Mitsubishi Outlander (PHEV update 2018 @ pag. 5)

Gepost door D-C 
Mitsubishi onthult nieuwe plug-in hybride Outlander

Zure bom van de week. De teaser van een paar weken geleden blijkt de nieuwe Outlander van Mitsubishi te zijn. Ik denk dat er wat mensen bij Nedcar met zeer gemengde gevoelens rondlopen na het lezen van dit bericht.

De nieuwe Outlander is net zo groot als zijn voorganger en zal geleverd gaan worden met een twee liter grote benzine -de zogenaamde 2.0 I MIVEC- en een 2.2 I MIVEC Clean Diesel. Afhankelijk van het land en de uitvoering zullen deze motoren leverbaar zijn met een automatische zesbak en Auto Stop & Go (start-stop). De Outlander wordt zowel als 2WD als als 4WD leverbaar. Opvallend is dat de nieuwe Outlander eerst naar Rusland gaat, in de zomer gevolgd door Europ, Japan, Oceanië en Noord-Amerika.

Het grootste nieuws is echter de nieuwe aandrijflijn. In 2013 introduceert Mitsubishi namelijk een plug-in hybride variant uitgerust met het Mitsubishi Plug-in Hybrid EV System. Deze variant zal beschikken over een bereik van 800 kilometer met een uitstoot onder de 50 gram per kilometer. In Genève zullen we twee stuks van de nieuwe Outlander kunnen bewonderen. Hartstikke mooi voor Mitsubishi maar uit Born zal hij dus niet meer komen helaas.

Bron: [www.autoblog.nl]

10 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-02-2018 15:10 door D-C.
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Mitsubishi Outlander
09-02-2012 10:31
Brrrrr.....wat een ontzettend lelijk ding. Vond ik de vorige een stuk mooier!
Gaat Mitsubishi nu weer Citroen na doen? Vind de neus mooier dan de Jetfighter-neus van het huidige model, maar die vind ik dan ook zo ongelofelijk afgrijselijk dat alles beter is. Verder ben ik benieuwd naar meer foto's. Misschien dat het dan meevalt...
Rob076
Gaat Mitsubishi nu weer Citroen na doen?

Dat was ook mijn eerste gedachte smiling smiley. Misschien dat Mitsubishi alvast voorwerk wilde doen voor een eventuele C-Crosser. grinning smiley
Anonieme bezoeker
09-02-2012 10:43
Zien we ook weer lexus look achterlichten? Dat kan ook niet meer hoor.
Ziet er uit als een bijzonder onbijzondere auto.
Front: thumbs up Ik vind 'm stoer zo!

Achterkant: thumbs down zo ver ik het kan zien. Lexus-style kan idd niet meer. Laat dat maar lekker op lelijke Prii zitten...
gearhead
Zien we ook weer lexus look achterlichten? Dat kan ook niet meer hoor.

Dat vond ik sowieso al nooit kunnenwinking smiley

Ik vind er niet veel aan. Benieuwd of dit een beetje te verkopen valt, Mitsubishi kan de laatste jaren wat dat betreft weinig potten meer breken in Nederland.

De achterkant van de Outlander is ook al min of meer bekend: PX-MiEV II

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-02-2012 12:23 door Daewoo-Chevrolet.
Tsja, de eerste Outlander blijft toch wel mijn favoriet. Die neus met dat spitse hoekje in het midden vind ik nog steeds prachtig. Af en toe vraag ik mij nog wel eens af waarom ik die auto nooit gekocht heb.
Ik heb op grond van het uiterlijk niet het idee dat deze nieuwe Outlander een verkoopkraker gaat worden.
Als de huidige Colt uit het verkoopprogramma genomen wordt rest er voor de dealers volgens niets anders over dan een merk erbij nemen.
Als Mitsubishi de huidige Colt nu eens in een zuinige en belastingvrije variant op de markt had gebracht wat zouden er dan een verkoopaantallen zijn gehaald want het is natuurlijk wel een goed rijdende en zeer ruime compacte hatchback. De opvolger geef ik ook weinig kans. Die ziet er echt uit als een derdewereld auto.
Mitsubishi zal met iets nieuws moeten komen in het grote gat tussen de Mirage enerzijds en Lancer/ASX anderzijds. Bijvoorbeeld een iets groter en meer MPV-achtig model dan de Colt, die ook als opvolger van de populaire Space Star kan dienen. Of een iets kleiner model als de Delica D:2, zou best een hit kunnen worden bij de oudere doelgroep mits gunstig geprijsd: nauwelijks groter dan de Mirage, maar wel veel praktischer en hoogwaardiger.

