Wat een gedoe Hans, natuurlijk zit daar het weekend ook nog tussen. En kun je een lekke band veelal snel repareren met een prop.
Nou hopelijk kunnen jullie weer snel de Eiffel verlaten, hoe mooi het daar ook is.
Helaas niet te repareren met een prop, zit een fikse scheur in de zijkant van de band.
Nu bij de dealer, wachten tot de band (want niet op voorraad ) uit een andere vestiging in Trier komt. Daarna terug naar vakantiepark voor onze spullen en dan richting huis. Ons geduld word beproefd .
Veilig thuis.
Twee nieuwe voorbanden. Teveel verschil in mm diepte, voorwielaandrijver, tevrns aanbieding.....tweede voor de halve prijs en geen arbeidskosten, bandenspanning aan de computer koppelen etc.
Twee banden 18 inch : 266€ (ik vind het meevallen)
Vande week de winterbanden erop.
Verstandig om direct twee nieuwe banden te nemen, hebben ze de ene goede band achtergehouden? Die vindt zijn weg wel weer.
Ik had twee weken terug nog een lekke band. Ik ging naar een autozaak voor een lampje en toen ik wegreed hoorde ik een vreemd geluid. Gestopt en zag dat er iets aan de band geplakt zat. Dit bleek echter een blokje houd ofzo met een spijker...

Gelukkig heb ik een volwaardig reservewiel. Wel een andere maat, mijn normale velgen zijn 20 inch, het reservewiel is 18 inch. De hogere wang zorgt voor dezelfde diameter. Heb er op mijn gemakje een weekje mee gereden en vervolgens twee nieuwe banden gehaald.
Een lekke band gebeurt weinig, maar áls het dan ook gebeurt ben je wel onthand. Ik zou altijd wel voor een reservewiel gaan, al is een thuiskomer ook echt een thuiskomer. Had voor Hans hier ook geen optie geweest, met 80 per uur naar huis dribbelen is geen pretje.
Maar ja, we hebben allemaal steeds grotere wielen, ik weet nog goed dat de Corolla vroeger 13 inch velgen had. In de kofferbak lag het vertrouwde echte wiel met band eronder....Tegenwoordig zijn de wielen ook bij reguliere auto's steeds groter. Ik was laatst bij een klant met een Renault Scenic, lag net als de SUV van Twix gewoon 20 inch (!!) onder. Heeft zelfs M'ns niet......
Quote
Soloman
Holy shit!
Moet ik ook terug met de Camry?

[www.ad.nl]

Geweldig dat ze dit nog doen, dit zijn Takata airbags die in allerlei merken (ook Europese) voorkomen. Is het nou Toyota alleen die een 18 jaar oude auto nog terugroept?
Solo, je krijgt vanzelf bericht.
Quote
Joost veelrijder
Quote
Soloman
Holy shit!
Moet ik ook terug met de Camry?

[www.ad.nl]

Geweldig dat ze dit nog doen, dit zijn Takata airbags die in allerlei merken (ook Europese) voorkomen. Is het nou Toyota alleen die een 18 jaar oude auto nog terugroept?
Solo, je krijgt vanzelf bericht.

Ik hoop het, dan krijg ik nieuwe airbags!
Goede actie van Toyota. Zeker als het oude auto’s betreft.

Ik net terug van de dealer voor de wissel van zomer naar winterbanden.
Quote
Joost veelrijder
Een lekke band gebeurt weinig, maar áls het dan ook gebeurt ben je wel onthand. Ik zou altijd wel voor een reservewiel gaan, al is een thuiskomer ook echt een thuiskomer. Had voor Hans hier ook geen optie geweest, met 80 per uur naar huis dribbelen is geen pretje.
Maar ja, we hebben allemaal steeds grotere wielen, ik weet nog goed dat de Corolla vroeger 13 inch velgen had. In de kofferbak lag het vertrouwde echte wiel met band eronder....Tegenwoordig zijn de wielen ook bij reguliere auto's steeds groter. Ik was laatst bij een klant met een Renault Scenic, lag net als de SUV van Twix gewoon 20 inch (!!) onder. Heeft zelfs M'ns niet......

Weinig... heb al genoeg lekke banden gehad.

