Terug van een vroege, zeer frisse, boswandeling hier in de buurt.
Beetje al je gedachten ordenen en op een rij zetten. En vooral relativeren. Er zijn maar een paar dingen belangrijk in je leven: de mensen waarvan je houdt.
Soloman

Er zijn maar een paar dingen belangrijk in je leven: de mensen waarvan je houdt.

En nou moet je nog zien dat dat zo blijft!
speedtouch
Soloman

Er zijn maar een paar dingen belangrijk in je leven: de mensen waarvan je houdt.

En nou moet je nog zien dat dat zo blijft!

Gaat wel lukken.
Het was trouwens heerlijk in het bos. Stil, verlaten en koud. Ik ben zo blij dat de zomer voorbij is, want een rampzalig seizoen was dat dit keer en er komen er nog vier van zulke. Eindelijk een beetje koelte en normaal slapen. Deze winter maar extra genieten en volgend jaar in juli begint de hele hete kermis opnieuw. Met een zooi pollen in de lucht.
Soloman
Terug van een vroege, zeer frisse, boswandeling hier in de buurt.
Beetje al je gedachten ordenen en op een rij zetten. En vooral relativeren. Er zijn maar een paar dingen belangrijk in je leven: de mensen waarvan je houdt.

Een ochtendwandeling in stilte kan heel verhelderend werken. Het is niet voor niets dat kloosters allemaal een bezinningsruimte hebben.

Maar wat ook waar is, is dat je dat moet doen waar iedereen gelukkig van wordt. Misschien een stukje eigen geluk inleveren zodat een ander er gelukkiger van kan worden. Een kenmerk van 'houden van' is dat het jezelf geluk schenkt als je de ander iets gelukkiger kan maken.
Kijk naar Meeuw, onze treurige hondenliefhebber. Hij is er jaren lang gelukkig mee geweest dat hij voor zijn hondje heeft kunnen zorgen en het hondje is gelukkig geweest met dat baasje wat hem steeds van zijn natje en droogje heeft voorzien. Heel jammer dat er een factor is waardoor deze relatie zo bruut afgebroken is, maar de mooie tijden samen neemt niemand hem meer af.

Juist het woordje iedereen is in onze huidige samenleving een vergeten woord aan het worden en juist dat woordje is de kern van houden van.

Heel jammer.....
rke
Misschien een stukje eigen geluk inleveren zodat een ander er gelukkiger van kan worden. Een kenmerk van 'houden van' is dat het jezelf geluk schenkt als je de ander iets gelukkiger kan maken.

Klopt, alleen ergens moet je toch een ´grens´ leggen, anders lever je teveel van jezelf in. Het gaat helaas ongemerkt.
speedtouch
rke
Misschien een stukje eigen geluk inleveren zodat een ander er gelukkiger van kan worden. Een kenmerk van 'houden van' is dat het jezelf geluk schenkt als je de ander iets gelukkiger kan maken.

Klopt, alleen ergens moet je toch een ´grens´ leggen, anders lever je teveel van jezelf in. Het gaat helaas ongemerkt.
Wat te veel is, is een eigen definitie.

Ik heb ook wel eens momenten gehad dat ik dacht dat ik te veel inleverde maar op de een of andere manier heeft karma toch weer mooie dingen gegeven in plaats van.
Zoals een heerlijke kleine krullebol... (en ik mag niet zeggen dat ze op een poedel lijkt...)
Vandaag was bij ons het evenement Wheels in de West, ik kon er lekker op het fietsje naartoe, veel leuke oude auto's gezien:

Deze had mijn speciale aandacht

Wat leuk Joost !!

Ik zie op de eerste foto iets met Italian classic.....

Doet mij denken aan het feit dat er morgn 11 Italianen bij ons gaan starten. Hier een tekort aan personeel, daar een overschot. Hebben drie maanden zes dagen in de week Nederlandse les gehad. Ik ben heel beniwud, ik word de begeleider en buddy van één, en neen, ik spreek geen woord Italiaans.
Hans, het bedrijf waar de eerste auto, de LandCruiser te koop was heette zo.
Ik heb uiteraard ook de passende aandacht gegeven aan de collectie Volkswagen Golfjes die bij elkaar stonden. :-)

Het was een leuk evenement, maar eigenlijk stonden de leukste auto's buiten op de parkeerplaats, een hele oude Kadett A, een oude Volvo, ander ouder spul.

