Officieel: Renault Clio IV

Gepost door Anonieme bezoeker 
Tarik23
Inmiddels is de aankondiging van de Clio Estate weer 2/3 maanden terug, maar sindsdien is het vrij stil geworden..
Wat verwachten jullie dat het ongeveer gaat worden qua levertingstijd daarvan? Zomer 2013 of nog later?

Rond maart bestelbaar, ook met de 1.2 TCE120 EDC. Wordt dus wel rond de zomer voor ie binnen is.
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Renault Clio IV
03-12-2012 16:52
adinsx
Tarik23
Inmiddels is de aankondiging van de Clio Estate weer 2/3 maanden terug, maar sindsdien is het vrij stil geworden..
Wat verwachten jullie dat het ongeveer gaat worden qua levertingstijd daarvan? Zomer 2013 of nog later?

Rond maart bestelbaar, ook met de 1.2 TCE120 EDC. Wordt dus wel rond de zomer voor ie binnen is.
Zal de 1.2 TCE120 EDC ook 14% bijtelling gaan worden? Zo ja, dan zal ook de Clio Estate een interessante lease optie zijn..
adinsx
rickm
adinsx
Iemand hier met een Clio IV en het 'Seven'-pakket?
Dan kun je binnenkort een berichtje van de dealer verwachten ivm een service-actie.

SEVEN pakket?

SEVEN van '7-inch touchscreen' neem ik aan?
Anders een '7 speed' DSG bak?

Hm.. het heet sportpakket o.i.d., in ieder geval met deze buitenzijde, maar het gaat dan om de binnenzijde grinning smiley

Iets met verkeerde hechting van de coating op de sierstrips, stuurinleg etc... Aldus 'de wandelgangen'

Je hebt het over de interieur constumizing 'Sport', zoals er ook 'Elegance' of 'Trendy' is bijvoorbeeldwinking smiley Seven is geen pakket of iets. Exterieur 'sport' staat daar in principe los van.
Joh drinking smiley Maar omschrijving '7' of seven is wel zo duidelijk. Dat exterieur en interieur los staan snappen we natuurlijk ook, maar Google gaf me niet snel een interieurfoto.

In ieder geval, auto's die nog afgeleverd moeten worden, of al afgeleverd zijn moeten even terug voor nieuwe strips / stuurinleg (of heel nieuw stuur zelfs), etc.
adinsx
Joh drinking smiley Maar omschrijving '7' of seven is wel zo duidelijk. Dat exterieur en interieur los staan snappen we natuurlijk ook, maar Google gaf me niet snel een interieurfoto.

In ieder geval, auto's die nog afgeleverd moeten worden, of al afgeleverd zijn moeten even terug voor nieuwe strips / stuurinleg (of heel nieuw stuur zelfs), etc.

Waarom dan niet gewoon het beestje bij de naam noemen? Seven is minder duidelijk (zie post rickm bijvoorbeeld) dan gewoon interieurpakket Sportwinking smiley
je typt 'het heet sportpakket oid' daaruit blijkt nou niet bepaald dat je weet wat de naam is en dat in- en exterieur los iswinking smiley
Wie is 'we' trouwens? Jij bent toch één persoon, of mis ik iets?
Nee, ik ben een dubbelganger drinking smiley
En nee, ik wist de naam even niet en de brochure lag even niet in de buurt van m'n bureau. grinning smiley

Hoe staat het met de levering van jullie Clio trouwens?
adinsx
Nee, ik ben een dubbelganger drinking smiley
En nee, ik wist de naam even niet en de brochure lag even niet in de buurt van m'n bureau. grinning smiley

Hoe staat het met de levering van jullie Clio trouwens?

