forumproblemen: 503 - foutmeldingen - traag - verdwenen posts enz. enz.

Gepost door CorZa 
Zadelsnuiver
Ayo ik heb al 3 sexdates voor vanavond! cool smiley

En ik maar wachten tot Tiffany in mijn "mijn auto" topic post.
Blijkbaar heeft ook zij haar grenzen.drinking smiley
Zadelsnuiver
Ayo ik heb al 3 sexdates voor vanavond! cool smiley
Totdat je jouw adres geeftgrinning smiley
Je komt vanzelf aan de beurt Carkiller.smileys with beer
Geef het adres van de komende Autoweek meeting wel op.

Parkeerplaats lijkt me de juiste plek voor die vrouwen, moet niet te chique worden.drinking smiley
Inmiddels zijn we 12 uur verder en nog geen enkele moderatoringreep angry smily
Wouter82

Toch wel.
Zie mijn Tiffany-topic ; opschonen is begonnen.
Tja waarom een apart topic openen als het hier al besproken werd. En dan nog heeft het twaalf uur geduurd.
Wouter82

Wij zijn ook maar mensen met een baan, sociaal leven en andere zaken naast het vrijwillige forumwerk... maar de posts inclusief reacties zijn opgeschoond smileys with beer
Dat is mooi.

Ik ben zelf ook moderator en op dat forum, waar overigens geen miljoenenbedrijf achter zit, zijn dit soort spamklanten doorgaans binnen een half uur opgeruimd.
Wouter82
Dat is mooi.

Ik ben zelf ook moderator en op dat forum, waar overigens geen miljoenenbedrijf achter zit, zijn dit soort spamklanten doorgaans binnen een half uur opgeruimd.
Dan moet er wel 1 online zijn. Een beetje meer waardering mag wel. Het is hier sowieso een hondenbaan. Je wordt beschuldigd van VAG voortrekkerij, partijdigheid en als ze een ban uitdelen wordt die massaal omzeild door weer een nieuw account aan te maken. Ik geloof dat Autoweek zelf weinig aan het forum doet en slechts de mogelijkheid biedt te reageren. Het modereren is uitbesteed aan een aantal vrijwilligers.

Even puur informatief Wouter. Is dat forum net ze groot?
Wouter82
Dat is mooi.

Fijn voor jou, maar zoals aangegeven word hebben sommige mensen wel een leven.
Epica
Wouter82
Dat is mooi.

Fijn voor jou, maar zoals aangegeven word hebben sommige mensen wel een leven.

Wat is dat nou weer voor k*topmerking.
Ach gossie Epica heeft weer iets bij te dragen. Goed inhoudelijk ook weer zoals we gewend zijn.
Jeuj, de valse rijbewijs-verkopers zijn ook weer terug...
En ook die is weer weg... Die zitten ongetwijfeld in een land ver weg waar het niet zo warm is, want om je de hele dag met deze flauwekul bezig te houden...
Als je kiest om moderator te worden ga je een verantwoordelijkheid aan.
Als de moderators van hier allemaal 5 minuten per dag op het forum kijken en bij dan bij eventuele rommel ingrijpen is het al genoeg.
Lukt dat niet, wijs dan een andere moderator aan.

Heb de indruk dat vrijwillig hier vrijblijvend is en dat is nooit goed.
Respect voor wat de moderators doen, onbegrip over hun aanwezigheid in het algemeen.
Gossie, we gaan er toch weer geen moderatordiscussie van maken hé angry smily
Ik geloof nog altijd zeer sterk in het zelfregulerend vermogen van dit forum,
en tegen spam van buitenstaanders zijn er moderatoren (die tussenkomen na melding - een beetje geduld en intussen negeren van die viezigheid volstaat).
@BRG:

Heb je altijd na spam.
Ik zal me verder koest houden.drinking smiley
CorZa
Wouter82

Wij zijn ook maar mensen met een baan, sociaal leven en andere zaken naast het vrijwillige forumwerk... maar de posts inclusief reacties zijn opgeschoond smileys with beer

Thanks! Wordt zeer gewaardeerd!thumbs upthumbs up
michel1975
Wouter82
Dat is mooi.