Ik heb trouwens nog een stukje (0.5 meter) in een waterstof Hyundai gereden, die stond er ook. Een enthousiaste verkoper die een Hyundai e n Seat garage heeft en ook neo klassiekers als de Leo de Haas Volvo 850, de Porsches en Mercedessen verkoopt.
Hij gaf al aan: we moeten een keer over maar als het gehele wagenpark vanaf morgen door EV's vervangen wordt met nieuwe auto's (als dat al zou kunnen) zijn we met de huidige 400.000 verkopen per jaar nog 20 jaar zoet, oftewel, decennia lang zullen er nog auto's met een verbrandingsmotor rondrijden.

Nou Hans veel succes met je Bella Italia's, Bella regazzi, mazzel heb je met al die leuke Italiaanse zusters!

Voel je je eens wat minder vrolijk, koop dan een kaartje voor de musical Mamma Mia, met natuurlijk de legendarische muziek van Abba vertolkt in een modern verhaal. De film was al goed, deel 2 was ook goed, maar de musical is geweldig. Zeker als je op rij 1 zit in het Beatrix Theater.

Bij de eerste lichting zijn we 15 jaar geleden ook geweest, ook precies vooraan, maar dan pal naast de luidspeaker. Mijn eega was behoorlijk zwanger van onze oudste die nu 14 is, en heeft door de bassen toen alleen maar 'harde buiken' gehad. Elke zwangere vrouw weet dat dat niet leuk is.

Maar nu was het compleet genieten. Natuurlijk mag je dan geen foto's maken, toch had ik mijn secret camera bij me, een zeer compacte Sony RX100 met 1 inch sensor en lichtsterke 1.8 lens. Tijdens de uitvoering jeukten mijn handen, zo'n fraai decor, zulk prachig licht en zeer aansprekende koppen, maar ik hield mij in. Deze foto's zijn van het dansen aan het eind, dus zonder decor. Voor de beeldvorming welk erg leuk.

De dirigent zat ongeveer anderhave meter bij ons vandaan, geweldig hoe hij zelf speelde en de mensen in de orkestbak dirigeerde

Ik heb de musical Abba gezien in het jaar 2006 in Spanje. We waren daar een weekend en zochten avond vermaak. De liedjes waren ook in het Spaans, maar dat maakte het alleen maar leuker ! Het publiek was zeer enthousiast, gingen veelvuldig staan, met de armen zwaaien en meebrullen.

Joost veelrijder
Nou Hans veel succes met je Bella Italia's, Bella regazzi, mazzel heb je met al die leuke Italiaanse zusters!

De mazzel is nog groter Joost, het zijn drie zusters en 8 broeders. (Ik heb de knapste om te begeleiden al zeg ik het zelf)Blond met blauwe ogen, kijken, maar niet aan komen. De zusters hebben er een dagtaak aan. Collega’s van andere afdelingen komen zogenaamd met een smoesje naar mijn afdeling. Het doel is duidelijk, even de Italiaan aanschouwen. spinning smiley sticking its tongue out

Geen foto's om hier te plaatsen......de AVG.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2018 14:34 door Hansje55.
Voor degene die mijn auto review niet volgen. De Mercedes heeft inmiddels de eerste onderhoudsbeurt gehad bij 25.000. Veel gereden in tien maanden, teken dat hij zeer goed bevalt. De rekening bedroeg €289,- en kon erop wachten.De dag erna een telefoontje “ of alles naar wens was verlopen”. Mercedes weet wel wat klantenbinding is.
Hans, ik wolde nog even vragen hoe het met de Italianen ging. In de mannen ben ik natuurlijk niet geintereseerd, hoe zijn de dames? ;-) En spreken ze al een beetje Nederlands?
Drie mooie dames, één heeft wat weg van Sophia Loren in haar jongere jaren.
Ze spreken allemaal redelijk Nederlands, hebben 3 maanden 6 dagen per week les gehad. Onvermijdelijk is dat ze sommige dingen gewoon niet begrijpen omdat het voor ons uitdrukkingen zijn.
Bijvoorbeeld: Ik geef er een klap op.(ik neem een beslissing). Hun dachten dat ze een klap kregen. En de meerdere namen voor één ding. Zoals: billen, kont, kadetjes en minder netjes reet.
Een bewoner zei : was jij mijn poes ? begreep hij niet. Poes? Er is hier toch geen poes ?
Ha geweldig, ja de echte ins en outs van de taal leer je pas na geruime tijd. Kan ik als patient niet eens opgenomen worden....;-)

