Ford Ranger/Mazda BT-50 (nieuw: Ranger Raptor)

Gepost door Rutger DC 












Bron: [www.autoincar.com]

Huidig model:



Quote
AutoInternationaal
Nieuwe Ford Ranger komt in 2011

Ford is in een winning mood. Op de thuismarkt, maar ook in Europa. Vorige keer wist men bijna marktleider Volkswagen te onttronen en de Fiesta is momenteel met afstand de populairste auto bij de Europese consument. Wat is de verklaring voor het succes? Het antwoord is simpel: de juiste producten.
Met de Ka, Fiesta, Focus, Mondeo, S-Max/Galaxy en Kuga zit Ford reeds op het juiste spoor. De C-Max zal komend najaar in vernieuwde vorm in de showrooms arriveren. Enige zwakke schakel in het gamma is eigenlijk de Ranger: een pick-up die gebaseerd is op de verouderde B-Serie van Mazda en waarbij Ford overduidelijk niet gemotiveerd was om al te veel aanpassingen door te voeren.
Maar Ford denkt niet alleen zonder Volvo beter af te zijn, ook de banden met Mazda worden losser. Dit betekent dat de opvolger in eigen beheer zal worden ontwikkeld. De nieuwe Ranger moet volgend jaar klaar zijn en krijgt een veel meer aansprekend design. Daarmee kan de Amarok van Volkswagen uitstekend van repliek worden gediend. Ford wil de nieuwe Ranger in meer dan 100 landen gaan verkopen. De motorenkeuze wordt aanzienlijk groter dan bij de Amarok: naast een 2,5 liter 4 cilinder benzineversie kunnen we ook een 2.2 TDCi verwachten. Voor het echt zware terrein/trek werk komt er ook een 3,2 liter dieseluitvoering. Ook qua transmissies biedt Ford meer mogelijkheden: naast handgeschakelde versies met 5 of 6 versnellingen komt er ook een uitvoering met 6-traps automaat. Per saldo heeft de Ranger zo meer dan voldoende munitie in huis om Volkswagen in het defensief te drukken. Net zoals zij met de rest van haar gamma aan het doen is.

Adverteren bij Daisycon
Bron: [www.autointernationaal.nl]



6 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-01-2019 13:53 door Rutger DC.
Wereldveroveraar: Ford Ranger

Ford presenteert de nieuwe Ranger. Die moet de hele wereld gaan veroveren.

Ford toont op de Motor Show in Sydney de geheel nieuwe Ranger pickup. Die valt in de filosofie van Ford om de verschillende modellen over de gehele wereld te gaan verkopen. Ook wij krijgen dus te maken met deze nieuwe Ranger. In Europa is hij vanaf 2012 te bestellen. De auto is ontworpen in de stijl van modellen die in de VS rondrijden, zoals de Edge. Ford noemt die belijning ‘21st Century Tough’. En daar kunnen we niets tegenin brengen.
De auto wordt geleverd met een 2,2-liter TDCi met een vermogen van 150 pk en een maximale trekkracht van 375 Nm. De andere optie is een 3,2-liter TDCi met een vermogen van 200 pk en een koppel van 470 Nm. De motoren zijn naar wens gekoppeld aan een zestraps automaat of handgeschakelde versnellingsbakken. Op de console zit een knop waarmee kan worden gekozen tussen voorwiel- en vierwielaandrijving.
Tot de hoogtepunten van de uitrusting behoren een achteruitrijcamera, een spraakgestuurde navigatie, een systeem dat voorkomt dat de aanhanger uitwaaiert (Trailer Sway Control) en Adaptive Load Control.
De Ranger is terreinwaardig door een bodemspeling van 232 mm. De wielbasis is toegenomen tot 3.220 mm en de spoorbreedte is 1.560 mm. Bij de variant met dubbele cabine is de laadbak tien centimeter breder dan voorheen en groeit het laadvolume tot 1.21 kubieke meter.
De Ford Ranger wordt gebouwd in Rayong Thailand en als de capaciteit daar volledig is benut, springen fabrieken in Argentinië en Zuid-Afrika bij.















