Einde in de huidige vorm, nieuwe start in de nieuwe vorm

Gepost door hansje36 
Joost RAV4
Hansje56
RKE
WIe was dat ook al weer die iets schreef over een seniorenauto?
En dan ook nog een automaatje?
Rollatorrekje er bij?

Voor erbij......voor mijn man, en die is wel ouder dan ondergetekende. spinning smiley sticking its tongue out

@Joost: dank je, het is een shift, maar zegt mij niks.
En tja, de Ka club is dan verleden tijd.

Ha Hans, maar voor een nieuwe Aygo automaat van 15 mille kun je heel wat liters benzine in de Ka stoppen. En je behoudt de hobby ermee......is dat geen optie?

Dat dus. Waarom zou je geld besteden om iets aan benzine te besparen.
mns afd AE en D
Joost RAV4
@Anderson
Ik ga een groot gedeelte met je mee, die hoek van de wereld is helaas een kruitvat van politieke ideeën, er leven daar mannen met baarden en rokjes die denken dat de wereld er als in de 14de eeuw uitziet en dat graag willen overbrengen op de rest van de wereld. Als ik in Israel zou wonen zou ik er ook iets anders over denken, helaas is het zo dat iedereen daar toch samen moet wonen. Misschien hadden we het Heilige Land niet daar moeten stichten? Maar dat is achteraf.

Dat (laten) stichten van een eigen land op de historisch enige aangewezen plek, was wel het minste dat we konden doen voor een zo onvoorstelbaar zwaar te pakken genomen bevolkingsgroep.

[...]

Tsja, het klinkt nu alsof het uit medelijden is gedaan. Maar dat mag natuurlijk nooit aan de basis staan.
Twix
mns afd AE en D
Joost RAV4
@Anderson
Ik ga een groot gedeelte met je mee, die hoek van de wereld is helaas een kruitvat van politieke ideeën, er leven daar mannen met baarden en rokjes die denken dat de wereld er als in de 14de eeuw uitziet en dat graag willen overbrengen op de rest van de wereld. Als ik in Israel zou wonen zou ik er ook iets anders over denken, helaas is het zo dat iedereen daar toch samen moet wonen. Misschien hadden we het Heilige Land niet daar moeten stichten? Maar dat is achteraf.

Dat (laten) stichten van een eigen land op de historisch enige aangewezen plek, was wel het minste dat we konden doen voor een zo onvoorstelbaar zwaar te pakken genomen bevolkingsgroep.

[...]

Tsja, het klinkt nu alsof het uit medelijden is gedaan. Maar dat mag natuurlijk nooit aan de basis staan.

De Zionistische Beweging, Twix, Joost, is veel ouder dan wij in het algemeen aannemen. Begon al in de 12e eeuw, nadat de eerste kruisvaarders gemakshalve niet alleen de moslims maar ook de joden probeerden uit te roeien - en de joden vormden simpelweg een eenvoudiger te treffen doelwit.
In de 16e en 17e eeuw werd de Beweging dankzij de jodenvervolgingen in West-Europa (Spanje!) nieuw leven ingeblazen. En eind 19eeuw mede dankzij pogroms in Oost-Europa opnieuw.. De Dreyfuss-aiffaire bracht e.e.a. in een stroomversnelling. Het boek Der Judenstaat van Theodor Herzl werd de Zionistische Bijbel.

Medelijden? Speelde vast mee, maar... things were long overdue.

