Officieel: Jaguar XJ (XJR pag 4)

Gepost door Carfanatic 

oef, dit is toch wel ff wennen.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2013 21:31 door Carfanatic.
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Jaguar XJ
08-07-2009 18:32
Mmm, niet verkeerd! Heel wat anders dan de laatste paar versies.
Anonieme bezoeker
08-07-2009 18:37
Goh... stond de onthulling niet voor morgen gepland?
Ben benieuwd of er nog merken zijn die hun primeurs echt tot het moment supreme kunnen bewaren...

Maar goed, een aantrekkelijk ogend geheel. In ieder geval geen standaard lijnenspel in zijn klasse.
Front thumbs up
Achterkant thumbs down... te Aziatisch...
Anonieme bezoeker
08-07-2009 18:40
Jaguar is dan ook Aziatisch tegenwoordig... winking smiley

Maargoed, leg mij eens uit wat een Aziatische achterkant is?!?
Wat een gek ding! Het front vind ik geslaagder dan van de XF, maar voor de rest vind ik het een zware teleurstelling. Jammer dat de XJ niet langer zo'n stoer en gedrongen ogende limousine is.
Wilbert
Jaguar is dan ook Aziatisch tegenwoordig... winking smiley

Kan niet precies zeggen wat Aziatisch is... Het is gewoon een gevoel dat ik krijg winking smiley Oogt gewoonweg niet Brits... Tenminste in mijn ogen winking smiley
Anonieme bezoeker
08-07-2009 19:21
Zo, wel een verandering zeg ten opzichte van de geschiedenis van de XJ. Maar wel een lekker ogend front, de achterkant is minder. Veel te anoniem, al vind ik dan de zijkant naar de achterkant toe nog wel mooi en tevens origineel ook.
mooie auto, lijkt wel italiaans (lancia).
alhoewel ik het wel jammer vind dat Jaguar niet doorgaat met het klassieke ontwerp van de XJ.
Anonieme bezoeker
08-07-2009 19:32
Een mix van de Opel Insignia met een Citroen C6, overgoten met een Koreaans sausje.

Jammer dat Jaguar niet doorgaat met het klassieke ontwerp van de XJ, dat was tenminste tijdloos.
Anonieme bezoeker
08-07-2009 19:35
Oeiii... chique! Moet alleen wel aan de Lancia achterlichtjes wennen.
Anonieme bezoeker
08-07-2009 19:37
De achterkant heeft trouwens de "allure" van een Bristol uit de jaren 60
Wilbert

Dat wisten we toch al in groep 4 van de basisschool?
"Een Chinese reet is geen gat maar een spleet."
Kwa vorm wel een mooie auto, alleen hebben ze een beetje zitten prutsen met de achterste raamstijl. Deze is zwart zoals bij een citroen XM, maar toch hebben ze een chromen randje naast de stijl gemaakt wat het effect van de zwarte stijl weer teniet doet. Ook loopt de lijn van het zwarte niet lekker door in het design. Overigens vind ik de achterkant wat sip kijken, net als een skoda superb (alleen dan met andere achterlichten). Lang niet zo mooi als de achterkant van een XF.
Het front is hoe de XF had moeten zijn, maar ik weet nog niet of ik zo positief kan zijn over de achterkant... Ik laat het even wat bezinken.
Mooie auto, al vind ik de toetakeling van de D-stijl erg lelijk.
Anonieme bezoeker
08-07-2009 20:12
hahaha, gadverdamme wat een lelijk hok. Nemen ze beetje lijnen over van het andere 'betrouwbare' auto land Italië (maser, lancia)?
08-07-2009 20:15
Het lijkt mij dat een meegespoten C-stijl de auto veel meer een Coupé-uitstraling had gegeven. En dat een kenteken in de achterklep mooier was geweest dan in de achterbumper waar hij nu zit. Al met al kan ik er op het eerste zicht geen goede oordeling over geven. Ik twijfel nog te veel.
Ik denk dat de auto in het zwart een heel ander beeld geeft. Dan valt het zwart van de D-stijl ook niet zo op. Komt mij ook te geprutseld over...
Anonieme bezoeker
08-07-2009 20:23
nack
Het lijkt mij dat een meegespoten C-stijl de auto veel meer een Coupé-uitstraling had gegeven. .......

