Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Gepost door hansje36 
Ik zat net even wat te lezen over trekhaken, maar volgens mij zijn er in Nederland geen 'weight distribution' trekhaken. Ik heb hier in Amerika al vaak genoeg met flinke aanhangers gereden, maar nooit voorzien van een weight distribution haak. Principe is vrij simpel. Voir natuurkundigen onder ons, je creëert een momentvaste trekhaak (in het verticale vlak, anders stuurt het zo lastig), waardoor er meer gewicht naar de vooras gaat.
Heb zelf niks met sleurhutten of kamperen, maar begrijp wel het gevoel van vrijheid.

Onze mei-vakantie (is twee weken in onze regio), is geboekt. Appartement in Port Barcares in Frankrijk. Dicht in de buurt van Perpignan.
Echt kamperen vind ik ook niks, maar dit is prima te doen. In geval van nood heb je je eigen wc en douche bij je. Wij zijn eigenlijk een beetje uitgekeken op hotels, dus dit is een leuk alternatief voor een keer.

De mei-vakantie klinkt goed! Ben je daar al eerder geweest?
Twix
Ik zat net even wat te lezen over trekhaken, maar volgens mij zijn er in Nederland geen 'weight distribution' trekhaken. Ik heb hier in Amerika al vaak genoeg met flinke aanhangers gereden, maar nooit voorzien van een weight distribution haak. Principe is vrij simpel. Voir natuurkundigen onder ons, je creëert een momentvaste trekhaak (in het verticale vlak, anders stuurt het zo lastig), waardoor er meer gewicht naar de vooras gaat.

[youtu.be]

Een mooi principe maar je ziet het hier vrijwel nooit. Ik heb slechts een keer een caravan in Europa mogen zien die een kogeldruk hoger dan 75 kg nodig had en dat was een Amerikaanse combinatie (een kolossale Airstream achter een International). Die man reed echter ook zonder weight distribution kit maar zo'n International is een meer vrachtwagen dan personenauto.... een beetje het concept van de Hummer.

Helaas is de caravan een mogelijkheid die de technische grenzen van de auto op zoekt. Je drukt de voorwielen omhoog en je remt de auto met een enorme windvanger. Een windvanger die helaas ook bij wind van opzij werkt...
Dat omhoog drukken van de voorwielen merk je uiteraard met het sturen (de grip van de voorwielen wordt minder) maar je merkt het ook met remmen. In het filmpje noemt de presentator ook nog even de verminderde werking van het ABS. Daarnaast heeft een moderne auto een specifieke plek om lading mee te nemen... achter de achteras. Wat de vooras nog meer omhoog drukt.

Het laden van een caravan is daarmee een lastige klus. De uitdaging is niet hoeveel aardappels, gasflessen en kleding je in die sleurhut kwijt kan of hoe je de kogeldruk precies op 75 kg krijgt maar de uitdaging is de combinatie van auto plus caravan zo goed mogelijk bestuurbaar te krijgen. Ik heb wel eens gereden met 40 kg kogeldruk en die combinatie was ook stabiel (met mijn caravan en mijn trekauto).
Het verschilt duidelijk per auto/caravan combinatie. Ik heb inmiddels 25 jaar dezelfde caravan (750 kg max) en deze heb ik achter een Toyota Corolla 1.8 D XL gehad die nauwelijks last had van fietsen op de dissel (maximaal 1000 kg geremd). Maar ik heb dezelfde caravan ook achter een Toyota Camry (maximaal 1500 kg geremd) waarbij je de fietsen op de dissel heel goed merkte. De fietsen in de caravan plaatsen was een hele verbetering.

Een handige vuistregel die redelijk werkt is: de meeste massa en het zwaartepunt zo dicht mogelijk bij een van de assen. De vooras valt bij veel auto's af (je laadt niet bij de motor) maar je kan wel de verdeling van lading rond de achteras en caravanas beinvloeden. Een handige en vaak vergeten plek voor lading vind je op de plaats waar achterpassagiers normaal gesproken hun voeten plaatsen. Met kleine kinderen kan je deze ruimte ook benutten, het is voor zo'n kind ook prettig onderweg de voeten ergens op te kunnen laten rusten.
En denk ook aan het mogelijke schuiven van lading bij een noodstop, er is weinig zo hartslagverhogend als het gevoel dat de vooras opgetild wordt tijdens een noodstop.....

je remt de auto met een enorme windvanger.

