Ford EcoSport (Active v.a. € 28.350)

Gepost door Rutger DC 
Next Ford EcoSport now playing at New Delhi Auto Expo
Ford EcoSport concept - 2012

By Chris Paukert RSS feed

Posted Jan 4th 2012 5:30AM
20
Comments1

While we've been consumed with the ramp-up to next week's Detroit Auto Show, there's a more pressing matter on the international car events calendar – this week's New Delhi Auto Expo. Ford Motor Company isn't overlooking the burgeoning biennial show, and it's taking the opportunity to reveal its first-ever world debut at the show, the next Ford EcoSport.

Debuting with a sliver of show-only frosting (check out those glitzy headlamps), the tiny crossover is about the same size as the Fiesta five-door, and it's built on the Blue Oval's new global B-Car architecture. Ford isn't revealing much in the way of powertrain specifics for this thinly disguised model, but our sources tell us the EcoSport will see the first application of the company's new 1.0-liter EcoBoost engine in India (yes, that means there will be an EcoSport EcoBoost), and presumably there will be an ethanol variant as well.

The upright CUV has been designed with emerging markets in mind, namely portions of Asia and South America, so we're unlikely to see it in North America (we'd be more likely to receive the B-Max MPV), though our sources tell us that an eventual European market appearance is not out of the question. Roughly 90 percent of cars in those markets are B-Segment or smaller, and the previous generation of the Brazilian-built EcoSport has sold some 750,000 units since hitting the market nine years ago.

While the original EcoSport sold almost exclusively in Brazil, the new model will spread its wings to take on a more global role as part of the company's One Ford agenda. To be assembled in both India and Brazil, the EcoSport represents the first time that Ford's team in Camacari, Brazil has taken the lead in conceiving a global product, another indication of the market's growing importance. The new EcoSport will be a lynchpin for the Blue Oval, who expect the Asia Pacific region to swallow up to one out of every three Ford vehicles sold by 2020 (it's just one in six today).

Want more proof of India's rise in importance? Officials tell us that Ford plans to treat the Delhi show as a first-tier show going forward, on par with Detroit, the Frankfurt Motor Show, and so on. Ostensibly, the show will replace a Tokyo Motor Show presence for the Dearborn automaker, as Ford was absent from last month's show in Japan.

Bron: [www.autoblog.com]

Die neus... sad smiley

9 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-01-2021 13:06 door Rutger DC.
Kuch kuch, Daihatsu Terios.
Pfff, Husqvarna erop en laten maaien...
Nee! Is dit een grap? Wat een lelijk ding zeg! Begin ik net wat te wennen aan die grote luchtinlaat voorop, plaatsen ze er weer een beugel in. Ik hoop echt dat 'ie IRL mee gaat vallen, want dit is gewoon zonde. Het leukste vind ik nog dat reservewiel achterop, maar ik vermoed dat dat het niet gaat redden in NL.

Arme Ford.
Is dit nu een concept of het uiteindelijke productiemodel?
Dit is een vervroegde 1 april-grap (hoop ik).
Mach1

Ford heeft een goede traditie om modellen eerst als Concept te presenteren, zie Ford Galaxy, Ford Kuga etc.
Oftewel, dit is gewoon het productiemodel (zie Infiniti JX), maar nu kan Ford twee keer sier maken met een wereldpremière. Op Genève krijgen we dan vast het interieur te zien.

Dit is dus de huidige EcoSport:

Dat wordt nog spannend tussen de EcoSport en Opel Mokka (en straks de B-MAX tegenover de Meriva), ook als het gaat om wie de meest belachelijke naam voor een SUV bedenkt...
Daewoo-Chevrolet
Mach1

Ford heeft een goede traditie om modellen eerst als Concept te presenteren, zie Ford Galaxy, Ford Kuga etc.
Oftewel, dit is gewoon het productiemodel (zie Infiniti JX), maar nu kan Ford twee keer sier maken met een wereldpremière. Op Genève krijgen we dan vast het interieur te zien.

Die neus met deze "koplampen" is nog alles behalve productiemodel. Ik vind dat dit dan ook nog geen officiële onthulling is.

Op Genève krijgen we dan vast het interieur te zien.

En een versie met een minder concept-car achtige invulling van de koplampen.

Opzich redelijk uitziend SUVtje die echter wordt verpest door een (wederom) buitenproportioneel grote neus. Ik vind dat de ontwerpteams van de meeste merken opnieuw moeten leren om naar de auto als geheel te kijken.
Mag ik positief zijn? Ik vind het er allemaal best futuristisch uitzien (vooral de voorzijde), dapper om hem zo in productie te laten gaan. Daarbij met driecilindermotor, wel eco, maar met 120pk weinig sport voor zo'n bakbeest.
den Voetstuk
Mag ik positief zijn? Ik vind het er allemaal best futuristisch uitzien (vooral de voorzijde), dapper om hem zo in productie te laten gaan. Daarbij met driecilindermotor, wel eco, maar met 120pk weinig sport voor zo'n bakbeest.