Tja, even snel een sjop, maar dan had dit hok wel erg veel op een a6 geleken:

Anonieme bezoeker
08-07-2009 20:34
Voorkant thumbs up
Zijkant thumbs upthumbs down
Achterkant thumbs down
Ik denk gewoon dat het een héle mooie auto is! Ben nieuwsgierig om hem in het echt te zien, dán pas kun je een definitief oordeel vellen.
Oei, dat wordt schrikken bij de klassieke adel.......
Anonieme bezoeker
08-07-2009 20:41
mmmm... foto's zijn al weer weggehaald op netcarshow.
08-07-2009 20:41
voiture
Mooie auto, al vind ik de toetakeling van de D-stijl erg lelijk.

Ik ben 't helemaal met je eens! Dat zwarte vlak is apart, maar het voegt voor mijn gevoel niets toe. Verder is het een stoere, gestrekte auto geworden! Ik ben onder de indruk.
08-07-2009 20:44
.Marcel
mmmm... foto's zijn al weer weggehaald op netcarshow.

Oei, dan is er vast een embargootje overschreden! Iemand bij Netcarshow.com krijgt nu zwaar op z'n kop. grinning smiley
Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
Het is wel een mooie auto, maar enkele details storen mij nogal.

Op de tweede foto (dus vanaf de zijkant gezien) vind ik de voorkant lijken op die van de Maserati Quattroporte.
Dit komt vooral door de rechtopstaande grille. Die had van mij wel iets vloeiender gemogen.
Verder weet ik ook niet wat ik van de zwarte c-stijl moet vinden.

Voor de rest is het wel een dikke en chique auto.thumbs up
Nu maar afwachten hoe hij in het echt is.winking smiley
Voorkant is erg mooi, maar de achterkant is echt totaal verpest! Lijkt wel een Koreaan van schuin achter.
Anonieme bezoeker
08-07-2009 23:06
Hopelijk is deze ook in het zwart te koop?

Hele mooie auto qua vorm, maar die D-Stijl moet ik erg aan wennen wel. Maar in de kleur van de rest van de auto wordt het inderdaad meteen een Audi helaas. Misschien ie het wel een kwestie van wennen.. Zijn er al interieur foto's gesignaleerd toevallig?

Ideetje:

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-07-2009 23:31 door Antigoon.
Was te verwachten,
dat na de XF ook de XJ een anoniem niet-Brits geval zou worden ...
Zelfde idee als bij de XF : zet er een lexuslogo op, en iedereen gelooft het ...

Vleugje XF,
met het zicht recht achteraan een vage imitatie van de Bentley Continental.

Ik heb niet het idee dat de huidige XJ-doelgroep (en ik ken er enkelen die zich onlangs nog een nieuwe aanschaften) zich tot deze bolide zullen bekeren...
Simpelweg de D-stijl zwart verven gaat nooit een mooie auto opleveren. Dan had Jaguar op zijn minst de achterruit moeten doortrekken over de zwarte verf heen.

Hoe graag Jaguar ook modern wil zijn, geef mij maar een traditionele XJ. Moderne Jaguars zoals de XF worden al door Volvo en Lexus gebouwd.
En een Audi A6 met zwarte D-stijlen zit ik ook niet op te wachten.
In twee woorden: NIET MOOI

Vleugje XF,
Dát is het. En laat ik die nou ook niet mooi vinden van achteren.
Echt typisch Jaguar kan ik de nieuwe XJ onmogelijk vinden, maar lelijk? Nou, nee. (uitgezonderd van dat rare zwarte vlak danthumbs down)
British Racing Green
Was te verwachten,
Zelfde idee als bij de XF : zet er een lexuslogo op, en iedereen gelooft het ...

Vleugje XF,

Ik heb niet het idee dat de huidige XJ-doelgroep (en ik ken er enkelen die zich onlangs nog een nieuwe aanschaften) zich tot deze bolide zullen bekeren...

Was de vorige XJ zo bijzonder toen 'ie uitkwam? Dat viel volgens mij ook wel mee. Houd deze 40 jaar in productie en het is ook een typische Jaguar...

