Hansje55
Stilstand is achteruitgang.....geld voor iedere auto of motor die je stil zet.

Helaas is onze vorige auto nog steeds niet verkocht, staat al 6.5 maanden stil.
Inmiddels al twee keer in prijs gezakt : op zijn Haags: Voâh wènag

Is echt een koopje ! Net ingereden. !

[www.beijerauto.nl]

Dat is gek, de mijne was eerder verkocht dan ik de Mondeo op kon halen...
afentoe
Dat weinig kilometers maken zou het ook nog wel eens kunnen zijn, die motoren zijn er m.i. voor gemaakt om regelmatig en lange afstanden te rijden.
Het was overigens een Ford Transit, voor de liefhebber winking smiley (kasteel -> fort).

Ford... dan noem je ook wel een merk. Ik heb zojuist 170.000 op de teller aangetikt. Still going strong.
Twix
afentoe
Dat weinig kilometers maken zou het ook nog wel eens kunnen zijn, die motoren zijn er m.i. voor gemaakt om regelmatig en lange afstanden te rijden.
Het was overigens een Ford Transit, voor de liefhebber winking smiley (kasteel -> fort).

Ford... dan noem je ook wel een merk. Ik heb zojuist 170.000 op de teller aangetikt. Still going strong.

Yep, de mijne bijna 24k op de teller, doet het ook nog prima!grinning smiley
Idefiqs
Twix
afentoe

Yep, de mijne bijna 24k op de teller, doet het ook nog prima!grinning smiley

Dat zijn al weer twee voorbeelden. Zo zie je maar. Uiteraard zijn de mijne in mijlen... Dus pak 'm beet 260.000 km. En dat voor een benzine motortje.
En wanneer zijn deze bolides gebouwd?

Mijn Leonneke had er pas 120k opzitten toen ik hem teruggaf. Toch al twee keer een roetfilter probleempje gehad waarvan de laatste met het eigen schoonmaak programma opgelost kon worden. En ik weet zeker dat de sjoemelupdate pas is uitgevoerd nadat ik hem heb ingeleverd, dus ik ben eigenlijk best benieuwd hoe veel roetfilters en egr kleppen er inmiddels al nieuw opgezet zijn.
rke

Mijn Leonneke had er pas 120k opzitten toen ik hem teruggaf. Toch al twee keer een roetfilter probleempje gehad waarvan de laatste met het eigen schoonmaak programma opgelost kon worden. En ik weet zeker dat de sjoemelupdate pas is uitgevoerd nadat ik hem heb ingeleverd, dus ik ben eigenlijk best benieuwd hoe veel roetfilters en egr kleppen er inmiddels al nieuw opgezet zijn.

Mijn storingslampje van de V40 is weer uit zichzelf uitgegaan, maar hij zal ongetwijfeld terugkomen. Even de lambdasonde in de Dubro en het werkt weer.....(ik begin het al gewoon te vinden...).
Nico GTR
Jij al een nieuwe EGR gehad Joost?

Ja, daar is hij al een keer voor teruggeweest.
Als je nog een jaar geduld hebt komt tie uit de lease....
Ik vrees dat ik dat dan nog niet kan betalen. Moet nog 2 jaar. sad smiley
rke

2008
Dit weekend hebben we het Festival bij het Meer, bij ons in de stad. Het duurt drie dagen en tal van bekende artiesten treden op. Vorige jaar viel het samen met Pinsteren en toen is er een kerkdienst georganiseerd door 10 kerken uit de omgeving. Een groot succes. Dit jaar was het wederom georganiseerd nu deden er 18 kerken mee. Een prachtige opkomst van ik denk zo'n zesduizend mensen. Ik was (met iemand anders) gevraagd foto's te maken, met geen beperking waar te komen. Dat was erg leuk! Door het publiek, voor het podium, achter met podium. Met optreden van o.a. Tommie Christiaan (Jezus van de Passion) en Rosa de Zandprinses (dochter van de Zandkoning, die er vorige jaar was. Met vele anderen, echt kippevel was het!