Mijn reservewiel hangt onder de auto, bandenspanning controleer ik nooit, maar ik heb een compressortje in de kofferbak, dus ik kan hem zelf even op de goede spanning brengen.
Quote
Twix
Quote
Joost veelrijder
Een lekke band gebeurt weinig, maar áls het dan ook gebeurt ben je wel onthand. Ik zou altijd wel voor een reservewiel gaan, al is een thuiskomer ook echt een thuiskomer. Had voor Hans hier ook geen optie geweest, met 80 per uur naar huis dribbelen is geen pretje.
Maar ja, we hebben allemaal steeds grotere wielen, ik weet nog goed dat de Corolla vroeger 13 inch velgen had. In de kofferbak lag het vertrouwde echte wiel met band eronder....Tegenwoordig zijn de wielen ook bij reguliere auto's steeds groter. Ik was laatst bij een klant met een Renault Scenic, lag net als de SUV van Twix gewoon 20 inch (!!) onder. Heeft zelfs M'ns niet......

Weinig... heb al genoeg lekke banden gehad.

Mijn reservewiel hangt onder de auto, bandenspanning controleer ik nooit, maar ik heb een compressortje in de kofferbak, dus ik kan hem zelf even op de goede spanning brengen.

Ik heb in dik dertig jaar een paar keer een lekke band meegemaakt die niet met een spuitbus op te lossen was.
Mijn ex reed ooit met een BL Mini (10 inch banden) over een balk. Velg flink gedeukt, niet meer te redden.
Ik heb zelf ooit een band van de velg gereden. Velg stuk (had asfalt gehapt) en band niet meer te redden.
Mijn dochter 'kwam een stuk ijzer tegen' op de A20. Band diep ingesneden, scheur van 5 cm lang tot in de wang.

Ik vind het risico daarom acceptabel, vooral omdat een simpel compressortje onderweg voor meer zaken gebruikt kan worden.
Vorige week nog de band van mijn dochter geplakt. Er bleek nog een scherp stukje in de buitenband te zitten, die had ik toen nog niet verwijderd. Uiteindelijk na vier plakkertjes was de band weer dicht en kond ze weer fietsen......



Nog even en ze kan hem ook zelf plakken.....
Mooie dochter.
En atletisch, met hoge hakken op de mountainbike.......

Heeft papa al dranghekken voor de deur?
Quote
Joost veelrijder
Een lekke band gebeurt weinig, maar áls het dan ook gebeurt ben je wel onthand. Ik zou altijd wel voor een reservewiel gaan, al is een thuiskomer ook echt een thuiskomer. Had voor Hans hier ook geen optie geweest, met 80 per uur naar huis dribbelen is geen pretje.
Maar ja, we hebben allemaal steeds grotere wielen, ik weet nog goed dat de Corolla vroeger 13 inch velgen had. In de kofferbak lag het vertrouwde echte wiel met band eronder....Tegenwoordig zijn de wielen ook bij reguliere auto's steeds groter. Ik was laatst bij een klant met een Renault Scenic, lag net als de SUV van Twix gewoon 20 inch (!!) onder. Heeft zelfs M'ns niet......

19 inch onder de X-trail, Joost. Oogt heel gewoontjes. Is ook geen opvallende velg. En over een weekje 17 inch voor de winterbanden. Zal er wrschlk bijna eender uit zien... Sinds een paar jaar ogen alle Nissan/Renault velgen allemaal van hetzelfde laken een pak. Spaart productiekosten.
Had wel 20 inch onder de CrossCabrio. Zag er speels uit, maar wel een beetje hoog Tonka-gehalte. Vond zelf de 18 inch winterwielen wat sjieker.

Maar dat is allemaal niet zo boeiend. Wat me werkelijk intrigeert, Joost: wat stond er nou op dat Spaanse briefje?

mvrgr, m´ns
Bevallige dochter heb je Joost!eye popping smiley

Stuur haar eens mijn kant op wil je? Bij mij in het bos kun je heerlijk buitenspelen mountainbiken...cool smiley
Uit de hoofdstukken: Doe eens dom en leven is het meervoud van lef.

Ik ben afgelopen week ondergedoken geweest in Engeland.
Mijn baas wilde niet dat ik met de auto even heen en weer zou rijden, dus ik heb mezelf in die CO2 brakende vliegende zilverkleurige vogel gewaagd.
Een vergissing, maar goed daar is het een baas voor.