Was te verwachten,

de xf anoniem?? als er een auto is die in die klasse anders is dan is het de xf wel.
Anonieme bezoeker
09-07-2009 10:47
Had er meer van verwacht, dit is gewoon lelijk in mijn ogen. Vooral die zwarte C-stijl, dat doet het hem, hoe komen ze erop? confused smiley.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2009 11:02 door Mach1.
Mach1
Vooral die zwarte C-stijl, dat doet het hem, hoe komen ze erop? confused smiley.

Als je het perse wilt weten zal er best een ontwerper zijn die daar een heel zweverig verhaal over kan houdenwinking smiley
Anonieme bezoeker
09-07-2009 11:17
Phaeton W12
Jammer dat Jaguar niet doorgaat met het klassieke ontwerp van de XJ, dat was tenminste tijdloos.

Inderdaad, maar dat verkocht niet goed genoeg en met deze XJ proberen ze de jongeren (met veel geld) aan te spreken.
Maar persoonlijk vind ik het wel een prachtige auto.

Bron: [www.autocar.co.uk]

Qua verhoudingen doet de auto me een beetje denken aan de Holden Statesman/Caprice / Chevrolet Caprice / Buick Park Avenue / Daewoo Veritas / Bitter Vero: een kleine overhang vóór en een enorme overhang achter. Verder vind ik de Statesman/Caprice overigens een stuk evenwichtiger en sportiever. *edit: de Statesman/Caprice vind ik bij nader inzien net zo onevenwichtig.* Van mij zouden ze de XJ vanaf de C-stijl helemaal opnieuw mogen ontwerpen. Ik zou graag een andere raamlijn zien, d.w.z. een veel kleiner derde zijruitje om 'm sportief te doen ogen, een steiler aflopende achterruit zodat de overhang achterkorter gemaakt kan worden en een compleet andere achterkant met een rechte kofferdeksel (zodat er meer een knik ontstaat tussen de achterruit en kofferdeksel).

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2009 19:53 door Daewoo-Chevrolet.
Anonieme bezoeker
09-07-2009 16:12
Bah, nu is het wachten tot Elizabeth II haar Jag wegdoet en P. Diddy er een koopt.
Anonieme bezoeker
09-07-2009 16:24
De voorkant is heel erg mooi. Door de koplampen veel beter dan de XF. De zijkant vind ik ook wel mooi. Dan ogen de achterlichten ook mooi.

Dan de achterkant. Daar gaat het mis. Zoals Gullwing laat zien met zijn shop, gewoon in de carrosseriekleur is dat vlak bij het achterraam een stuk beter. Daarnaast is de kofferdeksel veel te saai. Daar had de kentekenplaat moeten komen.

Maar eens afwachten tot ik hem in het echt zie.
09-07-2009 19:13
Antigoon laat zien hoe het wel een aardige auto was geworden. Nu zie hij er idd aziatisch uit doordat men alleen op details heeft gelet en daarbij de grote lijn van de auto uit het oog verloor. Aziaten doen dat ook.
Hij is wel voor de officiële onthulling al toe aan een facelift. Dat kan je best onderscheidend noemen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09-07-2009 19:15 door BasZ.
Vanuit deze hoek vind ik de auto al mooier. Wat ik zou doen is het dak helemaal zwart laten maken (dat paneel dus en de rondingen van voor tot achter) en de auto in een blauwe of groene kleur kopen met ene beige interieur, ik denk dat het dan nog wel wat is.
Anonieme bezoeker
09-07-2009 19:30
Sjonnie van Anita
Wat ik zou doen is het dak helemaal zwart laten maken (dat paneel dus en de rondingen van voor tot achter) ...

Op een saab is dat sjonnie, op een jag ook drinking smiley
BasZ
Nu zie hij er idd aziatisch uit doordat men alleen op details heeft gelet en daarbij de grote lijn van de auto uit het oog verloor. Aziaten doen dat ook.

Nou, ik vind de nieuwe Hyundai Genesis en Equus als geheel (voorlopig) veel geslaagder dan de XJ. De Equus vind ik veel sportiever doch statiger om te zien en mooi evenwichtig en ook zeker niet met teveel details, op het kitscherige logo na dan.
Live-onthulling over 1 minuut.
Check: [www.jaguar.com]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.