Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Gepost door hansje36 
Ik wil nog wel een leuke filmpje downloaden.....komen er nog linkjes voorbij?
rke
Zoiets?

[youtu.be]

Zo gaan wij ook met de caravan op vakantie, mijn eega zegt hetzelfde als ik de verkeerde weg pak.....
Joost veelrijder
rke
Zoiets?

[youtu.be]

Zo gaan wij ook met de caravan op vakantie, mijn eega zegt hetzelfde als ik de verkeerde weg pak.....

Gelukkig zijn die elektronische navigatiesystemen beter. Die berekenen in stilte opnieuw de route als je verkeerd rijdt.

Mijn vriendin zegt nooit iets over mijn rijden, behalve als haar oude navigatiesysteem ons dwars door Bordeaux stuurt onderweg naar Spanje. Dan heeft zelfs zij zoiets als "ze zouden een rondweg rond deze stad moeten maken".
Update: die rondweg ligt er al jaren....
He, Ivanov komt kijken en gelijk is er een post van mij verdwenen, terwijl die toch erg onschuldig was.

En Joost ga je nog mooie foto's van de maansverduistering maken? Jij hebt een telelens, ik niet.
Soloman
He, Ivanov komt kijken en gelijk is er een post van mij verdwenen, terwijl die toch erg onschuldig was.

En Joost ga je nog mooie foto's van de maansverduistering maken? Jij hebt een telelens, ik niet.

21 januari zag ik, het is nog best lastig om daar goede foto's van te maken, veel lastiger dan een zonsverduistering. Je hebt echt weinig licht. Ik weet nog niet hoe de full frame daarop reageert. Als het helder weer is (en daar ziet het wel naar uit) ga ik mijn best doen.
Ik ga het in ieder geval proberen met mijn Nikon. Maar de maan is erg klein.
En ook de zomervakantie geboekt. Naar Oostenrijk (Gargellen) in juli, maar eerst in mei naar Zuid-Frankrijk. #mooie vooruitzichten.
Hansje56
En ook de zomervakantie geboekt. Naar Oostenrijk (Gargellen) in juli, maar eerst in mei naar Zuid-Frankrijk. #mooie vooruitzichten.

Zo, lekker!

Ik wil ook wel richting Oostenrijk, maar vrouwlief en ik hebben een meningsverschil, want ik hou er van om met de auto er naar toe te karren. Vind ik heerlijk. En vrouwlief is meer van het vliegtuig.
Maar laatst zei ze: zullen we eens een keer van hotelletje naar hotelletje gaan?
Dus ik ga mijn kans grijpen!
Frozen Mercedes en Ford (en de Audi van de buren)

Soloman
Hansje56

Zo, lekker!

Ik wil ook wel richting Oostenrijk, maar vrouwlief en ik hebben een meningsverschil, want ik hou er van om met de auto er naar toe te karren. Vind ik heerlijk. En vrouwlief is meer van het vliegtuig.
Maar laatst zei ze: zullen we eens een keer van hotelletje naar hotelletje gaan?
Dus ik ga mijn kans grijpen!

Het ligt er een beetje aan wat je daar gaat doen. Lig je twee of drie weken op een wit bedje langs het zwembad, dan kun je beter gaan vliegen. Wil je wat gaan bekijken, dan is de (eigen) auto wel erg handig.
Is toch nog best lastig die red moon eclips, je hebt zó weinig licht. Full frame is pure noodzaak.

Joost veelrijder
Is toch nog best lastig die red moon eclips, je hebt zó weinig licht. Full frame is pure noodzaak.

plaatje

Dat is een mooie foto. Je bent niet voor niets vroeg wakker geworden.
Prachtfoto! Hij ziet er echt uit als een bol.
Mooi gelukt.

Mij is het niet gelukt. Maan stond pal boven een winkelcentrum waar ook gebouwd werd.
Dank u!
vanaf de zolder was de maan goed te zien, dat was wel comfortabel. Ik was bang dat ik de koude polder in had moeten gaan.
Joost veelrijder

Prachtige prent, Joost!