mvrgr, m'ns

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14-05-2019 23:48 door mns afd AE en D.
Israel is er om te blijven, en daar heeft de regio het mee te doen. Israel is omringd met middadige regimes die hun handen niet van eigen bevolking maar ook Israel kunnen houden, welke ook terroristen steunen, waardoor er geen vrede komt, en blijft Israel zich met hand en tand verdedigen.
Tja, is het zoeken van een zondebok niet van alle tijden? Mijn oma had het al over een 'jodenstreek'. Als we Baudet horen die 'Europa' de schuld geeft (Wilders deed het wat lomper en daar is iedereen nu flauw van). Of vluchelingen die 'massaal' hierin komen, terwijl wij hier in het paradijs op aarde leven.
Uiteraard bestrijd ik ook de jodenhaat, het uitroeien van een bepaalde bevolkingsgroep, of dit nu de joden zijn, de Koerden, de Armeniërs, noem ze maar op.
Jammer dat men in het Midden Oosten niet in vrijheid kan en wil leven, laatst was een leider van Hamas op TV, ook daar probeert men de bevolking in Gazagebied tevreden te houden. Volgens mij valt of staat alles wel met een normaal land, eigen drinkwater, vrije grenzen, geen militairen van een vijandige soldaten in je eigen hoofdstad, noem maar op. Al snap ik Israel ook die (al dan niet geholpen door de Joodse Trumpovriendjes) controle wil houden in de regio.
Het is dankzij de VS dat Israel nog bestaat. Europa had het al lang opgegeven. Wat dat aangaat zou een portie Amerikanisme in de Europese politiek zeer welkom zijn.
Anderson
Het is dankzij de VS dat Israel nog bestaat. Europa had het al lang opgegeven. Wat dat aangaat zou een portie Amerikanisme in de Europese politiek zeer welkom zijn.

Europa kan maar lastig een vuist maken en laat het op cruciale momenten afweten.# Denk aan Scebrenica, daar hadden de Dutchbatters de onmogelijke taak de enclave te beschermen tegen de Servische Mladic die uiteindelijk omdat er geen luchtsteun uit Europa kwam, de moslims kon vermoorden. Of het verdeelde takenbeleid in het opnemen van vluchtelingen, landen als Polen, maar met name Hongarije, die niets beters weten te doen dan een muur te bouwen, terwijl Italië met een groot probleem zit. Of Amerika de oplossing is? Ik denk dat menig oorlog groter is geworden, meer slachtoffers heeft gekend noem het maar op door de bemoeienissen van Amerika. Vanuit Amerikaans standpunt bekeken als een soort van beschermengel van de wereld, uit andere standpunten bekeken als bemoeizucht. Maar goed, laat Europa eerst maar eens zorgen voor een goede defensie, daar hebben we hier te lang onze handen voor opgehouden.

#maar deze week hebben we wél het Songfestival!
Joost
maar deze week hebben we wél het Songfestival

En zo is het maar net !! Hele week weer het rariteitenkabinet en veel vals gezongen liedjes in bespottelijke pakken/jurken.
Maar ja, als nicht moet je kijken.

Ik geloof niet dat we gaan winnen.
Joost RAV4
Anderson

Europa kan maar lastig een vuist maken en laat het op cruciale momenten afweten.# Denk aan Scebrenica, daar hadden de Dutchbatters de onmogelijke taak de enclave te beschermen tegen de Servische Mladic die uiteindelijk omdat er geen luchtsteun uit Europa kwam, de moslims kon vermoorden. Of het verdeelde takenbeleid in het opnemen van vluchtelingen, landen als Polen, maar met name Hongarije, die niets beters weten te doen dan een muur te bouwen, terwijl Italië met een groot probleem zit. Of Amerika de oplossing is? Ik denk dat menig oorlog groter is geworden, meer slachtoffers heeft gekend noem het maar op door de bemoeienissen van Amerika. Vanuit Amerikaans standpunt bekeken als een soort van beschermengel van de wereld, uit andere standpunten bekeken als bemoeizucht. Maar goed, laat Europa eerst maar eens zorgen voor een goede defensie, daar hebben we hier te lang onze handen voor opgehouden.

#maar deze week hebben we wél het Songfestival!

De VN zwaaiden de scepter in Bosnië toen. De politici gaven maar wat graag toe aan de eis dat de troepen niet te zwaar bewapend mochten zijn. Ik meen gelezen te hebben dat de Denen toen wel zwaar bewapend erin gingen met o.a. tanks. Hadden wij ook genoeg toen. Hadden best een groot verschil gemaakt. Zuid Korea, Japan bijvoorbeeld zullen toch blij zijn met de aanwezigheid van de VS en ons heeft het ook geen windeieren gelegd. Probleem is dat wij in Europa en ook in de VS door ons politiek systeem niet in staat zijn om echt vooruit te denken en te vaak te vroeg terugtrekken uit bv Afghanistan en Irak.
Joost RAV4

, terwijl wij hier in het paradijs op aarde leven. .

