Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Gepost door hansje36 
Vrijgezel zijn is prettig, maar inderdaad je hebt weliswaar het bed voor jezelf, hoeft met niemand rekening te houden, ergert je niet aan kleine zaken, ......maar...je komt ook alleen thuis en niemand die vraagt hoe het was.
Ik ben nu bezig aan relatie 5, waarvan de derde waarmee ik samenwoon. Driemaal is scheepsrecht

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2018 17:13 door Hansje56.
rke
Nico GTR

Thanks Carel. drinking smiley
Dat lijkt een brandstoftank. Maar jij was met een accu-auto bezig?

Mooi 20 liter diesel onder duwen. Bijna 7 keer de hoeveelheid energie als in het accupack zit. Mooi he? winking smiley

Maar is zeker een brandstoftank, voor de standkachel. Moet nog wel een beetje warm blijven binnen in natuurlijk. winking smiley

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2018 22:12 door Nico GTR.
Ik vind relaties veel gedoe. Heb er 1 gehad die erg leuk was voor lange tijd. Ergens nog steeds jammer dat die is uitgegaan. Verder vind ik niemand. Dus lekker werken! thumbs up
Goeiedag he, drie amenwoonrelaties.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-12-2018 22:49 door Soloman.
Nico GTR
Ik vind relaties veel gedoe. Heb er 1 gehad die erg leuk was voor lange tijd. Ergens nog steeds jammer dat die is uitgegaan. Verder vind ik niemand. Dus lekker werken! thumbs up
Daar heb je wel gelijk in. Het is wel alles of niets.
Nico GTR
rke
Nico GTR

Thanks Carel. drinking smiley
Dat lijkt een brandstoftank. Maar jij was met een accu-auto bezig?

Mooi 20 liter diesel onder duwen. Bijna 7 keer de hoeveelheid energie als in het accupack zit. Mooi he? winking smiley

Maar is zeker een brandstoftank, voor de standkachel. Moet nog wel een beetje warm blijven binnen in natuurlijk. winking smiley
Tja, vooral gehandicapten hebben het snel koud. Als je dan zo'n ding met elektriciteit moet warmstoken, wordt het een stevige wandeling.
Soloman
Goeiedag he, drie amenwoonrelaties.

Ja, dus ?
Hansje56
Vrijgezel zijn is prettig, maar inderdaad je hebt weliswaar het bed voor jezelf, hoeft met niemand rekening te houden, ergert je niet aan kleine zaken, ......maar...je komt ook alleen thuis en niemand die vraagt hoe het was.
Ik ben nu bezig aan relatie 5, waarvan de derde waarmee ik samenwoon. Driemaal is scheepsrecht

Zo is het Hans, als mijn vrouw een dagje of zelfs een avondje weg is denk ik: lekker rustig vandaag, maar na een paar uurtjes begint het toch wel te vervelen. Als je samenbent moet je elkaar de ook vrijheid laten. Heb je kinderen dan is het wel heel erg lastig ze alleen op te voeden, want al die 1000 beslissingen per dag moet je zelf maken. Doodvermoeiend. Maar OK je moet ook compromissen sluiten en past de vrouw het best bij je, zijn die compromissen het minst vervelend. Oftewel, als ik naar de Action wil en mijn vrouw naar Louis Vutton, dan heb je waarschijnlijk niet geheel de goede vrouw getroffen....

Net als de vakantie, daar wordt ik aardig vrij in gelaten, mits we elke 5, 6 dagen een andere camping bezoeken en er wat luxe is in de vorm van een zwembad. En zo heeft het gezin het geaccepteerd dat we afgelopen jaar 3600 km met de caravan reden naar Italië en de Provence. Voor 2019 is wel de hint gegeven dat die 550 euro tol wel flink aan de maat was....oftwel iets minder snelwegkilometers zou prima zijn. Oostelijk Duitsland is dan het plan en stiekem ben ik wel aan het zoeken naar leukere campings in Polen en Tsjechië, niet om direct naar de Wit Russische grens te rijden,maar wel om weer nieuwe dingen te zien.

Nog even excuses voor het linkje van afgelopen week, het is niet zo dat ik de hele tijd op de site van RukWeek zit te kijken.....hij kwam zo toevallig voorbij na een eenvoudige google actie.

Dus Nico, er loopt ongetwijfeld een Nicolien rond die goed bij je past.

Solo, leuk dat je weer een teken van leven geeft, uiteraard zijn we benieuwd hoe het met je gaat!
Nope, nooit vrijgezel wat mij betreft.

