Renault Express (Dacia Dokker facelift)

Gepost door Rutger DC 
Gebaseerd op de Lodgy: de nieuwe Dokker.

Motoren: 1.6 82 pk, 1.5 dCi 90/107 pk

Bron: [www.omniauto.it]

8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-03-2021 11:16 door Rutger DC.
Anonieme bezoeker
Re: Dacia Dokker
17-05-2012 17:48
Helemaal goed.
Dat wordt bestellen tegen minimale kosten.
Welke klusjesman wil dat niet??

Neem aan dat dit de Kangoo is met een (keurige) Dacia nez?
17-05-2012 17:50
Het lijkt me dat hier meer markt voor is in NL dan voor de personenwagens van Dacia.

Bron: [www.vroom.be]

Morgen debuteert de Dokker op de Auto Expo van Casablanca.
17-05-2012 18:15
Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Alleen die naam...
Het doet me erg hieraan denken:

Anonieme bezoeker
17-05-2012 18:33
Als er niet teveel voor gedokt moet worden is de Dokker een hele aardige auto...met potentie voor de "busjes"markt !
Beetje Caddy-trekjes, maar niet storend. Leuk bestellertje.
Geel spuiten, blauwe lichtbak erop en je hebt een Dacia Dokter! grinning smiley
Mooi!! Ik snap alleen niet hoe de aan die idiote namen komen.confused smiley

Komt deze in de Berlingo/Partner/Kangoo-klasse?
Zo ja, dan lijkt het me een goede concurrent.thumbs up

Dacia heeft nu wel een heel uitgebreid 'ruimte'-programma met de Logan MCV, Lodgy en nu deze Dokker.
Doen ze goed.
17-05-2012 20:17
Niet verkeerd. Hij heeft in ieder geval niet die rare ronde A-stijl die de Kangoo/Citan wel heeft...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-05-2012 20:17 door Joël D..
17-05-2012 20:23
Joël D.
Niet verkeerd. Hij heeft in ieder geval niet die rare ronde A-stijl die de Kangoo/Citan wel heeft...

Misschien dat dat komt omdat hij op een totaal ander onderstel staateye rolling smiley...
17-05-2012 22:50
Daar gaan Kangoo en consorten last van krijgen! Het ding ziet er erg goed uit thumbs up. Veel beter dan de Lodgy.
Anonieme bezoeker
17-05-2012 23:30
voiture
Het lijkt me dat hier meer markt voor is in NL dan voor de personenwagens van Dacia.

Nou, dat wil ik niet zeggen. Dacia deed het de afgelopen jaren beter dan -bijv.- een merk als Alfa Romeo.

Leuke aanvulling op het gamma. Maar ik ben erg benieuwd naar een A-segment autootje van Dacia.
18-05-2012 00:28
Leuk, weer een aardige aanvulling. Alleen de Lodgy en de Dokker personenuitvoering komen wel heel erg in dezelfde vijver te vissen.

vr 18 mei 2012, 09:39
Nederlandse carrière Dacia Dokker nog niet zeker

AMSTERDAM - Dacia blijft het modellengamma uitbreiden met nieuwe modellen. Na de nieuwe Lodgy is het nu tijd voor deze Dokker. De Nederlandse importeur is er nog niet uit om het model ook naar Nederland te halen.

GEBASEERD OP KANGOO

Het Roemeense automerk presenteerde de Dokker tijdens de Casablanca Show begin deze week. De auto is net als de Mercedes-Benz Citan gebaseerd op de Renault Kangoo. De MPV is voorzien van schuifdeuren. De klant kan hierbij kiezen uit één of twee schuifdeuren.

"ALS HIJ KOMT, DAN BEGIN 2013"

Net als de Lodgy wordt de Dokker gebouwd in Marokko. Nog voor het einde van juni komt het model in Marokko op de markt. In de tweede helft van dit jaar komt het model in andere landen in Europa op de markt. Het is nog niet zeker of het model ook in Nederland om de markt komt. "We onderzoeken momenteel nog de mogelijkheden om het model naar Nederland te halen. Mocht hij komen, dan is dat pas begin 2013", zegt de woordvoerder.

