Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Gepost door hansje36 
Quote
Idefiqs
Je wilt niet weten hoeveel bureaustoelen ik al versleten heb.

Ik heb mezelf bij het schrijven van mijn scriptie voorgenomen om voor elk telefoontje even naar de parkeerplaats te lopen, ik had geen kantoortelefoon maar deed alles met mijn gsm. Zo een halfuur tot uur per dag extra overeind en ik kreeg ook nog eens wat extra frisse lucht, al kon ik op sommige vrijdagmiddagen geen trap meer zien... winking smiley
Quote
rke
De trein...

Laat ik deze optie even het openbaar vervoer, het OV, noemen.
Het is een goed bruikbare optie, maar bij lange na niet de meest relaxte optie. Het reizen met het OV is inderdaad relaxed.... tot het moment dat je een paar minuten vertraging oploopt. Dan begint direct de grote vertraging, waarbij dat halve uurtje file compleet in het niet valt.

Een van de grote sprongen voorwaarts voor het persoonlijke vervoer is het navigatiesysteem. Tegenwoordig zelfs in mobiele vorm mee te dragen, zelfs wandelend en zelfs gratis (ik blijf hollander).
Ik zou het een hele waardevolle aanvulling voor het ov vinden als een of andere groep it-ers een app voor het ov in elkaar prutst. Niet de beperktheid van een 9292ov app maar een app zoals maps.google, waze en haar concurrenten. Ik wil van Dordrecht naar oma in Doodstil: Beste GoogleOV, breng me even. Nou, neem hier buslijn 57, die brengt je naar het station in vijf haltes. Dan bij het station zegt de app dat ik moet uitstappen en over 12 minuten de trein op perron vijf moet hebben. Dat moet mogelijk zijn, maar het is een beetje buiten de doos denken en daar zijn de overheden nooit sterk in.

Omdat het OV nog altijd vooral een overheidsfeestje is, zou zo'n app direct rekening kunnen houden met vertragingen, treinen en bussen die uitvallen, drukte in treinen en het betalen. Als er zich dan ook nog een big-data specialist met de cijfers gaat bemoeien, weet meneer de trein-directeur ook of het boemeltje van Hoek van Holland naar Rotterdam Centraal misschien tijdens de spits beter een intercity kan worden. Dan heb je data van mensen die willen reizen in plaats van mensen die daadwerkelijk reizen.


Daarnaast is het OV onbruikbaar in de donkere uren. De laatste trein gaat als de kippen op stok gaan, de eerste trein gaat pas als meneer de directeur wenst te reizen en tussendoor mag je zwerver op Rotterdam Centraal spelen. Voor deze tocht naar Engeland ging de eerste trein gewoonweg te laat, hoewel de eerste taxichauffeur nu ook de tijden van de trein waargemaakt heeft.
Precies een illustratie van de overwaardering van columnisten en bloggers die gebakken lucht schrijven om een kladje vol te krijgen.

Ik moest laatst een enkeltje met een vroege vlucht naar centraal Europa (om een auto terug te rijden). Met de taxi tarieven in NL ga ik niet met de taxi naar een vliegveld 140 km verderop in zuid Nederland als ik die cheap-ass ochtendvlucht gewoon ruimschoots met de eerste (2) treinen kan halen. Dat is economisch verantwoord, en praktisch. Sardientjes? Hou toch op!

Ik vlieg geregeld vanaf Schiphol. Soms is dat om 5:30-6:00 in de ochtend. Ik kan gewoon in de nacht met de trein. Ik fiets dan (of loop dan) naar het NS station, zet de fiets in de (semi bewaakte, gratis, overdekte, droge) stalling waar ie de hele week gratis mag staan. En neem de trein. Waar ik gewoon kan zitten, en even 40 minuten een oogje kan dicht doen. In plaats van vrouwlief de nacht te verstoren. Of in plaats van mijn auto op Schiphol te parkeren voor een week waar je op leegloopt (en ergens in de buurt parkeren... iets met een lokale taxi of bus.. midden in de nacht? Ja, sommige mensen doen alles om vooral niet met de trein te hoeven zo allergisch zijn ze)

Het OV onbruikbaar? Waanzin en een Trumpiaanse fantasie. Het is maar net welk doel je hebt, welke route, en wat je alternatieven er tegenover en ten opzichte zijn en hoe die zich verhouden.

