Fiat 500 (facelift p.43)

Gepost door Anonieme bezoeker 
Re: Officieel: Fiat 500
11-06-2007 08:36
Mofo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een roomwitte 500 met skydome is leuk, voor een
> vrouw... of een...

Domme associatie waarschijnlijk veroorzaakt door een of ander onverwerkt trauma...?winking smiley

Een roomwitte 500 met skydome is leuk, voor een vrouw... of een...

... 22-jarige, niet nader bij naam te noemen, liefhebber van dit fraaie nostalgische gebakje! cool smiley

Nu m'n vriendin overhalen (zal niet echt een probleem worden) en héééééél hard sparen (dat wel tongue sticking out smiley)
Anonieme bezoeker
11-06-2007 13:59

De eerste inruil contacten met mijn dealer hebben inmiddels plaatsgevonden
Ik ben zeer beneiuwd naar dit nieuwe wonderkind van FIAT. Vooral de diesel wekt mijn belangstelling,
en in het roomwit met sky-dome: prachtig!

Idd I agree echt een leuke auto en met de 1.3 JTD zal de 500 ook nog eens een waar zuinigheidswonder zijn.

Het is trouwens zwak om een auto met een hoge aaibaarheidsfactor meteen voor een gay auto uit te maken. Slaat werkelijk nergens op, het maakt maar eens duidelijk dat de persoon in kwestie die deze uitspraken doet nogal in hokjes denkt en niet in een dynamische ruimdenkende maatschappij als de onze thuis hoortthumbs down.

sw_auto
Anonieme bezoeker
11-06-2007 17:11
Onder ruimdenkend versta je dat ik geen mening mag hebben over een (roomwitte) Fiat 500?!

Lekker ruimdenkend ben jij dan. Ruimdenken betekent dat je mag denken wat je wil, en niet dat je moet denken wat je denkt dat de maatschappij wil dat je denkt.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2007 17:15 door Mofo.
Mofo Schreef:
Een roomwitte 500 met skydome is leuk, voor een vrouw... of een...

Wat een domme opmerking. Ik ben homo en ik rij in een hele dikke Lexus RX 300. Daarnaast heb ik "voor erbij" een Fiat Punto (prima ding) en ik vind die nieuwe 500 helemaal geweldig. Niet omdat ik homo ben, maar gewoon omdat dat ding fantastisch is.

Typisch een opmerking voor iemand met een laag iq die denkt dat alle homo's zich als wijven gedragen en het heel stoer vindt om zo over homo's te praten in de hoop dat andere hetero's daar samen met hem aan mee gaan doen.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-06-2007 21:30 door Alfalva.
Anonieme bezoeker
11-06-2007 19:34
Ach Alfalva,

We weten toch allemaal dat die haantjes de voorste met uitgesproken 'macho boertig gedrag' het meest onzeker zijn over hun eigen geaardheid ?
Over enkele jaartjes zijn ze dan ongelukkig getrouwd, drie koters erbij en een Mégane Scénic (als kers op de vervallen taart) én vaste klant op de cruisingparking ;-)

Wat een domme opmerking. Ik ben homo en ik rijdt in een hele dikke Lexus RX 300.
Ook al zo'n typische flikkermobiel eye rolling smiley

smiling bouncing smiley grinning smiley tongue sticking out smiley
Nee, geintje. Ik heb twee collega's die homo zijn (nee, geen vrienden trouwens, dat lijken mensen ook vaak te denken: als er twee homo's in dezelfde winkel werken zal het wel een stelletje zijn nut smiley) en de één gaat altijd op de fiets (heeft niks met auto's) en de ander heeft een Volvo 940 sedan tongue sticking out smiley Typisch, niet? winking smiley
Anonieme bezoeker
11-06-2007 20:58

Typisch een opmerking voor iemand met een laag iq die denkt dat alle homo's zich als wijven gedragen en het heel stoer vindt om zo over homo's te praten in de hoop dat andere hetero's daar samen met hem aan mee gaan doen.

Precies een verbolgen beeld vooral omdat mijn oom die ook homo is totaal niet binnen dat stereotype past. Vind het niet niet kunnen dat we in onze maatschappij nog steeds in die domme niet-juiste hokjes denken, terwijl de individu tegenwoordig zo divers is dat de 'hokjesmentaliteit' echt niet meer kanthumbs down.

Maar we raken met ons allen een beetje offtopicnut smileywinking smiley.

sw_auto
Ja inderdaad off-topic. On-topic dan:

Ik wil ook erg graag een 500, die met 100pk (benzine). Of ik wil een Grande Punto 1.4 16v Sport. Ik weet het dus nog niet. Ik ben wel erg benieuwd naar de 500 in het echt en of ik er goed in kan zitten, ben namelijk 1,90. De GP zit erg goed.

Weet iemand al wat de 500 ongeveer gaat kosten?
Anonieme bezoeker
11-06-2007 21:43
ik lees op internet en Autoweek zei het ook al eens dat de bedragen mogelijk beginnen vanaf
9000 euro.
Anonieme bezoeker
12-06-2007 10:36
Och, die mofo met zijn domme reacties over gay of straight, lekker in zijn waan laten.

