Officieel: Volvo V40

Gepost door Anonieme bezoeker 
Re: Officieel: Volvo V40
23-05-2013 14:52
Ach...in Frankrijk haal je met 150-160 alles en iedereen in op de Autoroute. Maar als je vervolgens bij de tolpoortjes net ff de verkeerde rij pakt, of je gaat ff pissen, rijden al die langzamere weggebruikers gewoon opnieuw voor je neus. Kortom, echt veel haalt het niet uit, die hogere snelheden. Maar het houdt je scherp en alert, en je hoeft niet zo vaak van rijbaan te wisselen winking smiley
Zafi18
In welk boekje mag dat dan staan? In het instructieboekje van de space design op de site staat toch echt 130 km/u. Verder staat bij de lastdrager voor de V60 zelf ook de max. van 130 km/u aangegeven. Voor de V40 lastdragers is nog geen boekje aanwezig.

Mijn ervaring leert dat bij de snelheid van 130km/u je gemiddeld iets sneller bent dan 100km/u (Frankrijk ± 1.100 tot 1.500 km reisafstand). deze afstand inclusief de tankpauzes e.d. leg je ik in zo'n 10 to 13 en half uur af met 2 chauffeurs.

Verder heb ik ook niet de behoefte om harder te rijden daar de bezine uit eigen zak moeten worden betaald. Zo zuinig is de T3 op hogesnelheden nu ook weer niet.

Ow dat las ik hier; [www.hbdakdragers.nl]

De Space design dakboxen van volvo zijn gewoon Thule Dynamic dakboxen. Waar vind jij een instructieboekje van de volvo dakkoffers dan ? Dat van het verschil tussen 130 en 100 ben ik met je eens. Ik schat de winst van 30 km/h harder rijden gemiddeld over een lange rit in op slechts 15 km/h Niet heel veel, maar op een rit van 10 uur scheelt het je toch 1-1,5 uur reistijd.
HVP
Ach...in Frankrijk haal je met 150-160 alles en iedereen in op de Autoroute. Maar als je vervolgens bij de tolpoortjes net ff de verkeerde rij pakt, of je gaat ff pissen, rijden al die langzamere weggebruikers gewoon opnieuw voor je neus. Kortom, echt veel haalt het niet uit, die hogere snelheden. Maar het houdt je scherp en alert, en je hoeft niet zo vaak van rijbaan te wisselen winking smiley

tsja Frankrijk he spinning smiley sticking its tongue out Een vermogen aan tol betalen om iedere 30 km weer bij zon klotepoortje in de file te mogen staan. Dat schiet sowieso niet op. Daarom (en dat chagarijnige volk daar) mijdt ik Frankrijk ook als de pest. Gef mij maar Duitsland/Oostenrijk/Italië/Slovenië/Kroatië
De poortjes staan iets verder dan 30 km van elkaar winking smiley. Verder mag de Route National gratis zijn maar rijd het niet echt lekker door. Verder door goed te anticiperen valt dat wachten wel mee bij de tolpoortjes.

Link voor instructieboekjes: Volvo handleidingen
Anonieme bezoeker
23-05-2013 16:26
Badderbeest
Nog een vraagje;

Volgens de documentatie heeft een T3 of T4 een brandstoftank van 62 liter... Maar als ik de tank 'leegrijd" tot de boordcomputer zegt "nog --- km op deze tank" en ik vul hem dan af past er maar 52 liter in.... Zit er dan echt nog 10 liter in de tank ? Als je rustig rijdt zou je dus nog een kleine 200 km kunnen rijden op je "lege" tank...

iemand ervaring mee >?

Dit heb ik mij ook al afgevraagd.
Zafi18
De poortjes staan iets verder dan 30 km van elkaar winking smiley. Verder mag de Route National gratis zijn maar rijd het niet echt lekker door. Verder door goed te anticiperen valt dat wachten wel mee bij de tolpoortjes.