Enfin...
Quote
Anderson
Het OV onbruikbaar? Waanzin en een Trumpiaanse fantasie. Het is maar net welk doel je hebt, welke route, en wat je alternatieven er tegenover en ten opzichte zijn en hoe die zich verhouden.

Enfin...

Het OV vereist inderdaad studie vooraf hoe te reizen en welke alternatieven er zijn.
En niet alleen alternatieven als fiets, auto of taxi, maar ook alternatieven als een vervoersmiddel vertraging heeft. Menige treinreiziger kent de beruchte woorden: 'de NS zet bussen in' en het 'ding, dong... de intercity uit.... zal over enkele minuten binnenkomen op spoor xxxx. ' geluid op het station.

Daarnaast is het bijvoorbeeld onmogelijk om om 05:00 uur op Schiphol te zijn als de eerste trein om 06:00 uur uit ons dorpje vertrekt. Of je wil een keer gaan stappen maar om 11:00 moet sneeuwwitje haar glazen muiltjes aan doen want de trein naar gatindekaart...

En, als het een keer zodanig slecht weer is dat de trein een bruikbaar alternatief is voor andere voertuigen, gaat de winterregeling in en zijn de treinen ongeveer half zo lang.
Tenminste, de stoptreinen die de NS tussen Dordrecht en Rotterdam laat rijden, van andere trajecten ken ik de regelingen niet.

Met dank aan Trump voor de inspiratie.
Quote
rke
Daarnaast is het bijvoorbeeld onmogelijk om om 05:00 uur op Schiphol te zijn als de eerste trein om 06:00 uur uit ons dorpje vertrekt.
Dat is een keuze rke. Een k.e.u.z.e. Mijn woonlocatie is er vooralsnog op afgestemd dat ik deze flexibiliteit heb. Dat niet iedereen die keuze maakt is prima, dat is een ieder z'n / haar vrijheid, en ik zou daar niet aan durven komen. Maar je (of gezins)keuze dan afwentelen op de overheid en de niet-beschikbaarheid van OV op tijden (en/of verbindingen) die je eigenlijk best uit zouden kunnen komen is dan ook een beetje makkelijk. Om het nog even politiek correct te houden.

Ik geloof in de maakbaarheid van je eigen leven en de prioriteiten die je daarin stelt, je eigen (allesbepalende) invloed daarop. Maar goed, de mens houdt er van veel over de schutting te gooien.

Ik heb zelf een jaar lang vanuit de Randstad naar zuidelijk Nederland geforensd. Dat deed ik niet voor de lol. Door de goede treinverbinding heb ik dat met de trein volgehouden, ook al kostte me dat dagelijks ca 30 minuten ten opzichte van de auto op 4:30 uur totaal (zat em vooral in de vleugelreizen aan beide zijden: extra tram en bus). Altijd zitplaats, en weinig echte disruptie gehad. In het hele jaar slechts 1 maal echte dikke shizzle. Voor de rest mocht het geen naam hebben (categorie 5 min. vertraging op een rechtstreekse rit, of een reis via alternatieve route met 1x overstap). Er was gelukkig door de goede netwerk opbouw in west-Nederland een "fallback" route, niet rechtstreeks maar met 1x flux overstappen over een dubbele frequentie. Route A of route B maakte qua totaal tijd niet uit.

Dat heet misschien voor sommigen uitzonderlijk, maar het is wel gewoon in Nederland, in de spits. Een ervaring die niet past bij mensen die het niet horen willen. Met de auto had ook gekund, maar dan is het een tombola welke files je in de ochtend of middag tegenkomt.

