Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Gepost door hansje36 
Dit is mijn eerste naams wijziging in 19 jaar, me dunkt dat het wel nodig was inmiddels spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out
En op pagina 2 beland.....fijn dat een ieder de weg hierheen vind !
Hans SS klinkt wel erg streng. En je rijdt al Mercedes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2018 18:54 door Boppie.
Quote
Hans55
Dit is mijn eerste naams wijziging in 19 jaar, me dunkt dat het wel nodig was inmiddels spinning smiley sticking its tongue outspinning smiley sticking its tongue out

Als je je leeftijd in je nickname verwerkt komt er vanzelf een moment dat het nodig is. Ik zou mezelf bijvoorbeeld de nickname rke16 kunnen aanmeten maar dat komt niet geloofwaardig over.

Naamswijzigingen storen mij niet. Ik ben er aan gewend, ik zie al 16 jaar naamswijzigingen op dit forum.


Maar ik zal weer eens een stukje schrijven. Mijn leventje is nog steeds erg turbulent en ik heb op dit moment erg weinig tijd voor autoweek. Het zal nog wel even duren, dus.
Quote
Hans55
Tojoosta is inderdaad leuk en passend !!

Ik zal niet teveel uiting geven, het kan aanstootgevend werken.
Als je goed kijkt staat er geen SS, maar 55. (Vijfenvijftig )
Ik vind Tojoosta meer passend dan :" Joost, nu een Volvo maar straks weer een Toyota."
Misschien dat ik hem wel weer terug verander hoor. Ik heb gewoon een beetje moeilijk de laatste tijd, hoewel er wel schot in de zaak zit.
Komt allemaal goed, welke wending het ook neemt. Maar desalniettemin wens ik je sterkte en inzicht !!
Quote
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota
M"ns, misschien is consuminderen zo gek nog niet. Of de wetenschap dat 2x zo duur maar 1,2 x zo goed blijkt te zijn? Het zijn leuke keuzes die je kunt maken. Ondanks dat luxe heerlijk is en dat hele kleine snufje extra luxe nog lekkerder, is alles een kwestie van gewenning. Is met jouw indrukwekkende lijst verschillende auto's van allerlei pluimage more misschien less?

Voor mij zou de genoemde X-Trail in het geheel voldoen aan al mijn eisen en zou hem zeker prefereren boven een vergelijkbare Porsche of zoals bij Idefiqs, liever de Mondeo (wat ik een meer dan prachtige auto vind en helaas te weinig te zien is op de weg) dan de Jaguar.

Nadat ik de contracten voor de X-trails getekend had en op de bus gedaan, Joost, hansje55, heb ik over jullie wijze woorden nog eens nagedacht.

Niet alleen aan jouw eisen, Joost, aan de mijne voldoen de beide X-trails ook. (4WD diesel Aut. met panorama-schuifkanteldak, beetje opgewekt iig alles-behalve-zwart interieur - en grijs ook niet trouwens - en zoveel mogelijk passieve en actieve veiligheidssniksnak)
Maar van consuminderen kunnen we hier eigenlijk niet spreken: ik krijg meer auto dan ik ooit gehad heb. Niet in centimeters, kilo´s, pk´s of kmh, maar in zijn algemeenheid. Geldt ook voor de vrijwel identieke X-trail voor mijn vrouw, die toch ooit een R-serie Benz heeft gereden en vanuit de Volvo met een Nissan qua status weliswaar een stap terug doet, maar dan ook alleen qua status, want qua uitrusting zijn er de laatste jaren in de mainstream enorme stappen gemaakt.

Nog meer auto wensen, voelt als absurd. Bovendien, als ik zie, hier op AW-Specificaties, wat deze apparaten bij jullie kosten (2.0 D Tekna AWD Aut) is praten over consuminderen eigenlijk een beetje - nee, niet een beetje, zeg maar gewoon behoorlijk - blasé. En dan heb ik het nog niet eens over de optielijsten die ik vrolijk aanvink nut smiley
Hier zijn ze gelukkig minder prijzig: zeker de voorraad exemplaren bij de Nissan dealer. Bij de zelf importerende discount-boeren nog een paar duizend minder, maar die ruilen óf je oude niet in - moet je er zelf mee gaan lopen leuren - óf ze bieden er zonder met hun ogen te knipperen zo bespottelijk weinig voor dat je spontaan antwoordt dat je hem voor dat geld liever ter plekke zelf op eet.

(en daar zit een probleem. Ze verkopen hier zo veel nieuwe auto´s, per inwoner ruim 20% meer dan in NL, en dat al zo lang, al jaaaaaaaren, alsof er nooit een Griekenland/Eurocrisis is geweest, dat ze de oude - ouder dan 3 jaar en/of meer dan 80.000 km is hier al oud - waar geen ster/propeller/4ringen op prijken, aan de straatstenen niet kwijt kunnen >> de ´oudjes´moeten om de tweedehandsmarkt voor instorten te behoeden massaal in de export - maar daarover wellicht een andere keer meer)

Waar het me om gaat is dit: waarom kunnen X-trail/Outlander/CX5/RAV4/Kuga/Edge/CRV/etc voor mij wel door de beugel, hoewel die in de door mij gewenste uitvoeringen beslist niet goedkoop zijn en voelen Macan en Velar zelfs in de basisversies (en Jaguar PSA en Volvo modellen in hun topversies) als too much?


Zouden het die futuristische dashboards zijn? Zeg nou zelf: wie heeft er nog een cockpit nodig in auto´s die op een haar na autonoom rijden en zonder jou veel beter dan mét... De te luid rond getoeterde connectivity? Koop een X4 en je bent 24/7 in contact met BMW-Assistance Europe. Zucht... De te grote en te glimmende of juist te zwarte velgen? De Evoque laat groeten, heeft van ordi trendy gemaakt. De wuchtige gladde vrijwel naadloze carrosserien? Veel functiie - dat wel - maar helaas nog veel meer vorm, en te nadrukkelijk bovendien. Vergeten waar ze vandaan komen, waarvoor ze eigenlijk bedoeld waren.