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04-10-2018 18:22 door Joost veelrijder.
Gisteren de Ford naar de garage. Wissel zomer-winterbanden (ja vroeg), en kleine beurt. Gelijk de afspraak dat ze de zomerbanden inladen, want onze relatie met Ardea is tot een dieptepunt gedaald. Gepeperde rekeningen en reparaties die op zijn minst gek zijn (na 30.000 de melding dat de schokdempers versleten zijn)
En meer van dat soort.
Enfin........gebracht....na een uur een belletje......remschijven en blokken versleten (na40k)......gezien slechte ervaring geen vervangings akkoord.

Het weer ophalen: Dat is dan 482 euro ? He . Wissel kost 75, dus de kleine beurt kost dan 407 € ?
Ja, want ongevraagd hebben ze een grote beurt uitgevoerd, een 80 k beurt. Met 40 k op de teller lijkt me dat lichtelijk overdreven.

Enfin...zomerbanden liggen in de schuur...(kan ik zelf wel wisselen) en de volgende beurt maar bij een plaatselijk goed bekend garage bedrijf.
En net kom ik tot de ontdekking na een tip van een lezer hier, dat de Ka vorig jaar Apk heeft gehad maar helemaal niet nodig, want bij benzine pas na vier jaar (kenteken is van 28-11-2014, dus zou volgende maand pas voor het eerst hoeven.) pappa is boos!!, dat wordt na de vakantie om een uur of 5 als iedereen zijn auto komt halen een leuk gesprekje met de medewerker.!
Ook stom van mij natuurlijk, maar denk dat ik in de war was met diesel die al na drie jaar moet.
Ha Hans, nou dat zijn fikse prijzen, ze willen blijkbaar goed verdienen op de Ka. Aan de andere kant kan de auto er met vier jaar wel kwa tijd aan toe zijn. Zaken als remolie e.d. slijten ook mee, ook al rijd je weinig kilometers. Er is vast wel een onderhoudsschema met kilometrage én tijdseenheden te vinden. Natuurlijk hadden ze dat van tevoren met je moeten overleggen. De APK kosten moet je op zijn minst terug krijgen, zou je zeggen.

Het klopt inderdaad, de Volvo diesel moet komende december voor het eerst voor de APK wat ik kan combineren met de 150.000 beurt.

Morgen vertrek ik met de oudste voor een midweekje naar Berlijn, we zitten vlakbij Checkpoint Charlie. Vorige week voor 12.50 euro een mooie groene milieusticker gescoord.....ik ben er nog nooit geweest, ben heel benieuwd!
Zo, dat is niet echt klantvriendelijk van dat bedrijf.

Een vriend van mij werkt in een klein filiaal van dat enorme concern. Een dorpsbedrijfje waar de laatste echte vakmannen hun beroep uitoefenen.
Maar dat botst met de politiek van het moederconcern. Zo moeten de monteurs filmpjes maken van problemen (voor mensen die nog nooit de motorkap open hebben moeten doen) maar de tijd voor het maken van het filmpje mag niet doorberekend worden. Afspraken moeten via een onpersoonlijk afsprakenbureau en direct klant-monteur contact... bah!

Maar de klanten zijn gehecht aan persoonlijke service. De monteurs kennen de vrek die liever die laatste millimeter remblok nog opslijten zodat ze ineens morgen nieuwe blokken nodig hebben. En ze kennen de poetser die al onderhoud roept nog voordat de auto geleverd is. Deze klanten willen het begrijpen dat een monteur even tussen 18:00 en 20:00 uur een beurtje doet omdat de collega even met vakantie is. Of dat een afspraak over drie weken is. Of dat een startmotor bestellen drie werkdagen duurt en dat de auto dan voor de werkplaats moet staan.

