Citroën C5 (facelift China p.27)

Gepost door Anonieme bezoeker 
Anonieme bezoeker
Re: Officieel: Citroen C5
17-10-2007 19:14

Bron: Citroen NO

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2007 19:34 door Mcitroen.
Dat zijn best wel grote foto's...
Anonieme bezoeker
17-10-2007 19:19
Kunnen ze niet kleiner??
Doe normaal man nut smiley Verklein ze even en upload...
Wie heeft hier een 47" scherm?
Anonieme bezoeker
17-10-2007 19:35
Ik niet, he jammer, toch het verkeerde scherm gekozen.
Anonieme bezoeker
17-10-2007 19:36
Agh, als er ook scans mogen staan:
Anonieme bezoeker
17-10-2007 19:38
Die stoeleneye popping smiley Dat is niet bepaald citroen-achtig.

Eerste indruk is goed. Hopelijk worden de V6'en ook met handbak geleverd. Want dan kunnen ze nog een beetje met de snellere modellen van de Mondeo concurreren. In deze klasse is de concurrentie moordend. De Ford, laguna en deze citroen, voor alle is wel wat te zeggen.

Groeten Tim
Anonieme bezoeker
17-10-2007 19:38
functioneel met zo'n doek erover.. je moet en zal gelijk krijgen..?

Smith
Dat is al beter big smile smiley

Paar dingen die me opvallen:

- Parkeersensoren voor alleen aan de zijkant?
- Gave tellers
- Net interieur, jammer van de PSA radio (die is echt zo lelijk en oogt goedkoop) en tig knopjes aan het stuur
Anonieme bezoeker
17-10-2007 19:39
Nee hoor. Maar.. Scooptopic heb je gesloten. Dus dan plaats ik hier deze foto. Want je ziet hem bijna helemaal. En omdat er toch al een topic over is..
Oh nee, wel meer parkeersensoren. Maar dan op een andere positie. Maar dat betekent wel dat er 6(!!) sensoren voor op zitten. Goed bezig.
Anonieme bezoeker
17-10-2007 19:57
Prachtige auto.
Kan Renault (met z'n nieuwe Laguna) een hele hoop van opsteken. Hoe het dus óók kan...cool smiley
De auto wordt elke keer dat ik hem bekijk mooier.
Anonieme bezoeker
17-10-2007 20:03
als ze 'm nou net zo degelijk in elkaar schroeven als een Audi, heb ik er wel interesse in.cool smiley
Een échte sedan die er ook uitziet als een sedan: best bijzonder dus voor Citroen!

De GS, CX e.d. zagen er uit als een hatchback, en eigenlijk denk ik dat ze dat bij deze C5 ook beter hadden kunnen doen, want hoewel het best een fraaie wagen is vind ik de C-stijl wat iel overkomen en zou een shuiner aflopende achterkant beter staan.

Het chroomlijstje bij de break is idd een vreemd detail en had gewoon moeten doorlopen
Een plaatje van een auto! Mooier hadden ze hem naar mijn mening niet kunnen maken!
Anonieme bezoeker
17-10-2007 20:24
Strakke auto! Nooit gedacht dat ik dat nog eens zou zeggen van een Citroen.... Ben benieuwd hoe de kwaliteit van de auto is en welke motoren er in komen.
Anonieme bezoeker
17-10-2007 20:36
Zeer fraaie automobiel. Als de leaseprijzen een beetje acceptabel zijn, zeg ik:
- f*ck laguna
- f*ck mondeo
- f*ck 6
- f*ck A4

Wel spuuglelijke velgen trouwens, maar die zijn vast niet standaard. Zeer geslaagd ontwerp!
en groot (zonder klikken, ook ff in openingspost gezet):

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2007 23:22 door jor!s.
17-10-2007 20:55
leuk detail juist dat dat chroomlijstje juist stopt bij de c stijl.

design is van de C5 is heel evenwichtig...deze auto maakt voor mij een goede kans!!!

Mooie foto's, maar ik ben nu ook heel benieuwd naar motoren/hydraulique/exacte afmetingen (ik heb gehoord dat wielbasis meer dan 2.80 is)

Klopt, erg Citroën.
Anonieme bezoeker
17-10-2007 21:16
Ami Schreef:
-------------------------------------------------------
> naar motoren/hydraulique/exacte afmetingen (ik heb
> gehoord dat wielbasis meer dan 2.80 is)

de bladen geven een staatje onder voorbehoud:
lengte 4,78m (break 4,83m)
breedte 1,86m
hoogte 1,45m
wielbasis 2,82m

motoren zijn die van de huidige + V6HDi.
Dus 3x benz 1.8 2.0 & 3.0 4xDiesel 1.6 2.0 2.2 & 2.7
Nog geen nieuwe, nog geen hybride, nog geen THP. OOk nog geen Camless. Ze komen pas rond de invoering van EURO V gok ik.