Deze Outlander vind ik wel mooi. De auto oogt onderscheidend ten opzichte van alle doorsnee softroaders van Hyundai, Nissan, Ford, Mazda, Toyota etc.
Het front vind ik echter niet zo geslaagd, die mistpitjes hangen er wat verloren bij en de koplampen zijn inderdaad nogal Citroën (C4 Aircross)-achtig. Ik moest ook denken aan de eigen L200 (Triton):

Met dergelijke modellen zou je bijna hopen dat Mitsubishi Daihatsu achterna gaat. Waar is de tijd van de Colt, Lancer, Carisma, Space Star, Grandis? Dat waren nog eens 'leuke' modellen en deden het best aardig. De laatste Colt (pre-facelift) zag er ook best aardig uit, maar dat nieuwe ding is om te janken zo lelijk. En hiermee zullen ook geen records gehaald worden. Zonde, want in de basis is het best een leuk merk.
Mitsubishi was ooit een leuk merk. Helemaal niets meer van over thumbs down. Dit gaat 'm niet worden. Lelijke front. Achterkant van de concept lijkt best OK.

De meeste Japanse merken slagen er niet in echt succesvol te worden in Europa met steeds minder aansprekende modellen. Nissan scoort enorm met de QQ. .Buiten Europa lukt het wel. De Koreanen snappen het een stuk beter .