Ik denk zelf dat dit een gevolg is van nieuwe managentkreten als lean en dergelijle. Vorige managementtechnieken lieten de manager eerst nadenken waar zijn bedrijf in excelleerde en wat zwakke punten zijn. Daarna was het een kwestie van aandacht voor de zwakke punten terwijl de sterke punten behouden blijven.
De managementtechniek die nu gevolgd wordt staat daar vrijwel haaks op en maakt van de afzonderlijke bedrijfjes een grote meer-van-hetzelfde pot.
En daarmee wordt het werk gewoon 'harken wat er te harken valt' zonder aandacht voor specifieke wensen van de klant.

Anyway: ik ben ontsnapt uit Brussel. Een erg eenzame periode uit mijn leven is nu afgesloten.
Ik draai nu weer gewoon braaf mijn huis-werk-huis routine waarbij er tijd is voor mijn vriendin, een sociaal leven en de katten.

Ik ben weer gelukkig.
rke

Ik ben weer gelukkig.

Prima, nou dat nog zien vast te houden!thumbs up
Veel plezier in Berlijn Joost, hele mooie stad en goed om naar toe te rijden !!
Wij zo naar de Eiffel in Duitsland.
@rke, Veel geluk weer in de vertrouwde omgeving

@Hans, jullie veel plezier in de Eifel, een prachtig gebied!
Wat is het een prachtige stad, Berlijn! Te voet zien je toch wel het meest, al gaan ze na 12.5 km wel zeer doen. Een hoop van het belangrijkste hebben we wel gehad, nu.

Inderdaad. Van het voorjaar met de camper geweest. Lekker met de fiets door de stad toeren.
Vandaag naar concentratiekamp Sachsenhausen waar ook vele tienduizenden het leven hebben gelaten. Allereerst opvallend hoeveel Duitse tieners daar rondleidingen kregen. Wel een heftige locatie, in één van de barakken waar de oude geur nog hangt kreeg ik wel de griebels.

In de middag zijn we nog even de grens overgewipt, even kijken hoe het er in Polen uitziet. Daar was ik nog nooit geweest. Het is wel het land met de minste klinkers volgens mij.....

Boppie, het fiesen leek me toch een beetje tegen te vallen, alhoewel, gisteren hebben we 12.3 km gelopen....dat deed wel zeer. Maar dan zie je ook wel van alles. Ik heb onze oudste onderweg vandaag het liedje van Over de Muur van het Klein Orkest laten horen, de teksten kregen nu een plekje.

Hans, hoe is het in de Eiffel?
Het is heerlijk in de Eiffel. De natuur is hier in de herfst op zijn mooist vinden wij altijd.
Gisteren naar Luxemburg geweest, mooie stad. Veel dure winkels en ook geschiedenis door onder anderr het standbeeld van Guillaume de eerste, bij ons beter bekend als Koning Willem 1.
Veel verwijzingen naar de gezamelijke geschiedenis.

Maar ook land(je) met belasting voordelen. Veel dure auto’s, van de Porsche tot een dikke Rolls Roys. En als echte Nederlander daar getankt. Euro95 voor 123,8 per ltr.
En dan ben ik vandaag ook nog eens jarig. Hansje55 word Hansje56.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2018 09:14 door Hansje56.
Gefeliciteerd Hansje56.

@Joost en Hans, jullie proberen ons gewoon jaloers te maken.
En jammer genoeg lukt dat ook nog.
Mooie verslagen inderdaad! Joost, ik ben nu twee keer in Polen geweest en ben twee keer positief verrast. Het westen van het land is voor een weekje echt leuk.

@rke, herkenbaar hoor! Laat ik je dan even helpen, op mij hoef je alvast niet jaloers te zijn...

*Insert ugly words here*
Mijn uitzicht toen ik gisteravond terug bij de auto kwam. Paar vloeken weggecensureerd.
afentoe
Mooie verslagen inderdaad! Joost, ik ben nu twee keer in Polen geweest en ben twee keer positief verrast. Het westen van het land is voor een weekje echt leuk.

@rke, herkenbaar hoor! Laat ik je dan even helpen, op mij hoef je alvast niet jaloers te zijn...

