Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Gepost door hansje36 
Idefiqs
rke
Alleen het bloggen zelf...

We bloggen voortaan in stilte? Of is ruziën over het plastic vormpje in de gril tegenwoordig ook bloggen?

Dat is helaas al jaren zo rke, gelukkig zijn de meesten niet zo merkvast.winking smiley
Ik weet het.

Ik heb een broer die ooit zo vaak BMW riep dat ik jaren lang hoe dan ook GEEN BMW wilde hebben. Hij had een echte Bier Mit Wurst obsesssie.
Dat ik nu een oude baksteen in de tuin heb staan komt vooral omdat de buurman deze brommer aan de straatstenen niet verkocht kreeg.
rke
Alleen het bloggen zelf...

We bloggen voortaan in stilte? Of is ruziën over het plastic vormpje in de gril tegenwoordig ook bloggen?

Pardon?

Toegegeven ik had wat veel tabellen en afleveringen nodig om aan te tonen dat - wereldeconomie hin oder her - de gemiddelde consument toch nog steeds het liefst een auto koopt die in het eigen land wordt gemaakt.. In die zin een mislukte affaire, ja. Eigenlijk sprong het bij Frankrijk zo zeer in het oog, dat de bevestiging via Duitsland, USA, Japan, Korea, China, India, Zweden, Z-Afrika meer als mosterd na de maaltijd kwam.

Daarentegen vond ik zelf mijn Volvo velgen voor vijfeneenhalfduizend franken, alsmede mijn Alfred E Neumann ten voeten uit heuse blogs.

mvrgr, m´ns

PSsst, er zitten er nog een paar in de pijplijn nut smiley
Vanwege de snelle zomerse temperaturen is de natuur zo'n beetje ontploft, het laatste weekend dat alle bloesems er zo schitterend bijstaan, hier in de Betuwe vanmiddag:

Dat zijn zoals altijd weer prachtige foto's Joost!
Soloman
Dat zijn zoals altijd weer prachtige foto's Joost!

Hey Solo, hoe rolt 'ie?

Mooie foto's Joost!thumbs up
En dan lees ik dat de regering van Trump, jawel Trump......toenadering weet te vinden met Noord Korea. Mocht het lukken en succes worden dan gaat mijn pet af. Ik had het niet gegeven maar kan best wel waardering opbrengen voor wat Trump soms doet en zegt. Ik had het niet verwacht. Zelfde met onze regering nu. Daar gebeuren nu dingen die meer respect verdienen dan het nu krijgt met Rutte aan het stuur.
Boppie
En dan lees ik dat de regering van Trump, jawel Trump......toenadering weet te vinden met Noord Korea. Mocht het lukken en succes worden dan gaat mijn pet af. Ik had het niet gegeven maar kan best wel waardering opbrengen voor wat Trump soms doet en zegt. Ik had het niet verwacht. Zelfde met onze regering nu. Daar gebeuren nu dingen die meer respect verdienen dan het nu krijgt met Rutte aan het stuur.

Nope, niet dank zij Trump. Maar ondanks, ben ik bang.
Idefiqs
Boppie

Jammer dat de beste man niets goed mag doen. Al zou Trump alle problemen in de wereld oplossen, dan nog zouden mensen het niet aan hem toekennen.
Voor de duidelijkheid, ik ben geen fan van Trump, maar de hetze tegen hem is voor niemand goed.
Twix
Idefiqs
Boppie

Jammer dat de beste man niets goed mag doen. Al zou Trump alle problemen in de wereld oplossen, dan nog zouden mensen het niet aan hem toekennen.
Voor de duidelijkheid, ik ben geen fan van Trump, maar de hetze tegen hem is voor niemand goed.

Ik ben ook geen fan maar vond hem in eerste instantie goed reageren op de anti wapen discussie. Al lijkt de wapenlobby toch weer sterker te zijn, want er is weinig veranderd.
Zijn motto is blijkbaar: keihard erin gaan en daarna zien we wel verder. Wel is het lastig voor alle mensen om hem heen dat hij met 'de wereld' communiceert met zijn smartphone. Eén tweet kan allerlei aspecten beinvloeden. Hij leidt het land als een CEO van een groot bedrijf en dat kan in feite niet. Maar goed, misschien is een sterk Amerika (of in ieder geval en sterk ogend Amerika, dat is een verschil) goed als tegenhanger tegen andere natie's.