Bron: [www.autoweek.nl]

In Sydney zal eveneens de nieuwe Mazda BT-50 debuteren, technisch identiek aan de Ranger. De Mazda-versie zal wederom niet naar Nederland komen.
Ziet er niet heel erg modern uit, maar wel stoer!
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Ford Ranger
14-10-2010 17:25
Apart dat je voor fwd kunt kiezen. Meestal bij dit soort auto's is de bouw-wijze conservatief (maar sterk); noord-zuid-starre achteras.
Quote
gearhead
Apart dat je voor fwd kunt kiezen. Meestal bij dit soort auto's is de bouw-wijze conservatief (maar sterk); noord-zuid-starre achteras.

Dat is zelfs onhandig bij een bedrijfswagen, als je met volle belading een steile helling op moet ben je kansloos. Maar het zal wel een redactioneel foutje van Autoweek zijn.
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Ford Ranger
14-10-2010 20:35
Een redactioneel foutje bij AW eye popping smiley.

Ik denk het ook, lijkt me gewoon een pick-up in de klassieke gangbare zin van het woord.
Wat een Aziatisch uiterlijk heeft 'ie toch! Wel een erg belangrijke auto, ondanks dat wij 'm niet veel/nooit zullen zien in Nederland.
Officieel: nieuwe BT-50 pickup

We moesten het doen met twee computertekeningen maar vandaag is de nieuwe BT-50 pickup dan toch onthuld. Een zogenaamde "Active lifestyle vehicle". De tekeningen zagen er in ieder geval wat spannender uit..

Op de 2010 Australian International Motor Show in Sidney onthuld Mazda deze nieuweling samen met z'n broertje, de Ford Ranger. De Ford is meer de stoere versie terwijl de Mazda de stijlvolle moet zijn. Ford noemt de styling zelf dan ook '21st Century Tough' en Mazda geeft het de naam 'Sophisticated Beast'. Je moet er maar opkomen.. Mazda richt zich op een pickup dat hetzelfde gevoel moet geven als je je in een 'normale' passagiersauto bevind. Mid-2011 komt de BT-50 naar Europa, Azië en Australie.

Exterieur
De buitenkant is duidelijk nog een werkpaard. Toch heeft Mazda getracht er nog wat sierlijks van te merken en sowieso herkenbaar als Mazda. Een grote vijfhoekige grille blijft gelukkig Mazda's signature en enigszins vloeiende, amandelvormige koplampen passen ook bij het flow-design dat de huidige Mazda's nog hebben (tot Kudo losgelaten zal worden). Zo passen de ronde spatborden er ook helemaal bij en loopt die gespierde lijn door over de portieren. De achterlampen lopen door in de achterklep wat ook overeenkomt met bijvoorbeeld de Mazda3, Mazda5, Mazda6 en CX-9. Al met al leuk en aardig maar het dynamische van de tekening komt bij mij helaas niet over.

Interieur
Onmiskenbaar Mazda! Een strakke layout met duidelijke ergonomie en fraaie klokken. Een zwart dashboard met aluminium details maken het wat sportiever en als je het interieur in groot formaat bekijkt (zie link onderaan) dan zien we ook nog eens fraaie climate control knoppen. Voer dat maar lekker door in de overige modellen!

Motoren
Terwijl Ford flink veel informatie de deur uitstuurt doet Mazda het tegenovergestelde. Aangezien ze samen ontwikkeld zijn ga ik er vanuit dat ze dezelfde motoren zullen delen. In de Ford Ranger komt in iedergeval de 2.2-liter TDCi met een vermogen van 150 pk en een maximale trekkracht van 375 Nm. De andere optie is een 3.2-liter TDCi met een vermogen van 200 pk en een koppel van 470 Nm. Er is ook een benzinemotor, de 2.5 Duratec met 166pk. De motoren zijn naar wens gekoppeld aan een zestraps automaat of handgeschakelde versnellingsbakken. Op de console zit een knop waarmee kan worden gekozen tussen voorwiel- en vierwielaandrijving.

De Mazda BT-50 en Ford Ranger wordt gebouwd in Rayong Thailand en als de capaciteit daar volledig is benut, springen fabrieken in Argentinië en Zuid-Afrika bij. Naar Nederland komt de BT-50 zéér waarschijnlijk niet.











Bron: [www.mazda-madness.nl]

Beter dan dat goedkoop ogende en rommelige front van de Ranger. Mazda heeft knap geprobeerd om de pick-up een personennwagen-achtige stijl te geven met zowaar achterlichten waar een ontwerper zich bezig mee heeft gehouden (kun je niet zeggen van de Toyota Hilux, Volkswagen Amarok, Nissan Navara, Isuzu D-MAX en Tata Xenon), terwijl de auto niet zo ielig oogt als de Mitsubishi L200. Het interieur vind ik ook veel fraaier dan dat van de Ranger en sowieso 100x beter dan alle eerder genoemde concurrenten. Knap werk, Mazda!
Leuk dat de achterlichten doorlopen op de klep, alleen erg suf dat ze nep zijn. Dat maakt ze ook minder kwetsbaar, maar desondanks oogt het knullig.
WAT IS DIE MAZDA LELIJK!!!