Het is toch raar dat Nissan en Mitsubishi geen behoorlijke middenklasser meer aanbieden? In de US verkoopt Nissan de Altima als warme broodjes. De Galant is echter en marginaal model, dat er ook nog eens echt belegen uitziet. Nissan scoort in Europa met de QQ en Mitsubishi pikt een graantje mee met de ASX. Maar het blijft ook sappelen met duffe modellen als Mirages en Micras. Beide merken zullen met weemoed terugkijken naar de verkoopcijfers van weleer. Net als bij Honda, toen ooit de Civic nog geliefd was.
In Europa scoren Japanse merken niet meer, omdat ze denken dat ze voor Europa speciaal ontworpen modellen moeten aanbieden. Maar die 'Europese' modellen wil niemand. Als je een Japanse auto wilt hebben, wil je ook een auto die Japans-betrouwbaar is en die er net zo fraai uitziet als een Japanse auto. Een Opel Ascona hoeven de Japanse merken niet meer voor ons te ontwerpen in Europa.
De Outlander gaat qua schoonheid de Ascona hard achterna. Ik hoop dat de betrouwbaarheid van de auto een stuk beter is.
Gaat Mitsubishi zich ook niet meer op de Aziatische markt richten? Dan zouden mogelijk de PSA varianten voor de Europese markt zijn...
Op Carspyshots vroeg een Amerikaan zich af waarom Mitsubishi nu juist de Outlander heeft vervangen, één van de meest succesvolle modellen aldaar (samen met de Lancer) en waarom het niet met een nieuwe Galant of Endeavour (een Amerikaanse SUV gebaseerd op het PS-platform van de Galant en Eclipse) is gekomen, die dringend aan vervanging toe zijn (en binnenkort zelfs worden gesaneerd). De Galant valt in een zeer belangrijke klasse met succesnummers als de Toyota Camry, Honda Accord, Nissan Altima, Chevrolet Malibu, Ford Fusion, Hyundai Sonata, Dodge Avenger en Chrysler 200 en sinds kort ook de succesvolle Kia Optima en Volkswagen Passat. De Amerikaanse Mazda6, laat staan de te kleine Suzuki Kizashi, is helaas geen succes.
Aangezien dergelijke sedans (Camry, Passat, Accord, Sonata, Teana) in China allemaal 10-20.000 keer over de toonbank gaan maandelijks, is het toch verbazingwekkend dat Mitsubishi de Galant gewoon laat uitsterven.
Als naar de Nederlandse marktsituatie wordt gekeken, is te zien dat in januari 2012 de Outlander het enige model was dat de verkopen zag stijgen (verdubbelen zelfs) omdat het gewoon een ontzettend goede aanbieding is (vanaf 27 mille, toch een half maatje groter dan de Sportage of duurdere Tiguan; ook als zevenzitter) en door de gelikte looks. De Outlander was zelfs het volumemodel in januari en juist dít model wordt nu vervangen, terwijl er meer behoefte lijkt te zijn aan een nieuwe Colt, Lancer, Galant of Grandis. Geen touw aan vast te knopen bij Mitsubishi. Misschien wel tekenend voor de Japanse auto-industrie op dit moment, die een beetje wereldvreemd overkomt en de laatste tijd vooral lijken te blunderen met bijvoorbeeld de Amerikaanse Honda Civic, die net zo vernietigend is ontvangen als de Volkswagen Jetta. Ook de Civic is op het gebied van afwerking een stap achteruit en het design had ook 7 jaar terug ontworpen kunnen zijn. Nu wordt maar gauw aan een facelift gewerkt. De Amerikaanse Camry moet zich met zijn anonieme, vanaf de start al gedateerde Camry maar eens zien te redden tegenover ijzersterke concurrenten. In Nederland is het succes van de Avensis, Verso, RAV4 (ooit de marktleider) en ook Auris totdat de hybride kwam tanende. De Yaris heeft in de VS al voor de derde generatie op rij dezelfde aandrijflijn (een 1.5 met ouderwetse 4-traps automaat) die links en rechts wordt ingehaald. Honda CR-V: idem dito. Mazda lijkt op de goede weg en Nissan heeft Carlos Ghosn aan de leiding staan.
Waar gaat dat heen met Japan? Nu zal worden geprofiteerd van de productie-onderbrekingen die er vorig jaar waren (tsunami/aardbeving Japan, overstromingen in Thailand), maar ik denk dat de Japanners het nog weleens erg zwaar kunnen krijgen tegen de enorm leergierige Koreanen, de opmars van de Amerikanen en Volkswagen dat ook (bijna) niets fout lijkt te kunnen doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10-02-2012 11:56 door Daewoo-Chevrolet.
Interessante post, maar wat schreef die Amerikaan nou? Ik was benieuwd naar het antwoord op die waarom-vraag winking smiley
Wouter82
Interessante post, maar wat schreef die Amerikaan nou? Ik was benieuwd naar het antwoord op die waarom-vraag winking smiley

Ik heb mijn post aangepast: hij vroeg het zich af smiling smiley
Hier kun je de discussie vinden: [www.carspyshots.net]
Anonieme bezoeker
10-02-2012 12:33
Beetje (te) gewoontjes thumbs down. De huidige ziet er juist geweldig uit; stoer en niet annoniem. Ze gaan blijkbaar nu weer de andere kant op. De beste tijd had Mitsubishi in de jaren 80 en halverwege jaren 90. Daarna is het ingezakt. Jammer, zoveel potentie en er zo weinig mee doen. technisch stonden ze vooraan (adaptieve cruise control had Mitsubishi begin jaren 90 al in Japan), nu zijn ze volgers. Qua modellenbeleid te zwalkend en te weinig varianten. Hyundai en Kia hebben dat heel wat beter begrepen, net als marketing! Met alleen een ASX als (terechte) topper red je het natuurlijk niet. Zo moelijk kan het toch ook weer niet zijn, zou je denken. Als je de concepten van Mitsubishi ziet de afgelopen jaren (ZT, RA, CS bijv. Google maar eens...); kans zat. Zo'n ZT had een mooie vervanging geweest voor de Galant! Verder hebben ze hard en echte 14% auto nodig denk ik.

Van de andere kant: europeanen houden blijkbaar van saai; VW en Audi doen het nog steeds goed en de Carisma was destijds het best verkopende model van Mitsubishi.