Ik heb een collega die is echt anti Amerika. Daar ontvang ik periodiek allerlei linkjes van, dat de gifaanval in Douma fake was (uiteindelijk zie je alleen een kapotte gascilinder op een dak liggen en ze je kinderen met water besproeid worden). Dat Amerika sinds WO-II altijd in oorlog moet zijn om de wapenindustrie in bedrijf te houden. Dat Poetin gewoon zijn land wil leiden en even geen lastige neuzeldingetjes wilt. Ik zeg niet dat ik er zo over denk. Toch wordt ons beeld altijd gekleurd door wat de media doorgeeft en dat maakt het lastig.
Twix
Idefiqs
Boppie

Trump mag van mij alles goed doen, maar wat mij betreft staan alle seinen van de man op rood. De hetze die gevoerd wordt komt van Trump zelf, het beleid van Obama wat stap voor stap wordt teruggedraaid. Obamacare, internationale bondgenootschappen en zo verder, frustreren van de rechtsgang etc.
Trump is een idioot, zo komt hij bij mij in ieder geval over. Veel schreeuwen en vele veranderingen in zijn staf . Breekt inderdaad alles af. Maakt ruzie met Jan en alleman.

Ook gevaarlijk Poetin en die chloorkop van een Wilders .
Joost veelrijder
Toch wordt ons beeld altijd gekleurd door wat de media doorgeeft en dat maakt het lastig.

Dat maakt het allemaal zo lastig.
Juist daarom is Trump ook die vervelende president, hij tweetert er op los buiten alle officiele berichtgeving om. Daarmee zet je de media buiten spel en kan je zelf heerlijk de publieke opinie peilen en zelfs inkleuren.
Joost veelrijder
Een geslaagde Koningsdag bij ons in de stad

En dan noemen ze mij een geilneef....
Ik wilde de plooien nog een beetje gladstrijken voor de foto.....maar vond dit ook wel wat hebben. Och, rke, als je mijn oude weblogs hebt gelezen, b.v. Spelletjes, of Lot.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2018 13:40 door Joost veelrijder.
rke
Joost veelrijder
Een geslaagde Koningsdag bij ons in de stad

En dan noemen ze mij een geilneef....

Ik zei geilpijp....spinning smiley sticking its tongue out
Idefiqs
Mooie foto Joost!thumbs up

Dank je wel, ik vond de compositie geslaagd, de view vanuit het vogelperspectief, de kleurschakelingen met pre-renaissance invloeden, alleen had de scherptediepte had iets beter gemogen. Voor de liefhebbers nog de specificaties: Sony A65, f5.6, ISO 100, 1/60 sec.
Geen specs als leeftijd, gewicht, vetpercentage en cupmaat?
Rond de 20 is het ideaal. drinking smiley En 1.65 als het even kan.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2018 14:20 door Nico GTR.
rke

Dat kan alleen maar tegenvallen, vrees ik.....
rke

Irrelevant, op onze leeftijd ben je niet meer zo kritisch. Gisteren zat ik op de motor in hartje Utrecht toen er een studente voor mij remde en naar mij lachte. Maakte mijn dag weer goed...eye popping smiley

Meer zit er niet meer in vrees ik.grinning smiley
Joost veelrijder
Idefiqs

Dank je wel, ik vond de compositie geslaagd, de view vanuit het vogelperspectief, de kleurschakelingen met pre-renaissance invloeden, alleen had de scherptediepte had iets beter gemogen. Voor de liefhebbers nog de specificaties: Sony A65, f5.6, ISO 100, 1/60 sec.

Ik ben mijn fotoapparatuur aan het upgraden, mijn EF 75 - 300 IS voldoet niet, zowel qua kwaliteit als zoombereik is het voor het reewild niet voldoende. Daarom zit er nu een EF 100-400 uit de L serie op de 350D. Ook die gaat vervangen worden, waarschijnlijk wordt dit de crop body D7 mark II. Full frame is een optie, maar dan wordt de zoom minder en dat is net wat ik niet wil.

Maar voor andere toepassingen is full frame natuurlijk weer beter. Ik denk dat het toch crop wordt, full frame zal nog wel wat in prijs gaan dalen.
eye rolling smiley Aardig zijn voor onze oudere medemens toch?

Ik ga weer in mijn hoekje zitten. smileys with beer
Idefiqs
rke

Irrelevant, op onze leeftijd ben je niet meer zo kritisch. Gisteren zat ik op de motor in hartje Utrecht toen er een studente voor mij remde en naar mij lachte. Maakte mijn dag weer goed...eye popping smiley

Ik vind het erg dat mensen van rond de 20 u tegen mij zeggen. Best beleefd en goed opgevoed (zeggen wij ook tegen onze kids), maar dan voel je je pas echt oud....
Nico GTR
eye rolling smiley Aardig zijn voor onze oudere medemens toch?