Thuis komen en alles staat nog zo als je het huis verlaten hebt. Niets ijziger dan dat.
Idefiqs

Thuis komen en alles staat nog zo als je het huis verlaten hebt. Niets ijziger dan dat.
Een relatie is iets wat je samen in stand houdt.
Ik werk onregelmatig, dus ik ben vaak doordeweeks thuis als mijn man werkt. Omgedraaid hij het weekend als ik werk.
Heeft zijn voors en tegens.
Door het onregelmatig werken, worden sociale kontakten, familie, vrienden in het weekend gestopt dat ik vrij ben.
Vaak ben ik doordeweeks twee dagen alleen, soms wel prettig, je eigen dingen doen. Idem voor mijn man in het weekend.
Wij weten niet beter dan dat we niet iedere dag bij elkaar zijn, maar elkaar in ieder geval iedere avond treffen.
rke
Idefiqs

Een relatie is iets wat je samen in stand houdt.

#aan werkt.smileys with beer
Joost veelrijder

Solo, leuk dat je weer een teken van leven geeft, uiteraard zijn we benieuwd hoe het met je gaat!

Hoi Joost, het gaat goed, steeds beter eigenlijk. Op het werk had ik veel te veel te veel te veel te doen. Ik ben met de manager gaan praten en die was het helemaal met me eens. Dus zijn we samen een aantal taken gaan schrappen en overdragen aan een ander. Nu heb ik het veel rustiger en voel me een stuk beter. Ik heb nog tien jaar te werken en nu gaan we samen kijken hoe we deze tien jaar in gaan vullen.
Ik kom zelfs nu weer aan schrijven toe, dat heeft de laatste jaren plat gelegen.
Fijn weer wat te horen Soloman. Nog maar tien jaar werken ? Je bent toch ook uit 1962 ? Ik mag tot mijn 68e werken dus iets meer dan 12 jaar nog.
Soloman
Joost veelrijder

Hoi Joost, het gaat goed, steeds beter eigenlijk. Op het werk had ik veel te veel te veel te veel te doen. Ik ben met de manager gaan praten en die was het helemaal met me eens. Dus zijn we samen een aantal taken gaan schrappen en overdragen aan een ander. Nu heb ik het veel rustiger en voel me een stuk beter. Ik heb nog tien jaar te werken en nu gaan we samen kijken hoe we deze tien jaar in gaan vullen.
Werken om te leven en niet leven om te werken.

Leuk dat je weer mee doet.
Rustig aan Soloman, lekker wandelen en veel foto's maken!

(kan iemand van AW alsjeblieft die rukspambeveiliging eraf halen????) yawning smiley
RKE
Werken om te leven en niet leven om te werken.

Helemaal waar !!
Als het langer duurt ga je het vervloeken, maar de eerste sneeuw is altijd mooi.

Nou...ik was vanmorgen verre van blij. In de eerste plaats had het geijzeld en vervolgens gesneeuwd en gevroren. Ben serieus 20 min bezig geweest om de ramen schoon te krijgen. Daarna glibber de glibber naar het werk, want de N470 was (nog) niet gestrooid.
Hansje56
Nou...ik was vanmorgen verre van blij. In de eerste plaats had het geijzeld en vervolgens gesneeuwd en gevroren. Ben serieus 20 min bezig geweest om de ramen schoon te krijgen. Daarna glibber de glibber naar het werk, want de N470 was (nog) niet gestrooid.
Voor mij was het even krabben, een kleine opoffering als het alternatief het openbaar vervoer is....

Ik heb gisterenmorgen mijn vriendin even naar het werk gebracht. Haar auto stond nog op het zomerse rubber (loodzware, extra grote, hele mooie, BBS velgen met runflats), dus even met de Clio op en neer. Bij mij viel het krabben wel mee, ik denk dat wij er een minuutje aan besteed hebben. De lokale wegen waren wel spekglad, bij ons zat er een laag ijs onder de sneeuw.

Op zondagochtend, 6:00 uur, is zelfs de A16 vrijwel leeg. Wat wel opmerkelijk was; een enkeling wilde toch op de middenbaan rijden terwijl de rechterbaan al redelijk schoon was gereden. Als je zo ziekelijk vastgeroest zit in je gewoontes dat je een spekgladde rijbaan verkiest boven een veel schoner gereden rechter rijstrook is het toch onderhand tijd eens te gaan denken over professionele hulp.
Ook 'de veilige snelheid' blijkt dan een rekbaar begrip. De een vindt iets ergens in de buurt van 130 km/uur nog steeds veilig (zelfs als je daarvoor moet inhalen over die ijzige rijbaan), de ander schuifelt met 40 km/uur over dezelfde snelweg.
En dan hoor je 's avonds dat er relatief veel ongelukken waren. Hoe raar....

