Het Tesla Model 3 rijders topic

Gepost door AutoWeek 
Het Tesla Model 3 rijders topic
16-04-2021 12:06
In 2017 werd de Tesla Model 3 aan het grote publiek voorgesteld. Vanaf februari 2019 wordt de Model 3 in Nederland geleverd. Binnenkort wordt het éénmiljoenste exemplaar gebouwd, en daarmee is het de eerste elektrische auto die deze mijlpaal haalt. In Nederland rijden momenteel meer dan 35.000 exemplaren rond.

We reden recent met de geactualiseerde versie:
www.autoweek.nl/autotests/artikel/tesla-model-3-eerste-rijtest/

Modelpagina
www.autoweek.nl/merken-modellen/tesla/model-3/

Kentekenregistraties
www.kentekenradar.nl/auto/tesla/model-3/

Prijzen en specificaties
www.autoweek.nl/carbase/tesla/model-3/

Reviews
www.autoweek.nl/reviews/tesla/model-3/

De Model 3 configureren bij Tesla:
www.tesla.com/nl_NL/model3/design#overview

Voor wie is het Tesla Model 3 rijders topic?

Voor iedereen die een Tesla Model 3 bezit, er (misschien) één wil kopen of voor als je een bovengemiddelde interesse hebt in de auto. Wat kun je doen:
  • Deel beelden van je auto
  • Deel je configuratie (wanneer in bestelling)
  • Deel je ervaringen met de auto
  • Deel je ervaringen met kosten en onderhoud
  • en alles wat nog meer ter sprake kan komen

Huisregels owners forum-

8 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-05-2021 15:07 door Jan Renting.
Ik zal hier aftrappen. Heb tijdens mijn oriëntatie het web afgestruind voor gebruikerservaringen.

Uiteindelijk op 25 augustus 2019 een Tesla Model 3 Long Range AWD online besteld. Exact 4 weken later mocht ik hem ophalen in Tilburg bij de Nederlandse fabriek.

Nu anderhalf jaar en 30.000 km later ben ik nog steeds een tevreden Model 3 bezitter. Als vergelijkingsmateriaal heb ik ook nog een handgeschakelde BMW 320i Touring staan. Het is echt het verschil tussen waar we vandaan komen en waar we naar toe gaan. Er zijn overeenkomsten, maar de verschillen zijn groter. Ik kan nog steeds genieten van rijden in de BMW, maar de Tesla is wel duidelijk de gezinsfavoriet.

Wat maakt ook na anderhalf jaar nog indruk:
  • verpletterende acceleratie
  • relatieve stilte (al zijn er stillere EV's)
  • bediening en mogelijkheden
  • de soepele (schokvrije) aandrijflijn
  • het thuistanken, en het bijna niet meer hoeven bezoeken van publieke tankstations

Wat kan beter:
  • De afwerking van de BMW is beter, al valt het belang in het niet tijdens het rijden
  • zitpositie achterbank (bij lange benen)
  • soms moet de verbinding met smartphone (tevens sleutel) opnieuw ingesteld worden
  • heel soms heeft de AP nog kuren, al is het veel minder dan in het begin

Twee keer Tesla service ingeschakeld vanwege afwerkingspuntjes. Die zijn door de mobiele service aan huis naar tevredenheid opgelost.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16-04-2021 15:08 door Jan Renting.
Hoe is de zitpositie voor de bestuurder in de Tesla? Het is imo een van de weinige dedicated elektrische auto's die wel gewoon laag gebouwd is, terwijl de bodem gevuld is met accu's. Heeft dat nog nadelige gevolgen voor de bestuurder, als in vreemde zitpositie, weinig hoofdruimte, etc?
De bestuurder heeft er geen last van, het accucompartiment begint onder de bestuurdersstoel. De achterpassagiers merken het wel, de vloer staat hoger, waardoor lange benen minder steun van de zitting krijgen. Voor jonge kinderen is het juist wel weer prettig, want die hebben de benen niet zo bungelen.
Dit is een test
Bijlagen:
openen | downloaden - subaru_outback_27.jpeg (1.91 MB)
openen | downloaden - subaru_outback_94.jpeg (1.8 MB)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.