Bron: [www.telegraaf.nl]

Ik zou het een gemiste kans vinden als 'ie niet komt. Of zou de onzuinige 1.6 liter benzinemotor weer roet in het eten gooien? De Dokker is net zo premium als een Mercedes (Citan) of VW Caddy, maar als de ludospace voor 12 mille op de markt kan worden gebracht, wordt het geheid een succesnummer in een segment waar alle concurrenten vanaf 20-21 mille beginnen.
Anders zetten we een importbedrijf op, en gaan we 'm massaal importeren! grinning smiley
Heb al een businessplan. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2012 11:14 door JW01 (vanaf een Appel).
JW01 (vanaf een Appel)
Anders zetten we een importbedrijf op, en gaan we 'm massaal importeren! grinning smiley

Zo, in één minuut? winking smiley

Bron: [www.facebook.com]

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2012 11:20 door Daewoo-Chevrolet.
Daewoo-Chevrolet
JW01 (vanaf een Appel)

Nog wel uitwerken op papier, maar eigenlijk is het toch simpel? Gewoon een Marokkaans sprekend persoon in dienst nemen (die hebben we vast wel in Nederland) die contact houdt met de fabriek en dergelijke zaken regelt, en gezien de reacties is er wel belangstelling voor de auto, dus dan hoef je alleen nog een goede verkoper en een receptionist in dienst te nemen. Onderhoud kan wat mij betreft gewoon bij elke willekeurige Dacia-dealer.
18-05-2012 11:29
Sympathieke auto.
18-05-2012 11:47
JW01 (vanaf een Appel)
Daewoo-Chevrolet
JW01 (vanaf een Appel)

Nog wel uitwerken op papier, maar eigenlijk is het toch simpel? Gewoon een Marokkaans sprekend persoon in dienst nemen (die hebben we vast wel in Nederland) die contact houdt met de fabriek en dergelijke zaken regelt, en gezien de reacties is er wel belangstelling voor de auto, dus dan hoef je alleen nog een goede verkoper en een receptionist in dienst te nemen. Onderhoud kan wat mij betreft gewoon bij elke willekeurige Dacia-dealer.
Verander dan gelijk ook de naam voor de Nederlandse markt tongue sticking out smiley
Barri
JW01 (vanaf een Appel)
Daewoo-Chevrolet
JW01 (vanaf een Appel)

Verander dan gelijk ook de naam voor de Nederlandse markt tongue sticking out smiley

Kan je 't niet uitspreken? grinning smiley

@D-C: Maar dan zonder faillissement. tongue sticking out smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2012 12:46 door JW01 (vanaf een Appel).
Anonieme bezoeker
18-05-2012 13:23
De Schaduw
Sympathieke auto.

Mee eens. En hij wordt nog sympathieker als ie onder de E10.000 blijft.
En dat zou zomaar kunnen.
18-05-2012 16:28
de nieuwe logan mcv lijkt me
JW vanaf een appel
Gewoon een Marokkaans sprekend persoon in dienst nemen (die hebben we vast wel in Nederland)

Humorgrinning smiley
Monsieur Le Loure
JW vanaf een appel
Gewoon een Marokkaans sprekend persoon in dienst nemen (die hebben we vast wel in Nederland)

Humorgrinning smiley

Dacht ik ook! grinning smiley
18-05-2012 18:30
kiasoul28
de nieuwe logan mcv lijkt me

Nee, anders had hij wel Logan MCV geheten ipv Dokker...
Lekkere droge humor zo op de vrijdagavond.
Anonieme bezoeker
18-05-2012 19:31
Een paar filmpjes:

18-05-2012 20:31
i4S
Joël D.

Misschien dat dat komt omdat hij op een totaal ander onderstel staateye rolling smiley...

Ja, je hebt inderdaad helemaal gelijk. Sorry voor mijn verschrikkelijk vergissing!