Ben blij dat ik een (ondergewaardeerde) Lancer Sportback heb besteld voor de lease (gelukkig met mooiere, zachtere materialen van de binnenpanelen); topwagen voor het geld. Geen beter alternatief wat voor dat geld hetzelfde of meer biedt naar mijn mening. Heb ik in ieder geval nog niet zo'n saaie neus als deze nieuwe Outlander.
2.0 MIVEC
Transmissies: 5v handbak, CVT
Maximaal vermogen: 110 kW/150 pk
Maximaal koppel: 195 Nm
CO2-uitstoot: < 150 g/km
Aandrijving: 2WD en 4WD

2.2 DiD Clean Diesel
Transmissies: 6v handbak, 6-traps automaat
Maximaal vermogen: 110 kW/150 pk
Maximaal koppel: 380 Nm, 360 Nm
CO2-uitstoot: < 130 g/km
Aandrijving: 2WD en 4WD

Plug-in Hybrid EV
CO2-uitstoot: < 50 g/km

Lengte: 4655 mm
Breedte: 1800 mm
Hoogte: 1680 mm
Wielbasis: 2670 mm

• Sinds juni 2001 heeft Mitsubishi 950.000 van de Outlander (en Airtrek) verkocht
• Europese introductie in het najaar

Meer foto's: [www.auto.cz]
Wat een hok.
De jaren '90 willen hun vormgeving terug.
Anonieme bezoeker
06-03-2012 12:12
Een automobilistische mijlpaal - De huidige Outlander is factor 10 fraaier dan deze nieuwe MitsKliko!

edit/toevoeging:
de hele Mits directie en het "design" team dienen aan de Prozac EN a.s.a.p. bij KIA en/of Citroen langs te gaan!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-03-2012 12:15 door rickm.
Laat ik voorop stellen dat ik het zeker geen lelijke auto vind, maar gedateerd is het zeker. De huidige Outlander van vóór de facelift is mijns inziens misschien wel de mooiste SUV ooit. Dat interieur verwacht je toch eerder in een pick-up uit de jaren '90?
Trek dan meteen de stekker uit Mitsubishi Europe als je na de Mirage met nog zo'n overjarig ontwerp aankomt thumbs down
Anonieme bezoeker
06-03-2012 14:01
Leuk front, maar ze hebben iets teveel naar de achterkant van een Subaru Impreza van een x-aantal jaar geleden gekeken..
Neen, de huidige is vele malen mooier.
Valt me nu toch tegen. Eerst dacht ik dat ik 'm wel mooi vond...

Ben benieuwd wat Peugeot en Citroen er van gaan maken.
Man man man Mitsubishi, we zijn al aanbeland in 2012 hoor. Wake up...
Joep83

big smile smiley
Anonieme bezoeker
06-03-2012 21:05
speedtouch
Joep83

big smile smiley

PSA doet nix met deze Outlander. God zij dank.
Ze hebben nu net de iets kleinere 4008 en het Citroen broertje geintroduceerd.
Live @ Salon van Genève:

11 foto's: [www.carview.co.jp]

Mitsubishi stand: [www.omniauto.it]
In China heeft Mitsubishi de nieuwe Outlander gepresenteerd op Auto China Beijing:

Meer foto's: [photo.bitauto.com]
Nu ik 'm vaker zie op dit forum, vind ik 'm steeds minder mooi.
Re: Mitsubishi Outlander
25-04-2012 11:54
Vreselijke auto, van buiten en van binnen, niet dat die vorige nou zo mooi was trouwens. En wat een kermis van materialen, pianolak, alu (-kleurig plastic waarschijnlijk) met carbonstructuur, tig verschillende soorten grijzen, rechthoeken, ronde vormen, een hele rits loze knoppen... Volgens mij laat de afwerking ook nogal te wensen over, ik hoop dat het chinesebeursexemplaar niet de definitieve afwerking heeft?
Als ik zie hoe dat leer op de zitting op de één na laatste foto gemonteerd is.....
Gewoon een 'leren' zak die erover heen getrokken is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2012 13:28 door Bentley Arnage.
R-W
Vreselijke auto, van buiten en van binnen, niet dat die vorige nou zo mooi was trouwens.

Die van vóór de facelift was wat mij betreft perfect.

