Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Gepost door hansje36 
En inmiddels heeft de nieuwe eigenaar mij een bericht gestuurd.
——————————————————————————————
“ Dag Hans,

Je auto heeft weer een liefhebber als eigenaar.. De kleur kwam mij al bekend voor en na bezoek hier zag ik dat je de vorige eigenaar was.
Je kan mij zeker nog in het wild tegen gaan komen aangezien ik niet ver van Zoetermeer vandaan woon..... iets met stroopwafels en kaas.”

——————————————————————————————

Fijn, geeft een goed gevoel !

Inmiddels met de Benz in Spanje, goede ritten gehad (want overnacht). Voldoende, meer dan voldoende ruimte in de kofferbak. Garmin routeplanner erg goed, diverse keren ons om files heen geleid. (Grensovergang Kortrijk-Lille, bij Parijs, de A87 af richting A71., grensovergang Frankrijk-Spanje.)
Nergens dus stil gestaan. Gemiddeld verbruik : 1 op 16.6. Ben ik meer dan tevreden mee.
Benzine hier in Spanje €1.39.
Klinkt goed Hans! Prettige vakantie. €1,39 is heel redelijk voor West-Europa. Ik zat in Polen steeds rond de 5 zloty, dus dat zal zo'n €1,20 zijn geweest.
Daar die week iets meer dan duizend km gereden aan gemiddeld 1 op 20-21, file; provinciale weg en snelweg gecombineerd, vond ik best netjes.
Gisteren een flink stuk Autoroute dubSoleil gedaan, nu staan we even aan de Saone.

Gaat weer goed met de economie, schoonmoeder mag vaak weer meereizen zag ik.
Boppe

Gaat weer goed met de economie, schoonmoeder mag vaak weer meereizen zag ik.

Dat zagen wij ook, heel veel voertuigen hadden zo’n kist op het dak.
Schoonmoeder kost wel geld, want voertuigen met een bagagebox worden bij de tolpoortjes vaak aan gezien voor bestelbusjes (=hoger tarief).
En het extra brandstofgebruik niet te vergeten.
Maar dat heb je met een aanhanger net zo goed, als het niet meer is. Met vouwwagentje erachter loopt onze diesel ineens ook één op een emmer. Bij onze vorige auto was het extra verbruik met dakkoffer ongeveer gelijk aan dat met een aanhanger, met de opmerking dat we met dakkoffer gewoon met 130 over de péage crossten en het met aanhanger vaak beperkt blijft tot 90-100.
Het kost inderdaad wat, maar wie wil schoonmoeder nu 1400 kilometer in de auto hebben....
Mijn (ex) schoonmoeder reed nooit mee...die ging met de bezem.
Hansje55
Mijn (ex) schoonmoeder reed nooit mee...die ging met de bezem.

Hebben wij dezelfde schoonmonster?confused smiley
Ik ben nu meer dan 15 jaar haar ex-schoonzoon...
Maar wat zij mij heeft geflikt tijdens onze scheiding tart alle fantasieën. “ ik zal ervoor zorgen dat je ervoor bloed” , nadat ik uit de kast kwam......
En inderdaad.....alles werd binnen geharkt...zelfs onze toenmalige kluis werd door haar (een bedrijf dan) opengebroken.

Ik heb haar meer dan 15 jaar niet gezien, de relatie met mijn ex-vrouw hielp zij om zeep (maar inmiddels is mijn ex weer bij ons over de vloer) .
Mocht ze over een zebrapad lopen en ik kom aanrijden...ik ken ineens het verschil tussen remmen en gasgeven niet meer.....spinning smiley sticking its tongue out
Schoonmomster is nog vriendelijk, zij is meer een kwade heks met dito uiterlijk.....
Hans nog bedankt voor de tip, inmiddels hebben wij ook een tolpoortenkastje, dat moet ons als het goed is ook weer wat stress schelen, altijd lastig met je sleurhut als je aankomt rijden en de keuze hebt uit zestien poortjes, waarvan er sommigen te smal, anderen te hoog en weer anderen dus nooit opengaan. Nu hoeven we in Frankrijk en Italië alleen maar op de T te letten.