Het Roemeense automerk presenteerde de Dokker tijdens de Casablanca Show begin deze week. De auto is net als de Mercedes-Benz Citan gebaseerd op de Renault Kangoo. De MPV is voorzien van schuifdeuren. De klant kan hierbij kiezen uit één of twee schuifdeuren.

nut smiley
18-05-2012 21:14
Interne concurrent van de Nissan NV200. De Nissan is meer als een busje gebouwd en de Dokker meer als een Caddy. De Nissan is er in bedrijfsuitvoering vanaf zo'n 10.000 euro. Als de Dokker daar ruim onder blijft, zal het ongetwijfeld een enorme hit worden.
De Logan MCV zou in bedrijfsuitvoering worden aangeboden voor nog geen 6000 euro excl. btw/bmp. Alleen heb ik die in Nederland nog niet gezien. Waarschijnlijk voldeed deze niet aan de eisen voor grijs-kenteken. Met de Dokker moet het wel lukken en dan zou het voor minder dan 8000 euro moeten kunnen.
---GT---
De Logan MCV zou in bedrijfsuitvoering worden aangeboden voor nog geen 6000 euro excl. btw/bmp. Alleen heb ik die in Nederland nog niet gezien. Waarschijnlijk voldeed deze niet aan de eisen voor grijs-kenteken.

Is anders gewoon leverbaar, hoor...
[www.dacia.nl]
18-05-2012 21:40
Joël D.
i4S
Joël D.

Ja, je hebt inderdaad helemaal gelijk. Sorry voor mijn verschrikkelijk vergissing!

nut smiley

Ik weet niet wie dat beweert, maar de Dokker is gebaseerd op de Lodgy. Die staat op een aangepast Clio III onderstel. De Kangoo staat op een aangepast Scénic onderstelwinking smiley
18-05-2012 22:45
Bentley Arnage
---GT---
De Logan MCV zou in bedrijfsuitvoering worden aangeboden voor nog geen 6000 euro excl. btw/bmp. Alleen heb ik die in Nederland nog niet gezien. Waarschijnlijk voldeed deze niet aan de eisen voor grijs-kenteken.

Is anders gewoon leverbaar, hoor...
[www.dacia.nl]

Raar dat ik hem dan nog niet in Nederland heb gespot. Alleen in Duitsland ben ik er eentje tegengekomen.
Wat zal daar de reden van zijn? Hopelijk geen gebrek aan interesse...
Edit: ik lees het al: een vanaf-prijs van bijna 9k in combinatie met de dorstige 1.6 benzinemotor. Dat schiet niet op.
Dan kun je voor 1k meer beter een Nissan NV200 nemen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2012 22:49 door ---GT---.
Anonieme bezoeker
18-05-2012 22:52
In Frankrijk wordt de Dokky aangeboden vanaf 9k
18-05-2012 22:57
rickm
In Frankrijk wordt de Dokky aangeboden vanaf 9k

Te duur, tenzij het inclusief BTW en BPM is. Voor Nederland moet hij voor minder dan 8k ex BTW/BMP worden aangeboden. Anders zijn er genoeg bestellers voor 10k te koop, die meer bieden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-05-2012 23:50 door ---GT---.
Volgens mij heeft rickm het over de ludospace, niet de koeriersauto. De Lodgy is er namelijk vanaf 10k, dus de Dokker is 10% goedkoper.
Anonieme bezoeker
19-05-2012 10:00
Daewoo-Chevrolet
Volgens mij heeft rickm het over de ludospace, niet de koeriersauto. De Lodgy is er namelijk vanaf 10k, dus de Dokker is 10% goedkoper.

RickyM heeft het over:

Le Dokker se montrera ainsi encore plus compétitif que le Lodgy, puisque son tarif démarrera sous les 9.000 €.

bron: w3.automobilemagazine.fr
Anonieme bezoeker
19-05-2012 21:17
i4S
Joël D.
i4S
Joël D.

nut smiley

Ik weet niet wie dat beweert, maar de Dokker is gebaseerd op de Lodgy. Die staat op een aangepast Clio III onderstel. De Kangoo staat op een aangepast Scénic onderstelwinking smiley

Volgens mij is de dokker niet gebaseerd op de Lodgy. Tenminste, hier lees ik dat t een 'volbloed broertje' van de kangoo en citan is.

[mcvjournaal.wordpress.com]

Het platform van de dokker is de k67?

Bij mij is de verwarring compleet. Hoe zit dit nou precies?
19-05-2012 23:00
MCV Journaal is niet goed op de hoogte.

