Officieel: Mazda 6

Gepost door Mach1 
Re: Officieel: Mazda 6
21-07-2018 16:42
Kristian
Petje af Mazda. Mijn 2012 versie rijdt al heel erg fijn dus dit is dan helemaal een topper.
Autovisie weet ook wat er echt toe doet bij een auto, dat de multimedia niet state of the art is, is dus bijzaak.
AW rijimpressie zal wel stuk negatiever uitvallen.

Ik begrijp ook niet waarom multi media systemen zo vaak een eindoordeel van een testwagen , zeker in geval van Japanse wagens, in negatieve zin bepalen. Ik heb veel systemen kunnen proberen en allemaal wat mij betreft een bezoeking, bovendien gebruik je veel helemaal niet.

Comfort, prestaties, zotcomfort, geluidscomfort, verbruik, veel belangrijker.
dca492
Kristian
Petje af Mazda. Mijn 2012 versie rijdt al heel erg fijn dus dit is dan helemaal een topper.
Autovisie weet ook wat er echt toe doet bij een auto, dat de multimedia niet state of the art is, is dus bijzaak.

Ik begrijp ook niet waarom multi media systemen zo vaak een eindoordeel van een testwagen , zeker in geval van Japanse wagens, in negatieve zin bepalen. Ik heb veel systemen kunnen proberen en allemaal wat mij betreft een bezoeking, bovendien gebruik je veel helemaal niet.

Zo denk ik er precies over, er word altijd gedaan alsof de infotainment systemen ongeveer 1/4 of 1/3 van de beoordeling van een auto uitmaken. Terwijl tijdens het rijden je focus toch op de weg moet liggen? Als er maar een Bluetooth verbinding mogelijk is met een mobiel, parkeersensoren achter met biepjes (op scherm of achteruitrijcamera is bonus) en beetje redelijk geluid uit de luidsprekers komt ben ik al tevreden. Sommige auto's hebben tegenwoordig EN een Navischerm EN een digitaal (navi) scherm als instrumentarium EN een HUD met navigatie aanwijzingen erin. Telefoon apps om bij te houden hoeveel km je nog kan rijden etc.
dca492
Kristian

Zo negatief zijn ze in het filmpje van autovisie ook weer niet. Navigatie ziet er niet zo fraai uit, als dat alles is....

Dat multimediasystemen zo belangrijk worden gevonden verbaast mij niet, je loopt zelf toch ook niet meer met een 3310 rond?
21-07-2018 17:57
@carfanatic

Mee eens maar krijgt veel teveel aandacht. Enige reden dat fabrikanten zo massaal alles in die schermen stoppen, spot en spot goedkoop te maken. Aan de marketing afdelingen de schone taak het ' duur' en als heel 'bijzonder' te verkopen, en dat gaat ze goed af.
Het navigatiesysteem is nou eenmaal niet het beste van de 6 en daar doen de concurrenten het beter dat is een feit, maar van binnen en buiten ziet hij er nog steeds goed uit en in mijn ogen moderner als een Passat, Mondeo of Insignia.
Wat ik persoonlijk fijn vind is dat ze een extra kleur hebben voor het leer, het was alleen zwart of wit en nu ook bruin er bij.

VW wint ("ondanks hogere prijs en slechtere milieunormen"winking smiley maar alle drie zijn zo goed dat je met geen van de auto's een verkeerde aankoop doet, aldus AutoBild
31-08-2018 15:01
Wel jammer dat de kentekenplaat nét een stukje grille wegsnoept.
Plaats je hem ietsje lager. Opgelost.
Ik heb een vermoeden dat die grill opening onderin er niet voor niets zit en als je echt de KTPH zo laag zal plaatsen er iets te weinig koeling gaat krijgen. Olie koeler, (automatische) transmissie koeler, airco condensator zijn de eerste 3 waar ik aan denk.
Sinds de Mazda6 I heet het model in Japan Atenza. Maar vanaf augustus heet ie ook in eigen land Mazda6, net als dat de nieuwe Mazda3 geen Axela meer heet. Ook nieuw voor Japan is de 2.5 Turbomotor zoals ie ook al in Noord-Amerika te krijgen is. Alleen als 25T S Package: zwarte wielen, een zwart dashboard met bijbehorend hemelbekleding en rode stiksels en details in het interieur