EP6A DTS 185ch - fin 2008
2.0 HDi 150 - 2009
1.6 HDi 120 - 2009
V6 HDi 3.0 - fin 2009
EP6DTSx 210ch - fin 2009
V6 3.2 - 2009/2010 ES12 195kW / 265ch (Camless)
en dat interieur totaal niet gekopieerd van andere merken, heerlijk dat het nog bestaat. Van die leuke citroen elementen zoals stilstaand middendeel van het stuur... ja, dit is echt gaaf
Anonieme bezoeker
17-10-2007 21:27
Oei, (voor mij) toch -helaas- een minpuntje gezien. Die achteruitkijkspiegels op steeltjes. Al op meer auto's gezien en ik vind het erg lelijk. Geïntegreerd in A-stijl blijft esthetisch toch het beste te verteren.

Verder bij de geplaatste foto's wel even letten op de flinke maat lichtmetaal en zo te zien ook aantal cm's verlaging. Dat doet een auto altijd goed, maar is niet standaard.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-10-2007 21:34 door MartinAston.

leuk detail juist dat dat chroomlijstje juist stopt bij de c stijl

Precies, een keer wat anders. Ik vind de achterlichten nog steeds een drama, maar op de Break ziet het er beter uit. Aangezien stationwagens populair zijn is dit een goed teken winking smiley
Héél erg geslaagd! thumbs up
Anonieme bezoeker
17-10-2007 21:35
Het heeft me een déjà vu gevoel. Alsof ik 'm al jaren ken. Maar dat heb ik eigenlijk met alle nieuwe wagens. Damn, is dit een citroën? Die is vet zeg! Druk dash maar apart is het zeker.
Zoals eerder gezegd: de chroomlijst bij de break is een leuk detail!
Anonieme bezoeker
17-10-2007 21:39
MartinAston Schreef:
> Oei, (voor mij) toch -helaas- een minpuntje
> gezien. Die achteruitkijkspiegels op steeltjes. Al
> op meer auto's gezien en ik vind het erg lelijk.
> Geïntegreerd in A-stijl blijft esthetisch toch het
> beste te verteren.

dat heeft te maken met pedestrian impact eisen. De C6 zette daarin al een nieuwe maatstaf dus ze zullen er bij de C5 ook wel over hebben nagedacht.

> Verder bij de geplaatste foto's wel even letten op
> de flinke maat lichtmetaal en zo te zien ook
> aantal cm's verlaging. Dat doet een auto altijd
> goed, maar is niet standaard.

is wél standaard op een hydropneumatisch geveerde Citroën. winking smiley
Anonieme bezoeker
17-10-2007 21:51
Wat een prachtige auto is de C5 geworden zeg.
Ik vind ook de sedan nu erg mooi.
Wat me opvalt, is dat de auto nog een doodgewone sleutel heeft, te zien aan het sleutelgat. Tegenwoordig is dat allemaal start/stop-knop..had bij dit originele interieur
toch wel zo'n soort iets verwacht.
MartinAston Schreef:
> Oei, (voor mij) toch -helaas- een minpuntje
> gezien. Die achteruitkijkspiegels op steeltjes. Al
> op meer auto's gezien en ik vind het erg lelijk.
> Geïntegreerd in A-stijl blijft esthetisch toch het
> beste te verteren.

even voor je eigen gemak, die spiegel die onder aan je voorruit kleeft noemt men binnenspiegel, die dingen die tegenwoordig steeds meer op steeltjes worden gezet noemt met buitenspiegel(s).

ik vind die spiegels ook vreemd, al begin ik er wel aan te wennen. Hoe vaker ik ze zie, hoe vreemder ik juist normale spiegels vind.

Ik zag vandaag een C-klasse rijden, en die had pas vreemde buitenspiegels. Ofja vooral de manier waarop het knipperlicht erin is verwerkt bij de C-klasse is niet mijn smaak
Anonieme bezoeker
17-10-2007 21:59
Mensen mensen, wat een SCHITTERENDE auto!!
En als 'ie de kwaliteit heeft van de C5 II (2004-2007) dan zal het zeker goedkomen met deze auto.
Ik rij nu de C5II (eerst de 2.0 HDiF AUT6 en nu de 2.0 AUT4 LPG maar het is een redelijk anonieme maar evenzeer sublieme auto.
Fluisterstil, zijdezacht geveerd, subliem comfortabel en luxe.
Ik ga zo snel mogelijk in deze nieuwe C5 rijden!
Blurp
Gepost door: Blurp (IP gelogd)
Gaat deze gewoon weer C5 heten? Tot nog toe heeft Citroën nooit een compleet nieuw model uitgebracht onder dezelfde naam.

Hmm Blurp. Even een Citroën geschiedenis up-date...

De C4 & C6 waren er ooit al eens.
Je moet dan denken aan dit soort wagens:

Ontopic: Mooie Audi die nieuwe CeeVijf drinking smiley
Anonieme bezoeker
17-10-2007 22:03
Ami en Henk-Jan
Quote:

Klopt, erg Citroën.