De zijlijn van de nieuwe Outlander vind ik wel geslaagd, alleen jammer van het front, de achterkant en het interieur...
02-05-2012 20:20
R-W:
dat gekraste blinkende plastic komt zelfs van ver niet in de buurt van iets dat de naam pianolak waardig is!

Het zijprofiel had inderdaad nog iets kunnen worden, voor de rest: een trieste boel.
Dit blijft toch wel mijn favoriet
[www.chrisleso.com]
Anonieme bezoeker
13-05-2012 11:23
MTBer
Dit blijft toch wel mijn favoriet
[www.chrisleso.com]

Favoriete wat?

Testosteron vervanger?
Fossile burning device?
Sloep op wielen?

di 05 jun 2012, 16:30
Prijzen nieuwe Mitsubishi Outlander bekend

AMSTERDAM - De prijzen van de nieuwe Mitsubishi Outlander, die voortaan in Japan wordt gebouwd en niet meer in ons land, beginnen met € 31.490,-.

Mitsubishi noemt de nieuwe Outlander de meest complete family-crossover die er ooit is gebouwd. Zo is Intens 2WD, de zogenoemde instapversie voorzien van onder andere; 16 inch lichtmetalen wielen, dual-zone climate control, active stability en traction control (ASTC), 7 airbags, bluetooth carkit, cruise control, radio met cd/mp3 speler en 6 speakers, lederen stuurwiel met bediening, in hoogte verstelbare bestuurdersstoel, regensensor, automatisch inschakelende verlichting, parkeersensoren achter, mistlampen vóór, elektrisch verstelbare, verwarmbare en inklapbare buitenspiegels en een multi-mode keyless entry systeem. De tweeliter benzinemotor levert 150 pk en beschikt over een c-label.

B-label

De Japanse fabrikant levert ook een versie (2.0 CVT ClearTec Intense) die goed is voor een b-label. Deze uitvoering staat voor €32.490 in de prijslijst. De nog rijker uitgeruste Intense+ is er vanaf €34.990. Deze heeft als extra's 18 inch lichtmetalen velgen, 7 zitplaatsen met een geheel neerklapbare derde zitrij, Rockford Fosgate premium audiosysteem met touchscreen en 9 speakers (710W), achteruitrijdcamera, super “wide vision” HID-koplampen met koplampsproeiers en een keyless operation system.

Ook met diesel

De meest complete versie is de Instyle met lederen bekleding, stoelverwarming vóór, elektrisch verstelbare bestuurdersstoel, Mitsubishi Multi Communication Systeem (MMCS) met navigatie, elektrisch schuif/kanteldak en elektrisch bedienbare achterklep. De Outlander Instyle is tevens leverbaar (alleen op 2.2 DI-D AT, 4WD) met het gloednieuwe Forward Collision Mitigation systeem, Adaptive Cruise Control en Lane Departure Warning systeem. De Outlander Instyle is verkrijgbaar vanaf € 37.990,-. De Outlander Instyle 2.2 DI-D (150 pk) AT 4WD vanaf € 48.990. Aan het einde van dit jaar staat de Outlander bij de dealers.

Bron: [www.telegraaf.nl]

Vanafprijs is liefst € 3.000 hoger dan van zijn voorganger, maar eerlijk is eerlijk: de standaarduitrusting is prima.

Paris 2012: Mitsubishi stellt Outlander als Plug-in-Hybrid vor

2012-06-18 Mitsubishi wird auf dem Pariser Automobilsalon (27. 9.-14. 10.2012) als Weltpremiere den Outlander Plug-in Hybrid EV (PHEV) vorstellen. Das Antriebskonzept wurde bereits bei der Plattformentwicklung für den neuen Outlander mit einbezogen und stellt den Elektroantrieb in den Vordergrund. Jeweils ein Elektromotor arbeitet an Vorder- und Hinterachse als Allradantrieb.

Neben dem reinen EV-Modus gibt es eine serielle Betriebsart, bei der der Verbrennungsmotor als Generator unterstützend eingreift. Dritte Variante ist der Parallel-Modus. Bei ihm arbeitet der Benziner bei höheren Geschwindigkeiten unterstützend mit.