Allemaal waar en van allemaal een beetje, maar allemaal niet storend genoeg om Velar c.s. als obsceen te diskwalificeren.
Wat dan?
Ik houd het op de afwerking. Mijn leven is een rommeltje, niets in mijn bestaan is ook maar bij benadering zo fraai afgewerkt als een Macan. Mijn baan niet, mijn gezin niet, mijn huiskamer noch mijn badkamer, mijn boekenkast noch mijn jogging plannen.
Wat voor staatshoofden en CEO´s in een S-Klasse, A8, 760i, of Bentley er bij hoort, is in een Macan over the top. Te veel botox, neptieten, liposuctie en inlegbillen. Zielloze perfectie. Making love to a porn-star. Zinloze excercitie.

Een X-trail dus. The girl next door, verre van volmaakt, maar ze lacht zo leuk. Een X-trail dus. 235 kmh zit er niet in, de stiksels van de bekleding sluiten niet aan, de gebaarbediende achterklep doet er een jaar over te openen, en sluiten gaat niet eens handsfree. Maar ach, dat maakt hem sympathiek. Man zoekt nieuwe auto, klein gebrek geen bezwaar. Geen ademloze bewondering voor de breed uitgedragen macht en kracht van Macan, maar real life met dingetjes om over te mopperen, dingen om ondanks alles toch blij mee te zijn.

De met 82 toch nog te vroeg overleden Canadese bard Leonard Cohen zong het al:
There´s a crack in everything, that´s how the light gets in.

mvrgr, m´ns



.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2018 17:35 door m'ns (afd. ae&d).
Mooi gesproken M'ns, waar ik mij elders op dit medium altijd (te) boos over maak is bij voorbeeld dat een Japans merk niet voor autoliefhebbers is. Als rasechte autoliefhebber moet het op zijn minst uit Europa komen, want dat zou dan niet nagemaakt zijn. Freek kon het zo mooi verwoorden in#5 Passionado's van de echte 'my autoreview', helaas is de Hyundai Exel van Freek verdwenen, net als de prominente plek voor de schitterende werkjes van de auteurs....met dank aan de webmaster van dit medium.
Freek die trots was op zijn nieuwe 13' wieldoppen, zijn gepoetste lak, zijn 1.3 Koreaans torretje met Mitsubishi invloeden, maar werd afgebrand bij zijn 'Autoweekvrienden', want hij voldeed niet aan hun eisen.

Nu haast het mij te zeggen dat de genoemde X-Trail in deze categorie moet worden geplaatst.....want Nissan bouwt meer dan uitstekende auto's en de X-Trail doet niet onder voor de andere genoemde auto's. Oftewel zelf zou ik ook deze keuze gemaakt hebben. Maar of het met je levensstijl te maken heeft? Natuurlijk niet, ik noem het meer: ongevoelig voor de mening van anderen, wat zouden de buren denken?, snob zei mijn vader altijd, als er een te dure auto voorbij kwam. Niet dat de opvolger over drie jaar een Dacia Duster moet worden natuurlijk.....alhoewel?
Maar OK de orders zijn geplaatst, van harte gefeliciteerd met dit besluit. Veel rijplezier toegewenst. Hoe is trouwens de dieseldiscussie in Zwitserland? Of speelt dit nog niet mee?
Quote
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota
Mooi gesproken M'ns, waar ik mij elders op dit medium altijd (te) boos over maak is bij voorbeeld dat een Japans merk niet voor autoliefhebbers is. Als rasechte autoliefhebber moet het op zijn minst uit Europa komen, want dat zou dan niet nagemaakt zijn.

Het lijkt soms wel dat rasechte autoliefhebbers een voorkeur hebben voor slechte kwaliteit auto's. Dat geeft voer voor verjaardagsfeestdiscussies.
En, zeg nu eerlijk, hoe lang duurt de discussie als je op de vraag " hoe gaat het met jouw auto" iedere keer niets anders kan antwoorden dan een simpel "goed".

Einde discussie. Zullen we het dan maar weer over de vakantie hebben?

Daarnaast zien veel autoliefhebbers de kwaliteit van hun merk als een gegeven. De geschiedenis heeft echter aangetoond dat dit niet waar is. Toyota van eind 1970 ~ 2000 zijn met explosieven nog niet stuk te krijgen. Volkswagens waren vlak na WO II onverwoestbaar.
En nu?

Ik weet het niet. Renault, Fiat maken hele goede auto's en met een VW of Mercedes schijn je de garage meer te zien dan leuk is.
Toch, mijn laatste VAG product functioneerde prima en ook van de arrogante houding van VAG dealers heb ik niets gemerkt.
Nee, die houding kwam ik tegen bij een lokale BMW dealer die hier voor bekend staat in ons dorpje.

En de vraag of je een autoliefhebber bent of niet, wie heeft daar een criterium aan gehangen? Al ben je liefhebber van Lada, je bent een liefhebber.
Moons: gefeliciteerd met je besluit tot aankoop van de Nissan, prachtige wagens.!

Ik ben het eens met RKe je bent een liefhebber van auto's, ongeacht waar je in rijd. Of dat nu in de ogen van anderen een wrak is, word bestempeld als " geen auto" , tot problemen met importeurs, dealers en familie die je nog net niet uit lacht.
Na het behalen van mijn rijbewijs reed ik vaak met de auto van mijn (stief) vader, een Lada 1200. Hoekig, veel koffer en passagiersruimte, startte altijd en zodra je de eerste hoek om was gaf de kachel al warmte. Geen stuurbekrachtiging, gewoon draaien aan dat grote stuur.
Diverse Mazda's gehad, nooit problemen, idem met de Nissan, Verschillende VW Golfs en de Opels.
Alleen met de Citroen problemen gehad (bleef steeds verhoogd stationair draaien) en met de Toyota (zoop als een tempelier en de radiator ging kapoetstuk)
Ook was ik blij en tevreden met de Chevrolet Matiz in de tijd dat ik het niet breed had.