Zeg dat dan gewoon in eerste instantie ipv. krampachtig het verhaal te verdraaien alsof je het wel wisttongue sticking out smiley

Clio wordt afgeleverd begin januari.
Haakjes in 'Seven' en de 'o.i.d.' over het hoofd gezien zeker? drinking smiley
Dat zijn aanhalingstekens, geen haakjeswinking smiley

Maar ik heb het over je bericht daarna. 'Joh' impliceert dat je het wel wist, wat dus niet het geval blijkt te zijnwinking smiley
No offence verder, maar waarom zo er omheen draaien als je een foutje maakt...winking smiley

Vond deze nog trouwens, op interieur na exact hoe onze Clio er uit gaat zien:

Anonieme bezoeker
04-12-2012 14:50
Op de typeaanduiding na ook mijn exterieur.

[edit: foutje verbeterd (2x)]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-12-2012 14:06 door deWit.
Anonieme bezoeker
09-12-2012 12:20
Wat een prachtige wagen. Ik heb er ook zo'n zelfde op het oog als de rode hierboven, alleen een benzine uitvoering, en collection. Maar ik twijfel nog tussen een VW Polo en deze. De Polo is wat compacter en mss qua uitstraling wat behoudender, maar de Clio vond ik minder stabiel op de weg. Overigens was er een beduidend verschil tussen de stoelen van de Clio en de Polo. De stoelen van de Clio vond ik totaal geen steun bieden. Hoe is jullie ervaring daar mee? Daarnaast vind ik de Clio aan de buitenkant GEWELDIG, maar de binnenkant doet wat goedkoper aan. En de prijs is hetzelfde. Misschien kunnen jullie mij vertellen waarom ik beslist voor de Clio moet gaan!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-12-2012 12:23 door NikiB.
Anonieme bezoeker
10-12-2012 12:51
Je bent geen grijze muis, toch?

Clio-stoelen niet goed? Dat is persoonlijk, ze zitten bij mij als gegoten.
deWit
Op de typeaanduiding na ook mijn exterieur.

[edit: foutje verbeterd)

Daar had ik het dan ook niet over, hier ook een benzine besteld natuurlijkwinking smiley

Maar ook ik heb niks negatiefs ontdekt aan de stoelen.
Is het trouwens niet handiger voor een Expression te gaan met intropakket, mis je alleen de handsfree-kaart maar scheelt een hoop geldwinking smiley Of heb je 'collection only' opties in gedachten?
Dit weekend voor het eerst wat Clio's gezien. Valt me in het echt vies tegen, maar ze hadden dan ook allemaal een donkere kleur. De achterkant is behoorlijk anoniem.
@NikiB;
Ik heb lang getwijfeld tussen de Polo en de Clio. De motorproblemen bij VW met hun TSI motoren gaven bij mij de doorslag om voor de CLIO te kiezen. Ik heb in mijn priveomgeving een aantal polo-rijders die behoorlijk wat problemen hebben met hun auto. Op zich nog niet zo erg; maar de problemen worden grotendeels genegeerd door VW met opmerkingen zoals, tolerantiegrenzen, hoort nou eenmaal bij deze auto etc.. En je staat als klant dan nu letterlijk in de kou. De POLO ziet er met name van binnen degelijker uit, maar motortechnisch zijn er m.i. (te) grote problemen, voor mij de belangrijkste reden om voor de CLIO te kiezen; al zal de CLIO zich ook nog in de praktijk moeten bewijzen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-12-2012 18:37 door Cliofirst.
deWit
Je bent geen grijze muis, toch?

Clio-stoelen niet goed? Dat is persoonlijk, ze zitten bij mij als gegoten.

