Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Gepost door hansje36 
Beste allemaal,

Met heel veel plezier hebben we de afgelopen jaren de Blogcontest gedaan. Na 109 contesten is het einde ervan.

Vanf heden gaan we hier verder. Heb je wat (leuks ) te vertellen ? Wil je iets delen? Wil je je verhaal kwijt of heb je een blog geschreven die aandacht verdiend zonder wedstrijd element ? Vanaf heden kan dat hier allemaal.

De verhalen, ideeën, blogs, vragen, mededelingen en alles kan hoek

Regels:
* respecteer elkaar, gebruik welvoegelijk taalgebruik.
* respecteer elkaars privacy, sommigen zitten niet voor niks hier onder een nickname
* blogs plaatsen ? Meer dan prima !! Geen wedstrijdelement meer en de harde eis dat het auto gerelateerd moet zijn.
* daarnaast gelden uiteraard de regels van Autoweek. Daaronder valt ook dat er geen (sluik) reclame mag worden geplaatst.

Veel plezier !!
hansje36
* daarnaast gelden uiteraard de regels van Autoweek. Daaronder valt ook dat er geen (sluik) reclame mag worden geplaatst.

Ook niet voor bepaalde boeken die sommige mensen in bepaalde hoeveelheden op voorraad hebben liggen en voor een schappelijke prijs over te nemen zijn? Eventueel per stuk te leveren?
Hi Hansje, Ivanow,

Ik heb nog wel interesse in een klein stapeltje van die bepaalde boeken. En zou ze gemakkelijk allemaal kunnen opslaan als ze in de weg liggen, Ivanow, maar dat dunkt me een soort van definitieve dood in de pot voor deze bepaalde boeken. Lijkt me een mijl op zeven.

Verder alles goed, jongens?
Heb nog wel gelezen dat Hansje verhuisd is en inmiddels een Mercedes rijdt (of ben ik al zo lang weg dat je al aan je tweede toe bent, hansje? ) , maar hoe is met jou, Ivanov? En met de anderen? Joost, Idefix, Solo, DF, twix, Jeroen?
Wie praat me bij? Ben benieuwd

mvrgr, m´ns
Hey m'ns! Gaaf weer eens van je horen! Ik zit nu in de Mondeo op weg naar Graubünden, dus ben redelijk in de buurt!smileys with beer
Hallo Moons,

Leuk wat van je te horen !! Ik ben inderdaad verhuisd naar Pijnacker -Nootdorp en sinds november in het bezit van een Mercedes.
Helaas is de blogcontest gestopt. De interesse en het aantal deelnemers werd te weinig. Mooie tijd gehad, nu verder "kletsen" hier.
Hansje zie ik nog hier en op Facebook, Joost en the Fox ook.

Voor de rest ben ik niet zoveel meer in het bloghoekje. De laatste ruzie die er was, was voor mij de druppel. Daarnaast schrijf ik inmiddels aan de Middelmear Murder verhalen. Die zijn veel langer dan de inzendingen voor de blogcontest en het schrijven lukt me ook niet in twee weken.
DF is trouwens de lokale politiek in en Twix is ook niet meer zo actief helaas...Jeroen loopt hier nog wel rond en op Facebook..

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18-03-2018 12:43 door Idefiqs.
Ondanks dat ik er niet vanaf het begin bij was voel ik me toch ook wel deel van de bloggroep. Niet in de laatste plaats omdat een verhaal van mij het gehaald heeft tot in het boek.
Ik ben elders op het forum nog genoeg actief maar tot het schrijven van blogs kwam ik de laatste tijd niet meer. Jeroen zie ik zo nu en dan nog wel eens in levende lijve, the Fox heb ik vorig jaar in Boxtel voor het laatst gezien en verder moet ik het vooral hebben van eventuele toevallige ontmoetingen hier op het forum of op een AW meeting.
M"ns leuk wat van je te horen. Met mij gaat het prima, inmiddels alweer 180-115 = 65.000 km tot de volgende Toyota en mag ik afscheid nemen van de Zweedse Belg die nu voor de deur staat. Wat natuurlijk ook een prima auto is. Hij zit lekker, rijdt prima en trekt onze caravan goed. Zelfs onze nieuwere met zakluifel en mover.