Dokker en Lodgy staan gewoon op Logan (Clio/Note/Modus) platform
Citan en Kangoo staan op Scenic II platform

Kijk maar naar spoorbreedte en bv naar de velgen (4-bouts voor de Dokker en Lodgy; 5 bouts voor de Kangoo)
20-05-2012 00:43
Wat de prijzen betreft: ik had de ex. BTW/BPM-prijzen in gedachten voor bestellers. Als de Dokker incl. BTW en BPM voor 9k aangeboden kan worden, is het natuurlijk een koopje.
Maar de Lodgy kost geen 10k, maar 15k: dan zou de Dokker 12/13k gaan kosten...
21-05-2012 20:25
eye popping smiley geen kunststofbeplating op B en C stijl. Gewoon de lak zichtbaar! Mag toch niet teveel concurreren met Kangoo. Moeten we deze Dokker toch zien als een (wat ruimere) concurrent zien van de Nemo en Bipper?
21-05-2012 22:39
De goedkope prijs moet toch ergens vandaan komen. Mij stoort het niet als er wat staal in het interieur te zien is. Is er ook wat minder plastic dat stuk kan gaan winking smiley.
Als de ruimte maar goed is, en dat ziet er op de foto's goed uit. Mede doordat er geen C-segment onderstel is gebruikt is er meer ruimte achterin en niet zo'n overdreven ruimte voorin. In een nieuwe VW Caddy voel ik me zowat verloren in het ruime paleis voorin. Dat had wel een stukje minder gekund ten voordele van de laadruimte. De Dokker lijkt het ideale antwoord op wat een kleine besteller zou moeten zijn.
21-05-2012 22:42
---GT---
De goedkope prijs moet toch ergens vandaan komen. Mij stoort het niet als er wat staal in het interieur te zien is. Is er ook wat minder plastic dat stuk kan gaan winking smiley.

Plastic in de B-stijl dat kapot gaat?
21-05-2012 22:43
i4S

Je moet er wat moeite voor doen, maar het is stuk te krijgen. winking smiley
Ik kijk zelden naar de B-stijl als ik een auto stap, dus kan ik wel zonder de plastic decoratie leven.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21-05-2012 22:44 door ---GT---.
21-05-2012 22:44
---GT---
i4S

Je moet er wat moeite voor doen, maar het is stuk te krijgen. winking smiley
Ik kijk zelden naar de B-stijl als ik een auto stap, dus kan ik wel zonder de plastic decoratie leven.

Ja hehe, dat is met staal net zowinking smiley
21-05-2012 22:47
i4S
Ja hehe, dat is met staal net zowinking smiley

Met staal krijg je hooguit krassen. Plastic kan afbreken. Als je een stalen B-stijl wilt breken, heb je gereedschap nodig. winking smiley
Anonieme bezoeker
22-05-2012 11:23

Dacia Dokker vanaf Q1 2013 te koop
donderdag 28 juni 2012

Hoewel het nog driekwart jaar duurt, wil Dacia ons niet onthouden dat de nieuwe Dokker verkrijgbaar is vanaf het eerste kwartaal van 2013. Tegelijk met dit nieuws zijn er meer foto’s van Dacia’s ‘combispace’ meegestuurd.

De Dacia Dokker is een derivaat van de Renault Kangoo en komt er in twee uitvoeringen: een personenvariant en een bestelbus. De eerste is voor ons natuurlijk de meest interessante en biedt plaats aan vijf personen. Zoveel plek biedt ook de nog te lanceren Lodgy (zelfs tot zeven personen), maar die beschikt dan weer niet over een handige schuifdeur. Indien gewenst kan de Dokker zelfs worden uitgevoerd met een schuifdeur aan elke zijde. Dat is vooral praktisch als de ruimte achterin tevens regelmatig wordt gebruikt om ladingen te vervoeren.

Luxe
Over de aanwezige luxe aan boord rept Dacia al wel een woordje. Het merk spreekt van een ‘rijke uitrusting’ maar wat de inhoud daarvan is vertelt men niet. Op de optielijst staan Dacia Plug & Radio, Media Nav-multimediasysteem, een instelbare snelheidsbegrenzer, parkeersensoren aan de achterzijde en airconditioning, zo laat Dacia alvast weten. Ook de motoriseringen zijn nog een geheim. Buiten Nederland levert Dacia de Dokker met een 85 pk sterke 1.6 en de 1.2 TCe met 115 pk. Op het buitenlandse dieselpalet prijkt een 1.5 dCi met 75 of 90 pk.

Omdat de marktlancering nog even op zich laat wachten worden de prijzen pas later bekend gemaakt.

Bron: [www.autowereld.com]

Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.