Wat een mooi verbruik met de Mercedes, daar hoef je echt geen diesel meer om te kopen. Wij gaan binnenkort, de Volvo zal waarschijnlijk 1 op 11 rijden......maar OK ik heb een brandstofpas.
Graag gedaan Joost !! Niet nerveus worden als de slagboom niet gelijk opent.
Bij sommige poortjes piept de badge al als je er net in rijd ( en gaat de slagboom open), bij anderen moet je bij wijze van speken de slagboom aan gort rijden (lees er dicht bij staan).

Fijne vakantie !!
Dank je wel. Jij ook als je nog onderweg bent in Spanje, ik hoef niet te zeggen: zoek de warmte lekker op......voor een beetje lekker weer moet je naar IJsland, daar is het een comfortabele 14 graden. Zelfs bovenin Finland is het boven de 30 graden.
Het beste is bij de tol helemaal naar links te gaan, die zijn daarvoor speciaal gereserveerd, kan je er vlot door.
In parkeergarages met een T werkt hij ook, geen gedoe met een kaartje en betalen.(als je zonder caravan op pad bent).
Haal als je uit de auto bent, de badge bij de voorruit weg, je zal niet de eerste zijn waarbij het zijraampje word ingetikt.
Om de batterij te sparen: doe hem in het bijgeleverde zakje.

En inderdaad het is overal bloedje heet. De airco in de Benz doet het meer dan prima en in het appartement ook.
@Joost,

De Toyota koorts slaat zelfs bij de buurtkinderen aan...grinning smiley

Ha Hans, bedankt voor de tips
Idefiqs, die kids zijn bevangen door de hitte! ;-)
Joost veelrijder

Net als hun papa, die heeft een Avensis gekocht.nut smiley
Idefiqs
Joost veelrijder

En die rijdt ook voor schut als de Camry straks leverbaar wordt....nee hoor mooie bak die Avensis. Tenminste de laatste dan. Er is er maar één mooier en dat is natuurlijk de Mondeo (en dat is oprecht! ).
Joost veelrijder
Idefiqs
Joost veelrijder

En die rijdt ook voor schut als de Camry straks leverbaar wordt....nee hoor mooie bak die Avensis. Tenminste de laatste dan. Er is er maar één mooier en dat is natuurlijk de Mondeo (en dat is oprecht! ).

Voor mij staan ze ongeveer op gelijke hoogte, ik word bij beide modellen niet bijzonder enthousiast van de voorkant. Zo'n Aston-achtige grill staat toch beter op een daadwerkelijke Aston. Ik heb echter pech, grote grille en geforceerd samengeknepen koplampen schijnen hip te zijn, Avensis heeft dat m.i. ook. Vind ik jammer, vanaf het begin van het voorwiel zijn het allebei fraaie auto's.
Als ik alleen naar looks kijk zou ik uit deze klasse waarschijnlijk een Superb op de oprit zetten. Daar is wat lijnenspel toegepast waardoor de grille kleiner lijkt en de koplampen juist groter, vind ik zeer geslaagd.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-07-2018 10:52 door afentoe.
Gaat de Camry weer geleverd worden in NL? Dat zou goed nieuws zijn. Mijn buufbuuf heeft een geïmporteerd, wel vrij nieuwe Avensis.
Terug van drie weken Frankrijk en Italië, de hitte ontvlucht, maar natuurlijk ook weer verkregen....alhoewel? Ook de echte vrieskoude opgezocht!

De reis verliep via het Rhonedal (twee dagen) naar het Aostadal in Italië, na vier dagen Aostadal naar Toscane. Hier bleven we een hele week, daarna de Bloemenriviera, en daarna nog een midweek in de Provence.