De aankomst in Engeland liep niet soepel. Ik landde om 8:00 uur en er zou een taxi voor mij wachten en de chauffeur zou met een bordje in de aankomsthal op mij wachten.
Niet dus.
Na diverse keren de taxicentrale bellen werd ik door een onbekend nummer gebeld wat ik door de herrie in de hal niet snel genoeg doorhad. Ik de centrale weer gebeld en aan het eind van het langdurig bandje wat mij vertelde dat het nog twee minuten zou duren (ik had in anderhalf uur al flink wat koffie achter de kiezen en mijn geduld was opgelost in dat slootwater) kreeg ik uiteindelijk een dame aan de lijn die mij keurig vertelde dat de taxichauffeur mij gebeld had op het nummer wat in mijn display stond.
Meneer stond op de long stay parkeerplaats te wachten - waarom weet ik niet. Na wat overleg pikte hij mij op bij de afzetten en ophalen plek.

Tijdens de rit werd uitgebreid geinformeerd of ik geen islam wilde worden en of de sex nog wilde lukken zonder blauwe pilletjes. En ondertussen was ik flink te laat op de afspraak.

Ik had ook een taxirit voor vrijdagmiddag geboekt om de vlucht van 20:00 uur te halen. Collegae ter plaatse bedachten dat ik dan rond 15:00 uur moest vertrekken dus ik de boeking voor de terugrit-taxi omgezet naar 15:00 uur.
Belt dezelfde islamiet dat 15:00 uur niet ging lukken (hij moest zijn kinderen van school halen) en hij kon mij om 18:00 uur ophalen. Ik had echt geen zin het vliegtuig te missen, dus ik drong aan op 15:00 uur. Een onverstaanbare reactie was het gevolg.
De secretaresse wist raad. Deze mooi uitgedoste dame die mij aan de podshow deed denken (ik heb twee dochters...) belde en met een nauwelijks te verstaan lokaal accent 'regelde zij het even'.

Goed, exact 15:00 uur stond de taxi - een Toyota Prius - illegaal op de stoep te wachten. Koffers achterin en gaan. Dat betekende dus draaien op een erg drukke weg op de manier van 'wachten jullie even'...

De taximeneer reed .... ik noem het maar opdringerig. Het deed mij beseffen dat een kreukelzone zin kan hebben. Het eerste deel ging vrij vlot en ik had de indruk dat de maximum snelheid niet echt gerespecteerd werd. Toen we de onvermijdelijke file in doken bleek dat de chauffeur besefte dat ik de snelheidsmeter probeerde te vinden. Meneer zei dat hij de snelheidmeter niet aan had staan want 'klanten werden er alleen maar bang van'.

Ik dacht: weet je wat, laat meneer rijden zoals meneer wil rijden. Dus ik vertelde van het rallyteam waar ik wel eens met een geacteerd-geleerd gezicht tegen een band sta te schoppen.
Op dat moment ging de rem er af. Via uit- en invoegstroken, de vluchtstrook, zwabberend over vier rijbanen vol met file, toeterend en seinend ragde hij door het verkeer op een manier die ik niet veilig vind. Tijdens dat zwabberen vertelde hij ronduit over vrouw, kinderen, verkeersregels en hoe hij zijn geluk in het geloof gevonden had. En tussendoor werden de vrouwelijke chauffeurs ook even besproken. Een dame met tatoos over de gehele arm, een dame met nepwimpers zo lang dat ze het dashboard er mee kon vegen, een mooi natuurlijk exemplaar ...

Uiteraard was ik ruim op tijd op het vliegveld. En ik had een spannende real-life rollercoaster-ride gehad voor de prijs van een taxirit. Weer een ervaring rijker.


Mijn baas kan voortaan het heen en weer genieten, de volgende keer ga ik gewoon met de kliko. Als je zelf aan het hoepeltje zwengelt is het toch veel minder spannend.
Bijzonder vermakelijk verhaaltje, rke, al snap ik dat je er zelf wellicht wat minder vrolijk van werd. Voor een paar dagen Londen zou ik zelf eens gaan Googelen hoeveel die Eurostar nu kost.
En....lukt de sex nog zonder blauwe pillen?
RKE : “mooi” verhaal. Maar word pas een mooi verhaal na afloop.
Idem met onze bandenpech...vervelend op het moment, maar wel later een leuk vakantie verhaal.
Ook wij met een taxi naar de dealer, zou over tien minuten komen, werd drie kwartier. Reed vervolgens op binnenweggetjes waar je 70 mocht, dik over de 100 en kletste uiteraard in zwaar dialect over verkiezingen, de Brexit en weet ik wat. Geen taxi meter te bekennen, maar ik kreeg een bonnetje en wist dat Mercedes zou betalen. 55 euro voor 27 km.....ik heb voor het laatst in een taxi gezeten toen ik 18 was, dus geen idee of het redelijk was.