Dan moet er wel 1 online zijn. Een beetje meer waardering mag wel. Het is hier sowieso een hondenbaan. Je wordt beschuldigd van VAG voortrekkerij, partijdigheid en als ze een ban uitdelen wordt die massaal omzeild door weer een nieuw account aan te maken. Ik geloof dat Autoweek zelf weinig aan het forum doet en slechts de mogelijkheid biedt te reageren. Het modereren is uitbesteed aan een aantal vrijwilligers.

Eens. En het gaat des ondanks over het geheel genomen prima. En die types die met hun vierde of vijfde account bezig zijn, maken gelukkig meestal ruzie in topics waar ik niet kom.
michel1975

Het ging mij ook niet om de personen zelf, die we inderdaad dankbaar moeten zijn dat ze dit doen, maar meer over de organisatie er achter. Inderdaad wat jij ook zegt, het vrijwel totale negeren van het forum door de achterliggende concerns.

michel1975
Even puur informatief Wouter. Is dat forum net ze groot?

5000 leden waarvan het overgrote merendeel non-actief. Zes moderatoren waarvan er twee ook forumbeheerder zijn.

Epica
Nee jou bijdrage dat was nuttig, domme opmerking zoals ik al zei sommige mensen hebben een leven en zijn niet de hele dag met het forum bezig, masr blijkbaar is dat moeilijk voor jou om te begrijpen

En waarom denk jij nou vanuit het niets mij persoonlijk te moeten aanvallen? Heb ik je iets misdaan? En leg eens uit waarom ik geen leven zou hebben? Of kom anders gezellig langs 18 augustus, eens zien of je het dan kan toelichten.
Het is juist wel fijn dat forum zo open is en er zo beperkt mogelijk wordt gemodereerd. Dat komt de meningsvorming en discussie hier alleen maar ten goede. En als het wegvegen van wat spam dan wat langer duurt, dan zij het maar zo.
B Real
Olivia
Ik verloor een weddenschap met mijn vriend en nu moet ik mijn naaktfoto's publiceren.
Mijn naakte foto's: foto

Mooi dat ze ook gewoon in dit topic even reageert grinning smiley

Maar weer niet in mijn "mijn auto/Subaru" topic.angry smily
Het is een complot.
Wie zijn er eigenlijk nog actief als de moderator? Ik zie de laatste tijd alleen CorZa nog, maar bv Yellow Cab en Carlover al geruime tijd niets meer van vernomen. Misschien zou het handig zijn als een topicstarter zelf berichten kan verwijderen of eventueel gebruikers kan blokkeren in zijn / haar topic. Ik weet dat ook daar nadelen aan zitten maar het zou de mods een hoop werk uit handen nemen. Daarbij verbaas ik me dat de spamberichten blijkbaar 1 voor 1 moeten worden verwijderd. Waarom niet automatisch alle berichten weg bij het verwijderen van een account?
500 E, Terence, Ivanov. Zie ik regelmatig. Zal misschien ook afhangen van de topics die je bezoekt.
Sommigen van ons zijn er wat vaker dan anderen. We proberen, binnen onze vrije tijd en goede wil, om het forum zo netjes mogelijk te houden. Persoonlijk vind ik het prettiger dat ik minder 'actief' ben als forummer en meer op de achtergrond als moderator topics en melding opvolg. Veelvuldig posten en modereren zorgt regelmatig voor frictie omdat het gezien wordt als 'je bent moderator dus kun je dit of dat niet zeggen' of 'op meldingen van die persoon reageer je nooit' enz enz. Wat afstand komt het ten goed.... vind ik cool smiley

Overreguleren (Formule 1?) komt het forumplezier vaak niet ten goede. Wat de spammers betreft: in de ideale wereld zouden we direct moeten ingrijpen, maar als sommige spammers binnen een paar uur (vaak op 'buitenlandse' tijden) een zwikje topics volspamt, dan kan het even duren voordat we alles hebben opgeschoond. Dat is de andere zijde.