Anyway, ik heb in de loop van de dag toch maar het zomerse bling bling vervangen door praktisch staal met echte banden. Volgens mijn vriendin 'ziet het er niet uit' maar je komt wel thuis met ziet-er-niet-uit.
En in mijn boekje heeft thuiskomen een hogere prioriteit dan looks.
We moeten er allemaal nog even aan wennen.....maar vandaag is het allemaal weer voorbij
Sneeuwt het ook weer eens keertje bij jullie, is er niet eens de jaarlijkse winterbandendiscussie gaande op dit Forum... crying smilie

mvrgr, moons
mns afd aeampd
Sneeuwt het ook weer eens keertje bij jullie, is er niet eens de jaarlijkse winterbandendiscussie gaande op dit Forum... crying smilie

mvrgr, moons

Nou nou sneeuw? Een beetje 'Schuppen', meer kon je het ook niet noemen. Niet winterbandendiscussie-waardig. Maar nu je erover begint.....ze liggen eronder maar privé zou ik dit echt nooit doen, tenzij ik naar de Alpen zou moeten rijden. Bij 13 graden heb je wat moeite met wegkomen.
mns afd aeampd

mvrgr, moons
Potverdorie, helemaal vergeten.

Ik heb de wintersloffen voor mijn eigen kliko er lang weer onder geschroefd. De auto van mijn vriendin heeft zijn wintersloffen pas gekregen nadat de eerste (en waarschijnlijk laatste) sneeuw gevallen was, maar goed... Haar zomersloffen zijn vervelende, platte runflat banden en haar wintersloffen zijn gewone banden op stalen velg.
En daar zit een probleem voor mij.... die zomersloffen zijn veel mooier.

Ik hoorde recent wel een verhaal dat het verschil in grip tussen winter/zomer/all-season banden tegenwoordig zo minimaal is dat het verschil bij droogweer nauwelijks merkbaar is. Bij sneeuw speelt het profiel een grote rol, mits het profiel relatief diep is (> 4 mm).

Jammer genoeg zijn wintersloffen voor de wintersport nog steeds verplicht.
Mijn wintersloffen, op LM, liggen er sinds eind november weer om. Heb zelfs de sneeuwkettingen na jaren weer nodig gehad, kwam op een huchje op 2000m 3 meter te kort...sad smiley
rke
Ook 'de veilige snelheid' blijkt dan een rekbaar begrip. De een vindt iets ergens in de buurt van 130 km/uur nog steeds veilig (zelfs als je daarvoor moet inhalen over die ijzige rijbaan), de ander schuifelt met 40 km/uur over dezelfde snelweg.

Hier had ik het bij de lunch nog over met een collega. Ik zeg, de doorsnee Hollander is geen goed chauffeur, en als er iets bijzonders aan de hand is (donker; sneeuw; mist; ...) wordt dat er allesbehalve beter op. Juist op dit soort dagen zit ik heerlijk op mijn gemak in de trein.
afentoe
rke

Hier had ik het bij de lunch nog over met een collega. Ik zeg, de doorsnee Hollander is geen goed chauffeur, en als er iets bijzonders aan de hand is (donker; sneeuw; mist; ...) wordt dat er allesbehalve beter op. Juist op dit soort dagen zit ik heerlijk op mijn gemak in de trein.

Niet alleen de Hollander. Vlak de Duitsers en Belgen ook niet uit.
Boppie
afentoe
rke
Niet alleen de Hollander. Vlak de Duitsers en Belgen ook niet uit.

Als het gaat om autorijden, uit de doppen kijken, en soortgelijke zaken heb ik de Duitsers juist vrij hoog zitten. Of het nu hartje winter is of hoogzomer, heb me met 120-140 per uur op de Autobahn nooit onveilig gevoeld (uiteraard als het weer niet heel extreem was). Daarboven ga je bij het minste of geringste buitje het randje van het verantwoorde al gauw tegemoet. Over Belgen heb je groot gelijk. Je zal me begrijpen als ik zeg dat ik elke morgen weer blij was dat ik daar te voet naar kantoor kon. winking smiley Mocht de discussie zich ooit uitbreiden naar de ideale vorm van forenzen...