Het is mooi te dromen over autowensen en nog mooier als ze in mijn geval uit komen.

Het is mooi, zoals in het geval van Moons dat hij kan kiezen voor een Porsche, Range Rover of een Mercedes R.
Nog mooier is dat hij niet perse het onderste uit de kan wil, maar kiest voor een wagen die hem en zijn vrouw aan niks ontbreekt, maar kiest voor de meest praktische.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2018 09:47 door Hansje55.
Duits is meer dan oke !!
Ik begrijp niet zo goed wat die juffrouw met auto's te maken heeft. Behalve dat ze Duits zingt en er appetijtelijk uit ziet !
Quote
Hansje55

Moons: gefeliciteerd met je besluit tot aankoop van de Nissan, prachtige wagens.!
.....
Het is mooi, zoals in het geval van Moons..... Nog mooier is dat hij niet perse het onderste uit de kan wil, maar kiest voor een wagen die hem en zijn vrouw aan niks ontbreekt, maar kiest voor de meest praktische.

Hansje.
Niet het onderste uit de kan, nee, maar, al gaat het niet om het geld - dat is een abstractie, een getal - ik heb wel degelijk geprobeerd een meer dan goede deal te maken. Het was de eerste keer dat ik bij een dealer 2 auto´s tegelijk kwam kopen en ik kon de verleiding niet weerstaan hem een beetje uit te knijpen spinning smiley sticking its tongue out

Ach, het is een spel en dat moet volgens de regelen der kunst gespeeld worden, niet?
Diverse prijsreducties, zoals daar zijn: seizoensaanbieding (want de 2019 versie met Pro-pilot is in aantocht en wordt in mei reeds gepresenteerd) , Nissan Schweiz importeurslentebonus (dank u, Nissan Schweiz, dank) , actiemodel (met - joepie! - dat panoramaschuifkanteldak en de obligate metallic lak) , voorraadvoordeel (voorraadnadeel: beperkte kleurenkeus, helaas, en ik had zo graag zo´n fel oranje exemplaar gehad, zo eentje uit de rij-impressie van Cornelis Kit, hier op AW), Flottenrabat en kwantumkorting ( "Zeg, we praten hier niet over slechts 1 auto, maar over, hou je vast, maar liefst 2 auto´s" ) , leverden samen 20% aftrek van de Listenpreis.
Vervolgens garantieverlenging tot 4 jaar (die auto´s van jullie gaan toch niet kapot) en daarbovenop 4 jaar gratis onderhoud (weet ik waar ik aan toe ben) bedongen en LM winterwielen+banden (luister, ik lever 16 wielen in, wil ik hier ook met 16 wielen de deur uit gaan grinning smiley ) en tot slot een forse greep in de Zubehörbroschüre.
Daar zijn ze speciaal voor gemaakt, die brochures: voor de verkoper, om als de onderhandelingen op een dood punt dreigen te geraken, ze met een paar welgetimede sets verlichte instaplijsten en vloer- en kofferruimte-matten weer vlot te trekken en de koper het signaal ze geven dat de uiterste grens nu toch echt bereikt is; voor de koper, plots driftig bladerend in de nieuw ontdekte brochure, om de kans te benutten zijn (staat goed hoor) alu bumperbescherming, zijn (ook sjiek) chroomstrips en zijn (o ja, da´s vast ook handig) dakdwarsdragers, die hij nooit gaat gebruiken maar dat weet ie nog niet - de verkoper weet wel beter, maar die zwijgt wijselijk - er nog uit kunnen te peuren: iedereen gelukkig. Schitterende uitvinding, de toebehoorfolder, voor geoefende spelers, om de kunst van het spel op grote hoogte te vervolmaken.

De verkoper keek nog steeds niet ongelukkig naar zijn rekenmachine: het kon uit, hij had zijn commissie verdiend smileys with beer

mvrgr,
m´ns



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 22-03-2018 19:45 door m'ns (afd. ae&d).
Beste Moons,

Met het onderste uit de kan bedoel ik niet het geld, maar de keus van de auto. Geen Porsche, Mercedes, Range Rover of andere tot de verbeelding sprekend merk, neen-een Nissan-.
Niks mis mee trouwens !
En wat betreft een goede deal sluiten ( en de verkoper proberen uit te knijpen), Johan Cruijff zou gezegd hebben : "Ja, dat is logisch"
Eruit slepen wat er uit te slepen is !
Quote
Hansje55
Beste Moons,

Met het onderste uit de kan bedoel ik niet het geld, maar de keus van de auto. Geen Porsche, Mercedes, Range Rover of andere tot de verbeelding sprekend merk, neen-een Nissan-.
Niks mis mee trouwens !
En wat betreft een goede deal sluiten ( en de verkoper proberen uit te knijpen), Johan Cruijff zou gezegd hebben : "Ja, dat is logisch"
Eruit slepen wat er uit te slepen is !

Ik weet wat je bedoelde, Hansje, maar ook hier kon ik de verleiding niet weerstaan. Ditmaal de verleiding het spel te beschrijven.
Ach, het is een spel en dat moet volgens de regelen der kunst gespeeld worden, niet? En uiteindelijk moet je niet te hebberig zijn, want zo`n deal moet ook nog door de chefverkoper gefiatteerd kunnen worden, anders kun je weer opnieuw beginnen. Een beetje de grens opzoeken is echter wel zo leuk. En lucratief.