Ik heb het hele vorige weekeinde gereden met de CLIO; de stoelen zaten gewoon goed. Niet zo top als de stoelen van mijn huidige MITO; maar goed genoeg; hangt volgens mij samen met je eigen postuur en persoonlijke voorkeur. Wat viel mij nog meer op tijdens dat weekeinde:

- afwerking is goed, maar kan beter; VW, FORD en ook ALFA staan op een hoger nivo;
- ik miste een zesde versnelling; bij 130 km maakt de auto ruim 3100 toeren met de daarbij behorende (veel) motorlawaai
- goede geluidinstallatie
- ruimte achterin beperkt; ik zit nooit achterin dus voor mij geen punt
- hij is goed handelbaar en vooral comfortabel, in de stad vooral, maar ook op de snelweg
- de motor is pitig en ruim voldoende voor mijn rijstijl
- het is een mooie auto

Kortom ik heb geen spijt van mijn keus (volgende week vrijdag komt die overigens bij mijn dealer binnen). Kan ik eindelijk zien of ik de goede kleurkeuze (gris cassiopee) heb gemaakt.
De meest geslaagde Clio is naar mijn mening nog steeds het eerste type. Denk aan de Williams- en Baccara-versies, daar had de concurrentie begin jaren '90 geen alternatief voor. Sindsdien heeft Renault weinig progressie geboekt. Het interieur (inclusief deurpanelen) doet in nieuwste Clio goedkoop aan, de pianolak en info-tainment kunnen deze indruk niet veranderen.
Interieur dat goedkoop aandoet? Welke uitvoering heb je het dan over? Het soft-touch dash is imo niks mis mee...
Anonieme bezoeker
10-12-2012 20:22
Dat was ook de kritiek van Autovisie.
Ik snap ook niet zo goed waar ze het over hebben. Ik vind het zelf erg meevallen.
Mijn vorige auto is vorige week total loss verklaard dus was ik op zoek naar een nieuwe auto. Vrijdag bij de Clio gekeken, zaterdag lease aanvraag gedaan en vandaag de papieren getekend voor de nieuwe Clio! smiling smiley

Renault Clio Energy TCe 90pk S&S ECO2 Collection
- Pack Comfort
- Pack City
- Pack Look Elegance
- Armsteun
- Pack Lumiére
- Pack Look Exterieur Noir

Interieur: Hamonie Carbon Fonce

Exterieur: Noir Etoile GNE

Een zeer complete, helemaal zwarte Clio en wordt dit jaar nog geleverd! Ik kan niet wachten smiling smiley
Gefeliciteerd! Mooie keuze zowinking smiley
Welke velg(kleur) is het geworden?
Anonieme bezoeker
10-12-2012 20:48
Zullen ook de zwarte wel zijn? Ik heb ook nog aan een compleet zwarte gedacht, maar het werd me iets te zwart...
A110-50
Gefeliciteerd! Mooie keuze zowinking smiley
Welke velg(kleur) is het geworden?

Zwart inderdaad. Ik heb met de dealer gekeken wat er op voorraad is aangezien ik nu zonder eigen auto zit. Dus mijn opties gegeven, kleur maakte me niet uit zolang het niet de gele is. Toen kwamen we op een compleet zwarte met alle opties die ik wil + meer.

Deze maar dan met dezelfde velgen in het zwart en een panoramadak
Dat op je afbeelding zijn wieldoppentongue sticking out smiley De Passion velgen zijn iets anders.

Maar je komt uit een Mégane RS?
Scherp gezien! Ik heb er te snel naar gekeken, was blij dat ik een compleet zwarte uitvoering tegen kwam smiling smiley

Nee RS wordt van m'n vriend vandaag afgeleverd bij de dealer maar we halen 'm 2 jan pas op. Ik kom van een Opel Zafira en Megane GT-line (van vriend).
Je vriend zit ook hier op het forum toch? Of op RTC? Het verhaal klinkt me bekend grinning smiley

Mooie bestelling trouwens thumbs up
Vorige week telefoontje ontvangen van de dealer dat de Clio van mijn collega is vertraagd naar week 17. Bijna 2 maanden later dan in eerste instantie aangegeven. Balen, niks aan te doen dachten wij. Echter blijkt er in Nederland bij een andere dealer praktisch dezelfde auto zijn besteld (Collection dCi, wit, zwart exterieur pakket, armsteun, lumière pakket, climate control etc) echter met metaalkleurige velgen en parkeersensoren. Deze kan in januari geleverd worden, dus aanbod geaccepteerd en de lichtmetalen velgen worden omgewisseld voor de zwarte velgen. Goed geregeld lijkt me.
@ adinsx Klopt! Hij zit voornamelijk op t megane topic smiling smiley