Schiet me opeens te binnen: Er is een periode geweest dat personenauto's met caravan soms zo'n enorme spoiler op het dak hadden om de wind enigszins te geleiden. Tegenwoordig zie je dat eigenlijk nooit meer. Is daar een reden voor? Hielp het niet voldoende of vind men het eenvoudig weg te duur en levert het niet voldoende op?
Tja, de caravan, hij wordt nog wel eens als outbollig en 'iets voor bejaarden' neergezet. Het is ook een heel ding achter je auto. Echter auto's zijn ook steeds zwaarder geworden, zodat je die 1200 kg achter de trekhaak als minder erg gaat ervaren. Ik heb met heel wat auto's gereden in de tijd dat ik met de Prius een leentrekauto had, Opel Insigna, Ford C-Max, Ford Modeo, Nissan Qasqai. Uiteraard de eigen Corolla Verso en nu de Volvo V40. Ze deden dit gewoon allemaal prima, max 100 per uur en natuurlijk moet je er geen haastklus van maken, de reis moet ook al de vakantie zijn. Zo gingen wij wel eens begin van de middag weg (we hadden nog een taak in de kerk) en na vier uurtjes rijden waren we ergens in Duitsland, dus toch best wel wat avontuur met een caravan.
Mijns inziens lijkt me een caravan dan ook beter dan een camper, je moet weer een geheel apart veel duurder apparaat aanschaffen en als je op de camping staat moet je toch weer met de camper het dorpje in. Behalve als de reis ook de vakantie is, dan lijkt me een camper zeker handiger.

Voor drie weken per jaar is de eigen caravan naturlijk niet het aller goedkoopst, echter de onze is 12 jaar oud (zou je zeker niet zeggen als de foto's ziet), afschrijving is nihil (de oude twee jaar geleden na ruim 5 jaar met 1500 euro verschil ingeruild), uiteraard heb je wel de kosten van stalling, onderhoud (1x per 2 jaar een beurtje) en verzekering. Maar ik zou zeker niet meer snel in de zomermaanden een huisje huren, ook niet omdat we ons verplicht zouden voelen, wij krijgen gewoon een superblij gevoel als de eigen caravan weer voor de deur staat. Maar uiteraard spreek ik voor mijzelf.

De Schaduw

je remt de auto met een enorme windvanger.

Schiet me opeens te binnen: Er is een periode geweest dat personenauto's met caravan soms zo'n enorme spoiler op het dak hadden om de wind enigszins te geleiden. Tegenwoordig zie je dat eigenlijk nooit meer. Is daar een reden voor? Hielp het niet voldoende of vind men het eenvoudig weg te duur en levert het niet voldoende op?

Tja, waar laat je die taatschep als je op de camping bent? Op het dak van de auto zodat je daar ook met een slecht verbruik rondtoert? Waarschinlijk zijn de caravans ook wel iets airodynamischer geworden.
Twix
Echt kamperen vind ik ook niks, maar dit is prima te doen. In geval van nood heb je je eigen wc en douche bij je. Wij zijn eigenlijk een beetje uitgekeken op hotels, dus dit is een leuk alternatief voor een keer.