Link voor instructieboekjes: Volvo handleidingen

Dank voor het handleidinkje. Haha volvo zou volvo niet zijn als er de veiligheid niet voorop stond. 130 km/h staat er echt. Enfin 160 durf ik er evenwel mee. De tolpoortjes in FR staan natuurlijk wel een flink stukje verder uit elkaar. Maar iedere 100-200 kilometer ben je wel aan de beurt. Tussen belgie en spanje een keer of 6-7 volgens mij. En dan verlies je (als het goed druk is) iedere keer zomaar een minuut of 10. kost je dus een uur dat geneuzel. En het is niet alsof het goedkoop is. Vignetten werken beter wat mij betreft. Gewoon 1 x betalen en dan lekker doorrijden zonder extra oponthoud. Behalve in Slovenië dan ^^ daar zijn ze overgestapt van tol naar vignet, maar hebben de tolhuisjes op de weg laten staan omdat de vrachtauto's nog wel tol moeten betalen :P wel elke keer van 160 afremmen naar 20 en dan meteen weer doortrekken naar 160...
heel apart.
Anonieme bezoeker
23-05-2013 16:45
Denief
Badderbeest
Nog een vraagje;

Volgens de documentatie heeft een T3 of T4 een brandstoftank van 62 liter... Maar als ik de tank 'leegrijd" tot de boordcomputer zegt "nog --- km op deze tank" en ik vul hem dan af past er maar 52 liter in.... Zit er dan echt nog 10 liter in de tank ? Als je rustig rijdt zou je dus nog een kleine 200 km kunnen rijden op je "lege" tank...

iemand ervaring mee >?

Hier nog eentje die zich deze vraag ook heeft gesteld betekend het dat je nog een kilometer of 120 door kan rijden of klopt de documentatie niet.

Mijn gechipte T3 lust als je heel stevig doorrijd op de duitse autobahn een aardig slokje, vorige week even in duitsland gereden en mijn top was in zijn 6de versnelling 224 km/u en niet harder willen bij 4000 toeren. Even terug geschakkeld om vervolgens de 235 km/u aan te kunnen tikken in zijn 5de versnelling. De 6de versnelling is dan ook een overdrive en meer niet. Ik weet wel dat ik even in 120 km een gemiddelde had van 1 op 4,5 dus dat betekend dat als je zo naar italie oid rijd je meer staat te tanken dan dat een vrouw moet plassen..
Anonieme bezoeker
24-05-2013 16:49
In frankrijk worden er gemiddelde snelheden gemeten tussen 2 péages, het is niet de eerste keer dat ik zie dat de Gendarmerie net na de péage poortjes iemand aan de kant zetten omdat hij wat te hard reed. Ze werken ook met verrekijkers vanuit hun Megane RS'jes.

Een verwittigd man/vrouw. ;-)
Anonieme bezoeker
24-05-2013 18:07
HVP
...hork van autotaalglas aan de wissers rukken en krassen op mijn motorkap maken, omdat 'ie niet weet dat ze een servicestand hebben...sad smiley

VERTEL
Anonieme bezoeker
24-05-2013 18:10
Sportive
...

Ik rijd altijd 3 kilometer boven de maximum snelheid waardoor ik ook vaak links rijdt.....

Dat is behoorlijk sportief.
R-Design zeg er es wat van.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2013 18:10 door robbiedee.
Anonieme bezoeker
24-05-2013 18:27
Absane
Heb overigens spijt dat ik mijn V40 en T4 stickertje eraf heb laten halen zeg. Dadelijk denken mensen nog dat ik een D2 heb! Stel je voor.

Dat is niet slim nee. Misschien wel ruimte voor leuke sticker:
Mijn tweede auto is een Porsche

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2013 18:36 door robbiedee.
Anonieme bezoeker
24-05-2013 18:35
VonAalscht
Hier ook originele dakdragers, maar ik kwam er achter dat de montage gaten niet uitlijnen met een (geleende) Jetbag apollo 500 bagagebox...

Ooh. Ik heb ze ook. Cadeau gevraagd en gekregen van de dealer. Was meer voor de heb. Liggen nog ergens op de kast. Nog nooit gepast.