De reacties 1 voor 1 verwijderen heeft een enorm nadeel (tijd...), maar je kan dan wel per topic zien of die reactie gequote is of dat er anderzijds direct op gereageerd wordt. Ik neem die reactie dan meestal ook mee in de opschoning... om het glas maar halfvol te zien smileys with beer winking smiley
CorZa
Sommigen van ons zijn er wat vaker dan anderen. We proberen, binnen onze vrije tijd en goede wil, om het forum zo netjes mogelijk te houden. Persoonlijk vind ik het prettiger dat ik minder 'actief' ben als forummer en meer op de achtergrond als moderator topics en melding opvolg. Veelvuldig posten en modereren zorgt regelmatig voor frictie omdat het gezien wordt als 'je bent moderator dus kun je dit of dat niet zeggen' of 'op meldingen van die persoon reageer je nooit' enz enz. Wat afstand komt het ten goed.... vind ik cool smiley)

Vandaar dat ik destijds op een Belgisch autoforum twee gebruikersnamen had, eentje als mezelf en een specifieke moderator-nick.
Zo goed als geen enkele forummer had door dat ik een en dezelfde persoon was (temeer daar ik af en toe doelbewust mezelf als forummer terecht wees).
Maar zo kan je als forummer verder ongestoord je mening ventileren zonder dat je erop afgerekend wordt.
British Racing Green
CorZa
Sommigen van ons zijn er wat vaker dan anderen. We proberen, binnen onze vrije tijd en goede wil, om het forum zo netjes mogelijk te houden. Persoonlijk vind ik het prettiger dat ik minder 'actief' ben als forummer en meer op de achtergrond als moderator topics en melding opvolg. Veelvuldig posten en modereren zorgt regelmatig voor frictie omdat het gezien wordt als 'je bent moderator dus kun je dit of dat niet zeggen' of 'op meldingen van die persoon reageer je nooit' enz enz. Wat afstand komt het ten goed.... vind ik cool smiley)

Vandaar dat ik destijds op een Belgisch autoforum twee gebruikersnamen had, eentje als mezelf en een specifieke moderator-nick.
Zo goed als geen enkele forummer had door dat ik een en dezelfde persoon was (temeer daar ik af en toe doelbewust mezelf als forummer terecht wees).
Maar zo kan je als forummer verder ongestoord je mening ventileren zonder dat je erop afgerekend wordt.

Nou precies dit dus big smile smiley
Tja alles begint natuurlijk bij het gedrag van de reaguurders. Ik zit op meerdere (auto)fora maar over het algemeen zijn dat gewoon normale mensen die op het forum komen voor een stukje gezelligheid en delen van kennis en kunde. AW trekt op de één of andere manier veel meer trollen, haters en spammers aan. Het zal de keerzijde van het succes zijn, maar dat vraagt dus ook om meer supervisie. Iets met dweilen en een open kraan... drinking smiley
SVF
Daarbij verbaas ik me dat de spamberichten blijkbaar 1 voor 1 moeten worden verwijderd. Waarom niet automatisch alle berichten weg bij het verwijderen van een account?

Dat zou zonde zijn, als een jarenlang deskundig forumlid vertrekt of wordt verwijderd, om wat voor reden dan ook, zou er een hele database aan kennis en foto's verdwijnen. Er loopt hier een heel stel rond van wie ik dat oprecht jammer zou vinden. Het is waarschijnlijk niet de reden (de reden zoek ik in systeembeperkingen), maar voor mij zo prima te verklaren. smiling smiley
Nu komt er "Anonieme bezoeker" te staan, dat is wat mij betreft nog het beste ook, ik kan het begrijpen als een vertrekkend forummer ook de naam verwijderd wil hebben.
afentoe
SVF
Daarbij verbaas ik me dat de spamberichten blijkbaar 1 voor 1 moeten worden verwijderd. Waarom niet automatisch alle berichten weg bij het verwijderen van een account?