Das Mitsubishi-System im Outlander ermöglicht hohe Reichweiten von über 800 Kilometern und CO2-Emissionen mit einem Zielwert unter 50 Gramm pro Kilometer.

Während der Verkauf des neuen Outlander mit Verbrennungsmotoren bereits in diesem Herbst in Europa beginnt, ist die Markteinführung des PHEV in Deutschland im Laufe des Jahres 2013 vorgesehen.

Bron: [auto-presse.de]
First drive review: Mitsubishi Outlander
"The third-generation Mitsubishi Outlander is the first of the new generation of Mitsubishis that shines in all the right places, but ultimately lacks verve and character"

Should I buy one?
With the third attempt, Mitsubishi may have objectively cracked the D-segment crossover. It is decent to drive, comfortable and refined, but crucially it lacks that emotional spark. And although it has two fewer seats, the elephant in the room is the cheaper and more efficient Mazda CX-5. Roll on the plug-in hybrid.

Complete rij-impressie: [www.autocar.co.uk]

Tja, wat is emotie, heeft een Tiguan dat? Wat anders dan een goede wegligging, comfort en verfijning wil je van een SUV? Al met al heeft Mitsubishi zijn huiswerk uitstekend gedaan, het is alleen zonde dat het qua design zeker geen hoogvlieger is.
Mitsubishi is zijn ontwerper vergeten. De Mitsubishi-diamant geeft veel mogelijkheden tot het vormgeven van de voorkant en achterkant van de auto.
Daar is met deze Outlander niets mee gedaan. Het lijkt wel een electro-voertuig, vanwege de dichte nepgrille.
Aw van deze week lezegde blijkt het een goede auto te zijn en ik vind hem eeigenlijk steeds mooier worden. Hetzelfde gebeurde bij mij ook bij de nieuwe honda civic
Ik zag een advertentie voor deze auto in een plaatselijk autoblaadje. Ik dacht hee die heb ik helemaal gemist.
Maar eigenlijk heb ik helemaal niks gemist, Had hem liever niet gezien want ben nu nog onpasselijk van dit ontzettend oubollig, lelijk hok.
Dit is misschien aantrekkelijk voor de Amerikaanse of Japanse markt, maar hier zit toch niemand hier op te wachten?
Als er weer een PSA versie van komt dan hebben ze nog werk genoeg om er iets mooiers van te maken.
De laatste tijd komt er behalve Mazda weinig soeps uit Japan.
Toyota heeft in zijn hele bestaan amper wat moois gemaakt.
De rest verpest het uitzicht ook maar al te vaak Laat ik de Nissan Micra als voorbeeld noemen.
Anonieme bezoeker
Re: Mitsubishi Outlander (prijzen bekend)
01-09-2012 11:38
CO2 (Goed Voor Bomen)
Ik zag een advertentie voor deze auto in een plaatselijk autoblaadje. Ik dacht hee die heb ik helemaal gemist.
Maar eigenlijk heb ik helemaal niks gemist, Had hem liever niet gezien want ben nu nog onpasselijk van dit ontzettend oubollig, lelijk hok.
Dit is misschien aantrekkelijk voor de Amerikaanse of Japanse markt, maar hier zit toch niemand hier op te wachten?
Als er weer een PSA versie van komt dan hebben ze nog werk genoeg om er iets mooiers van te maken.
De laatste tijd komt er behalve Mazda weinig soeps uit Japan.
Toyota heeft in zijn hele bestaan amper wat moois gemaakt.
De rest verpest het uitzicht ook maar al te vaak Laat ik de Nissan Micra als voorbeeld noemen.

je hebt wel een punt.
Sterker, meedere.

Deze Outlander is inderdaad 'outlandish" lelijk. Vind ik. Maar ook 99% van de andere reagluurders op otosites.
PSA moet zijn handen hier niet aan branden. Vind ik. Maar dat zullen ze ook wel niet doen.
Slechts een handjevol Japanse modellen zijn aantrekkelijk voor het oog. Vind ik. 5 op de 100, in zo'n verhouding.
Welke die 5 zijn? De Mazda 6, de .....uhhhh......moet heel goed nadenken nu. Kom er op terug als ik het weet.
Vanmorgen door m ingehaald en ik was toch positief en aangenaam verrast. Ook de voorzijde smoelt goed, maar die foto is niet goed gelukt cool smiley

rickm
je hebt wel een punt.
Sterker, meedere.