Ik denk dat die futuristische dingen er allemaal nog wel af gaan eerlijk gezegd, dit is een concept en daar kunnen dus dat soort zaken nog wel aan gewijzigd worden.
Ik vind hem mooi. De neus is even wennen maar lekker futuristisch. Reservewiel hadden ze van mij bij de profile mogen laten liggen.
Reken er maar op dat dit erg dicht tegen het productiemodel aan zal zitten. Een bakbeest is dit ook niet. Het is een B segment auto.
2012 Auto Expo - Ford unveils EcoSport
Global unveiling of the new compact SUV from Ford

Ford has just unveiled their new compact SUV, the EcoSport at the 2012 Auto Expo. The global unveiling was conducted by J Mays, the design head of Ford worldwide.

At the unveiling Mays declared 'Never have we offered so much on such a small footprint.'

The EcoSport SUV looks like a hopped up Ford Fiesta, natural given the fact that it is based on the Fiesta platform, and is a rather good looking car with smart LED lamps.

The SUV previews the new form of the kinetic design which will be seen in future Fords. The EcoSport also has an all-new engine for fuel efficiency - this is a 1.0-litre, 3-cylinder EcoBoost engine. The engine makes 120 PS of peak power and 170 Nm of peak torque.The EcoBoost is a turbocharged direct-injected engine and India is the first market to get this particular motor.

BSM caught up with design legend J Mays (known for his retro-futuristic designs like the Ford Thunderbird, Volkswagen Beetle and Ford Mustang) at the Auto Expo to find out more about the EcoSport.

'This is the new global design language of Ford, which is the kinetic design that has been refined and cleaned up,' said Mays. 'The kinetic design is now less fussy,' he went on to say. The design style can also be seen on the new Ford Mondeo or the US Ford Fusion, which will be on display at the Detroit Motor Show over the next four days.

Back to the EcoSport - the SUV has flared wheel arches, 17-inch wheels, an inverted trapezoidal grille and a very raked A-pillar. In terms of the headlamps, Mays declared that while those of other cars were getting bigger and bigger, Ford is trying to go smaller with the new design language. This is possible due to the use of LEDs and also the fact that the headlamps are now also positioned lower.

The EcoSport has a rather friendly appearance, unlike traditional SUV designs and Ford has possibly taken the lead over the Renault Duster by unveiling the EcoSport today.

The EcoBoost engine has power equivalent to that of a 1.6-litre, 4-cylinder diesel engine. Because the EcoSport has a small engine which is less than 1.2 litres for the petrol version and 1.5-litres for the diesel engine, combined with the fact that it is less than 4 metres in length, it will be able to avail of excise duty benefits too.

As of now, we haven't been treated to a sight of the interiors of this SUV, but stay tuned for updates as soon as we do have the details!

Live @ Auto Expo New Delhi:

Bron: [www.bsmotoring.com]
Kan/Wil er trouwens iemand een kenteken in shoppen aan de voorkant? Zo ziet de grille er wel... euh imposant uit, maar straks komt er een kenteken op en dan ziet het er heel anders uit!
Officieel: Ford EcoSport

De Delhi Autoshow krijgt een steeds belangrijker status. Dat blijkt wel uit het feit dat Ford z’n nieuwe mondiale model, de EcoSport, op de grote autoshow in de Indiase miljoenenstad onthult.
We zagen de EcoSport al eens op een teaser, maar nu heeft Ford de definitieve auto onthuld. De EcoSport wordt één van de eerste Fords met de 1,0-liter driecilinder onder de kap. In deze cross-over is het blok goed voor 120 pk en een maximumkoppel van 170 Nm.
Voor het uiterlijk hebben de designers inspiratie gezocht bij de Evos Concept, die op de IAA stond. Het merk heeft zich daarmee ook aan een belofte gehouden: bij de onthulling van de Evos Concept meldde het merk dat we ‘begin 2012 de eerste nieuwe Ford met het nieuwe design zouden zien’. Het nieuwe design uit zich onder meer in smallere koplampen dan bij de huidige Fords. De licht uitgeklopte wielkasten moeten de EcoSport een stoer uiterlijk geven. Een reserverwiel op de achterklep toont omstanders de offroadintenties van de nieuweling. Ford belooft een efficiënt interieur met veel ruimte voor de inzittenden.
De onthulling van de EcoSport juist in Delhi is zeer belangrijk voor Ford: het merk is nog maar beperkt aanwezig in India en door de wereldprimeur van de cross-over aan deze stad te gunnen, laat Ford blijken dat het de Indiase markt zeer serieus neemt. De EcoSport komt echter ook gewoon in Europa op de markt. Wanneer de auto precies bij de dealers staat, is nu nog niet bekend.

autoweek

Ford EcoSport Concept is oranje

Bajaj is niet de enige fabrikant die met een hoge smalle wagen komt op de Delhi Auto Show. Ford lanceert er zijn eerste Indiase wereldprimeur: de EcoSport concept. Dit is volgens mij gewoon een Ford Kuga waar Ford wat concept-kenmerken aan heeft toegevoegd en vervolgens heeft verkleind tot Fiesta-achtige proporties, maar goed..