Allereerst: Het tol.kastje is ECHT GEWELDIG! Je zit altijd te hannesen, helemaal met de caravan, waar je niet alle poortjes kan nemen en ook altijd je auto uitmoet om het kaartje te trekken en te betalen, dit vanwege de afstand die je moet aanhouden om de caravan voor een extra stryping te behoeden. Nu gaf dat echt heel veel rust, zowel in Frankrijk als in Italië. In Florence hebben we er ook een parkeergarage mee betaald.

Het Aostadal was erg leuk, een stadscamping, midden in het dorp Arvier, 50 meter lopen naar de buurtsuper tussen Italiaanse oude mannetjes en dames je boodschapjes doen.

Je kijkt vanuit de camping ook naar de besneeuwde toppen van de Alpen en die lonkennatuurlijk, voor 152 euro boek je een vierpersoons familiereisje per kabelbaan, waar het op ruim 3500 meter hoogte geen 35 maar 3 graden is......

Ook Aosta is een erg leuk stadje, met Romeinse overblijfselen

Hierna zijn we doorgereden naar Toscane, ik had een megablunder gemaakt en het adres naar de verkeerde camping opgeschreven. Ik maakte geen fans in de auto, om 18.00 uur op de verkeerde camping aankomen en vervolgens 77 km deels terugrijden....OK de pizza was lekker op de goede camping.
OK de volgende dag toch weer een dagtochtje gemaakt, naar Pisa.

Bekende plaatjes natuurlijk, de kids hadden de toren nog nooit gezien.

De volgende dag bezochten we Florence, in de zinderende hitte van tegen de 40 graden.....

Ook reden we de week ruim 350 km naar Rimini en Sam Marino. Mijn schoonouders hebben zich in 1964 verloofd in dit hotel, dat zag er nog steeds hetzelfde uit. Dat móesten we een keer gezien hebben. Ook was het heerlijk in de aircoauto bij 39 graden....én wilde de oudste graag weer een neiuw land bezoeken: San Marino.

Het pislauwe water van de Adriatische zee....moesten we ook even in.

Hierna teruggekeerd naar de Bloemenriviera, van een stille grote camping naar een hele drukke kleinschalige camping. Dankzij de mover konden we de caravan plaatsen

Het was knus, maar ook heel druk. En HEET, bij 29 graden slaap je niet echt lekker in de caravan.....
De Bloemenriviera is echt prachtig, alleen stond de camping midden tussen oude vervallen kassen, dat was minder.

Na 4 dagen Bloemenriviera reden we de Provence binnen, we waren al vaker in Castellane geweest, maar het is er echt heel mooi! En ook niet zo heet, het scheelde zeker 10 graden.

In het donker met de full frame spiegelreflex (die ik vlak voor de vakantie heb gekocht) gemaakt, uit het handje.....onweer in de Provence.

Dagtochtje (150 km) naar de Rode Rotsen, erg fraai!

De RCN camping had een pittig hoogteverschil, 80 meter! Caravans werden met de trekker omhoog getrokken. Wij stonden bovenaan, gelukkig kon de Volvo dit gewoon zelf doen.....er gaat toch niets boven een tweeliter diesel, ik ga voorlopig geen diesel afkatten ;-)

Gisterenochtend begonnen aan de terugreis, ingetikt....1234 km, máár.....dat was binnendoor via Grenoble, deze route werd sterk afgeraden. Daarom omgereden via Nice en Cannes, en dat is zo'n 150 km verder. Vervelend als je ruim twee uur later pas die 1234 km weer ziet staan.
We reden daarna lekker door, wat file onder Lyon en om 17.30 uur had ik bij Dijon een overnachtingscamping uitgezocht, 10 minuutjes van de snelweg, 37 euro, lekker nog een avondje gestaan.
Vanmorgen weer vertrokken, de laatste 800 km naar huis, prima reis gehad en om 19.00 uur waren we thuis! Prima vakantie gehad!

Fijn dat je een fijne vakantie hebt gehad en de Tolbadge zijn dienst bewees, ook in een parkeergarage. Top !.