Ik heb nooit dragers gebruikt op auto's zonder dakrails waarbij je naar voor en naar achter kunt schuiven tot echt alles past...
Anonieme bezoeker
24-05-2013 18:40
Meeuw
Is er trouwens al eens iets gezegd over een cabrioversie? Lijkt mij wel wat.
Cabrio met dakdragers en Skikoffer? Rollbar zul je bedoelen...
Anonieme bezoeker
24-05-2013 18:49
Badderbeest
Een vermogen aan tol betalen om iedere 30 km weer bij zon klotepoortje in de file te mogen staan. Dat schiet sowieso niet op.

Daar heb je een punt. Maar de meest hardrijders willen ook altijd bij het meest linker tolpoortje. Daar zijn de files dus langer. Als je helemaal naar rechts gaat (tussen de vrachtwagens) kun ook daar weer punten pakken. Ten minste dat doe ik altijd.

Inderdaad wordt ik daarna weer door de 'nog harder rijders' ingehaald.
Anonieme bezoeker
24-05-2013 18:58
R-Design
...dat betekent dat als je zo naar Italië rijdt je meer staat te tanken dan dat je vrouw moet plassen...

Vakantiequote van het jaar. Briljant !

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-05-2013 18:59 door robbiedee.
Tussen Parijs en Bordeaux heb je ook wat langere trajecten, zo'n 200 km. Een aantal jaren terug waren die provisorische trajectcontroles tussen de tolpoortjes de enige controle. 's-Nachts reed ik dan 180-200 en soms passeerde je per ongeluk onderweg een politie-auto. Gewoon doorrijden dan, maar je wist wel dat je gespot was. Dus even stoppen voor een koffiepauze en dan was er geen probleem. Tegenwoordig heb je ook normale radarcontroles dus nu moet je wel oppassen.
24-05-2013 21:35
robbiedee
HVP
...hork van autotaalglas aan de wissers rukken en krassen op mijn motorkap maken, omdat 'ie niet weet dat ze een servicestand hebben...sad smiley

VERTEL

Omdat je het zo vriendelijk vraagt winking smiley

Contact aan en een paar tellen later weer uit. Rechterstengel omhoog duwen en de wissers blijven in de meest verticale positie staan zodat je ze veilig van de ruit af kunt klappen.

Wat betreft boetes in Frankrijk: 30 km/u te hard koste bij een vriend van me €90,-. Schijntje vergeleken bij ons. Verder ben ik daar een paar keer geflitst (een keer frontaal in het pikdonker, was weer helemaal klaarwakker. Maar wat dat met veiligheid te maken heeft...? confused smiley) Tot op heden niets van vernomen. Na 1 november schijnt dat wat lastiger te worden.

(kijk, robbie, twee reacties in één post, dat kan ook winking smiley )

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-05-2013 10:45 door HVP.
Onderaan deze pagina foto's van de eerste V40 meeting (tenminste voorzover ik weet):

[www.volvo-forum.nl]
Anonieme bezoeker
26-05-2013 08:36
Mijn navigatie systeem van de V40 laat het regelmatig afweten, hebben anderen deze ervaring ook ?

Ik stel een bestemming in, stop onderweg (contact uit), wil de reis weer vervolgen dan blijft de melding even wachten zichtbaar....
Contact aan/uit wil soms helpen, dan is de eindbestemming ook weer weg en staat het systeem in basis op land belgie geprogrammeerd.
Dit maakt het systeem erg onbetrouwbaar.
xself
Badderbeest
Fmo11
Badderbeest
Ander dingetje met de zomervakantie voor de boeg;
-
Heeft iemand (al) een skibox met dakdragers besteld ? Ikzelf ben nu bezig met het bestellen van de dakdragers met de hoogglans zwarte "space design 520" kost een paar knaken, maar hij leek me het meest aerodynamisch en past natuurlijk perfect bij mijn eveneens zwarte V40.
-
Maar ik heb hem niet in het echt gezien (heeft iemand een foto van deze koffer op het dak van een V40 ?) En heeft iemend gebruikerservaringen ?