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-12-2018 20:51 door afentoe.
Idefiqs
Mijn wintersloffen, op LM, liggen er sinds eind november weer om. Heb zelfs de sneeuwkettingen na jaren weer nodig gehad, kwam op een huchje op 2000m 3 meter te kort...sad smiley

3 metertjes? Dan had 4WD net dat beetje verschil gemaakt big smile smiley
Kost wel een paar dubbeltjes, dat wel. Onze X-trails verbruiken in de automatische 4WD-modus (dan rijden ze eigenlijk FWD, maar de achterwielen worden ingezet zodra gaspedaal, of ESP, of CCT dat aangeven) , net als onze Outlanders, dik een halve liter meer brandstof / 100 km dan in 2WD-modus. Nu rijden mijn vrouw en ik, op die binnenwegen hier (en elders ook trouwens - wel zo veilig) , altijd in 4WD-auto-modus. Heeft nu na een kilometertje of 35.000 (gezamenlijk) dus al zo''n 300 Franken gekost*

Bij ons ligt het winterschoeisel er ook sinds eind November onder (van O tot O - Oktober tot Ostern - zoals de bandenboeren hier aanbevelen is me een beetje gortig) . Verschil in verbruik, weggedrag, alsmede comfort tussen de 17' winterbanden en het even brede 19' standaard rubber is in het alledaagse gebruik verwaarloosbaar. Tikkie meer afrolgeluid. Kan aan de Conti Wintercontacts liggen (standaard: Goodyear Grip Efficiency), of simpelweg aan de grotere profieldiepte.

mvrgr, m'ns

* onder extreme omstandigheden in 4WD-lock-modus (functioneert tot 50 kmh - boven de 50 schakelt het systeem zelfstandig over op 4WD auto-modus) is het verbruik van een X-trail zoals te verwachten evenredig aan de omstandigheden. Kan er fors aan toe gaan. Niettemin nicht die Rede wert: alles bij elkaar pas een paar km in 4WD-lock gereden.
mns afd aeampd
Idefiqs

3 metertjes? Dan had 4WD net dat beetje verschil gemaakt big smile smiley
Kost wel een paar dubbeltjes, dat wel. Onze X-trails verbruiken in de automatische 4WD-modus (dan rijden ze eigenlijk FWD, maar de achterwielen worden ingezet zodra gaspedaal, of ESP, of CCT dat aangeven) , net als onze Outlanders, dik een halve liter meer brandstof / 100 km dan in 2WD-modus. Nu rijden mijn vrouw en ik, op die binnenwegen hier (en elders ook trouwens - wel zo veilig) , altijd in 4WD-auto-modus. Heeft nu na een kilometertje of 35.000 (gezamenlijk) dus al zo''n 300 Franken gekost*

Bij ons ligt het winterschoeisel er ook sinds eind November onder (van O tot O - Oktober tot Ostern - zoals de bandenboeren hier aanbevelen is me een beetje gortig) . Verschil in verbruik, weggedrag, alsmede comfort tussen de 17' winterbanden en het even brede 19' standaard rubber is in het alledaagse gebruik verwaarloosbaar. Tikkie meer afrolgeluid. Kan aan de Conti Wintercontacts liggen (standaard: Goodyear Grip Efficiency), of simpelweg aan de grotere profieldiepte.

mvrgr, m'ns

* onder extreme omstandigheden in 4WD-lock-modus (functioneert tot 50 kmh - boven de 50 schakelt het systeem zelfstandig over op 4WD auto-modus) is het verbruik van een X-trail zoals te verwachten evenredig aan de omstandigheden. Kan er fors aan toe gaan. Niettemin nicht die Rede wert: alles bij elkaar pas een paar km in 4WD-lock gereden.

Yups m'ns, wrijf 't er maar in.smileys with beer

Ik heb in zulke situaties dan ook heimwee naar mijn oude vertrouwde quattro.. Of ik had naar RW moeten luisteren en niet voor een dubbeltje op de eerste rang moeten gaan zitten met een LM aanbieding van de dealer met een ouder type conti winterset.sad smiley
Ben idd blij met mijn quattro. Bij sneeuw kom ik anders het oprijpad bij mijn huis niet omhoog (o.k., slechts eens in de paar jaar).
Meeuw
Ben idd blij met mijn quattro. Bij sneeuw kom ik anders het oprijpad bij mijn huis niet omhoog (o.k., slechts eens in de paar jaar).

En meeuwin maar sneeuwkettingen omleggen om de voorwielen van de A1...grinning smiley
Meeuw dus. Meeuwin pakt de quattro. Hij hoeft het niets beter te hebben dan dat wij het hebben
Meeuw is een heer.....dus als Meeuwin de oprit niet op komt, komt Meeuw haar beneden ophalen met de quartto.
Yep, een vierwieldrive vogel.....leve de spelling.....maar niet heus.....sorry spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out
speedtouch
De quartto, is dat een vogel?

Nope, kruipend gedierte.

In de eerste plaats iedereen fijne feestdagen gewenst !