Want we klagen dan wel "in Siberië kunnen ze wel 1x per dag een trein door de sneeuw jekkeren van niemand naar niemand, maar in Nederland kunnen we dat niet 100x per dag als er een vlokje valt", autorijdend Nederland heeft nog veel meer moeite met regen, sneeuw of een windvlaagje. Als je dan al standaard 2x2 uur over je reis moet doen, je concentratie moet houden, extra files kunt verwachten op elk willekeurig moment, dan vreet dat werk energie weg. In de ochtend in de trein een tukje doen, krant lezen, emails doen, en in de middag nog even doorwerken.

Zelfs als de trein 15 minuten in een weiland staat is dat niet erg. In de auto kan je dan nog steeds niets met je laptop.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07-11-2018 14:43 door Anderson.
Het is niet waar dat je altijd maar kan kiezen waar je woont en of werkt. Kijk naar de ophef onder de mariniers die verplicht naar een andere plek moeten, maar ook met koophuizen of familie/gezin zitten die niet snel weg kunnen.
Daarnaast: ik ben helemaal niet tegen openbaar vervoer, de randstadrail is praktisch n handig om vanuit Pijnacker in Rotterdam en omstreken, Den Haaf of Zoetermeer te komen.
Ik werk in de zorg en dus in de weekenden. Ga ik met openbaar vervoer, kan ik niet eerder dan rond 830 op het werk zijn. Ik word verwacht om 0700 uur.
Over sardientjes in een blik : er wword beweerd dat dat wel mee valt....zelfs op zaterdag (voor veel een vrije dag) sta je in de randstadrail wel degelijk als sardientjes in een ton. Terwijl die tram om de tien minuten rijd.

Natuurlijk zijn er soms alternatieven: de fiets, de (elektrische) scooter, of mee rijden met iemand anders.
Of ik in het ov zit of d3 auto maakt qua werk niet uit: ik kan in de suto geen mensen verzorgen en ook niet in het ov. Laptop in mijn vak overbodig buiten het werk.
Ben het er wel mee eens dat het ov minder stress oplevert dan in de file staan en je volledige concentratie daarbij.

Ik heb een tijd in Tilburg gewerkt terwijl ik in Zoetermeer woonde ( ingewikkeld verhaal over liefde). Dat was met het OV niet te doen. Ik kon vanuit Zoetermeer echt niet om 0700 uur in Tilburg zijn. Laat staan in het weekend.
In de ochtend 5 kwartier in de auto en kunnen doorrijden geen probleem.
Terug een drama met files. Gelukkig wel lekker de radio aan...dat eas dan de schrale troost.
Quote
Anderson
Quote
rke
Daarnaast is het bijvoorbeeld onmogelijk om om 05:00 uur op Schiphol te zijn als de eerste trein om 06:00 uur uit ons dorpje vertrekt.
Dat is een keuze rke. Een k.e.u.z.e. Mijn woonlocatie is er vooralsnog op afgestemd dat ik deze flexibiliteit heb. Dat niet iedereen die keuze maakt is prima, dat is een ieder z'n / haar vrijheid, en ik zou daar niet aan durven komen. Maar je (of gezins)keuze dan afwentelen op de overheid en de niet-beschikbaarheid van OV op tijden (en/of verbindingen) die je eigenlijk best uit zouden kunnen komen is dan ook een beetje makkelijk. Om het nog even politiek correct te houden.
Ja, je moet het maar willen. En, dankzij de groep mensen die 'voor geen goud' in de stad willen wonen, is de stad leefbaar.

Quote

Ik geloof in de maakbaarheid van je eigen leven en de prioriteiten die je daarin stelt, je eigen (allesbepalende) invloed daarop. Maar goed, de mens houdt er van veel over de schutting te gooien.

