Range Rover | facelift 2017 & SV Coupé

Gepost door D-C 

THE ALL-NEW 2013 RANGE ROVER

Land Rover Introduces the Next Generation of the World's Most Iconic Luxury SUV

• Unmistakably a Range Rover, a modern interpretation of iconic design cues

• Legendary Land Rover off-road capability with transformed on-road handling and agility

• Lighter, stronger and more refined. The world's first SUV with an all-aluminum unibody structure

• Weight savings of up to 926lbs (420kg) when compared to the outgoing model delivers improved fuel economy and reduced CO2 emissions. A US specification V8 model is approximately 700lbs lighter than similarly equipped outgoing model

• A more spacious and luxurious interior provides a truly composed motoring experience for all occupants. Rear legroom increases 4.7 inches

• Adaptive dynamics suspension system further refines ride quality

• Enhanced all-terrain performance with the introduction of a new fully automatic Land Rover "Terrain Response 2 Auto®" system

• Designed and engineered in Britain at Land Rover's development centers throughout the UK

• Manufactured in a new aluminum production facility at Land Rover's Home in Solihull, United Kingdom

Volledig persbericht & bron: [www.flickr.com]

5 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2018 14:47 door D-C.
Anonieme bezoeker
Re: Range Rover
15-08-2012 09:37
Ik had wat twijfels bij t zien van de niet-scherpe gelekte foto's, maar die twijfels zijn nu weg, mooie bak!!
15-08-2012 09:51
Mooi. Interieur moet wel even wennen en ik vraag me af of dat uiteindelijk gaat lukken.
15-08-2012 09:57
Die "oortjes" aan de lampen vind ik op sommige foto's wat vreemd ogen en die lamellen op de deur zijn wel erg groot. Al met al mooier dan een GL, maar vooralsnog niet t.o.v. de oude RR.
15-08-2012 12:09
Wouter82
Die "oortjes" aan de lampen vind ik op sommige foto's wat vreemd ogen (...)

Ik ook, had deze auto volgens mij niet nodig. Ik vind het er een beetje gezocht uitzien. Aan de andere kant komt 'ie wel meer in lijn met de Evoque qua design. Verder wel weer een fraaie auto.

Komt er trouwens ook nog weer een Range Rover Sport? Of is dit een opvolger voor beide modellen en komt er alleen nog die LWB-versie - voor het echte zeecontainergevoel? winking smiley
15-08-2012 12:13
Schitterende auto. Soms is het design wat te ver doorgeslagen misschien, maar als totaalplaatje: keurige auto!
Eens voor wat betreft de vormgeving van koplampen en achterlichten. Verder blijft het een prachtig ding, dat gaat in sterkere mate nog op voor het interieur. Dankzij de rigoureuze afslanking en ongetwijfeld nieuwe en schonere motoren zullen de prijzen in Nederland ook kunnen dalen.

Yellow Cab
Komt er trouwens ook nog weer een Range Rover Sport? Of is dit een opvolger voor beide modellen en komt er alleen nog die LWB-versie - voor het echte zeecontainergevoel? winking smiley

Jazeker.
Anonieme bezoeker
15-08-2012 13:25
Jongens, ik woon in Laren/Blaricum en ik weet wie hierin gaan rijden.

Daarom herhaal ik even het riedeltje van gisteren:

Ben Blij voor de Bekoorlijke Brutale Blaricumse Botox Babes die met Blerende Babies en Blagen met een dikke Beurs aan Boord Bellend en Boenderend Bange Bejaarden Belagen met deze nieuwe Bak uit het Land van Boris, de bekende Burgemeester.

Magistraal overbodig, maar wel leuk voor hunnie die E 150.000 over hebben.
15-08-2012 13:32
Wát een slagschip: ik vind 'm prachtig.
15-08-2012 14:03
Wow, imposante auto thumbs up De achterkant is nog even wennen, maar de voorkant en het interieur zijn echt prachtig.

Al bekend welke motoren hierin komen? Of gewoon de oude bekenden, V8 SC en TDV8?
15-08-2012 14:43
Ik vind hem ook gaaf! Vooral met dat zwarte dak zoals op de tweede foto uit de OP. Het interieurs vind ik ook zeer fraai, vooral ook met de automaatknop. thumbs up
15-08-2012 16:18
Gave bak zeg.