Lijkt een beetje op de boerenversie van een Mazda3, die mij evenmin kan bekoren.

Doet u mij maar een Ford Ranger.
Quote
Daewoo-Chevrolet
(...) Mazda heeft knap geprobeerd om de pick-up een personenwagen-achtige stijl te geven met zowaar achterlichten waar een ontwerper zich bezig mee heeft gehouden (...) Knap werk, Mazda!

Daar ben ik 't niet mee eens. Waar de Ranger gewoon een no-nonsense uiterlijk heeft dat past bij een pickup, heeft Mazda er een overgestileerd sausje overheen gegoten. In het Scooptopic zei ik destijds al:

Quote
Yellow Cab
Ik ben benieuwd of dat aanslaat: de neus van een sportwagen op een verder redelijk vierkante pickup.

... en ik moet zeggen: doe mij die Ranger maar. Overigens vind ik de BT-50 er wel beter uitzien dan de eveneens hevig 'ontworpen' Mitsubish L200.
Ik vind de Ranger fraaier.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2010 15:08 door Mach1.
Ranger live @ AIMS Sydney:









Meer foto's: [www.themotorreport.com.au]

BT-50 live @ AIMS Sydney:













Meer foto's: [www.themotorreport.com.au]

Huidige Mazda BT-50:

Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Ford Ranger / Mazda BT-50
17-10-2010 16:01
Exterieur van ford en interieur van mazda dat moeten ze doen winking smiley.
Ik ben ook niet meer zo enthousiast over de Mazda. De koplampen en neus vind ik op zich niet verkeerd, maar de gelakte grijze grille, de koplampen met deels oranjekleurige indeling en die vreemde rand onder de grille. De achterlichten vind ik qua vorm helemaal niet slecht, maar de indeling is weer zo aftermarket. De verhoudingen van de Ranger zijn geslaagder, maar jammer dat ze de neus zo verpest hebben. Met een strakke voorbumper en grille zou de Ranger veel beter ogen.
Flitsende naam trouwens ook, BT-50 eye rolling smiley
Ik vind de Mazda best gaaf eigenlijk. Anders dan anders, want meestal zijn al die Aziatische pick-ups met geen mogelijkheid uit elkaar te houden, met de Mitsubishi L200 als positieve uitzondering.

edit: @Wouter82, de vorige generatie heette ook al zo. Voor die tijd was het gewoon de Mazda B-serie, hier niet zo bekend maar elders in de wereld een begrip.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2010 17:58 door 929V6.
Even een snel shopje:



Origineel:


Zo is hij imo veel beter te pruimen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2010 18:45 door Joël..
Ik vind de Ford echt veel mooier. De Mazda is echt uit balans met die enorme 'lieve' glimlach smoel. Dat past niet bij een stoere pick-up.
Wel grappig dat de Ford niet leverbaar wordt in Amerika. Ik weet dat ze daar de F-series al hebben, maar de Amerikanen moeten toch een keer kleiner gaan rijden, dus kan Ford dan beter een alternatief in huis hebben.
Quote
LM.
(...) Wel grappig dat de Ford niet leverbaar wordt in Amerika. (...)

Waar lees je dat? confused smiley
@ Joël.: Veel beter zo, inderdaad! thumbs up

De Ranger zal voorlopig inderdaad niet in Noord-Amerika leverbaar te worden: [www.auto123.com], eventueel wordt de Ranger T6 op zijn vroegst in 2012 alsnog leverbaar: [trucktrend.automotive.com].
De huidige Ranger voor de Noord-Amerikaanse markt gaat al sinds 1993 mee, welke op zijn beurt weer een grondige vernieuwing was van het model dat vanaf 1982 leverbaar was en waarvan de ontwikkeling in 1976 begon (Bron: Wiki). Niet echt dauwfris meer dus...