Ik sprak laatst iemand die een hotelvakantie deed door Italië heen. Hij vond het geen leuk onderkomen, want dat hotel gebruik je alleen als je slaapt en de andere uren zit/hang/ je binnen op je bed. Hotels zijn in de winter of puur in de stad handig, anders moet de kamer al vrij groot zijn wil het leuk zijn.
Twix

Niet in die plaats, wel in de buurt van dat gebied (Argeles sur Mer). Veel zee kust, mooie binnenmeren en veel bergen (want Pyreneeën) .
Veel geweest in regio Languedoc-Roussillon, al als 15 jarige. Verveelt ons nooit, steeds in een ander plaatsje in een met wat andere streek in de Languedoc-Roussillon.
Laatste jaren ontmoeten we ook daar vrienden van ons, die daar in de buurt (Cap’d Agde) verblijven.
Zijn gepensioneerd en trekken twee keer per jaar die richting op.
We overnachten op de heenreis in Clermont-Ferrand in een hotel waar we al jaren komen. Met vroegboeken nu met zijn tweeën voor 45€. 4 sterren, wifi, geluiddichte kamers (mocht onze hond blaffen heeft niemand daar hinder van).

Onze zomervakantie word waarschijnlijk ergens in Oostenrijk.
Joost veelrijder
Twix

Ik sprak laatst iemand die een hotelvakantie deed door Italië heen. Hij vond het geen leuk onderkomen, want dat hotel gebruik je alleen als je slaapt en de andere uren zit/hang/ je binnen op je bed. Hotels zijn in de winter of puur in de stad handig, anders moet de kamer al vrij groot zijn wil het leuk zijn.

Bij mij komt er ook nog eens bij kijken dat ik nogal eens in hotels slaap voor werk. Dan gaat de lol er ook nog wel eens vanaf. Je moet natuurlijk wel wat activiteiten plannen als je op vakantie bent, anders kan je beter thuis op je bed hangen.
rke
Twix

[youtu.be]

Een mooi principe maar je ziet het hier vrijwel nooit. Ik heb slechts een keer een caravan in Europa mogen zien die een kogeldruk hoger dan 75 kg nodig had en dat was een Amerikaanse combinatie (een kolossale Airstream achter een International). Die man reed echter ook zonder weight distribution kit maar zo'n International is een meer vrachtwagen dan personenauto.... een beetje het concept van de Hummer.

Helaas is de caravan een mogelijkheid die de technische grenzen van de auto op zoekt. Je drukt de voorwielen omhoog en je remt de auto met een enorme windvanger. Een windvanger die helaas ook bij wind van opzij werkt...
Dat omhoog drukken van de voorwielen merk je uiteraard met het sturen (de grip van de voorwielen wordt minder) maar je merkt het ook met remmen. In het filmpje noemt de presentator ook nog even de verminderde werking van het ABS. Daarnaast heeft een moderne auto een specifieke plek om lading mee te nemen... achter de achteras. Wat de vooras nog meer omhoog drukt.

Het laden van een caravan is daarmee een lastige klus. De uitdaging is niet hoeveel aardappels, gasflessen en kleding je in die sleurhut kwijt kan of hoe je de kogeldruk precies op 75 kg krijgt maar de uitdaging is de combinatie van auto plus caravan zo goed mogelijk bestuurbaar te krijgen. Ik heb wel eens gereden met 40 kg kogeldruk en die combinatie was ook stabiel (met mijn caravan en mijn trekauto).
Het verschilt duidelijk per auto/caravan combinatie. Ik heb inmiddels 25 jaar dezelfde caravan (750 kg max) en deze heb ik achter een Toyota Corolla 1.8 D XL gehad die nauwelijks last had van fietsen op de dissel (maximaal 1000 kg geremd). Maar ik heb dezelfde caravan ook achter een Toyota Camry (maximaal 1500 kg geremd) waarbij je de fietsen op de dissel heel goed merkte. De fietsen in de caravan plaatsen was een hele verbetering.

Een handige vuistregel die redelijk werkt is: de meeste massa en het zwaartepunt zo dicht mogelijk bij een van de assen. De vooras valt bij veel auto's af (je laadt niet bij de motor) maar je kan wel de verdeling van lading rond de achteras en caravanas beinvloeden. Een handige en vaak vergeten plek voor lading vind je op de plaats waar achterpassagiers normaal gesproken hun voeten plaatsen. Met kleine kinderen kan je deze ruimte ook benutten, het is voor zo'n kind ook prettig onderweg de voeten ergens op te kunnen laten rusten.
En denk ook aan het mogelijke schuiven van lading bij een noodstop, er is weinig zo hartslagverhogend als het gevoel dat de vooras opgetild wordt tijdens een noodstop.....