*Insert ugly words here*
Mijn uitzicht toen ik gisteravond terug bij de auto kwam. Paar vloeken weggecensureerd.

Daar horen inderdaad wel wat lelijke woorden bij... Ben je veel spullen kwijt? Heb je backups?

Een collega had recent een vergelijkbaar geintje. Bedrijfsetentje, donkere parkeerplaats, hij zou een presentatie geven. De powerpoint stond al op de laptop in de presentatieruimte, dus hij liet zijn eigen laptop in zijn auto liggen, toevallig pal naast de mijne geparkeerd.

Meeting voorbij, parkeerplaats, achterruit ingetikt. Laptop, mobieltje, backup schijf, oorpluggen, alle appels waren weg.
Een andere collega beweerde dat criminelen een signaal van de laptop onderscheppen en daarom precies weten welk ruitje ingetikt moet worden.

Ik heb zijn ruit maar dichtgeplakt met een vuilniszak en pleisters (team plakband to the rescue) en hij zou aangifte doen.
Netto denk ik dat uiteindelijk een crimineeltje weer een zakcentje gescoord heeft en de collega mag het zinloze welles-nietes spelletje met de verzekering gaan spelen om een lege laptop terug te krijgen.

Misschien toch een doberman op de achterbank laten wonen.....

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-10-2018 12:05 door rke.
Gefeliciteerd Hans!

Iemand die nu nog zijn laptop in de auto laat liggen verdient wat mij betreft niet beter, je kunt hem dan beter op het dak van de auto leggen. Scheelt schade.
De Mercedes gedraagt zich voorbeeldig, rustig rondtourend of op de Autobahn doorrijden. 160 is dan een mooie snelheid waarbij je de motor bijna niet hoort.
Eenmaal doorgetrokken en 190 op de cruise-control, geen ruimte op de weg om verder door te trekken. Daarna even de ruimte en de cc twee tikken gegeven. (= 20 km erbij), ongelofelijk wat een trekkracht hij dan nog levert bij 190. Ik geloof dan ook wel dat de topsnelheid (op de klok) op 210 km ligt.
Bij 160 een verbruik van 1 op 14.

Na 11 maanden staat de teller op 27.000. Best veel gereden dus afgelopen jaar. Nog steeds zeer tevreden. Volgende week de winterbanden er weer onder.
Mijn collega heeft een nieuwe A besteld, mooie wagen, maar erg kleine kofferbak.

Over drie weken gaan we op het werk verhuizen, zitten al tien jaar in een tijdelijk gebouw. Door de crisis is de nieuwbouw diverse malen uitgesteld. Gebouw 1 (van 2) is nu klaar en we verhuizen met 66 bewoners daar naar toe. Iedere client heeft een woon-slaapkamer van 50 m2.
Veel is met domotica en andere technieken. Eindelijk zijn we dan ook af van de bossen met sleutels die we hebben, straks gaat alles met een tag.
Gefeliciteerd Hans!

Concentratie kamp wil ik ook nog eens naartoe, liefst Auschwitz. Lijkt mij een ervaring die goed voor de ziel is. Zou verplichte kost voor scholen moeten zijn.
Balen van de laptop ;-( Ik hoorde van een collega dat de criminelen het sugnaal kunnen peilen, je moet dan dus de accu uit de laptop halen als je hem toch in de auto laat. Mijn voorkeur heeft het ook niet, de camera haal ik er zeker uit.

Mooi verbruik van de Mercedes Hans en gefeliciteerd!
De Volvo ging onderweg terug over de 150.000 km heen. Even de 190 aangetikt, maar het was véél te druk en ook de maximum snelheiden zijn gewoon belachelijk wisselend, 100, 120, 130, 130+ en bij de vele wegopbrekingen 130, 100, 80 soms 60 en dan weer een grijs bordje met strepen, zodat je niet zeker weer dat je weer mag gassen. Dan is 130 de meest veilige snelheid.
We vertrokken om even over negen, één keer geluncht bij Hannover en uiteindelijk waren we pas om half zes thuis na 675 km. Best een lange reis.
Maar Berlijn was geweldig leuk!