Ik heb de dakdragers gelijk besteld als optie. Tijdens de wintersport afgelopen jaar heb ik een grote Harpo koffer op het dak gehad. Er zijn wel dakkoffers die meer stroomlijn hebben. Overigens reed het prima.

Zie meer op het volvo forum: [www.volvo-forum.nl]

Kijk dat is nuttige info! bedankt. Heb daarmee ff verde gezocht en gegoogled en kom wel bij de originele bron uit; maar weet iemand of die koffer de Space design 420 of 520 is ?

wat ik inmiddels ook weet; De "Volvo space design 520" = "Thule Dynamic 900" en "Volvo space design 420" = "Thule Dynamic 800" Leuk detail en tegen mijn verwachtingen in; De koffer met Volvo embleempjes is goedkoper (minder duur) dan met Thule stickers.

Ik heb ook de originele dakdragers van Volvo. Als dakkoffer bestelde ik een Hapro Traxer 5.6 Silver Grey. Lijkt mij prima kwaliteit voor een lage prijs.

Ik heb mijn orginele Volvo dakdrager gekocht voor €160,- Vstore.
Houdt site goed in de gaten kunnen leuke aanbiedingen opstaan zoals nu is space time 5002 ook in de aanbieding.
Hein142
volvofan90
Hein142
Kreeg vorige week na 28.500km van m'n V40 D3 summum een melding dat olie pijl te laag was!!!!!!! Denk dan niet ik koop een litertje bij benzinepomp want die is daar niet te verkrijgen. Was gelukkig dicht bij de Volvo dealer in de buurt en die gaf aan dit nog nooit mee gemaakt te hebben en dat het waarschijnlijk komt dat er af fabriek niet goed is gevuld. Verschil tussen laag- en hoog niveau is twee kopjes werd mij verteld. Ik weet het niet maar vind raar verhaal.

Gisteren kreeg nog steen op voorruit die nog even volledig door scheurde. Zijn nog geen replica's van dus moest besteld worden bij Volvo in Zweden. Levertijd onbekend.eye rolling smiley

Maarrrr voor de rest is het een top auto optrekken met 5cil.diesel blijft verslavend alleen al door het geluid.thumbs up

Ooh een V40 D3 rijder, kom je hier niet veel tegen smiling smiley. Mag ik vragen wat u gemiddeld verbruik is (eveneens mss vermelden wat je rijstijl is natuurlijk tongue sticking out smiley ) , want na 28 500 km, is de motor nu toch wel goed ingereden denk ik.

Rij nu gemiddeld 1 op 17,2 (100/5.8). Valt me op zich niet tegen maar zijn veel autosnelweg km's.

Vorige week nog even met dakdrager en Thule Atlantis 200 box 160km/h over Duitse A31 gereden maar dan kom ik op 1 op 10..11 uit!!
Daarmee ga ik Bazel niet halen op een tank over 8 weken als we naar Toscane gaan.sad smiley
Afgelopen week 2x city safety geactiveerd gehad.

1x bij aankomst bij de slagboom waar ik net iets te hard op af reed.
1x bij een afslaande auto waar ik net iets kort op zat maar wel langsaf stuurde.

Je schrikt je kapot! Vol in de ABS.
27-05-2013 10:40
Lachen is dat hè? grinning smiley Heb het ook een paar keer gehad, waaronder één keer bij een slagboom die aan het openen was. En één keer toen mevrouw HVP voor me reed en vrij plots in de ankers moest vanwege lamzakken die voor probeerden te dringen. Beide keren ervoer ik de ingreep als ietwat buitenproportioneel, maar ik vind het toch een geruststellend idee om zo'n soort waakhondje te hebben die met me meekijkt.
Anonieme bezoeker
27-05-2013 15:16
Denief
Badderbeest
Nog een vraagje;

iemand ervaring mee >?

Ik heb een D3, dus ook een tank van 62 liter en ik heb ook gereden tot er --- km kwam staan op mijn dashboard.
Ik heb dan nog een 50km verder gereden en toen werd het lampje van mijn benzinemeter rood in plaats van oranje.
Dan ben ik maar gestopt om te tanken en er ging 58 liter in.