Als wtb-er vind ik dit soort concepten super interessant. Met dit gewicht caravan heeft mijn auto geen weight distribution nodig, dat is volgens mij pas bij zo'n 2700 kg. Het rijdt echter wel lekker, ook omdat het meteen extra rechtuitstabiliteit geeft.

Je ziet hier combinaties rijden waarvan je je afvraagt hoe dat goed kan gaan. Je ziet aan alles dat het niet goed is. Bizar soms wat mensen denken te kunnen trekken.
Hansje56
Twix

Niet in die plaats, wel in de buurt van dat gebied (Argeles sur Mer). Veel zee kust, mooie binnenmeren en veel bergen (want Pyreneeën) .
Veel geweest in regio Languedoc-Roussillon, al als 15 jarige. Verveelt ons nooit, steeds in een ander plaatsje in een met wat andere streek in de Languedoc-Roussillon.
Laatste jaren ontmoeten we ook daar vrienden van ons, die daar in de buurt (Cap’d Agde) verblijven.
Zijn gepensioneerd en trekken twee keer per jaar die richting op.
We overnachten op de heenreis in Clermont-Ferrand in een hotel waar we al jaren komen. Met vroegboeken nu met zijn tweeën voor 45€. 4 sterren, wifi, geluiddichte kamers (mocht onze hond blaffen heeft niemand daar hinder van).

Onze zomervakantie word waarschijnlijk ergens in Oostenrijk.

Veel plezier Hans! Julie gaan vaak op vakantie en genieten er duidelijk van. Gelijk heb je.
Twix

In de VS is kamperen normaal.
Voor mijn werk rij ik regelmatig met een BE+ combinatie en dan de langste en zwaarste uitvoering die er is ( 7,5 ton ) Eigenlijk zijn het teruggekeurde busjes en ze zijn er ook met dubbele cabine. In verhouding wat een gemiddelde camper kost zou ik eerder voor een BE uitvoering kiezenwinking smiley dan heb je pas een super combi.

Tot die tijd ben ik ook heel blij met een tentje / vouwwagen
Ben trouwens weer begonnen met schrijven...
Ik heb een verhaal in de pen, nu ik af en toe vrij ben deze feestdagen. Weer terug naar oude schrijftijden.

@Mns: ik moet nog steeds de boeken bij je langsbrengen, sorry, mijn fout.
Soloman
Ik heb een verhaal in de pen, nu ik af en toe vrij ben deze feestdagen. Weer terug naar oude schrijftijden.

Fijn te horen dat het je goed gaat, Solo!
Overigens geldt voor mij precies hetzelfde: ik heb ze vergeten op te halen spinning smiley sticking its tongue out
Kom net - vanavond 21.00 u. - terug van een klein weekje NL , zie ik jouw post... Enfin, ik ben begin februari weer even in NL > nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Kom door enige wisselingen van banen helaas niet aan schrijven toe. Lezen gaat nog net, maar schrijven... Niet de tijd/concentratie/gemoedsrust voor. Voelt wel als een gemis.

Kerst (en enkele verjaardagen) met familie gevierd bij jullie in Zeeland - hotel aan het strand. Kamperen/caravannen had met dit weer (pakweg 14 graden, veel zon) ook gekund, maar 'vooral s winters prefereert mijn jarige moedertje - 85 - toch de gemakken van het hotelwezen grinning smiley

mvrgr, m'ns
Soloman
Twix

Wat versta je onder kamperen?
hobbes2cv
Voor mijn werk rij ik regelmatig met een BE+ combinatie en dan de langste en zwaarste uitvoering die er is ( 7,5 ton ) Eigenlijk zijn het teruggekeurde busjes en ze zijn er ook met dubbele cabine. In verhouding wat een gemiddelde camper kost zou ik eerder voor een BE uitvoering kiezenwinking smiley dan heb je pas een super combi.