Dank voor de zorgen. Mijn laptop is prima in orde, ik bedoelde dat ik op het laatste moment voor vertrek nog terug naar de kamer ben gerend om die daar weg te leggen. Toen ook mijn paspoort meegenomen want 'ik moest toch iets hebben waar mijn naam op staat'. In de haast geen seconde aan gedacht dat mijn portemonnee met allerhande pasjes nog wel eens in mijn rugzak zou kunnen zitten... Stomstommerdestom natuurlijk, gisteren nog zo hard als ik enigszins verantwoord vond al twijfelend terug naar de kamer gescheurd en daar bleek dat de portemonnee inderdaad in mijn tas moet hebben gezeten.
Verder is er niets weg of van mijn rekening gehaald, zelfs het saldo op mijn ov-kaart klopt nog. Alles inmiddels geblokkeerd en/of als gestolen laten registreren, dus ergens nog mazzel gehad. Alles lag onder de kofferbakhoes (stationcar) en wij hadden geen niet-ingebouwde elektronica in de auto (nog geen gsm-oplader) dus denk dat wij een lucky shot zijn geweest. Waren lang niet de enige in de garage die pech hadden.
Zo lijkt het dan toch mee te vallen, al is het sterk frusterend al die passen te moeten blokkeren. Voor mijn werk moet ik de auto nog wel eens in de grote stad parkeren, ik neem dan altijd de laptop mee en ook de camera die ik op dat moment bij me heb.

Tegenwoordig is dat met de RX100 van Sony wel een stukje makkelijker....die steek je zo in je broekzak.
Eenmaal auto opengebroken (ruit ingetikt) voor de radio.
Vroeger liep je te sjouwen met je auto radio, nu met evt laptop en andere dure zaken.

Bezoek van een bewoner liep laatst naar haar auto Mercedes CLA) ....he wat gek de deur was open.....instappen......voor je kijken.....complete stuur eruit gejat.
Geen braakschade, volgens de politie doen ze een soort van wc onstopper op het slot en door de luchtdruk schiet dan het slot open.
Zo'n verhaal heb ik ook wel eens gehoord, jaartje of vijf terug. Toenmalig klasgenoot was met de trein op wintersport, gloednieuwe (paar maand als ik het mij goed herinner) 5-serie stond gewoon op de oprit maar is in een nachtje helemaal gestript. Stuur; airbags; letterlijk het hele dashboard was meegenomen. Aan de buitenkant ontbraken ook nog wel een paar dingen, maar wat precies weet ik niet meer.
Hans, dit soort onzin is van alle tijden inderdaad. Gisteren nog een verhaal gehoord van een kennis die in '78 precies hetzelfde had als ik, maar dan met iets minder pasjes. winking smiley
Ik ken wel enkele mensen met Volkswagens waar de radio/navigatie er drie keer uitgestolen is. Zonder braakschade met de schroefjes netjes op een rijtje op het dsashboard neergelegd en dat onder het slaapkamerraam. Zeer gewild omdat het overal inpasbaar is en de beveiliging niet echt goed is. Men kwam daarna met een soort plaat die je erop kon schroeven, niet leuk om elke avond op te zetten......je moet wat als de verzekering niet meer wil betalen.

Mijn enige autokraakervaring dateert uit 1992. Ik was met een vriend op vakantie en we reden door de Spaanse stad Huelva (bij Gibraltar) in een Portugese huur Clio. We hadden de auto netjes langs een drukke straat geparkeerd om de stad te bekijken. Er kwamen al oudere Spaanse mannetjes op ons af en maakten een gebaar de auto goed af te sluiten. Affijn, bij terugkomst was de ruit kapot, spullen gestolen, o.a. de gettoblaster die we mee hadden (we sliepen in een tent, waar moet je dat ding anders laten?), inclusief de geleende koffer van tante Sjaan. Er lag ook een Spaans briefje in. Mijn Spaans is beperkt tot si en no, we klampten de eerste en beste voorbijganger aan. Hij reed met ons mee ergens naar toe, naar het politiebureau dus. Daar kwamen diverse spullen tevoorschijn, die had de politie natuurlijk meegenomen. Ook de rode koffer van tante Sjaan!