Ik ga weer in mijn hoekje zitten. smileys with beer

Onder je steen bedoel je..grinning smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2018 14:28 door Idefiqs.
Joost veelrijder
Ik vind het erg dat mensen van rond de 20 u tegen mij zeggen. Best beleefd en goed opgevoed (zeggen wij ook tegen onze kids), maar dan voel je je pas echt oud....

Dat ben ik helaas al decennia gewend..crying smilie
Idefiqs
Joost veelrijder
Idefiqs

Ik ben mijn fotoapparatuur aan het upgraden, mijn EF 75 - 300 IS voldoet niet, zowel qua kwaliteit als zoombereik is het voor het reewild niet voldoende. Daarom zit er nu een EF 100-400 uit de L serie op de 350D. Ook die gaat vervangen worden, waarschijnlijk wordt dit de crop body D7 mark II. Full frame is een optie, maar dan wordt de zoom minder en dat is net wat ik niet wil.

Maar voor andere toepassingen is full frame natuurlijk weer beter. Ik denk dat het toch crop wordt, full frame zal nog wel wat in prijs gaan dalen.

Inderdaad, als je bedenkt wat het doel is van je foto's, dan is full frame waarschijnlijk overdone, alsof je met een Cayenne een boedelbak wilt trekken.
Lenzen met veel zoombereik moeten vaak wel kwaliteit inboeten. Wil je je mooie wildfoto's maken dan kun je het beste een vast objectief kopen, 400 of 500 mm, het liefst zo lichtsterk mogelijk (2.8 is een ultieme waarde). Voor de overige foto's kun je dan uit de voeten met een 18-200 mm (28-300 mm). Maar dat zijn wel serieuze jongens:

Maak je vaak bij schemer foto's? Dan is of een lichtsterk objectief of dan toch een full frame camera. Je kunt het ook in etappes doen, eerst wat geld stoppen in de betere lenzen, daarna als het prijstechnisch interessant wordt overstappen naar full frame. Koop dan wel lenzen die geschikt zijn voor de full frame camera. Als je bijvoorbeeld een 18-50 mm lens hebt, dan kan dat niet. Een deel van het gebied valt dan later weg langs de sensor.
Dat is precies mijn gekozen pad, goed advies ook.thumbs up Daarom heb ik nog steeds het oude beestje, de 350D. De 100 - 400 is een compromis, uiteindelijk wil ik nog een keer een vaste 400 of 500, tweedehands want nieuw zijn ze erg prijzig. Verder staat op het verlanglijstje nog een goede, lichtsterke groothoek en standaard 50mm lens, beide uit de L serie, dus ook prijzig.

Ik heb ook net een goed statief gekocht, een mooie aanbieding bij camera Express.

Maar.... goede apparatuur is leuk, maar een goede fotograaf met eenvoudige middelen maakt mooiere foto's dan een slechte met topapparatuur.
Dank je, goede keuzes! Die van de foto was 3200 euro en volgens mij ook nog tweedehands. Erg veel geld natuurlijk. Je zou het ook met een 2x converter kunnen proberen, maar die verdubbelt ook alle lensfouten en de gebruikte diafragma-opening.
Volgens mij is een duurdere lens met een wat oudere camera beter dan omgekeerd. Die 350D heeft weliswaar niet zoveel pixels maar wel een wat grotere sensor.
Je kunt je trouwens nog laten verleiden tot een aankoop via de website van Eglobal, daar staat apparatuur tegen onwaarschijnlijk lage prijzen. Echter, je koopt iets uit het verre oosten en de kans is groot dat de overheid nog even BTW komt halen als de DHL voor de deur staat. Ook is de apparatuur niet verzekerd onderweg. Ik zag een Sony A99ii hier te koop voor 3500 euro staan voor even 2.000 euro. Tja, het blijft prikkelen.
Ik heb echt totaal geen verstand van fototoestellen en lenzen, mijn mobiel vind ik prima genoeg. Ik vind het ook steeds zo'n gesleep met een camera. Heb er wel één, maar gebruik hem zeer zelden. Op vakantie zie je er gelijk ook zo uit als een "toerist".
Over vakantie: wij vertrekken morgenochtend voor 14 dagen richting Agde, met een overnachting in Clermont Ferrand. Erg benieuwd hoe de Mercedes het doet.
Idefiqs
rke