And now for something completely different:
Mannen, ik kom volgende week - wellicht zelfs komend weekend reeds - naar NL. Zou het leuk vinden jullie te treffen, het is inmiddels ook al wel weer erg lang geleden. Voorstellen? bvk Midden des Lands, maar - zoals dat vroeger zo mooi heette - "kan ontvangen en verplaatsen".

mvrgr, m'ns
Joost veelrijder
Dank u!
vanaf de zolder was de maan goed te zien, dat was wel comfortabel. Ik was bang dat ik de koude polder in had moeten gaan.

Oefff, dat is nogal kort dag... Wat en hoe gaan we organisaren.

Joost, ik zat die foto te bekijken en er staan zelfs sterren op. Even het jaarboek erbij pakken. Hij zat precies tussen Cancer en Gemini in.
Ik heb trouwens maling aan namen als bloedmaan en wolfsmaan. Gaat helemaal nergens over. Telegraaftermen. Beetje publiekstrekkerij. Het is gewoon een totale maansverduistering, klaar.
Valt me trouwens wel op dat bij de term totale maansverduistering er niemand over heeft, en bij de term bloedmaan stormt iedereen op het werk op me af: heb je de bloedmaan gezien?

Ja daaaggg!
Ik moet dit weekend werken, dus een afspraak gaat niet lukken.
Goed idee, ik weet nog niet of ik mee kan doen.

Maar.... "kan ontvangen en verplaatsen"
Dat zijn texten uit een contactadvertentie. Je weet wel, toen swipen nog niet uitgevonden was....
Ik zat net in een National Geographic te lezen uit mijn bibliotheek, om mijn Engels op te vijzelen en te duiken in die oude mooie tijden. En bladerend kwam ik deze advertentie tegen uit die tijd van toen (1978).

Tjonge, ik ben te laat geboren en als al die milieuproblemen er niet zouden zijn, zou ik die man kunnen zijn. Met dat geld van nu zou ik er makkelijk meer van kunnen kopen toen.
M'ns dit weekend zou voor mij ook lastig zijn, mijn betere helft gaat met zus een paar dagen op stap en er moet dan iemand pannekoeken bakken thuis.....

Solo, wat knap dat je die sterrenbeelden kan herkennen. Ik vond het ook geweldig dat je die sterren op de foto ziet, de kracht van een grote sensor. Jammer dat ik maar een 300 mm lens heb, eigenlijk veel te kort. Ik had misschien een 1200 mm moeten huren, over 22 jaar komt die maan weer. Dan zitten er vast full frame sensoren in telefoons.....
Joost veelrijder
M'ns dit weekend zou voor mij ook lastig zijn, mijn betere helft gaat met zus een paar dagen op stap en er moet dan iemand pannekoeken bakken thuis.....

Solo, wat knap dat je die sterrenbeelden kan herkennen. Ik vond het ook geweldig dat je die sterren op de foto ziet, de kracht van een grote sensor. Jammer dat ik maar een 300 mm lens heb, eigenlijk veel te kort. Ik had misschien een 1200 mm moeten huren, over 22 jaar komt die maan weer. Dan zitten er vast full frame sensoren in telefoons.....

7 september 2025 is de volgende. Wat het journaal bedoelde is de combinatie wolfsmaan en maansverduistering en supermaan, maar zo belangrijk is dat niet.

De sterren herkende ik niet op je foto hoor, ik heb het kaartje gezien waar de maan stond..winking smiley

Wat de 1200mm betreft:
Dit is een van mijn favoriete telescopen.

Zit een gigantisch zwaar statief bij, maar die gebruik ik niet, vanaf mijn bureau kan ik ook naar buiten kijken. 1250mm brandpunt. Ding is superscherp, sterren zijn speldeprikken, dus daarom is het ook mijn dubbelstertelescoop. Dat gedeelte erachter voor de oculairs kun je eraf halen en je hebt een paar tussenringen nodig om er een camera achter te knopen. Wil ik eens een keer doen. Zit een volgmotor in, alles, je kunt hem programmeren met de computer, prachtding.

