Het Ford Mustang Mach-E owners topic

Gepost door AutoWeek 
Ford probeert de Mustang Mach E te verkopen als een nieuw soort Mustang. Dat is het echter niet, de elektrische cross-over kan bijna niet verder van de legendarische pony car afstaan. Je kunt twee accupakketten kiezen, met een netto capaciteit van 66 kWh voor de Standard Range en 88 kWh voor de Extended Range. Verder is er de keuze uit achterwielaandrijving of vierwielaandrijving. Die laatste krijgt een extra elektromotor om de voorwielen aan te drijven. De vermogens lopen uiteen van 269 pk voor de RWD Standard Range tot 351 pk voor de AWD Extended Range. In de lente van 2021 zullen de eerste exemplaren in Nederland worden uitgeleverd.



Onze eerste rij-indrukken zie je hier:
www.autoweek.nl/autotests/artikel/ford-mustang-mach-e-rij-impressie/

We maakten ook al een vergelijking met de Volvo XC40 P8 Recharge:
www.autoweek.nl/autotests/artikel/test-ford-mustang-mach-e-vs-volvo-xc40-p8-awd/

Modelpagina
www.autoweek.nl/merken-modellen/ford/mustang-mach-e/

Kentekenregistraties
www.kentekenradar.nl/auto/ford/mustang-mach-e/

Prijzen en specificaties
www.autoweek.nl/carbase/ford/mustang-mach-e/

De Mustang Mach-E configureren bij Ford:
ford.nl

Voor wie is het Ford Mustang Mach-E topic?

Voor iedereen die een Ford Mustang Mach-E bezit, er (misschien) één wil kopen of voor als je een bovengemiddelde interesse hebt in de auto. Wat kun je doen:
  • Deel beelden van je auto
  • Deel je configuratie (wanneer in bestelling)
  • Deel je ervaringen met de auto
  • Deel je ervaringen met kosten en onderhoud
  • en alles wat nog meer ter sprake kan komen

Huisregels owners forum



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 14:29 door AutoWeek.
Nou succesvol topic wel dit.
Zwaarlijvig of meer bodybuilder: de GT snelt snelt iedere Mustang 1 er uit: net zo snel op 100 km/u maar tegen die tijd ligt de Mach E al een eind voor. En het is veel eenvoudiger om CO2 neutraal te rijden dan met een voertuig waarvoor synthetische benzine voor moet worden gemaakt, het raffineren alleen al kost veel energie: de grondstof wordt aan de kook gebracht en octaan wordt gecondenseerd, een complex proces. Het goedje wordt dan per trein of schip naar distributie-centra vervoert, opgeslagen en weer overgepompt voor de lokale distributie per vrachtauto. Zonnepanelen, windmolens en Noorse waterkrachtcentrales hebben ook een 'footprint', maar van een andere orde.

Conclusie: De Ford Mustang Mach E is eigenlijk veel ranker dan de originele Ford Mustang. Daar was men destijds niet bewust van, een zeker een 1966 Ford Mustang is 'awsome', voor velen, een iconische Ford. Deze Mustang is zeker weer iconisch: de eerste als zodanig ontwikkelde EV van Ford is meteen een verkoopsucces, de fabricage kan de vraag niet aan. Met een productie van 300,000 per jaar van - voor Ford begrippen - redelijk geprijsde voertuigen maakt de Mach E een enorme impact, dit model tekent de omslag bij Ford. Geen moment te vroeg want iedereen die dieper kijkt ziet dat de grootste CO2 productie, het vervoer, fundamenteel en volledig om moet. En het kan. En het kan zo rap als een ...
Ik kan nog steeds alleen maar de gestelde conclusie in de openingspost delen: Ford probeert de Mustang Mach E te verkopen als een nieuw soort Mustang. Dat is het echter niet, de elektrische cross-over kan bijna niet verder van de legendarische pony car afstaan.
Wat dat betreft hadden ze hiervoor de naam Pinto beter weer uit de kast kunnen trekken, en de iconische naam Mustang in ere blijven houden waarvoor die altijd bedoeld is geweest.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.