De Ranger Wildtrek maakt zijn werelddebuut op de Salon van Genève:











Meer foto's: [www.netcarshow.com]
Nieuwe BT-50 alleen met diesels

Sinds de introductie in oktober 2010 was het nogal stil rondom de technische specificaties van de nieuwe generatie BT-50 pickup. Mazda Australia heeft vandaag aangekondigd dat er louter diesels onder de motorkap komen.

De BT-50 trapt af met een 2.2 liter met 150pk en een krachtige 375 Nm aan koppel. Dit is een verbetering van 5% aan paardenkrachten en 14% aan koppel vergeleken met de oude 2.5 dieselmotor. Desondanks moet de motor minder gaan verbruiken. De 2.2 diesel mag voortaan 250 extra aan kilogram trekken wat komt tot een maximale aanhangermassa van 2.500kg

Ook niet is een 5-cilinder in lijn diesel van 3.2 liter met een flinke trekkracht van 470 Nm en 200pk. De huidige BT-50 heeft een 3.0 liter dieselmotor. In vergelijking met deze motor heeft de nieuwe 3.2 zeker 28% meer kracht en 24% meer koppel. Door het gebruik van een nieuwe high-pressure brandstof systeem loopt de nieuwe motor geraffineerder en reageert het vlotter op het gas. En het bespaart meer brandstof dan voorheen. De 3.2 liter kan gekoppeld worden aan een 6-traps automaat of een handgeschakelde 6-bak. Beide bakken zijn nieuw ontwikkeld en beloven minder geluid en vibraties en maakt het schakelen soepeler en comfortabeler.

Toch blijft het nog wat vaag rondom de nieuwe BT-50 want ze weten alleen nog de melden dat de BT-50 "later dit jaar" in de Australische showrooms te vinden zal zijn. Europa en Azie zullen ook volgen. Nederland zal wederom worden overgeslagen, de vraag naar dergelijke pickups is hier nou niet bepaald groot te noemen.







Bron: [www.mazda-madness.nl]
*proest* dat staat toch niet, zo'n vloeiende neus op zo'n blokkerige auto?
BT-50 Freestyle Cab in Melbourne

De nieuwe BT-50 Freestyle Cab pick-up zal voor het eerst te zien zijn op de komende Australian International Motor Show (AIMS) in Melbourne van 1 tot en met 10 juli a.s. Vorig jaar werd de Dual Cab ook in Australie gepresenteerd.

Aan beide zijden van de cabine zorgen een aan de voorzijde scharnierend voorportier en een in tegengestelde richting draaiend achterportier voor een 1.408 mm grote opening, die het instappen voor zowel de voor- als de achterpassagiers aanzienlijk vergemakkelijkt. Het comfort voor de achterpassagiers is in vergelijking met de vroegere versies van de BT-50 sterk verbeterd. Zo zijn de zittingen met 50 mm verlengd voor een veel betere zitpositie en het steviger bevestigen van een kinderzitje en zijn de rugleuningen met 128 mm verhoogd.

Het verhoogde comfort gaat gepaard met een verbeterde functionaliteit. De achterzittingen kunnen eenvoudig worden verwijderd en dankzij de tot bijna 90° naar achter draaiende achterportieren ontstaat een riante mogelijkheid voor het bergen van extra lading of bagage. Een ander voordeel van de volledig nieuwe BT-50 is zijn grote laadcapaciteit. De laadbak is in alle richtingen vergroot (lengte, breedte en hoogte) en biedt nu 1.453 liter laadruimte, 266 liter meer dan de huidige Freestyle Cab versie. De motoren zullen waarschijnlijk gelijk zijn aan de Dual Cab.

De nieuwe BT-50 zal later dit jaar op de Australische markt beschikbaar komen. Mazda Motor Nederland gaat onderzoeken of de BT-50 ook hier verkocht zal gaan worden.





Bron: [www.mazda-madness.nl]
vreselijk die Mazda.... past gewoon niet bij een stoere pick up. Doe mij de Ford maar!
vr 07 okt 2011, 18:41
Ford Ranger voortaan uit Zuid-Afrika

JOHANNESBURG - Ford wijzigt de productielokatie van de nieuwe Ranger voor de Europese markt. Niet langer komt de pick-up voor ons continent uit Thailand, maar uit Zuid-Afrika. De eerste exemplaren arriveren half januari.

Ford neemt zeker geen afscheid van de Thaise fabriek. Thailand is namelijk een belangrijke markt voor pick-ups. Liefst 40% van de autokopers kiest voor een model met open laadbak. Tezamen met Mazda trok Ford vorig jaar nog 350 miljoen dollar uit voor de ontwikkeling van de Aziatische fabriek. Inmiddels rolt de nieuwe Ranger uit de productiefaciliteit.