Ik heb ook eens met mijn pa zijn XC70 moeten gaan tanken, daar had ik nog 100km intensief met gereden toen er --- km stond op het dashboard.
Er ging 78 liter in de tank winking smiley ik kreeg de auto pas gestart na 3 keer starten, dus hij was echt wel leeg.

Dus volgens mij zit er nog wel marge op de 62 liter tank aangezien het bij mijn pa zijn XC70 8 liter verschil gaf.
Jeff
Mijn navigatie systeem van de V40 laat het regelmatig afweten, hebben anderen deze ervaring ook ?

Ik stel een bestemming in, stop onderweg (contact uit), wil de reis weer vervolgen dan blijft de melding even wachten zichtbaar....
Contact aan/uit wil soms helpen, dan is de eindbestemming ook weer weg en staat het systeem in basis op land belgie geprogrammeerd.

Komt mij helaas bekend voor. Ik denk dat ik er tot dusver zo'n 20 maal last van heb gehad (in bijna 40k km/7 maanden). Een van de laatste keren kreeg ik de melding maar niet weg en ben toen langs de dealer gereden. Eindelijk konden ze zien wat er aan de hand was. De laatste softwareversie is toen geladen maar dat heeft het probleem niet opgelost.
Vcmathias
Denief
Badderbeest
Nog een vraagje;

iemand ervaring mee >?

Ik heb een D3, dus ook een tank van 62 liter en ik heb ook gereden tot er --- km kwam staan op mijn dashboard.
Ik heb dan nog een 50km verder gereden en toen werd het lampje van mijn benzinemeter rood in plaats van oranje.
Dan ben ik maar gestopt om te tanken en er ging 58 liter in.

Ik heb ook eens met mijn pa zijn XC70 moeten gaan tanken, daar had ik nog 100km intensief met gereden toen er --- km stond op het dashboard.
Er ging 78 liter in de tank winking smiley ik kreeg de auto pas gestart na 3 keer starten, dus hij was echt wel leeg.

Dus volgens mij zit er nog wel marge op de 62 liter tank aangezien het bij mijn pa zijn XC70 8 liter verschil gaf.

Ahh, een rood lampje heb ik nog niet gezien. Zal ook eens stug door blijven rijden tot dat moment. Loop je overigens niet het risico met een drooggevallen diesel dat hije erst moet worden onlucht ? Of is dit iets van vroeger ? En ontluchten moderne auto's tegenwoordig automagisch.
scodie
Jeff

Komt mij helaas bekend voor. Ik denk dat ik er tot dusver zo'n 20 maal last van heb gehad (in bijna 40k km/7 maanden). Een van de laatste keren kreeg ik de melding maar niet weg en ben toen langs de dealer gereden. Eindelijk konden ze zien wat er aan de hand was. De laatste softwareversie is toen geladen maar dat heeft het probleem niet opgelost.

Ik heb dit nog nooit gehad... Maar daarentegen rij ik 95 van de 100 keer ook in één keer naar mn bestemming.
Hein142
Vorige week nog even met dakdrager en Thule Atlantis 200 box 160km/h over Duitse A31 gereden maar dan kom ik op 1 op 10..11 uit!!
Daarmee ga ik Bazel niet halen op een tank over 8 weken als we naar Toscane gaan.sad smiley

welke motorisatie is dat ? T3 of T4 ?
Badderbeest
Ik heb dit nog nooit gehad... Maar daarentegen rij ik 95 van de 100 keer ook in één keer naar mn bestemming.

Vanochtend had ik er weer last van. Gisteren bij de laatste rit geen navigatie gebruikt maar wel het scherm op de kaart gezet. Vanochtend bij het starten van de auto kreeg ik eerst het Volvo opstartscherm te zien (duurde al relatief lang) en daarna de "even wachten" melding. Deze kreeg ik niet meer weg (motor uit/aan, auto afsluiten/opnieuw starten). Straks maar eens kijken of de navi nu wel werkt.
Anonieme bezoeker
29-05-2013 21:48
mhorvers

1x bij een afslaande auto waar ik net iets kort op zat maar wel langsaf stuurde.

