Renault Zoe (facelift @ pag. 8)

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Renault Zoe (facelift @ pag. 8)
06-03-2012 10:23
De 1e foto's van het productie model:

Mooie wagen, erg mooi front! thumbs up

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-06-2019 08:19 door CorZa.
Erg mooi, ja. Erg clean ontwerp, maar helemaal van deze tijd. Ik ben benieuwd naar de prijzen! Dit zal vast en zeker de bestverkochte elektrische auto van Europa worden.
Anonieme bezoeker
Re: Renault Zo Z.E.
06-03-2012 11:03
Ik zou als Fransoos niet blij zijn met zo'n auto.
Nergens stootstrips, terwijl al die Fransen tegen elkaar aantikken tijdens het inparkeren.
Wel een mooi autootje verder.
Anonieme bezoeker
06-03-2012 11:04
Onderste is concept, voor de duidelijkheid.winking smiley
06-03-2012 11:04
Mooi ding, hoor! Herkenbaar als Renault, maar toch onderscheidend. Ik ben heel benieuwd hoe vaak we die in 't straatbeeld gaan zien.
Anonieme bezoeker
06-03-2012 11:11
TjopTjop
Onderste is concept, voor de duidelijkheid.winking smiley

Nee, niet. Dit is het concept:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2012 11:12 door JP2010.
Kon het logo niet nog wat groter ? nut smiley
06-03-2012 11:23
Als ik dit thuis laat zien gaat de Twingo II er meteen uit volgens mij grinning smiley

Heerlijk design en ik zie het wel zitten als 2e auto'tje voor over een paar jaar hoor smiling smiley
Anonieme bezoeker
06-03-2012 11:24
Total Loss

Ik vind 't juist mooi. Renault heeft 1 van de mooiste logo's uit de industrie en dat mag wat mij betreft getoond worden. smiling smiley

De Zo schijnt een actieradius van boven de 200KM te krijgen.
Het is nog even wachten op de officiele introductie in de persconferentie om 14:30u.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2012 11:25 door JP2010.
Owja ook nog even over de auto zelf. Ziet er erg leuk uit, zeker de voorkant is lekker strak en zonder gedoe, zijkant wel een beetje Yaris met die rand / gleuf / streep over de zjkant maar al met al niet verkeerd dit. Sluit me wel een beetje aan bij TjopTjop, deze auto lijkt me niet echt Fransman proof, valt weinig mee te botsen zonder gelijk schade te hebben.
06-03-2012 11:35
Total Loss

Hadden ze best kunnen doen, maar wordt het niet beter van.

OT: Best leuk autootje geworden. Gelukkig een keer dicht bij de concept gebleven.
06-03-2012 12:02
Ik vind de indeling van de koplampen op 't productiemodel mooier dan die op de concept car.

RenaultF1
Hadden ze best kunnen doen, maar wordt het niet beter van.

grinning smiley

Logo is inderdaad groot, maar wel op een mooie manier verwerkt in de voorkant van de auto.
Anonieme bezoeker
06-03-2012 12:23
Design springt er op een positieve manier uit - fraai ding, waar je ook kijkt.
Anonieme bezoeker
06-03-2012 14:42
Anonieme bezoeker
06-03-2012 14:44

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2012 14:53 door JP2010.
06-03-2012 14:48
Oeh, die lichtblauwe!
Niet echt mooi zo die binnenkant, lijkt me weer wel makkelijk knoppen bedienen omdat het middenstuk beetje naar je toekomt, dus wat mij betreft in dit geval functie boven vorm.
Een van de mooiste auto's van de afgelopen tijdthumbs up Renault zet hier een uniek, herkenbaar ontwerp neer, op subtiele wijze. Dit is mi ook de eerste auto waarvan de dagrijverlichting op een mooie manier is verwerkt.

Wat mij betreft mag dit een zeer groot succes worden, zeker als de techniek (actieradius) zo goed is als Renault beweert.
06-03-2012 15:12
Gaaf ontwerp! En het is dus een vijfdeurs. Front is een stuk geslaagder dan ik aannam naar aanleding van de eerste gelekte foto.
Anonieme bezoeker
06-03-2012 15:22

Renault has profited from the 2012 Geneva Motor Show to release prices for ZOE. The new compact, all-electric hatchback, which is made in Flins, France, will go on sale in Europe this autumn, but cars can already be reserved at www.renault-ze.com.

In France, tax-paid prices for Renault ZOE will start from 15,7001 for the entry level version, ZOE Life, which will come with the integrated Renault R-Link multimedia tablet, Chameleon battery charger and automatic climate control as standard equipment. Tax-paid prices for the two high-end versions ZOE Zen and ZOE Intens will start from 17,5001.