We komen van de zomer jouw kant op, onze eerste Italiaanse camping is bij het Aostadal. Dat is volgens mij redelijk in de buurt....

Voor de rest ben ik ook wat minder actief hier. Om verschillende redenen die ik hier liever voor de goed vrede niet noem.
Verder zijn mijn weerfoto's nog vaak in beeld, gaat het goed met de kids, de ene zit op de Havo met prima cijfers en de andere (die je wel eens hebt ontmoet) zit in groep 7 en zijn we vandaag trouwens 19 jaar getouwd, maar dat terzijde.
Dirk, ik heb gisteren je hele topic over je Amerikaan zitten lezen, dat was erg leuk. Ik hoop dat de buurman inmiddels een beetje is bijgetrokken met zijn waardeoordeel.
Eigenlijk zijn we allemaal niet meer actief in deze groep om redenen die we allemaal voor de lieve vrede liever niet noemen.winking smiley
Joost: Gefeliciteerd met je huwelijksdag !!
Je schrijft dat de volgende weer een Toyota is, ik wil je pret niet bederven, maar wat als je baas/wagenparkbeheerder anders kiest ?

De lieve vrede......we hebben allemaal de lieve vrede weleens geschonden. Laten we dit op dit forum achterwege laten.
Zwitserland kent een lange vrede....daaruit voortgekomen de koekoeksklok, Zwitserse kaas en een zakmes. Italië kent veel strijd, ontieglijk lekker eten en drinken, veel kunst en Leonardo dat Vinci.
Hans, dank je wel!
Mocht mijn baas niet willen meewerken dan ga ik weer privérijden met een eigen auto.
Het zal wel spannend worden, er komt een zeer prettige 180 pk hybridevariant van de Auris en de C-HR. Lijkt op papier de ideale auto voor mij, ik zal hem hopelijk kunnen leasen omdat hopelijk de onzinnige dieselverplichting eraf gaat, echter mag deze auto ook de caravan van 1300 kg trekken? Mijn huidige auto heeft 120 pk, moet geen probleem zijn lijkt mij, maar hybrides zijn eigenlijk niet gemaakt om te trekken. We zullen het zien.
@Boppie
Zwitserland is voor ons klootjes Europeanen helaas onbetaalbaar geworden. In 2016 zijn we nog een dagje in Geneve geweest toen we in de Jura verbleven. Het was een mooie route, in ons fotoboek treffend: Bochten, Bergen en Braaksel genoemd omdat onze jongste die dag niet geheel fit was.
Ga jij nog weg met de camper?
Mwa.. Zwitserland kost wat, maar je hebt ook wat. Ik ski er nog steeds met plezier.cool smiley
Boppie
,..... ontieglijk lekker eten en drinken, veel kunst en Leonardo dat Vinci.

Vooral dat.thumbs up
De camper staat al gereed. Nu het weer nog. Zwitserland is prachtig om te zien, afgelopen jaar het meer van Lugano en Lago Maggiore aangedaan. Wel aan de Italiaanse zijde. Zelfde uitzicht maar vriendelijke prijzen. Plannen voor dit jaar: daar naartoe sturen waar de zon schijnt. We zien wel waar we komen. En natuurlijk zoveel mogelijk weekendjes weg.
Ben je ook in Porlezza geweest? Daar heb ik heel wat keren de vakantie doorgebracht.
Kleine kilometer er vanaf. Camping Darna Sas. Zat recht aan het meer, bijzonder om zo te zwemmen en een geweldig uitzicht. Porlezza een paar keer naartoe gefietst om de boodschappen te doen.
Proficiat, Joost!