Citroen heeft nu een aantal modellen waarin de onderzijde van de ramen niet rechtdoor loopt:

C2

C4 Picasso

C5 Break

't Is toch een mooi merk!
Anonieme bezoeker
17-10-2007 22:06
TjopTjop Schreef:
> Wat me opvalt, is dat de auto nog een doodgewone
> sleutel heeft, te zien aan het sleutelgat.
> Tegenwoordig is dat allemaal start/stop-knop..had
> bij dit originele interieur
> toch wel zo'n soort iets verwacht.

Citroën heeft al vaker gezegd niet mee te willen doen met die "trend", omdat het te fraudegevoelig is. M.n. in de UK hebben ze een beresterke reputatie vanwege hun diefstalongevoeligheid (de C4 is verkozen, door de verzekeraars, als moeilijkst steelbare auto.)

Het gebruik van een normale mechanische sleutel speelt daar een belangrijke rol in.
Anonieme bezoeker
17-10-2007 22:13
Om het op z'n Frans te zeggen: magnifique! Schitterend uiterlijk, en zo te zien weer een lekker grote bagageruimte in de Break! En eindelijk eens een apart interieur...
ik vind hem op de 407 sw lijken! de sw dan!

hij heeft wat weg van de laguna!
de audi a4!! nieuwe (achterlichten)
en de een oude a4 van 98 ofzo, met die vorm van de achterlichten van de zijkant!!

maar ik vind hem wel mooi big smile smiley
dat zeg ik niet vaak over een citroen
Anonieme bezoeker
17-10-2007 22:46
Veel lovende reacties, ik ben wel positief maar heb wel de kritiek dat vooral de station (break) niet echt als een Citroen herkenbaar is. De Sedan uitvoering met zijn gebogen achterruit heeft dat dan weer wel.

Jullie mogen het gerust met me oneens zijn maar in de Break zie ik toch wat terug van de Ford Mondeo (wat overigens ook een mooie auto is).

Het interieur is mooi maar lang niet zo sprankelend als dat van de Laguna III. Hopen dat de Franse auto's nu ook wat beter gaan scoren in de klanttevredenheidsonderzoeken (zie de AutoWeek tevredenheidstest van deze week).
is dat stuur nu wel 1 blok!

niet dat alleen de rand draait!!
Ben ik nou de enige die 'm niet mooi vindt? Oké, 't is een verbetering t.o.v. het huidige model, maar die kon ook niet veel lelijker. Ik vind 'm vrij plomp overkomen. De Break ziet er al een stukkie beter uit dan!
Anonieme bezoeker
17-10-2007 22:57
Mooie auto, alleen zijn die velgen wel heeeel erg groot!
Vind het echt een strakke bak. Alleen moet ik nog even wennen aan de Break. Ook vind ik het stuur iets te druk (en groot).
Strakke bak > Qua 'presence' Audi A4 en 3 serie niveau.

Interieur wat erg druk.. te veel knoppen rond het stuur m.i.
Tevens het radio gedeelte..:x Jammer dat ze hiervoor nogmaals dezelfde leverancier als bij de huidige generatie hebben gekozen..
Anonieme bezoeker
17-10-2007 23:06
Ik vind zowel de sedan als de break prachtige wagens! Super strak interieur, op de radio na.
Anonieme bezoeker
17-10-2007 23:08
De Break ziet er erg goed uit. Wordt geheid een topper in het leasecircuit.
Anonieme bezoeker
17-10-2007 23:15
Mooie wagens, interieur is wat minder mooi (plastic fantastic als ik het zie)

Maar het grootste minpunt is toch wel dat dit de naam Citroën onwaardig is (schroefveren????? Hydro als optie?????)
Anonieme bezoeker
17-10-2007 23:18
for the record: hier is nog iemand die hier plat voor gaat! Hele mooie bak, zowel sedan als sw...jzs de mondeo kan wel inpakken smiling smiley kansloos!!!
Anonieme bezoeker
17-10-2007 23:23
Interieur is erg druk (alleen die knoppen op het stuur al), maar die Break is een plaatje! Citroën kan het dus, maar doet het helaas niet altijd.

cool smileyFocusRScool smiley
en renault kan ook wel weggaan met de laguna.... of ze moeten voortaan overal alleen het interieur laten zien
Anonieme bezoeker
17-10-2007 23:36
sjees
for the record: hier is nog iemand die hier plat voor gaat! Hele mooie bak, zowel sedan als sw...jzs de mondeo kan wel inpakken kansloos!!!

Inpakken is overdreven. De Mondeo is als Wagon ook een zeer fraaie auto. Hoe dan ook; het wordt spannend in het D-segment met de Mondeo, Mazda6, Renault Laguna, deze C5 en binnenkort de opvolger van de Vectra. En dan hebben we de 'oudjes' in dit segment nog.

cool smileyFocusRScool smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.