Wij ook een heerlijke vakantie gehad, comfort in de Benz, relatief zuinig (gemiddeld 1 op 16), goede airco. Veel gezien, totaal 4800 km gereden.
Paar dagen na thuiskomst brief uit Frankrijk (In keurig Nederlands). Bij het inrijden in Frankrijk (bij Le Perthus) iets te hard gereden.92 gecorrigeerd waar je 90 mag. 46€.
Goede overnachtingshotels bij Clermont Ferrand op de heenweg en Vierzon bij de terugweg. Heerlijk gegeten in beide steden bij de Buffolo grill.
Over 10 weken in de herfstvakantie naar de Eiffel.
Mooie foto's Joost! Je foto's uit Toscane brengen mooie herinneringen boven. Vijf jaar terug heb ik eens een week bij locals in Pisa gelogeerd, met ook dagtrips naar Florence; Lucca en de Cinque Terre, stuk voor stuk onbehoorlijk prachtig.
Moest je daar nog eens in de buurt komen dan is de Cinque Terre ("vijf dorpen"winking smiley zeker een aanrader, paar foto's van mij destijds.

Alleen al het uitzicht vanuit de trein is de moeite waard.

In de dorpjes heb je uitzichten als deze aan de lopende band.
Ziet er uit als een lekkere vakantie Joost. En, met een zakluifel aan de caravan prima om veel te verkassen. thumbs up
Hier was de zomervakantie zo'n 1300 km sturen naar Porec, caravan neerzetten, voortent en luifel er aan. Alles opspannen, inrichten en genieten van het weer, de twee jonge kinderen (2 en 4), en vooral weinig uitvoeren. 2,5 week later de boel weer inpakken en de 1300 km terug sturen grinning smiley
Tijdens de vakantie in Camp Nou geweest, het stadion van FC Bar elona, waar vele Nederlanders hebben gespeeld of trainer zijn geweest.
Indrukwekkend, bijzondere sfeer, Cruijff veel op foto en video aanwezig. Aanrader !!
Bedankt voor jullie reacties! Ik zat nog even alle afstanden uit te rekenen, het was 3650 km met de caravan en ongeveer 750 km solo, toch wel aardig wat kilometers.
Ik hoop dat de Italiaanse kilometers geen boetes opleveren, daar mag je max. 80 (!) met de caravan, dat wist ik in het begin niet en heb er ook wel 100 gereden. Op de provinciale wegen bij Florence mocht je ook maar 50, 80 en soms 40, daar hield ik me solo goed aan, terwijl alles en iedereen over de doorgetrokken strepen langs mij heenging....
Wat we volgend jaar doen? Ik zat te denken aan Noorwegen en Zweden, maar mijn vrouw is nog niet overtuigd, we vonden het toch wel iets te heet, 28 is leuk, 38 wat teveel van het goede, daarom houdt Istrië me ook wel tegen.....maar of er genoeg leuke dingen zijn te zien in Scandinavië? Natuur genoeg, maar na drie dagen fjorden kijken heb je het ook wel gezien. Och, we hebben nog even.
Ha mooi, de irritante reclame van topics met illegale films is gelukkig weggehaald, het was hier gisteren één grote bende.
Eén film had trouwens wel mijn aandacht: Mamma Mia, here we go again, gisterenmiddag ook in de bios gezien....érg leuk! In oktober gaan we ook naar de musical.

M'ns, hoe is het met jou vakantie in Toscane?
Heftig zeg! Wij reden een week of twee geleden bij Bologna, daar is afgelopen dagen een megaongeluk met een LPG vrachtauto gebeurd, wij reden ook twee keer over Genua over de rivier de Polcevera, daar is nu een 90 meter hoge hangbrug ingestort met tientallen doden.