Overigens heb ik mezelf in dat stukje van gisteren een beetje netter/fatsoenlijker/aardiger/spelregelgetrouwer voorgesteld dan ik in werkelijkheid geweest ben. Eerlijk gezegd ben ik vorige week voor mijn doen wel erg hebberig geweest.

Nadat de verkoper net iets te snel de velours matten erin had gegooid, en daarmee wat mij betreft net iets te snel - direct na de garantieverlenging, de 4 jaar onderhoud en de winterwielen, eigenlijk het enige waar het mij echt om te doen was geweest, de rest zou leuk meegenomen zijn - het signaal had afgegeven dat het zo wel genoeg was, de onderhandelingen wat hem betreft voorbij, ben ik niet gaan sputteren over instaplijsten, of, zoals het hoort, voor de dakdwarsdragers gegaan (CHF300 , inkoop wrschlk nog niet de helft) .
Nee, er ontwaakte iets in mij. Hebzucht, ja, maar ook speelzucht. Thuis had ik gepland naast bovennoemde zaken een pakket extra´s voor een schappelijke prijs bij te bestellen. Nu wilde ik zien hoe ver ik voor niks kon gaan. Eerst heb ik de Unterbodenschutz ter tafel gebracht (skidplates voor, zij, achter, samen ca 2000 Franken + minstens een halve dag montage - en dat dan maal 2 natuurlijk) , die ik van meet af aan in het vizier had. Kleed je je auto´s toch een beetje mee aan, en al worden ze er nauwelijks terreinwaardiger van, je kunt het iig zonder kleerscheuren proberen. En niks bladeren in de Zubehörkatalog, dat had ik thuis al gedaan, en keurig de bestelnummers voor/zij/achter genoteerd - be prepared zei Baden Powell al. De junior verkoper tikte wat in op zijn calculator, daarna op zijn computer. Zweeg. Keek zuinig naar het scherm en stelde voor te delen. Dat hoor je dan te accepteren. Handdruk en iedereen blij en gelukkig.

Zou ik normaal gesproken ook zo doen. En er tevreden mee zijn. Ditmaal echter was ik me meer dan anders bewust van het spelelement. Ik deed even alsof ik nadacht en zei toen Nein. Je ruilt immers maar 1 keer twee auto´s tegelijk in. Junior weer rammelen op zijn telmachine, en nog een keer, en, toen dat ook niet werkte, nog een keer (knap gespeeld van die jongen) , terwijl ik er het zwijgen toe deed en ondertussen de aandrang weerstond die jongen uit zijn kennelijke lijden te verlossen en zijn aanbod te delen te accepteren. Daar gaat het om: nadat je de hele tijd hebt geluld, de stilte verdragen. Junior, ten slotte, een tikkie benepen: Heb ik wel toestemming voor nodig van de topfloor. (ook een knappe zet, je zou bijna alsnog de deel-deal aannemen) Ik: Ga je gang, ik heb de tijd. Hij: kunt u intussen een proefrit maken. Ik: goed idee.
Toen ik terugkwam was hij alweer beneden en in een opperbest humeur.

Pas daarna heb ik het over de verlichte instaplijsten gehad (in beide auto´s - staat zo sjiek en toch vrolijk), de rokers uitvoering (verlichte asbak en aansteker, alleen in de mijne, de vijfzitter), en de 2 USB-aansluitingen op de tweede zitrij (in de zevenzitter van mijn vrouw, tevens onze gezinsauto - dochter blij) . Daarvan had ik de bestelnrs ook al genoteerd, dus dat nam niet veel tijd meer in beslag. De aluminium pedalen heb ik de aluminium pedalen gelaten. Ik had het gevoel dat de streep bereikt was. Je moet niet te hebberig worden (en wat moet je er eigenlijk mee) . En je wil ook de bonus van zo´n knul niet in gevaar brengen.
De extra set rubber matten, voor de winter(sport) en de (school)trips in de rimboe, had ik in de opwinding van het spel vergeten, maar dat heb ik thuis telefonisch rechtgezet.

Nissan X-trail Tekna 2.0D X-tronic AWD. Je denkt: dat is ´em, meer auto heb ik niet nodig. Toch er zijn altijd nog een paar details, die hem nog net even leuker maken.

mvrgr,
m´ns



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2018 06:52 door m'ns (afd. ae&d).
Als de verkoper drie keer is weggelopen dan weet je dat je in de buurt van de grens zit.....
Meestal ga ik hier naar de dorpsgarage, dan hoeft de senior geen fiat te geven, want de baas zelf zet de handtekening. In de lease is het wel een sruk relaxter, dat moet ik wel zeggen.
Kan me nog een deal herinneren bij een andere dorpsgarage ergens in 1990, op vrijdagmiddag gaf hij de sleutel mee en zei: och kom volgende week maar terug om te kijken of je het wat vindt. 'Hoe moet dat met de verzekering?' vroeg ik nog? 'Oh, we doen net alsof je hem al gekocht hebt', zei hij en duwde het aanmeldformulier door de fax heen......het was mijn eerste Toyota, een Corolla uit 1984.

Maar je hebt zeker gelijk M'ns, je koopt twee auto's tegelijk, dan mag je ook wat verwachten.
Het spel tussen koper en verkoper speel ik ook altijd. Dat begint al thuis tegen manlief: " Jij doet niet enthousiast, zegt zo min mogelijk en als er een inruilbedrag word genoemd zucht je eens diep. Verder mond houden, ik doe het woord,"

Vervolgens gaan we meestal op zaterdagmiddag zo rond 16.30 uur. De meeste bedrijven sluiten ergens tussen 17.00 en 17.30 uur.
Bij binnenkomst kijken we even rond en wachten tot een verkoper naar ons toe komt. (Komt er geen verkoper, dan willen ze blijkbaar niks verkopen en gaan we weg).