Goed te horen, mannen, dat er veel vrede is op deze wereld. Hoewel merkwaardigerwijs de lieve vrede daar een inferieure variant van schijnt te zijn, terwijl je juist zou denken dat van alle denkbare vormen van vrede juist de lieve vrede de hoogst haalbare zou moeten zijn ... Zou dát de condition humaine wezen? nut smiley

Mondeo, Idefiqs? Jij had toch een bromtol van de Frans-Japanse drieling? Kruipt het bloed toch weer waar het niet kan gaan?
Je bent welkom op de terugweg uit Graubünden (ski/board ik ook vaak met het gezin - vooral Flims/Laax - maar zat jij niet altijd in de Aletsch regio? ) , kunt zelfs overnachten als je/jullie willen. je hebt m´n tel/adres. Niet alleen welkom trouwens, ik zou het waarderen, echt!
M´n betere helft en ik blijven de AWD SUVs trouw. De XC90 en de CrossCabrio hebben er beide al weer 4 jaar op zitten, tijd voor iets anders dus: ben bezig met een Nissan-dealer in Zürich beide zwaargewichten in te ruilen tegen twee nieuwe semi-autonome X-trails. De puntjes moeten nog op de ietjes, ik meld wel hoe het afloopt.

Fijn jullie weer te horen, heren! Feels like home.

mvrgr, m´ns

edits spelling

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2018 01:34 door m'ns (afd. ae&d).
Bedankt M'ns, we hebben ons gisterenavond samen lekker laten verwennen door een hapje bij onze plaatselijke eetgelegenheid (en het was niet eens de MC). Wat de auto's betreft, dat was natuurlijk de wedervraag die we nog niet gesteld hadden: hoe gaat het met het Zwitserse wagenpark? De X-Trail vind ik echt een fraaie auto. Goede vrienden van ons hebben de eerste versie uit 2005, een krachtige tweeliter, ideaal voor de sleurhut die ze hebben. We hebben er ooit mee in de AutoWeek gestaan, met andere vrienden (ja ja in het echie hebben we ook vrienden...) was toen het onderzoek welk soort auto de beste gezinsauto was, de MPV, SUV of station.
De nieuwe is niet meer zo hoekig en behoorlijk 'verqasqait'. En dat heeft hem (me dunkt ;-) ) prima gedaan. De QQ ken ik dan weer als trekauto tijdens onze vakantie in Engeland in 2015.
Hoe heeft de XC90 het er in de laatste vier jaar afgebracht? Van de V40 weet ik dat deze toch wel af en toe in de garage staat....Is het de Belgische bouwkwaliteit of is hij te populair geweest de afgelopen jaren?
Boppie
Kleine kilometer er vanaf. Camping Darna Sas. Zat recht aan het meer, bijzonder om zo te zwemmen en een geweldig uitzicht. Porlezza een paar keer naartoe gefietst om de boodschappen te doen.

Ha, je zat ook bij Mario en Monica? Het is een Hollandse enclave daar op de camping maar wel erg leuk. Wij hebben ook altijd op Darna gestaan. Maar zoals mijn eega egt: zodra ik weet waar de pinautomaat in het dorp ligt wil ik er niet meer naartoe. De weg ernaar toe is wel tamelijk dramatisch...zeker als je nieuwe caravan toch wat minder sterk blijkt dan een stenen huis....

[www.autoweek.nl]

Dit jaar gaan we trouwens naar de Bloemenriviera, het reeds genoemde Aostadal en naar Florence. Ik heb er veel zin in!
Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota
Boppie

Ha, je zat ook bij Mario en Monica? Het is een Hollandse enclave daar op de camping maar wel erg leuk. Wij hebben ook altijd op Darna gestaan. Maar zoals mijn eega egt: zodra ik weet waar de pinautomaat in het dorp ligt wil ik er niet meer naartoe. De weg ernaar toe is wel tamelijk dramatisch...zeker als je nieuwe caravan toch wat minder sterk blijkt dan een stenen huis....

[www.autoweek.nl]

Dit jaar gaan we trouwens naar de Bloemenriviera, het reeds genoemde Aostadal en naar Florence. Ik heb er veel zin in!