[www.nu.nl]

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-08-2018 14:08 door Joost veelrijder.
Verschrikkelijk ja, zat op RTL-Z te kijken. Die groene truck is daar ook nog in beeld geweest, die chauffeur heeft de grootste geluksdag van zijn leven.
Mamma Mia.....de film en musical van Abba....laatste niet gezien........ik haat musicals (en dat voor een nicht).
Wel erg nieuwsgierig naar de nieuwe plaat/cd/mp3/ van Abba die dit jaar uit komt.
Joost veelrijder
Heftig zeg! Wij reden een week of twee geleden bij Bologna, daar is afgelopen dagen een megaongeluk met een LPG vrachtauto gebeurd, wij reden ook twee keer over Genua over de rivier de Polcevera, daar is nu een 90 meter hoge hangbrug ingestort met tientallen doden.

[www.nu.nl]

Verschrikkelijk inderdaad, die brug bij Genua zijn wij ook een aantal keren gepasseerd.
Ik zie het net op het nieuws......vreselijk !!

Op vakantie naar Italie gaan wij waarschijnlijk nooit, (Hooguit een stedentrip naar Rome/Vaticaanstad met het vliegtuig en dat staat als allerlaatste op de bucketlist) .

En moeten we nu verdorie iedere keer een spambeveiligings code invoeren
Deze foto heb ik nog in de file gemaakt (bij stilstand ;-) ) waar de brug nog opstaat.

Hans, wat in Italië houd je tegen? Prachtige steden, persoonlijk vind ik ze een stuk fraaier dan in Frankrijk en Spanje, klimaat is warm, leuke mannen.....
Wat mij tegen houd in Italie??

Het schreeuwigere van hun taal.
Ik lust geen pasta, pizza, lasagna of andere pasta’s.
(Te) warm.
Leuke mannen? Ik vind het (ik generaliseer) macho’s die zelf weten dat ze leuk zijn....
En de steden....tja, Venetie is één groot riool........Rome, de romeinen, kan mij als geschiedenis liefhebber niet interesseren). Sicilie, maffia en Berlusconie...

Ik ga liever naar Noorwegen, Zweden en de Noordkaap......
Ha Hans, als jullie altijd naar het noorden gingen kon ik het nog snappen, maar jullie gaan meestal naar Frankrijk en Spanje.
Ik vind Italië de leukere variant van die twee. Maar dat is dan weer mijn mening, je mag er natuurlijk helemaal anders over denken. En dat is wel weer zo makkelijk, anders gingen we allemaal naar hetzelfde toe.
Hansje55
Wat mij tegen houd in Italie??

Het schreeuwigere van hun taal.
Ik lust geen pasta, pizza, lasagna of andere pasta’s.
(Te) warm.
Leuke mannen? Ik vind het (ik generaliseer) macho’s die zelf weten dat ze leuk zijn....
En de steden....tja, Venetie is één groot riool........Rome, de romeinen, kan mij als geschiedenis liefhebber niet interesseren). Sicilie, maffia en Berlusconie...

Ik ga liever naar Noorwegen, Zweden en de Noordkaap......

[www.kras.nl]

Geen schreeuwerige mannen maar stoere kerels. Geen open riool maar een schoon land. Geen onverstaanbaar geschreeuw maar 'gewoon onverstaanbaar Engels'.

En geschiedenis...
Dat hoef ik jou niet te vertellen.

Bovendien zijn de Schotten bijna overdreven vriendelijk. In gesprekken en achter het stuur.
Schotland is prachtig, maar wat steden betreft: de allermooiste steden vind je toch echt in Italië.
Jammer dat er een plas water tussenzit. Met de caravan is dat op de bot of met de trein toch weer een flinke hobbel.

GRRRR Ik word echt heel agressief van die %$^%$$^& code....
rke
en achter het stuur.
Het zijn uitersten, ik schrok mij vorig jaar toch een paar keer het lazarus (volgens mijn spellingchecker is dat met een 'a'?). Grote merendeel is inderdaad een gentleman, moet ook wel met die smalle wegen. Maar dan zijn er ook de klevers die met 100 over die smalle wegen willen en om dat te bereiken op letterlijk twintig centimeter van je bumper gaan zitten totdat je opkrast, en de spookracende droeftoeter in de AMG die mij (of ik hem, om het even) op een haar na het ziekenhuis inreed.