Ik heb zelf een jaar lang vanuit de Randstad naar zuidelijk Nederland geforensd. Dat deed ik niet voor de lol. Door de goede treinverbinding heb ik dat met de trein volgehouden, ook al kostte me dat dagelijks ca 30 minuten ten opzichte van de auto op 4:30 uur totaal (zat em vooral in de vleugelreizen aan beide zijden: extra tram en bus). Altijd zitplaats, en weinig echte disruptie gehad. In het hele jaar slechts 1 maal echte dikke shizzle. Voor de rest mocht het geen naam hebben (categorie 5 min. vertraging op een rechtstreekse rit, of een reis via alternatieve route met 1x overstap). Er was gelukkig door de goede netwerk opbouw in west-Nederland een "fallback" route, niet rechtstreeks maar met 1x flux overstappen over een dubbele frequentie. Route A of route B maakte qua totaal tijd niet uit.
Met goede wil is veel meer mogelijk dan mensen denken. Ik denk dan bijvoorbeeld aan een kennis die dagelijks twee keer vijtig kilometer trapte zonder accu's en dergelijk spul. Dat is ook een keuze, om je lijf zo gezond te krijgen dat je dat met 50 lentes nog steeds kan doen.

Quote

Dat heet misschien voor sommigen uitzonderlijk, maar het is wel gewoon in Nederland, in de spits. Een ervaring die niet past bij mensen die het niet horen willen. Met de auto had ook gekund, maar dan is het een tombola welke files je in de ochtend of middag tegenkomt.

Want we klagen dan wel "in Siberië kunnen ze wel 1x per dag een trein door de sneeuw jekkeren van niemand naar niemand, maar in Nederland kunnen we dat niet 100x per dag als er een vlokje valt", autorijdend Nederland heeft nog veel meer moeite met regen, sneeuw of een windvlaagje. Als je dan al standaard 2x2 uur over je reis moet doen, je concentratie moet houden, extra files kunt verwachten op elk willekeurig moment, dan vreet dat werk energie weg. In de ochtend in de trein een tukje doen, krant lezen, emails doen, en in de middag nog even doorwerken.

Zelfs als de trein 15 minuten in een weiland staat is dat niet erg. In de auto kan je dan nog steeds niets met je laptop.
Dat is waar, in de trein kan je met een laptop werken, een oud-collega van mij doet dat al jaren. Maar ik heb al eerder contracten opgezegd omdat reizen te veel vrije tijd kan kosten. Bij sollicitatieprocedures wordt door enkele bedrijven twee keer een uur als een ernstig bezwaar gezien.

Eigenlijk moeten we van dat grote bedrijven op een kluitje in de stad af. Misschien middels kleine lokale kantoortjes, misschien middels thuiswerken, misschien door het hele bedrijf ergens in de rimboe te plaatsen.


Wat ik zelf als zeer irritant ervaar aan reizen met het ov, is ten eerste de complexiteit van de reis. In een auto kan je zelfs met de blauwe borden van de ANWB er al komen, maar de mobiele generatie reist toch eerder met een app of navigatie. En de trein? Via diverse websites en dergelijke kan je wel uitvinden hoe je moet reizen maar simpel is het niet. Daarom zou een navigatie-app voor het ov ook een hele slimme zet zijn, in de auto kan je niet app-en tijdens het rijden en meestal is meer dan de helft van de treinpassagiers bezig met het mobieltje - daar ben ik wel jaloers op.

Een tweede nadeel aan het ov is de slechte bereikbaarheid van afgelegen lokaties. Als ik naar mijn broer wil reizen (woont op het platteland van Zeeland), doe ik daar tussen 3 en 4 uur over met de niet-elektrische trapfiets, anderhalf uur met de 45 km/uur scootuh, drie kwartier met de auto en twee uur met het OV.
Bovendien moet ik met het OV voor 22:00 uur weg... niet zo gezellig als hij een bbq-party geeft.

Nee, soms kan het ov een goede aanvulling zijn op de vervoersbehoefte. Als je van de P&R de stad in reist, als je dicht bij het station woont en werkt en als je tijd genoeg hebt.
Die OV app is er toch wel, of lopen we (jullie) zo achter in Nederland? Ik navigeer in vreemde steden al jaren met Google maps. Ook voor OV.
Quote
Twix
Die OV app is er toch wel, of lopen we (jullie) zo achter in Nederland? Ik navigeer in vreemde steden al jaren met Google maps. Ook voor OV.