En toen de ruit, wij zochten de Renault garage op. Een nieuwe ruit was ongeveer (omgerekend) 90 gulden. In de garage belden we met ghet Portugese verhuurbedrijf in Faro. Die deden heel moeilijk, we moesten terugrijden en dan zouden we een andere auto krijgen. Daar hadden we geen zin in, we hadden maar krap 2 weken vakantie. We betaalden de ruit dus zelf.
Bij terugkomst gingen we met de bon langs het verhuurbedrijf. We hadden twee bonnen gehad, ééntje met en ééntje zonder BTW. We zeiden dat we toch wel geld wilden zien, anders (en dat was natuurlijk bluf) zouden we de ruit weer ingooien, het politierapport hadden we immers. Uiteindelijk betaalden ze het bedrag in pseta's zonder BTW in escudos valuta (0.8 keer) uit. Later hebben we de andere bon bij de eigen reisverzekering ingediend en die werd oo vergoed. Dat moest de andere zaken die we niet vergoed kregen weer een beetje compenseren........
Al met al veel ellende voor ons en de 'boeven' hadden enkele tientjes winst...
Hebben wij weer.......lekke band....buitenband ook gescheurd. Gelukkig staan we naast het huisje, dus niet op een verlaten weg ergens in Duitsland.
Mercedes gebeld en die gaat iemand sturen.
En zo gaan we van pechgeval naar pechgeval.

Nog even over de activiteiten van onze criminele medemens: Ik had ooit een prachtige nieuwe leasedoos. Een Corolla station, in prachtig brandweerrood. Mijn broer had van de vrachtwagen een mooie radio cd-speler over. In die tijd was het stelen van radio's kennelijk lucratief, want alle nieuwe modellen radio's hadden zo'n knoppenwinkel die je er af kon halen en mee kon nemen.

De radio van broerlief was al een paar jaar intensief gebruikt en dat was zichtbaar, mede doordat het frontje er af en toe afviel. Gelukkig slijten transistoren niet, dus ik heb het frontje vastgeplakt en de radio in mijn leasebak gemonteerd.
Een paar weken nadat ik de Corolla in ontvangst had mogen nemen hadden we een bedrijfsetentje en... je raadt het al, radio weg. Gewoon het hele slot er grof uitgetrokken en de vergrendeling ingedrukt.

Een paar jaar later had mijn ex een Hollandse GTI. Een Golfje (eerste generatie) die alle kenmerken van een GTI had (Iemand had een GTI kort gereden en een ander had alle kenmerkende dingen op een standaard 1100 cc golfje geschroefd). Op een ochtend wil mijn ex instappen en de motor starten... en ze zit met haar sleutel in een groot gat te roeren.
Wat bleek: Bij dit type Golf kan je een platte schroevendraaier onder het slot zetten, een flinke klap op de schroevendraaier geven en dan ging het portier open. Daarna kan je met een flinke tang (oid) het gehele contactslot draaien en als je geluk hebt breekt het slotje bovenin. Bij onze petjesgolf had de crimineel pech: het slot brak onderin en dus lag er een compleet slot op de rechterstoel.

Eigenlijk was het best fideel van de crimineel om met een 1100 cc-tje een kraakje te willen zetten / te willen joyriden, op die manier geef je oom agent tenminste ook een kans. Sportief, dat wel.

Maar wat schetst mijn verbazing toen ik een paar jaar terug een VAG product als leaseauto meekreeg en ik het deurmechaniekje zag....
Nog steeds dezelfde waardeloze constructie. Tot zover de beveiliging van uw wannabee rijdende kluis, bordkarton beveiligt beter (want dan weet je dat het niet beveiligd is).
Update lekke band: buitenband is aan de zijkant gescheurd, tire fit werkt dus niet. (Had ik nu maar een reserve wiel gehad, eerste auto zonder reserve wiel.) Zaterdagmiddag: alle garages hier potdicht qua werkplaats.
Auto is afgesleept naar een Mercedes dealer en maandag word er een nieuwe band gemonteerd.
Maandag moeten we weer werken, gelukkig is huisje tot maandagochtend gereserveerd, we hebben dus een onderkomen. Werken lukt dus niet.