Was ik nou maar in Abu Dhabi geboren als zoon van een oliesjeik spinning smiley sticking its tongue out
Anonieme bezoeker
16-08-2012 07:21

En een teaserfilmpje:
06-09-2012 17:22
Daewoo-Chevrolet

En meteen de Victoria Beckhamversie erbij?
Die zwarte is er zwaar over! Zonde voor een verder mooie auto.
Heeeel fraai apparaat thumbs upthumbs upthumbs up
Anonieme bezoeker
07-09-2012 11:59
Kan het weer eens een keertje geheel eens zijn met Rearwheel Driver. thumbs up
07-09-2012 12:04
Interieur is helemaal top, maar exterieur?? Ik vind de vorige mooier; deze heeft een te kleine raampartij en ziet er plat gedrukt uit. Het statige wat een Range Rover hoort te hebben, is verdwenen. Vind het meer een mix tussen een Range Rover en een Range Rover Sport.
Anonieme bezoeker
17-09-2012 10:55
19-09-2012 11:07

Nieuwe Range Rover vriendelijker geprijsd

De gloedjesnieuwe Range Rover hebben we al tot in detail kunnen bekijken. Wat we nog niet wisten, is wat de terreingigant in Nederland gaat kosten, maar ook die vraag is nu beantwoord. Om maar met de deur in huis te vallen: De Range Rover die de minste euro's nodig heeft om van eigenaar te wisselen is de 3.0 TDV6 HSE. Deze mag als basis HSE mee voor 113.900 euro. De vorige Range Rover stond vanaf 136.900 euro op de stoep, een aanzienlijk verschil van zo'n 23.000 euro. De dikker aangeklede 3.0 TDV6'en mogen als Vogue en Autobiography mee voor respectievelijk 124.000 euro en 137.900 euro. De gespierdere 4.4 SDV8 staat als Vogue in de prijslijst voor 146.800 euro. Als meest luxueuze Autobiography moet 160.600 euro naar Land Rover worden overgemaakt. De 4.4 SDV8 is net als de 5.0 V8 Supercharged niet als HSE-uitvoering te bestellen. De meest potente Ranger, de 5.0 V8 Supercharged kost als Vogue 188.100 euro en als Autobiography 202.000 euro. Daar krijg je dan wel een 510 pk sterke achtcilinder en alle denkbare toeters en bellen voor terug. De voorverkoop van de nieuwe Range Rover is inmiddels gestart, de eerste auto’s worden vanaf begin 2013 aan klanten afgeleverd.
[www.autoweek.nl]

19-09-2012 11:40
Nice! Die gaan we dus nog vaker op de weg zien dan de huidige lijkt mewinking smiley
Live @ Mondial de l'Automobile Parijs:

Meer foto's: [www.carview.co.jp]

Land Rover stand: [www.omniauto.it]
14-09-2013 21:35

Range Rover introduceert hybride modellen

21 augustus 2013 | Met de introductie van de Range Rover Hybrid en Range Rover Sport Hybrid lanceert Land Rover zijn eerste hybride modellen. De nieuwe uitvoeringen onderscheiden zich door gunstige verbruikscijfers, aanzienlijk lagere CO2-emissies en behoud van Land Rover's off-road capaciteiten en prestaties.

De levering van de nieuwe uitvoeringen, waarvan de Europese verkoop van start gaat op 10 september a.s., vangt begin 2014 aan. De twee geheel aluminium modellen zijn gebaseerd op Land Rover's Premium Lightweight Architecture en hebben dezelfde aandrijflijn.

Om te demonstreren dat in de nieuwe hybrides de legendarische Land Rover capaciteiten behouden zijn gebleven, zullen donderdag 22 augustus drie Range Rover Hybrids vertrekken voor een reis van de thuisbasis van het merk Land Rover in Solihull naar het hoofdkwartier van het moederbedrijf Tata, in Mumbai, India.

Deze 'Silk Trail 2013' is een 16.000 km lange expeditie door 12 landen, die enkele van de meest uitdagende wegen, bergpassen en paden zal volgen, inclusief een deel van de originele, 6.400 kilometer lange Silk Road die Azië met het Middellandse Zee-gebied verbindt.

De nieuwe hybride aandrijflijn van de Range Rover heeft drie door de bestuurder selecteerbare programma's en combineert Land Rovers 3,0-liter SDV6 dieselmotor met een 35 kW elektromotor die is geïntegreerd met de achttraps ZF automatische transmissie. Het hybride systeem, inclusief lithium ion-accupakket, omvormer en elektromotor weegt 120 kg.