---
De goedkoopste 500 zal de 1.2 benzine zijn met 70pk en die zal voor €9995 te koop zijn.

De nieuwe twingo prijzen zijn net bekend gemaakt en ik denk dat Fiat hier niet ver vanaf zal gaan zitten. Dus ik reken zel op €14500 voor de Sport, maar Fiat heeft ook duidelijk te kennen gegeven dat ze de duurste uitvoering van de 1.4 als concurrent van de Mini Cooper zien.
En die is wat duurder dan €14500.

Vanaf de Nederlandse introductie (oktober/november) zal de 1.2 en de Multijet Diesel te koop zijn.
Er zullen veel opties te verkrijgen zijn, veel gadgets, 12 kleuren, veel interieur kleur combi's, 3 wiel types, sky dome enzovoorts. Geen eenheidsworst dus.

Persoonlijk ben ik zeer geinteresseerd in de Diesel, maar weet niet of de extra wegenbelasting etc echt opwegen tegen het gunstige verbruik. Men geeft voor de benzine motor een gemiddeld verbruik van 5 ltr/ 100km en voor de diesel 4.3ltr/100km.

We zullen nog eventjes moeten afwachten, en hopelijk worden er gauw weer wat spy-pics gevonden!

Gr Edwin.
Anonieme bezoeker
12-06-2007 11:08
Laten we de opmerking van Mofo (what's in a name....... eye rolling smiley) nou maar laten voor wat 'ie is en verder gaan met een discussie over de Fiat 500 en niet de seksuele geaardheid van potentiële bestuurders.

carlover, moderator
Anonieme bezoeker
12-06-2007 15:33
Ik wil ook wel een 500 (maar ik ben geen homo). Een zwarte met skyroof.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-06-2007 15:36 door Mofo.
13-06-2007 15:42
Back to topic smiling smiley

Mogelijkheden lijken onbeperkt te zijn.Want hier zit er weer een blauw paneel in.Maar door al die kleuren opties zal de prijs helaas niet het niveau panda zijn.Maar natuurlijk nog altijd beter dan compleet zwart zoals bijna alle duitse auto's.
13-06-2007 15:56
Op de laatste foto's vind ik een beetje teveel kleuren in een interieur. Ik ben benieuwd naar de 'whiteboard'-inleg waarop je een boodschappenlijstje kan noteren. smiling smiley

Koen
Ik ben benieuwd of de auto echt een boodschappenauto gaat worden of om andere kleine afstanden mee te rijden of dat hij comfortabel en qua wegligging goed genoeg wordt gemaakt om ook als lange afstandsauto, voor bijvoorbeeld zakelijke ritten, te functioneren. Ik hoop dat laatste.
Anonieme bezoeker
13-06-2007 17:47
haha, ik hoop alle 2, dat zou nog beter zijnthumbs up
Ja tuurlijk big smile smiley, maar ik bedoel dat ik hoop dat de 500 meer de kant op gaat van de Grande Punto dan van de Panda.
Anonieme bezoeker
13-06-2007 20:51
Dat zal wel het geval zijn denk ik Alfalva. Dit is veel meer een lifestyle gebakkie dan een b.v. Dai Cuore.
Vergelijk het een beetje met een Smart denk ik, een statement.

En het blijft een snoepje!thumbs up
13-06-2007 21:46
Ah zo te zien een echt fiat produkt het dash valt al half uit elkaar.

Zijn er overigens geen foto's van de bagageruimte? Ben wel benieuwd of dat nog een beetje te doen is.
Anonieme bezoeker
13-06-2007 22:44
@ Wassink;
alleen de Smart is niet echt een karretje om lange afstanden mee te rijden.
Anonieme bezoeker
14-06-2007 00:09
Alfalva Schreef:
> Ik ben benieuwd of de auto echt een
> boodschappenauto gaat worden of om andere kleine
> afstanden mee te rijden of dat hij comfortabel en
> qua wegligging goed genoeg wordt gemaakt om ook
> als lange afstandsauto, voor bijvoorbeeld
> zakelijke ritten, te functioneren. Ik hoop dat
> laatste.

Nee joh Fiat heeft m gelimiteerd op 50km/h... eye rolling smiley wat denk je nou man.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-06-2007 00:10 door Mofo.
Anonieme bezoeker
14-06-2007 00:15
Tja, je hebt altijd mensen die niet eens ff de moeite na te denken over het stuk tekst dat ze lezen en gelijk maar het commentaar leveren "Nee joh Fiat heeft m gelimiteerd op 50km/h...wat denk je nou man."
Lekker vriendelijk.thumbs down
Anonieme bezoeker
14-06-2007 00:17
Ik vind de vraag een beetje dom, alsof Fiat 'm alleen voor de stad zou ontwikkelen...
Volgens mij kan je gerust ook wel langere ritten er mee rijden, want hij oogt voorin ruim genoeg om comfortabel een lange rit er mee te gaan maken.thumbs up
Het is beslist geen stadswagen, want met een Abarth versie is het echt een race monster die dan voor de Mini Cooper wel moeilijk kan gaan maken.thumbs up
Mofo Schreef:
> Ik vind de vraag een beetje dom, alsof Fiat 'm
> alleen voor de stad zou ontwikkelen...