Irrelevant, op onze leeftijd ben je niet meer zo kritisch. Gisteren zat ik op de motor in hartje Utrecht toen er een studente voor mij remde en mij uitlachte. Maakte mijn dag weer goed...eye popping smiley

Zo, dit gaat meer richting de waarheid.
Joost veelrijder

Is in België alweer totaal anders. Vorig jaar rond deze tijd zat ik (20-21 lentes) op kantoor bij een Vlaams fondsenwerfbedrijf en kwamen enkele nieuwe collega's op hun eerste dagen wel heel voorzichtig aan mijn tafel, "pardon, mijnheer..." Sommigen waren ouder dan ik zelf. Auw... winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27-04-2018 17:32 door afentoe.
Hansje55
Ik heb echt totaal geen verstand van fototoestellen en lenzen, mijn mobiel vind ik prima genoeg. Ik vind het ook steeds zo'n gesleep met een camera. Heb er wel één, maar gebruik hem zeer zelden. Op vakantie zie je er gelijk ook zo uit als een "toerist".
Over vakantie: wij vertrekken morgenochtend voor 14 dagen richting Agde, met een overnachting in Clermont Ferrand. Erg benieuwd hoe de Mercedes het doet.

Niet in een keer doorstomen? Wij reden toen op zondag rond 4:00 weg en waren rond 18:00 1400 kilometer verder. Op het dooie akkertje. Dat moet met de Benz makkelijk te doen zijn.
Boppie

Niet in een keer doorstomen? Wij reden toen op zondag rond 4:00 weg en waren rond 18:00 1400 kilometer verder. Op het dooie akkertje. Dat moet met de Benz makkelijk te doen zijn.

Het is ook makkelijk te doen, maar het is vakantie, dus geen haast. Terug stomen we wel in één keer naar huis.
"Vroeger" knalde ik altijd in één ruk naar Oostenrijk, Frankrijk of Spanje.
Naar Oostenrijk was een makkie.....1300 km met een Golf GTI.( constant 180/km)
Naar Frankrijk: meestal op de heen weg overnachten en terug in één keer.
Spanje: net te ver weg om in één keer door te stomen. Op heen en terug weg overnachten. Hoewel we beide een rijbewijs hebben, rij ik alleen, mijn man wil niet rijden en is het na 1000 km zat. Daarnaast zijn we inmiddels (moi 55 en man 59). Wat zouden we ons haasten ? Daarnaast wil Charley (onze Schotsche Herdershond), er af en toe uit. Ik ben een grote auto fan........autorijden is een hobby........okk met overnachten grandioos genieten.
Hansje55

Hans, met jouw iphone maak je prima foto's en je hebt hem altijd in de binnenzak zitten. Het scheelt inderdaad een hoop gesleep, voor de reguliere vakantiefoto's werkt het prima. Als je op reeënjacht gaat met je telefoon, dan zul je echter alleen de berk, de beuk en de eik vastgelegd hebben, daar komt de 400 mm Canon van Idefiqs om de hoek kijken.
Veel plezier op Cape D'Agde en geniet van de reis met de nieuwe wagen.
Hansje55
"Vroeger" knalde ik altijd in één ruk naar Oostenrijk, Frankrijk of Spanje.
Naar Oostenrijk was een makkie.....1300 km met een Golf GTI.( constant 180/km)
Naar Frankrijk: meestal op de heen weg overnachten en terug in één keer.
Spanje: net te ver weg om in één keer door te stomen. Op heen en terug weg overnachten. Hoewel we beide een rijbewijs hebben, rij ik alleen, mijn man wil niet rijden en is het na 1000 km zat. Daarnaast zijn we inmiddels (moi 55 en man 59). Wat zouden we ons haasten ? Daarnaast wil Charley (onze Schotsche Herdershond), er af en toe uit. Ik ben een grote auto fan........autorijden is een hobby........okk met overnachten grandioos genieten.