Vanmiddag bijna een aanrijding met achteruit een parkeerhaven uit. Ik ston al bijna weer recht op de weg toen de een of andere t.r.u.t. ook achteruit kwam. Ik hard toeteren, en dacht dat ze tegen mij aan zat. Zij terug in het parkeervak en ik blijven staan. Na uitstappen zei een gtuige: “ dat scheelde echt een millimeter. “
Trui Alebes bleef in haar auto zitten....dus op het raampje geklopt. Toen zei het raampje uiteindelijk open deed heb ik vriendelijk gevraagd of ze niet kon opletten. “Ik moest mij niet aanstellen, was toch goed gegaan”. Ja op de millimeter t.r.ut. zei ik en ben ingestapt en weg gereden.
Daarom parkeer ik altijd achteruit in.

Dat kan daar niet.
Vissegraat parkeren? Dan is het inderdaad lastig. Dat haat ik.
Het is een eenrichtingsweg met inderdaad aan beide kanten schuin parkeren. Inderdaad waardeloos.....van die trutten die niet opletten. Dan heb ik het nog niet eens over de oekels die tegen het verkeer in achteruit het straatje uitrijden.....of vooruit tegen het verkeer in ( dat is knap, moet je dus helemaal draaien in een smal straatje)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2018 17:27 door Hansje56.
Leuke verhalen allemaal weer, bedankt voor het delen ervan!
Ik heb van de week achter de strooiwagen aangereden, die reed bij ons een oefenrondje. Ik maak tegenwoordig foto's coor de instagram pagina van onze gemeente.



Ik mag ook een keertje mee als ze echt gaan strooien.

Gisterenavond was ook leuk, we hadden in onze kerk een modeshow over wat de dominee's in de laatste eeuwen aan hadden....érg leuk!

[www.ad.nl]

Stukje uit de krant

Ik mocht voor de kerk ook foto's maken, ik heb geen flitser gebruikt in tegenstelling tot de AD fotogaaf





Ik zet hier de foto van dezelfde persoon wel even neer, vanwege de AVG.....
Oh ja Idefiqs, Sabrina uit mijn eerste Italiaanse huwelijk wil desgewenst nog wel een keer je band komen plakken. ;-)
De handigheid heeft ze van haar moeder





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03-11-2018 19:02 door Joost veelrijder.
Quote
Boppie
Mijn band is ook lek.

Karrebanden kun je niet plakken.

Quote
Joost veelrijder
Oh ja Idefiqs, Sabrina uit mijn eerste Italiaanse huwelijk wil desgewenst nog wel een keer je band komen plakken. ;-)
De handigheid heeft ze van haar moeder


Doe maar langs sturen, Boppie mag kijken.
Ik hou wel van dames die met rubbers overweg kunnen.
Quote
Hansje56
55 euro voor 27 km.....ik heb voor het laatst in een taxi gezeten toen ik 18 was, dus geen idee of het redelijk was.

Ligt eraan of je ruim van tevoren de afspraak maakt. Als ik nu op het station in een taxi stap kost de 6km naar huis me iets meer dan €20, maar toen ik op verzoek van de baas ooit een dag van tevoren alvast belde wilde dat bedrijf me op een zaterdagnacht wel voor €60 van Weert naar Eindhoven brengen.
Quote
Idefiqs
Quote
Joost veelrijder
Oh ja Idefiqs, Sabrina uit mijn eerste Italiaanse huwelijk wil desgewenst nog wel een keer je band komen plakken. ;-)
De handigheid heeft ze van haar moeder


Doe maar langs sturen, Boppie mag kijken.

Haar specialiteit is het afgeregeln van de carburateur.....
Quote
Idefiqs
Quote
Boppie
Mijn band is ook lek.

Karrebanden kun je niet plakken.


Aangezien je niet van Afrikaanse afkomst bent zal dit wel een foto zijn van jou voor de kar.
Quote
rke
Ik hou wel van dames die met rubbers overweg kunnen.



Wel warm in de zomer.....

Ik heb wel erg gelachen om je taxi verhaal....de laatste keer dat ik in een taxi zat was volgens mij ergens in 1994, mijn buurvrouw reed op de taxi en ze vroeg of ik een stukje in de Mercedes wilde rijden. Ze moest wel haar bibs optillen, anders signaleerde het systeem dat er twee mensen inzaten en zou de meter gaan tellen. Het was een leuk ritje....
@rke

is de trein trouwens geen optie? Lijkt me met stip de meest relaxte manier om naar Engeland te reizen.