Heb nu een clio mee voor een paar dagen, kan ik mooi even wennen!
Mijn clio collection besteld op 16 november, staat in week 3 op de planning van afleveren bij de dealer.
Onze Clio is bij de dealer aangekomenbig smile smiley Nog een paar weekjes wachten, maar dat wordt dus zeker begin 2013 rijdenwinking smiley
Van de dealer te horen gekregen dat de collection gaat verdwijnen. Dan maar Dynamique!
Anonieme bezoeker
14-12-2012 10:08
Die van mij komt pas eind januari... Dat duurt nog wel even. sad smiley
vincentkriek
Van de dealer te horen gekregen dat de collection gaat verdwijnen. Dan maar Dynamique!

Je kunt de collection nog wel uit de voorraad bestellen smiling smiley
Ik vind het persoonlijk jammer....ze hebben de prijzen ook niet aangepast.
Zelf heb ik de collection net op tijd besteld :-)
Anonieme bezoeker
14-12-2012 11:51
Maar de uitstoot van de Dynamique is toch ook aangepast? Dat las ik tenminste in de AW van deze week. Dan is de noodzaak van de Collection ook vervallen.
Hebben ze het reservewiel uit de dynamique gehaald?....smiling smiley
Ik zie geen ''aanpassingen''.. in de (nieuwe) prijslijst staat nog 104 g/km co2
Gisteren een Facebook actie gewonnen van Renault Nederland. Een jaar lang Clio rijden. Ik ben erg benieuwd thumbs up Ik zal hier meer over posten zodra ik er meer over weet (uitvoering, motorisering, kleur, etc.)
Anonieme bezoeker
15-12-2012 11:42
deWit
Maar de uitstoot van de Dynamique is toch ook aangepast? Dat las ik tenminste in de AW van deze week. Dan is de noodzaak van de Collection ook vervallen.

Ja, daarom was ik ook blij. Kan ik een Dynamique rijden met 14%!
@ vincentkriek en Quirico, volgensmij hebben jullie het over de benzine TCE versie i.p.v. de diesel? Als ik het goed heb zijn alle benzineversies vanaf 1/1/2013 met 20% bijtelling, van Authentique t/m Dynamique. De dieselversie van de Dynamique zal onder de 89g duiken (nu nog 90g) en daarmee in de 14% regeling gaan vallen, waarmee alle diesels nog 14% zijn en blijven.

Als dat niet klopt, zeker voor de benzineversies, dan hoor ik het graag!
Hoop dat de automaat-versie rond februari als bestelbaar zal zijn smiling smiley
Anonieme bezoeker
15-12-2012 20:22
Vandaag 2 tegemoet zien komen.

De Clio oogt prima, maar die LED's zijn, net als bij vrijwel alle andere auto's die er gebruik van maken (van KIA tot Mercedes) niet fraai.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-12-2012 15:57 door rickm.
Ben ik met je eens. Die LEDjes zijn echt verschrikkelijk fel, zeker in het donker. Ach, het schijnt te moeten.

@Carbol:
Reken er niet op. Versies met EDC worden niet voor maart/april verwacht.
Carbol
Gisteren een Facebook actie gewonnen van Renault Nederland. Een jaar lang Clio rijden. Ik ben erg benieuwd thumbs up Ik zal hier meer over posten zodra ik er meer over weet (uitvoering, motorisering, kleur, etc.)