Google Maps gebruik ik in NL niet vaak voor het ov - doorgaans weet ik van tevoren al hoe ik van a naar b moet geraken - maar op reis werkt het voor mij altijd prima. Vooral erg handig als je ergens de taal niet spreekt... smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08-11-2018 16:46 door afentoe.
Quote
Twix
Die OV app is er toch wel, of lopen we (jullie) zo achter in Nederland? Ik navigeer in vreemde steden al jaren met Google maps. Ook voor OV.

He, google maps doet dat ook - nooit geweten. Ik gebruik google maps vooral achter de pc (en vroeger de gratis api waarvoor je nu moet betalen).
Houdt hij ook realtime de vertragingen bij?


Vriend google, die alles weet.....
Quote
rke
Quote
Twix
Die OV app is er toch wel, of lopen we (jullie) zo achter in Nederland? Ik navigeer in vreemde steden al jaren met Google maps. Ook voor OV.

He, google maps doet dat ook - nooit geweten. Ik gebruik google maps vooral achter de pc (en vroeger de gratis api waarvoor je nu moet betalen).
Houdt hij ook realtime de vertragingen bij?


Vriend google, die alles weet.....

Vertragingen? Geen idee. Het voordeel van Google Maps is dat het meteen de complete reis voor je doet, inclusief de stukjes lopen.
Quote
Twix
Quote
rke
Quote
Twix
Die OV app is er toch wel, of lopen we (jullie) zo achter in Nederland? Ik navigeer in vreemde steden al jaren met Google maps. Ook voor OV.

He, google maps doet dat ook - nooit geweten. Ik gebruik google maps vooral achter de pc (en vroeger de gratis api waarvoor je nu moet betalen).
Houdt hij ook realtime de vertragingen bij?


Vriend google, die alles weet.....

Vertragingen? Geen idee. Het voordeel van Google Maps is dat het meteen de complete reis voor je doet, inclusief de stukjes lopen.

Dat knopje 'starten' wat alleen op een mobieltje verschijnt is erg handig en de app belooft dat realtime vertragingen bijgehouden worden.

Ik kende deze functie van google nog niet en het ziet er handig uit. Het it-landschap verandert zo onvoorstelbaar snel, het is voor mij maar moeilijk bij te houden.

Maar het verschijnsel van sprintjes in een of andere tak van industrie zie je al jaren. Als je ziet hoe snel de ontwikkelingen soms gaan....

De laatste jaren was het it - als logische voortzetting van electronica. Wat zal de toekomst brengen?
Bio-electronica? Artificial intelligence?

Of gaan we de groene kant uit met energiebesparing en milieuvriendelijkheid?
Vandaag zat ik in Sas van Gent, zo'n beetje het einde van de wereld.....het was dan een klein stukje naar Gent, daar waar de Volvo ruim drie jaar geleden is geboren.










En er zijn ook andere merken te vinden, Honda zit er ook met een erg groot distributiecentrum

Het was druk onderweg maar het viel eigenlijk nog mee....



Heerlijk om naar een Oranje te kijken wat wil voetballen. Een verademing na de zouteloze bagger onder Blind.
Ze speelden dan ook geweldig, nog beter dan tegen de Duitsers. Gewaagde stelling: ik heb ze sinds het WK in Zuid-Afrika niet meer zo mooi en goed zien spelen.
2014 was ook een goed jaar. Maar er zit absoluut potentie in, ik kijk weer met plezier. De Fransen hadden er niet echt een goed antwoord op.
Ik keek al jaren niet meer, maar gisterenavond wel, een prima oranje gezien. In de eerste helft gedoseerd, in de tweede helft gedurfd. De strafschop 1 minuut voor einde was een terecht kadootje.
Quote
Boppie
2014 was ook een goed jaar. Maar er zit absoluut potentie in, ik kijk weer met plezier. De Fransen hadden er niet echt een goed antwoord op.