Tot die tijd ben ik ook heel blij met een tentje / vouwwagen

thumbs up
mns afd aeampd
Soloman

Overigens geldt voor mij precies hetzelfde: ik heb ze vergeten op te halen spinning smiley sticking its tongue out
Kom net - vanavond 21.00 u. - terug van een klein weekje NL , zie ik jouw post... Enfin, ik ben begin februari weer even in NL > nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Kom door enige wisselingen van banen helaas niet aan schrijven toe. Lezen gaat nog net, maar schrijven... Niet de tijd/concentratie/gemoedsrust voor. Voelt wel als een gemis.

Kerst (en enkele verjaardagen) met familie gevierd bij jullie in Zeeland - hotel aan het strand. Kamperen/caravannen had met dit weer (pakweg 14 graden, veel zon) ook gekund, maar 'vooral s winters prefereert mijn jarige moedertje - 85 - toch de gemakken van het hotelwezen grinning smiley

mvrgr, m'ns

Van harte gefeliciteerd waarde M'ns! Sinds wanneer vergeet jij je oude makkers bij een tripje naar het Moederland?
mns afd aeampd
Soloman

mvrgr, m'ns

Dat is jammer om te horen, je gemoedsrust en zo. Neem rust, rust doet wonderen. Een weekje vrij. Ik heb de pen weer opgepakt omdat ik het zonde vind dat ik deze kunde laat liggen en niet verder ontwikkel. En ik vind het leuk om te doen. Het wordt wel weer een soort ander verhaal, swa, wat anderen ervan denken. Jullie zien hem vanzelf wel verschijnen hier. Ik heb nu de tijd en zit niet tegen de vrijdag 23.00 aan te hikken, maar toch had dat ook zijn charmes. Hoe vaak kwam ik niet terug van mijn werk op vrijdag van een lange treinrit en potloodde in mijn eerste-klas-zetel de alinea's van een verhaal om die haastig in te tikken achter de computer op vrijdagavond als ik alleen was. Fleugje romantiek. Zelfs enkele keren dat ik zat te benen in mijn slaapkamer om vrijdag om zelfs nog 20 uur, wat ga ik tikken.

Ach, dat waren tijden....
Hansje56
Gecko
Gecko

Naams wijziging ?

Yups, gewoon omdat het kan. Mochten er klachten zijn, dan maak ik er weer Idefiqs van. Wat jullie willen.drinking smiley
Ik heb geen klachtn hoor, Gecko is ook leuk !!
Gecko
Hansje56
Gecko
Gecko

Naams wijziging ?

Yups, gewoon omdat het kan. Mochten er klachten zijn, dan maak ik er weer Idefiqs van. Wat jullie willen.drinking smiley

Ik had al een uitstekende suggestie gedaan.
Boppie
Gecko
Hansje56
Gecko
Gecko

Naams wijziging ?

Ik had al een uitstekende suggestie gedaan.

Jij mag niet meedoen, je bent af.
Ik kan het niet lezen helaas. Ik stel voor dat hij de c en de o laat vallen en dan het woord knetter ervoor zet. Ik vind dat een forumnaam de kern moet raken.
Boppie
Ik kan het niet lezen helaas. Ik stel voor dat hij de c en de o laat vallen en dan het woord knetter ervoor zet. Ik vind dat een forumnaam de kern moet raken.

Kijk jij maar uit, anders maak ik er Droppie van. Boppie en Droppie, worden we een stelletje.grinning smiley
Twix
Soloman
Twix

Dit is wel een interessante vraag, daar zitten allerlei gradaries tussen:

Vanaf een boerenknollenveld met 1 stortdouche tot een 5 sterrencamping met 7 zwembaden aan het gardameer. Uiteraard moet het weer meezitten, anders is het al snel kreperen.
Twix
Soloman
Twix

1985 Airstream 345

Op zijn Amerikaans natuurlijk! winking smiley
Deze zag ik gisteren staan, deed me gelijk terugdenken aan mijn vakantie afgelopen najaar. Campers van dit formaat zag ik met name in Californië meerdere per dag.
H'm,

Komt de buuv me net even waarschuwen dat een overdedatum puber bij mij in de straat een bouwvakkersboes vol met illegaal vuurwerk heeft. Een bouwvakker die niet moeilijk doet over een kratje bier meer of minder... sad smiley

Fijn.....