Paradijs? Woningnood, gebrek aan ouderenzorg, studie niet te betalen, milieuterreur etc.....

Wat dat betreft was het vroeger beter wat mij betreft. In vergelijking met Angola is het idd een paradijs.
Ja, we leven in een fantastich land. Er zijn maar weinig landen die echt radicaal beter of 'paradijselijker' zijn op alle fronten. De verschillen in Europa zijn marginaal. Grosso modo mogen we - ondanks terecht kritiekpunten hier en daar - in onze handen knijpen dat we in dit deel van de wereld geboren zijn.
mns afd AE en D
Fraai plaatje, Joost. Complimenten!
mvrgr, m'ns

Dank je! Ik zag vandaag op de Ring in Antwerpen nog een X-Trail in de RAV4 kleur rijden.....
Vandaag bezichten we de GO Experience dag van Toyota. Je kunt daar ook als niet Toyota rijder gratis heen, een fantastisch evenement in Raamsdonksveer, je kunt er karten, in een reuzenrad, allerlei leuke dingen voor de kids, maar je kunt er ook meerijden in de Landcruiser. Wij hadden het geluk met Dakar rijder Bernard ten Brinke mee te mogen rijden, erg leuk! En wat geweldig wat zo'n Landcruiser allemaal kan. Tot slot gingen we naar een lezing van Esther Vergeer, Olympisch kampioen tennissen voor gehandicapten. Toyota sponsort dit, niet omdat deze tak van sport de meeste aandacht krijgt, nee uit respect en doorzetting voor deze mensen. Echt top. Al met al een geweldige dag en geweldig om bij zo'n prachtmerk te mogen horen!

Vettel imitatie

Volledige EV RAV4 uit 2002. Ook deze techniek beheersen ze wel.
En straks iedereen voor de buis voor het Eurovisie songfestival !
Hansje56
En straks iedereen voor de buis voor het Eurovisie songfestival !

Dat sowieso, maar ik denk niet dat ik de puntentelling zal halen.
Ik bij uitzondering wel, moet morgen werken.
Hansje56
Ik bij uitzondering wel, moet morgen werken.

Sterkte vandaag Hans, of ben je halverwege de puntentelling op de bank in slaap gevallen?
Youp van ý Hek zei ooit: Zo doet Madonna niet! Dat had hij gisteren ook kunnen zeggen. Dat het mens daar 1 miljoen voor heeft gekregen......Maar hulde voor Duncon!

[www.alphens.nl]
Twix
QIs dit satire?

Satire van plattelands niveau. smiling bouncing smiley

En inderdaad...Madonna was een aanfluiting, eerst vals en vervolgens playbacken. Wel lekker strakgetrokken 60 jarig lijf.

Nee , Joost, lag om 01.15 uur te bed, dus alles meegemaakt. Vanmorgen opstaan prima, hele dag gewerkt, nu wel brak.
Joost RAV4

Heuptasjes bij mannen, ik vind daar iets van...eye rolling smiley
Joost RAV4
Het licht is weer aangezet vanmorgen

Pareltje Joost, echt schitterend.thumbs up
Ha ha, ja een heuptasje van 3 euro van Ali is straks perfect op vakantie in de drukke steden....maar OK deze groene kleurt niet zo fraai bij het rode shirt. ;-)
Dank je voor het compliment, tegenlicht is altijd spannend, je ziet niet precies wast er gebeurt. Het juiste plekje is in dit geval van groot belang.
Twix
Joost RAV4
[www.alphens.nl]

Is dit satire?

Ja dit was satire. De MAX vecht in onze stad voor het voortbestaan, ze doen prima werk voor de jeugd. De gemeente zou daar best in mogen helpen. Prima dat ze daar kunnen samenkomen in plaats van hangjongere te worden.
De Media Markt heeft ze laatst wel gesteund. Die heeft een enorm TV scherm van Panasonic uit de winkel (stond te koop voor 25 mille) voor heel weinig geschonken.
Idefiqs
Joost RAV4

Heuptasjes bij mannen, ik vind daar iets van...eye rolling smiley

Ik zou bijna denken, Idefiqs, dat JIJ die text op het het T-shirt er in had geknutseld. smileys with beer
Maar de familie vind er zelf dus ook al iets van...

mvrgr, m'ns
Gisteren weer wat micrometers koppelingsplaat achtergelaten op de E19 op weg naar een klant in de buurt van Brussel. Op de terugweg dacht ik: zou hij al onderweg zijn?