Enfin, het ding krijgt een productieversie, die wordt gebouwd op Fords vermaarde B-segment platform, waarop nog een hele riedel andere Fords wordt gebouwd de komende jaren, in totaal vanaf 2015 jaarlijks 2 miljoen stuks als het aan Ford ligt.
De naam EcoSport bestaat al bijna 10 jaar; in 2003 werd de naam in Zuid-Amerika al toegepast op een betaalbare SUV. De EcoSport die we hier zien is dan ook in Brazilië ontwikkeld. De productie zal over goedkope lokaties over de hele wereld worden uitgesmeerd (Brazilië en India). Omdat de SUV zo lekker klein is zal hij gebruik gaan maken van Fords nieuwe 1,0 liter driecilinder.

autoblog

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2012 13:47 door Mach1.
Is Autoblog een soort josti-AW ofzo? 'Ford Ecosport Concept is oranje'....?

ik neem aan dat ze hem samen met opel (mokka) hebben ontworpen?

en idd op autoblog wordt gesproken over een concept?

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-01-2012 13:56 door jorisvo.
@Autoweek. De EcoSport komt echter ook gewoon in Europa op de markt. Wanneer de auto precies bij de dealers staat, is nu nog niet bekend.

Ik geloof hier niks van, en als de auto toch in Europa zal verschijnen dan zeker pas enkele jaren na de introductie van de B-Max.
Mach1
den Voetstuk

Ik denk dat die futuristische dingen er allemaal nog wel af gaan eerlijk gezegd, dit is een concept en daar kunnen dus dat soort zaken nog wel aan gewijzigd worden.

Dat lijkt mij ook, maar ik haal het niet uit de tekst?
Wat versta je dan onder die futuristische dingen?
De indeling van de koplampen bijvoorbeeld.
Die voorkant lijkt wel 2 meter hoog zo. De grille is ook wel erg groot en lomp eigenlijk, moet erg wennen aan die voorkant, rest is best leuk.
Ik denk dat veel mensen zich erg verkijken op het formaat van deze auto. Door het stoere uiterlijk lijkt hij erg groot.
dit is toch gewoon een antwoord op de Juke of niet?
maar weet iemand of hij in samenwerking met de Opel Mokka is ontworpen?
jorisvo

Het lijkt mij stug. Ford en GM die samen iets ontwikkelen.
Volgen mij staat de Juke net iets hoger in de markt gepositioneerd, maar wellicht dat de basismodellen enigszins overeenkomen qua prijs. ik zou dan in ieder geval voor de Nissan gaan, en dat zeg ik niet vaak!
Hoe ga ik die achterdeur open krijgen?
Ik zie nergens een hendel of iets dergelijks.
Bentley Arnage

Ik verdenk het logo van een openingsfunctie winking smiley
Rob076
Volgen mij staat de Juke net iets hoger in de markt gepositioneerd, maar wellicht dat de basismodellen enigszins overeenkomen qua prijs. ik zou dan in ieder geval voor de Nissan gaan, en dat zeg ik niet vaak!

De Nissan koop je alleen voor de looks. Deze Ford zal achterin meer ruimte hebben en is alleen daarom al meer een allrounder dan de Juke, die achterin erg krap is.
Bentley Arnage

Ik zie anders een grote knop achterop, mooi bekleed met rubber grinning smiley
jorisvo

Nee, dit is de opvolger van de vorige Ecosport.
Hij heeft niks met Opel te maken. Hoe kom je daarbij?
De Opel Mokka heeft soortgelijke raamlijnen, maar daar houdt de vergelijking wel op.
Re: Ford EcoSport
15-03-2012 18:56
Alweer een gave bak van Ford, ziet er erg stoer uit!thumbs up
Re: Officieel: Ford EcoSport
23-03-2012 11:01
Bentley Arnage
Hoe ga ik die achterdeur open krijgen? Ik zie nergens een hendel of iets dergelijks.

Vind ik wel een mooie en originele oplossing.
Klapt alleen de verkeerde kant op voor een rechtshandig persoon...
Denk ook wel dat een mooie NLplaat de voorzijde er nogal anders uit doet zien. Het ding staat op AT banden, heeft deze dan ook 4wd?
Ik blijf het net een Terios vinden...
Live @ Auto China Beijing:

Meer foto's: [www.carview.co.jp]

Meer foto's: [photo.bitauto.com]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-04-2012 17:38 door Daewoo-Chevrolet.
26-04-2012 09:08
Tis wel een grappige trend om te zien dat de hedendaagse wagens behoorlijk lomp en vierkant ontworpen worden. Ik vindt het niet erg, houd er wel van.

Enige wat vermoeiend is dat er weer het woord Eco in de naam voorkomt. Ecomotive, ecomatic, ecoline etc. etc.
Hoe groen kun je zijn?
grinning smiley

Bron: [revistaautoesporte.globo.com]

Als je de gebruikte materialen ziet is het wel weer enigszins begrijpelijk dat 'ie niet naar (West-)Europa komt.
12-06-2012 11:43
Goede zaak om dit niet hierheen te halen, wat een raar ding zeg, totaal uit proportie, vooral van de zijkant gezien.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.