"Kan ik wat voor u doen heren"?
"Misschien kunt u mij een auto verkopen, maar dat ligt ook grotendeels aan het inruilbedrag" zeg ik dan.
Thuis heb ik al lang uitgepluist wat het worden moet qua nieuwe auto en dat vertel ik dan ook.

Dan volgt het moment dat de verkoper naar buiten gaat om naar de inruiler te gaan kijken. Meestal kan je zien dat ze erom heen lopen, de motor starten en soms meewarig knikken. Eenmaal terug binnen gaan ze vaak eerst naar een collega. Buiten je gezichtsveld. Dan komen ze terug. "Wilt u nog koffie heren"? En als die er eenmaal is: " wat had u zelf in gedachten ?"
Daar geef ik nooit antwoord op, ik weet door zelf te zoeken prima wat die auto nog waard is, maar noem nooit een bedrag. Als hun wat hoger in hun hoofd hebben, dan snij je jezelf in de vingers. Dus ik zeg meestal : " twee keer de helft."

Meestentijds begint de verkoper dan te rammelen op een rekenmachine, bedragen op te schrijven die net buiten je gezichtsveld vallen en hoor je: " tja, moeilijke kleur, er zit een butsje-krasje-deukje hier en daar" . Ik antwoord daar meestal op dat als het een nieuwe wagen was geweest, ik niet zou inruilen.

Dan komt het bedrag op tafel en zucht mijn man eens diep. Mijn ervaring is dat het meestal een bedrag is wat ik in mijn hoofd heb. Vaak een bedrag waar ik mee accoord kan gaan. Maar altijd: " het is wel een hoop geld", wat is er nog mogelijk"? Weer gerammel op de rekenmachine en dan volgt een bedrag en in vroegere tijden wist ik dan meestal nog een radio (van een paar honderd) met meervoudige cd speler eruit te slepen. Was in de tijd dat een muziek installatie beslsit niet standaard was.

Verder kan je nog proberen een winter mattenset (van rubber) te scoren, een trekhaak, dagdragers of een dakkoffer, en alles wat Moons benoemd.

Ik tevreden en ik weet zeker dat de verkoper ook tevreden is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2018 14:02 door Hansje55.
Ook is het slim om in ieder geval de offerte van de concullega niet in het dashboardkastje achter te laten als je de proefrit maakt en de verkoper even de motor wilt horen snorren. Of je manipuleert die offerte.....dan ben je een echte dubbelspion.
Maar ja ga maar na, wil je de ellende of in ieder geval de onzekerheid van een ander graag kopen voor duizenden euro's? Ik ben blij dat ik geen autohandelaar ben.....
We hebben hier nog een auto voor de deur staan, een 15 jaar oude Hyundai. Van de buurman die een maand geleden dood in zijn huis is aangetroffen.
Soms is het wel slim om op de achterbank wat folders te leggen van andere merken. Subtiele hint dat je meer merken op het oog hebt.( en inderdaad geen offertes)
Zaterdagmiddag rond 1630 uur schreef ik.....liefst als het regent...dan kijken ze maar vluchtig naar de inruiler en komen ze snel weer binnen.

Joost: die Huyndai niks voor moeder de vrouw?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23-03-2018 14:04 door Hansje55.
Nee die wil alleen maar een fiets. En de buurman was toch wel een vreemde man. Hoeven we geen auto van te hebben. Tragisch dat hij enkele dagen dood naast ons heeft gelegen.
Quote
Joost
Nee die wil alleen maar een fiets. En de buurman was toch wel een vreemde man. Hoeven we geen auto van te hebben. Tragisch dat hij enkele dagen dood naast ons heeft gelegen.

Maar rijd je vrouw weleens in jouw auto ?
Tragisch dat niemand opmerkte dat de buurman dood was. Ging het niet rieken ? Ik zou nooit een huis huren of kopen waar een dode in heeft gelegen, niet omdat ik bang ben van dode mensen ( zeker in mijn beroep er een paar honderd mee gemaakt) , maar die geur is er lastig uit te krijgen, nog afgezien van de buurman die rondspookt omdat het onverwachts was.
Ik koop van bekende autohandelaren.

Ik roep bij een paar garage bedrijven (het zijn ook mijn persoonlijke vrienden, dat maakt het makkelijk) dat ik een goed tweedehandsje zoek. Oud, goed onderhouden en bruikbaar. Kleur, merk, prijs en vorm is ondergeschikt, de kosten van het rijden spelen wel mee.

Deze mensen weten dat ik de vraagprijs betaal. Vragen ze duizend euro, dan heb ik duizend euro bij mij. Daar hoeft geen autoradio van af (ik heb er net een gekocht in China voor $20,- ) en een - tweedehands - trekhaak is een pre. Maar ik wil niet belazerd worden, ik ga voor de eerlijke handel. Ik vind ook het verhaal van de afleveringskosten een vorm van handjeklap creeeren.

Ik ben natuurlijk vaak genoeg bij andere handelaren binnen geweest. Er zijn handelaren bij die je gewoon glashard voorliegen. Ik heb wel eens het oud-vrouwtje smoesje gehoord toen ik keek voor een vier keer vier die notabene met een duidelijk zachte band in de showroom stond.... !!!
Zo'n leugen is voor mij een aanleiding direct de onderhandeling af te breken en weg te gaan. Als je zo wil handelen zoek je maar iemand die wel het risico op een kat in de zak wil lopen.