Tax-paid battery lease prices will start from 79/month (for a contract covering 12,500km/year over a period of 36 months).

ZOE packs six world premieres, 60 patented innovations and Renaults excellence in the field of electric powertrains, including the most advanced electric vehicle technology:

1. It is the first mass-market electric vehicle with pre-tax prices in France starting from 15,7001.

2. It is the first mass-market electric vehicle with a range of 210km (NEDC cycle).

3. It is the first vehicle to be equipped with Range OptimiZEr, a system designed to optimise real-world range whatever the conditions thanks to three innovations: new-generation braking energy recovery, a heat pump and energy efficient Michelin Energy E-V tyres. For example, on a journey near and around a built-up area, drivers stand to benefit from a real-world range of 100km in cold conditions and 150km in mild weather.

4. It is the first electric vehicle capable of being charged at any power level up to 43kW in between 30 minutes and nine hours thanks to its integrated Chameleon charger. ZOEs battery can be charged in approximately one hour at 22kW fast-charge stations which are technicaly simpler and more economical than current fast-charge stations. This intermediate power level ensures longer battery life and has less impact on the grid than a 43kW charging station.

5. It is the first electric vehicle to permit the widespread deployment of fast-charging stations that are easier to use and up to four times cheaper.

6. It is the first Renault vehicle to feature Renault R-Link, an integrated, connected multimedia system.

Thanks to ZOE, Renault puts Zero Emissions2 mobility within the reach of the majority of motorists. It is the first car to be designed from the ground up as an entirely electric vehicle and is ideal for everyday use with a tax-paid price tag in France starting at 15,7001.

[media.renault.com]
Voor de prijs van een Clio kun je dus ook zo'n bijzondere auto kopen, en de rijkosten zullen een stuk lager zijn. Op zo'n manier zal electrisch rijden voor meer consumenten interessant zijn.thumbs up Hopelijk is de actieradius ook in de praktijk goed.
Anonieme bezoeker
06-03-2012 15:53
D. Elzinga
Voor de prijs van een Clio kun je dus ook zo'n bijzondere auto kopen, en de rijkosten zullen een stuk lager zijn. Op zo'n manier zal electrisch rijden voor meer consumenten interessant zijn.thumbs up Hopelijk is de actieradius ook in de praktijk goed.

Wel een erg dure Clio dan. In Nederland vanaf 20.690 Euro en dan de 79 per maand erbij voor de accu. Vergeleken met een niet elektrische auto van dit formaat toch wel relatief duur.
Total Loss
D. Elzinga

Wel een erg dure Clio dan. In Nederland vanaf 20.690 Euro en dan de 79 per maand erbij voor de accu. Vergeleken met een niet elektrische auto van dit formaat toch wel relatief duur.

Zijn de Nederlandse prijzen al bekend dan?
D. Elzinga
Total Loss
D. Elzinga

Zijn de Nederlandse prijzen al bekend dan?

Renault brengt de Zoe eind dit jaar op de markt. Het prijskaartje bedraagt 20.690 euro. Daar komen de kosten van het accupakket nog bij. Voor de batterij dient maandelijks minimaal 79 euro te worden afgerekend.
[www.telegraaf.nl]
Dat is dan wel weer jammer...

De autobouwer geeft aan dat met de Zoe een afstand van maximaal 220 km gereden kan worden, maar dat de officile actieradius bij koude weersomstandigheden slechts 100 km bedraagt.

Dit ook trouwens.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2012 16:15 door D. Elzinga.
Ik denk dat het sowieso verstandig is even af te wachten wat dit soort auto's in het echie doen, je zou maar uitgaan van die 220 km en het blijkt straks echt veel en veel minder in de praktijk dan zit je mooi. Even de kat uit de boom kijken lijkt me, laat anderen deze auto eerst maar kopen.
Carfanatic

[/quote]

Dus er komt nog jaarlijks zo'n 1.000 bij?
Yep en die 79 per maand is gebaseerd op 12.500 km per jaar op basis van 36 maanden.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2012 16:26 door Total Loss.
06-03-2012 16:31