Over Mercdes service: bellen en hun regelen alles. Zowel de afsleep als maandag de taxi naar de garage, beide worden door hun betaald.
Afsleep heel snel ter plaatse.
Daarna terug gebeld door Mercedes (call center Europa zit in Belgie), met bevestiging van afspraken. Aardige Belgische dames aan de lijn.
Zo, wat een verhalen allemaal...
In de Camry ligt nog steeds het originele reservewiel van 15 jaar terug. Af en toe controleer ik hem op spanning, maar er gebeurt maar weinig in die kofferbak. Verder geen nieuws wat de auto betreft.

Weer naar Luxemburg geweest, maar moet nog eens goed voor de heenweg dat rare knooppunt onder Luik in kaart brengen. Weer bijna een ongeluk gehad daar.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-10-2018 21:50 door Soloman.
Hans, sterkte met de lekker band van de Mercedes. Een reservewiel is prettig, maar een thuiskomertje is ook niet alles. Heb er ervaring mee, met max. 80 over de sneweg dribbelen en ingehaald worden door vrachtverkeer.....
Eigenlijk bizar dat bij jullie de gehele auto afgesleept wordt, je zou zeggen: even het wieltje eraf, op locatie wisselen met een bandwisselapparaat en klaar.....

Solo, die kruising net voorbij Maastricht richting Luik naar Luxemburg ken ik ook goed, elke keer verbaas ik me weer dat dit zo'n belachelijke bocht en afrit is.

[www.google.nl]
Ik vind het ook wonderlijk dat een hele auto word afgesleept voor het vervangen van een band. Echter Mercedes betaalt, dus vind het best. De afsleep en taxi betaalt Mercedes, wij de band. Leve de mobiliteitsgarantie .
Had maandag moeten werken, kan dus niet. Heb echter vele lieve collega’s die nu voor mij invallen zodat mijn dienst gevuld is.
Sjaaks onderwijs assistent draait maandag de klas. Opgelost dus.

Heb ik straks voor een band met ervaring en een gloednieuwe band. Is dat handig ? Of maakt dat geen verschil ??
Wel mooi, nette service.

Maar uiteindelijk betaal je het toch zelf. Ook de dealer werkt met een boekhouding en ook de dealer wil uiteindelijk toch winst maken.

Dat verschil in profieldiepte zal je niet zo sterk merken, de nieuwe band zal een fractie meer grip hebben dan de oude band. Tenzij jij dat ding regelmatig gebruikt om een pr wil neer te zetten op de ring, zal je er weinig van merken.

Alleen wel even opletten op het profiel, de kans is reëel dat de ene kant straks versleten is en de andere kant nog niet.
Hans, verbaast mij inderdaad ook dat ze dat niet ter plekke doen. Wij kregen met de aanhanger ooit een klapband net voor Berlijn, toen is de ADAC-man op de vluchtstrook van de Autobahn eens uitgebreid onder dat ding gaan liggen om hem ter plekke te vervangen. "Roep maar even als er eentje niet uitkijkt," zei hij nog tegen pa. Alsof dat zou helpen.

Joost veelrijder
Solo, die kruising net voorbij Maastricht richting Luik naar Luxemburg ken ik ook goed, elke keer verbaas ik me weer dat dit zo'n belachelijke bocht en afrit is.
[www.google.nl]

De StreetView van een paar honderd meter verderop laat prima zien waarom ik op dat stuk altijd een hand aan de knipperlichten (mocht ik op zijn Hollands verkeerd rijden) en eentje nabij de toeter (mocht iemand dat op zijn Bels doen) houd...
[www.google.nl]
nut smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-10-2018 10:17 door afentoe.
Hansje56
Heb ik straks voor een band met ervaring en een gloednieuwe band. Is dat handig ? Of maakt dat geen verschil ??

Voor de aangedreven wielen is het wel prettig als het profiel ongeveer gelijk is. Ik zou daar wel even goed naar kijken. Met 27K zal er misschien zo'n 2 mm af zijn, dat verschil is nog wel te doen, zeker als het de niet aangedreven wielen zijn.
Ongeveer 21000 nu gereden op de zomerbanden, de andere 6 k op de winterbanden.

Dank allemaal, hoop dat het vandaag vlotjes gaat verlopen. Straks eerst huisje leeg en spullen achter de receptie, daarna taxi naar de dealer en kijken hoe snel het daar gaat.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close