Met de aanschaf van een nieuwe leaseauto doe ik het hetzelfde. Ik kijk bij de leasemaatschappij of de auto binnen budget is en ik vraag bij de leverancier of hij hem wil leveren met een trekhaak. Heel vaak kan dat (behalve bij een nieuwe PT Cruiser) en dan is de deal rond.
Ik heb sinds de jaren 90 van de vorige eeuw alleen maar nieuwe auto's gekocht, altijd bij de dealer, mijn eerste nieuwe gekochte auto was in 1987 en darna heb ik nooit meer een tweedehands gekocht. Eerst een paar jaar bij de Mazda dealer, vervolgens een paar jaar de VW dealer, de Suzuki dealer en de Opel en Ford dealer. Recent de Mercedes dealer.
Verstandig? Financieel misschien niet, maar wel fabrieksgarantie, vaste klant, je er prettig bij voelen.
Van handelaren heb ik weinig verstand, weet wel dat mijn vorige auto (sinds november) nog steeds te koop staat. Het is een handelaar, maar de auto is top !
En net (online,hoe makkelijk is het ) een afspraak gemaakt bij de Mercedes dealer op 14/4 voor het wisselen van winter naar zomer banden/ /velgen. Geen telefoontje of langs gaan, maar via de site digitaal een afspraak. Op zaterdag, wel zo fijn !!
14 April lijkt me rijkelijk laat, hansje. Kon dat niet eerder? Rijd je in 3 weken meer profiel van je winterbanden weg dan in 3 wintermaanden bij elkaar.
Dat is dan direct het nadeel van on-line boeken. Die afspraken-machine begrijpt niet dat jij die banden eigenlijk NU wil wisselen.

mvrgr, m´ns
Goed dat je het zegt, ook maar even direct on-line de afspraak maken.

Geregeld, 16 augustus, ze hebben het druk....
Quote
Hansje55
Quote
Joost
Nee die wil alleen maar een fiets. En de buurman was toch wel een vreemde man. Hoeven we geen auto van te hebben. Tragisch dat hij enkele dagen dood naast ons heeft gelegen.

Maar rijd je vrouw weleens in jouw auto ?
Tragisch dat niemand opmerkte dat de buurman dood was. Ging het niet rieken ? Ik zou nooit een huis huren of kopen waar een dode in heeft gelegen, niet omdat ik bang ben van dode mensen ( zeker in mijn beroep er een paar honderd mee gemaakt) , maar die geur is er lastig uit te krijgen, nog afgezien van de buurman die rondspookt omdat het onverwachts was.

Nee, het riekte nog niet, het was juist reukloos, die man was fanatiek Hindoe en soms ging de deur open en kwam er een walm wierook naar buiten. Dat zagen we al even niet. Toen zijn moeder met de sleutel kwam en vroeg of ik over het hek wilde klimmen had ik er een slecht gevoel bij en kwam de politie erbij. Die vond hem, ze hebben het nog een week als een 'plaats delict' beschouwd omdat het er verdacht uitzag.
Hij was gescheiden en de buurvrouw die nog voor de helft eigenaar is van het huis (en de andere helft de kids natuurlijk) gaat er weer wonen. Dat is ook het meest logische. Als je een gemiddeld bejaardenflatje betrekt dan weet je zeker dat daar eerder 20 dan 10 dode mensen in hebben gelegen......dat zou geen beletsel moeten zijn en het spookt nog niet bij de buren.
@Moons: je hebt gelijk, maar het kom niet anders. Deze week ben ik alleen komende maandag vrij en zaten ze al vol, de week erop konden hun of ik niet. Ja morgens om 8.00 uur. Ben niks te beroerd om vroeg op te staan, maar de dealer zit naast de Brienennoordbrug. Dat was vanaf hier minstens een dik uur stapvoets rijden, als het niet langer is. Het weekend op die week moet ik werken,dus kon het ook niet. Zaterdag 14 april was de eerste gelegenheid dat hun en ik konden, laatste afspraak die dag, want zat verder al vol. 12.45 uur, mooie tijd.
Daarnaast: als ik morgens om 06.30 uur hier wegrij is het maar net 2 graden boven nul.
Dat het digitaal kan, vind ik persoonlijk een pre , ik heb een broertje dood aan telefoneren.

@Joost: die Hindoestanen gaan er gewoon wonen? Bijzonder, want juist hun cultuur gelooft in geesten die ronddolen.
Geinig, kom, in afwachting van de levering van onze auto´s, volgende week woensdag, in voorpret zoekende naar X-trail reviews, onder een van deze reviews deze volkomen vergeten reactie van mezelf tegen:

M'NS (AFD. AE&D)
31-1-2016 om 22:39

Zodra deze X-trail bij mij in CH als 4WD Diesel mét automaat wordt aangeboden, komt ie met stip bijna bovenaan mijn verlanglijstje om onze XC90 te vervangen. Bijna bovenaan, vlak na de langverbeide Jaguar F Pace en de onvolprezen Mercedes GLC. Die kosten evenwel allebei, mits enigszins aangekleed, wél ongeveer het dubbele...



Had mezelf heel wat tijd kunnen besparen!
Ben idd eerst naar al die andere SUV´s gaan kijken (de F-Pace, Discovery (Sport) , GLC Plug-in Hybrid, Stelvio, Outlander PHEV, Q7 PHEV, XC60 PHEV enz enz) . Ben ik mee begonnen net als vier jaar geleden begin februari, op wintersport ´s avonds met mijn laptop bij de open haard de aanbiedingen op Autoscout24 naspeurend, reagerend, offertes aanvragend, etc.
Zes weken en dertig teleurstellende offertes later pas op het idee gekomen om naar een X-trail te gaan kijken. Zat kennelijk toch nog ergens opgeslagen in mijn achterhoofd, maar wel heeeeel ver weg...

mvrgr,
m´ns



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24-03-2018 18:02 door m'ns (afd. ae&d).
@Joost: ik bedoel dan ook niet de drie heiligheid maar de dolende geest van de buurman.
Zo zie je maar, blijkbaar worden de endomorfines bij de aanblik van de X-TRail aangemaakt, ik zal zorgen dat je ze nog extra krijgt....



Mijn eega had het met de Prius wagon die we hadden. Ze zag er laatst nog één rijden en dacht direct: 'dat is een mooie auto!'.