2017 Toyota ProAce
Ik moest gelijk aan Joost denken toen ik deze zag. Volgens mij wordt dit model hier amper verkocht, jammer, want voor een busje vind ik hem er heel aardig uitzien.
Dit is een Frans PSA busje met een Toyota logo erop.
Idefiqs
Een neppert dus....grinning smiley

Och, ze schijnen best goed te zijn. Voor de 'echte die hards' natuurlijk moeilijk te verkroppen......ha ha. Van de Aygo wordt nog geaccepteerd dat deze een oneven Franse snelheidsmeter heeft, als er maar een Japanse motor inzit. Bij deze bus is het 100% Frans, alleen zijn er aanvullende controles gedaan (voor wat het waard is). Toyota zegt dat mondiaal gezien de markt voor dit soort busjes te klein is. Ook andere merken hebben alliancies, Nissan/Renault/Opel delen ook dezelfde bus. En Renault/Mercerdes ook met de Citan/Kangoo.
Ach ja, veel fabrikanten hebben samenwerkings vormen. Uiteraard de "drieling" (Aygo, 106 en Citroen). Maar ook Fiat en Ford ( Fiat 500 en de Ford Ka)
Ford en Mazda, Mercedes en Renault (met name de motoren), etcetera......

"De mijne" staat inmiddels op bijna 15K, en over 5 weken naar Spanje.
De Ka staat op 35K
Joost veelrijder
Idefiqs
Een neppert dus....grinning smiley

Och, ze schijnen best goed te zijn. Voor de 'echte die hards' natuurlijk moeilijk te verkroppen......ha ha. Van de Aygo wordt nog geaccepteerd dat deze een oneven Franse snelheidsmeter heeft, als er maar een Japanse motor inzit. Bij deze bus is het 100% Frans, alleen zijn er aanvullende controles gedaan (voor wat het waard is). Toyota zegt dat mondiaal gezien de markt voor dit soort busjes te klein is. Ook andere merken hebben alliancies, Nissan/Renault/Opel delen ook dezelfde bus. En Renault/Mercerdes ook met de Citan/Kangoo.

Is ook, in deze klasse staan volgens mij alleen de Vito en Transit op zich (tenzij de NV200 hier ook geleverd wordt).
Het is stil hier, sinds 07-06 geen post meer.

Nog vakantieplannen ?
Wij gaan drie weken (vanaf 14 juli) met de Benz naar Spanje, naar dezelfde plek als vorig jaar. Hebben toen niet veel gezien omdat we met de Corsa een aanrijding hadden.
Dit jaar dus in de herkansing. Op de heenreis een stop en overnachting in Clermont Ferrand, op de terugweg in Vierzon.

Vorige week bij de ANWB een nieuwe tolbadge gehaald. De vorige was alleen voor Frankrijk, maar ondertussen ook beschikbaar voor Spanje, Portugal en Italie.
Persoonlijk erg goede ervaringen mee. Geen aansluiten in lange rijen, maar naar het meest links gelegen poortje rijden, en piep.....de slagboom open.
Sinds dit jaar is de tolbadge gekoppeld aan het kenteken van de auto. Eventueel uitlenen aan een ander kan dus niet meer.

Ps. : de Corsa is nog steeds te koop.
[www.anwb.nl]

Ik zit even te lezen, ik denk dat we er ook één aanschaffen. Zeker handig dat je met de caravan minder filemomenten hebt en dat je niet hoeft te zoeken naar de juiste baan. Je ergste nachtmerrie is achteruit de andere baan opzoeken.
Dus doen Joost,! daarnaast betaal je alleen bij gebruik en kan je via hun internet site inloggen en zien wat je betaald hebt.
Handig is 'ie zeker, alleen vervelend dat deze op kenteken is. Dan moet ik er voor de motor ook één aanschaffen.
Of je zet het nummerbord om....;-)

Kunnen ze trouwens precies scannen wat voor soort voertuig je bent? Ik hoor wel eens verhalen dat busjes als vrachtwagens worden aangezien en veel te veel tol betalen.
Die badge moet hier ook komen, over drie weken gaan we toeren. Afhankelijk van het weer waarschijnlijk door Frankrijk.
Voor mij nog 2 weken school. Dan een week Hallwilersee (thuis dus) , gevolgd door een weekje Provence / Cote d´Azur, en twee weken Toscane.