De trein...

Laat ik deze optie even het openbaar vervoer, het OV, noemen.
Het is een goed bruikbare optie, maar bij lange na niet de meest relaxte optie. Het reizen met het OV is inderdaad relaxed.... tot het moment dat je een paar minuten vertraging oploopt. Dan begint direct de grote vertraging, waarbij dat halve uurtje file compleet in het niet valt.

Een van de grote sprongen voorwaarts voor het persoonlijke vervoer is het navigatiesysteem. Tegenwoordig zelfs in mobiele vorm mee te dragen, zelfs wandelend en zelfs gratis (ik blijf hollander).
Ik zou het een hele waardevolle aanvulling voor het ov vinden als een of andere groep it-ers een app voor het ov in elkaar prutst. Niet de beperktheid van een 9292ov app maar een app zoals maps.google, waze en haar concurrenten. Ik wil van Dordrecht naar oma in Doodstil: Beste GoogleOV, breng me even. Nou, neem hier buslijn 57, die brengt je naar het station in vijf haltes. Dan bij het station zegt de app dat ik moet uitstappen en over 12 minuten de trein op perron vijf moet hebben. Dat moet mogelijk zijn, maar het is een beetje buiten de doos denken en daar zijn de overheden nooit sterk in.

Omdat het OV nog altijd vooral een overheidsfeestje is, zou zo'n app direct rekening kunnen houden met vertragingen, treinen en bussen die uitvallen, drukte in treinen en het betalen. Als er zich dan ook nog een big-data specialist met de cijfers gaat bemoeien, weet meneer de trein-directeur ook of het boemeltje van Hoek van Holland naar Rotterdam Centraal misschien tijdens de spits beter een intercity kan worden. Dan heb je data van mensen die willen reizen in plaats van mensen die daadwerkelijk reizen.


Daarnaast is het OV onbruikbaar in de donkere uren. De laatste trein gaat als de kippen op stok gaan, de eerste trein gaat pas als meneer de directeur wenst te reizen en tussendoor mag je zwerver op Rotterdam Centraal spelen. Voor deze tocht naar Engeland ging de eerste trein gewoonweg te laat, hoewel de eerste taxichauffeur nu ook de tijden van de trein waargemaakt heeft.
9292 is leuk om een reis te plannen, maar inderdaad alles valt in het water als er een vertragingkje is. Zo’n app als rke voorstelt zou prettig zijn.

Wij hadden in Zoetermeer en ook nu Pijnacker het geluk dat we een randstadstation op korte loopafstand hebben. Even instappen en naar het centrum van Zoetermeer.
Nu in Pijnacker hebben we de randstadrail/E Slinge die als tram van Den Haag via Laan van Noi (evt overstappunt naar Zoetermeer) door Noordorp rijd, vervolgens 2 haltes Pijnacker aan doet, Berkel, Rodenrijs, Airport DH/Rotterdam, en dan als metro verder gaat via Blijdorp, CS Rotterdam, stadhuis, etc. Ideaal als je naar Rotterdam wil, binnen een kwartier in hartje centrum en met een persoonlijke ov kaart goed te doen. Idem naar centrum Den Haag. . Geen gemiep van erheen rijden, in de file, dure parkeergarage. Echt ideaal !!

Totdat er uiteraard een halve meter sneeuw ligt (dat voorspelt die halve zool van SBS in februari), dan rijdt de tram niet meer als zoals boven, maar met vertraging, of maar een paar stations en je moet overstappen.
Ik snap niet dat in Siberie ze wel rijden en hier bijna niet als er zelfs maar het vermoeden van sneeuw is(want dan halen ze de helft van de trams aan de kant).
Ja,
De gevreesde winterregeling.

Toen ik nog woonwerk op de motor deed, had ik met sneeuw en ijs de keuze tussen een slurpende Toyotank of de grote gele container. Ik heb wel eens de trein gekozen om vervolgens te ervaren dat de vlees-dichtheid van ingeblikte sardienes door mensen makkelijk geëvenaard, zo niet overtroffen kan worden. En een trein later nemen.... als die reed was die net zo vol.