Hans, of er spoken rondom het huis zweven? Daar geloof ik niet in. In mijn beleving zit hij nu in een andere dimensie. Met misschien een vingerwijzing naar de onze, wat periodiek wordt waargenomen.
Mooi hoor, zo'n X-Trail M'ns! Maar in jouw situatie zou ik een Macan wellicht.....eye popping smiley

Het inruilspel bij de dealer.... Dan gaat mijn fantasie met mij aan de haal.nut smiley

Het werd tijd voor een nieuwe auto, ik had mijn oog laten vallen op de Ford Mondeo. Dus ging ik op pad met mijn Corsa naar de Ford dealer. Keurig geknipt en geschoren stapte ik in mijn nieuwe maatpak. Na korte tijd in de showroom te hebben rondgelopen kwam smarter op mij af, na de gebruikelijke small talk kwamen wij ter zake. We gingen tegenover elkaar aan het bureau zitten. Rustig plaatste ik mijn tas op het bureau, vervolgens legde ik mijn revolver nonchalant op tafel, niet geheel toevallig met de loop in de richting van mijn opponent. Hij kon de .357 magnum koppen in de trommel zien zitten. Niet om te dreigen of zo, begrijp mij niet verkeerd. Maar gewoon, om mijn goede bedoelingen duidelijk te maken. Ik glimlachte. Smarter gaf aan dat hij de inruiler graag even wilde bekijken. Glimlachend en met een vertrouwenwekkende gelaatsuitdrukking gaf ik hem de sleutels.

Toen hij het portier opende hoorde hij een donker gebrom van de achterbank. het was mijn mechelse herder Jop die ik in de auto had achtergelaten. Ze ontblootte rustig haar tanden en keek Smarter met opgetrokken lippen vertrouwenwekkend aan. Niet om te dreigen hoor, maar om haar goede bedoelingen duidelijk te maken. Het werd een korte inspectie.

Toen hij terug aan tafel ging zitten vroeg hij wat ik voor inruilprijs wenste. Ik noemde mijn prijs.

We werden het snel eens.




2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26-03-2018 10:37 door Idefiqs.
De Mondeo was klaar voor de aflevering. Smarter belde me op en ik stond op zaterdagmorgen om 9.00 uur in de showroom. Smarter had hetzelfde pak weer aan, ik ergerde me een beetje aan de lichte roosvorming op zijn revers. Toen wij wegliep om een kopje koffie te halen streek hij met een gewoontegebaar langs zijn revers waarbij de roos lichtjes in het zonlicht van de showroom dwarrelde.

Na het kopje koffie liepen we naar de Corsa toe. Hij startte de dieselmotor en als eerste viel het oranje lampje van de brandstofvoorraad op. 'Ik kon de garage net halen' zei ik nog. Hij liep een rondje om de auto. De hondenharen van Jop had ik netjes weggezogen en de Corsa stond er spik en span bij. 'Die raken we zo weer kwijt hoor', sprak Smarter nog. 'Mag ik uw rijbewijs nog even voor het overschrijven van het kenteken?'
Intussen liep ik naar de contouren van de Mondeo toe, de wagen was immers geheel bedekt met een fluweelzachte deken. Toen Smarter even later terugkwam mocht ik de deken wegtrekken. Soepeltjes gleed de deken van de in de wax gezette carrosserie van de Mondeo. Wat stond deze er prachtig bij! 'Ik zag dat het geld al overgemaakt is, u kunt zo wegrijden', sprak Smarter. 'Hij heeft zijn onderhoud in de garage gehad en we hebben een versie APK geregeld. De monteurs zijn er nog best lang mee bezig geweest. Oh ja, ik heb nog een bosje bloemen voor u en een flesje wijn'.

Smarter duwde de glazen deuren van de showroom open en reed de auto naar buiten. 'Het is altijd lastiger dan je denkt in een nieuwe auto, zeker als je uit een kleinere auto komt'. Op de parkeerplaats vlak voor de showroom stapte ik met een verguld gevoel in de Mondeo en reed langzaam weg. Smarter zwaaide nog even en keek me na. Zag ik hem nou lachen.....? Soepeltjes schakelde ik de korte pook door het H-patroon heen. Aan het eind van de provinciale weg bij Austerlitz maakte de weg een scherpe bocht. Ik trapte het middelste pedaal in, maar tot mijn verbijstering trapte ik deze tot aan de bodem in en gebeurde er volstrekt niets! De polsslag op mijn moderne fitbit horloge ging van een licht verhoogde 84 naar 157 totdat de onvermijdelijke botsing met de boom kwam. Maar ook de levensreddende voorzieningen waren uitgeschakeld en met 84G kwam ik tegen het stuur tot stilstand.
Quote
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota
De Mondeo was klaar voor de aflevering. Smarter belde me op en ik stond op zaterdagmorgen om 9.00 uur in de showroom. Smarter had hetzelfde pak weer aan, ik ergerde me een beetje aan de lichte roosvorming op zijn revers. Toen wij wegliep om een kopje koffie te halen streek hij met een gewoontegebaar langs zijn revers waarbij de roos lichtjes in het zonlicht van de showroom dwarrelde.

Na het kopje koffie liepen we naar de Corsa toe. Hij startte de dieselmotor en als eerste viel het oranje lampje van de brandstofvoorraad op. 'Ik kon de garage net halen' zei ik nog. Hij liep een rondje om de auto. De hondenharen van Jop had ik netjes weggezogen en de Corsa stond er spik en span bij. 'Die raken we zo weer kwijt hoor', sprak Smarter nog. 'Mag ik uw rijbewijs nog even voor het overschrijven van het kenteken?'
Intussen liep ik naar de contouren van de Mondeo toe, de wagen was immers geheel bedekt met een fluweelzachte deken. Toen Smarter even later terugkwam mocht ik de deken wegtrekken. Soepeltjes gleed de deken van de in de wax gezette carrosserie van de Mondeo. Wat stond deze er prachtig bij! 'Ik zag dat het geld al overgemaakt is, u kunt zo wegrijden', sprak Smarter. 'Hij heeft zijn onderhoud in de garage gehad en we hebben een versie APK geregeld. De monteurs zijn er nog best lang mee bezig geweest. Oh ja, ik heb nog een bosje bloemen voor u en een flesje wijn'.