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-07-2019 19:03 door Pourquoi.
Mooie uitvoering! Kon het mij prima doen.
Haal die versie als een 'spirituele opvolger van de MPS' naar hier... Geen grote aantallen in NL te verwachten maar in de rest van Europa is er zeker een markt voor. Dan ook als station please... Kan ik die over een paar jaar als occasion in mijn overwegingen meenemen!
Komt hier niet heen omdat er dan ook een GPF filter onder moet en gezien de verkoop aantallen hier in Europa is de markt ervoor te klein. Had graag gezien hoor 250pk en 400nm in de 6 smiling smiley
Zit weleens met een schuin oog te kijken naar een gewone 2,5 GTM. Maar i.c.m. de automaat is het weliswaar een comfortabel auto, maar echt veel vlotter als de gewone 2.0 is het niet. Verbruik wel een stukje hoger.

Overigens zie ik nu wat jong gebruikte Zessen van na de laatste update nu voor rond de 30k te koop staan. Niet de meest luxe uitvoeringen nog maar ze komen langzamerhand wel binnen bereik.
Kristian
Zit weleens met een schuin oog te kijken naar een gewone 2,5 GTM. Maar i.c.m. de automaat is het weliswaar een comfortabel auto, maar echt veel vlotter als de gewone 2.0 is het niet. Verbruik wel een stukje hoger.

Overigens zie ik nu wat jong gebruikte Zessen van na de laatste update nu voor rond de 30k te koop staan. Niet de meest luxe uitvoeringen nog maar ze komen langzamerhand wel binnen bereik.

De 2.5 blinkt meer uit met relatief meer trekkracht, ik denk met volledige belading of een caravan erachter dat je het wel echt merkt. Maar hier in NL is de 2.0 vlot zat als je maar blijft schakelen smiling smiley Zit zelf nu ook te kijken naar een nieuwe 6 of CX-5 . De 6 omdat die lager is, ik hoef niet perse een hoge auto. De CX-5 omdat die korter is waardoor parkeren wat makkelijker gaat voor de dagelijkse dingen. Jammer dat er geen indicatie is wanneer/of de SkyActiv X naar de 6 zou komen.

Twijfel is nog de nieuwe 3 maar geen directe luchtroosters achter en voor de kids geen USB aansluitingen voor de langere trips. Qua kofferbak zou hij wel uit kunnen, mooier was de CX-30 geweest alleen die hoge plastic wielkast randen staan voor geen meter. Hadden a la CX-5 formaat moeten zijn.
Heel herkenbaar! Een 6 van laatste modelwijziging of een CX-5 vanaf 2017 staan ook bovenaan mijn lijstje. En inderdaad, voordeel van de CX-5 is dat deze wat korter en overzichtelijker is. Ondanks dat ik de CX-5 echt een prachtige auto vind, hoef ik eigenlijk nog geen hoge auto.

De 3 vind ik minstens zo mooi, zeker qua interieur maar is me te krap op de achterbank. Doe ik de kinderen geen plezier mee. CX30 ga ik zeker een kans geven maar voor hetzelfde geld heb ik dan een jong gebruikte CX-5. Die heeft bij mij dan de voorkeur ondanks het iets minder mooie interieur.

Auto Motor und Sport heeft onlangs een mooie vergelijking gedaan.
Kaufberatung Entweder Ode: Mazda 6 vs. Mazda CX-5

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-07-2019 22:04 door Kristian.
Wij zitten beide in zelfde schuitje en beetje zelfde gedachte gang. Ik ben gewoon fan van het vloeiende toeren verloop van een normale benzine motor. Dat je wat vaker moet schakelen zie ik als iets positiefs. smiling smiley

Het is jammer dat Mazda geen C segment station heeft. Wil de hoogte ook niet in. Dat geeft bij de CX 5 meer luchtweerstand waardoor je weer eerder geneigd bent de 2.5 automaat te gaan kiezen om 'vooruit' te komen. Maar ja dan niet zelf schakelen en CX5 sowieso al dorstiger dan een Mazda 6.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.