Naar mijn smaak hadden 'we' in Brazilië net iets te vaak wat geluk nodig om een wedstrijd over de streep te trekken, en was het spel niet je van het, over het resultaat ben ik uiteraard vol lof. Gisteravond zag ik de wil en vaardigheid om én te winnen én mooi te spelen.

@Joost: het was inderdaad een terechte strafschop. Oliedom van die Franse verdediger om in die situatie nog iemand neer te halen.
Het werd gecorrigeerd naar 11 te hard, het kost een schamele 20 euro. Mijn collega reed met haar Prius in Nederland 7 km te hard, dat kostte 56 euro....
Mijn vrouw heeft één bon in haar leven gehad, ook in Duitsland. Een tientje kostte die.

Je ziet er wel crimineel uit Joost!cool smiley
Ja ik zag zeker dat ik geflitst werd, ik zit eigenlijk nog op een tweede te wachten, of eigenlijk op een eerste....ongeveer van dezelfde orde van grootte. Dat was een driehoekige balk met twee blauwe lampen. Of het was toch iets anders.....
Beiden bij wegwerkzaamheden, ik wist dat je direct in de ankers moet bij een snelheidsbeperking, maar na de 20-ste wegopbreking ben je wat minder alert.....
Voor die 20 euro wil je het risico van een verfrommelde bumper niet lopen...



Ik had een tijdje terug nog een akkefietje waarvoor binnenkort wel post op de deurmat zal vallen.

Ik reed 's avonds laat op een lege A15, op de rechterbaan, lokale maximum snelheid 100 km/uur, mijn snelheid was 120 km/uur.
Er wilden twee auto's met ongeveer dezelfde snelheid via de invoegstrook de snelweg op, dus ik schuif een baantje op. De voorste auto bleef irritant met dezelfde snelheid schuin voor mij rijden en de achterste auto hield zo veel afstand dat ik er eigenlijk niet 'netjes' tussen kon invoegen.
Dat hebben de heren een paar kilometer volgehouden en ik tilde langzaam aan het gas steeds iets meer op. De voorste auto bleef toch rechts voor mij rijden, wel met wat meer ruimte maar de achterste auto bleef op de rechterbaan rijden zo dicht bij mijn achterbumper dat ik het niet netjes vond hem er voor te zetten.

Na een tijdje kwam de achterste auto rechts naast mij rijden - ik dacht nog: ok, jij wil er perse rechts voorbij - en ik zag de rood-wit-blauwe sportstreep op de deuren. Deze auto liet zich weer terugzakken, maar nog steeds met te weinig afstand voor mij. Inmiddels reden we nog maar iets van 100+ km/uur en ik was het eeen beetje zat. Als ik een prent zou krijgen was het toch voor 120 km/uur, dus ik heb het gas weer ingetrapt tot 120 km/uur.
Als je snelheidsbelasting moet betalen, moet je er ook van genieten....
De rechter zou dit 'verzachtende omstandigheiden' noemen.
Jullie hebben het allemaal maar druk, ik ook...met het kijken naar Poesjes...elke avond!

[www.youtube.com]
Tja, poesjes.......Wie wil er nou niet elke dag een poes zien en aanraken?
Quote
Joost veelrijder
Jullie hebben het allemaal maar druk, ik ook...met het kijken naar Poesjes...elke avond!

[www.youtube.com]

Smeerkees, maar even gemeld bij de moderator. Dit kan natuurlijk niet.angry smily
Quote
Joost veelrijder
Quote
Idefiqs
Ik val op een maatje meer...

Ik vind ze nat wel het meest interessant

[static.skynetblogs.be]

Kinky.eye popping smiley
Je kan beter een natte poes hebben, dan een kater............
Quote
Hansje56
Je kan beter een natte poes hebben, dan een kater............