Gisteren hadden we de traditionele Pinksterdienst, mede georganiseerd door 20 kerken bij ons. Een prachtig samenzijn met zo'n 6000 mensen.
Ik mocht er foto's van maken en mocht op het podium Trijnje Oosterhuis zien zingen. We mochten aan het eind nog even met haar op de foto.

Hier was ik wel trots op

Op het locale nieuws.....
Mooi zo’n Pinksterdienst !! Beetje jammer van Trijntje, vind ik een vreselijke aanstelster.
Jij vind maar weinig mensen aardig he Hans? ;-) Gelukkig kunnen we onszelf prijzen. Nou OK Martine Bijl was erg aardig, toch? Kun je met een glimlach de grond intrappen.....
Joost : het lag niet in mijn bedoeling je te beledigen. Ik vind veel mensen aardig, maar Trijntje hoeft van mij niet.
Nee je beledigt me niet hoor, het was best wel een diva die daar rondliep. Of in ieder geval een artiest, iemand die toch wat lastig benaderbaar is. Als tegenhanger noemde ik Martine Bijl die, zoals ik zei, met een glimlach de meest verschrikkelijke dingen kon zeggen......;-)
Bedrijfsuitje, na een bezoek aan de Tweede Kamer gingen we in het prachtige Westlandgebied een tochtje maken op de Solex, met de bijpassende kledij.

Ik zal mijn collega's niet al te herkenbaar in beeld brengen, met lange lederen jassen en Duitse helmen bracht het zeker een bepaald beeld met zich mede en we hebben met de 17 tweetakt motoren de uitstoot van drie cruiseschepen gehad.
Ook ooit gedaan, bij hetzelfde bedrijf in het Westland, met die achterlijke kledij. Bedrijfsuitjes en de verplichte verkleedpartijtjes alsof het kleuters zijn. Altijd diezelfde pabo insteek.
Anderson
Ook ooit gedaan, bij hetzelfde bedrijf in het Westland, met die achterlijke kledij. Bedrijfsuitjes en de verplichte verkleedpartijtjes alsof het kleuters zijn. Altijd diezelfde pabo insteek.

Och, ik zou er morgen niet zomaar weer naartoe gaan......maar dit komt wel erg negatief over.
Op zich een beetje rondkarren met die Solexxen is natuurlijk best leuk, maar die verkleedpartij. eye rolling smiley
Joost RAV4
Bedrijfsuitje, na een bezoek aan de Tweede Kamer gingen we in het prachtige Westlandgebied een tochtje maken op de Solex, met de bijpassende kledij.

Ik zal mijn collega's niet al te herkenbaar in beeld brengen, met lange lederen jassen en Duitse helmen bracht het zeker een bepaald beeld met zich mede en we hebben met de 17 tweetakt motoren de uitstoot van drie cruiseschepen gehad.
Leuk, ik heb pas een rondje Texel gedaan als verjaardagscadeau.

Deze Solexen hadden al een zwaar huur-leven achter de rug. Mijn exemplaar zoog valse lucht en die van mijn vriendin stond voluit op de choke en "rijdt u maar". Een klein beetje met het mengsel klooien en die krengen liep toch al dik 35 km/uur (berg af, wind mee, kroeg in zicht).

De Solexen die wij mee kregen lopen 1 op 60 op speciale Aspen tweetakt benzine. Dat stinkt veel minder dan de kankerverwekkende stoffen uit normale benzine en het loopt mooier. Qua vervuiling: Als een liter benzine je 60 km ver kan brengen, kan er nooit meer dan pakembeet 1 kg vervuiling gemaakt worden in 60 km. Goed, een hoogrendement viertakt had misschien wel 120 km met dezelfde benzine gereden maar in 1950 was er behoefte aan goedkoop vervoer: deze tweetakt brommers.

Ondanks de niet-aangepaste kledij hebben wij ons prima vermaakt. We hebben nog een lekker stukje appeltaart gegeten om de tobsnelheid op de terugreis wat te drukken en we hebben een flink deel van Texel mogen bewonderen.