Smarter duwde de glazen deuren van de showroom open en reed de auto naar buiten. 'Het is altijd lastiger dan je denkt in een nieuwe auto, zeker als je uit een kleinere auto komt'. Op de parkeerplaats vlak voor de showroom stapte ik met een verguld gevoel in de Mondeo en reed langzaam weg. Smarter zwaaide nog even en keek me na. Zag ik hem nou lachen.....? Soepeltjes schakelde ik de korte pook door het H-patroon heen. Aan het eind van de provinciale weg bij Austerlitz maakte de weg een scherpe bocht. Ik trapte het middelste pedaal in, maar tot mijn verbijstering trapte ik deze tot aan de bodem in en gebeurde er volstrekt niets! De polsslag op mijn moderne fitbit horloge ging van een licht verhoogde 84 naar 157 totdat de onvermijdelijke botsing met de boom kwam. Maar ook de levensreddende voorzieningen waren uitgeschakeld en met 84G kwam ik tegen het stuur tot stilstand.

Goed gevonden! Een echte Joost van de eerste tot de laatste letter, mooi hoor. En dat daags na de kerkgang, de inspiratie die je daar vindt. Chapeau!
Quote
Idefiqs
Quote
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota
De Mondeo was klaar voor de aflevering. Smarter belde me op en ik stond op zaterdagmorgen om 9.00 uur in de showroom. Smarter had hetzelfde pak weer aan, ik ergerde me een beetje aan de lichte roosvorming op zijn revers. Toen wij wegliep om een kopje koffie te halen streek hij met een gewoontegebaar langs zijn revers waarbij de roos lichtjes in het zonlicht van de showroom dwarrelde.

Na het kopje koffie liepen we naar de Corsa toe. Hij startte de dieselmotor en als eerste viel het oranje lampje van de brandstofvoorraad op. 'Ik kon de garage net halen' zei ik nog. Hij liep een rondje om de auto. De hondenharen van Jop had ik netjes weggezogen en de Corsa stond er spik en span bij. 'Die raken we zo weer kwijt hoor', sprak Smarter nog. 'Mag ik uw rijbewijs nog even voor het overschrijven van het kenteken?'
Intussen liep ik naar de contouren van de Mondeo toe, de wagen was immers geheel bedekt met een fluweelzachte deken. Toen Smarter even later terugkwam mocht ik de deken wegtrekken. Soepeltjes gleed de deken van de in de wax gezette carrosserie van de Mondeo. Wat stond deze er prachtig bij! 'Ik zag dat het geld al overgemaakt is, u kunt zo wegrijden', sprak Smarter. 'Hij heeft zijn onderhoud in de garage gehad en we hebben een versie APK geregeld. De monteurs zijn er nog best lang mee bezig geweest. Oh ja, ik heb nog een bosje bloemen voor u en een flesje wijn'.

Smarter duwde de glazen deuren van de showroom open en reed de auto naar buiten. 'Het is altijd lastiger dan je denkt in een nieuwe auto, zeker als je uit een kleinere auto komt'. Op de parkeerplaats vlak voor de showroom stapte ik met een verguld gevoel in de Mondeo en reed langzaam weg. Smarter zwaaide nog even en keek me na. Zag ik hem nou lachen.....? Soepeltjes schakelde ik de korte pook door het H-patroon heen. Aan het eind van de provinciale weg bij Austerlitz maakte de weg een scherpe bocht. Ik trapte het middelste pedaal in, maar tot mijn verbijstering trapte ik deze tot aan de bodem in en gebeurde er volstrekt niets! De polsslag op mijn moderne fitbit horloge ging van een licht verhoogde 84 naar 157 totdat de onvermijdelijke botsing met de boom kwam. Maar ook de levensreddende voorzieningen waren uitgeschakeld en met 84G kwam ik tegen het stuur tot stilstand.

Goed gevonden! Een echte Joost van de eerste tot de laatste letter, mooi hoor. En dat daags na de kerkgang, de inspiratie die je daar vindt. Chapeau!

Onder de preek borrelen de mooiste gedachten op! Maar jouw verhaal is ook weblogwaardig!
Quote
De Schaduw
Jullie zijn ook niet aardig voor elkaar. big smile smiley

Ja, Joost is erg creatief in zijn affectie. Dat waardeer is zo in hem, mooi ook hoe hij zijn eigen karakter op zijn personages weet te projecteren. winking smiley
Gisteren was het trouwens dominee Lakenveld







(gereformeerd grapje als je in je bed bent gebleven)
Quote
Idefiqs
Quote
De Schaduw
Jullie zijn ook niet aardig voor elkaar. big smile smiley

Ja, Joost is erg creatief in zijn affectie. Dat waardeer is zo in hem, mooi ook hoe hij zijn eigen karakter op zijn personages weet te projecteren. winking smiley

Mijn baas zei het ook tijdens mijn laatste functioneringsgesprek dat ik iedereen weet te raken op de manier die hem het beste aanspreekt ;-)
Joost en Idefiqs zijn net Koot en Bie. Altijd lachen met die twee en tussen de regels door een boodschap, die wel bij de kijkers/lezers binnen komt, maar niet altijd bij de omtvanger . Waarbij Idefiqs de boodschapper is en Joost de ontvanger. soms op het scherpst van de snede, maar altijd weer verzoenend.
Fijn te zien dat het klikt
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close