Heeft mij ook een keer gered... Hele auto op die rotonde nooit gezien (achter de A-stijl), dus verwachtte niet dat de auto voor me in de ankers zou gaan.... En aangezien ik een dashcam heb, kan ik met de billen bloot

Youtube Linkje
Anonieme bezoeker
31-05-2013 09:38
djidee
mhorvers

Heeft mij ook een keer gered... Hele auto op die rotonde nooit gezien (achter de A-stijl), dus verwachtte niet dat de auto voor me in de ankers zou gaan.... En aangezien ik een dashcam heb, kan ik met de billen bloot

Youtube Linkje

Dat is bij Leek, ofnie?
(Nee, heeft niks met je accent te maken, ik herken de weg winking smiley )
Anonieme bezoeker
31-05-2013 22:03
Nog een week of 3 en dan zou mijn 14% V40 er zijn. Ben heel benieuwd wat de uiterlijke verschillen zullen zijn met de MY12.
31-05-2013 23:57
mash_man
Nog een week of 3 en dan zou mijn 14% V40 er zijn. Ben heel benieuwd wat de uiterlijke verschillen zullen zijn met de MY12.

Ben benieuwd. Die van mij verwacht ik op zaterdag in week 27 op te halen.
Ook een D2.

Dacht dat ze pas in week 25 D2's weer gingen produceren trouwens..?
Badderbeest
Hein142

Is een D3!
MHLL
mash_man

Ben benieuwd. Die van mij verwacht ik op zaterdag in week 27 op te halen.
Ook een D2.

Dacht dat ze pas in week 25 D2's weer gingen produceren trouwens..?

Ben inderdaad ook erg benieuwd naar bijvoorbeeld de grill waarvan wordt gezegd dat deze dicht is. Ik heb begin mei de bestelling geplaatst
en recent te horen gekregen dat hij half juni geproduceerd wordt. Begin juli levering bij de dealer en een week later, half juli voor me klaar staat.
Waarschijnlijk heb ik gebruik kunnen maken van ingekochte productieplaatsen door de dealer.

Mocht iemand binnenkort de D2 geleverd krijgen maak je een hoop mensen blij met wat foto's big smile smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02-06-2013 09:12 door exp0z.
Anonieme bezoeker
02-06-2013 17:49
frispens
djidee
mhorvers

Youtube Linkje

Dat is bij Leek, ofnie?
(Nee, heeft niks met je accent te maken, ik herken de weg winking smiley )

Yup, rotonde bij Midwolde / Jager
Hein142
Badderbeest
Hein142

Is een D3!

D3 ? dat verbaast me wel. Voorspelt weinig goeds voor mijn T3 Ik ging tot heden uit van 1:10 bij deze snelheid....

-

De verbrandingswaarde van diesel is (37,5 MJ/liter) hoger is dan van benzine (32,5 MJ/liter)

Maar ook het rendement van een dieselmotor (ca. 35%) ligt iets hoger dan van een benzinemotor (ca. 30%)

Dus in jouw geval = 10,5 km = 1 liter diesel => 1 liter diesel = 37,5 MJ x 0,35 = 13,125 Mj / 10,5 km = 1,25 Mj/km

en teruggerekend naar mijn geval = 32,5 Mj/liter x 0,30 = 9,75 Mj/liter / 1,25 Mj/km = 7,8 km/liter.