Komende week echter erg druk, met laatste toetsen (plus correctie... ) , rapporten, mijn groep 8 die afscheid neemt en de voorbereidingen voor een klassiek schuttersfeest in de stad waar ik werk, en niet te vergeten vijf - 5 - sollicitatiegesprekken (elke dag eentje) voor een job voor komend schooljaar. Hoop dat er nog een zesde bijkomt, aangezien dé ideale job - eentje waar niet reeds op voorhand haakjes en oogjes aan zitten (die komen er altijd al doende wel bij, daar kun je gif op innemen) - er bij de eerste vijf niet bij zit.

mvrgr,
m´ns
Straks richting Zweden! smiling smiley

Niet echt vakantie, wel heel leuk.
Veel herrie, veel toeren, veel wild gestuur, veel gedoe, veel heen en weer gerij, veel gasgeven, kraken in de R, weer met veel gas in de 1, maar na 10 minuten stond hij er dan eindelijk, vrouw van 80 wist eindelijk haar blauwe autootje te parkeren.

En nog buiten de lijnen. Hoe is het mogelijk.
(Gelukkig bleef mijn heilige koe gespaard -- auto erachter)
Tja, parkeren blijft moeilijk voor sommigen. Of keren op de weg big smile smiley

Onze vakantie gaat naar Oostenrijk, Karinthie, ergens tussen Klagenfurt en Graz.
Wij weten nog niet waar we naar toe gaan. Zoveel mogelijkheden....
Joost
kunnen ze trouwens precies scannen wat voor soort voertuig je bent? Ik hoor wel eens verhalen dat busjes als vrachtwagens worden aangezien en veel te veel tol betalen.

De Franse tolwegen zijn altijd onderdeel geweest van bedonderd worden, vroeger met te weinig geld terug en pas geleden nog een item in Kassa over teveel betalen.

Voordeel tolbadge: je kan je aanmelden op de site en zien op welke trajecten je hebt gereden en wat je daarvoor betaald hebt. Ben je dus bedonderd, dan kan je bezwaar maken.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-06-2018 16:33 door Hansje55.
Hans, dat zou aanvullend een reden zijn zo'n badge aan te schaffen.

Solo, gelukkig bleef het bij veel geluid....tja, bejaardenauto's met weinig kilometers hebben echt niet altijd een makkelijk leven.
Joost
gelukkig bleef het bij veel geluid....tja, bejaardenauto's met weinig kilometers hebben echt niet altijd een makkelijk leven.
En over 20 /30 jaar zijn wij zelf die bejaarde autorijder.......
Hansje55
Joost
gelukkig bleef het bij veel geluid....tja, bejaardenauto's met weinig kilometers hebben echt niet altijd een makkelijk leven.
Er was een tijdje terug zo'n reclame over een autootje wat van een oud vrouwtje geweest was.

Nou, dat oude vrouwtje had mijn moeder kunnen zijn. Instappen, mes tussen de tanden, gas op de lollie en raggen met de bak.

Niet alle oude mensjes zitten te tutten. Maar als ik oud ben, heb ik het RECHT om te tutten. Dat ik het niet zal doen, is omdat ik waarschijnlijk medelijden zal hebben met loonslaven die voor uren maal tarief hun dagen moeten slijten.
rke
Hansje55
Joost
Er was een tijdje terug zo'n reclame over een autootje wat van een oud vrouwtje geweest was.