Bloemenriviera is mooi, hebben zelf ook vlak bij Sestri Levante gezeten. We hebben een paar dagen op Darna gestaan, de weg ernaar toe was juist prachtig, heerlijk rustig sturen met het oude beestje. We stonden een beetje achteraan richting het water, van de Hollandse enclave hebben we niet veel meegekregen. Afgelopen jaar hebben we vooral rond getrokken, overal een paar dagen staan en dan weer verder.
Klopt M'ns, dat ik ook vaak in de buurt van de Aletsch ski, in het prachtige Wallis. Maar ook in Graubunden, Samnaun om precies te zijn. Langskomen zit er vanwege het strakke schema helaas niet in. Zondag terug en maandag is de baas weer aan de beurt. Jouw gegevens zijn gelijktijdig met het vroegtijdige verscheiden van de toenmalige Samsung S4 verloren gegaan. Wellicht wil je me een PB sturen met een update? Ik ben namelijk van plan later dit jaat met de Yamaha Supertenere jouw kant op te gaan, wellicht een bakkie koffie?

Het klopt dat ik de Peug heb van de Aygo drieling, die hebben we nog steeds. De Corsa 1.3 CDTI heeft na zes probleemloze jaren en 150k plaats gemaakt voor de Modeo.
Joost, ik heb uit nieuwsgierigheid eens rond gekeken op de site van Toyota. Die CHR hybrid mag zoveel niet trekken. Max 725 kg.
Zie mijn gekopieerde stukje van de Toyota site.

----------------------------------------------------------

Maximale daklast (kg)75
Max. geremde aanhangwagen725 kg
Max. ongeremde aanhangwagen (kg)725
Max. kogeldruk (kg)55

---------------------

Word dus zoals ik het zie nog een uitdaging om je baas te overtuigen voor hybrid en er is een probleem met de maximale treklast.
Dit is de huidige hybride uitvoering van 136 pk, er komt een veel krachtigere versie met 180 pk.
Idefiqs: ik volg je link naar je Mondeo.....had hem nog niet gezien . Wat een ontzettend mooie wagen, prachtige neus. ! Hij is toch in veel opzichten gelijk aan de Jaguar ?
Echt een hele prachtige wagen !!
Joost: mijn Mercedes heeft minder pk (122) en mag geremd 1200 kg trekken.......ik snap er niks van.
Een 90 pk dieseltje mag ook soms 1300 kg trekken. Dat heeft niet alleen te maken met het motorvermogen maar ook met het wagengewicht. En wat de fabrikant denk te kunnen opgeven. Ik heb wel eens de caravan met een Renault Megane 1.5 dci gereden, kwa motorvermogen ging het prima, kwa stabiliteit was het dramatisch vanaf even 80 km/uur.
Het hybrideconcept is minder goed geschikt om te trekken, het volledige vermogen is immers niet altijd volledig beschikbaar als de accu net leeg is. De 180 pk van de nog te introduceren nieuwe motorvariant betreft een gecombineerd vermogen van de benzinemotor en de elektromotor, de exacte specificaties zijn nog niet vrijgegeven. Die mag je ook niet zomaar bij elkaar optellen, omdat ze bij verschillende toerentallen beschikbaar komen. Ik zou zelf zeggen: de tweeliter benzinemotor moet zonder accu ook in staat zijn 1300 kg te verplaatsen, als een 90 pk motor dat ook kan. Wel weet ik dat Toyota altijd grote reserves aanhoudt, een Mitsubishi Outlander met een stekker mag wel flink wat trekken, een 2.5 liter RAV4 hybride met 197 pk met een vergelijkbaar vermogen mag zelfs 1600 kg trekken. Ik ga er dus vanuit dat men goed naar de klant heeft geluisterd en men deze variant die volgens mij pas volgend jaar uitkomt, genoeg mag trekken. We zullen zien.

De 1.2 Turbovariant van mag trouwens 1300 kg trekken, dat zou genoeg zijn. Maar ik zou graag een automaat willen en een veel zuinigere hybridevariant.
Mijn (eco) dieseltje mocht met 90 pk maar 500 kilo trekken. Ik snap je uitleg en hoop oprecht dat het mag en kan en je baas ook accoord gaat.
Is een 180 pk versie niet onzuiniger ? Want je baas zal beslist het goedkoopste willen wat haalbaar is vermoed ik zo.
Dank je wel, ik ga ook hopen!
Het alternatief is de 1.2T of de RAV 4, of bijvoorbeeld een Auris met een wat grotere benzinemotor, bij alles hoort een leasetarief wat gebaseerd is op de afschrijving van de auto na 180.000 km en natuurlijk de variabele kosten in de vorm van wegenbelasting, verzekering en brandstofkosten. We hebben daar een bepaald bedrag voor beschikbaar en hopelijk is dat dekkend.....
foto moest ik even weghalen...