Ik kocht hem ooit eens tweedehands van een belg in de Betuwe. Hij had een huisje aan de dijk van de Waal of Lek of zo. Toen ik hem kwam halen, merkte ik dat hij totaal niks van telescopen wist. Wat deed hij er dan zoal mee? Nou hij ging in de keuken zitten met dat enorme statief met dat ding erop en dan ging hij vogels bekijken in de uiterwaarde voor hem. Wel heel apart. Met een telescoop. Maar ja met dat ding kun je enorm vergroten door de hoge optische kwaliteit en de grote brandpuntsafstand. En hij was helemaal compleet, mooie oculairs, filters, statief, alles.

Ben er erg blij mee. Toen ik dat ding ik een keer richtte op de maan deed de scherpte zelfs pijn aan mijn ogen. En dat voor een 90mm.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25-01-2019 10:01 door Soloman.
Mooi apparaat Solo. In combinatie met een goede spiegelreflex maak je dan de meest fantasische sterrenfoto's.

Iedereen oppassen voor de gladheid, het kan gaan ijzelen vanmiddag.

Altijd handig, een agregaat meenemen als je Tesla zonder stroom staat

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29-01-2019 06:26 door Joost veelrijder.
Nou wat een uitgestorven boel hier. Iedereen lekker buiten bezig? Ik niet hoor.

Dit soort weer....maar het voorjaar komt eraan! Weer om lekker schaatsen te kijken, heb nog even overwogen om naar Inzell te rijden (ik mocht van mijn betere helft), maar het is er toch niet van gekomen. Ik heb diverse keren schaatsen gekeken, 1990 Innsbruck met de bus, ik wist niet dat je staande in slaap kan vallen, wat 's middags op zaterdag bijna gebeurde onder de 5000 meter. We vertrokken vrijdagavond en werden zaterdagmorgen op de baan gedropt. We hadden één overnachting en daarom was de zondag het leukst, toch nog een beetje uitgerust. Eind van de zondag weer terug, hele nacht doorgereden en op maandagmorgen 9.00 weer thuis.
Dat moet beter kunnen, kaartjes kopen was nooit een probleem. Zo ging ik met mijn neef in naar Goteborg in 1994. Dat was geweldig relaxed, in een dagje naar Kiel rijden , de boot naar Goteburg en de volgende ochtend kwamen we daar fris en fruitig aan. Het jaar erop in 1995 naar Baselga di Pine.
Alle keren was het een buitenbaan en je stond echt 5 meter van de schaaters af.
Ik heb gewerkt, net thuis.
Jammer dat je niet naar Inzel ging, weer zoveel duizend bij de Volvo. smiling bouncing smiley
Ik ben de afgelopen week op wintersport geweest.

Mijn contract loopt af en ik wacht op een nieuw contract. Later vandaag mag ik weer opzitten, pootjes geven en braaf doen tijdens een sollicitatie maar ik heb nu even een rustmomentje.

De wintersport was chaotisch en leuk. Ik kan nauwelijks skien - is ook nergens voor nodig - maar ik vind het heerlijk een week lang te genieten van dat prachtige land. Prachtig land wat door luidruchtige glijdende en zuipende Hollanders financieel ondersteund wordt. Mijn vriendin doet graag mee met de typische Hollandse sporten: het benenbreken met twee plankjes, het opvreten van een half varken en het klemzuipen voor gevorderden en ik pas mezelf aan. Hoe naar.

