staat ie eindelijk klaar bij de dealer. Nu nog 3 weken wachten totdat mijn oude leasecontract is afgelopen. Het wachten is wel zwaar!

[imageshack.us]

Staat er goed bij!
Anonieme bezoeker
03-02-2013 12:00
@karel1897
Ik denk dat je de druk in je rug gaat missen en de stoelen.
die van de mijn vorige GTI V zijn beter dan mijn Highline golf VI
had je xenon op de GTI VI?
want daar zat toch led daglicht op tenzij hij voor 2009 was?

een mooi carretje hoor.
jammer dat er geen zwarte hemel in zit, dat staat nog chiquer
Anonieme bezoeker
03-02-2013 12:48
Karel1897

Gefeliciteerd met je prachtige Golf; we hopen natuurlijk regelmatig van je te horen!!
Karel1897
Pieter 35
Karel1897

1.4 ACT, handgeschakeld
Oryx white
35% getint glas achter
17" Madrid
Executive pakket
Elektrische ramen achter
PDC
Panoramadak schuifdak

En om t helemaal volledig te maken, het is geen lease, maar particulier. Ik wil niet weer de discussie losmaken over het leasen zoals een paar pagina's terug. Mijn werkgever kent deze 'luxe' niet, maar gelukkig ben ik financieel wel in staat om een auto als deze particulier aan te schaffen.
Ben benieuwd naar je ervaringen met het ACT systeem en hoe de erg. stoelen gaan bevallen...!
Mijn overweging is om de standaard HL.sportstoelen met alcantara te nemen ...(met een extra berglade eronder)
De verkoper zei...alcantara stoelen, warm in de winter en koel in de zomer....(over de slijtvastheid ?? ...)
Anonieme bezoeker
03-02-2013 13:16
Ik heb nu op dit forum ontzettend veel gelezen over de rij-effecten van de relatie tussen achteras, DDC en sportonderstel. Ik probeer iedereen die er meer van weet dan ik (en dat is al gauw) te volgen en te geloven. Het probleem is dat ik steeds weer nieuwe berichten lees, die een deel van het verhaal pakken en die worden vervolgens dan vriendelijk weerlegd door een ander. Op internet krijg ik mooie VW-filmpjes te zien over DCC en bovendien stelt de verkoper dat je daarmee het evt verloren comfort van het sportonderstel (want 17" Madrid) compenseert. Bovendien wordt er zo ongeveer bij gesuggereerd dat je in de sportstand met 100km/uur een minirotonde binnen de bebouwde kom met EEN hand aan het stuur kunt passeren terwijl je een kop koffie drinkt. Ik heb DCC besteld en vraag me inmiddels af of ik er wel iets aan heb; en zo ja, WAT precies. Wie heeft een compleet antwoord dat ik (en andere simpele bestuurders) zullen begrijpen? Gr.
vws1
@karel1897
Ik denk dat je de druk in je rug gaat missen en de stoelen.
die van de mijn vorige GTI V zijn beter dan mijn Highline golf VI
had je xenon op de GTI VI?
want daar zat toch led daglicht op tenzij hij voor 2009 was?

een mooi carretje hoor.
jammer dat er geen zwarte hemel in zit, dat staat nog chiquer

Ja, zo nu en dan zal ik die druk wel missen. Mijn GTI is van mei 2010, wel xenon, maar toen (gelukkig) nog geen led. Vind die ledjes van de golf 6 echt niks.
Zwarte hemel is idd erg jammer. Die optie had ik zeker genomen,
Dieselaar-dig
Karel1897

Gefeliciteerd met je prachtige Golf; we hopen natuurlijk regelmatig van je te horen!!

Thanks, zal zeker m'n ervaringen met jullie delen....
Harrie van Geleuken
Karel1897
Pieter 35
Karel1897

1.4 ACT, handgeschakeld
Oryx white
35% getint glas achter
17" Madrid
Executive pakket
Elektrische ramen achter
PDC
Panoramadak schuifdak

Ben benieuwd naar je ervaringen met het ACT systeem en hoe de erg. stoelen gaan bevallen...!
Mijn overweging is om de standaard HL.sportstoelen met alcantara te nemen ...(met een extra berglade eronder)
De verkoper zei...alcantara stoelen, warm in de winter en koel in de zomer....(over de slijtvastheid ?? ...)