NOVEMBER

In Zuid-Afrika heeft Ford een half miljard dollar uitgetrokken om een fatsoenlijke motorenfabriek en assemblagefaciliteit voor de Ranger op te zetten. In november komt ginds de auto op de markt. De fabrikant verwacht op jaarbasis 110.000 stuks te vervaardigen, maar zo'n kwart van de output blijft in het land. Het gros vertrekt naar andere Afrikaanse landen en Europa.

180 LANDEN

Ford bouwt de Ranger voor 180 afzetmarkten wereldwijd. Het bedrijf heeft drie fabrieken waar de Ranger het levenslicht ziet. Op de Amerikaanse markt verdwijnt de Ranger, een productlijn die daar al sinds de jaren tachtig bestaat, nota bene.

Bron: [www.telegraaf.nl]
Mazda BT-50 Review
Price $32,590 to $52,710 (AU)















+ Superb 3.2-litre diesel engine, car-like drive with heaps of standard features, good ride and handling on and off road, rear-seat legroom in Dual Cab
- Polarising front-end styling, no soft-touch dash

Rijtest + fotogalerij: [www.caradvice.com.au]
Kurztest Ford Ranger Pick-up

Der Cowboy jagt den Amarok

















Technische Daten Ford Ranger
Pick-Up mit Einzel-, Extra-, oder Doppelkabine,
Länge: 5,27 – 5,35 Meter;
Breite: 1,85 Meter;
Höhe: 1,80 – 1,81 Meter,
Radstand: 3,22 Meter;
Gewicht: 1.791 – 2.083 Kilogramm (je nach Kabine und Antrieb),
Zuladung: 1.134 – 1.309 Kilogramm,
Anhängelast: 2.500 – 3.350 Kilogramm

2.2 TDCi
Leistung: 92 kW/125 PS,
max. Drehmoment: 330 Nm bei 1.500-2.500 U/min,
Vmax: k.A. km/h,
Verbrauch: k.A. Liter Diesel,
CO2-Ausstoß: k.A. g/km,
Abgasnorm: Euro 5,
Preis: ab 24.978 Euro (20.990 Euro netto)

2.2 TDCi
Leistung: 119 kW/150 PS,
max. Drehmoment: 375 Nm bei 1.500-2.750 U/min
Vmax: 175 km/h,
Verbrauch: 8,6 Liter Diesel,
CO2-Ausstoß: 228 g/km,
Abgasnorm:Euro 5,
Preis: ab 29.857 Euro (25.090 Euro netto)

3.2 TDCi
Leistung: 147 kW/200 PS,
max. Drehmoment: 470 Nm bei 1.500-3.000 U/min,
Vmax: 175 km/h,
Verbrauch: 10,0 Liter Diesel,
CO2-Ausstoß: 264 g/km,
Abgasnorm: Euro 5,
Preis: ab 37.889 Euro (31.840 Euro netto)

(Verbrauchsangaben für Doppelkabine)

Complete rij-impressie: [www.focus.de]
Quote

Ford Ranger krijgt make-over
Autonieuws • 23 maart 2015 • Tekst: Bob Kroese

Ford heeft in Thailand de vernieuwde Ranger onthuld. Aan de buiten- en binnenkant zijn er cosmetische wijzigingen maar belangrijker nog: de Ranger is flink zuiniger geworden.

Ford stelt op de Bangkok International Motor Show de vernieuwde Ranger voor. Aan de voorkant van de auto zijn de vernieuwingen meteen zichtbaar: de grille, koplampen en bumper zijn helemaal nieuw. In het interieur is Ford ook flink bezig geweest, de middenconsole is compleet nieuw en heeft nu veel minder knoppen dan voorheen. Het nieuwe Sync2 infotainmentsysteem met 8 inch aanraakscherm komt als optie beschikbaar, net als een deels digitaal instrumentarium.

Ford heeft de twee dieselmotoren in de Ranger zuiniger gemaakt, door aanpassingen te doen aan het uitlaatgasrecirculatiesysteem. De 2.2 TDCi, die onveranderd 150 pk heeft, is 22 procent zuiniger gemaakt en de vijfcilinder 3.2 TDCi verbruikt 18 procent minder brandstof. Die laatste motor levert nog steeds 200 pk.