We zijn met de Clio gegaan. Ik had al wintersloffen, iemand had een set dakdragers voor weinig op marktplaats aangeboden en een skibox en kettingen mocht ik lenen. Maar vlak voor vertrek bood een ander stel aan de latten van mijn vriendin mee te nemen waardoor ik geen skibox nodig had. En mijn dochter wilde haar ski-ervaring ook wat uitbreiden, dus dochterlief ook in de auto.
Op de heenweg snorde de Clio vrolijk over de Autobahn. Ik vind 160 km/uur wel genoeg voor zo'n oude botsdoos en dat doet hij prima. Niet echt zuinig, uiteraard, maar toch redelijk stabiel en comfortabel. We hebben de tocht in stukken van twee uur scheuren en een kwartier de Clio laten uithijgen volbracht. Een schattig gezicht, mijn kleine Clio tussen al die duitse slagschepen. Het lijkt wel alsof in Duitsland de vier ringetjes en blauwwitte plakplaatjes bij de Lidl in het schap liggen.

Vorige week lag er in Oostenrijk voor het eerst sinds jaren weer een flink pak sneeuw. Ik heb plaatsen gezien waar de sneeuw de anderhalve meter aantikt en dat is voor een Nederlander nauwelijks te bevatten. In ieder geval krijgen we straks wel de smeltwater-afrekening van de afgelopen kurkdroge zomer. Deze laag sneeuw levert hele mooie plaatjes op:

De terugweg ging minder vlot. De vele Nederlanders onderweg van en naar ski-oorden zorgen traditiegetrouw ieder jaar voor lange rijen auto's. Omdat ik ook met een botsdoos onderweg was, ontkwam ook ik niet aan deze ergernis. Gelukkig werden de files richting Nederland wel steeds minder en zo'n beetje bij Frankfurt zat de gang er weer goed in.

En toen... Fransozen zijn temperamentvolle mensen en dat stukje dna zit ook in hun producten. Net toen ik dacht dat alles goed gegaan was, besloot de Clio geen knipperlichtjes meer te hebben. Ik vind rijden zonder knipperlichtjes een onbeschofte bezigheid dus op een parkeerplaats wat aan relais zitten morrelen en na een paar zwarte blokjes deden ze het weer.
Eenmaal thuis nog wat rondgereden en op de snelweg - in de stromende regen - besloten de ruitenwissers even pauze te houden. Uitgerekend op dat moment hielden ook de knipperlichtjes pauze en mijn hartritme steeg tot een waarde waar het sinds mijn pubertij nog maar zelden komt.
Thuis even vriend google gevraagd wat er allemaal aan de hand kan zijn en vriend google wees mij op diverse sites waar men de uch besprak. Die rare Fransen hebben de beproefde techniek van schakelaars en relais vervangen door een mini-nintendo die alles bestuurt. En die weigert nu dienst, vlak voordat ik op sollicitatie moet waarbij ik de auto gewoonweg nodig heb.

Ik blijf het toch zeggen: niet iedere verandering is een verbetering. Niet alles wat je met software kan doen is een per definitie een verbetering.

Vaak is keep-it-simple de betere oplossing.
Prachtige winterse plaatjes, ons beetje sneeuw die Nederland in de greep hield is er nbatuurlijk peanuts bij.
De Clio ziet er best netjes uit, jammer dat tie het loet afweten. Misschien toch iets teveel water in de buurt? Hopelijk lukt het om hem snel weer aan de praat te krijgen.
RKE
. In ieder geval krijgen we straks wel de smeltwater-afrekening van de afgelopen kurkdroge zomer

Dat zou nog eens grote problemen kunnen opleveren, al die smeltsneeuw die via de rivieren deze kant op komt.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11-02-2019 17:29 door Hansje56.
Joost veelrijder
Prachtige winterse plaatjes, ons beetje sneeuw die Nederland in de greep hield is er nbatuurlijk peanuts bij.
De Clio ziet er best netjes uit, jammer dat tie het loet afweten. Misschien toch iets teveel water in de buurt? Hopelijk lukt het om hem snel weer aan de praat te krijgen.
Ja, het zijn hele mooie plaatjes.