Ik ben dit jaar met kerst aan het werk. Vaak extra druk, want clienten krijgen bezoek en we organiseren eerste kerstdag een brunch. Altijd gezellig om bij de mogen zijn, werk is ook plezier.
Met oud/ nieuw ben ik vrij.

Gisteren naar Assen geweest, Drents museum voor tentoonstelling over Nubie. Ik dacht eerlijk gezegd dat het een sprookje was, maar niets is minder waar. Ongeveer 1700 v Chr tot 750 v Chr was Nubie een Koninkrijk, die zelfs een poos Egypte overheersde. Afrikaans land dus, met zwarte/donkere Farao’s. Interesant als je van geschiedenis houd.

Op de terugweg via de A50 en A1richting de A12, omdat het bij Horst op de A28 vaststond.
Bij knooppunt Hoevelaken bijna een aanrijding, auto’s moeten ritsen van links naar rechts en van rechts naar links, (wij moesten de A27 op en anderen die van de A27 moeten ritsen naar de A1.).
Voor ons een paar halvezolen die boven op de rem gingen. Mijn ongeluk preventie assistent reageerde onmiddelijk, gaf een signaal en toen een luide bel, op dat moment trapte ik de rem bijna door het schutboord en zorgde er samen met het systeem voor dat er maximale remkracht was en stonden we op tijd stil. Achter piepte het systeem omdat de achterligger te dichtbij kwam en doordat ik de vluchtstrook half op ging, voorkwam dat een aanrijding. En dat allemaal in een split-second.
Anderen daarachter waren minder gelukkig.
Fijn om te merken dat het systeem (perfect) werkte, wel de schik in de benen dat we ook zo maar een ingekorte auto hadden kunnen hebben.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-12-2018 17:32 door Hansje56.
Gelukkig dat het net op tijd goed ging, Hans! Zou zonde zijn als je zo de kerstdagen door moet gaan.
Kerst 2018 met bloemen, insecten en hooikoorts

Allemaal een fijne Kerst!
Allemaal een prettig Kerstfeest gewenst. Wij zijn lekker bezig met een roadtripje. Hebben een caravan gehuurd, een lekker compact karretje. Ligt lekker stabiel achter de auto.
Voir de liefhebbers, de caravan is een 2017 Coachmen Clipper 17FQ. Het was de kleinste die we konden huren. Geen idee hoe dat zich verhoudt tot de Nederlandse caravanmarkt.

Twix, jullie ook een goede kerst. Deze caravan lijkt mij ongeveer een gemiddeld model voor de Europese markt. Bij ons meet men de maat in centimeters tussen binnenkant voorzijde en binnenkant achterzijde. Bij onze Chateau is dat 450 cm, wat als vier persoons rondzit een zeer gemiddelde maat is.

Ik denk dat ik een verkeerd type heb gegeven. Bij de caravan op de foto zit de koelkast naast de deur. Bij 'onze' zit die aan de andere kant. Overigens is dit ongeschikt voor vier personen. Het heeft een vast tweepersoonsbed voorin en een dinette naast de deur. Daar zou een kind kunnen slapen of een volwassen persoon met een beperkte lengte.

Voor onze trip werkt het prima en we kwamen zonder probleem een 10% heuveltje omhoog. Verbruik is tot nu toe gemiddeld 1:4,5...
Leuk, een kerst- short break. Geniet er van, er is maar weinig wat de menselijke accu zo goed kan opladen als even er tussenuit.

De opstelling in de caravan kan je kiezen bij het bestellen van een nieuwe caravan. Ik vind jouw opstelling ook prettig omdat die opstelling de mogelijkheid geeft zware artikelen boven de as te laden. Ik heb in mijn caravan een soort 'bak' gecreëerd die de zware lading boven de as houdt.

Wat slaapplaatsen kunnen caravanbouwers net zo erg zijn als tentenbouwers. Laten we het 'stapelaars' noemen, ik denk dat die kreet de lading wel dekt.
Mijn sleurhutje is 'geschikt' voor drie personen maar in praktijk is het een twee-persoons caravanneke.

Dat hoge verbruik klopt ook wel. Caravans zijn in principe een rijdend huis en er is vaak weinig aandacht voor stroomlijn. Je merkt het direct aan het verbruik als je een caravan op sleeptouw neemt. Stroomlijn kan verbeterd worden door een smallere bouw, lagere bouw middels een hefdak (of zelfs als klapkar) en afgeronde hoeken.
Ik scoor ongeveer 1 op 7 op benzine en 1 op 11 op diesel met de caravan aan de haak, maar mijn caravanneke heeft wel iets van stroomlijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close