Je kunt beter een blauwtje lopen dan een groentje blijven....
Vandaag een dagje naar Zuidwest België en ook even doorgereden naar Frankrijk.
Een vreemde naam hier in Roubaix....



Dit zal Dirk wel leuk vinden, de heenweg via de Liefkenstunnel verliep zonder enige vertraging, de terugweg via de Ring verliep met enige vertraging maar het viel best mee. Alleen was ik in Antwerpen net halverwege......



Lekker voorjaarsweer
Joost, wat is er met je aan de hand? je hebt het alleen maar over seks..nut smiley

Daar kun je op onze leeftijd toch alleen nog maar over dromen?
Viagra idefix, viagra Joost.


Vandaag over de N104 bij Parijs gekomen. Staat gewoon een complete krotten wijk in het bos. Ongelofelijk dat dat kan in West Europa.
Quote
Idefiqs
Joost, wat is er met je aan de hand? je hebt het alleen maar over seks..nut smiley

Daar kun je op onze leeftijd toch alleen nog maar over dromen?

Als ik die mevrouw van het filmpje in gedachten houd, dan is het dromen en zeker natte dromen voorgoed naar de bliksem.....
En hoe zo “ op onze leeftijd”.
“ Ik spuit nog van zes hoog een vent van zijn brommer”. ( Koot en Bie).

Flauwekul, juist op onze leeftijd word de kwaliteit alleen maar beter en is de kwantiteit ook prima in orde ! Euh.....ik spreek voor mijzelf



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05-12-2018 18:40 door Hansje56.
Quote
Hansje56
Quote
Idefiqs
Joost, wat is er met je aan de hand? je hebt het alleen maar over seks..nut smiley

Daar kun je op onze leeftijd toch alleen nog maar over dromen?

Als ik die mevrouw van het filmpje in gedachten houd, dan is het dromen en zeker natte dromen voorgoed naar de bliksem.....
En hoe zo “ op onze leeftijd”.
“ Ik spuit nog van zes hoog een vent van zijn brommer”. ( Koot en Bie).

Flauwekul, juist op onze leeftijd word de kwaliteit alleen maar beter en is de kwantiteit ook prima in orde ! Euh.....ik spreek voor mijzelf


Goed gezegd Hans!

[www.youtube.com]
Quote
Boppie
Viagra idefix, viagra Joost.


Vandaag over de N104 bij Parijs gekomen. Staat gewoon een complete krotten wijk in het bos. Ongelofelijk dat dat kan in West Europa.

Tja, in Calais stond een tentenkamp.....Frankrijk is een groot land met vele tegenstellingen. Ik heb gisteren mijn gele hesje maar in de auto gelaten....
Quote
Idefiqs
Joost, wat is er met je aan de hand? je hebt het alleen maar over seks..nut smiley

Daar kun je op onze leeftijd toch alleen nog maar over dromen?

[www.jongindekop.nl]
Onze lasser Carel zegt ook altijd.....vrijgezel zijn op je 49e...man wat heerlijk! Geen gezeik aan je kop! Echt geniaal! tongue sticking out smiley

En dan komt daar t jonge broekie weer aan met zijn tekeningetje.....tongue sticking out smiley Nou ja fijne vent! thumbs up
Vrijgezel zijn....

Ik heb het recent nog uit mogen proberen en het heeft hele grote voordelen. Het monotone doe-dit-doe-dat geluid verdwijnt, de frequentie van opzitten-en-pootjes geven op social events wordt significant lager en het gevecht om de dekens is eindelijk afgelopen.

Heerlijk.

Toch mistte ik de grote, gebreide onderbroek. Het bed is koud, de kat kijkt je een beetje meewarig aan tijdens een ernstig gesprek en je wordt door vreemden gewezen op het gemis aan kledingadvies. Vreemden waarvan ik denk 'mens-bemoei-je-met-je-eige'.
Inmiddels ben ik met een tweede jeugd begonnen. Opnieuw vlinders in de buik, opnieuw het leven organiseren en een complete nieuwe familie. Inclusief (zoals mijn nieuwe vriendin de stiefkinderen noemt) cadeau-kinderen en cadeau-uitdagingen van cadeau-kinderen.
Het is per slot van rekening bijna Kerst - vreten op aarde aan hij die cadeautjes geeft.