Dan maar 1 op 9 met de Toyotank stoken, een peperdure parkeerplaats in de parkeergarage scoren en glibberend en glijdend naar het werk.
Ik overweeg voor het woon-werkverkeer in de lente-zomer-herfst een elektrische scooter. Kost weinig (qua verbruik en zonnepanelen) . Iemand ervaring mee ? (Ik wil wel een 45 km/uur scooter).
Quote
Hansje56
Ik overweeg voor het woon-werkverkeer in de lente-zomer-herfst een elektrische scooter. Kost weinig (qua verbruik en zonnepanelen) . Iemand ervaring mee ? (Ik wil wel een 45 km/uur scooter).

Is een elektrische fiets niets voor je? POf is die afstand te groot?
De afstand is omgeveer 17 km enkele reis. Maar ik heb slechte knieen dus denk in eerste instantie niet aan een electrische fiets. Nog afgezien van het bezweet aan komen.
Quote
Boppie
Quote
Idefiqs
Quote
Boppie
Mijn band is ook lek.

Karrebanden kun je niet plakken.


Aangezien je niet van Afrikaanse afkomst bent zal dit wel een foto zijn van jou voor de kar.

Nope, de morlocks leven in de vallei. De Eloi op de berg.grinning smiley
Quote
Hansje56
Ik overweeg voor het woon-werkverkeer in de lente-zomer-herfst een elektrische scooter. Kost weinig (qua verbruik en zonnepanelen) . Iemand ervaring mee ? (Ik wil wel een 45 km/uur scooter).
Ik heb diverse scooters gereden.

Ik ben een groot voorstander van scooters, maar...
De kreukelzone. Die is er niet.

Qua rijden is een elektrische scooter heel prettig. Het rijdt stil en je hebt een gevoel dat je maar langzaam rijdt. Regen is uiteraard niet prettig, ik zou een motorjas willen aanraden. Een scooter heeft wel prettig veel bescherming tegen spatwater en tegen kou zijn hoezen te koop voor handen en benen.

Qua onderhoud is een elektrische scooter extreem goedkoop. Banden, remmerij en stroom... that's all. Ik heb meerdere mensen een scooter aangepraat, een van hen heeft ergens na 2000 een van de eerste elektrische snorscooters gekocht en voor zover ik weet rijdt hij er nog steeds op.

Een overduidelijk nadeel is er wel: sneeuw en ijs betekent alternatief vervoer...
Ja 17 km is wel ver voor de fiets, zeker als je veel met mensen werkt en niet bezweet wilt aankomen. Ik zou inderdaad een elektrische scooter overwegen zoals rke hierboven beschrijft, voor de echt slechte dagen kun je dan altijd nog de auto nemen.
Quote
Joost veelrijder
Ja 17 km is wel ver voor de fiets, zeker als je veel met mensen werkt en niet bezweet wilt aankomen. Ik zou inderdaad een elektrische scooter overwegen zoals rke hierboven beschrijft, voor de echt slechte dagen kun je dan altijd nog de auto nemen.

Twee keer per week als het niet regent fiets ik naar een werklocatie 19 km enkele reis. Prima te doen met thermokleding en Deo. Ww is 13km.
Ik heb jaren lang 2 keer 18 km woon werk gefietst. In eerste instantie met een oude 3-versnellingen Gazelle, later met een sportievere 8 versnellingen fiets. Weer en wind, hoewel ik na een paar valpartijen er voor gekozen heb met gladheid met de trein/auto te gaan. Strooien op het fietspad... dat doen we niet.

Je lichaam is je dankbaar voor deze inspanningen. De artsen ontdekken steeds meer positieve invloeden van bewegen op je conditie. Je collega's zijn je dankbaar voor het gebruik van de douche en de kosten zijn belachelijk laag: zelfs het warme water voor de douche wordt door de baas betaald.
Schone kleding in de tas, even trappen en op het werk de schone kleding aan.

Ik heb nu 70 km woonwerk. Misschien volgende zomer een keer op de fiets, een enkele keer verkleed als mamil. Er is daar in ieder geval wel een douche.
Helaas op nieuwe locatie geen personeelsdouche en douchen bij een bewoner op de kamer is onhygienisch.

Bewegen zorgt inderdaad dat je minder lichamelijke ongemakken hebt en ook geestelijk beter in je vel blijft.

Deze winter mijn sportracefiets opknappen (verlichting, remmen en ketting smeren).
In de zorg beweeg je voldoende, dan is naar het werk fietsen niet zo nodig.

Voor ons kantoortijgers is dat wat anders, ik voelde laatst aan mijn billen iets hards.. Bleek eelt te zijn.winking smiley

Je wilt niet weten hoeveel bureaustoelen ik al versleten heb.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close