Deze Outlander is inderdaad 'outlandish" lelijk. Vind ik. Maar ook 99% van de andere reagluurders op otosites.
PSA moet zijn handen hier niet aan branden. Vind ik. Maar dat zullen ze ook wel niet doen.
Slechts een handjevol Japanse modellen zijn aantrekkelijk voor het oog. Vind ik. 5 op de 100, in zo'n verhouding.
Welke die 5 zijn? De Mazda 6, de .....uhhhh......moet heel goed nadenken nu. Kom er op terug als ik het weet.

Mijn vader zal waarschijnlijk een Outlander PHEV gaan kopen. Misschien niet oogstrelend mooi, maar wat een onklopbare auto lijkt het te gaan worden! 800 km actieradius waarvan 50 elektrisch, 1.600 kg trekgewicht, 0% bijtelling. En dan ook nog goedkoper dan een Chevrolet Volt?

“You’ll just have to wait and see. It’s not going to be [that expensive] that you’ll fall over dead. We’re working hard to get a very good price,” Tol says.

Tol hinted that the SUV would be more reasonably priced than Holden’s new Volt hybrid, which goes on sale soon at $59,990.
Advertisement

“We can’t say what the price will be, but I think you will be pleasantly surprised when you see it,” he says.

Volledig artikel: [canberratimes.drive.com.au]

wo 05 sep 2012, 13:42
Actieradius Mitsubishi Outlander PHEV 880 kilometer
door Bart Oostvogels

AMSTERDAM - Naast de gefacelifte ASX en de Mirage presenteert Mitsubishi in Parijs voor het eerst ook de Outlander PHEV (Plug-in Hybrid EV). De auto komt volgend jaar pas op de markt.

MEER DETAILS

De Outlander PHEV komt op basis van de onlangs vernieuwde Outlander op de markt. De auto maakt gebruik van een elektromotor vóór en een elektromotor aan de achterzijde. Beide motoren hebben 60 kW vermogen alleen is de hoeveelheid koppel verschillend. Vóór heeft de elektromotor vanaf nul toeren per minuut 137 Nm beschikbaar, achter is dat 195 Nm. De accu's bevinden zich tussen de voor- en achterwielen. Een benzinemotor voorin fungeert als generator. Het wordt de eerste permanent vierwielaangedreven elektrische auto in serieproductie. De Japanners geven een gemiddeld verbruik op van 1 liter voor 61 kilometer. Daarbij hoort een actieradius van zo'n 880 kilometer en een CO2-uitstoot van minder dan 50 g/km.

OPLADEN

De 1810 kilogram zware PHEV is te rijden in drie verschillende standen. Stel de auto af in 'EV Drive Mode' en hij maakt alleen gebruik van de elektromotor vóór en achter. De actieradius van de elektromotor bedraagt volgens de fabrikant zo'n 55 kilometer. In 'Series Hybrid Mode' rijdt de Outlander op de twee elektromotoren. De generator zorgt ervoor dat de accu's van stroom worden voorzien waaruit de elektromotoren hun kracht halen. De motor wordt vanzelf ingeschakeld wanneer het 'elektriciteitspeil' te laag wordt. In 'Parallel Hybrid Mode' zorgt de brandstofmotor voor de meeste aandrijfkracht. Deze wordt dan bijgestaan door de twee elektromotoren. De accu's zijn ook bij te laden via het stopcontact. Met een 200 Volt output zijn de batterijen in ongeveer 4,5 uur volledig op te laden. Met een snellader is het accupakket in 30 minuten tot 80 procent op te laden.

EERST JAPEN, DAARNA 'DE REST'

Mitsubishi lanceert de Outlander PHEV allereerst in Japan begin volgend jaar. Daarna volgen Europa, Noord-Amerika en andere markten.

Bron: [www.telegraaf.nl]

Bron: [www.autokopen.nl]

Mooi dat Mitsubishi 'm niet lelijker heeft gemaakt als PHEV, daar kan Honda nog veel van leren (US Accord)...
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.