[flic.kr]

Morgen komt er een verse nintendo in de Clio. Hij gaat een training krijgen kilometervreter te worden en dan wil ik er wel ruitenwissers en pinkertjes op hebben.
Zo, een verse nintendo in de Clio en hij doet het weer. Ik heb niet de raad van Nico opgevolgd om deze nintendo te laten repareren maar ik heb opdracht gegeven een compleet nieuwe te monteren. De monteur (eigenlijk programmeur) in kwestie heeft zoals veel techneuten een sterke voorkeur voor oplossingen waarvan hij weet dat deze het probleem oplossen en in dit specifieke geval is dat de oplossing "nieuw van Renault".

De sollicitatie ging in twee stappen. Stap een was het overtuigen van de eventuele directe collegae en dat ging vlotter dan ik verwacht had. Zelfs mijn geblunder om ouderwets hoofdrekenen te willen toepassen in plaats van gewoon het mobieltje te pakken (en dus een fout te maken) mocht de pret niet drukken.
Stap twee was niet ingepland maar direct na mijn wintersport mocht ik weer opzitten en pootjes geven. De opdracht was inmiddels wat bijgesteld (in Belgie vragen ze soms een universitaire opleiding om de gang te mogen vegen) maar ook dit gesprek liep soepel. Ik ga voorlopig beginnen als inklopper van defects en oplossingen, de basis activiteiten van een applicatiebeheerder.
Het bedrijf is een Chinese autofabrikant die in Belgie gevestigd is. Ik vind het not-done om in dit stadium meer dan deze summiere informatie te geven, maar het betekent wel bijna 150 km enkele reis. We gaan eens proberen hoe de Clio zich gedraagt als kilometervreter.
Ik heb wel aangegeven bij mijn werkgever dat het 'oprijden van de Clio' een opstart moet zijn, we gaan nog in discussie over de volgende botsdoos. Ik ben er echt wel van overtuigd dat moderne botsdozen zo'n kwaliteit hebben dat 3, 4 of 5 ton mogelijk moet zijn maar met bijna 1 ton per jaar en een huidige stand van dik 2 ton ben ik snel bij het moment dat de boel ineenstort.

Omdat de buurt inmiddels voorzien is van een aankondiging voor een prive-parkeerplaats voor invalidenelektrische auto's zal mijn voorkeur uitgaan naar een stekker-hybride. Die verenigen de voordelen van de stekker met benzine en dat bevalt me wel. Wat me niet bevalt is het prijskaartje van zo'n ding en ik weet natuurlijk ook nog niet hoe de wetgever omgaat met stekkerhybrides tegen de tijd dat ik er een mag leasen (als ik er een mag leasen). Misschien wordt het dan toch een roetbraker zonder prive-kilometers - er zal ook dan vast nog wel ergens een oud autootje te scoren zijn.

Ik heb nog wel een puntje van zorg. Ik ben waarschijnlijk een beetje autistisch en ik probeer toch te werken in een verouderde computer omgevingen. Mensen die in dit soort omgevingen werken, zijn nooit 'overgestapt naar moderne' omgevingen en ik vind dat je deze mensen daarom ook van een vorm van autisme mag verdenken. Twee autisten met verschillende ideeën hoe een en ander moet gaan werken kan flink herrie gaan geven en ik zal echt moeten oppassen dat deze herrie niet de spuigaten uit loopt. Ik zal er dus aan moeten denken op tijd veel water bij het aangelengde water-wijn mengsel te moeten doen om netjes 'ja, eikelbaas' te roepen. Ik vertrouw wel eens te veel op mijn kennis, ervaring en zelfstudie om niet zonder meer de mening van de baas voor zoete koek aan te nemen en ik krijg uit mijn omgeving wel eens de opmerking dat ik zaken wat tactvoller zou kunnen vertellen.

Geen geroep meer dat die nieuwe accubak stinkt in de kolencentrale EN in de kobaltmijnen maar zacht gepruttel dat een bestaande plofauto heel houden misschien de betere optie zou kunnen zijn.

Wat is er ooit gebeurd met de kreet 'consuminderen'?
Vervangen door de kreet 'fuck the world' ?

Soms zou je wille dat je gewoon achter de kassa van de buurtsuper zat
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close