Merkarrogantie ten top!

Gepost door Nico GTR 
Tegenwoordig koopt de midlife crisis man een BMW met hangtieten (een boxer). Als je jezelf een geslaagde loonslaaf vindt, een nieuwe R1150 of zo, als je jezelf belezen of alternatief vindt een R80 of zelfs een R65.
Ook de eendebek R80GS mag meedoen. Ik hoor er met mijn drie-in-lijn eigenlijk niet bij, maar ik vind het best zo. Ik ben nu eenmaal eigenwijs, just deal with it.

Ik ben het wel met je eens dat je met een moderne stille auto heel snel te snel rijdt. Met de Seat heb ik regelmatig ongemerkt zo snel gereden dat mijn rijbewijs in gevaar was. 'S Nachts, stille snelweg en een torretje wat heel stilletjes een paar duizend toertjes draait. Dan ga ik over de schreef.
Mijn eerste auto draaide ook bijna 6000 rpm met 140+ en dat reed ik er ook mee als de motor eenmaal warm was. En de 400 cc viercilinder motorfiets waar ik wel eens mee gereden heb, maakte bijna 8000 rpm bij 130.

Het is een kwestie van wennen. Of de motor nu met 2000 rpm brult of met 5000 (de Peugeot 106), op lange stukken gaat de motor toch resoneren. Het vervelende van goedkope auto's is wel dat het aantal db wat hoog is, dat is vermoeiend.

Dan verdrinkt radio geranium in de achtergrondherrie.
Ik zit in hetzelfde hoekje te kijken voor de opvolger van mijn 3 serie Touring uit 2013. Aangezien ik een auto wil uit het D segement die ver staat qua semi autonoom rijden (en volledig zelfstandig in de file kan rijden) is er eerlijk gezegd niet zoveel keuze. Op de nieuwe 3 kan ik helaas niet wachten want dat zou zeker mijn 1ste keuze zijn.

Geen RWD dus, zal ik missen maar gelukkig heeft mijn privé auto dat wel cool smiley
Wat mij betreft tussen Karoq en XC40, waarbij je zelf moet bepalen of het iets betere systeem in de XC40, de styling en het feit dat je toch een meer premium merk rijd de meerprijs het waard zijn voor je. winking smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close