Anyway, deze tweede jeugd is voor mij een voltreffer gebleken. Ik heb een huwelijk achter de rug waarin we dertig jaar samengewoond hebben, ik heb twee prachtige lieve meiden uit dat huwelijk en de vrouw in dat huwelijk heeft mij van veel domme puberale streken weerhouden.

Waarvoor dank.

Maar in onderling overleg zijn we opnieuw begonnen.
Ik heb op deze beslissing op een moderne manier gereageerd, inschrijven op internet dating sites.
En deze manier kan ik iedereen aanbevelen. Niet dat je er een toekomstige partner gaat vinden - ik ben bang dat als je er statistiek op loslaat, je beter af bent zonder dating site - maar omdat de ervaringen van anderen jouw ervaringen in het juiste perspectief zullen zetten.
Daarnaast is het contact met mijn dochters sterk veranderd. Van een typische vader-dochter verhouding zijn we in heel korte tijd naar een vriendschappelijke relatie gegaan. Een stap die iedere vader - kind relatie ooit zal ondergaan en een stap die soms uitgesteld wordt tot magere Hein deze stap forceert. Mijn scheiding heeft mij geholpen met deze enorme stap en ik ben er blij om dat deze stap zo goed gelukt is.
Daarnaast helpt het nemen van deze stap mij met mijn relatie met mijn cadeau-kinderen. Cadeau-kinderen die inmiddels al heel duidelijk volwassenen zijn en volwassen problemen hebben. Volwassen problemen waar ik probeer als vriend (niet als stiefvader) mee om te gaan.
De toekomst zal uitwijzen of ik een vriend van mijn cadeau-kinderen zal zijn of de toevallige vriend van hun moeder. Er zal gewerkt moeten worden aan deze relatie.

Wat mij verder nog is opgevallen aan dit opnieuw uitvinden van het relatiewiel is dat een relatie niet iets is waarin een man (ik ken slechts de helft van het verhaal, mijn excuses) een keuze heeft. Ik heb gemerkt dat vrouwen daar in de keuze maken en deze keuze wordt gemaakt in de eerste vijf seconde oogcontact. Dat is ook hetgeen blijkt uit diverse onderzoeken naar hoe mensen vrienden en kennissen kiezen maar op het gebied van een relatie kiezen is dit heel overduidelijk merkbaar. Het is ook iets waarin je als man niet echt kan sturen - als je jezelf bijvoorbeeld als een super-geconcentreerde go-getter presenteert terwijl je dat niet bent val je in de volgende minuut keihard door de mand.
Aan de andere kant viel het mij op dat ik ook binnen enkele secondes een gevoel had over de slagingskansen. Daarbij is het net als met zoeken, als je het gezochte eenmaal gevonden hebt, stop je met zoeken. Van de niet-situatie heb ik dus meerdere referentiepunten, van de wel-situatie slechts een. Hiebrij beschouw ik het voorval van dertig jaar geleden waarbij ik mijn ex leerde kennen als ernstig verjaard.

Anyway, autogerelateerd.... ik heb inmiddels ook mogen ervaren dat BMW de Mini echt nagebouwd heeft. Inclusief belachelijke technische missers, weinig binnenruimte, veel olieverbruik, stuiterend weggedrag en een aantrekkelijk uiterlijk.
Je vindt door niet te zoeken. Zo, genoeg Zen. Dan nu maar weer aan de ruk.cool smiley



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06-12-2018 10:38 door Idefiqs.
@rke
Dat wordt toch een gezellig kerst, misschien met wat verplichtingen maar die kunnen ook weer meevallen.
Quote
Nico GTR


Thanks Carel. drinking smiley
Dat lijkt een brandstoftank. Maar jij was met een accu-auto bezig?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close