Dat zou zonde zijn, als een jarenlang deskundig forumlid vertrekt of wordt verwijderd, om wat voor reden dan ook, zou er een hele database aan kennis en foto's verdwijnen. Er loopt hier een heel stel rond van wie ik dat oprecht jammer zou vinden. Het is waarschijnlijk niet de reden (de reden zoek ik in systeembeperkingen), maar voor mij zo prima te verklaren. smiling smiley
Nu komt er "Anonieme bezoeker" te staan, dat is wat mij betreft nog het beste ook, ik kan het begrijpen als een vertrekkend forummer ook de naam verwijderd wil hebben.

Dat ben ik ook zeker met je eens, maar als iemand zich alleen maar aanmeldt om spam te verspreiden dan zou je als mod bij het verwijderen van het account een keuze moeten hebben: "wilt u alle berichten van deze gebruiker verwijderen, ja of nee" Als het een ooit gerespecteerd en deskundig iemand is klik je "nee" al dan niet met de optie om berichten vanaf een bepaalde datum te verwijderen. Dat zou technisch toch niet zo moeilijk moeten zijn om te realiseren? Dat je dan eventueel nog de reacties op die berichten handmatig moet of wilt verwijderen is in elk geval veel minder tijdrovend lijkt me...

Overigens is autoweek ook niet erg zuinig op het forumarchief en verdwijnen er dagelijks vele interessante en waardevolle topics. Volgens mij gaat het archief niet verder dan een jaar of 4 terug.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-07-2019 15:15 door SVF.
CorZa
British Racing Green
CorZa

En ben je hier nu ook met je alter ego in gesprek? drinking smileygrinning smiley
Yep, weer 2 spammers, tegelijkertijd nu... tijdens de F1 kwalificatie en laatste Tour-etappe. Alsof ik het niet druk genoeg heb angry smily

winking smiley
CorZa
Yep, weer 2 spammers, tegelijkertijd nu... tijdens de F1 kwalificatie en laatste Tour-etappe. Alsof ik het niet druk genoeg heb angry smily

winking smiley
Je moet ook niet en de F1 kwalificatie en de Tour tegelijk kijken winking smiley
PM xxx
Überhaupt niet naar de tour kijken spinning smiley sticking its tongue out

Stuk spannender dan de F1... Dit jaar voor het eerst in jaren weer eens een paar races gezien. Gebeurde minder dan in de eerste massasprint van de Tour.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-07-2019 07:47 door s velthuis.
D Elzinga
Barbara vraagt om aandacht...
Snel opgelost dit keer: gezien het aantal 'besmette' topics dacht ik dat de boel even zou worden afgesloten maar blijkbaar was dat niet nodig.
Mooi werk en Barbara zal elders haar talenten moeten tentoon 'spreiden'
Blijkbaar gaat het verwijderen van zo'n account en de bijbehorende posts best snel, het systeem is er goed op voorbereid. Wel jammer dat dat soort rommel aandacht blijft vragen. Is het aanmeldproces wellicht te eenvoudig?
s velthuis
CorZa
British Racing Green
CorZa

En ben je hier nu ook met je alter ego in gesprek? drinking smileygrinning smiley

We wonen tegenwoordig niet zo ver uiteen in Zeeland, maar zijn geen heilige tweevuldigheid.
Voor de tweede achtereenvolgende avond gaat het moeizaam met het forum...

Error 503 Backend fetch failed

Backend fetch failed
Guru Meditation:

XID: 795654728

Varnish cache server
Niet te doen inderdaad, error 500, error 503, "moderator moet eerst alle berichten checken en goedkeuren voor plaatsing", etc.
Op mijn pc gaat het prima, op m'n Macbook moet ik steeds opnieuw inloggen.
Het inloggen wordt ons (mij iig) ook steeds moeilijker gemaakt... crying smilie
"Log in"-knop werkt niet meer, kan alleen nog via het Account-menu.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 12-10-2019 17:11 door Jay DoubleYou.
Jay DoubleYou

Werkt feilloos bij mij.confused smiley
Jay DoubleYou

Dat heb ik ook steeds (niet altijd)
Test, hier loopt ie goed!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-10-2019 15:44 door Terence.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.