Prachtig beeld van Texel! Wij hebben ooit in de Tuk-Tuk gereden op het eiland, wat is het daar mooi he?
Anderson
Op zich een beetje rondkarren met die Solexxen is natuurlijk best leuk, maar die verkleedpartij. eye rolling smiley

Bij het koffie drinken onderweg liepen de locals wel met een boogje om ons heen.....
Joost RAV4
Anderson

Bij het koffie drinken onderweg liepen de locals wel met een boogje om ons heen.....

Koffie drinken? Koffie?? Irish coffee zeker... smileys with beer

Ach, die verkleedpartij, met die lange leren jassen en die Willempie helmpjes, hoort er gewoon bij.

mvrgr, m'ns

.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2019 19:31 door mns afd AE en D.
Dat is het voordeel van zorg. De baas heeft nooit geld voor een uitje, hooguit een bijdrage als we uit eten gaan met het team. Het team bedenkt dus zelf wat en betaalt dat ook zelf. Soms haak ik af, want varen op de Lesse en iedere keer in het water vallen is aan mij niet besteed.
Leuk die solexen, maar ik ga mij er niet voor verkleden. Dan maar niet.
@Joost : mijn collega heeft een Aygo gekocht uit 2009, wat een leuk autootje. Met 97.000 net ingereden.
Ik hoorde via iemand bij Louwman, dat het met de Aygo in 2021 afgelopen is.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15-06-2019 18:45 door Hansje56.
Tja, die bedrijfsuitjes zijn leuk en het houdt het personeel gemotiveerd. Wel zo handig nu de arbeidsmarkt weer wat krapjes wordt.

Bij een van mijn vorige werkgevers mocht ik de bedrijfsuitjes organiseren maar ik heb het nooit goed gedaan.
Heb je een veganist in het team, dan is het eten nooit goed. Heb je een persoon met (zoals hij het zelf zegt) de conditie van een dood paard in het team dan is iedere beweging te veel. Heb je een marathonloper in het team dan is ieder uitje een gezapig guppies kijken en schransen.
Maar ondanks subtiele opmerkingen vindt iedereen het leuk. Lekker karten terwijl je er een in het team hebt die regelmatig met een wedstrijdkart aan het spelen is. Stukje door de duinen van Terschelling fietsen achter die marathonloper aan met het dode paard in je kielzog. Een dame van 120+ kg op een krakende step laten steppen. "Weer paprika en wortels knagen" in een poging een veganistich diner in een restaurant voor carnivoren te regelen. Een reisje langs de Rijn organiseren wat in de folder heel leuk leek maar in praktijk zelfs voor senioren saai is. Of je organiseert skydiven voor het hele team en er is er een die 2 keer 2,5 uur rijden wat veel vindt ....

Het is nooit goed en toch geniet iedereen er met grote teugen van.

En de zorg doet heel af en toe wel iets. Ik ben recent nog als vrijwillige rolstoelduwer meegeweest met de ASVZ om het sprookjesbos van de efteling te verkennen en ik ben de vaste hamburgerdraaier als dit team weer de jaarlijkse bbq voor de clienten en de familie organiseert.
Maar je hebt gelijk: er zou in de zorg meer gedaan kunnen worden aan motivatie van het werkvolk. Deze feestje zijn gewoon verkapt (maar heel leuk) werk.
Succes met de Aygo van je collega Hans! Ik heb de eerste Aygo ook diverse keren bereden, ik ben er wat wisselend over en zou zelf toch liever een Yaris hebben die iets ouder is.

En bedrijfsuitjes....als je er niks hebt gedaan moet je ook niet mekkeren.....dat is mijn mening. Je kunt wel een gevarieerd programma verzinnen zodat het voor zoveel mogelijk mensen leuk is, wij gingen eens 'kanovoetballen', ja dat is precies het beeld wat je er nu bij hebt. Ik vond het geweldig leuk, de ouderen konden met een drankje langs de kant kijken. Het enige waar ik me aan stoor is collega;s die zich vol laten lopen met bier of wijn en gewoon in de auto stappen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers met een forumprofiel mogen berichtenplaatsen. Nog geen forumprofiel? Maak die dan hier aan.

close