De Ranger is in ons land alleen verkrijgbaar als bedrijfswagen met standaard vierwielaandrijving. De prijzen van de vernieuwde Ranger worden later bekend gemaakt, we verwachten de auto begin 2016 bij de dealers.









Bron: [www.autokopen.nl]

Bepaald geen uiterlijke verbeteringen, mooi dat 'ie wel flink zuiniger is geworden. Dat was ook wel nodig.
Op de IAA Frankfurt staan behoorlijk veel nieuwe pick-ups: de nieuwe Mitsubishi L200, Nissan NP300 Navara, Renault Alaskan concept car en wellicht ook nog de nieuwe Toyota Hilux. Daarnaast neemt Ford de vernieuwde Ranger Wildtrak mee:





De Ranger wordt tot 17% zuiniger met dank aan onder andere een Start-Stop-systeem. De 2.2 TDCi dieselmotor levert 125-130 pk of 150-160 pk, terwijl het gemiddelde verbruik en de CO2-uitstoot dalen van 7,8 naar 6,5 l/100 km en 206 naar 171 g/km respectievelijk.

Bron: [www.turbo.fr]
Facelift leidt Amerikaanse herintroductie van de Ford Ranger in:

Quote

Ruim baan voor de nieuwe Ford Ranger!
Autonieuws • 14 januari 2018 • Tekst: Ellen Kole

Ruim baan, er komt een nieuwe Ford Ranger aan! De Amerikaanse autobouwer heeft veel werk gestoken in nieuwe technologie, om zowel het rijden op de weg als op onverhard terrein te ondersteunen.

De deuren van de autoshow in Detroit zijn nog niet eens officieel geopend maar Ford kan niet langer wachten. Niet gek, want de nieuwe generatie Ranger debuteert er. De pick-up, die in thuisland Amerika tegen veel concurrenten op moet boksen, is ontworpen voor alle zware klussen. Of, zoals ze bij Ford zeggen: 'Built for tough'.

Dat betekent veel staal, voor het frame en de bumpers, korte overhangen om over ongelijk terrein te rijden, plus een geïntegreerde trekhaak. Maar ook moderne technische snufjes. Met het FX4 Off-Road Package krijg je all-terrain banden, skid plates, extra trekcapaciteit, een off-road rij-modussysteem, Trail Control - de 'cruise control voor het terrein' en Dana AdvanTEK-assen met elektronische differentiëlen.

Ook de cabine wordt voorzien van moderne hulpsystemen. We noemen een automatisch remsysteem om ongevallen te voorkomen, systemen om in de juiste rijbaan te blijven, sensoren voor het veilig keren en een dodehoek-monitorsysteem. Op de hoogste uitvoeringsniveaus komt de Ranger standaard met adaptieve cruise control en voetgangersdetectie.

Het 8 inch scherm van het Sync 3-systeem kan worden opgedeeld in verschillende frames, voor het simultaan gebruiken van meerdere functies. Het multimediasysteem biedt onder meer smartphone-uitwisseling, de mogelijkheid om tot tien apparaten via wifi te verbinden, plus een Bang & Olufsen-audiosysteem.

Uitvoeringen

De Ford Ranger zal worden aangeboden met tweewiel- en vierwielaandrijving, in de carrosserievormen SuperCab en SuperCrewCab (voor vijf personen), met een 'chroom' of 'sport' uiterlijk. De bekende 2,3 liter EcoBoost-motor wordt in de Ranger gekoppeld aan een 10-traps automaat.

De productie van de Ford Ranger begint eind dit jaar. Eerst zal de Amerikaanse markt - waarvoor de pick-up specifiek is ontworpen - worden bediend. Wij verwachten de nieuwkomer niet voor volgend jaar op de Nederlandse markt.











Bron: [www.autokopen.nl]
Knappe facelift, ziet er gelijk stuk stoerder en moderner uit











Meer foto's: [www.carscoops.com]
Netjes deze facelift.. Ik vind hem wel kleiner ogen met deze niet zo dikke neus, komt denk ik door de bumper/grille.
De vernieuwde Ranger is in Australië gearriveerd. De Ranger heeft voortaan ook de beschikking over een nieuwe 2.0 TDCi Bi-Turbo dieselmotor die 157 kW/213 pk levert.







Rijtest: [www.caradvice.com.au]
Europees debuut voor Ford Ranger Raptor in Brussel:





Bron: [autofans.be]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.