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19-03-2018 19:39 door Joost nu een Volvo maar straks weer een Toyota.
hansje36
Neem aan dat je dit gezien hebt ?

[www.autoweek.nl]

Ik heb het filmpje nog niet gezien maar ga nog wel kijken. Jammer dat de auto in het grijs is.....
hansje36
Idefiqs: ik volg je link naar je Mondeo.....had hem nog niet gezien . Wat een ontzettend mooie wagen, prachtige neus. ! Hij is toch in veel opzichten gelijk aan de Jaguar ?
Echt een hele prachtige wagen !!

Dank je wel Hans! Of hij gelijk is aan de Jag zou ik zo niet weten. Hij bevalt uitstekend. Net als jouw prachtige Merc.thumbs up
Bloedmooie kar, Idefiqs! En volledig opgetuigd. Kan me voorstellen dat je daarmee erg in je nopjes bent.
En die van jouw mag er beslist ook zijn, hansje! Wat een lijn! Wat een gratie!

En Joost in een Volvo... Terwijl ik even niet keek, zijn jullie stiekem behoorlijk upmarket geslopen big smile smiley

Voor ons is het moment van afdalen in de markt al weer aangebroken, merk ik.
Wel begonnen met naar Stelvio´s, Discoveries (ook Sports), F-Pacen, GLC´s, X3 t/m 5en, div. Lexi en nog veel meer moois en duurs te kijken (ook Model X, GLE en XC90 PHEV en zeker een DieselPHEV Q7 met de kop eraf heb ik serieus overwogen - en wat dacht je van die nieuwe Velar, wat een snoepje! ) en dat ook lang volgehouden en met diverse dealers in gesprek en zelfs onderhandeling gegaan, maar ik merk dat ik (ik ja, niet wij - heel traditioneel male chauvinist pig - want mijn vrouw vindt alles wat ik aandraag goed, zolang het maar behoorlijk uit de kluiten gewassen is, veilig voelt, hoog zit en vierwielaangedreven is - en daar zorg ik dan natuurlijk voor, zo ben ik dan ook wel weer) , maar ik merk, kortom, dat ik geen trek meer heb in dat soort auto´s: mag enerzijds geen krasje op komen en hoor je met enige omzichtigheid en/of innerlijke beschaving mee om te gaan, en dat is eigenlijk een beetje veel gevraagd. En als je er anderzijds wel (al te) nonchalant mee omgaat, enfin dan ben je pas echt een kinkel/patser/trol/richkid/overconsumer - en dat stuit me nog meer tegen de borst.

Versta me goed: ik heb niks tegen luxe. Noch tegen premium mediocre luxe. Integendeel: ik sta hier met twee contracten in mijn hand - ondertekenen, niet ondertekenen? - waarin sprake is van two-tone leder, el.schuif/kantel panoramadaken (toch nog een snufje CrossCabrio), vol LED intelligent lighting, rondom camera´s, verwarmbare stuurwielen/stoelen t/m achterbanken (waar in mijn auto zelden, zeg maar nooit, iemand zit) , keyless entry/go incl. voetgestuurde achterkleppen, waardoor je geen vieze vingers meer krijgt, en ga zo maar door. Al dat lekkers onder handbereik, overbodig (hoewel... als je een winter met stuurverwarming hebt gereden, wil je echt niet meer zonder) of niet, wie kan dat nou weerstaan? Nog te zwijgen van alle safety-gadgets die er tegenwoordig op/in/onder zulke auto´s zitten, nodig of niet, je zou gek zijn als je daar nee tegen zou zeggen.