Groot gelijk, én je kunt genieten van je jaarlijkse ritueel:

Wij blijven deze vakantie thuis, het is net iets te fris voor de caravan. Vorige jaar in de Eiffel (prachtig gebied) was het ongeveer hetzelfde weer. Was het het weer van vorige week geweest had ik hem wel uit de stalling gehaald.
afentoe
Joost veelrijder

Is in België alweer totaal anders. Vorig jaar rond deze tijd zat ik (20-21 lentes) op kantoor bij een Vlaams fondsenwerfbedrijf en kwamen enkele nieuwe collega's op hun eerste dagen wel heel voorzichtig aan mijn tafel, "pardon, mijnheer..." Sommigen waren ouder dan ik zelf. Auw... winking smiley

Ja dat ken ik ook, ik heb enkele Vlaamse klanten en die zeggen altijd u...maar dat zeggen ze volgens mij ook tegen elkaar.
De mooie meisjes en de oude man...

Ik ben gezegend met twee hele mooie dochters. Ze zien er heel goed uit en vooral de jongste weet dat echt wel.

Maar dat betekent ook dat ik wel eens hoor hoe ze over mensen denken en praten. De kreet 'mooie auto, foute vent' is bij ons in huis het synoniem voor een oudere (kalende) man die zijn midlife crisis wil maskeren met een bolide uit de categorie 'wannahaves'. Een andere opmerking is dat de oudste 'haar t-shirt' aan had moeten trekken - ik heb wel eens voorgesteld dat zij een t-shirt zou aantrekken met de afbeelding van twee ogen boven op haar tieten zodat mannen wat meer op haar ogen zouden letten. Zij werkt als opticien en daarbij gaat het toch vooral om de ogen... toch?

Deze geilpijp weet dus ongeveer hoeveel kans ik heb bij een jong kippetje. Jonge kippetjes die zich tegenwoordig vaak heel goed bewust zijn van hun kwaliteiten. Ik schat in dat het vergelijkbaar is met de Ferrari-eigenaar die een kwijlend 15 jarig puberaapje langs de kant van de weg ziet staan.

Qua fotograferen ben ik niet meer dan een voorzichtige amateur. Vanuit mijn natuurkunde achtergrond weet ik wel hoe een camera werkt maar ik ben veel te blij met de alles-automatiek stand. Ik maak wel eens foto's die ik zelf de moeite van het bekijken waard vind, maar ik denk dat echte fotograven dat niet met mij eens zijn. Bovendien gebruik ik veel te vaak het mobieltje om een foto te maken.

Rke, nu moet ik wel zeggen dat men m.i. de kwaliteit van telefoonfoto's de laatste jaren onderschat. Met mijn gsm (vorig jaar gekocht, qua prijs een paar klassen onder de nieuwste iPhone en Samsung-paradepaardjes) schiet ik naar mijn mening ruim voldoende plaatjes. Mijn foto's van afgelopen zomer (link naar Flickr-album) heb ik allemaal met de gsm gemaakt en daar zitten in mijn ogen best een aantal mooie tussen, terwijl ik die natuurkundige achtergrond niet heb en hoogstens eens wat met de belichting speel.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28-04-2018 14:21 door afentoe.
De sensorgrootte en niet het aantal pixels is alleszeggend. Een telefoon met een inimini sensortje en 20 miljoen pixels doet het best goed als er genoeg licht is. In het donker zie je de kwaliteit snel achteruit gaan. Dan ben je beter af met een spiegelreflexcamera met 10 of 12 miljoen pixels. Die pixels zitten verder van elkaar af en zorgen niet voor onderlinge beinvloeding (ruisvorming).

Eens, in het donker worden mijn gsm-foto's snel slechter.
Pak de caravan richting Berlijn. Zit nu op 150km afstand vol in de zon zonder shirt (Hou je in Hans) aan het koude pils. Maandag richting Berlijn om twee dagen in de stad te zwerven. Met 1 mei is er veel te zien.
Wij zijn net in het overnachtingshotel in Clermont Ferrand gearriveerd.
Goede reis gehad. Door de navigatie om Parijs geleid, want daar stond het muurvast.
910 km in 10 uur, met eenmaal stop voor benzine en paar maal voor broodjes, koffie, hond een loopje
De Mercedes deed het prima, comfortabel en stil. Snelheden gereden die waren toegestaan, kom ik uit op 1 op 15,9. .

@Joost: de Mac is verleden tijd, nadat we vorig jaar wederom het gevoel hadden gehad plastic te hebben gegeten, zijn we afgehaakt. Vorig jaar terug al de Buffolo grill en die straks weer.

@ Boppie: veel plezier ! Hier droog, graad of 15. En die koude pils ga ik straks wel in de hotelbar happen . spinning smiley sticking its tongue out
@Boppie
@Hans

Heel veel plezier en fijne vakantie! Bop, geef die kleine meid maar een knuffel van oom Idefiqs!grinning smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close