Gefeliciteerd! smiling smiley Krijg je gewoon een Clio aangeleverd of mag je je voorkeuren aangeven?
Anonieme bezoeker
20-12-2012 08:21
Waw een jaartje gratis rijden das wel tof.Ik rij nu een clio3 phase 2 dci85 cassiopeija grijs mooie kleur hoor en je ziet er niet zoveel vuil op maar wil overstappen op de nieuwe dci 90 pk dynamique platinium grijs .Goed idee?
jullie mening graag.Hij zou dan zo ongeveer moeten uitzien.Dit is een dce ik vind nergens op het net een platinium dci 90 met zwarte velgen.

Hier in dit filmpje info over de bijtelling enz

4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-01-2013 21:03 door cliorijder.
Anonieme bezoeker
20-12-2012 14:54
NikiB
Wat een prachtige wagen. Ik heb er ook zo'n zelfde op het oog als de rode hierboven, alleen een benzine uitvoering, en collection. Maar ik twijfel nog tussen een VW Polo en deze. De Polo is wat compacter en mss qua uitstraling wat behoudender, maar de Clio vond ik minder stabiel op de weg. Overigens was er een beduidend verschil tussen de stoelen van de Clio en de Polo. De stoelen van de Clio vond ik totaal geen steun bieden. Hoe is jullie ervaring daar mee? Daarnaast vind ik de Clio aan de buitenkant GEWELDIG, maar de binnenkant doet wat goedkoper aan. En de prijs is hetzelfde. Misschien kunnen jullie mij vertellen waarom ik beslist voor de Clio moet gaan!

Mischien kies je hiervoor de polo
cliorijder
Waw een jaartje gratis rijden das wel tof.Ik rij nu een clio3 phase 2 dci85 cassiopeija grijs mooie kleur hoor en je ziet er niet zoveel vuil op maar wil overstappen op de nieuwe dci 90 pk dynamique platinium grijs .Goed idee?
jullie mening graag.Hij zou dan zo ongeveer moeten uitzien.Dit is een dce ik vind nergens op het net een platinium dci 90 met zwarte velgen.

Hier in dit filmpje info over de bijtelling enz

Mijn vorige auto was zilver en dat nooit meer. Ik vind het een te veilige kleur en je ziet het overal maar dat is puur mijn mening. Wel een voordeel van grijs is dat je schade/krassen niet zo snel ziet (ja ervaring mee)!

Kom je in situaties waarbij je auto heel vies wordt? Zelf ben ik voor een zwarte gegaan, ook een veilige kleur maar niet zo saai als grijs was 1 van de weinige op voorraad met de opties die ik wil.

Verder vind ik het een prima keuze! smiling smiley
Anonieme bezoeker
22-12-2012 09:27
Ik heb eens een rode partner gehad toen ik hem wou verkopen zei de koper.Indien u wagen grijs of wit was gaf ik er met plezier duizend euro meer voor .Dus daarom nooit meer een rode of geel.De kleuren waar je het meeste voor terug krijg zijn zwart wit en grijs dus daaroom deze keuze.Zijn er hier al die rijden in een clio?Hoe bevalt hij?
Anonieme bezoeker
22-12-2012 14:08
En wat zei de opkoper toen hij mijn witte 205 kocht? Als hij nu rood geweest was had ik het dubbele gegeven. Met andere woorden: het is mooie handelarenpraat. Misschien scheelt het ook wel per auto, maar als ik hier boven die zilvergrijze Clio zie dan herken ik hem bijna niet als Clio. Zo vind ik hem echt niet mooi...
Anonieme bezoeker
22-12-2012 19:29
deWit
Klopt. Afgelopen week bij de renault dealer geweest en er is vanaf 2013 een Dynamique diesel met 83 gr.km/CO2. Deze is verwerkt in de nieuwe prijslijst Januari 2013 versie 1/12/2012 (nog niet op de site verkrijgbaar). Collection is vervallen uit het assortiment en staat niet meer in de prijslijst.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-12-2012 19:30 door marzell.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.