De 1:11 van jouw D3 komt voor mijn T3 in theorie dus uit op 1:8

-

ben benieuwd naar de praktijk, als mijn box binnen is zal ik hier wel ff posten maar het zou kunnen kloppen; bij 160 km/h drinkt de T3 sowieso al 1 liter op elke 11 km

-

Ben sowieso benieuwd naar de space design 520... Volvo biedt hem aan als een standaard accesoire voor de V40 maar hij steekt wel een eind uit zeg... Onderstaand plaatje even in elkaar gelanst...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-06-2013 10:02 door Badderbeest.
Overigens kan mijn dealer nog niet zeggen wanneer mijn V40 D2 geleverd gaat worden. Dat krijgen ze binnen nu en enkele weken te horen. De bestelling is geplaatst op 25 maart 2013. Beetje vreemd confused smiley
Badderbeest
Hein142
Badderbeest
Hein142

Is een D3!

D3 ? dat verbaast me wel. Voorspelt weinig goeds voor mijn T3 Ik ging tot heden uit van 1:10 bij deze snelheid....

-

De verbrandingswaarde van diesel is (37,5 MJ/liter) hoger is dan van benzine (32,5 MJ/liter)

Maar ook het rendement van een dieselmotor (ca. 35%) ligt iets hoger dan van een benzinemotor (ca. 30%)

Dus in jouw geval = 10,5 km = 1 liter diesel => 1 liter diesel = 37,5 MJ x 0,35 = 13,125 Mj / 10,5 km = 1,25 Mj/km

en teruggerekend naar mijn geval = 32,5 Mj/liter x 0,30 = 9,75 Mj/liter / 1,25 Mj/km = 7,8 km/liter.

De 1:11 van jouw D3 komt voor mijn T3 in theorie dus uit op 1:8

-

ben benieuwd naar de praktijk, als mijn box binnen is zal ik hier wel ff posten maar het zou kunnen kloppen; bij 160 km/h drinkt de T3 sowieso al 1 liter op elke 11 km

-

Ben sowieso benieuwd naar de space design 520... Volvo biedt hem aan als een standaard accesoire voor de V40 maar hij steekt wel een eind uit zeg... Onderstaand plaatje even in elkaar gelanst...

Dit is mijn 1 op 10 combinatie. Is volgens mij wel iets meer in verhouding dan de space design 520.

Anonieme bezoeker
03-06-2013 22:38
Dit weekend heb ik een probleem ontdekt bij mijn V40.
De lak lost op de achterbumper in de naad met de zijvleugel.
Ik heb dit probleem gemeld bij mijn dealer, en er was reeds een gelijkaardig geval bij hun bekend.
Ook op volvo-forum.nl zijn er reeds 2 v40's met het fenomeen opgedoken.

Hieronder een foto van mijn probleem.

Zeker is checken dus bij jullie v40.
Anonieme bezoeker
03-06-2013 23:03
Denief
Dit weekend heb ik een probleem ontdekt bij mijn V40.
De lak lost op de achterbumper in de naad met de zijvleugel.
Ik heb dit probleem gemeld bij mijn dealer, en er was reeds een gelijkaardig geval bij hun bekend.
Ook op volvo-forum.nl zijn er reeds 2 v40's met het fenomeen opgedoken.

Hieronder een foto van mijn probleem.

Zeker is checken dus bij jullie v40.

Ik heb dit ook ontdekt bij mijn v40 gisteren toen ik de auto aan het waxen was.

Ik zal er morgen een fotovan posten.
Anonieme bezoeker
03-06-2013 23:19
Damn, blijkt dus een serieus probleem te zijn. Reeds 5 gevallen waar ik weet van heb.
Mijn dossier is al overgemaakt aan Volvo.
Hein142
Dit is mijn 1 op 10 combinatie. Is volgens mij wel iets meer in verhouding dan de space design 520.

Ik ben het ergens wel met je eens. De Space design past wel beter bij het lage, aerodynamische profiel van de V40 zelf. Maar dat lange stuk oversteken over de voorruit.... Ik heb er me vraagtekens bij. (zicht, GPS en het kunnen bekijken van verkeerslichten boven je) Wellicht was een SD 420 beter geweest (die is 35 cm korter) maar die vond ik wel weer erg klein worden als bagagebox. Wat me wel aansprak aan de space design is juist dat slanke lage en langgerekte profiel (minder brandstofverbruik en beter weggedrag)

Space design 520 (Thule Dynamic 900)

Space design 420 (thule Dynamic 800)

-
Enfin, hij is al besteld en komt als het goed is deze week binnen... Maar eens kijken of het me bevalt, zo niet dan gaat de box op marktplaats voor een volvorijder met een V50 of groter en koop ik er een Thule Motion 800 voor terug...