Nou, dat oude vrouwtje had mijn moeder kunnen zijn. Instappen, mes tussen de tanden, gas op de lollie en raggen met de bak.

Niet alle oude mensjes zitten te tutten. Maar als ik oud ben, heb ik het RECHT om te tutten. Dat ik het niet zal doen, is omdat ik waarschijnlijk medelijden zal hebben met loonslaven die voor uren maal tarief hun dagen moeten slijten.

Tja, als bejaarde moet je ook wel even bedenken waar je wilt zijn op een bepaald moment. Om op 14.00 uur op zaterdag de Hoogvliet in te gaan met je brede elektrische bejaardenkar mag natuurlijk, maar of je er veel vrienden mee maakt? Natuurlijk zijn er typen die zeggen 'dat ze dat recht hebben', veelal wordt de oorlog er nog bijgehaald, maar slimmer is een rustiger tijdstip af te wachten. net als in het verkeer, 65 trutten op een 80 km weg met doorgetrokken streep in je bejaarden-Alto zorgt voor onnodige hinder......
Mensen hebben iets te veel focus op hun RECHTEN naar mijn bescheiden mening. Maar vooral het OPEISEN van die rechten op elk moment, en overal zoals het de moderne mens past is mijns inziens een van de grootste ergernissen van deze tijd. Over zijn of haar PLICHTEN is deze mens veelal een stuk terughoudender.

Eens met Joost.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-06-2018 11:05 door Idefiqs.
Hansje55
Nog vakantieplannen ?

Vakantie is het niet, maar ik zit deze week voor mijn scriptie in Polen. Tussen de gesprekken door genoeg te zien vanuit de auto. Voor de liefhebbers dat is deze Kia. Toch opvallend dat de doorgaans pittige rijstijl van de gemiddelde Pool in Nederland als 'rustig aan' te omschrijven valt vergeleken met sommige capriolen die ik hier zie. winking smiley

Wellicht ga ik na mijn afstuderen in september nog een weekje echt op vakantie, geen idee waarheen.
Recht , ik word er altijd een beetje ibbelig van. Tja, je hebt recht, maar of je dat zo perse moet uitspreken. Inderdaad over plichten hoor je ze dan niet.

Straks zijn wij die bejaarden, over 20 jaar ben ik 75 en hoop ik nog auto te kunnen rijden, hoop niet dat ik net zo’n langzame sukkel word als vele leeftijdgenoten.
Ik heb besloten mij niet te ergeren aan bejaarden in de supermarkt die boodschappen doen, tegenwoordig zijn de supers lang open en er is dus altijd wel een bejaarde die boodschappen doet.
Ik kan mij wel ergeren aan met name dames die hun scootmobiel voor de vitrine parkeren, en op hun gemak echt ieder bakje, zakje of anderszins in hun handen nemen en ik maar wachten. Ik heb weleens gevraagd of ze de vitrine uit hun hoofd aan het leren waren.
Diezelfde dames staan vervolgens voor je bij de kassa, laten eerst alle boodschappen langs gaan (vooral niet inpakken) en pas als alles klaar is op zoek gaan naar hun portemonnee. Meestal betalen ze contant ( duurt een uur voordat alle muntjes er zijn), controleren dan de bon en vervolgens gaan ze inpakken. Ik sta mij dan echt te verbijten......
Tja.. het recht...

Ik raak ook vaak genoeg geïrriteerd door mensen die heerlijk tutten. Met de bolide op standje vakantiecruise dwars door de file. Even een vrachtwagen inhalen in wat een uur lijkt terwijl je daar honderddertig mag.

De wetgever (door ons gekozen) heeft nooit uitgesproken dat dat niet mag. Een bejaarde mag dat net zo goed als een jonge manager of ploeterende koerierdiens chauffeur.
En dus heb je als haasthebber de mogelijkheid om gewoon te volgen met een 'Ach, hij durft niet sneller' gevoel of je vreet de stukken uit je stuur.