Zal m'n ervaringen zeker met jullie delen. Ben ook erg benieuwd naar ACT systeem. Over de ergo. stoelen maak ik me qua slijtvastigheid en comfort geen zorgen. Vond de alcantarabekleding in de kleurstelling niet zo geslaagd, maar dat is smaak en voor iedereen verschillend Ervaring is wel dat t alcantara prettig zit/aanvoelt. Wel een extra lade, heb er in m'n huidige GTI ook 2, was altijd handig voor de kleinere spullen. Ach ga t nu wel met 1doen.
Anonieme bezoeker
03-02-2013 15:09
Dieselaar-dig
Ik heb nu op dit forum ontzettend veel gelezen over de rij-effecten van de relatie tussen achteras, DDC en sportonderstel. Ik probeer iedereen die er meer van weet dan ik (en dat is al gauw) te volgen en te geloven. Het probleem is dat ik steeds weer nieuwe berichten lees, die een deel van het verhaal pakken en die worden vervolgens dan vriendelijk weerlegd door een ander. Op internet krijg ik mooie VW-filmpjes te zien over DCC en bovendien stelt de verkoper dat je daarmee het evt verloren comfort van het sportonderstel (want 17" Madrid) compenseert. Bovendien wordt er zo ongeveer bij gesuggereerd dat je in de sportstand met 100km/uur een minirotonde binnen de bebouwde kom met EEN hand aan het stuur kunt passeren terwijl je een kop koffie drinkt. Ik heb DCC besteld en vraag me inmiddels af of ik er wel iets aan heb; en zo ja, WAT precies. Wie heeft een compleet antwoord dat ik (en andere simpele bestuurders) zullen begrijpen? Gr.

In mijn topic "torsie as <> multilink", heb ik getracht een antwoord te geven.
Anonieme bezoeker
03-02-2013 18:02
Hansyii
Dieselaar-dig

Beste Hansyii, dank voor je reactie. Dat heb ik natuurlijk gelezen en ik waardeer je bijdrage. Maar daarmee heb ik echt geen afdoende antwoord op mijn vraag. Het gaat me om de samenhang en het merkbare effect van deze drie voorzieningen (achteras, DDC wel/geen sportonderstel) en hoe die zich tot elkaar verhouden en gedragen. Voor de techneuten onder de forumlezers is dat misschien wel duidelijk, maar ik snap er nog steeds geen f*c* van. Misschien vind je me dom, maar ik vermoed dat ik spreek namens velen....
Anonieme bezoeker
03-02-2013 21:16
Dieselaar-dig
Hansyii
Dieselaar-dig

Beste Hansyii, dank voor je reactie. Dat heb ik natuurlijk gelezen en ik waardeer je bijdrage. Maar daarmee heb ik echt geen afdoende antwoord op mijn vraag. Het gaat me om de samenhang en het merkbare effect van deze drie voorzieningen (achteras, DDC wel/geen sportonderstel) en hoe die zich tot elkaar verhouden en gedragen. Voor de techneuten onder de forumlezers is dat misschien wel duidelijk, maar ik snap er nog steeds geen f*c* van. Misschien vind je me dom, maar ik vermoed dat ik spreek namens velen....

Om de eenheid te bewaren, heb ik wederom in het andere topic geantwoord.
Anonieme bezoeker
04-02-2013 09:11
CoolC
Mister broem
Harrie van Geleuken
Mister broem
Kijk hier word ik helemaal gek van.... Hij piept voor het stoplicht, bij tegemoetkomend verkeer, soms als hij er zin in heeft, soms piept hij niet als hij wel moet piepen....

Gaat me vast nog een deuk kosten maar VW doet niks.... Ja roepen... U heeft gelijk maar we weten ook niet hoe en wat!!! Lekkere nieuwe auto beleving!!

P.s. Misschien wat voor de hand liggende oplossing.... Maar ik had het "piepen" van de parkeersensoren op mijn vorige Golf heel zacht staan. Uiteindelijk keek ik toch altijd op het scherm bij de laatste cm's... Maak het systeem niet minder hyper, maar wellicht wel wat minder "last" van.

En dan sta je gewoon langs de stoep....

Ik zou nog maar ff wachten met kopen tot de kinderziektes verdwenen zijn!
Of...gewoon niet bestellen...dergelijke opties...ze zijn eigenlijk veel te duur !

Ik zou het inderdaad niet opnieuw bestellen.... Maar ik ben ook erg teleurgesteld in VW!

heb jij "Park Distance Control" of heb je "Park Assist"? Just wondering....

Misschien een wat voor de hand liggende oplossing, maar ik had op mijn vorige Golf het geluid van de parkeersensoren heel zacht staan. Maakt het systeem niet minder hyper, maar wellicht heb je er dan wel minder "last" van?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-02-2013 09:13 door CoolC.
Deze discussie is gesloten.