En - mens ken uzelve - wat ik ook zeg/roep/schrijf, diep in mijn hart wil ook ik graag een Velar of een Macan - wat een ongebreidelde uitdrukking van macht en kracht! - maar ik koop er geen.

Waarom niet? Mijn vrouw gaat wel akkoord, dat is het punt niet. Ik denk dat ze die Porsche best aantrekkelijk vindt. En als ik haar een youtube filmpje zou laten zien van een Velar, is ze halverwege al om, wat ik je brom. En met geld heeft het ook niets te maken: auto´s zijn, zoals ik wel vaker heb vermeld, hier minder duur dan in NL (en de inkomens zijn hoger, tel uit je winst: een Macan* is hier pakweg een CLA/Mondeo nut smiley ) .
Ben ik een calvinistische katholiek, gun ik mezelf niks? Word ik oud? Of zou het zijn omdat ik nog dieper in mijn hart een Macan** eigenlijk obsceen vind?

mvrgr,
m´ns

*Stelvio/ X4t/m6 /F-Pace /GLC Coupe/XC60/menig Q5
*Stelvio/ X4t/m6 /F-Pace /GLC Coupe/XC60/menig Q5/ en zeker en heel beslist die Velar

PSssst Joost, in 122.000 km met onze 2014 XC90 werkelijk geen enkel malheur. Niets. Nog geen rammeltje of kraakje.
Wel vreet ie banden. Conti, Goodyear, Pirelli, Michelin, hij lust ze rauw: zomer en winter elke 25.000 km een nieuwe set.

.

.

2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2018 02:46 door m'ns (afd. ae&d).
M"ns, misschien is consuminderen zo gek nog niet. Of de wetenschap dat 2x zo duur maar 1,2 x zo goed blijkt te zijn? Het zijn leuke keuzes die je kunt maken. Ondanks dat luxe heerlijk is en dat hele kleine snufje extra luxe nog lekkerder, is alles een kwestie van gewenning. Is met jouw indrukwekkende lijst verschillende auto's van allerlei pluimage more misschien less?

Voor mij zou de genoemde X-Trail in het geheel voldoen aan al mijn eisen en zou hem zeker prefereren boven een vergelijkbare Porsche of zoals bij Idefiqs, liever de Mondeo (wat ik een meer dan prachtige auto vind en helaas te weinig te zien is op de weg) dan de Jaguar.
M''ns, welkom terug weer!
Hier alles nog zo zo ok. Maar we komen er wel hoor. Ik ga maar weer eens wat aan fototraining doen om mijn gedachten te luchten.
hansje36
Cor Olla = Solo

Solo is playing hard to get...grinning smiley
Ook iets voor jou Joost ?? Euh ......Dhr To Yota........Dhr. A. Vensis.........Dhr. V. Erso........Dhr. S.Tarlet........Dhr. C.R. Hybrid.......Dhr. A. Ygo
Dhr. Y.Aris.....Dhr. P Rius. Etcetera etcetera

Moons: allemaal prachtige wagens/automobielen. Vele modellen die je noemt worden door anderen begeerd. Het voelt misschien als een stap omlaag naar een X-trail, maar dat is ook een begeerlijke wagen. Kan je vast ook een hele hoop aan zaken toevoegen zoals schuifdaken en andere zaken die je noemt. Het is goed te "downsizen"
Aan de andere kant: zaken wennen snel, zo had de Corsa een verwarmd stuurwiel. Heeft de Mercedes niet. Luxe probleem.
Bedankt voor je complimenten, inderdaad mooie lijnen en gratie. Ik werd er spontaan verliefd op.
Ook ik pas mijn nickname aan.
hansje36 is long time a go. Was mijn gebruikersnaam toen ik serieus het internet op ging.

Inmiddels zijn we jaren verder.....ik ben geen hansje meer en geen 36.

Daarom: Hans55
Vandaag kwam ik een echte Taunus tegen en nog wel in de Bravo uitvoering.

Tojoosta is inderdaad leuk en passend !!

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20-03-2018 17:44 door Hans55.
En ik moet al die naamswijzigingen maar bij zien te houden.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close