-----------------

Hoezo??? De Cinquecento uit de jaren '90 was duidelijk voor de stad ontwikkeld en niet voor de lange afstanden! Tuurlijk kon je er de snelweg mee op, maar als je gepasseerd werd door een andere auto voelde je dat behoorlijk aan het stuur, zeker als er ook nog wind stond. De Sporting uitvoering had dat al weer minder, maar de Cinquecento was gewoon voor de stad ontwikkeld. Gaf Fiat overigens ook gewoon toe, was ook de hele marketingstrategie opgericht. Ik vroeg mij af of dat met deze auto ook het geval is, of dat het in princiepe gewoon een kleine Grande Punto is, die duidelijk ook voor lange afstanden is gemaakt. Lijkt mij een vrij duidelijke vraag en volgens mij begrepen alle andere de vraag ook dus ik weet niet wat je probleem is??!!
Anonieme bezoeker
14-06-2007 00:35
Dat was ook wel een andere tijd, tegenwoordig kan (vrijwel) elke auto goed de snelweg op. Tenzij de 500 een slecht onderstel heeft komt het wel goed.
Ja, iedere auto kan de snelweg op, maar is de auto daar ook specifiek voor ontwikkeld. Daar zit een verschil tussen. Ik denk dat deze 500 zich daardoor mede onderscheid van bijv. een Dai Cuore. Die gewoon duidelijk niet is gemaakt voor de snelweg.
Anonieme bezoeker
14-06-2007 10:26
arosa Schreef:
> Ah zo te zien een echt fiat produkt het dash valt
> al half uit elkaar.
>
> Zijn er overigens geen foto's van de bagageruimte?
> Ben wel benieuwd of dat nog een beetje te doen is.

Typisch vooroordeel...

Bagageruimte bedraagt slechts 185 liter.

@Alfalva: inderdaad, je hebt volledig gelijk.
De typische stadsautootjes zoals de Cuore e.d zijn niet geschikt om lange afstanden per autostrada af te leggen. Ik schat alleen wel dat FIAT dat met de 500 wel voor elkaar krijgt, en daar ook op doelt. Dat komt wel goed!

en over dat Smart verhaal: ik bedoel dat het statement wat je drukt met een smart een soort vergelijkbaar is als met de cinq.

En ik kan nog steeds niet wachten tot íe hier verschijnt.thumbs up
Oeh, dat rood kan 'ie ook érg goed hebben!

Zie dat logootje in het hart van de velg! cool smiley
Anonieme bezoeker
17-06-2007 20:26
Doe mij 'm maar in t wit, met skydome!thumbs up
Anonieme bezoeker
17-06-2007 22:02
100% Audi-fan Schreef:
> Oeh, dat rood kan 'ie ook érg goed hebben!
>
> [www.lastampa.it]
> m/01.jpg
>
> Zie dat logootje in het hart van de velg! cool smiley

goh d'r is iemand wakker geworden!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17-06-2007 22:03 door Mofo.
Jij bent al 'n tijdje wakker he? Ook al uit bed gekomen, met het verkeerde been welteverstaan!! drinking smiley
Anonieme bezoeker
18-06-2007 08:18

Rood staat de Cinq zeker goed, lekker sportief. Zoals het hoort op een Italiaan.
In het wit vind ik 'm wat 'classier'.
@ Mofo:

Als je nog uit bed moet komen en dit leest, zorg dan dat je voor de verandering ook eens met je goede been uit bed stapt!! big smile smiley
18-06-2007 18:53

En weer een lading op een trailer.Denk dat er op dit moment overuren gedraaid worden in de fabriek in Tychy Polen.1e zendingen lijken allemaal al gereserveerd te zijn aan mensen die zonder de prijs te weten al getekend hebben.Wat helaas een zwarte handel op gang gebracht heeft van bedrijven die trailers 500 te gelijkertijd inkopen.sad smiley
Denk dat als de prijzen echt bekend worden dat er voor Nederlanders (Italianen en Duitsers hebben 1e prioriteit bij Fiat )ook in 2008 moeilijk een 500 te koop zal zijn.
Oh oh, hoe langer je er naar kijkt, hoe sterker je je afvraagt waarom Fiat het destijds in z'n holle hoofd gehaald heeft om 'm niet te produceren. Gelukkig is er naderhand toch iemand zo slim geweest om die stap te zetten!
Anonieme bezoeker
20-06-2007 01:53
Ik ben zó verliefd op dit autootje. nut smiley
Ik ooknut smileynut smiley

De dingen die terugkomen vanuit het oude model...thumbs up; het houdt niet op!!cool smiley
M'n moeder zit er zelfs al aan te denken om de Grande Punto er de deur voor uit te doen.
Anonieme bezoeker
23-06-2007 17:39
Welkom bambina! thumbs up

Wat een geweldig autootje is dit zeg! Echt heel gaaf!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.