Een knalletje en een pijltje moet kunnen maar een complete boes vol met die troep doet je verlangen naar een algemeen verbod en gezellig op een rijtje aaahhhhh roepen als de gediplomeerde vuurwerkafsteker op superveilige afstand een pijltje afschiet.

Straks moet ik nog een pleistertje plakken of een brandje uitpissen...
Het woord illegaal zegt al genoeg. Een extra verbod gaat niet helpen.
Boppie

Verbieden die hap. Vandaag nog. Iedere knal die niet vooraf vergund is verbaliseren. Simpel en overzichtelijk, volstrekt idioot dat dronken malloten explosieven voorhanden mogen hebben.

Praat eens met een oogarts.
Gecko
Boppie

Verbieden die hap. Vandaag nog. Iedere knal die niet vooraf vergund is verbaliseren. Simpel en overzichtelijk, volstrekt idioot dat dronken malloten explosieven voorhanden mogen hebben.

Praat eens met een oogarts.

Ik heb wat vrienden en kennissen die in de zorg werken, o.a. de spoedeisende hulp. Ik ken de verhalen over zoekgeraakte ogen, handen en de brandwonden.
Brandwonden die heel vervelend kunnen zijn, een vuurpijl krijgt die mooie kleurtjes dankzij de reactie van smerige troep en als dat in een wond brandt....

Maar er is gelukkig weinig meer gebeurd dan veel vuurpijlen en erg veel herrie. Ik heb nu twee katten die met de buik over de grond kruipen, het dorp was op slag mistig en de straat ziet rood.
Ik ben benieuwd hoe lang dat blijft liggen.

In ieder geval is 2019 voor mij met mooi vuurwerk begonnen.
Persoonlijk kan ik siervuurwerk wel waarderen, steek zelf ook wat potjes af. Maar als je dan kijkt naar alle gehannes en gekloot met vuurwerk...dan kan ik mij voorstellen dat mensen het zat worden. Het is voor veel mensen schijnbaar lastig om er op een normale manier mee om te springen. Wat mij betreft gaat de verkoop richting het Duitse model, vooral potjes die stevig op de grond staan, laat de pijlen eruit. En een harde aanpak van de illegaliteit. Mensen horen niet zomaar met mortieren en Cobras te spelen. Dat is bloedserieus vuurwerk wat dodelijk kan zijn.

En dat busje vol illegaal vuurwerk even doorbellen.
Wij zijn zelf blij dat die vuurwerkonzin voorbij is. Gaat helemaal nergens over.
Het gekke is dat onze poes totaal niet bang is voor vuurwerk. Nog geen krimp. Ze is zelfs voor het raam gaan ziiten om er naar te kijken. Eerste huisdier dat ik meemaak die niet bang is voor vuurwerk. Heel apart. Scherlt ons wel kalmeringspilletjes.
Iedereen al het goede voor het nieuwe jaar !
Onze hond verblikt of verbloost niet bij vuurwerk, gelukkig maar.

Vandaag alle kerstspullen weer opgeruimd, idem de verlichting in de tuin, de arreslee en de lichtjes in de kerstboom buiten. Wel ineens erg kaal in huis, en vanavond vast een stuk donkerder zonder al die lampjes.
Op Curacao hebben we ontzettend veel ellende meegemaakt met onze honden destijds. We hebben ze opgesloten in een kamer met kalmeringspilletjes in hun voer. We moesten naar de ouders van mijn vrouw en toen we terugkwamen was het een grote puinzooi, de honden waren weg.
Dagenlang hebben we moeten zoeken, ze waren totaal losgeslagen. We hebben ze gevonden, daar niet van, maar sindsdien denk ik, vuurwerk, man, waar is dat nou voor nodig, waarom moet dat nou, wat is het doel?