Thule motion 800

Allemaal niet de meest voordelige werkwijze, maar zo loopt het soms. Al ga ik er eigenlijk nog steeds van uit dat de SD 520 en de V40 een prima combinatie moet zijn. Het is immers de combinatie die Volvo graag verkoopt in de prijslijst van de V40 (de SD 420 staat bijvoorbeeld niet in de prijslijst)

Wordt vervolgd !

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-06-2013 09:26 door Badderbeest.
Anonieme bezoeker
04-06-2013 11:31
Denief
Damn, blijkt dus een serieus probleem te zijn. Reeds 5 gevallen waar ik weet van heb.
Mijn dossier is al overgemaakt aan Volvo.

Ik zou niet weten hoe dat komt.
Anonieme bezoeker
04-06-2013 11:47
Ik heb een topic aangemaakt op het Volvo-forum.
Misschien kan je daar ook posten om te centraliseren.

[www.volvo-forum.nl]
Wordt je als voetganger aangereden door een auto, heb je het geluk dat het een V40 betreft, gaat die airbag niet af...

lekker dan. Nu maar hopen dat het evenwel goed is afgelopen met de voetganger.sad smiley

Foto + miniartikel op nu.nl

omroep gelderland

fotograaf

Gelrenieuws

3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-06-2013 12:09 door Badderbeest.
05-06-2013 12:22
Badderbeest
Wordt je als voetganger aangereden door een auto, heb je het geluk dat het een V40 betreft, gaat die airbag niet af...

lekker dan. Nu maar hopen dat het evenwel goed is afgelopen met de voetganger.sad smiley

Da's niet best. Traumahelikopter, voetganger 'zwaar gewond' lees ik...Ik neem aan dat Volvo wel graag een analyse zal willen maken van het gebeurde!
HVP
Da's niet best. Traumahelikopter, voetganger 'zwaar gewond' lees ik...Ik neem aan dat Volvo wel graag een analyse zal willen maken van het gebeurde!

tsja, Dit is wat Volvo verkoopt;

"De voetgangsersairbag is een door Volvo ontwikkelde veiligheidsmaatregel die wereldwijd een belangrijke eerste stap vormt om de gevolgen van een frontale aanrijding tussen een auto en een voetganger te verminderen. Sensoren in de voorbumper registreren een botsing met een voetganger. De achterkant van de motorkap komt dan vrij en er wordt een airbag geactiveerd die het gebied onder de motorkap, een derde deel van de voorruit en het onderste deel van de voorruitstijlen afschermt. Dit zorgt er samen met het energieabsorberende ontwerp van de voorkant en de motorkap voor dat de verwondingen van de voetganger minder ernstig zijn in geval van een aanrijding. De voetgangersairbag wordt geactiveerd bij snelheden van 20 tot 50 km/h."

De schade bekijkend reed de auto hier niet langzamer dan 20 km/h maar de kans bestaat dat er harder dan 50 km/h werd gereden. Als we Volvo's woord heel letterlijk nemen doet de airbag het niet bij 51 km/h...
Wel bizar zeg. Je zou nou juist zeggen dat Volvo hier hier voor uitgevonden heeft en dan werkt het niet!?
Het blijft natuurlijk speculeren als je alleen een foto ziet. Die 50 km/h grens kan natuurlijk een oorzaak zijn dat het systeem niet afgaat.

Dat is niet voor niets. Ik weet bijv. niet of zo'n airbag nog snel genoeg werkt en nuttig werk doet bij hogere snelheden. Wat echter ook parten speelt is dat je geen valse meldingen wilt die het systeem kan laten afgaan. Het systeem mag niet te gevoelig afgesteld staan. Volvo kennende zullen ze hier de vinger heel nadrukkelijk op de pols houden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.