Denk aan de bloeddruk en gevolgen van veel stress en wacht even ongeveer een uur tot de treuzelaar je eindelijk weer ruimte geeft.

Zen, en de kunst van het traag bewegen.

Net zoals bij de cententellers bij de kassa, geduldig wachten doet misschien nog meer dan zenuwachtig trommelen op de boodschappenband.

Deze week een leuke situatie meegemaakt. Ik reed iets te snel op een relatief lege driebaans snelweg toen ik een automobilist tegenkwam die een stuk langzamer dan de maximum snelheid over de meest linker rijbaan aan het inhalen was. Na een paar kilometer reed er een flinke staart van auto's achter deze langzaamaanpiloot terwijl de middenbaan ( en later ook de rechterbaan) vrij was.

Dan gaan mensen rechts inhalen. Maar de bestuurder voor mij wilde mij er nog steeds niet voorbij laten, dus hij reed wat slingerend over de linkerbaan.

Pas toen we samen eenzaam en alleen op de linkerbaan reden ging het bijna opgebrande gloeilampje uit 1900 licht geven en werd de rechterbaan weer aantrekkelijk.

Ik kan dan de stukken uit het stuur bijten maar ik kan ook denken dat deze meneer het concept van de snelweg niet begrijpt. Hij heeft graag een leuning onder handbereik of het is hoog tijd voor die snelheidsfobietraining.
Dat kan ik niet zien aan de buitenkant.
Niet flauw bedoeld, maar als je het concept van de snelweg niet begrijpt heb ik twee vragen: 1) waarom rijd je (nog?) auto; en 2) wat doe je dan op de snelweg? Veel simpeler wordt autorijden niet.
Ik rijd hier ook niet altijd het maximum (met 140 op de navi maakt zo'n Picanto een ongelofelijke bak lawaai, dus blijft het bij mij bij max. 120 op de teller), maar die enkele keren dat ik een vrachtwagen voorbij moet trap ik het gas dan ook even goed in. In NL hetzelfde verhaal, al zit ik daar dichter bij het maximum.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-06-2018 21:16 door afentoe.
De Corsa rijdt weer. ! Sinds gisteren weer geregistreerd bij de RDW.
Fijn, jammer dat hij 7 maanden heeft stil gestaan, stilstand is achteruitgang.
Ik weet zeker dat de nieuwe eigenaar er een goede auto aan heeft.
Leuk, de volgende eigenaar zal er een goede auto aanhebben.
Hansje55
De Corsa rijdt weer. ! Sinds gisteren weer geregistreerd bij de RDW.
Fijn, jammer dat hij 7 maanden heeft stil gestaan, stilstand is achteruitgang.
Ik weet zeker dat de nieuwe eigenaar er een goede auto aan heeft.

De mijne was al verkocht toen ik de Mondeo op ging halen....
Tja, ook geen idee waarom niet snel verkocht......
Ik denk vanwege 3 deurs en kleur. Zwart en vijfdeurs is altijd goed.
Ja Hans zijn Corsa had wel een specifieke kleur waar niet iedereen van houdt, dan wordt de doelgroep kleiner en duurt het langer. Tezamen met het driedeursconcept, ik heb wel eens naast de Corsa gestaan, ik dacht dat het een vijfdeurs was. Moet je m.i. ook altijd doen.
Het viel me op dat de kleur in het echt ook wel anders was dan op de advertentie, misschien ook een lastige kleur om vast te leggen. Maar goed, dat is het probleem van de dealer.
Ik denk dat behalve de kleur en driedeurs nog andere zaken een rol speelden.
Auto was alleen te bezichtigen op afspraak. Je kon dus niet ergens binnen lopen en rondkijken. Eerst moeten bellen voor afspraak lijkt mij een hindernisje.
Daarnaast hadden we vorige zomer een aanrijding met fikse schade. Allemaal keurig gemaakt, maar tegenwoordig kan je in zien of een wagen schade heeft gehad.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close