Wat me opvalt is dat het vuurwerk steeds heviger wordt in Nederland. Waar zijn we in godsnaam mee bezig.

Geef gepeupel vrijheid en ze maken de hele wereld kapot.
Onze 2 honden hebben er absoluut geen last van. Als puppy vinden ze het nog het moeilijkste maar zelfs het halfjaar oude beestje vind het prima. Niet meer dan een paar keer blaffen, zich dan realiseren dat wij er niks van vinden en nog belangrijker dat mama nog slaapt.....en dan gaat ze ook maar liggen. tongue sticking out smiley Diepe zucht dat nog wel maar verder.
De paniek onder de dieren vind ik een voldoende argument om vuurwerk te verbieden.
Ik heb honden en katten gehad die tegen het plafond vlogen bij vuurwerk. En laten we gewoon eerlijk zijn, vuurwerk is niet normaal, waarom kunnen we het gewoon niet houden bij een oliebolletje en een glaasje champagne.
Stelletje eikels met hun vuurwerk.
Bij ons is vuurwerk in de meeste wijken verboden, dus geen last van overlast hier. Onze hond, 11 maanden oud, had dus ook nergens erg in. Dacht gewoon dat het een normale avond was.
Nog een jaar of 2, 3 misschien 5 en dan zal het privé afsteken van vuurwerk hier ook afgelopen zijn, verwacht ik. Ik ben er niet rauwig om, al kan ik mooi siervuurwerk zeker waarderen. Het geheel wordt verpest door een kleine groep die illegaal vuurwerk afsteekt of vuurwerk op tijdstippen dat dit niet mag. Maar dat is met alles zo. Een kleine groep die het voor de grote meerderheid verpest.
Net als de vreugdevuren in Scheveningen, aan de ene kant mooi dat er daarom niet allerlei andere rottigheid wordt uitgehaald, aan de andere kant, belachelijk dat je zoiets moet organiseren om niet die rottigheid te krijgen. Wat je aan fijnstof uit de stad wilt weren komt met een enorme dosis in één keer tegelijk.
Nou een prettig nieuwjaar, weinig winter momenteel

Het valt me nog mee dat die Krikke nog in het zadel zit. Voor het zelfde geld was heel Scheveningen afgefikt.
Die persconferentie van haar was een lachertje. Ik meen me te herinneren dat ze ook zei iets in de trant van "Wij hadden vantevoren de kans ingeschat dat het goed zou gaan".
Volgens mij laat je hier een bestuurlijk gat van jewelste, met zo'n amateuristische uitspraak.
En die Krikke zit in het bestuur van het comitee die het gaat onderzoeken. Wat zal de uitslag toch zijn ?? #VVD#handbovenhoofdhouden
"Wij bevestigen dat het zondig is om homoseksuele onreinheid of transgenderisme goed te keuren."
“ Ook staat erin dat homoseksuelen en transgenders van hun geaardheid kunnen genezen.”

Ach ja, van die fanaten die in de Bijbelbelt wonen, waardoor zonen of dochters niet uit de kast durven komen en trouwen met een vrouw of man. En vervolgens met het kinderzitje op de achterbank homo-ontmoetingsplaatsen bezoeken en zich unsafe laten n.....n met alle risico’s van dien.
Of uit frustratie kindertjes misbruiken.

Dat “genezen” is wel interessant , gaat dat door veel te bidden over? Of hebben ze er een pilletje voor ??
Ik weet uit eigen ervaring dat het niet over gaat, al bid je alle engelen de hemel uit.

Wie serieus die theorie gelooft, moet is naar een goede psychiater !

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-01-2019 17:44 door Hansje56.
Boppie
Zo, we beginnen het jaar weer goed.....

Wat een volk, kansloos. Hun waarheid is De Waarheid..

Ik dacht dat deze tijd achter ons lag.
Iedereen denkt dat de homo emancipatie in Nederland wel oke is.
Nog steeds worden homo’s in elkaar geslagen, weggepest of anderszins.
Ik loop nooit hand in hand met mijn man, geen zin in vuile blikken of woorden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close