Joost
Met de caravan is dat op de bot of met de trein toch weer een flinke hobbel.
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat dat iets meer kost, maar waar zit die hobbel verder nog? De boot van IJmuiden naar Noord-Engeland (en vice versa) doet er een nacht over, waardoor je de volgende ochtend redelijk fris terug in de auto stapt. Ik vond het heel relaxed reizen, al is het vier jaar terug dat wij de aanhanger nog eens op een ferry gehad hebben.
afentoe
rke
en achter het stuur.
Het zijn uitersten, ik schrok mij vorig jaar toch een paar keer het lazarus (volgens mijn spellingchecker is dat met een 'a'?). Grote merendeel is inderdaad een gentleman, moet ook wel met die smalle wegen. Maar dan zijn er ook de klevers die met 100 over die smalle wegen willen en om dat te bereiken op letterlijk twintig centimeter van je bumper gaan zitten totdat je opkrast, en de spookracende droeftoeter in de AMG die mij (of ik hem, om het even) op een haar na het ziekenhuis inreed.

Joost
Met de caravan is dat op de bot of met de trein toch weer een flinke hobbel.
Ik zal de eerste zijn om toe te geven dat dat iets meer kost, maar waar zit die hobbel verder nog? De boot van IJmuiden naar Noord-Engeland (en vice versa) doet er een nacht over, waardoor je de volgende ochtend redelijk fris terug in de auto stapt. Ik vond het heel relaxed reizen, al is het vier jaar terug dat wij de aanhanger nog eens op een ferry gehad hebben.

Mijn eega houdt niet zo van boten (of het moet een hele luxe cruise zijn....), maar misschien dat het volgend jaar zomaar Schotland wordt. Ik hoorde vanmorgen dat we de komende vier jaar warme zomers krijgen.....35 lijkt leuk, maar 22 graden is ook al prima voor ons.
Wij zijn in 1999 wel eens van IJmuiden naar New Caste gevaren. Toen viel het eigenlijk ook wel mee.
Italië blijft ook mijn favo vakantieland. Prachtige steden, makers van de beste wijnen, culinair onovertroffen.
Ik eet liever een goede Paella dan een Pizza. Qua steden/dorpjes vind ik Italië ook mooier dan Spanje of Frankrijk. Kroatië is mij trouwens ook goed bevallen.
Meeuw
Ik eet liever een goede Paella dan een Pizza. Qua steden/dorpjes vind ik Italië ook mooier dan Spanje of Frankrijk. Kroatië is mij trouwens ook goed bevallen.

Gelukkig is de Italiaanse - en Spaanse - keuken breder dan deze gerechten, maar een ECHTE Italiaanse pizza kan erg lekker zijn.
Idefiqs
Meeuw

Gelukkig is de Italiaanse - en Spaanse - keuken breder dan deze gerechten, maar een ECHTE Italiaanse pizza kan erg lekker zijn.

Klopt geheel, onze twee Domino verslaafden hebben tijdens de vakantie ECHTE margarita's gegeten.
Joost veelrijder
Idefiqs
Meeuw

Klopt geheel, onze twee Domino verslaafden hebben tijdens de vakantie ECHTE margarita's gegeten.

ECHT lekker.thumbs up
Idefiqs
Italië blijft ook mijn favo vakantieland. Prachtige steden, makers van de beste wijnen, culinair onovertroffen.

Engeland is heel erg goed met haar Indiase keuken. Vol onbekende smaken en aparte combinaties.
Bijvoorbeeld uien gemarineerd in ketjap (en kruiden).
De Italiaanse, Spaanse en Franse keuken zijn ook heerlijk.
Meeuw

Inderdaad, ben jaren geleden in Istrië geweest (als student met de afmattende bus...) en in de zeventiger jaren tot aan Split geweest (als tienjarige jongen), helemaal verweg in het Oostblok met de familie in de Corolla over de hoge Oostenrijkse passen heen.
Mijn vader zocht ook (..) al verre oorden op, als je van Italië houd, dan valt deze omgeving ook zeker in de smaak, dat ben ik met je eens.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close