Nu officieel: Renault prijst productieversie Zo

Renault heeft zojuist in Genve misschien wel zn belangrijkste elektrische auto onthuld: de productieversie van de Zo. De importeur heeft meteen ook de prijs bekendgemaakt. De Nederlandse importeur heeft een vanafprijs van 20.690 euro voor de Zo bepaald. Dat is inclusief BTW, maar exclusief het pakket lithium-ion accu's. Het accupakket is te huur voor minimaal 79 euro per maand, inclusief Renault Route Service. De Zo heeft de beschikking over een elektromotor met een vermogen van 88 pk. Het maximumkoppel is 220 Nm. De topsnelheid is 135 km/h. De Zo heeft een actieradius van 210 kilometer. De elektrische Renault heeft een Range Optimizer en staat - als onderdeel daarvan - als eerste auto op de Energy Saver E-V banden, die Michelin onlangs presenteerde. De nieuwe elektrische Renault is 4,08 meter lang, 1,73 meter breed en 1,57 meter hoog. De wielbasis is 2,59 meter. De bagageruimte heeft een inhoud van 338 liter. Het systeem om remenergie te herwinnen, bekend van de Fluence en Kangoo Z.E., is verbeterd. De warmtepomp legt minder beslag op de actieradius van de auto. Dit systeem werkt als een omkeerbare airconditioning. Het levert warmte en kou door de werking van het circuit eenvoudig om te keren. Het geeft ongeveer 2 kW koeling of 3 kW warmte af en verbruikt 1 kW elektriciteit. De temperatuur in de auto is door de speciale pomp ook constanter.

Camlon
De Zo is de enige auto met de Camlon. Deze door Renault gepatenteerde oplader is compatible met elk vermogen tot 43 kW. Hiermee is de batterij via een oplaadpunt tussen dertig minuten en negen uur op te laden. Met een vermogen van 22 kW is de Zo bijvoorbeeld in een uur opgeladen. Dit vermogensniveau zorgt voor een langere levensduur van de batterijen en heeft minder invloed op het elektriciteitsnet dan snel opladen met 43 kW.
De Zo is bovendien de eerste auto van Renault met Renault R-Link, het nieuwe ingebouwde multimediasysteem met internetaansluiting van Renault. R-Link heeft een 7-inch groot touchscreen dat bediend wordt vanaf het stuur of met stemherkenning, zodat de bestuurder de ogen altijd op de weg gericht kan houden. R-Link biedt ook een internetaansluiting zodat inzittenden gebruik kunnen maken van services en apps via de R-Link Store. Dankzij een actieve samenwerking met de ontwikkelaars biedt R-Link Store vanaf de marktintroductie meer dan vijftig speciale auto-apps, die direct in de auto of op de My Renault account kunnen worden gedownload. Renault mag nu in Genve dan al de productieversie van de Zo laten zien, het duurt nog tot het najaar voor de eerste Nederlandse exemplaren geleverd worden.
[www.autoweek.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2012 16:32 door Wouter82.
06-03-2012 16:40
Dus eigenlijk is door die 79 / maand de auto nog een stuk duurder. + 9.480 uitgaande van een levensduur (auto) van 10 jaar?
meeuw
Dus eigenlijk is door die 79 / maand de auto nog een stuk duurder. + 9.480 uitgaande van een levensduur (auto) van 10 jaar?

Ja. Maar goed, een auto met verbrandingsmotor blijft ook geld kosten na aankoop.
06-03-2012 16:48
D. Elzinga
meeuw

Ja. Maar goed, een auto met verbrandingsmotor blijft ook geld kosten na aankoop.

Zeker, maar dit zijn extra kosten die buiten de normale kosten vallen (verzekering, belasting, afschrijving, onderhoud, ...). Alsof je een auto zonder wielen koopt en voor de wielen een vast maandelijks bedrag betaalt (in ruil voor een stukje aankoopprijs). En bij andere elctrische auto's heb je zo'n constructie toch niet?
Meen dat je alleen bij Nissan en Renault de accu's huurt.
Toekomst moet uitwijzen wat handiger is, voordeel van huren is natuurlijk wel dat als de accu's de geest geven je ze zo om kan ruilen voor nieuwe. Als je een auto aanschaft inclusief accu's en die geven na een tijdje de geest dan kan je zelf voor de kosten van vervanging opdraaien en daar wordt je niet vrolijk van lijkt me.
06-03-2012 16:57
Zorgt er gewoon voor dat de aanschafprijs relatief laag kan blijven. Ter vergelijking, een Peugeot Ion kost 35k. Daarnaast heb je het voordeel van lagere afschrijving, aangezien bij verkoop na een jaartje of 5 mensen wel rekening met het snel moeten vervangen van de accu gaan houden. Als de accus toch geleased worden maakt het voor de koper wat minder uit dat de accu's al wat ouder zijn.
06-03-2012 17:04
Ziet er serieus goed uit! Vond de concept i.r.l. al prachtig en gelukkig is er niet veel veranderd. De koplampen leken me aan de grote kant, maar ook dat lijkt mee te vallen. Dit zou maar zo eens de eerste succesvolle elektrische auto kunnen worden imo.
06-03-2012 17:15
Mooi filmpje over de ZO, het design en de innovaties:

Anonieme bezoeker
06-03-2012 18:10
06-03-2012 18:57
Wat een kek karretje! Scherp gelijnd, eigen en tja Toyota, hier staat gewoon het ontwerp dat de nieuwe Yaris had moten hebben. Wel een ongelooflijke naad tussen de motorkap en rest van de carrosserie trouwens.
06-03-2012 21:21
Live @ Genve:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2012 21:23 door i4S.
Anonieme bezoeker
07-03-2012 09:14
De lasnaad voor het achterwiel, dat kom je niet vaak meer tegen, tegenwoordig. Waarom zou ie daar zitten?
07-03-2012 09:24
JP2010
De lasnaad voor het achterwiel, dat kom je niet vaak meer tegen, tegenwoordig. Waarom zou ie daar zitten?

Lijkt mij niets meer dan de overgang tussen de opzetdorpel en de carrosserie.
Anonieme bezoeker
07-03-2012 09:31
Ah ja inderdaad, alleen jammer dat die naad daar zit aangezien die opzetdorpel standaard is (lijkt te zijn).
Maar goed, over het algemeen vind ik dit een heel mooi autotje. Renault heeft hier zichtbaar echt z'n best op gedaan thumbs up.

Ik hoop overigens wel dat het bedieningsscherm van de R-Link (ala iPad) van glas is en lekker aanvoelt en lekker te bedienen is. Niet dat het zo'n Argos-achtige oplossing is; een plastieken resistive scherm...
Anonieme bezoeker
07-03-2012 12:00

De kofferbak, genoeg ruimte voor deze klasse, lijkt me zo.

Wat ze overigens best achterwege hadden mogen laten zijn de blauwe elementen (logo, kop- en achterlampen) op het exterieur. Ik snap dat Renault visueel onderscheid wil maken tussen een electrische wagen en een wagen met een benzine/dieselmotor, maar ik vind het blauw niet mooi. Het blauw op het logo lijkt net of je het doorzichtige bescherm-plastic vergeten bent te verwijderen.
07-03-2012 16:56
JP2010
Wat ze overigens best achterwege hadden mogen laten zijn de blauwe elementen (logo, kop- en achterlampen) op het exterieur. Ik snap dat Renault visueel onderscheid wil maken tussen een electrische wagen en een wagen met een benzine/dieselmotor, maar ik vind het blauw niet mooi. Het blauw op het logo lijkt net of je het doorzichtige bescherm-plastic vergeten bent te verwijderen.

Valt volgens mij wel mee, op de Fluence misstaat het ook niet imo.

Kofferbakruimte ziet er goed uit, lijkt mij dat dit de eerste echt bruikbare EV is...
Anonieme bezoeker
07-03-2012 16:59
Zusterblad Autobild is complimenteus:

"Wo VW stolz einen Polo mit abschaltbaren Zylindern prsentiert und Opel nichts anderes als einen Corsa mit Dieselantrieb vorweisen kann, zeigt Renault sein erstes rein als E-Auto konstruiertes Auto. Und was fr eins. Mon Dieu, der Zo ist richtig schick geworden!
Anonieme bezoeker
07-03-2012 19:07
i4S
JP2010

Valt volgens mij wel mee, op de Fluence misstaat het ook niet imo.

Ik vind het op de fluence ook niet mooi. Ook de achterlichten vind ik niet mooi, dat blauwige plastic...
Anonieme bezoeker
07-03-2012 21:25
rickm
Zusterblad Autobild is complimenteus:

"Wo VW stolz einen Polo mit abschaltbaren Zylindern prsentiert und Opel nichts anderes als einen Corsa mit Dieselantrieb vorweisen kann, zeigt Renault sein erstes rein als E-Auto konstruiertes Auto. Und was fr eins. Mon Dieu, der Zo ist richtig schick geworden!

thumbs up thumbs up
Leuk dat Autobild het een mooie auto vind, maar geen Duitser die een Zoe gaat aanschaffen. thumbs down

Overigens vind ik het ook een prachtige auto, maar daardoor verkoopt Renault er ook geen een meer. tongue sticking out smiley Ik zoek alleen nog naar andere kleuren, wit vind ik helemaal niks, zwart zal ik nooit kopen. Hopelijk komt er wel wat meer keuze als bij bijvoorbeeld de Laguna.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.