De elektromotor ontwikkelt een koppel van 170 Nm om de acceleratie te verbeteren en de auto in EV-modus aan te drijven. De elektromotor werkt ook als dynamo door kinetische energie terug te winnen tijdens regeneratief remmen om daarmee de accu op te laden wanneer de auto afremt of uitrolt. In de bestuurder-selecteerbare EV-modus kan de Range Rover circa 1,6 kilometer elektrisch rijden met een snelheid van maximaal 48 km/h voordat de dieselmotor weer start om de aandrijving over te nemen.

Gecombineerd bedraagt de vermogensontwikkeling van dieselmotor en elektromotor 340 pk bij 4.000 tpm, met een koppel van 700 Nm tussen 1.500 en 3.000 tpm. Beide modellen accelereren in minder dan zeven seconden van 0-100 km/h en hebben een topsnelheid van 218 km/h (Range Rover Sport 225 km/h). Dat in combinatie met een 26 procent reductie in CO2-emissies tot 169 g/km, vergelijkbaar met een gecombineerd verbruik van 6,4 l/100 km.

De nieuwste generatie van de Range Rover en Range Rover Sport zijn vanaf het begin af aan ontwikkeld voor de integratie van hybride aandrijving. Als gevolg daarvan is het vloeistofgekoelde accupakket geplaatst in een beschermend Boron-stalen frame onder de bodem van de auto, zodat dit niet ten koste gaat van de ruimte in het interieur of de bagageruimte.

De Range Rover hybrid heeft hetzelfde vijfzits-interieur en bagagevolume als de standaard auto en behoudt zijn volwaardige reservewiel. Ook bij de Range Rover Sport Hybrid zijn op dit gebied geen compromissen gesloten, zodat ook dit model een ongewijzigd interieur heeft ten opzichte van het standaard model, inclusief de optie van een 5+2-zits interieurconfiguratie.

Bron: [www.autozine.nl]

Live @ IAA Frankfurt:

Meer foto's:
[motorshow.carview.yahoo.co.jp]
[www.omniauto.it]
28-10-2013 11:10
En de LWB:

Limo-alternatief: Range Rover LWB

De lange versie van de Range Rover, de Long Wheel Base (LWB ), is gearriveerd. Volgens Land Rover is het topmodel nu een nog beter alternatief voor grote, luxe sedans. We zagen de Range Rover Long Wheel Base eerder al gecamoufleerd voorbijkomen. Een echte verrassing is de auto dan ook niet, maar wat we nog niet wisten, is hoeveel langer dit model precies is: 140 mm. De afstand komt volledig ten goede aan de beenruimte van de achterpassagiers, die bovendien verwend worden met een standaard glazen panoramadak, rolgordijntjes, en de mogelijkheid de passagiersstoel elektrisch naar voren te schuiven voor maximale beenruimte. Met het optionele ‘Executive Class Seating’ wordt de acherbank omgetoverd in twee uitgebreid verstelbare zitplaatsen die het directielimo-gevoel compleet maken.

Wie moeite heeft het lengteverschil aan de buitenkant te spotten, wordt geholpen door een ‘L’-badge in de lijsten op de portieren. De Range Rover LWB is er als zowel in Range Rover Vogue- als Range Rover Autobiography-uitvoering, en in combinatie met alle motoren; de TDV6, SDV8 en V8 Supercharged.

Ook de recent geïntroduceerde Hybrid komt er ‘in het lang’, maar daarvoor moeten we nog geduld hebben tot later in 2014. De overige uitvoeringen worden in november vrijwel gelijktijdig gepresenteerd op de LA Auto Show en de Guangzhou Auto Show, de eerste afleveringen vinden in maart plaats.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2013 11:12 door Wouter82.
Nog steeds een prachtige, luxe auto met terreincapaciteiten. Jammer van het Oud-Zuid imago. De achterlampen zijn bij LR/RR's wel een beetje kinderachtig als je het mij vraagt. Kan best wat meer luxe uitstralen. Op de Britse website kan je de auto al configureren. Voor mij komt er zoiets dan uit:

Range Rover SV Coupé

Interieur is gaaf, de kont is imo net iets te lang.
Uhm dat is wel een beetje een Strange Rover confused smiley

Geweldig interieur weer! Exterieur weet ik nog niet zo. Ze wilden hem denk ik er 'dynamisch' uit laten zien maar ze hadden er beter een echte opvolger voor de aloude 3-deurs van kunnen maken
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.